abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:43:17 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_134357553
Vandaag is het uur van de waarheid voor het woonakkoord. Senator Adri Duijvesteijn heeft de zaak spannend gemaakt door te dreigen met tegenstemmen. Dat zou te toch al niet al te sterke Stef Blok een een zeer lastig parket brengen.

Het wordt dus interessant. Nu denk ik dat Frits Wester gisteren wel gelijk had dat Duijvesteijn wel door de bocht gaat. Maar wie weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 17-12-2013 10:52:42 ]
pi_134357660
Zoals ze in het NRC al zeiden:

quote:
“Hij staat bekend als eigenzinnig en eigengereid, niet bang het conflict aan te gaan. Zo moest hij in 1989 opstappen in Den Haag na een ruzie met een partijgenoot en collega-wethouder over het nieuw te bouwen stadhuis. Als Kamerlid lag hij voortdurend overhoop met staatssecretaris Dick Tommel (D66) in het eerste paarse kabinet, en werd hij tot de orde geroepen door zijn fractievoorzitter Wallage.
Duivesteijn heeft weinig te verliezen. Hij heeft een prachtige carrière achter de rug en hij hoeft niemand meer te vriend te houden.
Maar Duivesteijn heeft zich ook laten zien als “iemand die hard blaft maar niet bijt”, zeggen mensen die hem van dichtbij kennen. Als iemand die op het laatste moment bijdraait. Als een echte PvdA-man die zijn partij niet in een crisis wil storten. De PvdA staat laag in de peilingen en heeft geen behoefte aan verkiezingen.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/

Compleet onvoorspelbaar dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tocadisco op 17-12-2013 11:27:27 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:37:01 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134358959
Een echte man houdt voet bij stuk.
pi_134359020
Zou prachtig zijn als hij tegen stemt.

Maar hij zal wel weer gaan draaien op het laatste moment, het blijft een PvdA'er.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_134359063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:47 schreef Tocadisco het volgende:
Zoals ze in het NRC al zeiden:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/

Compleet onvoorspelbaar dus.
Jawel, ik verwacht dat hij gewoon gaat inbinden.

Geen van beide coalitiepartijen hebben belang bij het hoog opdrijven van dit probleem, dus ik denk dat men er alles aan zal doen om tot een (soort van) compromis te komen.

Zoals een goed PvdA-er betaamt zal Duijvesteijn ook genoegen nemen met een slap compromis, en dan is iedereen weer tevreden en kan men weer verder tot het volgende breekpunt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_134360471
Compromisje en klaar zal het wel worden.
pi_134360835
Door de bocht idd, maar wanneer horen we het?
I´m back.
pi_134362278
Hij zal uiteindelijk buigen, maar ze houden het tot het laatste moment spannend voor de bühne, zodat Duijvestein kan beweren alles goed te hebben afgewogen, een strijd te hebben geleverd, en zich uiteindelijk heeft laten overtuigen, zonder gezichtsverlies te lijden.

Overigens wel volkomen begrijpelijk dat hij op dit punt dwarsligt (indien hij oprecht is in zijn beweegredenen). Het verbaasd mij eerder dat er niet veel meer PvdA-ers dwarsliggen op bepaalde punten. De slaafse volgzaamheid van kamerleden en partijleden vind ik vaak opmerkelijk. Van enige dualiteit is over het algemeen weinig sprake.

Terwijl er toch genoeg punten in het regeerakkoord en in het 'vijf partijen akkoord' zijn afgesproken die voor een oprechte PvdA-er tegen alle principes en grondbeginselen van de PvdA ingaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_134362375
Nieuwe verkiezingen zijn nu niet in het voordeel van de PvdA.
Duijvestein zal inbinden.
pi_134362377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij zal uiteindelijk buigen, maar ze houden het tot het laatste moment spannend voor de bühne, zodat Duijvestein kan beweren alles goed te hebben afgewogen, een strijd te hebben geleverd, en zich uiteindelijk heeft laten overtuigen, zonder gezichtsverlies te lijden.

Overigens wel volkomen begrijpelijk dat hij op dit punt dwarsligt (indien hij oprecht is in zijn beweegredenen). Het verbaasd mij eerder dat er niet veel meer PvdA-ers dwarsliggen op bepaalde punten. De slaafse volgzaamheid van kamerleden en partijleden vind ik vaak opmerkelijk. Van enige dualiteit is over het algemeen weinig sprake.

Terwijl er toch genoeg punten in het regeerakkoord en in het 'vijf partijen akkoord' zijn afgesproken die voor een oprechte PvdA-er tegen alle principes en grondbeginselen van de PvdA ingaan.
Er bestaat nu eenmaal een vrij straffe fractiediscipline bij de PvdA.
Geldt trouwens voor de meeste partijen, maar zeker voor de regeringspartijen.
En dualisme is iets dat men zich nauwelijks kan veroorloven, zeker niet omdat de verhoudingen in de EK precair liggen.
I´m back.
pi_134362391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:25 schreef hb64 het volgende:
Nieuwe verkiezingen zijn nu niet in het voordeel van de PvdA.
Duijvestein zal inbinden.
Gevolgen zijn te groot idd.
I´m back.
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:02:57 #12
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134363805
Duijvestein moet gewoon schijt aan de rest hebben en doen wat hem bevalt. De PvdA heeft zichzelf verkocht aan de VVD , daar moet hij niet aan meedoen.
pi_134363841
Duijvesteijn gaat gewoon mee met de fractie. Let maar op. Storm, glas, water.
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:05:04 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134363888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:03 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Duijvesteijn gaat gewoon mee met de fractie. Let maar op. Storm, glas, water.
Zou zwak zijn.
pi_134364113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Zou zwak zijn.
Klopt, dat ontken ik ook niet.
pi_134364328
Toch zou het mooi zijn als zou blijken dat er tenminste eentje met ruggegraat ons daar zit te vertegenwoordigen ;)
pi_134364735
Als ie buigt stem ik nooit meer op hem!

Oh, wacht.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_134364767
Hoe laat is dat debat? Leuk om te volgen via politiek24, er hangt nogal wat vanaf.
pi_134364798
Misschien ga ik wel kijken of ik een plaatsje kan bemachtigen op de publieke tribune. Eerst maar eens zien wat de kans op ploffen lijkt te worden.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_134364839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Hoe laat is dat debat? Leuk om te volgen via politiek24, er hangt nogal wat vanaf.
Vanaf 14.45 begreep ik.

Zie http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ht-van-op-zijn-naam/ voor veel achtergronden.
pi_134364847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Volgens de stream "Zo meteen".
pi_134364874
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vanaf 14.45 begreep ik.

pi_134364980
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vanaf 14.45 begreep ik.

quote:
Verhuurdersheffing?
Het is een beetje een technisch verhaal, maar het kabinet wil graag dat corporaties en andere verhuurders meebetalen aan de bezuinigingen. Daarom wordt de zogenoemde verhuurdersheffing ingevoerd. Volgend jaar gaat het om 1,1 miljard euro, dat bedrag loopt daarna op tot 1,7 miljard vanaf 2017. De heffing kan volgens minister Blok worden opgebracht door huren te verhogen, te snijden in de bedrijfslasten, en woningen te verkopen.
Fuck you NRC, leg het gewoon uit.
pi_134365009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

[..]

Fuck you NRC, leg het gewoon uit.
Ja, de inkomensafhankelijke huurverhoging is trouwens al ingevoerd...
I´m back.
pi_134365073
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')