abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134875649
Hoi, heeft iemand enig idee hoe vraag 15 op te lossen is?
CryptoNerd
pi_134876279
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:54 schreef Edv3l2 het volgende:
Hoi, heeft iemand enig idee hoe vraag 15 op te lossen is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134930894
vraag 12 (v)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135158210
Weet iemand hoe vraag 6 moet? Kleine hint of hulp is welkom.
pi_135162903
Hi Qurky, Ik kan je wel een hint geven voor 6a. Kun jij me dan misschien helpen met 14a?
pi_135201615
Hallo FOKkertjes,

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen met dit ding, en jullie hints helpen erg.

Voor vraag 7d zie ik verschillende oplossingen circuleren. Ik deel de mijne met jullie
7d: BEK, KLAUW, KOP, NEUS, OOG, OOR, POOT, STAART, TAND, TONG, VOET
SPOILER
pi_135338992
Het antwoord op de vraag met de kerstballen is:
' Konijnen en hazen hopen met kerst op pasen'

Hoe zijn we hierachter gekomen. Uhhm. Tsja. Toen we eenmaal ' konij ' hadden zijn we met common sense en trial and error op het antwoord gekomen, nadat we geen wiskundige formules meer konden zien. This proves: math sucks. :)
pi_135343900
Dat antwoord stond hierboven inmiddels al een hele tijd, maar toch netjes gedaan. :)
pi_135343962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:32 schreef JddMan het volgende:
Hallo FOKkertjes,

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen met dit ding, en jullie hints helpen erg.

Voor vraag 7d zie ik verschillende oplossingen circuleren. Ik deel de mijne met jullie
7d: BEK, KLAUW, KOP, NEUS, OOG, OOR, POOT, STAART, TAND, TONG, VOET
SPOILER
Hmmm, ik zat heel dichtbij als dit goed blijkt te zijn.
Vind deze opgave toch een beetje matig. :)
pi_135349602
Heeft iemand al iets gevonden bij 14c? Ik kan er nog steeds geen chocola van maken
pi_135395431
Okay mensen, de deadline kruipt dichterbij, en het zou leuk zijn als we nog een puzzeltje op konden lossen. Ik zat te denken aan opgave 20.

quote:
20. Het volgende voorbeeld geeft de opzet van deze opgave aan. Stel

Groep 1: een, twee, drie
Groep 2: boter kaas eieren
Groep 3: Aramis Athos Porthos

De elementen van de drie groepen worden in alfabetische
volgordegezet en daarna vervangen door hun groepsnummer. Dit
geeft de reeks

3, 3, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1

Welke drie groepen van elk 7 elementen geven analoog aan
bovenstaand voorbeeld de volgende reeks?

3, 2, 1, 1, 3, 3, 2, 2, 3, 3, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 3, 1, 2, 1
Ik heb een stukje software geschreven dat van verschillende lijsten alle mogelijke combinaties test, om te zien of ze dat patroon volgen. Daarna ben ik met een aantal mensen op zoek gegaan naar een hoop lijsten van 7 elementen, en heb die in mijn programma gegooid. Maar helaas, geen matches.

De volgende lijsten heb ik al getest:

SPOILER
Dus mijn vraag: weten jullie nog lijstjes van 7 elementen die wij gemist hebben?

Als ik een match vind zal ik die zeker hier posten.
pi_135396264
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:57 schreef JddMan het volgende:
Okay mensen, de deadline kruipt dichterbij, en het zou leuk zijn als we nog een puzzeltje op konden lossen. Ik zat te denken aan opgave 20.

[..]

Ik heb een stukje software geschreven dat van verschillende lijsten alle mogelijke combinaties test, om te zien of ze dat patroon volgen. Daarna ben ik met een aantal mensen op zoek gegaan naar een hoop lijsten van 7 elementen, en heb die in mijn programma gegooid. Maar helaas, geen matches.

De volgende lijsten heb ik al getest:

SPOILER
Dus mijn vraag: weten jullie nog lijstjes van 7 elementen die wij gemist hebben?

Als ik een match vind zal ik die zeker hier posten.
Waarschijnlijk al genoemd maar wat zo even in mij opkomt:
Zeven wereldwonderen
Zeven heuvels van Rome
Zeven dwergen in het Nederlands
Zeven Verenigde Nederlanden
  † In Memoriam † zondag 12 januari 2014 @ 15:29:20 #254
21636 Feestkabouter
pi_135396833
het rotte is: ik heb me eerder ook te pletter gezocht naar lijstjes van 7.......... maar het mag volgens de opgave ook een lijst van meer dan 7 zijn waarvan 7 opeenvolgende elementen worden genomen.

bijv januari februari ... juli
vergelijk: een twee drie

en misschien hoeven het niet eens de eerste 7 elementen te zijn (als de reeks al een begin heeft).....
sterrenbeelden?
Chinese sterrenbeelden?
manen van Jupiter?
de 40 rovers van Ali Baba?
Muppets?
pi_135397047
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:29 schreef Feestkabouter het volgende:
het rotte is: ik heb me eerder ook te pletter gezocht naar lijstjes van 7.......... maar het mag volgens de opgave ook een lijst van meer dan 7 zijn waarvan 7 opeenvolgende elementen worden genomen.

bijv januari februari ... juli
vergelijk: een twee drie

en misschien hoeven het niet eens de eerste 7 elementen te zijn (als de reeks al een begin heeft).....
sterrenbeelden?
Chinese sterrenbeelden?
manen van Jupiter?
de 40 rovers van Ali Baba?
Muppets?
Dat lijkt me niet, want dan is die opgave echt onmogelijk om op te lossen. Het zullen wel 'complete' lijsten van 7 zijn.
  † In Memoriam † zondag 12 januari 2014 @ 15:44:37 #256
21636 Feestkabouter
pi_135397511
ik ga de komende dagen toch nog even hard aan de slag met een aantal lijsten die iets langer zijn.....
(niet die manen, maar wel de 12 maanden en de sterrenbeelden)
  † In Memoriam † zondag 12 januari 2014 @ 15:46:24 #257
21636 Feestkabouter
pi_135397583
de plagen?
nieuwe wereldwonderen?
pi_135397653
Bij onvolledige lijsten van 7 wordt het juist makkelijker, dus dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Denk bijvoorbeeld aan:

SPOILER
De eerste 7 uit een groep lijkt me nog wel kunnen, gelet op het voorbeeld: een, twee, drie
pi_135401090
Top, blijf ze sturen mensen. Ik heb al een paar mooie binnen gekregen (ook via DM, die ik nog niet kan beantwoord ivm twee weken lidmaatschap) Elke nieuwe lijst van 7 check ik tegen de rest van de database, en daarna voeg ik hem eraan toe. Vooralsnog helaas nog geen matches.

Probeer zoveel mogelijk de lijsten in dit format te sturen: (Alkalimetalen: Waterstof Lithium Natrium Kalium Rubidium Cesium Francium). Dat maakt mijn leven iets gemakkelijker :-)

Zodra ik wat vind horen jullie het.
pi_135401405
Zeven wereldwonderen
Gizeh, Babylon, Efeze, Olympia, Bodrum, Rodos, Alexandrië

Zeven heuvels van Rome
Quirinaal, Viminaal, Capitolijn, Esquilijn, Palatijn, Coelius, Aventijn

Zeven dwergen in het Nederlands
Doc, Stoetel, Giechel, Grumpie, Niezel, Bloosje, Dommel

Zeven Verenigde Nederlanden
Friesland, Gelre, Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Groningen

Als je ze nog niet had omgezet :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2014 17:30:36 ]
pi_135401657
Bedankt! De onderste twee had ik nog niet gevonden. Ik heb ze gescanned en toegevoegd aan de database. Vooralsnog geen match. Er moet ergens nog een lijst van 7 zijn die we gemist hebben.
pi_135401955
De zeven dwergen in verschillende talen zijn te vinden op:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_names_of_the_Seven_Dwarfs

Wellicht dat dat nog mogelijkheden geeft
pi_135402050
De weekdagen in verschillende talen

http://www.tuxx.nl/weekdagen/talen/
  zondag 12 januari 2014 @ 17:52:18 #264
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135402321
en als je het weet moet je naar een nummer bellen voor de uitslag, en dan komen ze je halen
pi_135402335
Kinderen von Trapp: Liesl, Friedrich, Louisa, Kurt, Brigitta, Marta, Gretl
pi_135402781
Die kinderen en de weekdagen in het Engels heb ik getest en toegevoegd. Nog geen match Het aantal combinaties dat ik inmiddels heb gescanned is ziek groot (denk tientallen duizenden). Ik zit nog te twijfelen of ik ook Duitse/Franse lijsten aan de database moet toevoegen.

Zouden er nog zeventallen uit de literatuur of muziekwereld zijn die we gemist hebben?
pi_135407907
Recente toevoegingen:

SI basiseenheden: seconde meter kilogram ampere kelvin mol candela
De Club van7: Peter Jack Jeroen Michiel Janet Barbara Pam
Tijdseenheden: seconde minuut uur dag week maand jaar
Landen in Centraal Amerika: Guatemala Belize Honduras ElSalvador Nicaragua CostaRica Panama

Nog steeds op zoek naar het septet dat 'm afmaakt...

[ Bericht 11% gewijzigd door JddMan op 12-01-2014 20:25:24 ]
pi_135409077
--foutje--
pi_135413892
Okay ik neem even een pauze. Hier beneden alle lijsten met zeven elementen tot nu toe (hij is vrij groot).

Weet je er nog één of zie je een fout? Laat het me weten! Dan check ik die tegen alle anderen, en misschien is dat het laatste missende septet.

SPOILER
pi_135422472
Ik ben op de wiskunde toer gegaan om nieuwe septetten (leuk woord is dat) te vinden. De onderstaanden heb ik aan de lijst toegevoegd:

haakjes machtsverheffen worteltrekken vermenigvuldigen delen optellen aftrekken
twee vier zes acht tien twaalf veertien (even getallen)
een drie vijf zeven negen elf dertien (oneven getallen)
twee drie vijf zeven elf dertien zeventien (priem getallen)

en verder:
neefje betoverde paard prins reis zilveren laatste (Narnia, eerste woord van de titels)
MeneerBeerta Vuilehanden Plankton APBeertaInstituut weemoedigheid Afgang Doodvan (Bureau van Voskuil, idem)
helium neon argon krypton xenon radon ununoctium (edelgassen, alhoewel de laatste hypothetisch is)
en de zeven steden van monopoly.

Vooralsnog geen resultaat. Ik heb nu 58 lijsten van 7 elementen. Het aantal combinaties is 30.856, alhoewel het gescande aantal meer is, omdat in geval van een twee synoniemen voor eenzelfde ding (bijvoorbeeld gulzigheid/vraatzucht), het programma beide mogelijkheden probeert. Ik vraag me af wanneer ik puur per toeval een hit krijg...

Edit: Als ik mijn berekening goed heb gedaan ( 7 in 21 * 7 in 14 ) dan is het theoretisch aantal mogelijkheden voor een lijst van 7 éénen, 7 tweeën en 7 drieën een schamele 399.072.960. De kans op een toevalstreffer zal dus wel vrij klein zijn...

Met andere woorden: blijf lijstjes sturen mensen!

[ Bericht 16% gewijzigd door JddMan op 12-01-2014 23:56:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')