abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134421070
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.

Een ander platform is crowdaboutnow.com. Deze twee platformen zijn de enige twee in Nederland met een officiële vergunning van de AFM.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Bij geldvoorelkaar is dit echter minder van belang, aangezien daar de contracten direct afgesloten worden.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM µ als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.

Vorige delen:
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_134421103
Aldus het mailtje van GVE :9

Die zijn echt heel hard gegroeid dit jaar!
pi_134421176
En mijn LaPo over dat project voor een auto:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sommige mensen willen het nu meteen en snel :P

Niet mijn keuze nee maar dit soort projecten zijn niet bij voorbaat ''rotzooi'' wat mij betreft.
pi_134439403
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk dat ie aan het trollen is ;) Je gaat toch niet serieus ergens niet in investeren omdat het in een bepaalde stad is? Dat geloof ik niet :{
Dan geloof je het niet... Moet je mijn omgeving maar eens vragen.
  donderdag 19 december 2013 @ 08:42:26 #5
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_134439690
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ken iemand die niet eens bij een "bepaalde bank" een rekening wil omdat het uit "020" komt.
Is natuurlijk alleen maar beter voor de rest van ons die gewoon kijkt naar goede investeringen. Die goeie lopen al zo snel vol.
pi_134439697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:42 schreef mesaana het volgende:

[..]

Ik ken iemand die niet eens bij een "bepaalde bank" een rekening wil omdat het uit "020" komt.
Is natuurlijk alleen maar beter voor de rest van ons die gewoon kijkt naar goede investeringen. Die goeie lopen al zo snel vol.
Ik heb Rabo, ASN en ING ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 10:31:10 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134442139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik wil het eigenlijk niet geloven. Zo'n triestheid -O-
En dat door voetbal?
pi_134442266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En dat door voetbal?
Tja, de gemiddelde voetbal supporters zijn nou eenmaal simpel volk.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_134444125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En dat door voetbal?
Nee, hekel aan de arrogantie en attitude van de bewoners aldaar.
pi_134444144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:36 schreef Kirov het volgende:

[..]

Tja, de gemiddelde voetbal supporters zijn nou eenmaal simpel volk.
:')
  donderdag 19 december 2013 @ 11:54:06 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_134444423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:43 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, hekel aan de arrogantie en attitude van de bewoners aldaar.
Je eigen arrogantie en attitude op dat gebied verdient anders ook geen schoonheidsprijs en is vele malen erger dan de gemiddelde Amsterdammer tentoon spreid
pi_134447890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Je eigen arrogantie en attitude op dat gebied verdient anders ook geen schoonheidsprijs en is vele malen erger dan de gemiddelde Amsterdammer tentoon spreid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan een beetje offtopic. Laten we het weer over crowdfunden hebben.

Er is een aardige eindsprint ingezet wat projecten betreft!
pi_134448615
Is goed:)

Project 4674: nogal apart ivm juiste leeftijd kiezen;-) ik vraag me af, waarom niet dichterbij wonen bij het werk:) want zijn hobby's voer hij ook wel alleen uit? Toch geen interessant project voor mij.

Zijn er fokkers, die wel hebben geïnvesteerd in zijn project?
  donderdag 19 december 2013 @ 14:07:34 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134448694
Dit valt mij toch erg tegen van GvE:

quote:
Beste heer/mevrouw,

Graag volgende adreswijziging doorvoeren:

klantnummer xxxx

oud:
xxxx
xxxx

nieuw
xxxx
xxxx

Bij voorbaat dank.

Mvg,
quote:
Geachte heer xxxxx,

Zou u voor wijzigingen bijgaand wijzigingsformulier willen gebruiken? Deze kunt u samen met een kopie van uw legitimatie naar info@geldvoorelkaar.nl sturen.

Met vriendelijke groet,
quote:
Beste mevrouw xxxxx

Jullie hebben mijn emailadres toch in jullie systeem staan? Mijn klantnummer staat in de mail. Een kopie van mijn legitimatie is ook al in jullie bezit als ik mij niet vergis. Wat ontbreekt er nog aan?

Ik heb geen scanner in mijn bezit dus graag alsnog de wijziging doorvoeren.

Bij voorbaat dank.
quote:
Geachte heer xxxxxx,

Wij willen graag zeker weten of u daadwerkelijk de heer xxxxx bent, of iemand die uw mailadres gehackt heeft. Wij dienen een correcte administratie te voeren. Daarom zou ik u willen vragen het wijzigingsformulier en uw legitimatie te zenden. Als alleen uw mailadres wijzigt, hoeft u niet alle in te vullen. Vergeet niet uw handtekening.
Bij LPB, CB, ASN, ING en MY gaat een verhuizing doorgeven zonder gezeik. Maar dit.. :')
pi_134448761
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:07 schreef leolinedance het volgende:
Dit valt mij toch erg tegen van GvE:

[..]

[..]

[..]

[..]

What the fuck :') :') :')
Een extra veiligheidscheck om te voorkomen dat iemand met een gespoofed adres een wijziging doorvoert, lijkt me toch vrij okay...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 19 december 2013 @ 14:11:20 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134448833
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een extra veiligheidscheck om te voorkomen dat iemand met een gespoofed adres een wijziging doorvoert, lijkt me toch vrij okay...
Moet er niet aan denken dat ik bij al mijn tientallen adreswijzigingen dit zou moeten doen.
We hebben het over een adreswijziging! Mijn identiteit blijft er toch gewoon aan verbonden? Mijn rekeningnummer is bekend, legitimatie etc. Wat een onzin.
pi_134448876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Moet er niet aan denken dat ik bij al mijn tientallen adreswijzigingen dit zou moeten doen.
Dit gaat dan ook om geld. Het heeft een vergunning van de AFM en hierdoor dus verplicht om dit gewoon te doen. Bij je bank krijg je dit ook niet voor elkaar.
  donderdag 19 december 2013 @ 14:13:52 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134448922
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit gaat dan ook om geld. Het heeft een vergunning van de AFM en hierdoor dus verplicht om dit gewoon te doen. Bij je bank krijg je dit ook niet voor elkaar.
Bij een bank krijg je dit PRIMA voor elkaar. Sterker nog, bij alle banken waar ik een rekening heb. Zie bovenstaande post.
pi_134448957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bij een bank krijg je dit PRIMA voor elkaar. Sterker nog, bij alle banken waar ik een rekening heb. Zie bovenstaande post.
Ja, jij kunt bij de ING per e-mail je adres wijzigen? (nee; hier moet je óf inloggen in MijnING óf een formulier ondertekenen en opsturen....bij ASN gaat dit op exact dezelfde manier.. en nu?)
  donderdag 19 december 2013 @ 14:33:49 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134449684
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, jij kunt bij de ING per e-mail je adres wijzigen? (nee; hier moet je óf inloggen in MijnING óf een formulier ondertekenen en opsturen....bij ASN gaat dit op exact dezelfde manier.. en nu?)
Dat is helemaal niet te vergelijken.

Lees je even in voordat je zomaar iets roept:
http://www.ing.nl/particu(...)ce/adreswijzigingen/
Dus effe inloggen en ON-LINE wijzigen, klaar. Kan dit ook bij Gve? Nee.

En bij ASN was het met een berichtje in dit veld zo gepiept, zonder gedoe.

Man, ik zit midden in een verhuizing dus wie weet het hier nou :')
pi_134449845
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet te vergelijken.

Lees je even in voordat je zomaar iets roept:
http://www.ing.nl/particu(...)ce/adreswijzigingen/

quote:
Log voor een online adreswijziging in op Mijn ING. Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Mijn gegevens en instellingen’ op ‘Woonadres wijzigen’. Hier kunt u uw adreswijziging doorgeven. Nadat u de adreswijziging bevestigt met een TAN-code, wordt deze direct naar de ING verzonden. U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief op uw oude adres. U kunt via Mijn ING ook het woonadres van uw minderjarige kind(eren) wijzigen.

Heeft u geen Mijn ING? Gebruik dan het formulier ‘Gegevens wijzigen’. Stuur het ingevulde en uitgeprinte formulier op naar de ING. Of vraag het papieren formulier ‘Gegevens wijzigen’ op bij de Klantenservice: 0900 0933 (10 cent per minuut). Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Dus :')
Dat je bij GvE niet kan inloggen, zorgt er juist voor dat ze van jou een legitimatiebewijs willen hebben. Snap je? Dat inloggen is namelijk óók een manier om te identificeren.

quote:
En bij ASN wat het met een berichtje in dit veld zo gepiept, zonder gedoe.

Man, ik zit midden in een verhuizing dus wie weet het hier nou :')
Bij ASN:

quote:
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Particulieren kunnen de wijziging op twee manieren doorgeven:

U logt in op ASN Online Bankieren met uw persoonlijke toegangsnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u in de linkernavigatie onder "Overig" op "Adres en contact". Alleen de adresgegevens van de persoon welke ingelogd is worden gewijzigd. Zijn er meer personen waar het adres voor wijzigt, dan moet hiervoor een aparte schriftelijke adreswijziging worden opgestuurd.

U geeft de wijziging schriftelijk door via het wijzigingsformulier (pdf-bestand) of via een korte brief. Daarin vermeldt u uw oude en nieuwe adres. Heeft u mederekeninghouders of gemachtigden die eveneens verhuizen, dan vermeldt u ook hun naam.U voegt een kopie toe van uw geldige legitimatiebewijs en dat van eventuele mederekeninghouders of gemachtigden die ook verhuizen.

Deze brief stuurt u (zonder postzegel) naar:
ASN Bank
Antwoordnummer 1188
2501 WB Den Haag

Heej, precies op dezelfde manier als GvE! Wat raar!? _O-

Dat zijn immers de regels. Laat ik zelf bij één van de door jou genoemde bedrijven gewerkt hebben... (inlezen :') )
  donderdag 19 december 2013 @ 14:40:53 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134449947
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]

Dus :')

[..]

Bij ASN:

[..]

Heej, precies op dezelfde manier als GvE! Wat raar!? _O-

Dat zijn immers de regels. Laat ik zelf bij één van de door jou genoemde bedrijven gewerkt hebben... (inlezen :') )
Ik herhaal het nog 1x:

ING: Inloggen, wijzigen, klaar.
ASN: Berichtje sturen, klaar.
(andere stuk of 4 banken op min of meer dezelfde manier)

GVE: Printen, invullen, handtekening, legitimatie erbij, scannen, emailen.

Wat snap je hier niet aan?

Weet je misschien niet hoe het bij GvE werkt omdat je zo raar reageert :?
pi_134450076
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

Ik herhaal het nog 1x:

ING: Inloggen, wijzigen, klaar.
ASN: Berichtje sturen, klaar.

Weet je misschien niet hoe het bij GvE werkt omdat je zo raar reageert :?
Inloggen is een manier om te identificeren. Dat begrijp je blijkbaar niet. Dat heeft men bij GvE niet. Dus moeten ze dat op een andere manier doen.

Bij ASN gelden bovenstaande regels (die dus niét anders zijn dan bij GvE, wat met dat formulier dus ook geldt voor ING). Dat er een medewerker is die die regels niet opvolgt, wil niet zeggen dat dat normaal is. Fijn om te weten dat een simpel berichtje met wat gegevens ervoor zorgt dat phising werkt.

Maar hey: dan ga je toch crowdfunden bij ING of ASN? :) (je begrijpt dat een MijnING-omgeving nogal wat geld kost?)
  donderdag 19 december 2013 @ 14:45:03 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134450120
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Inloggen is een manier om te identificeren. Dat begrijp je blijkbaar niet. Dat heeft men bij GvE niet. Dus moeten ze dat op een andere manier doen.

Bij ASN gelden bovenstaande regels (die dus niét anders zijn dan bij GvE). Dat er een medewerker is die die regels niet opvolgt, wil niet zeggen dat dat normaal is. Fijn om te weten dat een simpel berichtje met wat gegevens ervoor zorgt dat phising werkt.

Maar hey: dan ga je toch crowdfunden bij ING of ASN? :) (je begrijpt dat een MijnING-omgeving nogal wat geld kost?)
Beweer jij nou dat je niet kunt inloggen bij GvE? :o
pi_134450153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Beweer jij nou dat je niet kunt inloggen bij GvE? :o
Nee, staat dat daar? :) Daar staat feitelijk dat er geen 'MijnING-achtige' omgeving is waar je je adreswijziging kunt invullen, blijkbaar. Dat het niet alleen per e-mail kan, is iets waar je blij om zou moeten zijn. Ik kan vrij eenvoudig jouw adres wijzigen, als het op jouw manier zou kunnen. :)

Maar goed; boeit mij verder niet. Jij hebt er last van. Op zoek naar een crowdfunder waar het wél kan dan maar. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')