abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134341089
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Over NTS die jarig is en een peuter heeft O+
Over tandjes/kiesjes en een zinnen makende Elin.
Over PSZ, KDV en thuisblijf moeders.
Over gebroken nachten en kerstbomen.
Over ...................... van alles

[ Bericht 11% gewijzigd door kleinzusje op 16-12-2013 20:30:05 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_134341366
Gefeliciteerd Becky! *O*

& NTS en draakje *O*

Tante Soesa
Wat knap!

S wilde vannacht niet meer slapen.. Niet echt gezellig. Maar ze begon opeens "oog" "neus" etc en ze wees ook echt haar neusje enz aan. O+ vond het best knap en weet niet zo goed hoe ze er op kwam, dat oefen ik nml niet met haar.
Ze weet zelfs wat een oksel is :+
pi_134342246
Zoë kent ze zelf het woordje oksel, wat knap.

Hier weer een plasje op het potje, terwijl hij aan de borst dronk, anders voelde hij zich niet op zijn gemak. En weer plaste hij ook in bad, dus echt uitplassen doet hij nog niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134343172
Wat knap Zoe ! Hier herkent ze ook veel lichaamsdelen maar kan ze nog niet benoemen.
Tinu: Wat een mijlpaal zeg !
  maandag 16 december 2013 @ 21:04:54 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134343241
Hier kan ze alleen neus benoemen :D. Ze wijst wel heel veel aan, ogen, neus, oren, mond, tanden, tong, buik, voet, teen, vinger, nagel :D.

Oooohhh, ik heb ineens zo'n grote dreumes al :o
pi_134343269
Wat knap Tinu!

En leuk al die pratende dreumesjes O+

M noemde vandaag de sloot "eendjeswater" O+
pi_134343550
Tinu
*G* knap dat hij al wel op het potje plast!

Kz
Wist ook niet dat S het kon :o
Ze blijven je verbazen

Kyara
Ohhh O+

Ik lees trouwens terug in het babytopic van 2012. Best leuk om terug te lezen.
Gaat zo snel allemaal.. Vind het wel steeds leuker en makkelijker.
S kan nu ook aangeven waar ze pijn heeft bijv. Of wat ze wil eten..en of ze wil slapen. *; (of dat ze uit bed wil haha)
pi_134344122
Kyara eendjeswater :D Hoe verzint hij het! Wel logisch

Tinu, wat knap!

En Soesa met recht aan het patsen! Al die grote dreumesjes!! Zo tof om te zien wat het komende jaar gaat brengen!

Zoë, hopelijk slaapt ze vannacht weer bij. Ook al zo'n slimme dreumes!

Nou, de eerste hele dag op het kinderdagverblijf is goed gegaan. Vanmorgen vond ze het af en toe lastig als de vaste leidster van de groep ging, maar ze heeft goed gegeten en geslapen en vanmiddag heeft ze alleen maar tevreden zitten spelen. Dus ik ben positief!
pi_134344607
Freubelot
Ik verwacht haar minstens 2x vannacht :9
Vind het niet erg, zolang ze na medicatie maar weer gaat slapen. Soms heeft ze een periode dat ze lang wakker blijft snachts.. Weet niet zo goed wat ik er aan kan doen. Ze wil niet eten/drinken/ingestopt worden/knuffelen oid .. Ze is dan gewoon wakker.

Fijn dat het goed is gegaan!
pi_134344809
Leuk al die pratende dreumesjes O+
Knappe M, knappe E en knappe S
Fijn dat het goed ging Freubel ! ^O^
pi_134345010
Patsalarm:
Mijnes kan boekjes en speelgoed pakken en opruimen, steeds beter meelopen ( soms met een handje O+ ) het geluid van een tijger nadoen, heel hard papa roepen, op een grote schommel zitten en een beetje schommelen, neusjes en kusjes geven, haar eigen luier uittrekken, blazen, streetdancen, met vork en lepel eten, zelf uit een beker drinken O+
pi_134345075
5 minuten foto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet quoten asjeblieft

[ Bericht 11% gewijzigd door kleinzusje op 16-12-2013 21:51:58 ]
pi_134345492
O+ O+ O+
Knappe dame!
Zowel tekst als foto!
pi_134345691
thx :*
pi_134346972
Verder niet bijgelezen maar minizusje gemist uiteraard. oO<
pi_134347270
Te laat -O-

Heerlijke patsverhalen van trotse mama's O+ Ik doe mee, mijn kind is ook zo leuk!! Nog steeds ongelofelijk dat die leukerd echt mijn zoon is O+.

Freubel, fijn dat het zo goed ging!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134355232
Beetje mosterd maar toch, welkom becky en nog gefeliciteerd met I! Was t een leuke dag geweest?

F kan zelf op de bank klimmen. En nu hangt ze steeds de StefStuntpiloot uit. Ik denk dat ik maar in ga zetten dat ze niet mag staan op de bank, alleen zitten. Ik vind t zo gevaarlijk.
Vanmiddag gaan we naar de coppelmans, kerstlixhtjes kijken.

En vanavond weten we als t goed is of onze rweede spruit een jongen of n meisje is!!
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:43:44 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134355313
Foto van KZ gemist :o
Veel plezier bij Coppelmans Kwis!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de geslachtsbepaling, wat spannend en leuk! Jij denkt zelf een jongetje toch? Ik ga toch inzetten op een meiske!
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:10:14 #19
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134355585
Moest nog ff reageren op de foto van KZ, Zo schattig! O+ Had m gisteren al gezien, maar geen reactie geplaatst natuurlijk.... :P :@
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:14:46 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134355645
Dat is trouwens wel echt een leuk idee om naar lichtjes te gaan kijken. Ik ben vrij vandaag en heb nog niet veel op de planning.. Vind het niet echt fietsweer. Even langs Intratuin straks denk ik, daar hebben ze toch wagentjes met een kinderzitje he? Dat vindt Sillie (oké, iedere baby en dreumes vast :P) geweldig O+

Dit liedje is voor mij nu onlosmakelijk verbonden aan Silvijn. Toen hij pasgeboren was en veel huilde, knapte hij altijd op van lichtjes. En dan zong ik dit liedje voor hem O+

pi_134355842
Minikz gemist helaas. Maar wat een boel ontwikkelingen weer. En patsalarm, das zo mooi van fok, je kan gewoon ongegeneerd opscheppen. :D

Kwisted leuk! En stunt piloot.
:D :o

Lichtjes blijven hier mooi. Kerstboom O+ ik gok dat zijn volgende woord lamp wordt :')
pi_134355874
Oh dat heb ik met Someone like you van Adele O+ Kind luistert nog steeds ademloos ernaar!

Minizusje gemist :(

Kwis, jij bent toch pas net zwanger :o Spannend, veel plezier vanavond! Ik dacht steeds dat jij gewoon nog een meisje zou krijgen maar nu weet ik het niet en kan het ook best wel een jochie zijn.
Wij hebben tegenwoordig ook zo'n stuntpiloot. Te grappig, hij gebruikte mijn broertje die op de grond lag vorige week als trapje om op de salontafel te klimmen _O-

En Soesa, ik moest nog even reageren op je keischattige meiske gister, wat lief!!!!

Patsen is altijd goed O+ Meer, meer, meer! En foto's ook graag. Van grote broers met kleine verse zusjes bijvoorbeeld O-)
pi_134356200
Dag NTS en draakje :W Tot snel! En beterschap ;)

Welkom Becky met je grote kleine dametje! *O*

KZ's meisje heb ik gisteren nog gezien, wat een zoetje is het toch!

Oh, dat is wel een goed idee, van de lampjes kijken! M is er ook dol op, als baby inderdaad al. Zijn eerste woordje was ook lamp 8-) Misschien gaan we woensdag ook wel even naar de Intratuin. Normaal doen we op woensdagmiddag boodschappen, maar ik wil even iets leuks en gezelligs met M doen want ik heb het gevoel dat ik hem te weinig zie :{ Dit vindt hij vast tof!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134356323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat is trouwens wel echt een leuk idee om naar lichtjes te gaan kijken. Ik ben vrij vandaag en heb nog niet veel op de planning.. Vind het niet echt fietsweer. Even langs Intratuin straks denk ik, daar hebben ze toch wagentjes met een kinderzitje he? Dat vindt Sillie (oké, iedere baby en dreumes vast :P) geweldig O+
Yep! Gisteren naar de intratuin geweest met Luc.
Ze hadden daar ook een mega opstelling met huisjes en lampjes en een ski-lift en weet ik wat allemaal. En de aquariums waren ook 1 groot succes.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 17 december 2013 @ 09:56:07 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134356412
_O- Cristel ging net op een kussen liggen, net doen alsof ze ging slapen, en snurken :P _O-
O+
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:27:57 #26
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134357121
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:52 schreef Skoap het volgende:

[..]

Yep! Gisteren naar de intratuin geweest met Luc.
Ze hadden daar ook een mega opstelling met huisjes en lampjes en een ski-lift en weet ik wat allemaal. En de aquariums waren ook 1 groot succes.
Ah leuk, dat gaat een succes worden denk ik :) Straks na zijn slaap eens op pad.
Ik durf het bijna niet te zeggen want ik wil het niet jinxen, maar omdat ik er eigenlijk toch niet in geloof zeg ik het toch :P Silvijn was altijd een heel vroege vogel, ergens tussen 5 en 6 wakker meestal. Nu is het al 4 dagen achter elkaar 8 uur of iets later nog :o

Oh en dit moment is altijd een van mijn lievelings O+

Leuk he, je kindje uit bed halen!
pi_134357607
Waah, ik fok te weinig, of jullie tikken te snel ;)

NTS, nog gefeliciteerd met draakjes! Tot over een paar daagjes bij de peuters!

Spees, blije foto!

Zo intake bij de peuterspeelzaal. Kijken of er per 1 januari of 1 februari plek is.
Hij vraag steeds "waarom?", bij een 6 jarige kunt je veel uitleggen, maar bij een bijna 2 jarige is het lastiger om uit te leggen waarom de maan verstopt is..

Lichaamsdelen worden er steeds meer. Gisteren bij het omkleden na het zwemmen was ik ons aan het omkleden. Hij wees zijn piemel aan.. En wees daarna naar mij "piemel weg?" :P
pi_134369547
DF, hoe is de intake gegaan? En ik denk dat ik gewoon uitleg zou geven bij waarom-vragen, misschien begrijpt hij meer dan je denkt! Hij is er wel vroeg bij idd :D Wetenschapper in de dop ;).

Lekker Spees, wat langer slapen! Ik merk dat het tijdstip van wakker worden ook in fases gaat. Weken achter elkaar 6 uur en dan opeens weer een paar weken uitslapen tot 7-8 uur. Momenteel zitten we in de laatstgenoemde periode, dus dat is ook fijn!

Net bij het CB geweest voor de 18 maanden check. Alles dikke prima, 9,76 kg bij 78 cm (helemaal volgens zijn eigen lijn). Blokjes stapelen deed hij in 1x perfect, bal gooien ook en ze vond dat hij al goed sprak voor zijn leeftijd, zeker omdat hij ook goed liep. Zelfs geen commentaar gehad op nachtvoedingen die hij nog geregeld krijgt, was geen probleem. En ze vond hem zo'n vriendelijke/ open uitstraling hebben. Trotse mama O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134370115
Ah that reminds me Phaidra, wij hadden ook cb-stats: 79,8 cm :+ en ehm, 9,9 kilo?
Net geen tien in elk geval. Fijn bezoek zo te horen, terecht trots!

En Spees, wat een fijne tijden zeg! Acht uur, wow!

Vraagje:
Ik heb het idee dat de bv (alleen ochtend en avond nog) er een beetje af aan het gaan is, meneer heeft het veel te druk met andere zaken. Op zich prima, maar dat moet wel vervangen worden.
Dus moeders die geen bv meer geven: wanneer geven jullie melk?

Ik dacht zelf aan een bekertje bij het ontbijt en/of lunch. Op die momenten krijgt hij nu thee en water.

Of juist een fles voor het slapen gaan? Hij wordt nu in bed gelegd zonder melk als ik er niet ben en dat is geen enkel probleem. Fles krijgt hij al zeker drie maanden niet meer, dus ik wil daar eigenlijk niet naar terug.
Na het eten krijgt hij een grote bak yoghurt.
pi_134370277
DF :D

Spees O+ wat een knapperd

Phaidra *G* terecht trots!

Vraagje,
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 17-12-2013 17:15:23 ]
pi_134370501
Ook goede stats Mineola! Grappig dat ze zo dicht bij elkaar zitten in lengte en gewicht.

Mijnes krijgt ook nog minimaal 2x bv op een dag, maar bij de lunch geven we ook een klein bekertje melk. Omdat hij dat lekker vindt, maar ook om te oefenen met drinken uit een beker (ik vind melk in tuitbeker niet zo handig/hygiënisch). Ook krijgt hij 's avonds yoghurt idd :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134370698
Moeilijk Zoë. Misschien helpt het om samen haar pop of knuffel naar bed te brengen (in haar kamer) een kwartier/ half uur voor ze zelf naar bed gaat? Ik herinner me dat dat bij Soempie goed hielp bij drama met inslapen. Maar dan heb je natuurlijk nog het wakker worden 's nachts... Alles even licht maken dan en samen met haar kijken dat alles in orde is? Samen monsters wegjagen oid? Of is ze daar nog te klein voor?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134371099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:35 schreef Mineola het volgende:

Vraagje:
Ik heb het idee dat de bv (alleen ochtend en avond nog) er een beetje af aan het gaan is, meneer heeft het veel te druk met andere zaken. Op zich prima, maar dat moet wel vervangen worden.
Dus moeders die geen bv meer geven: wanneer geven jullie melk?

Ik dacht zelf aan een bekertje bij het ontbijt en/of lunch. Op die momenten krijgt hij nu thee en water.

Of juist een fles voor het slapen gaan? Hij wordt nu in bed gelegd zonder melk als ik er niet ben en dat is geen enkel probleem. Fles krijgt hij al zeker drie maanden niet meer, dus ik wil daar eigenlijk niet naar terug.
Na het eten krijgt hij een grote bak yoghurt.
Ik ben met 15,5mnd gestopt met voeden en vanaf toen kreeg ze een papfles voor haar middagslaap en 1x snachts.
Sinds 2wk krijgt ze pas gewone melk, eerder kreeg ze wat uitslag na het drinken van melk dus niet meer gegeven. Nu krijgt ze er geen reactie meer van.
Melk bij het middag en avondeten (een paar slokjes uit een glas) En na het eten vla/ yoghurt
pi_134371521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:54 schreef Phaidra het volgende:
Moeilijk Zoë. Misschien helpt het om samen haar pop of knuffel naar bed te brengen (in haar kamer) een kwartier/ half uur voor ze zelf naar bed gaat? Ik herinner me dat dat bij Soempie goed hielp bij drama met inslapen. Maar dan heb je natuurlijk nog het wakker worden 's nachts... Alles even licht maken dan en samen met haar kijken dat alles in orde is? Samen monsters wegjagen oid? Of is ze daar nog te klein voor?
Ze heeft haar witte beer waar ze mee slaapt. Dat maakt voor het inslapen thuis geen verschil. Voor het slapen bij de GO wel, dan moet haar 'mimi' mee.

Snachts is ze echt 'onbereikbaar' en nog in slaap ofzo. Maar haar knuffelen en terug leggen werkt jammer genoeg niet (meer). Hoe langer het duurt voordat ze bij ons ligt, hoe minder snel ze weer gaat slapen. Dan zijn we makkelijk een uur tot 1,5u verder..
Hoe licht het is lijkt alleen bij t inslapen snachts belangrijk. We laten snachts ook behoorlijk wat licht aan maar toch is ze snachts overstuur. En na huilen komt natuurlijk zuur.. -O-
pi_134372792
Mineola ik heb nooit bv gegeven dus ik weet niet of je wat aan mijn reactie hebt. Maar ik geef Djenna bij het ontbijt en bij de lunch melk.

Zoe geen tips helaas maar het is niet leuk als je kleintje zo overstuur is.

Dat stukje over monsters weg jagen snap ik opzich. Maar loop je daarmee niet ook het gevaar dat je de angst 'voert'? Laatst eens gekezen in een artikel in een opvoedinfsblad.

Anyway ... het belangrijkste is datgene doen wat voor jullie werkt batuurlijk.
pi_134373502
Begrijp wat je bedoelt twinkle,
Ik heb het nooit over monsters of spoken ofzo en laat S alleen vrolijke tekenfilmpjes kijken zonder monsters of enge dingen.

Maargoed je weet nooit wat ze bij een ander thuis oppikken -O-
pi_134373660
Spees wat begint hij veel op jou te lijken!!
pi_134376437
lalalalaaa

SPOILER
pi_134376972
Whooooo! Kwis wat tof! Hadden jullie nou juist een leuke jongens- of meisjesnaam?

Twinkle, juist wel, ik heb nooit nagedacht over melkmomenten of flessen omdat bv altijd mag! En bij fv doe je dat wel (toch?). Ontbijt en lunch leken mij zelf dus handige momenten maar ik lees vaak over (pap)flessen voor het slapen gaan, vroeg me ook af waar die vandaan komen. Zit daar een speciale reden achter of is dat gewoon de laatste fles die blijft hangen? En is de pap dan om goed door te slapen?

Bedankt ook Zoe voor jouw reactie. Heb zo een twee drie geen tips voor jou helaas. Ze is dus moeilijk te kalmeren 's nachts begrijp ik? Zou het helpen als je een kledingstuk jou bij haar legt? Dat ze je geur ruikt?
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:00:41 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134377364
Kwisted, allereerst nog een jeej voor je zoon! Je ZOON! Jongens zijn (net als meisjes :P ) zó leuk en lief O+ . En idd, Silvijn lijkt tegenwoordig behoorlijk veel op zijn mothership :+

Mineola, S krijgt nu bij zijn lunch en zijn ontbijt een fles, ik schat 150 cc maar ik meet niet meer af. Na zijn warme maaltijd krijgt hij een klein bakje yoghurt, ik schat 100 cc. En dan voor het slapengaan een papfles idd. Dat is een flinke, 200 ml melk en volkorengranen (Brinta gewoon). Die papfles is echt geen must meer uit het boekje, maar bij ons is hij er gewoon nog omdat we ons er fijn bij voelen. Silvijn vindt het heel erg lekker, hij krijgt wat extra vezels binnen (hij heeft een tijdje obstipatie gehad en dat was sneu) en het is een ritueeltje eigenlijk. Hij wordt helemaal zen als hij op schoot zijn papfles wegtikt.

En ik ben ergens ook wel bang dat hij weer heel vroeg wakker wordt als we die fles weg gaan laten. Ik vind er dus eigenlijk nooit een juist moment voor. Ik dacht er namelijk laatst nog eens aan om dat te gaan proberen, maar ik ben nu veel te blij dat we niet meer om 5u op hoeven :@

Zoe, ik heb helaas geen tips voor je. Het klinkt verdomd lastig in ieder geval. Sterkte ermee..
pi_134377506
Wat leuk Kwisted! Van harte :)
pi_134377587
Kwisted!! *O*

Phaidra, fijne cb-controle dus!

Mineaola, Daan krijgt 's ochtends en bij de lunch een boterham met een (tuit)beker melk. Dat drinkt hij vaak niet helemaal op. En dan 's avonds nog een flinke scheut in zijn thee.

Zoe, Daan heeft het ook een poosje "geëist". En dat begon bij ernaast zitten, daarna op schoot zitten, daarna op schoot in slaap vallen, en uiteindelijk ook in de nacht steeds op schoot in slaap vallen. Na laten kijken bij de huisarts of het niet de oren waren of iets anders. PCM geprobereerd, lichter/donkerder. En toen werden we zo knettergek dat we hem hebben laten brullen. De eerste keer duurde zeker wel een uur.. Maar na 1,5 dag was het over. Nog wel een poos een paar minuten mopperen bij het in slaap vallen, maar niet meer die gewoonte van het met ons in slaap moeten vallen.. Het is wel hard, en met jullie geschiedenis misschien anders omdat ze ook pijn kan hebben. Dat maakt het lastiger. Maar anders ben ik toch wel voor cold-turkey.. Dan is het in ieder geval duidelijk wat je wil..

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:20 schreef Zoë23 het volgende:
Snachts is ze echt 'onbereikbaar' en nog in slaap ofzo. Maar haar knuffelen en terug leggen werkt jammer genoeg niet (meer). Hoe langer het duurt voordat ze bij ons ligt, hoe minder snel ze weer gaat slapen. Dan zijn we makkelijk een uur tot 1,5u verder..
Hoe licht het is lijkt alleen bij t inslapen snachts belangrijk. We laten snachts ook behoorlijk wat licht aan maar toch is ze snachts overstuur. En na huilen komt natuurlijk zuur.. -O-
Dit klinkt een beetje als nachtangsten/night terrors.. Ze zitten in een nare bui, lijken wakker, maar slapen eigenlijk nog. Er is weinig anders aan te doen dan even laten brullen. Dan komen ze vanzelf wel uit die bui vandaan en is het wel weer goed.

Intake ging prima, Daan ging lekker zitten spelen, en ons werd een hoop verteld. De basis is montessori, zoals we wilden. Rustig, veel stimulerende materialen. Ze werken de eerste 5 kwartier voor zichzelf/in de hoeken/creatief aan tafel/etc. Daarna doen ze een thema in de kring, vervolgens fruit &drinken (van de psz zelf). Nog even uitwaaien buiten of binnen verder spelen, en dan is het dagdeel om. Het voelde in ieder geval heel prettig. 7 januari zijn eerste dag..

Waarom vragen probeer ik ook uit te leggen, maar is wel even omschakelen van 6-jarig niveau naar bijna 2-jarige :P
pi_134377736
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:20 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ze heeft haar witte beer waar ze mee slaapt. Dat maakt voor het inslapen thuis geen verschil. Voor het slapen bij de GO wel, dan moet haar 'mimi' mee.

Dat herken ik wel een beetje, dat onbereikbaar zijn. Soms moeten wij ook even hard zijn naam roepen om hem echt wakker te krijgen en hem uit zijn 'nachtmerrie?' te halen. Anders blijft hij erin hangen.

Bij ons helpt zijn knuffeltje wel op die momenten. Dan vertel ik (als hij weer rustig is) dat papa en mama vlakbij zijn en beertje en haaskonijn er altijd zijn om te knuffelen en op hem passen. Meestal kan ik (of papa) hem daarna weer in bed leggen en gaat hij aan zijn knuffels frummelen.

Monsters verjagen leek me ook nog niet aan de orde, maar omdat Zoë het had over bang in het donker... Rondje door de kamer doen met het licht aan en benoemen wat er te zien is? In het donker kunnen objecten best eng overkomen.

Kwis, leuk O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134377755
Aha, de historie van de papfles. Zou m er lekker inlaten als ik jou zo hoor. Die melk is niet hetgeen waar kind hier op doorslaapt dus ik durf het wel aan zonder :) S drinkt nog behoorlijk wat melk zo te zien!

Hij krijgt hier dus behoorlijk veel yoghurt, minstens 150 ml, maar de bv is dusdanig weinig (zeg tien en vijf slokken, daarna wordt er van schoot gegleden omdat er Hele Interessante Dingen Onderzocht moeten worden) dat we denk ik wel aan melk bijvoederen moeten gaan denken. Cb zei dat hij zo'n 300 ml zuivel/melk zou moeten krijgen nu.

Wat klinkt dat leuk Deepfreeze! En lekker, vooruitzicht van even een ochtendje voor jezelf!
pi_134377893
Denk dat laten huilen niet een optie is voor S omdat ze dan zuur krijgt? Heb helaas ook geen tips. Blijf zelf zitten totdat ze slaapt maar 's nachts wordt ze bijna nooit wakker en als dat gebeurt dan gaat ze zelf weer slapen na de borst.
pi_134378077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:11 schreef Xanteh het volgende:
Denk dat laten huilen niet een optie is voor S omdat ze dan zuur krijgt? Heb helaas ook geen tips. Blijf zelf zitten totdat ze slaapt maar 's nachts wordt ze bijna nooit wakker en als dat gebeurt dan gaat ze zelf weer slapen na de borst.
Dat maakt het lastiger ook denk ik.. Al had Chris er ook wel een handje van om soms te spugen als hij overdreven hard huilde.. Maar dat was geen pijn, alleen erg onhandig.. Zuur is vervelender..
pi_134378369
Oh ja, ik lees momenteel Dreumes in dromenland (zelfde auteur als Baby in een droomritme). Daarin staat dat de periode 18-21 maanden niet zo geschikt is om een slaapritme om te gooien. Ze zijn dan heel druk met ontwikkelen en zo'n verandering zorgt dan juist voor meer onrust. De kans dat een slaapplan goed (en op redelijke termijn) wordt opgepakt is groter bij 22-27 maanden. Ze zijn dan rustiger (periode van sociale stabilisatie) en willen anderen graag plezieren, dus veel geschikter.

Het boek vind ik verder niet heel revolutionair (focus op bedritueel, periode van rust vlak voor bedtijd en goed zelf in slaap kunnen komen (zonder afhankelijk te zijn van 1 bepaald persoon) - dat gaat hier eigenlijk prima, en toch slaapt hij niet door), maar dit is misschien iets waar jij ook wat aan hebt?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134379370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:51 schreef Mineola het volgende:
Whooooo! Kwis wat tof! Hadden jullie nou juist een leuke jongens- of meisjesnaam?

Twinkle, juist wel, ik heb nooit nagedacht over melkmomenten of flessen omdat bv altijd mag! En bij fv doe je dat wel (toch?). Ontbijt en lunch leken mij zelf dus handige momenten maar ik lees vaak over (pap)flessen voor het slapen gaan, vroeg me ook af waar die vandaan komen. Zit daar een speciale reden achter of is dat gewoon de laatste fles die blijft hangen? En is de pap dan om goed door te slapen?

Bedankt ook Zoe voor jouw reactie. Heb zo een twee drie geen tips voor jou helaas. Ze is dus moeilijk te kalmeren 's nachts begrijp ik? Zou het helpen als je een kledingstuk jou bij haar legt? Dat ze je geur ruikt?
Wij geven 's avonds een papfles omdat M soms slecht eet, en ik het wel een fijn idee vind als er nog wat substantieels in zijn maag zit voor hij gaat slapen. M slaapt eigenlijk altijd prima, maar één van de weinige redenen dat hij wel eens 's nachts wakker wordt (naast ziek zijn) is als hij echt honger heeft.

Gefeliciteerd Kwisted, jongetjes zijn tof O+
pi_134379775
Wat leuk Kwisted! *G*

Jongetjes zijn inderdaad tof! Meisjes trouwens ook ;)
pi_134380027
Goede CB berichten *O*

Kwisted een zoon O+ O+
pi_134380555
Kwisted dadelijk heb je een koninfskoppel!! Hoe gaaf is dat!! Ben super blij voor jullie :)

Djen heeft hier een paar keer een papfles gehad savonds maar ze vond het maar niks. Dus daar zijn we al gauw mee gestopt.

Ze krijgt tot 17 uur haar laatste drinken, anders vinden we haar de volgende nacht geheid kleddernat terug in bed. Avondeten en yoghurt na. En dat is dat.

Je moet doen waar jullie je lekker bij voelen. Wij zijn geloof ik in september cold turkey gestopt met de avondfles die ze altijd rond 19 uur kreeg vlak voor het slapen. En dat is gelijk goed gegaan.. we merkten geen verschil. Maar die vlieger gaat niet voor ieder kindje op besef ik me.

En ik las iets over slecht eten en daarom bambixdles savonds. Kan ik me goed voorstellen. Je wilt toch dat ze al het benodigde binnen krijgen.
pi_134381180
Kwisted!!
Je had ook het idee dat jullie een zoontje zouden krijgen toch? *G* gefeliciteerd!

DF
Helaas is laten huilen hier geen optie, wel eventjes laten miepen enz maar bij max huilen geeft ze gelijk over. We moeten dus een andere manier verzinnen.
Overdag laat ik haar wel miepen, ga naar dr toe, kus en troosten, rustig maken, weggaan, etc etc dat is in 3dgn van 30min naar 20-15min gegaan.
Snachts lukt dat alleen niet..

Ze geeft bij huilen trouwens niet over om aandacht oid maar vanaf baby zijnde kon ze al niet huilen of overstuur zijn dan kwam alles er al gelijk uit. Haar maagklep sluit niet goed. Als ze zuur krijgt heeft ze dus pijn & dat is echt zielig.. Bij overgeven verslikt ze zich en moet ze veel hoesten en ellende. Dan breekt echt m'n hart.

Soms overdag huilt ze weleens om grenzen op te zoeken maar dat is een heel ander huiltje, gewoon 'oppervlakkig' en na afleiding zo voorbij. Dat verschil is makkelijk te zien.

Xanteh
Ja ik mis de borst voor zulke momenten (verlatingsangst, bang snachts of ziek) :(

dankje Phaidra
Ja dat is fijn om te weten. Ik zeg tegen vriend dat ze al veel kan, kletsen en ze begrijpt zoveel. Dat is voor zo'n dreumes echt heftig lijkt me. Daarnaast zijn we aan het verbouwen (slaapkamer) en dat krijgt ze ook wel mee (wat gebeurd er allemaal? ) ze mag wel steeds kijken mits veilig.
We houden rekening met haar slaaptijden. Vanaf 12:30 wordt er niet meer geklust :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 17-12-2013 21:23:57 ]
pi_134381464
Lastig Zoe, ik heb ook geen tips voor je maar ik snap best dat je af en toe ook een nachtje alleen wilt slapen.
pi_134381705
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 21:05 schreef Kyara het volgende:
M noemde vandaag de sloot "eendjeswater" O+
O+ O+

Tante & Zoë, wat knap van de kleintjes! Ik ben benieuwd wanneer Saartje die dingetjes allemaal gaat aanwijzen/benoemen/etc :)

Tinu, wat vroeg al, op het potje :o Misschien nog niet helemaal uitplassen, maar toch!!

Freub, fijn dat de eerste dag op het kdv goed is gegaan :)

Foto van kz's mini uiteraard weer gemist. Het patsen niet though ;) Knap!!

Kwis, Saar die klimt tegenwoordig ook zelf op de bank. Althans, dan moet ze er wel iets bij schuiven, want anders is de bank te hoog :') Echt, ik vind het totaal niet relaxed. Kind is veel te onstuimig, ik heb haar voor mijn geestesoog al 100x van de bank af zien vallen, vol op haar kop met alle gevolgen van dien :X

Ohhhh, intratuin! Dat moet ik ook gaan doen met Saartje :Y Goede tip :)

Chistel haar slaap/snurk-grapje :D :+

Speehees! Die foto van Silvijn O+ *;

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Lichaamsdelen worden er steeds meer. Gisteren bij het omkleden na het zwemmen was ik ons aan het omkleden. Hij wees zijn piemel aan.. En wees daarna naar mij "piemel weg?" :P
Teehee :+ :D

Phaidra, wat fijn dat alles zo goed was bij het CB :) En super tof, die complimentjes over hoe leuk hij wel niet is O+

Zoë, ik heb zelf helaas geen tips voor je.

Kwis, ook hier nog even een jompel voor je jommetje *O*

Saar krijgt ook nog altijd een papfles voor het slapen gaan :Y Het is eigenlijk nog nooit bij me opgekomen om daarmee op te houden. Ze vindt het fijn, en ik ga ervan uit dat ze wel laat merken wanneer het niet meer hoeft. Dan gaat ze meer laten staan, ofzo. Zo is het met het afbouwen van alle andere (pap)flessen tot nu toe ook gedaan.
pi_134381986
Monsterposts O+

In hoeverre begrijpt Saar dat jij zwanger bent? Ben benieuwd hoe ze dat ervaart/gaat ervaren. O+

En oh ja, die foto van Silvijn! Zag ook hele mooie in het fototopic O+ O+
pi_134382561
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
Monsterposts O+

In hoeverre begrijpt Saar dat jij zwanger bent? Ben benieuwd hoe ze dat ervaart/gaat ervaren. O+
Geen idee. Ze zegt soms 'baby' en dan wijst ze min of meer naar mijn buik. Wij hebben haar dat echter niet geleerd, dus ik denk dat het een of ander raar toeval is. Ze is into de baby's momenteel door de mini-tweeling bij haar op de opvang, dus het is sowieso een favoriet woord atm. Vandaag las ik in haar boekje terug dat ze de baby's de hele tijd speelgoed gaat brengen "en stapelt zo de wipper met baby en al vol. Wel heel lief bedoeld" :') _O-

We vertellen haar wel regelmatig dat ze grote zus gaat worden. Maar ik durf echt niet te zeggen hoeveel ze daar ook daadwerkelijk van snapt.
pi_134382677
Wat schattig O+ O+
Ik ben wel benieuwd hoe dat de komende weken zal gaan. Ze zal steeds meer begrijpen. Want hoe oud is Saar op jouw UD?
pi_134382751
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:
Wat schattig O+ O+
Ik ben wel benieuwd hoe dat de komende weken zal gaan. Ze zal steeds meer begrijpen. Want hoe oud is Saar op jouw UD?
Precies 1,5 jaar. En ze lijkt op zich veel te begrijpen enzo, maar ja, het concept 'zwanger' is toch wel heel moeilijk lijkt mij.
pi_134382882
Ja, baby in buik lijkt me ook wel vreemd. Sowieso vond ik het al raar dat M het niet raar vond dat er ineens 2 baby's in huis waren die nog bleven ook. :?
pi_134382997
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, baby in buik lijkt me ook wel vreemd. Sowieso vond ik het al raar dat M het niet raar vond dat er ineens 2 baby's in huis waren die nog bleven ook. :?
Ja!! Lijkt me ook zo raar. Ineens een baby erbij :o En in jullie geval idd ineens twee! Ben echt heel benieuwd ook hoe Saartje erop gaat reageren.

We gaan deze kerstvakantie Saar naar haar nieuwe kamer verhuizen. Dan krijgt ze in ieder geval niet het idee dat ze plaats moet maken voor de baby.

Maar sowieso is het maf, het hele broer/zus concept en hoe dat dan vanzelf groeit en straks altijd zo geweest is & dus doodnormaal. Zeg maar. :+
pi_134383291
Ja, en toen ik zwanger was vond ik dat ook eigenlijk het meest bijzondere. Je kind grote broer/zus!

Wij hebben M toen rond kerst verhuisd met hetzelfde idee. Heeft amper hoeven wennen gelukkig (vooral omdat zijn zusjes dus ook wat eerder dan gepland kwamen).
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:57:29 #62
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134383909
haaai, ik zie dat zelfs mijn naam in de topictitel staat! :o :o O+
Wat een warm welkom!

Gisteren werd mijn kleine moppie 1!
Even een mini overzichtje, wil graag nog een maandoverzicht maken.

pi_134384668
Nog gefeliciteerd becky met je mooie meisje! Welkom *O*

Coco, wat lief van Saar, baby's bedelven onder mooi speelgoed :D

Mijnes is nu 1,5 en begrijpt echt enorm veel :Y. Ik denk dat zwanger zijn nog wel een lastig concept is, maar baby in buik, broertje/zusje, dat zou wel landen denk ik. Het blijft bij ons voorlopig nog hypothetisch he, voor jullie wat denken :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134386279
Becky :W

Toen de mijne 1,5 was, wist hij al niet meer beter :D
pi_134393759
Welkom becky.
Wat leuk Kwisted. O+
pi_134396114
Zo tof, die verhalen over een grote broer of zus. Wij wachten ook niet heel lang meer :P

Becky wat een leuke dame :)
pi_134396454
Gefeliciteerd becky!

Ja het idee dat je kind broer of zus gaat worden lijkt me tof! O+

Voor degenen die huisdieren hebben, hoe gaan je kind(eren) en dier(en) met elkaar om?
Wij hebben een oude poes, ze heeft M een tijd lang ontweken, dat gaat nu langzaam over naar gedogen en accepteren. Ik zie wel eens plaatjes van honden en kinderen bijvoorbeeld die samen slapen, maar zien jullie ook al zo'n band ontstaan?
pi_134396524
Broertje of zusje O+

Ik begin nu trouwens de gedachte te herkennen dat je je af kan vragen of een tweede kind echt net zo fantastisch kan zijn als die eerste of dat je niet een zwak houdt voor de oudste.

En ik vind het ook nu al zielig dat hij dan niet meer onze onverdeelde aandacht zal hebben. :@
(als ooit he jongens, voor er roddels gaan ontstaan :+).
pi_134397174
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:33 schreef Mangostine het volgende:
Gefeliciteerd becky!

Ja het idee dat je kind broer of zus gaat worden lijkt me tof! O+

Voor degenen die huisdieren hebben, hoe gaan je kind(eren) en dier(en) met elkaar om?
Wij hebben een oude poes, ze heeft M een tijd lang ontweken, dat gaat nu langzaam over naar gedogen en accepteren. Ik zie wel eens plaatjes van honden en kinderen bijvoorbeeld die samen slapen, maar zien jullie ook al zo'n band ontstaan?
Wij hebben 2 katten, 1 oude (inmiddels 10 jaar) en een jongere (net als I. 1,5 jaar). De mini vindt ze helemaal geweldig, roept de hele dag poes! miauw! De oudste kat ontloopt hem een beetje idd, maar laat hem wel begaan als hij in zijn mandje ligt en I. komt hem aaien. Als hij wat te hardhandig doet, haalt hij wel uit (maar er gaan genoeg waarschuwingen aan vooraf, zowel van kat als van ons :')). De jongste kat trekt wel wat meer naar de mini toe. Speelt af en toe met hem (mini gooit balletje, kat gaat er achteraan). I. kan veel met hem doen, hij haalt niet snel uit. Alleen op een speelse manier, zonder nagels. Maar tegen elkaar aan slapen/liggen, dat gebeurt hier ook niet. Daar zijn ze beiden te energiek voor :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134397249
Hypothetisch he? :+ ... dat doen BN'ers ook altijd en twee maanden later zijn ze zwanger :D

Hier twee katten .. een van 5,5 en 1 van minstens 9. Komen niet in de buurt van Djen.. zij zoekt ze wel graag op :+. Katten kunnen gemeen uit halen dus ik ben daar altijd wel voorzichtig mee. Ik leer haar op mijn schoot om de katten zachtjes te aaien.

We hebben ook nog een hond van 6,5 .. is niet met kinderen opgegroeid dus dat was wel even spannend vorig jaar. Maar ging vanaf dag 1 goed. Ik denk dat je als baas heel veel naar je hand kunt zetten door bv de hond duidelijk te maken dat hij onder aan de rang staat. Nog onder de katten zelfs. Djen staat boven aan de rang. Hond accepteert eigenlijk alles maar we waken er wel voor dat Djen de hond op haar rustplek wel met rust laat. Hond heeft een eigen plekje in de kamer wat echt van haarzelf is. Dat is verboden terrein voor Djen. En ook hier weer leer ik haar de hond zachtjes te aaien. Ooit ligt ie in de weg en dan duwt Djen haar aan de kant. Staat ie op en zoekt mooi een ander plekje uit om te pitten :+ ...

maar met alle beestjes gaat het zo prima :)
pi_134397520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hypothetisch he? :+ ... dat doen BN'ers ook altijd en twee maanden later zijn ze zwanger :D

Hier twee katten .. een van 5,5 en 1 van minstens 9. Komen niet in de buurt van Djen.. zij zoekt ze wel graag op :+. Katten kunnen gemeen uit halen dus ik ben daar altijd wel voorzichtig mee. Ik leer haar op mijn schoot om de katten zachtjes te aaien.

We hebben ook nog een hond van 6,5 .. is niet met kinderen opgegroeid dus dat was wel even spannend vorig jaar. Maar ging vanaf dag 1 goed. Ik denk dat je als baas heel veel naar je hand kunt zetten door bv de hond duidelijk te maken dat hij onder aan de rang staat. Nog onder de katten zelfs. Djen staat boven aan de rang. Hond accepteert eigenlijk alles maar we waken er wel voor dat Djen de hond op haar rustplek wel met rust laat. Hond heeft een eigen plekje in de kamer wat echt van haarzelf is. Dat is verboden terrein voor Djen. En ook hier weer leer ik haar de hond zachtjes te aaien. Ooit ligt ie in de weg en dan duwt Djen haar aan de kant. Staat ie op en zoekt mooi een ander plekje uit om te pitten :+ ...

maar met alle beestjes gaat het zo prima :)
Ik blij dat ik geen BN'er ben!

Laatst had de mini opeens een kras op zijn arm van de kat. Ik had wel gezien dat hij bij het mandje stond, maar verder niets opgemerkt. Mini heeft dus geen kik gegeven 8)7
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134397871
oh wat gaan jullie snel ik hou het niet bij!

Dankjewel voor alle lieve reacties op ons blauwe nieuws O+

Hier gaat het allemaal lekker z'n gangetje. F was vanmorgen om half 8 pas wakker *O* En ze ligt er nu net weer in.

Wij hebben 2 poezen en F begint nu eigenlijk pas interesse in ze te tonen. Maar ze zijn nog te snel :P

Becky wat een super gave foto's van I. Ik heb een zwak voor haar geloof ik, ze ziet er zooo schattig uit!!
pi_134398799
Kijk de grote zus nou :D
SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door Kwisted op 18-12-2013 13:07:46 ]
pi_134398841
Wij hebben geen huisdieren maar mijn moeder wel en M is stapeldol op dat hondje. Hij knuffelt haar veel, vertelt steeds wat ze doet, wil met haar wandelen. Zo zoet O+
pi_134398955
Kwisted wat een geweldig meisje! Dat jasje, dat haar (ik móet het elke keer zeggen :P), die guitige blik O+ O+. Ik ben benieuwd naar de jongensversie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134399226
Kwis je hebt echt een knappe dame!
pi_134399409
Ohhhh Kwis O+ Ze is echt zo mooi O+

M. na het zien van de foto: Saartje, doe je best eens, doe je haar groeien. Papa is niet meer zo trots op je hoor." :') :+
pi_134399454
Onze katten vinden saartje op zich wel allemaal lief, geloof ik. Alleen is Dude als enige massief/groot genoeg om tegen Saar de sloopkogel op te kunnen :') Ligt ze te slapen ofzo dan komen de katten wel allemaal bij haar liggen :Y
pi_134400352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ohhhh Kwis O+ Ze is echt zo mooi O+

M. na het zien van de foto: Saartje, doe je best eens, doe je haar groeien. Papa is niet meer zo trots op je hoor." :') :+
ahhhh haha! Volgens mij gaat het met blonde haartjes altijd ietsje langzamer als met donker. En donker haar lijkt ook al sneller een volle bos.

Ja F. is nu echt op haar allerschattigst vind ik. Ik denk niet dat ze nog schattiger kan worden. 2 van die staartjes en dan dat pinguin waggelen. En die tandjes bloot lachen en dan die hapwangen. Ze is echt om op te vreten :Y)
pi_134404731
Wat ontzettend lief Kwisted O+ O+ O+
Jasje staat haar ook heel erg leuk.

Wij hebben nog 1 oude kater over. Die komt soms even bij M kijken maar meestal blijft hij in alle rust op zolder. M vindt hem leuker dan vice versa....
pi_134406285
M is ook supergeïnteresseerd in de poes, en het gedogen uit zich nu in dat ze blijft liggen als M hysterisch gillend voor haar met zijn armen staat te wapperen. We leren hem idd ook zachtjes, aaiepoes, en hij gaat met het aanraken toch wel vrij consciëntieus om (in tegenstelling tot dat hysterische voorspel. :') )

Ook buiten wordt hij meteen enthousiast als hij honden en katten ziet. Of dieren überhaupt eigenlijk. Eergisteren op de fiets werd elke vogel nagewezen en hij heeft uitgebreid zitten lachen naar een grazend zwijntje. O+
pi_134406631
Ik zie het helemaal voor me Mango, vooral dat gewapper is herkenbaar. Ik vraag me af of er wel eens een dreumes is opgestegen zo :D

Opa had M vandaag een kauw aangewezen. Daarna wilde hij hem een duif laten zien. M, nee isse kauw! }:|
pi_134416435
Zoë lastig zeg! Is haar in jullie bed leggen en als ze dan slaapt overleggen een optie?

Kwisted wat een knapperd zeg! Superleuk meisje heb je.

Hier geen ervaring met kind en huisdieren. L vind honden wel leuk, dan loopt hij zo op ze af en wil aaien en als het dan mag durft hij niet meer. Katten is hij denk ik bang voor, in ieder geval onze buurkat, daar is hij al 2 keer huilend voor weggerend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134417096
Tinu
Ze merkt het gelijk als ik niet meer naast dr lig (zelfs als ik snachts moet plassen)
Ik want de verbouwing af, komend weekend kunnen we alweer in onze kamer slapen. Misschien dat het beter gaat als alles als vanouds is qua slaapsituatie.

Kwisted
O+

S is dol op dieren en is er gelukkig ook erg voorzichtig mee. Veel knuffelen en kusjes geven *;

Wie zijn er allemaal zwanger? Enf,Coco,kwisted,twinkle en? Nog meer?
Lijkt me ook erg spannend hoe grote zus/broer zal reageren op de baby.
pi_134420880
Soempie in elk geval niet meer.
pi_134421061
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:00 schreef Kyara het volgende:
Soempie in elk geval niet meer.
:D nee dat ging behoorlijk snel
pi_134427384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:03 schreef Zoë23 het volgende:

Wie zijn er allemaal zwanger? Enf,Coco,kwisted,twinkle en? Nog meer?
Lijkt me ook erg spannend hoe grote zus/broer zal reageren op de baby.
000ooo0o00oLiza0000oooo0o0o0 (hihi) is ook weer zwanger, die was toen ook rond dezelfde tijd uitgerekend.
Maar best veel zwangeren alweer als je het zo opnoemt ja!
pi_134428057
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_lamp_IKEA__.html,
Kan iemand deze in het goede topic zetten? Kinderkamer en kinderzaken in het nieuws? Kan de topics niet opzoeke mobiel.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 18 december 2013 @ 23:10:17 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134430210
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:38 schreef Sam1993 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_lamp_IKEA__.html,
Kan iemand deze in het goede topic zetten? Kinderkamer en kinderzaken in het nieuws? Kan de topics niet opzoeke mobiel.
Wat een nieuws ook weer......Dat ligt niet aan de lamp ...Maar aan de ouders! |:(
pi_134430686
Klopt, maar blijkbaar gebeurd het en wie weet is er iemand die de draad nog niet weggewerkt had en ze dit toch aan het denken zet.
pi_134440194
goedemorgen allemaal c_/

Ik verbaas me er deze ochtend weer over wat F al allemaal snapt! Ik kan haar al heel veel vragen en dan doet ze het ook. Bijv. vanmorgen een klein prulletje. 'Gooi het maar in de prullenbak in de keuken'. Waggelt ze naar de prullenbak, maakt hem open, propje erin, prullenbak dicht. :o
'Pak de borstel maar voor je haren', dan pakt ze de borstel en gaat haar haren kammen, en die van mij :+
Ik vind het zoooo knap allemaal!

En ze zegt nu steeds 'poef' en dan wijst ze met haar vingetje naar ons. We zingen veel 'papegaaitje leef je nog' :P

Ze ligt er nu overigens net weer terug in, t was weer vroeg vanmorgen :O

Akelig nieuws trouwens van die lamp! Ook niet handig om dat zo dicht bij het ledikantje te hangen zeg :{
pi_134440266
Kwisted
Jaa Liza ook! Veel zwangeren,leuk!
& wat heb je ook een slimme dame :) ze kan je vast ook goed helpen als jullie zoontje O+ is geboren.

Wat PE zegt :N dat ligt aan de ouders. Op de verpakking staat toch ook een waarschuwing.. Wel goed dat zo'n bericht mensen aan het denken zet maar eigenlijk zou t niet nodig moeten zijn :( arme baby's.

S is into de klok. We leggen 'tijd' uit en als papa bijv over een half uur thuis komt laat ik het zien op de klok. Vind ze erg leuk. Het begon met de ouderwetse klok bij m'n schoonouders, die maakt elk half uur geluid :9
pi_134441141
Kwisted wat een mooi meisje heb je toch.

Wij hebben geen huisdieren, maar mijn zus wel. Die kat is echt weg als ze hem al door het raam ziet :D staarten zijn mooi om te pakken... >:)

Heleboel zwangeren weer :)

Lampen en draadjes van lampen zijn hier echt favoriet, het zou dus inderdaad niet in me opkomen om die in grijpbereik van mini op te hangen. Hij is ook al heel goed in de schattige-ik-doe-niks-hoor-blik als hij richting kerstboom(lichtjes) tijgert...

En dat begrijpen van woorden inderdaad. Ik zei laatst tegen hem speentjes horen in bed hè, tot mijn grote verbazing haalde hij zijn speen uit zijn mond en gooide die in bed. :o *O* Niet verwacht, misschien toevalstreffer. :+
pi_134441963
Oh ja, de kat van vrienden is hier ook machtig interessant. Ik hou zelf helemaal niet van katten en ben er niet zo gelukkig mee, ik vertrouw dat beest voor geen meter en kind is geen dieren gewend, maar hij lijkt het fenomeen 'zachtjes aaien' wel te snappen. Alleen die staart he :+

Dat begrijpen idd, gaat zo snel! Hij wandelt naar z'n bed om tussen de spijlen door zijn speen te pakken en heel onschuldig te kijken als ik zeg 'die hoort in bed he?', hij snapt vragen als 'waar is papa/oma/de bal/je fiets', en praat ook opeens weer meer.
Hij zegt ook 'eten' inmiddels en 'ipad' is geen toevalstreffer gebleken helaas -O-
Bizar vind ik dat, want we laten hem er zelden op kijken, hij vindt het niet bijzonder leuk (als in, vooral het klepje erop en eraf doen en erop slaan is leuk), en wijzelf gebruiken 'm vooral als hij in bed ligt. En woorden als 'papa' of 'mama' oefenen we toch een stuk vaker :D Anyhow.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:04:52 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134455069
Wat een rust hier in vergelijking met het baby topic. Veel beter bij te houden. :)

Zelfs die dreumes (aaaah) van mij begrijpt al zoveel. En ze doet al gebaren met liedjes mee en zo. Bizar hoe snel dat gaat. En een karakter he. Als ze dr zin niet krijgt gaat ze met dingen gooien of werpt ze zich dramatisch op de grond.

Wij hebben geen huisdieren. Bij anderen zijn die wel leuk maar ze groeien vooral op met het feit dat ze buiten zijn. Tenminste dat is bij mijn ouders op de boerderij zo. Verder weinig vrienden met huisdieren.

En grote en kleine zus hier zijn fantastisch. Ik vind het zo leuk. Ook soms dodelijk vermoeiend hoor. Noortje duwt en trekt wel eens maar ik merk dat Isabel zich de kaas niet van het brood laat eten. Die duwt net zo hard terug.
pi_134460549
Zoe hopelijk helpt het als de slaapsituatie weer als vanouds wordt.

Kwisted, zoë, Zolena en Mango leuk zoveel begrip

Becky heel herkenbaar het grote/ kleine zus verhaal. Hier is het grote/ kleine broer.
Maar kwa karakter vergelijkbaar met jouw stel.

Ik zit even in de trotse moeder modus. Kreeg zo een leuk compliment van de leidster vandaag over mijn sociaal en goed opgevoed jongetje. Hij knuffelt alle andere kindjes. Toen hij een bal afpakte van een ander kind en de leidster zei, dat het niet mocht, gaf hij hem terug. Als hij per ongeluk een ander kind omver loopt, komt hij ook knuffels geven O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134471120
Aah, wat lief Tinu! O+
pi_134478573
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:16 schreef Kyara het volgende:
Aah, wat lief Tinu! O+
Ja het was echt een smelt moment. Hij was wel na een half uur middagslaap wakker geworden door een ander kindje en daar best verdrietig over. De leidster moest zo'n half uur bij hem blijven tot hij weer sliep anders was het huilen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134478965
Ja echt schattig Tinu! En dat wakker worden door een ander kindje is lastig. Heeft F ook wel eens gehad en toen had ik savonds een chagerijnig meisje. Ben nog benieuwd hoe dat gaat als babybroertje er straks is!

Becky, ja lekker rustig hier he haha. Zou iets drukker mogen, maar ik ben ook altijd blij dat ik het hier wel bij kan houden :Y
Jouw verhalen over I zijn zo leuk! Volgens mij gaat ze echt hard. En tsja zussen onderling dat zal vast wel eens botsen. Maar waarschijnlijk worden ze later beste vriendinnetjes O+

Mineola, ipad :o :X Onvoorstelbaar he dat kindjes zo'n fascinatie hebben voor telefoons/computers/tablets. Al hebben wij dat natuurlijk ook wel en het is ook leuk :s) En knap dat hij al zoveel snapt! Klinkt als een leuk jochie :D

Zolena, ik geloof niet zo in toevalstreffers hoor. Ik denk wel dat ze veel snappen en kunnen, maar t alleen niet altijd doen. Dus je kind is gewoon heel knap :D En kattenstaarten })

Zoë, kloklezen wauw! Ik kan me nog niet voorstellen dat F dat binnen nu en een half jaar al zou kunnen. Ofja interesse in zou tonen. Dat vind ik ook een van de leuke dingen van dit topic, dat de ontwikkeling in dit jaar zo snel gaat en dat je dat dan leest van elkaar. Hoe gaat het slapen nu?

Hier een rustige nacht gehad. Ze sliep van 19.30-7.00u. Ik vind dit ritme erg prettig! Na al die nachten vroeg opstaan.
En het lijkt erop dat ze nu richting 1 slaapje gaat. Ze heeft t tenminste al 2 dagen zo gedaan. En ze was savonds niet eens jengelig.

Ze is nu samen met papa boekjes aan het lezen op de bank O+ smelt O+
pi_134479157
Ohhh, zo leuk al die verhalen O+

We verbazen ons ook regelmatig over Saar, vooral over hoe hard het gaat en hoeveel ze idd al kan/snapt (lijkt te snappen :+ ). Sowieso blijf ik het geweldig vinden om haar te zien rennen _O-Martijn omschrijft het als 'een meloen met beentjes' :')

Ze heeft sinds een paar dagen een poppenbuggy. Daar legt ze haar pop dan in en dan rijdt ze ermee rond. Poppen (en beren) krijgen ook haar fles/drinken/eten aangeboden. Als we haar vragen om ons haar pop/beer/autootje te brengen, dan kan ze dat en doet ze het als ze er zin in heeft :+ . Haar mond poetsen met een doekje (en dan ook onze gezichten).

En gewoon zoooo lief O+ In het ziekenhuis laatst moest ik bloed laten prikken. Dus M. loopt dan wat met haar rond lees: achter haar aan terwijl zij overal heen rent terwijl ik zit te wachten. Zie ik haar ineens bij een omaatje op schoot zitten. Was ze voor haar gaan staan, armpjes uitgestrekt, "zo oma, til me maar eens op schoot". Die vrouw keek ook een beetje onwennig _O- En tegen iedereen lachen, praten ("Saar!" "Die!" "Bgaaah!") en overal nieuwsgierig naar O+ O+

Nu nog even een dagje werken en dan twee weken vakantie O+
pi_134479476
Smeltmomentjes O+
pi_134479925
Coco dat oma verhaal, zo lief!! Hier gaat mijn man dan expres met F naar zo'n omaatje, zo van die gaan we eens ff lekker inpakken :P
En ik moest lachen om de meloen met beentjes :D

ik ben na vandaag ook lekker 10dgn vrij. Heerlijk! Ik hoop stiekem op sneeuw:)
pi_134480017
SPOILER
Niet haar mooiste foto, maar ik vind haar zo super lief en grappig hier O+

Kwisted, lekker he? Even vrij :)
pi_134480063
Wahaha dat klinkt echt te grappig Coco.

Gisteren rond etenstijd kwam mijn man met Djen me op het werk apple crumble brengen als verrassing. Djen pakt andere mensen ook heel makkelijk in.. zo lief.

Het snachts huilend wakker worden is sinds deze week niet meer aan de orde geweest. Ik vermoed door de tandjes want het kind heeft er in no time een hele rits gekregen.

o o... ik ruik ern poepbroek ..
pi_134480100
O.. en nog een weekje werken, dan ook even een weekje vrij. Heerlijk, gezien ik nu in de 'kwaaltjesfase' qua zwangerschap zit. Al valt het tot nog toe mee. Alleen dinsdag een slechte dag gehad. Maar het is goed te doen in combi met de zorg voor Djen :)
pi_134480242
Lief al die mini dreumesjes. M is dan alweer echt bijna peuter. Maar aan de andere kant zijn de meisjes nog lang geen dreumes (op papier wel maar in de praktijk zijn het nog echt babies).

Zwanger zijn in combinatie met de zorg voor een dreumes lijkt me echt best wel zwaar. Dat heb ik me het afgelopen jaar echt wel een paar keer bedacht. Al ligt het natuurlijk ook wel aan je zwangerschap en aan je kind natuurlijk.

Gister zijn we bij M's achterneefje op bezoek geweest. Was erg gezellig. Ook weer duidelijk de verschillen gezien: achterneefje is fysiek en knuffelig ( O+ ), M is juist heel erg van het knutselen en lezen en wil heel soms een keer op schoot zitten. Achterneefje is ook best wel sociaal, M gaat veel meer zijn eigen gang. En M praat veel meer.

En allebei van die peuterdriftbuien. Liggen er ineens 2 bijna peuters op de grond te krijsen _O-
Sowieso een krijsend kind onder de arm mee naar huis genomen omdat het speeltje waar hij mee speelde daar moest blijven :')
pi_134480774
Coco wat schattig bij oma en al zo actief met pop goed zeg.

Twinkle kwaaltjesfase, maar wel lekker bijna vakantie.

Tinumini to the rescue. *O* Zielig van het niet slapen door andere kindjes.

Ik heb ook vakantie , ook wel aan toe. Iedereen in huis is snipverkouden. En de bmr /tandjes/verkoudheid zitten mini nu behoorlijk in de weg. Hij heeft verhoging en is gewoon algeheel zielig. Zo'n zielig kreunende mini op schoot. Ligt nu alweer in bed. En was meteen vertrokken.
pi_134483230
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:39 schreef Cocotrimonium het volgende:

Niet haar mooiste foto, maar ik vind haar zo super lief en grappig hier O+

Kwisted, lekker he? Even vrij :)
haha coco F zat bij mij op schoot toen ik de foto opende en toen schaterlachte ze :D
pi_134484772
Coco, grappige foto!

Zwanger met een baby/dreumes in huis lijkt me ook pittig. Ik had de "luxe" van een kleuter die ook nog aardig wat uren op school zat.

Nog 1 dagje, dan is dat alweer 2 jaar geleden. En meneer verdient de stempel peuter wel geloof ik. Eigenwijs zijn plan trekken, en als het niet wil/mag/kan dan ligt hij plat op de grond.. Ook als dat betekend dat je dan middenin een plas ligt, omdat je er niet in mag springen :P
pi_134484846
coco O+ wat een schatje

tinu :) heerlijk mannetje als ik t zo lees

zolena
beterschap & sterkte :(

kyara
leuk om de verschillen te zien

Bij S en nichtje (even oud) zie ik ook veel verschillen maar ze kunnen erg leuk samen spelen en ze zijn lief voor elkaar.

Gister was een vermoeiende dag, S wilde niet slapen maar was supermoe. Ze moest veel huilen enz enz.. bij GO gaat ze zonder mopperen slapen, ik begrijp niet waarom het thuis dan zo moeilijk moet zijn. Ze wil dat ik haar ga 'aaien' enz en met mn bekken kan ik echt niet steeds 30-45min naast dr zitten. Als ze nou gelijk ging liggen en oogjes dicht oke, geen probleem maar ze blijft spelen, uitstellen etc etc.
Uiteindelijk van 12-15u bezig geweest.. toch maar naast dr gezeten en na 30min sliep ze.
Ben niet 3uren lang boven geweest hoor, maar ze was echt zo moe..kon dr ook niet afleiden, niet spelen..niets. pfffffff. Heb dr om 16:20 maar wakker gemaakt omdat ze anders svonds weer laat op bed gaat.
Gisteravond (man was weg) 45min naast dr bed gezeten.. sliep ze pas 20:40.. vannacht was ze weer 1,5u wakker..
:O ben moe!

Hoop zo dat ze ooit eens 'gewoon' gaat slapen. Jullie weten al wat ik de afgelopen 19mnd allemaal heb geprobeerd dusja.. heb ook niet het idee dat ik nog iets vernieuwends kan doen.
pi_134486863
Pfff Zoë lijkt me erg vermoeiend voor jullie allemaal!

Deepfreeze bijna een peuter!!!

Hihi Kyara je hebt een dreumes (bijna peuter) met pit :)

Zolena beterschap! Fijn dat je bijna vakantie hebt!

Coco wat een superschattige foto O+

Becky nog van harte welkom hier (schaam schaam beetje laat).

Twinkle hoe oud is Djen precies? Kwaaltjes zijn nooit leuk natuurlijk. Waar heb je vooral last van?

Hier alleen dinsdag nog werken tot half 4 en dan vrij tot 7 januari *O*
Onze vakantie staat in het teken van dozen inpakken. We gaan 17 jan verhuizen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Animalmix op 20-12-2013 13:34:27 ]
pi_134487599
Misschien niet echt het juiste topic, maar wie van de dreumesjes gaat eigenlijk naar de meet in januari?
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:43:55 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134489728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:47 schreef Kwisted het volgende:
Misschien niet echt het juiste topic, maar wie van de dreumesjes gaat eigenlijk naar de meet in januari?
Welk meet? Waar? :?
pi_134489870
Utrecht, er is ergens een meettopic. 4 januari.
pi_134491433
Coco, lief dat oma verhaal.

Twinkle wat een lieve verrassing van Djen en je man. Balen van de kwaaltjes. Wel lekker bijna vakantie.

Zolena ook lekker vakantie en Animal ook. Ik wil ook. Hier is het een gekkenhuis op werk. In plaats van 32 uur werk ik nu zo'n 40 uur de laatste 2 weken.

Df jouw dreumes vertoont ook al zo'n peutergedrag. Hier ook hoor, al duur het voor de mijne nog wat langer.

Zoë klinkt vermoeiend, ook dat je lichamelijk niet kunt doen wat je dreumes wil. Je hebt idd al zoveel geprobeerd, dat ik ook niet zou weten wat aan te raden. Hopelijk is het een voorbijgaande fase.

Hier ging meneer ook lastig slapen vanmiddag, tot 14.30 uur ofzo blijven ketenen en uiteindelijk viel hij in ons bed naast me in slaap. Gelukkig hebben we dat soort dingen s'nachts hier niet. Manlief heeft gisteren een tweede slee gekocht, heb dus ook niets tegen sneeuw.

Hoewel mijn dreumes echt nog geen bijna peuter is, kan hij de nee al wel aardig. Ik bied hem aan aan de borst te drinken, bied hem zijn beker met drinken of eten aan. Als meneer geen zin heeft zegt hij gewoon nee en duwt het weg :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:06:19 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134492027
Kwisted: Silvijn en ik komen waarschijnlijk wel naar de meet :Y Jij ook?

Zoë jeetje zeg, wat vermoeiend lijkt me dat. Je zult inderdaad alle tips wel voorbij hebben zien komen ondertussen. Slaappoli etc. ook al geprobeerd? Ik las nog niet echt mee in het babytopic toen je nog een baby had en dreumes las ik eigenlijk ook zelden. Dus ik weet niet wat er allemaal al benoemd is.

Coco, die foto van Saar is inderdaad héél leuk! En dat omaverhaal *;

Leuk he dat dat begrijpen van dingen zo snel gaat. Ik verbaas me er met regelmaat over dat S woordjes begrijpt die we niet met hem hebben geoefend. "Waar is *random object in huis*?" En dat ie dan gewoon weet wat we bedoelen O+ . Oh en hij kan nu een koffiezetapparaat nadoen :+

Hij is nu sneu. Hij ligt pas net in bed, al wakker vanaf 7u vanochtend. Vanochtend bij opa en oma geweest en daar heeft ie niet geslapen. Vervolgens wilde hij thuis ook niet meer slapen. En op de koop toe had hij net een mega vieze luier met vuurrode billen, hij heeft het uitgekrijst bij het verschonen ;(

Van heel veel verhalen hier kan ik me trouwens echt niet voorstellen dat dat over 6-7-8 maanden al gaat gebeuren :o Leuk vooruitzicht wel!

Voor wie vakantie heeft: veel plezier! En laat die sneeuwwensen maar achterwege hoor! :P
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:21:19 #117
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134492503
Hoi :W

Zoë, wat vervelend toch dat het slapen zo lastig blijft. Ik weet dat je al zoveel geprobeerd hebt dus ik heb ook geen tips voor je. Hoe is het nu met de reflux? 'Normaal' gaat dat toch over? Ik weet dat mijn neefje er met een maand of 6 vanaf was.

Saaaaaartje O+! Heel lieve foto, heerlijk pretbekkie!

Ach, sneu Spees. E.lin heeft ook zere billen. Er komen nu 4 kiezen tegelijk door en ze had gister 6 poepluiers. Mega zure. Maar je ruikt ze niet 8)7 dus ze zijn heel gemeen. Gister waren haar billen helemaal stuk. Gisteravond deed verschonen echt zeer. 's Avonds dun laagje zinkzalf en flink wat maizena en vanochtend was het al veeeel minder rood en deed verschonen geen pijn meer :o

Kwisted, ik ben wel van plan naar de meet te gaan. Lijkt me leuk! nu nog hopen dat er een locatie gevonden wordt...

Mijn meisje is zo lief, gezellig en knuffelig de laatste dagen. Puur genieten! Ze 'happyfeet' de hele dag, kletst de oren van m'n hoofd en leert elke dag nieuwe dingen. Ze kan nu haar eigen naam zeggen (Eej-Eej) en zichzelf benoemen op foto's. Ze kan nu heel goed torens bouwen van duplo of van houten blokken (6!), is ineens gék op tekenen met een zwart potlood ( :D ), eet weer heel graag en wordt gewoon een hele grote meid. ik ben zo verliefd :@
pi_134492538
Ik ga trouwens ook naar de meet, met 2 bijna dreumesjes. Bijna peuter blijft bij papa. Die mag mee naar de dreumes/peuter meet die vast ook nog wel volgt ;)
pi_134492552
Die foto van Saar is trouwens heel schattig! De ondeugd straalt er vanaf O+
pi_134495506
Animal Djen is 14 maanden nu. Het is voornamelijk de vermoeidheid. Misselijkheid is tot op heden nog prima te doen. Verder weinig reden tot klagen :)

Heeft denk ik ook te maken mey de strengheid die ik mezelf opleg. Perfect huishouden, 40 uur werken in ploegen.. een hond die ook aaandacht nodig heeft. Komt goed maar tis soms even tanden op elkaar. Gelukig heeeel veel steun aan mijn man!
pi_134499485
Spees
-O- wat sneu ..rode billetjes. Hoop dat hij lekker bijslaapt
Eigenlijk alles is wel benoemd en heb megaveel geprobeerd. Het 1e jr was ze van 3-12mnd vaak wakker snachts, een lange periode elk uur. Veel huilen en overgeven etc. Huisarts en wijkvpk zeiden dat het geen Reflux of allergie was..met 9mnd aangedrongen op verwijzing kinderarts en zo kwamen we erachter dat ze Reflux heeft. Met 13? Of 14mnd eindelijk de juiste med & kon ze goed vaste voeding eten zonder kokhalzen of overgeven. Verhaal in t kort :9

De ka wilde haar rond 14mnd opnemen in t zknhuis voor de slaappoli maar daar was ik zelf niet aan toe (en toen ging t net een paar nachten goed dus ik had goede hoop) Mochten we de situatie in de komende 2wk vakantie niet kunnen verbeteren gaan we weer naar het ziekenhuis..op een gegeven moment weet je het ook niet meer.

Tante soesa
E ook al zere billetjes :(
Klinkt lief allemaal, lekker van genieten!

Met de Reflux gaat het redelijk alleen snachts komt het zo rond 4u naar voren. Verder gaat het met eten (behalve fruit) goed. Volgens de ka (een tijdje geleden) moesten we t gewoon accepteren en wachten tot t overging. Makkelijk zeggen voor hem..

Twinkle
Denk goed om jezelf!
pi_134501398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:47 schreef Kwisted het volgende:
ik waarschijnijk.
pi_134502752
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:59 schreef Zoë23 het volgende:
Spees
-O- wat sneu ..rode billetjes. Hoop dat hij lekker bijslaapt
Eigenlijk alles is wel benoemd en heb megaveel geprobeerd. Het 1e jr was ze van 3-12mnd vaak wakker snachts, een lange periode elk uur. Veel huilen en overgeven etc. Huisarts en wijkvpk zeiden dat het geen Reflux of allergie was..met 9mnd aangedrongen op verwijzing kinderarts en zo kwamen we erachter dat ze Reflux heeft. Met 13? Of 14mnd eindelijk de juiste med & kon ze goed vaste voeding eten zonder kokhalzen of overgeven. Verhaal in t kort :9

De ka wilde haar rond 14mnd opnemen in t zknhuis voor de slaappoli maar daar was ik zelf niet aan toe (en toen ging t net een paar nachten goed dus ik had goede hoop) Mochten we de situatie in de komende 2wk vakantie niet kunnen verbeteren gaan we weer naar het ziekenhuis..op een gegeven moment weet je het ook niet meer.

Tante soesa
E ook al zere billetjes :(
Klinkt lief allemaal, lekker van genieten!

Met de Reflux gaat het redelijk alleen snachts komt het zo rond 4u naar voren. Verder gaat het met eten (behalve fruit) goed. Volgens de ka (een tijdje geleden) moesten we t gewoon accepteren en wachten tot t overging. Makkelijk zeggen voor hem..

Twinkle
Denk goed om jezelf!
weet je wat je kunt verwachte van de slaap poli? Hier inmiddels ten einse raad. Ook kidnival van vsm en een siroop van sleepz geprobeerd maar niks geeft een juist resultaat. Gelukkig kunnen we sinds deze week vroeg op de ochtend een fles geven waardoor ze dan weer doorslaapt maar de nacht is een fiasco. Hopelijk leren ze snel lekker slapen
pi_134503120
Kwisted: Lekker vrij met je prachtige meisje !
Coco: Wat een leuke Saar foto !
Twinkle: Fijn dat jullie het redden.
Kyara: Blijf je dan met de meisjes in het baby topic posten ?
Zolena: Ook lekker vrij ! Beterschap x
DF: Oeh !! Bijna peuter.
Zoe: Lastig meid.
Animal: Ook lekker vrij straks en verhuizen
Tinu: hoop ook op sneeuw. Welke slee hebben jullie voor de dreumes ?
Spees: Beterschap voor die kleine man x
Soesa: lekker verliefd en ook beterschap x
Sam: ook al slaap problemen, sterkte
pi_134503144
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:15 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

weet je wat je kunt verwachte van de slaap poli? Hier inmiddels ten einse raad. Ook kidnival van vsm en een siroop van sleepz geprobeerd maar niks geeft een juist resultaat. Gelukkig kunnen we sinds deze week vroeg op de ochtend een fles geven waardoor ze dan weer doorslaapt maar de nacht is een fiasco. Hopelijk leren ze snel lekker slapen
Ik denk dat ze gaan kijken of er lichamelijke oorzaken zijn, (ik denk door de reflux en pijn bij het liggen..daardoor negatieve gevoelens bij het op bed gaan/slapen..en na al die maanden ook wel een soort van gewenning)
Maar ik ben geen arts..verder geen idee, dat hoor ik dan wel van de ka.

Heeft L altijd slecht geslapen of is dat sinds je verhuisd bent?
pi_134503198
Xanteh: Hoe gaat het met jouw meisje ??
pi_134504336
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:22 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Blijf je dan met de meisjes in het baby topic posten ?
Beetje hier, beetje daar. Maar zodra ze 1 zijn, zijn ze officieel dreumesjes en horen ze hier. Sowieso blijf ik ook wel even hangen tussen 11 en 25 januari als ik dreumes-loos ben ;)

Maar voor mijn gevoel zijn ze op 11 maart echt dreumesjes.
pi_134505615
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:22 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gaan kijken of er lichamelijke oorzaken zijn, (ik denk door de reflux en pijn bij het liggen..daardoor negatieve gevoelens bij het op bed gaan/slapen..en na al die maanden ook wel een soort van gewenning)
Maar ik ben geen arts..verder geen idee, dat hoor ik dan wel van de ka.

Heeft L altijd slecht geslapen of is dat sinds je verhuisd bent?
altijd al mAar nu ik het alleen moet doen breekt het veel sneller op. Gemiddeld 8 keer per nacht eruit en vanaf half 5 niet meer verder willen slapen

hier is het cb ook geweest omdat ik er er oorheen zat. Laten huilen was het advies. Dat heb ik allemaal al gedaan en lisa blijft gewoon krijssen tot het ochtend is. Smiddags slaapt van ze contact wel goed en het inslapen is ook geen probleem alleen dat doorslapen. Hopelijk word het ooit beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sam1993 op 20-12-2013 23:36:47 ]
pi_134508360
Slaap poli? Maar denk je niet dat het advies dan zal zijn om te laten huilen?
Want dat is wel een manier die werkt, maar niet iets wat jij zou doen toch Zoe?

Mex sliep ook heel slecht, kon van 1 tot 3 klaarwakker zijn en maar blijven gillen en wijzen naar beneden en dan doodleuk om 5 uur weer wakker worden om aan de ochtend te beginnen, en nog nooit alleen in slaap gevallen, dus ik weet echt wat het is hoor. Om 9 uur had ik al 2 wassen gedaan, schoongemaakt, vaatwasser uitgeruimd enz.
Maar het word ook echt beter, je zit hier niet jaren aan vast.
Voor zijn 2e verjaardag zijn we gaan stoppen met het middagdutje, daar heb ik iig geen strijd meer om gemaakt. Lekker op de bank of in de wagen in slaap laten vallen wanneer hij moe was. Vanaf zijn tweede echt gestopt met het middagdutje, natuurlijk wel eens uitzonderingen, maar we hebben hem vaak echt wakker gehouden. Daardoor ging hij iig al wat eerder op de avond naar bed en wat beter doorslapen.
Het vroege opstaan was nog wel een strijd, maar we zijn koppig in bed blijven liggen tot half 7 elke dag, elke dag werd de strijd wat minder en bleef hij ietsjes langer rustig naast ons liggen.
In slaap vallen kan hij nog steeds niet alleen, maar in een peuterbed kan je er lekker naast liggen, of gewoon in je eigen bed. Toen hij het ledikant nog had was het idd erg vervelend.

Ik vond het echt vreselijk die zware nachten, maar eigenlijk ben ik het ook alweer vergeten en stiekem mis ik die ochtendjes met hem. Hoop dat je er wat aan hebt.

Hij heeft trouwens "wiebelbenen" daardoor kan hij niet in slaap komen en hij wordt er s'nachts ook wel eens wakker van.
Als hij uit zijn ritme is, of hij gaat een dagje uit, of het is Sinterklaas bijvoorbeeld heeft hij daar veel meer last van dan andere dagen. Dus ik masseer zijn benen en probeer hem echt rustig te maken voor hij naar bed gaat, dat helpt allemaal best goed.
Het verklaart iig wel al die nachten op, dat hij in bed lag te "grijpen"naar dingen enzo en het onrustige.
Maar vaak wil hij ook gewoon niet slapen hoor, kan niet alles daar op afschuiven.

[ Bericht 16% gewijzigd door Troeta op 20-12-2013 23:20:20 ]
pi_134509284
ik klaag echt nooit meer over mijn nachten :@

jongens respect voor jullie doorzettingsvermogen en draagkracht. Wat zal dat met momenten zwaar zijn zeg. Je gaat natuurlijk gewoon door, maar poeh he.. het mag gezegd worden dat jullie super moeders zijn :*
pi_134517692
Hier ook nog steeds hele slechte nachten hoor :) en laten huilen is geen optie. Het is 'normaal' slaapgedrag voor kindjes op deze leeftijd, ooit wordt het vast beter. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134517786
Ik lees nu dus Dreumes in dromenland en daar wordt steeds gehamerd op "Een goede slaper kan een slechte slaper worden, maar een slechte slaper zal altijd een slechte slaper blijven, als je er niets aan doet". Mja ik twijfel daar toch aan. We doen hier weinig anders, maar we zijn van 4-6x wakker per nacht naar 1-2x gegaan. Ook ik merk onrust overdag meteen terug in het slapen, maar vannacht toevallig weer een goede nacht met de eerste keer wakker om 5.15 :).

Er staan overigens wel een paar tips hoe je zorgt dat gaan slapen geen strijd wordt. Laten huilen bij een dreumes is overigens (nog) minder geschikt dan bij een oudere baby. Ze weten dat je uiteindelijk toch wel komt, zeker als ze zich écht overstuur maken. Je bent dan nog verder van huis, omdat je met je rug tegen de muur staat. Bovendien wordt ze zo geleerd dat communiceren geen zin heeft.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134517801
Wow, met 2 jaar zonder slaapje. M is bijna 2 en wij gaan nu dus maar over op 1 slaapje :')
De meisjes trouwens ook. M is een megaslaapkop maar over minder dan 1,5 maand kan ik vast ook meepraten over slechtslapende dreumesjes ;)
pi_134517841
Deepfreeze, gefeliciteerd met jullie peuter! *G* *G* *G*
pi_134518017
Tnx Kyara!

Daan heeft gisteren in de speelgoed winkel een 80 cm grote knuffelhond uitgezocht. Dus hij mocht die vanochtend uitpakken "pakkies, pakkies, pakkies". Het ontbijt is bijna op, dus nu wachten op bezoek.
pi_134518043
Slaappoli kan ook een kindje een paar dagen opnemen, en dan in zoveel mogelijk rust uit het vertrouwde ritme halen. Bij mijn neefje was hij zo in een paar dagen van zijn "foute" ritme af.
Of misschien voor Zoë's meisje ook verder kijken naar de zuurgraad&medicatie?
pi_134518106
Leuk DF! Fijne dag vandaag!
pi_134518190
Gefeliciteerd DF *O*
pi_134518247
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 09:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Slaappoli kan ook een kindje een paar dagen opnemen, en dan in zoveel mogelijk rust uit het vertrouwde ritme halen. Bij mijn neefje was hij zo in een paar dagen van zijn "foute" ritme af.
Of misschien voor Zoë's meisje ook verder kijken naar de zuurgraad&medicatie?
Dit is idd wat ze me verteld hadden te doen. Ik vond dat eerder moeilijk omdat ze nergens sliep, soms niet eens thuis. Nu slaapt ze bij de GO en voelt het ook iets beter.

Zoals Troeta zegt, laten huilen. Heeft geen 'zin' bij S ivm overgeven. En ik had ook niet het idee dat laten huilen hun methode was zegmaar.

Troeta, S zegt vaak Auw en wijst naar dr voetjes en ze schopt veel. Al sinds ze Auw kan zeggen & ze wil ook kusjes op dr voetjes/benen.
Vriend heeft weleens gezegd dat ze misschien wiebelbenen heeft.
pi_134518296
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 08:32 schreef Phaidra het volgende:
Ik lees nu dus Dreumes in dromenland en daar wordt steeds gehamerd op "Een goede slaper kan een slechte slaper worden, maar een slechte slaper zal altijd een slechte slaper blijven, als je er niets aan doet". Mja ik twijfel daar toch aan. We doen hier weinig anders, maar we zijn van 4-6x wakker per nacht naar 1-2x gegaan. Ook ik merk onrust overdag meteen terug in het slapen, maar vannacht toevallig weer een goede nacht met de eerste keer wakker om 5.15 :).

Er staan overigens wel een paar tips hoe je zorgt dat gaan slapen geen strijd wordt. Laten huilen bij een dreumes is overigens (nog) minder geschikt dan bij een oudere baby. Ze weten dat je uiteindelijk toch wel komt, zeker als ze zich écht overstuur maken. Je bent dan nog verder van huis, omdat je met je rug tegen de muur staat. Bovendien wordt ze zo geleerd dat communiceren geen zin heeft.
Bedankt voor je tips. Ik denk dat strijd ook niet de oplossing is. Alleen maar vermoeiend voor beide.. Is het dan handiger om wel naast dr bed te zitten? (daar komt het toch vaak op neer) ik leg haar in bed en ga weg. Soms gaat ze slapen maar meestal wil ze dat ik bij dr zit overdag.

:* marjolijntje hoop dat het voor jullie ook snel beter wordt

Sam
Ook voor jullie.. Heeft het slechte slapen geen lichamelijke oorzaak? Ze had toch ook kma(?) of heb ik dat verkeerd onthouden?
pi_134518324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Tnx Kyara!

Daan heeft gisteren in de speelgoed winkel een 80 cm grote knuffelhond uitgezocht. Dus hij mocht die vanochtend uitpakken "pakkies, pakkies, pakkies". Het ontbijt is bijna op, dus nu wachten op bezoek.
Gefeliciteerd!! *G*
Wat een leuk kado!
  zaterdag 21 december 2013 @ 10:34:05 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134518948
Gefeliciteerd DF! Leuk dat hij zo blij was met zijn cadeau O+

Zoë, heb je verhaal net gelezen, het lijkt me echt slopend. Maar ook dat heb je vast al 100 x gehoord, dus alleen een welgemeende 'sterkte' van mij. Hoop echt dat het de goede kant op zal gaan, en mocht het tóch nodig zijn dat de slaappoli met een oplossing komt die voor jou en S werkt.
pi_134519496
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 09:42 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips. Ik denk dat strijd ook niet de oplossing is. Alleen maar vermoeiend voor beide.. Is het dan handiger om wel naast dr bed te zitten? (daar komt het toch vaak op neer) ik leg haar in bed en ga weg. Soms gaat ze slapen maar meestal wil ze dat ik bij dr zit overdag.

Sam
Ook voor jullie.. Heeft het slechte slapen geen lichamelijke oorzaak? Ze had toch ook kma(?) of heb ik dat verkeerd onthouden?
zover ik weet niet. De kma is onder controle en ze heeft ook een koemelk vrij dieet. Af en toe wat kleins maar ze slaapt er niet slechter op en word ook niet meer ziek van de kleine beetjes. Uiteraard niet iedere dag hoor;) hier is het waarschijnlijk gewoon gewenning doordat ze altijd veel gehuild heeft en haar altijd trooste of bij haar kwam. Als ik dat niet doe gaat ze ook echt over de zeik en stopt niet meer. Vannacht een monsternacht gehad waardoor ze in de ochtend langer geslapen heeft heerlijk een keer uitslapen wel jammer dat ik nu dus nog steeds moe ben haha.

Hopelijk kunnen ze bij s vinden wat het probleem is. En gaat het snel beter.
pi_134521246
Dankjewel Spees!

Sam
-O- lastig, vooral ook omdat je veel alleen moet doen
Dankjewel hoop ook dat het bij jullie snel beter gaat
pi_134521259
DF gefeliciteerd met je peuter!! *G* Mooi cadeau! Fijne verjaardag vandaag.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 09:42 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Sam
Naast het bed zitten is een optie idd en dan elk slaapje wat verder weg gaan zitten. Of wel in de kamer blijven, maar uit zicht gaan zitten. Zorgen voor juiste slaapassociaties (knuffel bijv om jou te 'vervangen' als troost, die is er altijd). Als je nog iets moet doen (knuffel teruggeven, troosten, haar neerleggen), zo min mogelijk zeggen en weinig oogcontact maken. Kort en duidelijk en dan weer gaan zitten.

Wat ik ook een goed idee vond: tijdens bedritueel even weggaan (zeggen dat je iets vergeten bent, even de kamer uitgaan en na een paar seconden teruggaan). Dit steeds herhalen, zodat 'mama weg' / alleen zijn, geoefend wordt. Na een tijdje, als dat goed gaat, kan je het weggaan verplaatsen naar het moment dat ze al in bed ligt ipv tijdens het omkleden, zeg dan dat je even weg moet omdat... (reden zus of zo), maar dat je zo nog even komt kijken. Dat dan ook doen natuurlijk en na een tijdje zal ze meer vertrouwd raken met alleen in bed zijn en hopelijk in de tussentijd al in slaap gevallen zijn.

Het is allemaal niet revolutionair, maar vond het wel handig om te weten waarom dingen voor dreumesen anders werken dan bij baby's en wat de ontwikkelingssprong erachter is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134521419
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:51 schreef Phaidra het volgende:
DF gefeliciteerd met je peuter!! *G* Mooi cadeau! Fijne verjaardag vandaag.

[..]

Naast het bed zitten is een optie idd en dan elk slaapje wat verder weg gaan zitten. Of wel in de kamer blijven, maar uit zicht gaan zitten. Zorgen voor juiste slaapassociaties (knuffel bijv om jou te 'vervangen' als troost, die is er altijd). Als je nog iets moet doen (knuffel teruggeven, troosten, haar neerleggen), zo min mogelijk zeggen en weinig oogcontact maken. Kort en duidelijk en dan weer gaan zitten.

Wat ik ook een goed idee vond: tijdens bedritueel even weggaan (zeggen dat je iets vergeten bent, even de kamer uitgaan en na een paar seconden teruggaan). Dit steeds herhalen, zodat 'mama weg' / alleen zijn, geoefend wordt. Na een tijdje, als dat goed gaat, kan je het weggaan verplaatsen naar het moment dat ze al in bed ligt ipv tijdens het omkleden, zeg dan dat je even weg moet omdat... (reden zus of zo), maar dat je zo nog even komt kijken. Dat dan ook doen natuurlijk en na een tijdje zal ze meer vertrouwd raken met alleen in bed zijn en hopelijk in de tussentijd al in slaap gevallen zijn.

Het is allemaal niet revolutionair, maar vond het wel handig om te weten waarom dingen voor dreumesen anders werken dan bij baby's en wat de ontwikkelingssprong erachter is.
S zegt vaak 'slapen? samen?' en dan klopt ze op dr kussen zo van; kom erbij.
Ze is doordat ik het 1e jr altijd thuis was door BI en vriendlief regelmatig weg was ook wel gewend denk ik dat ik er altijd ben. Door de bv is dat misschien ook wel versterkt (maar dat vind ik juist een positief iets) vind het ergens ook wel lastig omdat samen slapen voor haar prettiger is.
Dus dan weet ik niet zo goed of het gewenning/'drammen' is, of dat ze pijn heeft en liever samen wil zijn voor troost.
En daarbij heb je ook weer tandjesleed, ontwikkelingsdingen (sprong?) fases..pff..

Een knuffel heeft ze idd. En kort weggaan en terug komen is wel een goed idee.

Ben blij dat ze steeds beter kan praten en dat ze kan aanwijzen waar ze 'auw' heeft. Het wordt wel steeds duidelijker, dat ze niet alleen wil zijn en dat ze rond 4u meer last van Reflux heeft dan ervoor.
Maargoed..dan nog bedenken wat de beste oplossing is die voor iedereen prettig is :)
pi_134522991
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:23 schreef kleinzusje het volgende:
Xanteh: Hoe gaat het met jouw meisje ??
Eten, slapen, vrolijk ;) Denk een nieuwe kies binnenkort? Soms rood wangetje! Jouw meisje ook nog altijd zo schattig en vrolijk?

Rest, sterkte met de nachten, sprongen en ander ongein :*
pi_134523343
DF gefeliciteerd met je peuter!! *O*

Jeetje meiden wat een nachten hebben sommigen van jullie! Heftig hoor.
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:17:21 #149
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134523445
DF Gefeliciteerd *O* *O* *O*

Phaidra, duidelijke uitleg ^O^
pi_134523886
DF gefeliciteerd!!!!

Toen het hier slecht ging met slapen ben ik gestopt met haar uit bed halen maar elke keer dat ze wakker werd ging ik vertellen dat ze weer moest gaan liggen. Ze slaapt bij ons op de kamer dus ik moest nooit mijn bed uit...in het begin duurde het soms een uur voor dat ze weer ging liggen maar ik bleef zeggen dat het nacht was, dat de borst ook wou slapen en dat zij ook moest gaan liggen.
Nu als ze wakker wordt gaat ze zelf haar bekertje pakken en water drinken en terug gaan slapen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134524315
DF gefeliciteerd met je peuter *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:58 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Eten, slapen, vrolijk ;) Denk een nieuwe kies binnenkort? Soms rood wangetje! Jouw meisje ook nog altijd zo schattig en vrolijk?

Rest, sterkte met de nachten, sprongen en ander ongein :*
Nog altijd schattig en vrolijk :Y O+
Fijn dat het goed gaat :* . Met het kruipen/staan ook ? Nog naar de fysio geweest ?

----------------
Succes met de slaapperikelen :{ :*
Hier geen drama omdat ze bij ons slaapt. maar ja, bij Marjo slapen ze ook samen in bed, dus zegt weer weinig. Inslapen doen wij samen met haar ( 1 van ons dus gaat met haar liggen). Binnen 5 minuten is ze weg. Soms leggen we haar over, maar meestal kruipen wij er later naast. Ze wordt soms een keer wakker maar slaapt dan snel weer verder. Eerst vaak met een fles melk, nu met water. Dat gebruikt ze als een soort speen. Een echte speen wil ze niet, duim ook niet.
  zaterdag 21 december 2013 @ 15:07:59 #152
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134524816
Oi wat een slaapproblemen hier zeg. Zwaar hoor. Ik baal soms van de nacht flessen en een vroege peuter maar verder gaat het slapen prima.

De huilpoli (is natuurlijk wel wat anders dan een slaappoli) kijkt ook naar het ritme van het kindje en zoekt dan naar iets om het probleem te doorbreken. Ik heb die poli als zeer waardevol ervaren ondanks dat ze er toch tien dagen gelegen heeft. En laten huilen was daar ook echt geen optie. Wel even natuurlijk zoals ik thuis ook wel eens doe maar de verpleegkundigen waren er zo lief.
pi_134525186
Bedankt voor de felicitaties!

Lichting 1 van het bezoek weg. Daan is een paar smartmax auto's en 24 potjes klei rijker :P
Kan hij nog even slapen voordat de volgende komen..
pi_134525576
becky: nachtflessen ? Hoeveel drinkt ze snachts ?
DF: Fijn dat het leuk was ! Druk dagje. Was hij blij en volgt er nog een spam ?
  zaterdag 21 december 2013 @ 15:57:21 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134525872
Bij ons is het echt ineens omgeslagen, zo lijkt. Niet dat onze nachten in de buurt van die van Zoë kwamen of van Loj, maar onze dag begon wel al om 5u of 5:30. Alles is relatief, maar ik vond dat ook best vermoeiend :@. En nu, zomaar ineens, is het al 10 of 11 dagen 7 uur of ruim later. Zelfs een paar keer 8 uur en 830. Niet om de ogen uit te steken uiteraard maar ik ben blij verbaasd dat dit ineens zo is gegaan zonder dat wij iets anders doen.

Bij ons in bed slapen is dan weer nog nooit voorgekomen behalve in de kraamweek. Het lijkt me best eens gezellig maar dat gaat hier gewoon écht niet lukken. Structureel zou ik zelf absoluut niet willen, maar zo af en toe 's ochtends lijkt me wel knus O+ .

Veel plezier bij lichting 2 straks DF!

Oh en nog een reclamepraatje voor Mustela *O* gisteren de huid vuurrood en gloeiend, na een dikke laag Mustela zalf was het na een paar uurtjes al veel en veel minder, na de tweede laag vanochtend was het bijna niet meer zichtbaar en mocht ik er gewoon weer aankomen. Heel fijn voor S!
pi_134525978
Oh Spees, wat fijn! ^O^
  zaterdag 21 december 2013 @ 18:00:19 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134529079
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:33 schreef bitterend het volgende:
DF gefeliciteerd!!!!

Toen het hier slecht ging met slapen ben ik gestopt met haar uit bed halen maar elke keer dat ze wakker werd ging ik vertellen dat ze weer moest gaan liggen. Ze slaapt bij ons op de kamer dus ik moest nooit mijn bed uit...in het begin duurde het soms een uur voor dat ze weer ging liggen maar ik bleef zeggen dat het nacht was, dat de borst ook wou slapen en dat zij ook moest gaan liggen.
Nu als ze wakker wordt gaat ze zelf haar bekertje pakken en water drinken en terug gaan slapen O+
En slaapt ze nu door Bitterend? Rayen is al 2 geweest maar hij blijft 's nachts komen om de borst. Ik zou er graag vanaf willen maar dat wordt waarschijnlijk "krijsen" . En hem kennende kan hij dat makkelijk anderhalf uur duren. Dat vind ik te lang op die leeftijd.
Ging dat bij haar zonder huilen dan?
Rayen 2½ jaar!
pi_134530658
Nou ze slaapt soms door en soms niet :) soms van 19 tot 05.30 en soms is ze wakker rond 2 uur of als we naar bed gaan.
En huilen ja maar het was een boze huil. Geen verdriet of pijn...ik heb haar ook niet "laten huilen" in de zin van, alleen in haar kamer. Ik lag gewoon naast haar...en bleef vertellen dat ze moet slapen en dat mama en papa ook willen slapen enzovoort...
Krijsen deed ze niet. Anders had ik haar meteen eruit gehuild..vind het zo verdrietig als ze zo hard huilt soms en gaat snikken en trillen helemaal :'( (niet 's nachts maar soms overdag als ze niet lekker in haar vel zit)

Sorry dreumessen :W ik ga weer weg :+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134530875
Bitterend
Fijn dat de nachten beter zijn! O+

Becky
Goed om t lezen dat de verpleegkundigen lief waren. Is zo belangrijk.

Spees
Jompels voor mustela! Wat fijn!
Heel vroeg opstaan is ook vermoeiend. Hier was het ook een lange tijd om 4:30/5/6u.. Dat vond ik eerlijk gezegd lastiger dan 2-3x wakker snachts.
Ze was vannacht ook 2x wakker maar sliep wel tot 7:30. Dan kunnen we nog eventjes bijtanken.

Eerder sliep S alleen tijdens de nachtvoedingen naast me en smorgens als (8> naar z'n werk ging, dan werd S meestal wakker en sliep ze nog een uurtje bij me :).
pi_134532027
Wat een slaapperikelen hier :{
Ik heb geen andere tips dan die al zijn gegeven..

Hier gaat het slapen over het algemeen goed. Wel wordt ze de laatste tijd geregeld wakker 's nachts van het hoesten denk ik. Dat is nu een week of 2 ofzo en dan ook niet elke nacht en dat vind ik soms al wel pittig :@ Echt respect voor de mama's met weinig slaap!

Fijn Spees! Mustela ken ik niet, maar goed om te onthouden

Hier gaat alles prima. Vandaag weer met L naar de kapper geweest. Nu is haar kale babyplekje helemaal bij gegroeid, dus nu kan het helemaal de lengte in! Nu heeft madameke een heuse bob :+
pi_134532361
DF, gefeliciteerd!! *O*

En Spees, ik ken mustela ook niet :o Ga ik ook eens voor kijken, Saar heeft sinds (eer?)gisteren ook van die gemene plekjes :( We denken dat ze bezig is met haar hoektanden, relatief veel vieze plakpoepluiers. En stinken! En veel kauwen op vanalles.
pi_134532379
Freub, een bob! Doe je aan foto's? Ben wel benieuwd :Y
pi_134533132
Waar is die Mustela te koop?
pi_134533293
Ja Spees, waarom kom je met deze tips als je het babytopic net verlaten hebt?
pi_134533417
Gelukkig lurken al die babymoeders toch evengoed mee :P
pi_134533594
Is het stom om een peuter op zijn 2e verjaardag een drinkbeker cadeau te geven?
pi_134534257
JA :P
pi_134534280
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:13 schreef Kyara het volgende:
Waar is die Mustela te koop?
Google is your friend
http://www.farmaline.nl/n(...)6JwrsCFQZf3godi0EAbw
http://www.deonlinedrogist.nl/mustela-m-162.html

[ Bericht 9% gewijzigd door bitterend op 21-12-2013 20:46:39 ]
pi_134535204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:40 schreef bitterend het volgende:
JA :P
Jammer, heb je nog een tip voor een jongetje van bijna 2 die alles al heeft? En nee, het is niet de mijne.
pi_134535228
thanx voor het googlen! Ik had gehoopt op Etos of zo :D
pi_134535299
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jammer, heb je nog een tip voor een jongetje van bijna 2 die alles al heeft? En nee, het is niet de mijne.
Oh ik dacht voor M :D moeilijk...maar een zou denken over een boek? die ik voor R heb gekocht over het potje heeft ook een jongens versie!
pi_134535590
Ja maar potjestraining is zowel hier als bij andere jongetje echt nog niet aan de orde.

Jongetje heeft ook een grotere broer dus er is al zoveel. En elke keer als ze M met zijn beker ziet dan zegt ze dat ze dat ook zo handig lijkt en dat ze die ook moet gaan kopen.....
pi_134535707
Oh hier ook niet maar R vindt die boek echt erg leuk!
Als je het zo verteld dan snap ik wel waarom je een bekertje wou kopen! maar straks heeft ze hem net gekocht en kom je ermee :D
pi_134537103
Vanaf morgen elke dag zangles ! :D
pi_134537176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:12 schreef bitterend het volgende:
Oh hier ook niet maar R vindt die boek echt erg leuk!
Als je het zo verteld dan snap ik wel waarom je een bekertje wou kopen! maar straks heeft ze hem net gekocht en kom je ermee :D
bonnetje :+

Zangles :?
pi_134537243
pi_134537742
Oh okey, ik snapte er al niks van :D
pi_134537987
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:57 schreef Kyara het volgende:
Oh okey, ik snapte er al niks van :D
Eerst in April op een kleedje met blokfluit. Kijken of het aanslaat >:) O+
pi_134538932
Kz een gewone houten slee volgens mij. We hadden er al een, maar met 2 kinderen is een tweede wel handig. Ik had ook graag een iets langere gewild.

Zoë lastig zeg! Hopelijk heb je wat aan de tips uit het topic. Sterkte :*

Df gefeliciteerd met je peuter *G*

Kyara is er niets dat ze van grote broer nog niet hebben of waar de 2e andre interesses heeft? Dingen als stoepkrijten en bellenblazen misschien, dat doet het vaak goed en raakt ook weer op?

Sam, jij ook sterkte.

Wij waren vanavond uit en mijn dreumes heeft me erg gemist blijkbaar. Vanaf het moment van thuiskomst bij ons met oma en opa riep hij mama. Heb een klein beetje een slecht geweten nu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 21 december 2013 @ 22:34:28 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134539640
Haha! Ik heb de Mustela toch echt al eens eerder genoemd en Soesa ook :+ . Ik heb hem van Belgische schoonfamilie gekregen, een heel pakket. Ook met heel fijne bodylotion die geen irritatie geeft bij zijn redelijk eczeemgevoelige huid. Maar het was idd een apotheelpakket, heb het nog nooit bij de drogist zien.liggen helaas.
pi_134540767
Spees, gelukkig gaat het beter met Silly'sbilly's! Nog nooit gehoord van die zalf, maar hier gelukkig ook niet nodig. Zelden geïrriteerde billen/huid. Ze kan alleen slecht tegen zinkzalf, dus bijv. geen sudocreme. Dan gebruik ik bij schrale billen bepanthen en vaseline. Maar t liefst hou ik het zo droog mogelijk.

Kyara, kadotips voor een 2jarig.. hmm geen idee. Even in t peutertopic vragen denk ik. Ik zou zelf voor een boek/puzzel/liedjescd/knutselspul gaan. Dat is spul waar je niet snel de mist mee in kunt gaan vind ik altijd.

Vandaag kadootjes gekocht voor kerstmis voor F, broertje O+ , en neefjes en nichtje
oa:
SPOILER
Vandaag heeft F een dutje gedaan van 3 uur lang :o We gaan richting 1 dutje per dag ipv 2, dus dat zou het verklaren. Zou het niet zijn dat ze aan het eind van de middag jengelig werd en nog een dutje had gedaan :P klein slaapkoppie.

Weltruste iedereen, ik hoop dat iedereen morgen lekker kan uitslapen ;)
pi_134541436
Ik vind het nog best lastig. M is bijna even oud maar ze zijn zo verschillend. Totaal geen knutselkind, autootjes vindt hij wel ok maar dan vooral die van grote broer. Het wordt of de beker of een boekje. Neig toch meer naar de beker.
pi_134550795
Kyara
Als moeder een beker handig vind en het zelf niet koopt is ze daar vast erg blij mee! En anders kan ze het altijd ruilen.
Lijkt me ook lastig voor een kindje wat al veel heeft.

Tinu
Dat gevoel zou ik ook hebben denk ik, maar hebben jullie het leuk gehad? Dat is het belangrijkste natuurlijk. Even ontspannen

Kwisted
Leuke cadeautjes! Mondharmonica was hier een hit, was qua lawaai te doen.
En nu is ie stuk :+ maar hij was ook van de action haha.
We hebben ook baby-speelgoed van uki, erg leuk! Gekregen als kraamcadeautjes.
pi_134550833
Spees fijn, dat de zalf bij Silly helpt.

Kwisted leuke kadootjes. Wij hebben Uki weleens gekeken op tv, kwam s'ochtends op het tijdstip, dat we even met een kopje thee op de bank zitten. Het is een tekenserie van maar 10-15 minuten lengte en er wordt niet in gesproken als ik het me goed herinner.

Kyara een boek is denk ikook altijd welkom. Hier in ieder geval wel.

Zoë we hebben het erg leuk en gezellig gehad. Maar was wel een eyeopener voor mij, dat hij er nu misschien toch weer heel anders tegenaan kijkt, dan een paar weken geleden.

En mijn dreumes zegt zijn eigen naam. Zo leuk als je naar hem wijst en vraagt wie is dat zegt hij: I or.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinuviel op 22-12-2013 09:25:58 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134558950
Leuk speelgoed Kwis, ik ken Uki niet, maar ziet er leuk uit. En een broertje voor F O+ Heel tof..

Tinu wat knap!

Kyara, ik vind een beker juist een goed kado. Zeker omdat je weet dat ze die graag willen hebben...

Hier hielp L vanmorgen met de tafel afruimen. Stond ze met dr bordje te wachten bij de vaatwasser :D Echt super schattig en heel knap vond ik..
pi_134565615
Schattig freub!!
F wil tegenwoorsig ook helpen en meedoen met alles. Zelf doen is helemaal hot. Vermakelijk en vermoeiend haha. Alles gaat daardoor zo langzaam, maar t is wel schattig.
pi_134579097
Uki ken ik ook niet, maar het ziet er wel schattig uit!

Helpende dreumesjes *O*

L. die zijn naam kan zeggen!

I. gaat momenteel zo hard met zijn taalontwikkeling. Elke dag komen er nieuwe woordjes bij of wordt zijn uitspraak beter. En primeur vandaag: hij wilde tijdens het wandelen handjes vasthouden O+ O+. Paar maanden geleden was dat nog dikke drama en nu wilde hij het zelf!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134580160
Ik hoor hier verder wel niet..maar Noah is altijd hartstikke blij als hij een beker oid krijgt. Hij is helemaal gek van Maulwurf, dus toen Sinterklaas een bordje/bekertje/bakje bracht wassie daar ook wijs mee, net als toen mijn moeder een Smurf-beker voor hem meenam. Als dat jongetje geen beker heeft dan vind hij het toch wrs hartstikke stoer dat hij ook zoiets krijgt voor "grote kindjes"
Lotte!
Noah!
  zondag 22 december 2013 @ 22:14:15 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134582556
Thanx Linda!
Ik haal hem wel gewoon bij Prenatal of zo. Als ze het niks vindt dan kan ze hem altijd ruilen.

Zelluf doen O+

M heeft vandaag in de auto de hele tijd de hand van zijn zusje vastgehouden. O+ O+ O+
pi_134584356
Aw Kyara wat schattig O+

Jullie dreumesen willen helpen en zelf doen? Mijne wil alleen zelf gooien, zelf klimmen en zelf wegrennen. Bij de rest vindt ie toch dat er een helpende ouder bij moet zijn. :')

Vandaag hadden we een druk familiefeest. Hij moest even loskomen maar heeft daarna enthousiast gesocialized, rondgerend en high fives gegeven. Oh, en het halve buffet naar binnen gestouwd. O+

Hij is nu klanken aan het nabootsen. Woorden die ik een beetje "zingend" zeg, "zingt" ie na. Ma-maaa. Pa-paaaa. Da-haaag. Hij weet nu ook hoe een auto doet. O+
ik ga hem "bee-bieee" leren :D
pi_134584812
Wat leuk mango! Jouw M klinkt als t zonnetje in huis!
Wat ik wel meteen dacht is of je ooit je hart vasthoudt zeg maar. F klimt nu zelf op de bank en dat geeft me steeds een hartaanval!

F probeert zichzelf nu aan te kleden. Sokken aan en uit, schoenen, jas etc! T lukt nog niet maar de poging is er!

Na 14 maanden knipjes en staartjes inhouden is dat nu verleden tijd. Ze wil niks in haar haren.. Gevolg: wilde haardos en helemaal voor haar gezicht. En dan strijkt ze het zelf met 2 handjes met gespreidde vingers heel overdreven langs haar gezicht. T ziet er zoo komisch uit dat ik t eigenlijk eens moet proberen te filmen. T is zeg maar enorm meisjesachtig en ijdel :P

morgen de hele middag met haar naar n bruiloft. Ik ben benieuwd!!

Oh en nogmaals Mango, ik vind t super leuk dat je zwanger bent!!!!!
pi_134585778
Wat klinkt ze als een dametje :D daar moet beeld bij idd! En foto van de outfit voor morgen!

Mja. Gisteren had ik hem tijdens het koken in de tripptrapp in de keuken gezet en halverwege wilde hij eruit. Dus ik roer in een pan, draai me om, is ie op de tripptrapp geklommen. :X
Bloedsnel is ie en hij kent geen angst lijkt het wel.

En thanks O+
pi_134596127
Mango gefeliciteerd!!

Kyara hier doet Verstoppertje spelen van Nijntje of Kikker het altijd erg goed als kado bij een tweejarige. Wij hebben er zelf ook al veel plezier van gehad.
Maar valt misschien wel buiten budget.

Freubelot wat lief zo'n helpende dochter!!

Phaidra wat geweldig schattig handje vasthouden!

[ Bericht 13% gewijzigd door Animalmix op 23-12-2013 07:47:09 ]
pi_134596196
Freubelot en Kwisted helpen is lief. Hier ook een helper bij tafelzetten, tafel afruimen, wil kijken als we eten koken, helpen vaatwasser uitruimen.

Phaidra *O* voor het handjes geven en de taalontwikkeling.

Kyara wat lief van M O+

Kwisted en Mango ook van die aapjes. Hier ook zo een. Wij hebben 2 banken in 90 graden hoek tegen elkaar aangezet en tegen de muren, zodat ze een soort u vormen, met uitzondering van een klein hoekje achter de leuningen. Daar staat een tafeltje met onze spullen zodat L er niet bij kon, maar hij klimt nu op de bank en pakt de dingen van het tafeltje.

Kwisted succes en veel plezier op de bruiloft. Jammer dat je meis alles uit haar haar trekt.

Mango gefeliciteerd, had ik nog niet gehoord. Hier zegt L "ba bie" en dat zegt hij ook tegen vanalles en nog wat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134597136
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:48 schreef Kwisted het volgende:
Wat leuk mango! Jouw M klinkt als t zonnetje in huis!
Wat ik wel meteen dacht is of je ooit je hart vasthoudt zeg maar. F klimt nu zelf op de bank en dat geeft me steeds een hartaanval!

F probeert zichzelf nu aan te kleden. Sokken aan en uit, schoenen, jas etc! T lukt nog niet maar de poging is er!

Na 14 maanden knipjes en staartjes inhouden is dat nu verleden tijd. Ze wil niks in haar haren.. Gevolg: wilde haardos en helemaal voor haar gezicht. En dan strijkt ze het zelf met 2 handjes met gespreidde vingers heel overdreven langs haar gezicht. T ziet er zoo komisch uit dat ik t eigenlijk eens moet proberen te filmen. T is zeg maar enorm meisjesachtig en ijdel :P

morgen de hele middag met haar naar n bruiloft. Ik ben benieuwd!!

Oh en nogmaals Mango, ik vind t super leuk dat je zwanger bent!!!!!
Hoe oud is ze nou ook alweer precies?

Veel plezier bij de bruiloft, ben benieuwd!
pi_134597338
Gisteren exact 15 maanden ;)
  maandag 23 december 2013 @ 09:54:10 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134597344
Mornin' :O

Wat een prutnacht zeg. E.lin is ziek en krijgt 10 miljoen tanden/kiezen dus slapen :N. Ze is al vanaf 4 uur up and running en terwijl ik er bij zit als een lijk is zij nog best vrolijk :')

Veel plezier vandaag Kwisted!

Freubelot, lief is dat he O+. Als ik ga poetsen loopt mijn kleine dame ook achter mij aan met een poetsdoek :). Gaat ze het konijnenhok 'poetsen' en zo. Heel schattig

Die woordenschat gaat trouwens echt snel; zitten (klinkt als tietuh _O- ), opruimen, pakken, tent, Eej-Eej O+, koekuh... Dit is allemaal van dit weekend :o. En zinnetjes maken, zo cool. Mama tietuh :') :D

Oh, en vanochtend om 5 uur trok ze haar regenlaarzen aan (lukte bijna!) en ging met haar KDV schriftje in d'r hand bij de voordeur staan :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Tante_Soesa op 23-12-2013 09:59:19 ]
  maandag 23 december 2013 @ 10:06:36 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134597553
Poeh, vermoeiend Soesa! Vandaag veel op de planning staan? Alles wat je daarna typte is wel echt O+. Leuk zeg dat ze dat allemaal al kan!
Mango-M :o daredevil. Wat zijn ze snel he. :X

Kwisted, veel plezier vandaag op de bruiloft!

Dat helpen en 'zelf doen' is hier nog nooit voorgekomen :+
pi_134597563
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 07:18 schreef Animalmix het volgende:
Mango gefeliciteerd!!

Kyara hier doet Verstoppertje spelen van Nijntje of Kikker het altijd erg goed als kado bij een tweejarige. Wij hebben er zelf ook al veel plezier van gehad.
Maar valt misschien wel buiten budget.

Freubelot wat lief zo'n helpende dochter!!

Phaidra wat geweldig schattig handje vasthouden!
Ik had Kikker speelt verstoppertje via mijn werk voor kerst gevraagd, maar mijn mini vindt het eng :'). Ik denk omdat hij op onvoorspelbare momenten opeens geluid gaat maken. Nog even de kast in denk ik!

Soesa, pfff vermoeiend ja! Gelukkig is ze zelf wel vrolijk. Super ook dat ze zoveel praat al! 2 woordjes achter elkaar doet mijnes nog niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134597596
Whaha Tante Soesa! Sterke vandaag!

Hoeveel eten jullie kindjes trouwens.
De mijne van 13 maanden is 4 weken ziek geweest en eet nu als een bootwerker (tenminste voor haar doen dan).
Ontbijt twee boterhammen
Twee stuks fruit (banaan en peer bijvoorbeeld)
Lunch twee boterhammen
Tussendoortje
Groot bord avondeten
Bakje yoghurt
En dan nog drie flessen melk van 180.
En ze zou nog meer op kunnen. Heeft ook echt honger op sommige momenten en dan alleen maar blij te maken met eten.
Is dit normaal?
  maandag 23 december 2013 @ 10:09:56 #201
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134597600
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Poeh, vermoeiend Soesa! Vandaag veel op de planning staan? Alles wat je daarna typte is wel echt O+. Leuk zeg dat ze dat allemaal al kan!
Mango-M :o daredevil. Wat zijn ze snel he. :X

Kwisted, veel plezier vandaag op de bruiloft!

Nee, gelukkig niks op de planning staan. Ik heb denk ik 2,5 uur geslapen vannacht...

We zijn nu ook in de mij/Eej-Eej fase aangekomen. Als ze iets wil hebben roept ze keihard MIJ! Of EEJ-EEJ!

Phaidra, mijn neefje van 2,5 vond verstoppertje met Nijntje ook eng idd :D

Animal, die fase (-de flessen dan) hebben wij hier ook gehad. Tot vorige week at ze ongeveer ook zoveel :Y. Nu eet ze amper ter compensatie :+.
Ik dacht altijd maar, ze zal het wel nodig hebben!

Score vandaag: 2 happen broodje pindakaas, stukje kerststol :@ en 1 hap droge boterham :'). Gelukkig drinkt ze nog wel heel goed (en poept ook nog meer dan voldoende :X )
  maandag 23 december 2013 @ 10:11:39 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134597640
Mijne is ook 13 maanden maar hij eet wel iets minder.
O 1 snee brood + 160 melk
T 1 stuk fruit
L 2 sn brood + 160 melk
T niks of rijstwafel
A warm eten en 150 ml yoghurt

Papfles toch afgebouwd ineens omdat dat vanzelf ging :')

Maar als je denkt dat ze het nodig heeft... Is ze heel actief? Groeispurt? Als je twijfelt zou je binnenkort eens naar het weeguurtje kunnen gaan bij je cb om te kijken of ze te snel zwaarder wordt.
pi_134597693
Animal dat werkt Djen op een dag hier ook weg. Kind eet nog meer als der moeder.

Weet je je stopt je kind niet vol met ongezonde rommel. Dus ik zou me er niet zo druk om maken. Blijkbaar hebben ze het nodig. En er zullen vast ook nog tijden komen dat ze slechter eten :)
pi_134597713
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:09 schreef Animalmix het volgende:
Whaha Tante Soesa! Sterke vandaag!

Hoeveel eten jullie kindjes trouwens.
De mijne van 13 maanden is 4 weken ziek geweest en eet nu als een bootwerker (tenminste voor haar doen dan).
Ontbijt twee boterhammen
Twee stuks fruit (banaan en peer bijvoorbeeld)
Lunch twee boterhammen
Tussendoortje
Groot bord avondeten
Bakje yoghurt
En dan nog drie flessen melk van 180.
En ze zou nog meer op kunnen. Heeft ook echt honger op sommige momenten en dan alleen maar blij te maken met eten.
Is dit normaal?
Ziek geweest en misschien een groeispurtje? Wij hebben ook wel eens een paar dagen zoiets. Maar op dit moment (18 mnd) gaat het zo:

Ontbijt: 1-2 boterhammen
Fruit: zo veel mogelijk. Als het aan hem ligt blijft hij eten :D Meestal wel 2-3 stuks per dag.
Lunch: 1 boterham, bekertje melk
Tussendoor nog een cracker, augurkjes, fruit, olijven (of/of, meestal niet en/en)
Avondeten: met wat mazzel 3 happen :') yoghurt gaat er wel altijd in

Hij drinkt gemiddeld nog 3-4x bij mij aan de borst als we thuis zijn. Verder drinkt hij water (op een dag 100-200 ml) of aangelengde ice tea / sinaasappelsap (beide 1:3 denk ik) / diksap.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134597772
Als hij in een hongerfase zit, krijgt hij ook gewoon zoveel hij wil. Hij heeft wel eens 3 boterhammen weggewerkt bij het ontbijt, ik vroeg me echt af waar hij het had gelaten!! _O- De mini is nog steeds vrij mini, dus hij kan het hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 december 2013 @ 10:20:39 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134597789
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Animal dat werkt Djen op een dag hier ook weg. Kind eet nog meer als der moeder.

Weet je je stopt je kind niet vol met ongezonde rommel. Dus ik zou me er niet zo druk om maken. Blijkbaar hebben ze het nodig. En er zullen vast ook nog tijden komen dat ze slechter eten :)
Dit wil ik toch even aanhalen, want wat ik vet heb gedrukt gaat echt niet per definitie op. Ik heb het nu niet over AM in het bijzonder, maar ik heb in de praktijk vaak genoeg gezien dat het daardoor juist mis gaat. Oók van teveel melk, fruit, boterhammen, yoghurt kunnen kinderen te zwaar worden. Hoeveelheden en gewicht in de gaten houden lijkt mij daarom juist aan te bevelen.
pi_134597851
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit wil ik toch even aanhalen, want wat ik vet heb gedrukt gaat echt niet per definitie op. Ik heb het nu niet over AM in het bijzonder, maar ik heb in de praktijk vaak genoeg gezien dat het daardoor juist mis gaat. Oók van teveel melk, fruit, boterhammen, yoghurt kunnen kinderen te zwaar worden. Hoeveelheden en gewicht in de gaten houden lijkt mij daarom juist aan te bevelen.
Juist! Daarom vroeg ik het ook.
Maar goed ze is dus vier weken ziek geweest en heeft toen heel weinig gegeten. Gewichtslijntje begon wat af te buigen en haar gezicht werd duidelijk smaller. Denk dus dat ze wat heeft in te halen.
Maar als na de kerstvakantie nog zo is, ga ik even extra wegen.
  maandag 23 december 2013 @ 10:25:39 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134597882
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 10:24 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Juist! Daarom vroeg ik het ook.
Maar goed ze is dus vier weken ziek geweest en heeft toen heel weinig gegeten. Gewichtslijntje begon wat af te buigen en haar gezicht werd duidelijk smaller. Denk dus dat ze wat heeft in te halen.
Maar als na de kerstvakantie nog zo is, ga ik even extra wegen.
Ik denk in jouw geval dat het idd heel goed verklaarbaar kan zijn hoor, en dat ze het nodig heeft. En kindjes eten ook vaak het ene moment heel goed en het andere moment als een natte krant. Keertje extra wegen voor je gemoedsrust kan nooit kwaad.
pi_134597913
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt.

Aan de andere kant: ik verbaas me (zoals ik hierboven al zei) echt soms over de hoeveelheden die hij kán eten (hij doet het lang niet altijd). Maar ik weet ook dat hij altijd heel goed aangeeft wanneer hij vol zit. Ik ben niet bang dat hij zich overeet oid. Laatst ook met de Sinterklaasviering op mijn werk. Er waren pepernoten en hij heeft er best veel van gegeten (meer dan ik normaal gesproken zou toestaan, maar lastig verbieden als andere kinderen ook eten en ze overal liggen), maar op een gegeven moment zat hij toch vol en hield hij er alleen 2 in zijn hand, hij at niet meer. Vind ik toch wel een fijne gedachte, dat hij heel goed weet wanneer hij genoeg heeft.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134598104
M heeft als mini dreumes ook altijd veel gegeten. Blijkbaar kostte alles nogal veel energie (geen idee wat dan want lopen deed hij ook pas laat). Nu wordt dat wel minder. Avondeten soms minder dan een paar happen. En soms weer heel veel (2 boterhammen en een halve krentenbol tussen de middag bijvoorbeeld). Verder drinkt hij alleen water en krijgt hij vooral verantwoorde tussendoortjes zoals maisboogjes. Lengte en gewicht prima in verhouding.
  maandag 23 december 2013 @ 10:38:39 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134598157
Oh maar dat is het ook Phaidra. En best veel kindjes kunnen heel goed aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad en eten ook niet meer dan nodig. Maar er zijn ook kindjes die dat verzadigingsgevoel minder kennen en niet aangeven wanneer ze genoeg hebben. Die zie ik op mijn werk met enige regelmaat. Er is van mijn kindcliëntjes het type ouders dat hun kind volstopt met alles wat vet en zoet is en de hele dag laten computeren, en er is het type ouders dat het qua productkeuze best goed doet maar waarbij de hoeveelheden gewoon te groot zijn en de kindjes blijven aangeven dat ze meer willen. En dat is ook hartstikke lastig.
pi_134598736
Ik vind de hoeveelheden die jullie noemen best veel in combinatie met flessen melk. T gaat toch om nutrilon of niet? Of gewone melk?

F eet:
Bordje pap van koemelk
1 stuk fruit
1,5 boterham
Koekje oid
paar happen warm eten
toetje (vla/yoghurt)

Ze is dan ook wel tenger en lang. En ze heeft geen enorme eetlust. Zelfs niet als t gaat om lekkere dingetje. Ze zit al gauw vol.

F ligt al ruim 2,5u te slapen. Die houdt t vanmiddag wel vol op de bruiloft :)
  maandag 23 december 2013 @ 11:06:48 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134598813
Nee hoor, ik geef gewoon koemelk. Nutrilon na het jaar geloof ik niet zo in. Het is inderdaad niet superveel wat F eet, maar niet ieder kindje is hetzelfde en S krijgt vast ook nog wel een dip in wat hij wil eten. Hij heeft trouwens ook een periode gehad dat hij meer at dan gebruikelijk voor zijn leeftijd, maar toen was ie ook wel hyper.
pi_134598870
M kreeg vanaf 1 jaar 1 beker koemelk tussen de middag en 's avonds een tuitbeker warme melk. Maar die hoefde hij na 2 maanden ook al niet meer. Dus geen kv meer.
pi_134598892
M eet:

O: 1 boterham + 100cc melk
T: 1-2 stuks fruit, soepstengel
L: 2-3 boterhammen + 100cc melk
T: rijstwafel
D: 200-250 gr warme hap, beetje yoghurt met wat mueslikruim na
's avonds nog 100cc melk voor het slapen gaan, en water de hele dag.

Op het kdv en als we op bezoek zijn eet hij zo nog een hoop meuk weg, kind is erg gefixeerd op eten :@ maar gelukkig een prima middellijntje qua lengte en gewicht.

Veel plezier straks Kwis!
  maandag 23 december 2013 @ 11:15:04 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134599027
Maken jullie de melk nog warm trouwens? Ik geef namelijk nog steeds flessen warme melk. En met jullie bedoel ik de moeders van dreumesen van 13-14-15 maanden zoiets :+ . Geen idee eigenlijk of ie koude melk lust, ik denk zelf gewoon altijd dat warm vast lekker is voor zijn buikje.

Verder drinkt ie trouwens thee over de dag. Water lust ie niet (meer). Gisteren had hij voor het slapengaan driekwart rietjesbeker thee achter elkaar weggetikt maar dat doen we maar niet meer :P . Romper en slaapzak helemaal doorweekt de volgende ochtend.
pi_134599095
M kreeg toen overdag koude melk in een tuitbeker en 's avonds warme melk in een fles. Toen de fles (speen) kapot ging werd dat een tuitbeker. Mijn hij kreeg ook wel eens een fles kv gemaakt van koud/lauw water en dat vond hij ook geen probleem.
pi_134599118
Saar eet:

O: boterham (maar als er een halve in gaat, is het netjes)
T: yoghurt (+/- 100gram)
L: pap (met flessenmelk)
T: 1 stuks fruit
D: +/- 150-200 gram avondeten, mini-danone als toetje
(pap)fles voor het slapen gaan (+/- 120-150ml).

Soms wisselen we de pap 's ochtends en de boterham af. En soms krijgt ze 2x brood en geen pap als L. Als extra tussendoortjes om te 'snoepen' stukjes komkommer/mandarijn/appel. Soms een paar rozijntjes.
pi_134599242
Hier wel warme melk idd, vindt ie lekkerder. Als het koud is duwt hij zijn beker ook weg :{w
pi_134599323
Mijne van 14 maanden eet:

Bv (niet al te gek veel)
O: 1,5-2 boterhammen
T: 2-3 stuks fruit
L: 1-2 boterhammen
T: niks of rijstwafel of tomaatjes of komkommer of restje brood
D: 250 gr avondeten en 150 ml yoghurt, paar rozijntjes

Tussendoor drinkt hij water of thee, voor t slapen een halve slok bv
Ik wil hem tussen de middag melk gaan geven maar ik vergeet het steeds.
pi_134599485
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 09:53 schreef Mangostine het volgende:
Gisteren exact 15 maanden ;)
Oh! :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, hier ook niet hoor. We laten haar wel eens zelf dingetjes doen, maar ze lijkt zelf niet die behoefte te hebben. Maar ben benieuwd of we dat dan hier over een maandje bijvoorbeeld wel gaan krijgen :D

Al die boterhammen, zijn die trouwens met of zonder korstjes?
pi_134599632
Met korstjes hier! Al zoekt ie wel de stukjes zonder korstjes als eerste eruit. :D
pi_134599768
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Maken jullie de melk nog warm trouwens? Ik geef namelijk nog steeds flessen warme melk. En met jullie bedoel ik de moeders van dreumesen van 13-14-15 maanden zoiets :+ . Geen idee eigenlijk of ie koude melk lust, ik denk zelf gewoon altijd dat warm vast lekker is voor zijn buikje.

Verder drinkt ie trouwens thee over de dag. Water lust ie niet (meer). Gisteren had hij voor het slapengaan driekwart rietjesbeker thee achter elkaar weggetikt maar dat doen we maar niet meer :P . Romper en slaapzak helemaal doorweekt de volgende ochtend.
Mijne is bijna 23 maanden, dus mijn antwoord is niet zo legitiem :+ , maar hij krijgt nog steeds twee papflessen met warme melk op een dag. Op het kdv drinkt hij koude melk tussen de middag en thuis vraagt hij daar ook wel eens om.

Toen M laatst ziek was heeft hij ook een week of anderhalf nauwelijks gegeten en daarna heeft hij een paar dagen echt gebunkerd en nu is het weer normaal. Ik ben ook niet zo bang voor overeten, M is meer het type dat vergeet te eten omdat het leven veel te boeiend is om te eten.

Ons schema:

O: 200 cc bambix, boterham, half glaasje sap
T: banaan/mandarijntje
L: 2 boterhammen
T: krentenbol,/rijstwafel/babykoekje/rozijntjes
A: avondeten met de pot mee (soms twee borden, soms helemaal niets), bakje yoghurt
T: 200 cc bambix
pi_134599770
Met korstjes. Meisjes krijgen nu ook a de helft met de andere helft zonder korstjes. Zonder tandjes.
pi_134599898
Meestal met korstjes.

Oh, helpen en zelf doen doen wij ook niet aan hoor. Wat hij wel zelf doet is een lepeltje met eten in z'n mond stoppen, zó knap vind ik dat!
pi_134600141
Hier met korstjes. Eet ze heel makkelijk weg.
En melk maak ik nog warm. Wel gewone melk.
Ik ga de flessen denk ik wel maar aanlengen met water. Scheelt weer wat!
pi_134600360
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh! :D

[..]

Ja, hier ook niet hoor. We laten haar wel eens zelf dingetjes doen, maar ze lijkt zelf niet die behoefte te hebben. Maar ben benieuwd of we dat dan hier over een maandje bijvoorbeeld wel gaan krijgen :D

Al die boterhammen, zijn die trouwens met of zonder korstjes?
Luc eet al een aantal maand brood met korstjes, dat ging al vrij snel goed..

Luc wil al 2 maand lang alles zelf doen, schattig en vermoeiend tegelijk.
Vooral zelf zijn schoenen (aapies) aantrekken (lukt never nooit) en zelf (warm/yoghurt) willen eten vragen erg veel geduld.

Luc eet

O: doordeweeks pap fles / brood in het weekend + melk
T: fruit
L: 1 boterham + melk (melk drinkt hij amper wat van)
T: soepstengel / rijstwafel e.d.
D: warm
T: turske yoghurt, daar is hij gek op.

Hij kan wel meer eten als ik het hem geef, het is echt een kleine vreetzak.
Maar hij zeurt uit zichzelf niet om meer eten.

En verder krijgt hij diksap, het enige wat hij wil drinken. Water en/of thee drinkt hij niet.
pi_134600422
Wij hebben eigenlijk altijd brood met korstjes gegeven. Als hij trek genoeg heeft, eet hij ze ook op. Zodra hij wat vol begint te raken, laat hij ze staan :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134601571
SE daar heb je inderdaad een punt.. dat zag ik even over het hoofd :)

Gelukkig geeft Djen het ook goed aan als ze niks meer hoeft. Dan slaat ze je hand gewoon weg.

Vooral in het begin heb ik mezelf laten leiden door hrt lijntje van cb, omdat ze al vrij vroeg grote flessen dronk. Gaf ik haar niet teveel? Nog altijd zit ze net onder het middellijntje en dat geeft mij aan dat ze het wel nodig zal hebben.

Ik geloof dat jij ook iets met voeding deed of niet SE? In onze familiekring hebben we een diettiste. Die weet me altijd gerust te stellen als ik weer onzeker ben :p
  maandag 23 december 2013 @ 14:30:40 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134606222
Ik geef ook altijd brood met korstjes. Uitzoeken doet ie niet want ik geef ze nog steeds één voor één aan :P

Mineola das wel knap dat hij dat zelf kan! Ik heb laatst ook eens de lepel in zijn hand gedaan maar hij dipte hem alleen in de yoghurt om het daarna in zijn haar te smeren.

SPOILER
  maandag 23 december 2013 @ 14:34:05 #231
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134606361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 15:42 schreef kleinzusje het volgende:
becky: nachtflessen ? Hoeveel drinkt ze snachts ?
DF: Fijn dat het leuk was ! Druk dagje. Was hij blij en volgt er nog een spam ?
Sorry voor de late reactie maar ze heeft soms zo rond 23.00/24.00 en rond 04.00 nog een fles. Soms ook niet, dan alleen 23.00 en daarna pas weer om 07.00 uur. Gaat alle kanten op.
pi_134606446
Ik heb toch de neiging om tegen jullie weer over mijn meisjes te beginnen ipv over M... :@
  maandag 23 december 2013 @ 14:37:44 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134606517
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
Ik heb toch de neiging om tegen jullie weer over mijn meisjes te beginnen ipv over M... :@
Ik vind het ook nog steeds gek om Silvijn met M of met de andere 'oude' dreumesen te vergelijken hoor...! Vind veel hier nog best ver-van-mijn-bed :+
pi_134606723
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
En ik heb soms de neiging om hier over mijn peuter te vertellen.
pi_134606793
N is na 45 minuten middagslaapje helaas al weer wakker. En dat terwijl ik net mijn oogjes dicht had. Jammer!
Wel begrijpelijk want ze krijgt twee kiezen en het bloedt :(
pi_134606894
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik vind het ook nog steeds gek om Silvijn met M of met de andere 'oude' dreumesen te vergelijken hoor...! Vind veel hier nog best ver-van-mijn-bed :+
Ik vind de verschillen ook best wel groot nu. M is inderdaad al zoveel meer peuter nu. Hoewel de meisjes nog wel echt baby zijn trouwens.

Het is hier al eerder gezegd, je denkt dat na de babytijd de verschillen kleiner worden. Is misschien ook wel zo maar ik vind het verschil tussen net dreumes en bijna peuter ook best groot. En de verschillen tussen net peuter en bijna kleuter zullen ook wel heel groot zijn.
pi_134606909
Ai AM, dat klinkt pijnlijk :X
pi_134607058
Ah, de meesten geven met korstjes. Saar eet ook de korst, maar in totaal dus een halve boterham ofzo. Ik denk, al de rest de korsten niet geeft, dan komt Saartje's halve boterham best in de buurt van een hele-zonder-korst :+ Maar helaas :D

Ik vind het soms idd wat 'raar' om saar te vergelijken met veel van de andere dreumessen hier. Al moet ik zeggen dat ik haar ook echt totaal geen baby meer vind. Maar dan nog is het verschil tussen een dreumes van 13,5 maand vs een van 1,5 jaar en ouder een flink verschil! Verheug me wel heel erg op praten enzo O+
pi_134607080
Animalmix, wat klinkt dat sneu!
pi_134607123
Ook onderling vind ik de dreumesjes veel verschillen. Qua karakter, qua spraak/taalontwikkeling/ Motoriek, wel niet lopen maakt ook veel verschil.
pi_134607150
Luc gooit de hele tijd van alles op de grond of weg en roept dan "oooh oooh" :')

En hij begint steeds meer te praten, echt zo leuk O+
pi_134607157
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:34 schreef becky27 het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie maar ze heeft soms zo rond 23.00/24.00 en rond 04.00 nog een fles. Soms ook niet, dan alleen 23.00 en daarna pas weer om 07.00 uur. Gaat alle kanten op.
Dank ! Hier ook nog. We zijn het aan het afbouwen met water en dat gaat goed.
  maandag 23 december 2013 @ 14:58:31 #243
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134607324
O: kv 210/7 of 180/6 + soms halve boterham
T: banaan
L: 1 boterham + wat soya melk
T: rijstwafel/cracker/ komkommer oid + kv 210/7
A: avondeten meestal met de pot mee
Voor het slapen: kv 210/7
Nacht: meestal 1 keer 210/7

Ik denk dat we toch die kunstvoeding om 14.00 uur ongeveer gaan weglaten. Verder krijgt ze ook water/thee of sap tussendoor.

Maar ze is pas net een weekje 1.

quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef Skoap het volgende:
Luc Isabel gooit de hele tijd van alles op de grond of weg en roept dan "oooh oooh" :')

En hij ze begint steeds meer te praten, echt zo leuk O+
pi_134607342
quote:
Luc gooit de hele tijd van alles op de grond of weg en roept dan "oooh oooh" :')

En hij begint steeds meer te praten, echt zo leuk O+
Saar kletst heel veel, alleen zit er nog weinig tussen dat begrijpelijk is :+

Haar vocabulaire bestaat nu uit ongeveer de volgende woorden: saar, daar, die, nee, papa, mama, zit, bah. Vooral 'die' is erg populair :')
pi_134607537
Oei AM, dat zijn 2 nare kiesjes dan..

Eten is hier bijna hetzelfde als een jaar geleden trouwens. Soms iets meer, soms iets minder, maar eigenlijk is er weinig veranderd..
Dreumesjes verschillen onderling ook erg. Als ik hoor wat M van Kyara er al uitgooit. Dat haalt de mijne lang niet.

Nu nog even illegaal een fotospam, als afscheid.. Zie jullie later bij de peuters!
SPOILER
pi_134607594
DF: Lief mooi kereltje O+ leuk die verschillen
pi_134608708
Wat een leuke foto's DF! Tot over een week of 3!

Wat KZ zegt klopt ook. Ook van dezelfde leeftijd veel verschillen. M was vroeg met praten en laat met lopen (die kon eerder het werkwoord lopen vervoegen dan dat hij het ook daadwerkelijk deed). Sowieso is hij minder van het klauteren en klimmen. Hij blijft keurig in zijn kinderstoel zitten en vraag soms ook echt of hij in zijn stoel mag om aan tafel te spelen (kan ook komen doordat hij dan veilig is voor zusjes). Knutselen, puzzelen, tekenen, dat soort dingen. Hij vindt het buiten heel leuk en wil ook best graag naar buiten om te lopen of te spelen maar het is geen jongetje dat je echt moet "uitlaten".
pi_134608720
quote:
Dat deed I. ook een periode. Met een stalen gezicht ook he! _O- Het viel me vorige week opeens op dat hij het nu bijna niet meer zegt / doet.

DF wat een vrolijk en ondeugend kereltje heb je! Tot over een half jaartje in het volgende topic :W

AM, wat sneu die kiezen :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134608857
Oh ja, de oh-oh fase.... herkenbaar :')

nu is het: oh jee, is gevallen!
pi_134610171
Wat wordt eigenlijk aangeraden qua vocht? Ik lees op internet 1 - 1.5 liter maar dat haal ik hier never nooit.

Ik heb een beetje zitten rekenen en dan kom ik op ongeveer 720cc. Is dat genoeg?
  maandag 23 december 2013 @ 16:18:59 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134610557
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat wordt eigenlijk aangeraden qua vocht? Ik lees op internet 1 - 1.5 liter maar dat haal ik hier never nooit.

Ik heb een beetje zitten rekenen en dan kom ik op ongeveer 720cc. Is dat genoeg?
1-1,5 liter? Voor een kind van anderhalf jaar? Nee hoor. 750 ml. drinken is genoeg op een dag. En dat is inclusief melk. Anderhalve liter voor een dreumes :o. Gelukkig niet.
pi_134611710
Okay dan zijn we goed bezig :)
pi_134613044
M loopt net weg met de betaalunit van het internetbankieren, duwt hem tegen zijn oor en zegt iets dat lijkt op "Ha-aaa". :')
pi_134614799
Mango :D Hier wordt altijd met de babyfoon gebeld: "Hajooo!"

Twinkle, ik weet door bv natuurlijk niet wat hij precies drinkt, maar naast 4/5x bv drinkt hij hooguit 200 ml aan ander drinken. Ik gok dat hij zo rond de 600 cc zit op een dag. Hij drinkt best weinig, moet ook echt actief aanbieden steeds, anders vergeet hij het.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134615611
Ja ik vond die anderhalve liter ook belachelijk veel. Haal dat zelf amper op een dag :$

Dus ondanks gezellig kind en goede plaluiers werd ik een beetje onzeker :$

Ik moet ook gewoon niet alles geloven wat ze op internet zetten :+
pi_134616407
S drinkt de laatste tijd echt weinig. Ben blij als ze de 500ml haalt. Andere dagen drinkt ze weer supergoed :? maar 1,5liter heeft ze nooit gedronken denk ik twinkle

Mango gefeliciteerd!
Veel zwangeren hier O+
pi_134617490
CS wat een leuke spam. Jij hebt echt zo een leuk knulletje.

Skoap: dingen laten vallen en dan oh oh roepen is hier ook een leuk spelletje, nog steeds.

Kwisted, hopelijk ging het goed op de bruiloft.

Kz, fijn, dat het afbouwen zo goed gaat.

Drinken verschilt hier een beetje, maar ik denk tussen de 500 en 750 ml idd uit een beker, los van de bv.

Eten verschilt hier per dag en per maaltijd. Ontbijt en lunch meestal 1 boterhamn, zelden meer, fruit kan hij onbeperkt eten en mocht ik van het cb ook wat meer geven omdat hij nauwelijks groenten eet. Sowieso is het avondeten zelden meer dan een paar hapjes. Tissendoor rauwkost, soepstengel, koekje, rozijntjes oid. Op het kdv eet hij standaard beter dan thuis heb ik het idee en ook als we/ hij samen eet met kinderen van zijn leeftijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134621975
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:48 schreef Zoë23 het volgende:
Mango gefeliciteerd!
Veel zwangeren hier O+
Wie zijn er nog meer zwanger?? Ben ik een beetje bij :)
pi_134623760
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Wie zijn er nog meer zwanger?? Ben ik een beetje bij :)
Coco, Kwisted, twinkle, mango, enf, liza(maar die pos hier niet geloof ik, wel in z&g)
pi_134629091
Ik was best een beetje bang om een dreumes te hebben. Opvoeden.......brrrr. Maar wat bijzonder, waar smelt ik van ? Ze luistert ! Ze is heerlijk boefig soms en probeert dingetjes uit. Maar ze hoort me en luistert O+ Hoe cool is dat ? Naast alles wat ze leert, snapt, kan, doet O+
pi_134630425
Ik geef voor het slapen gaan nog warme melk en bij het avondeten drinkt ze sinds 2 weken koude melk uit onze beker. Ze lijkt het lekker te vinden.
1,5 liter drinken haalt ze trouwens makkelijk op een dag!

Wat een zwangeren zeg! Gefeliciteerd nog! Het is zo leuk broertjes en zusjes!

Nena's woordenschat is Nijntje, Dora, Diego,Cars, Pooh,deur dicht,thee, poes,bloem, mooi, ketting, sjoen,sjok, Mezj,Nena, mel(k), Nee en sinds vandaag ook ja en Turtle:D
En nog wat andere dingen,mandarijn noemt ze bal bijv.
Dat kletsen is echt te schattig.

Ze is best wel huilerig de laatste tijd, als ik even naar de wc ga of boven, dan gaat ze echt brullen. Het helpt ook niet als ik tegen haar praat.

Niet bang zijn kz!
pi_134640366
Die woordenschat van Nena :D geweldig zeg.

Gefeliciteerd en welkom Olf met je mooie meisjesdreumes! O+ *O*
pi_134640390
Wat een woordenschat Troeta.

Hier groeit de woordenschat ook behoorlijk. Hij gebruikt nu echt heel vaak het woord nee. Maar soms nog een beetje door elkaar met ja, wat ja was wordt ineens nee, soms weet hij het ook direct en zegt hij gelijk nee.

Vanochtend ook iets van gemompel, zegt papa iets over naar de auto toe en daar lijkt het ineens toch op wat L zei dus waarschijnlijk bedoelde hij dat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134640392
Olf welkom en gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134641040
Welkom Olf!! En gefeliciteerd met je meisje!

De bruiloft gisteren was super! F had t goed gedaan. Ze was rustig tijdens de ceremonie en liet zich door verschillende mensen vasthouden. Op t feest was ze lekker aan t spelen. Helemaal top! En leuke complimentjes gehad over haar :)

Om 17u haar naar huis gebracht. Een paar vriendinnen kwamen oppassen. Ook dat was perfect gegaan. Ze had zelfs niet gehuild bij t naar bed gaan. Ze lag er om 20u pas in omdat ze zo druk had gespeeld met mn vriendinnen. En zij appte dan af en toe n leuke foto. Zo fijn!
En vanmorgen was F pas om 7.30 wakker, woehoe!!
pi_134641160
Olf *O* gefeliciteerd en welkom!

Troeta
:D Goede woordenschat!

KZ niet bang zijn en lekker doorgaan met genieten van je knappe boefje *;
volgens mij doen jij&jemeisje het super als ik t zo lees en die leuke fotos van dr zie :)

Kwisted
Wat fijn! en 7:30 lekker.
Wat voor outfit had ze aan?
pi_134641182
Gaat hier ook echt goed en ben niet bang hoor ! geniet volop !
Welkom Olf !
Nena knappert O+
pi_134641269
Welkom Olf!

Kom maar door met de Daily Olf bij de dreumesjes O+
pi_134641491
Kind zegt/jammert tegenwoordig 'ete' als hij honger heeft. Handig joh!!

En we hebben BMR koorts -O- Maar met een PCM stuiterde kind supervrolijk en als nooit te tevoren rond O+ en werkte ook nog even twee boterhammen in no time weg. :o Hij heeft wel een opvallend rood wangetje dus ik verdenk hem ook van een hoektand/kies of zo.

Nena's woordenschat, prioriteiten O+

Kwis, fijn van de bruiloft! Je broer toch?

Olfje! Welkom hier met je grote meisje!
pi_134641766
Wat zielig mineola :( gelukkig doet PCM zn werk
pi_134642203
Ha! Wat een warm welkom! Ik hoor hier, wat gek!
pi_134642365
En natuurlijk geen eerste verjaardag zonder foto-overzicht. Ik kon niet kiezen dus het zijn er veeeeeeeel.

SPOILER

[ Bericht 60% gewijzigd door Olf op 24-12-2013 16:11:07 ]
pi_134642374
O+
Hoe was het vanochtend? Waren er slingers, ballonnen, cadeaus? Wanneer krijgt ze taart? Was ze flabbergasted? En jullie? Foto's? *O*
pi_134642458
Ohhh je was er al O+ O+
Van harte! Wat een plaaatje en wat is ze al groot en ze doet hoera! Mooi zeg O+
pi_134642701
O+ wat een leuke fotos!!!!

hoe maak je die collages?
pi_134643059
Aah! Die slapende O+ en hoera! Ze was echt heel klein al zichzelf, wat leuk!
En wat Mango zegt :D wat vindt ze er allemaal van?

Zoë, ik maak ze in fotor.
pi_134643409
Welkom Olf! *O*

En ik moest grijzen om Nena's woordenschat O+ Zo'n fase van verlatingsangst hebben we ook gehad ja, direct huilen zodra je ook maar ergens heen wel. Gaat gelukkig ook weer voorbij want het is best vermoeiend!
pi_134643484
Welkom Olf! *O* Wat een leuk meisje heb je!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134644221
leuke foto's Olf. Ze heeft echt een lief en knap snoetje :Y

Zoë ik heb geen foto gemaakt van F haar pakje :{ Stom eigenlijk. Maar de fotograaf heeft wel meerdere foto's gemaakt, die zal ik nog wel krijgen. Ze had een grof gebreid bolerootje aan met bloemetje erop en een gemeleerd kort bruin pofbroekje. En dan met gebroken witte mailloit en truitje. En 2 staartjes die ze de hele middag heeft laten zitten! :D t zag er super schattig uit O+

En ook ik moest lachen om de woordjes van Nena :D
pi_134654042
Wat een woordjes hier ineens! Super leuk en gezellig!

Djen kwebbelt ook een hele hoop maar je kunt er nog weinig van maken. Alleen dada (papa) zegt ze heel stellig als papa thuis komt van het werk :)

Ik heb op de zolder echt mega veel zakken kleren liggen die we van mensen krijgen, gesorteerd op maat. Dus ik heb manlief de afgelopen dagen gevraagd om maatje 86 naar beneden te halen en te wassen. Wat denk je? Twee (!!!) volle wasmachines ... echt niet gezond! Kind heeft nog meer kleren dan vaders en moeders bij elkaar!
pi_134654306
Olf, van harte met je kleine jarige dreumes O+ *O*

Kwis, ik kan me haar al helemaal voorstellen in die outfit :D O+
pi_134654364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:30 schreef Mineola het volgende:
En we hebben BMR koorts -O- Maar met een PCM stuiterde kind supervrolijk en als nooit te tevoren rond O+ en werkte ook nog even twee boterhammen in no time weg. :o Hij heeft wel een opvallend rood wangetje dus ik verdenk hem ook van een hoektand/kies of zo.
Beterschap!!
Wij moeten de 30ste met Saar. Ben benieuwd.
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:19:40 #283
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134656617
Foto's gemist van Olf :( :( Welkom iig! :P :*

Hier BMR prik de 9e dec gehad, tot nog toe alleen een beetje hangerigheid maar dat kan ook komen door snijtand boven die maar niet door wil prikken.. Verder vrolijke en eigenwijze zelf O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134657891
Ik heb de foto's van Olf ook gemist.

Beterschap voor de zieke kindjes!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134660478
Ik wiste ze omdat we op pagina 12 waren, maar dit topic gaat beduidend langzamer merk ik ;)

Beterschap Mineola, nare prik dus!
pi_134661780
Oh ga je ze dan nog even kort terugplaatsen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134662290
De 14maandenprikjes vielen hier reuze mee! Ze zeiden wel dat t een van de meest vervelende is.. En voor t eerst in de bovenarmpjes. Heel zielig..

Prima dag gehad vandaag! Weer maar 1dutje gedaan. T lijkt de gewoonte te worden.

Wat doen jullie met kerst? En wat doen jullie je dreumesjes aan?
F gaat waarschijnlijk in haar roodgeruite blousejurk met zwarte legging :) mee naar mijn ouders. Gourmetten staat op de planning!
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:57:58 #288
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134662413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een woordjes hier ineens! Super leuk en gezellig!

Djen kwebbelt ook een hele hoop maar je kunt er nog weinig van maken. Alleen dada (papa) zegt ze heel stellig als papa thuis komt van het werk :)

Ik heb op de zolder echt mega veel zakken kleren liggen die we van mensen krijgen, gesorteerd op maat. Dus ik heb manlief de afgelopen dagen gevraagd om maatje 86 naar beneden te halen en te wassen. Wat denk je? Twee (!!!) volle wasmachines ... echt niet gezond! Kind heeft nog meer kleren dan vaders en moeders bij elkaar!
_O- Hier ook zo.....Ontzettend veel kleding! Ook heleboel gekregen :@
En in de opvolgende maten ligt er ook al genoeg....tot maat 116 geloof ik :@ :P

Ideaal, grotere kinderen in de familie :+
De kleding van de jongens schuif ik trouwens ook weer door (athans, het gaat eerst naar de kledingbeurs/ebay :P ) ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:54 schreef Kwisted het volgende:

F gaat waarschijnlijk in haar roodgeruite blousejurk met zwarte legging :) mee naar mijn ouders. Gourmetten staat op de planning!
1e kerstdag op bezoek bij mn schoonmoeder...En daarna naar mijn ouders, gaan we gourmetten
2e kerstddag komt schoonfamilie bij ons gourmetten... 15 man 8)7 En waarschijnlijk een berg kadootjes :@

Ik heb voor Cristel een zwart jurkje gekregen, van de zeeman. Maar is wel grappig. Nu nog ff kijken ofdat ik nog een witte maillot heb :@ Of zoiets... Die trek ik haar morgen iig aan. En misschien dan ook wel op 2e kerstdag, moet ik nog ff kijken
pi_134663523
Wij hebben Heiligerabend gevierd met mijn schoonvader, en morgen eten we bij schoomoeder. M is bij zijn vader en hij heeft zijn Next-kersttrui mee en eem blousje met vestje voor vanavond en morgen. 2e kerstdag halen we M op en eten dan wat simpels met zn drietjes thuis. Zaterdag vieren we nog verlaat kerst met mijn ouders en dan wordt het ofwel weer de kersttrui of een longsleeve met das en bretels :D
pi_134664827
Morgen de Next kersttrui (CS, jij hebt ook het rendier toch?) en overmorgen een overhemdje met vestje erover.
We zijn bij mijn familie, schoonfamilie is op vakantie.

Ik hoop dat kind morgen wat beter is, vandaag ging het wel aardig maar we leefden wel een beetje naar pcm-momenten toe. Hij had 39,8 vanmiddag, zo hoog heeft hij nog nooit gehad. Maar hij is best wel vrolijk en actief.

Bedankt voor de beterschapswensen, en iedereen fijne dagen gewenst! ~:)
  dinsdag 24 december 2013 @ 20:48:21 #291
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134664894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:54 schreef Kwisted het volgende:
De 14maandenprikjes vielen hier reuze mee! Ze zeiden wel dat t een van de meest vervelende is.. En voor t eerst in de bovenarmpjes. Heel zielig..

Prima dag gehad vandaag! Weer maar 1dutje gedaan. T lijkt de gewoonte te worden.

Ja sneu he, die prikjes in de armen ;(
Alhoewel hier het wegen en meten erger brullen was dan de prikjes, my god, wat een drama was dat zeg. En waarom? Werkelijk geen idee. Ze vond het niks waarschijnlijk :')

Toevallig had ik nog wat besteld bij de hema, kwam vandaag binnen. Paars jurkje met een uiltje erop, maillotje met hartje op de kont en nog meer printjes en een roze romper (ik had de gele besteld, foute levering, maar eigenlijk is het wel een leuke combi!) :D
Dus dat wordt iig 1 kerst dag, ik weet nog niet welke. Als er geen vlekken op zitten misschien ook dag 2, maar ik ga er maar niet van uit :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134669333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:47 schreef Mineola het volgende:
Morgen de Next kersttrui (CS, jij hebt ook het rendier toch?) en overmorgen een overhemdje met vestje erover.
We zijn bij mijn familie, schoonfamilie is op vakantie.

Ik hoop dat kind morgen wat beter is, vandaag ging het wel aardig maar we leefden wel een beetje naar pcm-momenten toe. Hij had 39,8 vanmiddag, zo hoog heeft hij nog nooit gehad. Maar hij is best wel vrolijk en actief.

Bedankt voor de beterschapswensen, en iedereen fijne dagen gewenst! ~:)
Nee, die was uitverkocht. Ik heb eentje met sneeuwpoppen en rendieren en pakjes O+
pi_134670826
Morgen gaan we naar mijn schoonouders, en dit is I's outfit (gekocht voor bruiloft 2 weken geleden):

*weg*

Verder geen plannen, mijn moeder is onlangs overleden, dus zal wel heel gek zijn...

[ Bericht 41% gewijzigd door Phaidra op 25-12-2013 08:47:58 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134670935
Sterkte Phaidra :*
Je kleintje O+ 8-)

Foto's gemist !
BMR was hier geen enkel probleem. Geen last en prik viel mee.
pi_134671399
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:05 schreef Mangostine het volgende:
Die woordenschat van Nena :D geweldig zeg.

Gefeliciteerd en welkom Olf met je mooie meisjesdreumes! O+ *O*
Geloof dat haar eerste woordje Cars was, leuk zo'n grote broer...sinds de sinterklaas is het huis eindelijk wat meer meisjes-achtig! Wat een verademing!

Olf welkom!!

Hier eerste Kerst-etentje overleefd, morgen nemen we de kinderstoel mee, das wat handiger. Ze zat helemaal onder de pindasaus namelijk.

Beterschap Mineola, stomme prik ook!

Sterkte deze dagen Phaidra, heftig hoor! :*
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:07:16 #296
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134671413
:o Phaidra! En daar heb je niks over verteld (dacht ik?) Sterkte, beetje dubbel deze dagen.... :*

Leuke outfit !
pi_134671520
Sterkte Phaidra, en PE, ook voor jullie. Extra moeilijk dan deze dagen.... :*

Troeta, goeie woordenschat _O-

Leuke kleding Phaidra, en een nog leuker jongetje O+

Beterschap Mineola!

Hier krijgt M morgen een zwarte broek, witte blouse en een stropdasje om (dat laatste vooral voor de foto's). Meisjes hebben een zwartje jurkje met velours, tule en glitters (maar wel schattig). Voor 2e kerst heb ik voor M een zwart shirt met daarop een print van een stropdas met panterprint.
pi_134677606
Phaidra sterkte. Het is extra moeilijk op zulke dagen. Wat ziet I er leuk uit, gaaf jongetje is hij.

Mineola beterschap voor je dreumes!

Wat een leuke outfits hier.

Troeta fijn, dat het wat meisjesachtiger wordt bij jullie.

Help mijn dreumes gedraagt zich nu al als een peuter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134677832
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:07 schreef PureEvil het volgende:
:o Phaidra! En daar heb je niks over verteld (dacht ik?) Sterkte, beetje dubbel deze dagen.... :*

Leuke outfit !
Klopt, in verband met herkenbaarheid heb ik er toen niet zoveel over gezegd. En heel ontopic is het natuurlijk ook niet ;).

Dank jullie wel O+ :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134677846
Mijn dreumes gaat de peuterpuberteit in. Inclusief puistjes. Hoe krijg ik die weg?
Clearasil vind ik niet zo geschikt. Foundation ook niet ;)
pi_134677848
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')