abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134478588
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Sao Paulo maat! Grootste Japanse gemeenschap buiten Japan. En ik denk nog wel eens met weemoed terug aan die 11 maanden die ik daar gewerkt heb. Overal Japanse eettenten te vinden van poepie sjiek tot achterkamertjes plastic tafelkleedjes etablissementen. Geweldig! Nog noit in Japan geweest maar dat staat voor volgend jaar op de rol.
Ha!

Ik bedoelde misschien meer buiten Japan op rijafstand van Utrecht ;) Maar ik hou dit zeker in gedachte voor het WK 2014 :P
pi_134478672
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:45 schreef mytec het volgende:
Ik blijf No Reservations kijken maar ik krijg er toch altijd zo,n honger van. Perfect voor dit topic:
Heeft zo veel _O_ Ik maak een lijstje:

No Reservations:

Seizoen 2 aflevering 1-1 : Osaka en het concept van kuidaore

Seizoen 4 aflevering 16: Tokyo

Seizoen 7 aflevering 8: Hokaido (paar weken voor de aardbeving)

Seizoen 8 aflevering 5: Cook it raw (o.a. met de chef van Noma)

The Mind of a chef:

Feitelijk het hele eerste seizoen, maar vooral aflevering 1, 3, 5, 7, 10, 12 en 13

Helaas niet op youtube maar wel op Netflix!

Parts Unknown

Seizoen 2 Aflevering 7: Tokyo

Youtube link volgt nog :)
pi_134480658
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heeft zo veel _O_ Ik maak een lijstje:

No Reservations:

Seizoen 2 aflevering 1-1 : Osaka en het concept van kuidaore

Seizoen 4 aflevering 16: Tokyo

Seizoen 7 aflevering 8: Hokaido (paar weken voor de aardbeving)

Seizoen 8 aflevering 5: Cook it raw (o.a. met de chef van Noma)

The Mind of a chef:

Feitelijk het hele eerste seizoen, maar vooral aflevering 1, 3, 5, 7, 10, 12 en 13

Helaas niet op youtube maar wel op Netflix!

Parts Unknown

Seizoen 2 Aflevering 7: Tokyo

Youtube link volgt nog :)
Nog genoeg te kijken dus ;-) sommigen al gezien maar blijven tof;-).
pi_134496462
Knut, ik vind geen Bourdain op Netflix?
pi_134496502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:37 schreef _Arual_ het volgende:
Knut, ik vind geen Bourdain op Netflix?
Denk dat je het dan op UK moet zetten.

Ik hoorde net dat Parts Unkown er ook op staat, zal even vragen of je dan naar UK of NL of USA netflix moet gaan.
pi_134496597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Denk dat je het dan op UK moet zetten.

Ik hoorde net dat Parts Unkown er ook op staat, zal even vragen of je dan naar UK of NL of USA netflix moet gaan.
Netflix usa heeft het, heb daar een tijd op gekeken. Nu het afgelopen is waarom brengen ze geen dvd of bluray box uit ik wil ze allemaal wel hebben tegen een schappelijke prijs.
pi_134496630
Ik zie dat The mind of a chef wel op Nederlandse Netflix staat. Die andere series zal je van regio moeten veranderen.
pi_134497631
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
EEN MISDAAD TEGEN DE VISHEID JA :(

ja want goede sushi is klaargemaakt met vissen die doodgeknuffeld zijn met kusjes en wollen handschoenen in plaats van in bakken gesmeten en gestikte vissen

:')
pi_134499942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:11 schreef Prego het volgende:

[..]

ja want goede sushi is klaargemaakt met vissen die doodgeknuffeld zijn met kusjes en wollen handschoenen in plaats van in bakken gesmeten en gestikte vissen

:')
Ten eerste:

Ten tweede:

Verdiep je in het concept van ikejime (mind of a chef seizoen 1 aflevering 12, lekker makkelijk met bewegend beeld enzo ;) )

Ten derde:

Deze negativiteit kan ik niet gebruiken in dit topic, daar is de deur :W
  vrijdag 20 december 2013 @ 20:23:54 #260
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134500341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 20:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ten eerste:

[ afbeelding ]

Ten tweede:

Verdiep je in het concept van ikejime (mind of a chef seizoen 1 aflevering 12, lekker makkelijk met bewegend beeld enzo ;) )

Ten derde:

Deze negativiteit kan ik niet gebruiken in dit topic, daar is de deur :W
You cares dat is duidelijk.

En niks mis met mensen die sceptisch reageren.
pi_134500416
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 20:23 schreef hexje het volgende:

[..]

You cares dat is duidelijk.

En niks mis met mensen die een sceptisch reageren.
Uh, jawel.

Dit is een topic voor persoonlijke top 5s en mooie dingen uit de Japanse keuken. Als hij wil gaan lopen huilen over vissen maakt hij een topic aan in F&F. Simpel :)
pi_134527946
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Sao Paulo maat! Grootste Japanse gemeenschap buiten Japan. En ik denk nog wel eens met weemoed terug aan die 11 maanden die ik daar gewerkt heb. Overal Japanse eettenten te vinden van poepie sjiek tot achterkamertjes plastic tafelkleedjes etablissementen. Geweldig! Nog noit in Japan geweest maar dat staat voor volgend jaar op de rol.
Ja klopt, ik was een keer in Rio de Janeiro en heb daar echt héérlijke sushi gegeten. We bestelden een 'sushiboot', echt prachtig houten boot met allerlei soorten sushi en sashimi erop uitgestald. En natuurlijk alles tegen behapbare prijzen, want het was toen nog niet zo duur daar (tegenwoordig is het prijsniveau wel gestegen). In SP ben ik nog nooit geweest maar daar heb je inderdaad nog veel meer Japanners.

Iedereen zat te zeuren dat we in Brazilie waren naar een Jap gingen, dat kán toch niet :') Maar uiteindelijk vond iedereen het heerlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134582375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zie dat The mind of a chef wel op Nederlandse Netflix staat. Die andere series zal je van regio moeten veranderen.
Wat raar, ik kan hem toch echt niet vinden? :?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_134596321
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2013 22:11 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wat raar, ik kan hem toch echt niet vinden? :?
Hmm. Misschien stond ie dan toch nog op UK of US. Zal even kijken als ik thuis ben.

Sowieso natuurlijk een aanrader om je bij een site als unblockus aan te melden zodat je kan switchen van regio. Het aanbod in Nederland is om te janken zo slecht.
pi_134608287
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 08:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hmm. Misschien stond ie dan toch nog op UK of US. Zal even kijken als ik thuis ben.

Sowieso natuurlijk een aanrader om je bij een site als unblockus aan te melden zodat je kan switchen van regio. Het aanbod in Nederland is om te janken zo slecht.
Ja daar heb ik een account maar mijn vriendin vindt het fijner als het nederlands ondertiteld is dus daarom probeerde ik het op de NL. Nou vind ik het zoeken sowieso kak maar da's verder dik offtopic.

Om dan ook maar iets bij te dragen: gisteren naar Hakata Senpachi geweest in A'dam. Geen sushi maar heerlijke stokjes van de grill en allerlei andere lekkernijen.
Favoriet was toch wel de Agedashi-Tofu: een ontzettend lekkere dashi soep met gefrituurde tofu, gegarneerd met katsuobushi en reepjes nori! :9
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:40:42 #266
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_134752876
Oef ik krijg honger van dit topic! :D

Mijn top 5:

1. Sushi
En voorkeur voor de sushi met verse tonijn :D
Sushi in Tokyo :9~

Bij dit tentje (dit was onze eerste dag in Japan en toch spannend om zo'n nietszeggende houten schuifdeur binnen te lopen hihi)

2. Mochi met gezout shiso-blad
Al een paar keer gekregen bij Yamazato in het Okura.
Echt goddelijk!
Is dus het meest linkse deel van het dessert. Wel beetje gare foto met telefoon.

Shisoblad is sowieso erg lekker. Ik ben van plan om van het voorjaar wat plantjes in de tuin te gaan kweken :D

3. Okonomiyaki
De lekkerste was bij Yasubei in Kyoto.
Hier krijg je de voorgemaakte Okonomiyaki op een bakplaat voor je neus. Je kan hem dan wel zelf aankleden met bonito, nori sprinkles en diverse sausje (en eventueel mayo, maar dat vind ik niet zo lekker erop :P).

Maar thuis heb ik het ook al een paar keer gemaakt en dan komt het ook aardig in de goede richting :Y (had bij deze alleen geen nori sprinkels in huis).

4. Shabu Shabu
Dit was bij een tentje in Nara.

Sukiyaki lijkt me ook erg lekker. Maar dat heb ik nog nooit op. Toevallig staat dat voor morgen in de planning om bij Fugu in Rotterdam te gaan eten (was een Groupon, dus ben zeer benieuwd ;))

5. Ebi Tempura
Tempura met garnalen (middelste) en helemaal lekker met de tempura saus

Die top 5 is wel moeilijk hoor!
Ik kan nog tig andere Japanse dingen opnoemen die ook zo ontzettend lekkerrrrr zijn :D
Teppan Yaki Ossenhaas met knoflook heeft de top 5 ook net niet gehaald. En ook die Agedashi-Tofu die Griebus hierboven poste is één van mijn favorieten.

Ook vooral die japanse ontbijtjes en diners bij Minshuku's/Ryokans in Japan zelf. Daar krijg je echt van alles wat.. en veuuuull!!
Daarnaast minimaal 1x per jaar naar Yamazato in Amsterdam (Okura) voor het seizoensmenu :9~
Onze favoriete all-you-can-eat is Ume in Breda ^O^

Argh nou heb ik helemaal honger! :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:07:29 #267
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134753826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:40 schreef Radyhyn het volgende:

had bij deze alleen geen nori sprinkels in huis

Je bedoelt aonori, want nori is weer wat anders.
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:17:31 #268
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_134754251
Ja dat inderdaad! (ik wist de goede naam niet).
Maar in de link staat ook als omschrijving 'green nori flakes', dus nori sprinkels kwam best goed in de buurt qua omschrijving toch? :D

Een paar maanden terug in Düsseldorf geweest, in de japanse wijk. Daar wat aonori ingeslagen in de super grote japanse supermarkten die ze daar hebben ;)

Hey, is die website van jou? Daar kijk ik geregeld op! Nice! ^O^
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:24:09 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134754515
Thanks.

En namen zijn wel vaker "foutief" of verwarrend, maar ja, als mensen het zo noemen, dan schrijf ik het wel op, want ja, als iemand gaat googelen op "green nori flakes", dan wil ik wel dat ze bij mij uitkomen! ;)

Maar en want toch is het geen nori. ;)
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:29:23 #270
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_134754723
Je hebt gelijk. En ik heb weer wat bijgeleerd :Y
pi_134778447
Krijg ineens zin om te koken als ik dit alles zie, leuk die recepten! :D

Niets boven vers natuurlijk, maar deze voorverpakte Onigiri vond ik ook erg lekker en handig in Japan. Geniale verpakking, met lekker knapperig ziewier als resultaat O+

steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134883369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:40 schreef Radyhyn het volgende:
Oef ik krijg honger van dit topic! :D

Mijn top 5:

1. Sushi
En voorkeur voor de sushi met verse tonijn :D
Sushi in Tokyo :9~

Zou het zo een half jaar op alleen deze sushi uithouden :Y)
Jusqu'ici tout va bien...
pi_134910581
Eerste weekje in Japan zit erop.

Verdomme wat een lekker eten _O_
pi_135061047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eerste weekje in Japan zit erop.

Verdomme wat een lekker eten _O_
Wel de foto's posten he als je terug bent!
pi_135061429
Ja fotos! Vooral doen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')