SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft
[ Bericht 11% gewijzigd door kleinzusje op 16-12-2013 21:51:58 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de geslachtsbepaling, wat spannend en leuk! Jij denkt zelf een jongetje toch? Ik ga toch inzetten op een meiske!
Yep! Gisteren naar de intratuin geweest met Luc.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat is trouwens wel echt een leuk idee om naar lichtjes te gaan kijken. Ik ben vrij vandaag en heb nog niet veel op de planning.. Vind het niet echt fietsweer. Even langs Intratuin straks denk ik, daar hebben ze toch wagentjes met een kinderzitje he? Dat vindt Sillie (oké, iedere baby en dreumes vast) geweldig
Ah leuk, dat gaat een succes worden denk ikquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:52 schreef Skoap het volgende:
[..]
Yep! Gisteren naar de intratuin geweest met Luc.
Ze hadden daar ook een mega opstelling met huisjes en lampjes en een ski-lift en weet ik wat allemaal. En de aquariums waren ook 1 groot succes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 17-12-2013 17:15:23 ]
Ik ben met 15,5mnd gestopt met voeden en vanaf toen kreeg ze een papfles voor haar middagslaap en 1x snachts.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:35 schreef Mineola het volgende:
Vraagje:
Ik heb het idee dat de bv (alleen ochtend en avond nog) er een beetje af aan het gaan is, meneer heeft het veel te druk met andere zaken. Op zich prima, maar dat moet wel vervangen worden.
Dus moeders die geen bv meer geven: wanneer geven jullie melk?
Ik dacht zelf aan een bekertje bij het ontbijt en/of lunch. Op die momenten krijgt hij nu thee en water.
Of juist een fles voor het slapen gaan? Hij wordt nu in bed gelegd zonder melk als ik er niet ben en dat is geen enkel probleem. Fles krijgt hij al zeker drie maanden niet meer, dus ik wil daar eigenlijk niet naar terug.
Na het eten krijgt hij een grote bak yoghurt.
Ze heeft haar witte beer waar ze mee slaapt. Dat maakt voor het inslapen thuis geen verschil. Voor het slapen bij de GO wel, dan moet haar 'mimi' mee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:54 schreef Phaidra het volgende:
Moeilijk Zoë. Misschien helpt het om samen haar pop of knuffel naar bed te brengen (in haar kamer) een kwartier/ half uur voor ze zelf naar bed gaat? Ik herinner me dat dat bij Soempie goed hielp bij drama met inslapen. Maar dan heb je natuurlijk nog het wakker worden 's nachts... Alles even licht maken dan en samen met haar kijken dat alles in orde is? Samen monsters wegjagen oid? Of is ze daar nog te klein voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt een beetje als nachtangsten/night terrors.. Ze zitten in een nare bui, lijken wakker, maar slapen eigenlijk nog. Er is weinig anders aan te doen dan even laten brullen. Dan komen ze vanzelf wel uit die bui vandaan en is het wel weer goed.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:20 schreef Zoë23 het volgende:
Snachts is ze echt 'onbereikbaar' en nog in slaap ofzo. Maar haar knuffelen en terug leggen werkt jammer genoeg niet (meer). Hoe langer het duurt voordat ze bij ons ligt, hoe minder snel ze weer gaat slapen. Dan zijn we makkelijk een uur tot 1,5u verder..
Hoe licht het is lijkt alleen bij t inslapen snachts belangrijk. We laten snachts ook behoorlijk wat licht aan maar toch is ze snachts overstuur. En na huilen komt natuurlijk zuur..
Dat herken ik wel een beetje, dat onbereikbaar zijn. Soms moeten wij ook even hard zijn naam roepen om hem echt wakker te krijgen en hem uit zijn 'nachtmerrie?' te halen. Anders blijft hij erin hangen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:20 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ze heeft haar witte beer waar ze mee slaapt. Dat maakt voor het inslapen thuis geen verschil. Voor het slapen bij de GO wel, dan moet haar 'mimi' mee.
Snachts is ze echt 'onbereikbaar' en nog in slaap ofzo. Maar haar knuffelen en terug leggen werkt jammer genoeg niet (meer). Hoe langer het duurt voordat ze bij ons ligt, hoe minder snel ze weer gaat slapen. Dan zijn we makkelijk een uur tot 1,5u verder..
Hoe licht het is lijkt alleen bij t inslapen snachts belangrijk. We laten snachts ook behoorlijk wat licht aan maar toch is ze snachts overstuur. En na huilen komt natuurlijk zuur..
Dat maakt het lastiger ook denk ik.. Al had Chris er ook wel een handje van om soms te spugen als hij overdreven hard huilde.. Maar dat was geen pijn, alleen erg onhandig.. Zuur is vervelender..quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:11 schreef Xanteh het volgende:
Denk dat laten huilen niet een optie is voor S omdat ze dan zuur krijgt? Heb helaas ook geen tips. Blijf zelf zitten totdat ze slaapt maar 's nachts wordt ze bijna nooit wakker en als dat gebeurt dan gaat ze zelf weer slapen na de borst.
Wij geven 's avonds een papfles omdat M soms slecht eet, en ik het wel een fijn idee vind als er nog wat substantieels in zijn maag zit voor hij gaat slapen. M slaapt eigenlijk altijd prima, maar één van de weinige redenen dat hij wel eens 's nachts wakker wordt (naast ziek zijn) is als hij echt honger heeft.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:51 schreef Mineola het volgende:
Whooooo! Kwis wat tof! Hadden jullie nou juist een leuke jongens- of meisjesnaam?
Twinkle, juist wel, ik heb nooit nagedacht over melkmomenten of flessen omdat bv altijd mag! En bij fv doe je dat wel (toch?). Ontbijt en lunch leken mij zelf dus handige momenten maar ik lees vaak over (pap)flessen voor het slapen gaan, vroeg me ook af waar die vandaan komen. Zit daar een speciale reden achter of is dat gewoon de laatste fles die blijft hangen? En is de pap dan om goed door te slapen?
Bedankt ook Zoe voor jouw reactie. Heb zo een twee drie geen tips voor jou helaas. Ze is dus moeilijk te kalmeren 's nachts begrijp ik? Zou het helpen als je een kledingstuk jou bij haar legt? Dat ze je geur ruikt?
quote:Op maandag 16 december 2013 21:05 schreef Kyara het volgende:
M noemde vandaag de sloot "eendjeswater"
Teeheequote:Op dinsdag 17 december 2013 10:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Lichaamsdelen worden er steeds meer. Gisteren bij het omkleden na het zwemmen was ik ons aan het omkleden. Hij wees zijn piemel aan.. En wees daarna naar mij "piemel weg?"
Geen idee. Ze zegt soms 'baby' en dan wijst ze min of meer naar mijn buik. Wij hebben haar dat echter niet geleerd, dus ik denk dat het een of ander raar toeval is. Ze is into de baby's momenteel door de mini-tweeling bij haar op de opvang, dus het is sowieso een favoriet woord atm. Vandaag las ik in haar boekje terug dat ze de baby's de hele tijd speelgoed gaat brengen "en stapelt zo de wipper met baby en al vol. Wel heel lief bedoeld"quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
Monsterposts
In hoeverre begrijpt Saar dat jij zwanger bent? Ben benieuwd hoe ze dat ervaart/gaat ervaren.
Precies 1,5 jaar. En ze lijkt op zich veel te begrijpen enzo, maar ja, het concept 'zwanger' is toch wel heel moeilijk lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:
Wat schattig![]()
Ik ben wel benieuwd hoe dat de komende weken zal gaan. Ze zal steeds meer begrijpen. Want hoe oud is Saar op jouw UD?
Ja!! Lijkt me ook zo raar. Ineens een baby erbijquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, baby in buik lijkt me ook wel vreemd. Sowieso vond ik het al raar dat M het niet raar vond dat er ineens 2 baby's in huis waren die nog bleven ook.
Wij hebben 2 katten, 1 oude (inmiddels 10 jaar) en een jongere (net als I. 1,5 jaar). De mini vindt ze helemaal geweldig, roept de hele dag poes! miauw! De oudste kat ontloopt hem een beetje idd, maar laat hem wel begaan als hij in zijn mandje ligt en I. komt hem aaien. Als hij wat te hardhandig doet, haalt hij wel uit (maar er gaan genoeg waarschuwingen aan vooraf, zowel van kat als van onsquote:Op woensdag 18 december 2013 10:33 schreef Mangostine het volgende:
Gefeliciteerd becky!
Ja het idee dat je kind broer of zus gaat worden lijkt me tof!
Voor degenen die huisdieren hebben, hoe gaan je kind(eren) en dier(en) met elkaar om?
Wij hebben een oude poes, ze heeft M een tijd lang ontweken, dat gaat nu langzaam over naar gedogen en accepteren. Ik zie wel eens plaatjes van honden en kinderen bijvoorbeeld die samen slapen, maar zien jullie ook al zo'n band ontstaan?
Ik blij dat ik geen BN'er ben!quote:Op woensdag 18 december 2013 11:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hypothetisch he?... dat doen BN'ers ook altijd en twee maanden later zijn ze zwanger
Hier twee katten .. een van 5,5 en 1 van minstens 9. Komen niet in de buurt van Djen.. zij zoekt ze wel graag op. Katten kunnen gemeen uit halen dus ik ben daar altijd wel voorzichtig mee. Ik leer haar op mijn schoot om de katten zachtjes te aaien.
We hebben ook nog een hond van 6,5 .. is niet met kinderen opgegroeid dus dat was wel even spannend vorig jaar. Maar ging vanaf dag 1 goed. Ik denk dat je als baas heel veel naar je hand kunt zetten door bv de hond duidelijk te maken dat hij onder aan de rang staat. Nog onder de katten zelfs. Djen staat boven aan de rang. Hond accepteert eigenlijk alles maar we waken er wel voor dat Djen de hond op haar rustplek wel met rust laat. Hond heeft een eigen plekje in de kamer wat echt van haarzelf is. Dat is verboden terrein voor Djen. En ook hier weer leer ik haar de hond zachtjes te aaien. Ooit ligt ie in de weg en dan duwt Djen haar aan de kant. Staat ie op en zoekt mooi een ander plekje uit om te pitten...
maar met alle beestjes gaat het zo prima
[ Bericht 13% gewijzigd door Kwisted op 18-12-2013 13:07:46 ]
ahhhh haha! Volgens mij gaat het met blonde haartjes altijd ietsje langzamer als met donker. En donker haar lijkt ook al sneller een volle bos.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ohhhh KwisZe is echt zo mooi
M. na het zien van de foto: Saartje, doe je best eens, doe je haar groeien. Papa is niet meer zo trots op je hoor."![]()
000ooo0o00oLiza0000oooo0o0o0 (hihi) is ook weer zwanger, die was toen ook rond dezelfde tijd uitgerekend.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:03 schreef Zoë23 het volgende:
Wie zijn er allemaal zwanger? Enf,Coco,kwisted,twinkle en? Nog meer?
Lijkt me ook erg spannend hoe grote zus/broer zal reageren op de baby.
Wat een nieuws ook weer......Dat ligt niet aan de lamp ...Maar aan de ouders!quote:Op woensdag 18 december 2013 22:38 schreef Sam1993 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_lamp_IKEA__.html,
Kan iemand deze in het goede topic zetten? Kinderkamer en kinderzaken in het nieuws? Kan de topics niet opzoeke mobiel.
Ja het was echt een smelt moment. Hij was wel na een half uur middagslaap wakker geworden door een ander kindje en daar best verdrietig over. De leidster moest zo'n half uur bij hem blijven tot hij weer sliep anders was het huilen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet haar mooiste foto, maar ik vind haar zo super lief en grappig hier
Kwisted, lekker he? Even vrij![]()
haha coco F zat bij mij op schoot toen ik de foto opende en toen schaterlachte zequote:Op vrijdag 20 december 2013 09:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Niet haar mooiste foto, maar ik vind haar zo super lief en grappig hier
Kwisted, lekker he? Even vrij
Welk meet? Waar?quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:47 schreef Kwisted het volgende:
Misschien niet echt het juiste topic, maar wie van de dreumesjes gaat eigenlijk naar de meet in januari?
ik waarschijnijk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:47 schreef Kwisted het volgende:
Misschien niet echt het juiste topic, maar wie van de dreumesjes gaat eigenlijk naar de meet in januari?
weet je wat je kunt verwachte van de slaap poli? Hier inmiddels ten einse raad. Ook kidnival van vsm en een siroop van sleepz geprobeerd maar niks geeft een juist resultaat. Gelukkig kunnen we sinds deze week vroeg op de ochtend een fles geven waardoor ze dan weer doorslaapt maar de nacht is een fiasco. Hopelijk leren ze snel lekker slapenquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:59 schreef Zoë23 het volgende:
Speeswat sneu ..rode billetjes. Hoop dat hij lekker bijslaapt
Eigenlijk alles is wel benoemd en heb megaveel geprobeerd. Het 1e jr was ze van 3-12mnd vaak wakker snachts, een lange periode elk uur. Veel huilen en overgeven etc. Huisarts en wijkvpk zeiden dat het geen Reflux of allergie was..met 9mnd aangedrongen op verwijzing kinderarts en zo kwamen we erachter dat ze Reflux heeft. Met 13? Of 14mnd eindelijk de juiste med & kon ze goed vaste voeding eten zonder kokhalzen of overgeven. Verhaal in t kort
De ka wilde haar rond 14mnd opnemen in t zknhuis voor de slaappoli maar daar was ik zelf niet aan toe (en toen ging t net een paar nachten goed dus ik had goede hoop) Mochten we de situatie in de komende 2wk vakantie niet kunnen verbeteren gaan we weer naar het ziekenhuis..op een gegeven moment weet je het ook niet meer.
Tante soesa
E ook al zere billetjes
Klinkt lief allemaal, lekker van genieten!
Met de Reflux gaat het redelijk alleen snachts komt het zo rond 4u naar voren. Verder gaat het met eten (behalve fruit) goed. Volgens de ka (een tijdje geleden) moesten we t gewoon accepteren en wachten tot t overging. Makkelijk zeggen voor hem..
Twinkle
Denk goed om jezelf!
Ik denk dat ze gaan kijken of er lichamelijke oorzaken zijn, (ik denk door de reflux en pijn bij het liggen..daardoor negatieve gevoelens bij het op bed gaan/slapen..en na al die maanden ook wel een soort van gewenning)quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:15 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
weet je wat je kunt verwachte van de slaap poli? Hier inmiddels ten einse raad. Ook kidnival van vsm en een siroop van sleepz geprobeerd maar niks geeft een juist resultaat. Gelukkig kunnen we sinds deze week vroeg op de ochtend een fles geven waardoor ze dan weer doorslaapt maar de nacht is een fiasco. Hopelijk leren ze snel lekker slapen
Beetje hier, beetje daar. Maar zodra ze 1 zijn, zijn ze officieel dreumesjes en horen ze hier. Sowieso blijf ik ook wel even hangen tussen 11 en 25 januari als ik dreumes-loos benquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:22 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Blijf je dan met de meisjes in het baby topic posten ?
altijd al mAar nu ik het alleen moet doen breekt het veel sneller op. Gemiddeld 8 keer per nacht eruit en vanaf half 5 niet meer verder willen slapenquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:22 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gaan kijken of er lichamelijke oorzaken zijn, (ik denk door de reflux en pijn bij het liggen..daardoor negatieve gevoelens bij het op bed gaan/slapen..en na al die maanden ook wel een soort van gewenning)
Maar ik ben geen arts..verder geen idee, dat hoor ik dan wel van de ka.
Heeft L altijd slecht geslapen of is dat sinds je verhuisd bent?
Dit is idd wat ze me verteld hadden te doen. Ik vond dat eerder moeilijk omdat ze nergens sliep, soms niet eens thuis. Nu slaapt ze bij de GO en voelt het ook iets beter.quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Slaappoli kan ook een kindje een paar dagen opnemen, en dan in zoveel mogelijk rust uit het vertrouwde ritme halen. Bij mijn neefje was hij zo in een paar dagen van zijn "foute" ritme af.
Of misschien voor Zoë's meisje ook verder kijken naar de zuurgraad&medicatie?
Bedankt voor je tips. Ik denk dat strijd ook niet de oplossing is. Alleen maar vermoeiend voor beide.. Is het dan handiger om wel naast dr bed te zitten? (daar komt het toch vaak op neer) ik leg haar in bed en ga weg. Soms gaat ze slapen maar meestal wil ze dat ik bij dr zit overdag.quote:Op zaterdag 21 december 2013 08:32 schreef Phaidra het volgende:
Ik lees nu dus Dreumes in dromenland en daar wordt steeds gehamerd op "Een goede slaper kan een slechte slaper worden, maar een slechte slaper zal altijd een slechte slaper blijven, als je er niets aan doet". Mja ik twijfel daar toch aan. We doen hier weinig anders, maar we zijn van 4-6x wakker per nacht naar 1-2x gegaan. Ook ik merk onrust overdag meteen terug in het slapen, maar vannacht toevallig weer een goede nacht met de eerste keer wakker om 5.15.
Er staan overigens wel een paar tips hoe je zorgt dat gaan slapen geen strijd wordt. Laten huilen bij een dreumes is overigens (nog) minder geschikt dan bij een oudere baby. Ze weten dat je uiteindelijk toch wel komt, zeker als ze zich écht overstuur maken. Je bent dan nog verder van huis, omdat je met je rug tegen de muur staat. Bovendien wordt ze zo geleerd dat communiceren geen zin heeft.
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Tnx Kyara!
Daan heeft gisteren in de speelgoed winkel een 80 cm grote knuffelhond uitgezocht. Dus hij mocht die vanochtend uitpakken "pakkies, pakkies, pakkies". Het ontbijt is bijna op, dus nu wachten op bezoek.
zover ik weet niet. De kma is onder controle en ze heeft ook een koemelk vrij dieet. Af en toe wat kleins maar ze slaapt er niet slechter op en word ook niet meer ziek van de kleine beetjes. Uiteraard niet iedere dag hoor;) hier is het waarschijnlijk gewoon gewenning doordat ze altijd veel gehuild heeft en haar altijd trooste of bij haar kwam. Als ik dat niet doe gaat ze ook echt over de zeik en stopt niet meer. Vannacht een monsternacht gehad waardoor ze in de ochtend langer geslapen heeft heerlijk een keer uitslapen wel jammer dat ik nu dus nog steeds moe ben haha.quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:42 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips. Ik denk dat strijd ook niet de oplossing is. Alleen maar vermoeiend voor beide.. Is het dan handiger om wel naast dr bed te zitten? (daar komt het toch vaak op neer) ik leg haar in bed en ga weg. Soms gaat ze slapen maar meestal wil ze dat ik bij dr zit overdag.marjolijntje hoop dat het voor jullie ook snel beter wordt
Sam
Ook voor jullie.. Heeft het slechte slapen geen lichamelijke oorzaak? Ze had toch ook kma(?) of heb ik dat verkeerd onthouden?
Naast het bed zitten is een optie idd en dan elk slaapje wat verder weg gaan zitten. Of wel in de kamer blijven, maar uit zicht gaan zitten. Zorgen voor juiste slaapassociaties (knuffel bijv om jou te 'vervangen' als troost, die is er altijd). Als je nog iets moet doen (knuffel teruggeven, troosten, haar neerleggen), zo min mogelijk zeggen en weinig oogcontact maken. Kort en duidelijk en dan weer gaan zitten.quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:42 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips. Ik denk dat strijd ook niet de oplossing is. Alleen maar vermoeiend voor beide.. Is het dan handiger om wel naast dr bed te zitten? (daar komt het toch vaak op neer) ik leg haar in bed en ga weg. Soms gaat ze slapen maar meestal wil ze dat ik bij dr zit overdag.marjolijntje hoop dat het voor jullie ook snel beter wordt
Sam
Ook voor jullie.. Heeft het slechte slapen geen lichamelijke oorzaak? Ze had toch ook kma(?) of heb ik dat verkeerd onthouden?
S zegt vaak 'slapen? samen?' en dan klopt ze op dr kussen zo van; kom erbij.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:51 schreef Phaidra het volgende:
DF gefeliciteerd met je peuter!!Mooi cadeau! Fijne verjaardag vandaag.
[..]
Naast het bed zitten is een optie idd en dan elk slaapje wat verder weg gaan zitten. Of wel in de kamer blijven, maar uit zicht gaan zitten. Zorgen voor juiste slaapassociaties (knuffel bijv om jou te 'vervangen' als troost, die is er altijd). Als je nog iets moet doen (knuffel teruggeven, troosten, haar neerleggen), zo min mogelijk zeggen en weinig oogcontact maken. Kort en duidelijk en dan weer gaan zitten.
Wat ik ook een goed idee vond: tijdens bedritueel even weggaan (zeggen dat je iets vergeten bent, even de kamer uitgaan en na een paar seconden teruggaan). Dit steeds herhalen, zodat 'mama weg' / alleen zijn, geoefend wordt. Na een tijdje, als dat goed gaat, kan je het weggaan verplaatsen naar het moment dat ze al in bed ligt ipv tijdens het omkleden, zeg dan dat je even weg moet omdat... (reden zus of zo), maar dat je zo nog even komt kijken. Dat dan ook doen natuurlijk en na een tijdje zal ze meer vertrouwd raken met alleen in bed zijn en hopelijk in de tussentijd al in slaap gevallen zijn.
Het is allemaal niet revolutionair, maar vond het wel handig om te weten waarom dingen voor dreumesen anders werken dan bij baby's en wat de ontwikkelingssprong erachter is.
Eten, slapen, vrolijkquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:23 schreef kleinzusje het volgende:
Xanteh: Hoe gaat het met jouw meisje ??
Nog altijd schattig en vrolijkquote:Op zaterdag 21 december 2013 13:58 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Eten, slapen, vrolijkDenk een nieuwe kies binnenkort? Soms rood wangetje! Jouw meisje ook nog altijd zo schattig en vrolijk?
Rest, sterkte met de nachten, sprongen en ander ongein
En slaapt ze nu door Bitterend? Rayen is al 2 geweest maar hij blijft 's nachts komen om de borst. Ik zou er graag vanaf willen maar dat wordt waarschijnlijk "krijsen" . En hem kennende kan hij dat makkelijk anderhalf uur duren. Dat vind ik te lang op die leeftijd.quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:33 schreef bitterend het volgende:
DF gefeliciteerd!!!!
Toen het hier slecht ging met slapen ben ik gestopt met haar uit bed halen maar elke keer dat ze wakker werd ging ik vertellen dat ze weer moest gaan liggen. Ze slaapt bij ons op de kamer dus ik moest nooit mijn bed uit...in het begin duurde het soms een uur voor dat ze weer ging liggen maar ik bleef zeggen dat het nacht was, dat de borst ook wou slapen en dat zij ook moest gaan liggen.
Nu als ze wakker wordt gaat ze zelf haar bekertje pakken en water drinken en terug gaan slapen
Google is your friendquote:
Jammer, heb je nog een tip voor een jongetje van bijna 2 die alles al heeft? En nee, het is niet de mijne.quote:
Oh ik dacht voor Mquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jammer, heb je nog een tip voor een jongetje van bijna 2 die alles al heeft? En nee, het is niet de mijne.
bonnetjequote:Op zaterdag 21 december 2013 21:12 schreef bitterend het volgende:
Oh hier ook niet maar R vindt die boek echt erg leuk!
Als je het zo verteld dan snap ik wel waarom je een bekertje wou kopen! maar straks heeft ze hem net gekocht en kom je ermee
Eerst in April op een kleedje met blokfluit. Kijken of het aanslaatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag heeft F een dutje gedaan van 3 uur langWe gaan richting 1 dutje per dag ipv 2, dus dat zou het verklaren. Zou het niet zijn dat ze aan het eind van de middag jengelig werd en nog een dutje had gedaan
klein slaapkoppie.
Weltruste iedereen, ik hoop dat iedereen morgen lekker kan uitslapen![]()
Hoe oud is ze nou ook alweer precies?quote:Op zondag 22 december 2013 22:48 schreef Kwisted het volgende:
Wat leuk mango! Jouw M klinkt als t zonnetje in huis!
Wat ik wel meteen dacht is of je ooit je hart vasthoudt zeg maar. F klimt nu zelf op de bank en dat geeft me steeds een hartaanval!
F probeert zichzelf nu aan te kleden. Sokken aan en uit, schoenen, jas etc! T lukt nog niet maar de poging is er!
Na 14 maanden knipjes en staartjes inhouden is dat nu verleden tijd. Ze wil niks in haar haren.. Gevolg: wilde haardos en helemaal voor haar gezicht. En dan strijkt ze het zelf met 2 handjes met gespreidde vingers heel overdreven langs haar gezicht. T ziet er zoo komisch uit dat ik t eigenlijk eens moet proberen te filmen. T is zeg maar enorm meisjesachtig en ijdel
morgen de hele middag met haar naar n bruiloft. Ik ben benieuwd!!
Oh en nogmaals Mango, ik vind t super leuk dat je zwanger bent!!!!!
Ik had Kikker speelt verstoppertje via mijn werk voor kerst gevraagd, maar mijn mini vindt het engquote:Op maandag 23 december 2013 07:18 schreef Animalmix het volgende:
Mango gefeliciteerd!!
Kyara hier doet Verstoppertje spelen van Nijntje of Kikker het altijd erg goed als kado bij een tweejarige. Wij hebben er zelf ook al veel plezier van gehad.
Maar valt misschien wel buiten budget.
Freubelot wat lief zo'n helpende dochter!!
Phaidra wat geweldig schattig handje vasthouden!
Nee, gelukkig niks op de planning staan. Ik heb denk ik 2,5 uur geslapen vannacht...quote:Op maandag 23 december 2013 10:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Poeh, vermoeiend Soesa! Vandaag veel op de planning staan? Alles wat je daarna typte is wel echt. Leuk zeg dat ze dat allemaal al kan!
Mango-Mdaredevil. Wat zijn ze snel he.
![]()
Kwisted, veel plezier vandaag op de bruiloft!
Dat helpen en 'zelf doen' is hier nog nooit voorgekomen
Ziek geweest en misschien een groeispurtje? Wij hebben ook wel eens een paar dagen zoiets. Maar op dit moment (18 mnd) gaat het zo:quote:Op maandag 23 december 2013 10:09 schreef Animalmix het volgende:
Whaha Tante Soesa! Sterke vandaag!
Hoeveel eten jullie kindjes trouwens.
De mijne van 13 maanden is 4 weken ziek geweest en eet nu als een bootwerker (tenminste voor haar doen dan).
Ontbijt twee boterhammen
Twee stuks fruit (banaan en peer bijvoorbeeld)
Lunch twee boterhammen
Tussendoortje
Groot bord avondeten
Bakje yoghurt
En dan nog drie flessen melk van 180.
En ze zou nog meer op kunnen. Heeft ook echt honger op sommige momenten en dan alleen maar blij te maken met eten.
Is dit normaal?
Dit wil ik toch even aanhalen, want wat ik vet heb gedrukt gaat echt niet per definitie op. Ik heb het nu niet over AM in het bijzonder, maar ik heb in de praktijk vaak genoeg gezien dat het daardoor juist mis gaat. Oók van teveel melk, fruit, boterhammen, yoghurt kunnen kinderen te zwaar worden. Hoeveelheden en gewicht in de gaten houden lijkt mij daarom juist aan te bevelen.quote:Op maandag 23 december 2013 10:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Animal dat werkt Djen op een dag hier ook weg. Kind eet nog meer als der moeder.
Weet je je stopt je kind niet vol met ongezonde rommel. Dus ik zou me er niet zo druk om maken. Blijkbaar hebben ze het nodig. En er zullen vast ook nog tijden komen dat ze slechter eten
Juist! Daarom vroeg ik het ook.quote:Op maandag 23 december 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dit wil ik toch even aanhalen, want wat ik vet heb gedrukt gaat echt niet per definitie op. Ik heb het nu niet over AM in het bijzonder, maar ik heb in de praktijk vaak genoeg gezien dat het daardoor juist mis gaat. Oók van teveel melk, fruit, boterhammen, yoghurt kunnen kinderen te zwaar worden. Hoeveelheden en gewicht in de gaten houden lijkt mij daarom juist aan te bevelen.
Ik denk in jouw geval dat het idd heel goed verklaarbaar kan zijn hoor, en dat ze het nodig heeft. En kindjes eten ook vaak het ene moment heel goed en het andere moment als een natte krant. Keertje extra wegen voor je gemoedsrust kan nooit kwaad.quote:Op maandag 23 december 2013 10:24 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Juist! Daarom vroeg ik het ook.
Maar goed ze is dus vier weken ziek geweest en heeft toen heel weinig gegeten. Gewichtslijntje begon wat af te buigen en haar gezicht werd duidelijk smaller. Denk dus dat ze wat heeft in te halen.
Maar als na de kerstvakantie nog zo is, ga ik even extra wegen.
Daar heb je wel een punt.quote:Op maandag 23 december 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dit wil ik toch even aanhalen, want wat ik vet heb gedrukt gaat echt niet per definitie op. Ik heb het nu niet over AM in het bijzonder, maar ik heb in de praktijk vaak genoeg gezien dat het daardoor juist mis gaat. Oók van teveel melk, fruit, boterhammen, yoghurt kunnen kinderen te zwaar worden. Hoeveelheden en gewicht in de gaten houden lijkt mij daarom juist aan te bevelen.
Oh!quote:
Ja, hier ook niet hoor. We laten haar wel eens zelf dingetjes doen, maar ze lijkt zelf niet die behoefte te hebben. Maar ben benieuwd of we dat dan hier over een maandje bijvoorbeeld wel gaan krijgenquote:Op maandag 23 december 2013 10:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat helpen en 'zelf doen' is hier nog nooit voorgekomen
Mijne is bijna 23 maanden, dus mijn antwoord is niet zo legitiemquote:Op maandag 23 december 2013 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Maken jullie de melk nog warm trouwens? Ik geef namelijk nog steeds flessen warme melk. En met jullie bedoel ik de moeders van dreumesen van 13-14-15 maanden zoiets. Geen idee eigenlijk of ie koude melk lust, ik denk zelf gewoon altijd dat warm vast lekker is voor zijn buikje.
Verder drinkt ie trouwens thee over de dag. Water lust ie niet (meer). Gisteren had hij voor het slapengaan driekwart rietjesbeker thee achter elkaar weggetikt maar dat doen we maar niet meer. Romper en slaapzak helemaal doorweekt de volgende ochtend.
Luc eet al een aantal maand brood met korstjes, dat ging al vrij snel goed..quote:Op maandag 23 december 2013 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh!
[..]
Ja, hier ook niet hoor. We laten haar wel eens zelf dingetjes doen, maar ze lijkt zelf niet die behoefte te hebben. Maar ben benieuwd of we dat dan hier over een maandje bijvoorbeeld wel gaan krijgen
Al die boterhammen, zijn die trouwens met of zonder korstjes?
Sorry voor de late reactie maar ze heeft soms zo rond 23.00/24.00 en rond 04.00 nog een fles. Soms ook niet, dan alleen 23.00 en daarna pas weer om 07.00 uur. Gaat alle kanten op.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:42 schreef kleinzusje het volgende:
becky: nachtflessen ? Hoeveel drinkt ze snachts ?
DF: Fijn dat het leuk was ! Druk dagje. Was hij blij en volgt er nog een spam ?
Ik vind het ook nog steeds gek om Silvijn met M of met de andere 'oude' dreumesen te vergelijken hoor...! Vind veel hier nog best ver-van-mijn-bedquote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
Ik heb toch de neiging om tegen jullie weer over mijn meisjes te beginnen ipv over M...
En ik heb soms de neiging om hier over mijn peuter te vertellen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Kyara het volgende:
Ik heb toch de neiging om tegen jullie weer over mijn meisjes te beginnen ipv over M...
Ik vind de verschillen ook best wel groot nu. M is inderdaad al zoveel meer peuter nu. Hoewel de meisjes nog wel echt baby zijn trouwens.quote:Op maandag 23 december 2013 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds gek om Silvijn met M of met de andere 'oude' dreumesen te vergelijken hoor...! Vind veel hier nog best ver-van-mijn-bed
Dank ! Hier ook nog. We zijn het aan het afbouwen met water en dat gaat goed.quote:Op maandag 23 december 2013 14:34 schreef becky27 het volgende:
[..]
Sorry voor de late reactie maar ze heeft soms zo rond 23.00/24.00 en rond 04.00 nog een fles. Soms ook niet, dan alleen 23.00 en daarna pas weer om 07.00 uur. Gaat alle kanten op.
quote:Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef Skoap het volgende:
Luc Isabel gooit de hele tijd van alles op de grond of weg en roept dan "oooh oooh"
En hij ze begint steeds meer te praten, echt zo leuk
Saar kletst heel veel, alleen zit er nog weinig tussen dat begrijpelijk isquote:Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef Skoap het volgende:
Luc gooit de hele tijd van alles op de grond of weg en roept dan "oooh oooh"
En hij begint steeds meer te praten, echt zo leuk
Dat deed I. ook een periode. Met een stalen gezicht ook he!quote:Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef Skoap het volgende:
Luc gooit de hele tijd van alles op de grond of weg en roept dan "oooh oooh"
1-1,5 liter? Voor een kind van anderhalf jaar? Nee hoor. 750 ml. drinken is genoeg op een dag. En dat is inclusief melk. Anderhalve liter voor een dreumesquote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat wordt eigenlijk aangeraden qua vocht? Ik lees op internet 1 - 1.5 liter maar dat haal ik hier never nooit.
Ik heb een beetje zitten rekenen en dan kom ik op ongeveer 720cc. Is dat genoeg?
Wie zijn er nog meer zwanger?? Ben ik een beetje bijquote:Op maandag 23 december 2013 18:48 schreef Zoë23 het volgende:
Mango gefeliciteerd!
Veel zwangeren hier
Coco, Kwisted, twinkle, mango, enf, liza(maar die pos hier niet geloof ik, wel in z&g)quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Wie zijn er nog meer zwanger?? Ben ik een beetje bij
[ Bericht 60% gewijzigd door Olf op 24-12-2013 16:11:07 ]
Beterschap!!quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:30 schreef Mineola het volgende:
En we hebben BMR koortsMaar met een PCM stuiterde kind supervrolijk en als nooit te tevoren rond
en werkte ook nog even twee boterhammen in no time weg.
Hij heeft wel een opvallend rood wangetje dus ik verdenk hem ook van een hoektand/kies of zo.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een woordjes hier ineens! Super leuk en gezellig!
Djen kwebbelt ook een hele hoop maar je kunt er nog weinig van maken. Alleen dada (papa) zegt ze heel stellig als papa thuis komt van het werk
Ik heb op de zolder echt mega veel zakken kleren liggen die we van mensen krijgen, gesorteerd op maat. Dus ik heb manlief de afgelopen dagen gevraagd om maatje 86 naar beneden te halen en te wassen. Wat denk je? Twee (!!!) volle wasmachines ... echt niet gezond! Kind heeft nog meer kleren dan vaders en moeders bij elkaar!
1e kerstdag op bezoek bij mn schoonmoeder...En daarna naar mijn ouders, gaan we gourmettenquote:Op dinsdag 24 december 2013 19:54 schreef Kwisted het volgende:
Wat doen jullie met kerst? En wat doen jullie je dreumesjes aan?
F gaat waarschijnlijk in haar roodgeruite blousejurk met zwarte leggingmee naar mijn ouders. Gourmetten staat op de planning!
Ja sneu he, die prikjes in de armenquote:Op dinsdag 24 december 2013 19:54 schreef Kwisted het volgende:
De 14maandenprikjes vielen hier reuze mee! Ze zeiden wel dat t een van de meest vervelende is.. En voor t eerst in de bovenarmpjes. Heel zielig..
Prima dag gehad vandaag! Weer maar 1dutje gedaan. T lijkt de gewoonte te worden.
Wat doen jullie met kerst? En wat doen jullie je dreumesjes aan?
F gaat waarschijnlijk in haar roodgeruite blousejurk met zwarte leggingmee naar mijn ouders. Gourmetten staat op de planning!
Nee, die was uitverkocht. Ik heb eentje met sneeuwpoppen en rendieren en pakjesquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:47 schreef Mineola het volgende:
Morgen de Next kersttrui (CS, jij hebt ook het rendier toch?) en overmorgen een overhemdje met vestje erover.
We zijn bij mijn familie, schoonfamilie is op vakantie.
Ik hoop dat kind morgen wat beter is, vandaag ging het wel aardig maar we leefden wel een beetje naar pcm-momenten toe. Hij had 39,8 vanmiddag, zo hoog heeft hij nog nooit gehad. Maar hij is best wel vrolijk en actief.
Bedankt voor de beterschapswensen, en iedereen fijne dagen gewenst!
Geloof dat haar eerste woordje Cars was, leuk zo'n grote broer...sinds de sinterklaas is het huis eindelijk wat meer meisjes-achtig! Wat een verademing!quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:05 schreef Mangostine het volgende:
Die woordenschat van Nenageweldig zeg.
Gefeliciteerd en welkom Olf met je mooie meisjesdreumes!![]()
Klopt, in verband met herkenbaarheid heb ik er toen niet zoveel over gezegd. En heel ontopic is het natuurlijk ook nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:07 schreef PureEvil het volgende:
Phaidra! En daar heb je niks over verteld (dacht ik?) Sterkte, beetje dubbel deze dagen....
![]()
Leuke outfit !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |