quote:DNA bevat vier verschillende nucleotiden met de nucleobasen adenine, thymine, guanine en cytosine, die afgekort worden met respectievelijk de letters A, T, G en C. De beide strengen zijn complementair doordat de basen alleen in de paren AT en GC kunnen voorkomen.
Niet, het ligt niet in de EU.quote:Waar past EGYPTE in de reeks
NOORWEGEN, IERLAND, BELGIE, PORTUGAL, NEDERLAND, DENEMARKEN
Noorwegen ook niet....quote:Op maandag 16 december 2013 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet, het ligt niet in de EU.
?Ligt gewoon in europaquote:
Volgens mij is er 1quote:Aan 7 collegas wordt gevraagd hun favoriete Detective in drie
woorden op aparte briefjes te beschrijven. Een collega geeft drie
briefjes met de woorden ECHTE PRUIL OOR,een andere heeft briefjes
met DRANK LALT RUWE. De andere vijf collega's hebben in een
jolige bui hun briefjes samengevoegd.
Heeft misschien iets met kleuren in de vlag te maken?quote:Op maandag 16 december 2013 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet, het ligt niet in de EU.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmm... Maar Portugal en Ierland passen niet mooi in dat rijtje van 'steeds één kleur anders'...
quote:Op maandag 16 december 2013 22:07 schreef MAHL het volgende:
[..]
Heeft misschien iets met kleuren in de vlag te maken?Misschien het aantal kleuren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmm... Maar Portugal en Ierland passen niet mooi in dat rijtje van 'steeds één kleur anders'...
portugal, denemarken, noorwegen, nederland, ,egypte, belgie?
Alleen Ierland kan ik dan nog niet plaatsen.
Misschien komt die voor portugal ivm groen?
Met die vlaggen hebben we dus? Dan schrijf ik die opquote:Op maandag 16 december 2013 22:15 schreef MAHL het volgende:
12. Twee geliefden, twee dansen, twee steden en twee Griekse letters worden verbonden door een goed in het oor liggende opsomming.
Adam/Eva, Salsa/???, ???/???, alfa/omega?
Geen idee joh, ik gok ook maar watquote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Met die vlaggen hebben we dus? Dan schrijf ik die op
Macarena?quote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef glannie het volgende:
Dat heeft vast te maken met alliteratie.
Nee het moet iets 'logisch' zijn, want als het zo'n statistisch lijstje is kun je net zo goed een willekeurig land pakken. Iets waarvan je denkt als je het ziet 'oh ja, natuurlijk'.quote:Op maandag 16 december 2013 22:21 schreef Leipo666 het volgende:
misschien een rijtje wat te maken heeft met hoe gelukkig de inwoners zijn of hoe de mensenrechten zijn? zoiets?
quote:FEDERATIEBESTUUR, BEHEERORGANISATIE, STAATSRECHTELIJK, RIJWIELHERSTELLER
ACTEEROPLEIDING, MEDEWERKERSONDERZOEK, SPOEDCURSUS, HOUTSKOOLSTUDIE
BELASTINGAANGIFTE, SCHADEFORMULIER, TARIEFGROEPINDELING,
PUBLICITEITSSTUNT
FIETSROUTENETWERK, TRAPONDERSTEUNING, SCHAPENWOLKJES,
VERJAARDAGFEEST
Nederlands belasting geld aan het werk.quote:Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Leipo666 het volgende:
maar hier zijn dus ambtenaren mee bezig om te verzinnen en de ingezonden antwoorden te controleren
Och beter dan een paar miljoen voor een zoveelste zandbakmissie om jihadstrijders af te knallen.quote:Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Leipo666 het volgende:
maar hier zijn dus ambtenaren mee bezig om te verzinnen en de ingezonden antwoorden te controleren
Kijkend naar de antwoorden van 2010 denk ik van niet. Maakt het ook wel wat leuker imoquote:Op maandag 16 december 2013 22:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
De vragen zijn onafhankelijk op te lossen volgens mij
Hij is maar 1 punt waard, dus dat zal m zijn. Al kun je nog zeggen dat de M om en om wel/niet voorkomt in het woord. Ik vond zelf CITROENVLA wel een mooi woord. Het is tot nu toe ook de enige die ik heb opgelost.quote:Op maandag 16 december 2013 22:58 schreef MAHL het volgende:
Deze kan ook niet te moeilijk zijn...
Welk woord kan de rij completeren?
ABSURDISME, WACHTWOORD, KLASSEMENT, DERAILLEUR, PERMAFROST,
TEERHARTIG, FORMIDABEL, RIBBENKAST, VLEUGELLAM
Tienletterwoord, eindigt op de A (schuift nl steeds een plekje op). Maar ik mis nog één hint geloof ik
Met minstens 7 o's en 2 x'en kan je niet zoveel kanten op, dus gewoon brute-forcenquote:Op maandag 16 december 2013 23:22 schreef glannie het volgende:
Knap hoor, ziet er op het eerste blik voor mij uit alsof dat goed is.
Hoe kwam je op het thema?
Ik neem aan dant Schelm Hels en Rook Sherlock Holmes moeten vormen.quote:AQUA DROEVE HELS JOULE MIETJE MUSEA NOR PRIK RAG RENT ROOK SCHADE
SCHELM SUCCES SUL
Bij deze even een tvp om morgen bij een kop koffie wikipedia verder aan te slingerenquote:AQUA DROEVE JOULE MIETJE MUSEA NOR PRIK RAG RENT SCHADE
SUCCES SUL
quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Met minstens 7 o's en 2 x'en kan je niet zoveel kanten op, dus gewoon brute-forcen
Anyways, ik was intussen naar die Detective-opgave aan het kijken.
"Echte Pruil Oor" = Hercule Poirrot
"Drank Lalt Ruwe" = Kurt Wallander
[..]
Ik neem aan dant Schelm Hels en Rook Sherlock Holmes moeten vormen.
[..]
Bij deze even een tvp om morgen bij een kop koffie wikipedia verder aan te slingeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door glannie op 17-12-2013 00:27:04 ]
quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Met minstens 7 o's en 2 x'en kan je niet zoveel kanten op, dus gewoon brute-forcen
Anyways, ik was intussen naar die Detective-opgave aan het kijken.
"Echte Pruil Oor" = Hercule Poirrot
"Drank Lalt Ruwe" = Kurt Wallander
[..]
Ik neem aan dant Schelm Hels en Rook Sherlock Holmes moeten vormen.
[..]
Bij deze even een tvp om morgen bij een kop koffie wikipedia verder aan te slingeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. blijft over... ff kijken.
Idd, vele malen leuker ditquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:45 schreef Molurus het volgende:
Damn, dat is nog s andere koek dan de nationale wetenschapsquiz.
uitleg?quote:Op maandag 16 december 2013 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
10 is ook al zon vraag
Dit heb ik bij 10:
[..]
[ Bericht 9% gewijzigd door glannie op 17-12-2013 02:29:20 ]
quote:Op dinsdag 17 december 2013 02:23 schreef glannie het volgende:
Vraag 7a snap ik, morgen maar eens verder uitvogelen welke van de overgebleven drie (edit twee) woorden ik moet wegstrepen opgelost
Een hint voor de puzzelaarsNice! Nu ik snap op wat voor manier ik moet denken is 7b ineens vrij makkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen hint, maar min of meer de oplossing:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het antwoord (mad paint skills)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Stranger op 17-12-2013 11:50:41 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:38 schreef Stranger het volgende:
Ik heb 11 vertaald:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het antwoord (mad paint skills)Nice, het was dus gewoon een substitutiecijfer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |