abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134366734

quote:
AMSTERDAM -
Een boek dat pasgetrouwde vrouwen advies geeft, heeft voor heel wat opschudding gezorgd. ”Het is waar, je bent nog geen ervaren kokkin of een perfecte huisvrouw. Dus wat is nou het probleem als je man zegt hoe je het moet doen? Zeg tegen hem dat hij gelijk heeft en dat je het snel zal leren. Als hij ziet hoe lief je bent en hoe nederig je je gedraagt en dat je bereid bent om te veranderen, dan zal hij ook veranderen."

Misschien denk je dat dit uit een boek komt dat in de jaren ’50 is geschreven, maar niets is minder waar. ’Trouw en wees onderdanig’ kwam in 2011 voor het eerst in Italië uit en werd een regelrechte bestseller. Ook Spanje is nu in de ban. Maar niet alleen in positieve zin. De Spaanse vrouwen en politici vinden het een schande dat dit boek zo’n succes is. Om je een idee te geven waarom, hebben we nog wat adviezen uit het boek en van de auteur - een vrouw(!) - op een rijtje gezet:
•Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn.
•In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk."
•Ook zegt ze: ”Wij vrouwen vinden vernedering fijn, omdat het voor een groter goed is."

de 43-jarige Costanza Miriano, gelukkig getrouwd, moeder van vier kinderen en een devoot Katholiek, zegt dat ze haar boek gebaseerd heeft op de gelukkige huwelijken van haar vrienden en van haar zelf.
Bron

Graag allemaal lezen vrouwen!

[ Bericht 4% gewijzigd door WhateverWhatever op 17-12-2013 15:25:07 ]
pi_134366829
Ja daaaag, dan maar geen gelukkig huwelijk.
pi_134366856
-XOXO-
pi_134366880
Vrouwen veranderen niet en mannen veranderen niet.

Bullshit dus.
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:20:16 #5
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134366914
Ja luistereng godverdommehhh
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:21:46 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_134366973
"Handboek voor meisjes" O+
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:22:16 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_134366985
onderdanig vrouw hoef ik niet.
Maar als ze kookt en het is niet goed dan verwacht ik toch wel als ik er iets van zeg dat ze haar best doet om het de volgende keer beter te maken.

Zelfde als ik voor haar een boekenplank ophang en die flikkert naar beneden dat ik de volgende keer dat ding beter vastmaak.
pi_134366988
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja daaaag, dan maar geen gelukkig huwelijk.
pi_134367002
quote:
"Zeg tegen haar dat ze gelijk heeft en dat je het snel zal leren. Als zij ziet hoe lief je bent en hoe nederig je je gedraagt en dat je bereid bent om te veranderen, dan zal zij ook veranderen."

•Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je vrouw getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn.
•In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk."
Je kan het ook omdraaien. Dan blijkt al snel hoe belachelijk het is. Relaties zijn altijd een kwestie van geven en nemen maar zoals zij het stelt moet de vrouw vooral een hoop zelfrespect opofferen. Alsof alleen een vrouw dingen fout doet in een relatie.
pi_134367422
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ontploft daar een bom ofzo? _O-
gr gr
pi_134367537
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Whatdahell?
Noot noot.
pi_134367725
Volledig eensch met het boek. 'Vo voor de klassieke rolverdeling!
pi_134367733
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien. Dan blijkt al snel hoe belachelijk het is. Relaties zijn altijd een kwestie van geven en nemen maar zoals zij het stelt moet de vrouw vooral een hoop zelfrespect opofferen. Alsof alleen een vrouw dingen fout doet in een relatie.
Ik denk dat ze vooral meer de traditionele rolverdeling willen benadrukken. Wederzijdse erkenning naar elkaar als man en vrouw. Dingen zijn soms wat ongelukkig verwoord en er zal ook wel christelijk geneuzel in staan, maar het fundament op zich klopt wel redelijk. Dat vrouwen zo dominant zijn tegenwoordig doet veel af van mannen én vrouwen.
pi_134367968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:39 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral meer de traditionele rolverdeling willen benadrukken. Wederzijdse erkenning naar elkaar als man en vrouw. Dingen zijn soms wat ongelukkig verwoord en er zal ook wel christelijk geneuzel in staan, maar het fundament op zich klopt wel redelijk. Dat vrouwen zo dominant zijn tegenwoordig doet veel af van mannen én vrouwen.
Er zal altijd een van de twee dominanter zijn in een relatie, maar in vind het absurd om als vrouw te streven naar onderdanigheid ipv gelijkwaardigheid. In bed kunnen dat soort dingen heel leuk zijn, maar ik zou het nooit mijn dagelijkse doen laten beinvloeden. Bovendien zijn er mannen die een dominante vrouw juist heel prettig vinden. Ik denk dat het geheim van een goed huwelijk niet is dat een vrouw zich onderdaniger opstelt, maar wel dat beide partijen met elkaar blijven communiceren en de ander niet voor lief nemen.
pi_134368106
Nederlandse vrouwen denken inderdaad te hoog over zichzelf. Dit boek is inderdaad een stap in de goede richting voor hun.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_134368313
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zal altijd een van de twee dominanter zijn in een relatie, maar in vind het absurd om als vrouw te streven naar onderdanigheid ipv gelijkwaardigheid. In bed kunnen dat soort dingen heel leuk zijn, maar ik zou het nooit mijn dagelijkse doen laten beinvloeden. Bovendien zijn er mannen die een dominante vrouw juist heel prettig vinden. Ik denk dat het geheim van een goed huwelijk niet is dat een vrouw zich onderdaniger opstelt, maar wel dat beide partijen met elkaar blijven communiceren en de ander niet voor lief nemen.
Die rol wisselt af en toe als het goed is, een man is ook niet van beton en als het nodig is moet
de vrouw dan ook de leiding kunnen, mogen en willen nemen.

Je hebt niks aan een vrouw die geduldig af gaat zitten wachten als je het als man óók eens
een keertje niet meer weet of niet meer kan.
pi_134368329
Ziet eruit als grote onzin.

Zo te zien ook geïnspireerd uit het geloof. Ze maakt ook allemaal kromme redenaties.

Niet serieus nemen dus. :)
pi_134368362
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef robin007bond het volgende:

Lijkt mij ook verstandiger :+
pi_134368467
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar ik denk dat velen dat verkeerd interpreteren, gelijkwaardig betekent niet dat je gelijk moet zijn. Je kan elkaar toch best gelijkwaardig behandelen en alsnog ieder een bepaalde/verschillende rol hebben?
pi_134368514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:54 schreef Kola het volgende:

[..]

Maar ik denk dat velen dat verkeerd interpreteren, gelijkwaardig betekent niet dat je gelijk moet zijn. Je kan elkaar toch best gelijkwaardig behandelen en alsnog ieder een bepaalde/verschillende rol hebben?
OP riekt naar het pleasen van de man. Andersom hoeft de man niet zoveel te doen. Dat vind ik niet gelijkwaardig.
pi_134368596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:54 schreef Kola het volgende:

[..]

Dat staat er niet hoor. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134368597
Sowieso, wij vrouwen vinden vernedering fijn omdat het voor een groter goed is? Met andere woorden we vinden vernedering helemaal niet fijn, maar om de man happy te houden doen we het toch maar.
pi_134368602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Nederlandse vrouwen denken inderdaad te hoog over zichzelf. Dit boek is inderdaad een stap in de goede richting voor hun.
Dit is inderdaad wel een gek cultureel(?) verschijnsel. De Nederlandse vrouw verschilt op dit punt sterk van andere vrouwen, en niet in positieve zin.
pi_134368630
Er zijn mensen boos omdat het een succes is? :')
kennelijk zijn er gewoon toch veel vrouwen die er waarheid in vinden.
overigens is dit:
quote:
Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf.
naturlijk gewoon waar, en geldt andersom ook.
pi_134368634
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef robin007bond het volgende:
Ziet eruit als grote onzin.

Zo te zien ook geïnspireerd uit het geloof. Ze maakt ook allemaal kromme redenaties.

Ik denk dat niemand dat hier ook doet, verkeerde forum. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')