Vooral elke dag ernaar kijken, dan blijf je bezig .quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:55 schreef Tchock het volgende:
Ik heb al een lijst, alleen ik worstel nog met de volgorde
Prima lijst hoor. We gaan veel overlappen, al staan er ook wel wat dingen in jouw lijst die ik echt een ramp vondquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:03 schreef indiaantje89 het volgende:
Nou nu is het toch wel tijd om een lijstje te posten. Ben niet goed in hele verhalen er omheen te typen dus dat zal ik maar laten.
01. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
02. Darkside - Psychic
03. My Bloody Valentine - My Bloody Valentine
04. The National - Trouble Will Find Me
05. Tim Hecker - Virgins
06. James Blake - Overgrown
07. Villagers - Awayland
08. Placebo - Loud Like Love
09. Atoms For Peace - AMOK
10. Bonobo - The North Borders
11. Arctic Monkeys - AM
12. Disclosure - Settle
13. The Haxan Cloak - Excavation
14. Moderat - II
15. Queens of the Stone Age - Like Clockwork
16. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
17. David Bowie - The Next Day
18. Mazzy Star - Seasons of Your Day
19. Sigur Ros - Kveikur
20. Arcade Fire - Reflektor
21. Death Grips - Government Plates
22. Bill Callahan - Dream River
23. Phosphorescent - Muchacho
24. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City
25. Editors - The Weight of Your Love
Zoals?quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prima lijst hoor. We gaan veel overlappen, al staan er ook wel wat dingen in jouw lijst die ik echt een ramp vond
Placebo heb ik een keertje geluisterd, vond er weinig aan. Editors vind ik helemaal geen goed album, terwijl Arcade Fire en Vampire Weekend bij mij veel hoger gaan komen dan bij jouquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zoals?
Heb het ook snel uit mijnn mouw geschud. Vraagje het me morgen dan kan het zo een ander lijst zijn.
Placebo nummers pakte live erg goed uit. En Exit Wounds en Loud Like Love vond ik zelfs de betere nummers van het jaar. Editors was niet echt een top album voor hun doen, maar dat vond ik ook van arcade fire. Maar toch over het geheel nog steeds degelijke albums.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Placebo heb ik een keertje geluisterd, vond er weinig aan. Editors vind ik helemaal geen goed album, terwijl Arcade Fire en Vampire Weekend bij mij veel hoger gaan komen dan bij jou
Hmmm, Editors vond ik gewoon saai. En live zo mogelijk nog veel saaier, hoe veel vuurwerk je er ook tegenaan smijt. Arcade Fire daarentegen Maar goed, smaken verschillen, dat maakt dit topic leuk (en überhaupt mogelijk).quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Placebo nummers pakte live erg goed uit. En Exit Wounds en Loud Like Love vond ik zelfs de betere nummers van het jaar. Editors was niet echt een top album voor hun doen, maar dat vond ik ook van arcade fire. Maar toch over het geheel nog steeds degelijke albums.
Dat klopt, ik vind die van AF ook nog hun slechtste tot nu toe. Vandaar dat die zo laag staat, om dat mijn verwachtingen hoger lagen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmmm, Editors vond ik gewoon saai. En live zo mogelijk nog veel saaier, hoe veel vuurwerk je er ook tegenaan smijt. Arcade Fire daarentegen Maar goed, smaken verschillen, dat maakt dit topic leuk (en überhaupt mogelijk).
2013 is dus geen goed lijstjesjaar... Hoewel kwantiteit natuurlijk niet alles zegt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:46 schreef ranja het volgende:
[..]
dat klopt wel een beetje met de trend van de MUZ top 100 allertijdens van dit jaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17. Peace - In LoveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18. Eels - Wonderful, Glorious
19. Vondelpark - Seabed
20. Airhead - For Years
21. Abstraxion - Break of Lights
22. Trentemøller - LostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23. Primal Scream - More LightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24. Depeche Mode - Delta Machine
25. Sigur Rós - Kveikur
Eervolle vermeldingenquote:Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
Daft Punk - Random Access Memories
David Bowie - The Next Day
The Haxan Cloak - Excavation
John Hopkins - Immunity
Miles Kane - Don't Forget Who You Are
Savages - Silence Yourself
Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Action
De Staat - I_CON
Allemaal tof, bijzonder of leuk, maar niet goed genoeg voor in de lijst.vrijdag 27 december 2013 @ 16:05:07 #162BoerBert
Bij wijze van sprekenHoe meningen kunnen verschillen , tijdje geleden viel hij ineens bij me.quote:Like Clockwork is het saaiste wat ik ooit van Qotsa gehoord heb.vrijdag 27 december 2013 @ 16:05:46 #163BoerBert
Bij wijze van sprekenVerder leuke lijst, vooral doordat een aantal hoogtepunten van albums wel overeenkomen (National, Darkside).vrijdag 27 december 2013 @ 16:20:40 #164Immerdebestebob
FrikandellenfetisjistIk kwam niet helemaal tot 100 topplaten, dus werden het er 75.
1 . Arcade Fire :: Reflektor
2 . Vampire Weekend :: Modern Vampires of the City
3 . Queens of the Stone Age :: ...Like Clockwork
4 . Paul McCartney :: NEW
5 . Surfer Blood :: Pythons
6 . The Joy Formidable :: Wolf's Law
7 . Justin Timberlake :: The 20/20 Experience (1 /2)
8 . Suede :: Bloodsports
9 . Nick Cave & The Bad Seeds :: Push the Sky Away
10 . Janelle Monae :: The Electric Lady
11 . Portugal. The Man :: Evil Friends
12 . Tegan & Sara :: Heartthrob
13 . Jonathan Wilson :: Fanfare
14 . HAIM :: Days are Gone
15 . Grizzly Bear :: Shields: B-sides
16 . The Strokes :: Comedown Machine
17 . Torres :: Torres
18 . Depeche Mode :: Delta Machine
19 . Eefje de Visser :: Het Is
20 . Dream Theater :: Dream Theater
21 . CHVRCHES :: The Bones Of What You Believe
22 . Austra :: Olympia
23 . Franz Ferdinand :: Right Thoughts, Right Words, Right Action
24 . Theme Park :: Theme Park
25 . Black Sabbath :: 13
26 . Ra Ra Riot :: Beta Love
27 . Yo La Tengo :: Fade
28 . Arctic Monkeys :: AM
29 . The National :: Trouble Will Find Me
30 . Ikonika :: Aerotropolis
31 . James Blake :: Overgrown
32 . Hanni El Khatib :: Head in the Dirt
33 . Half Moon Run :: Dark Eyes
34 . The So So Glows :: Blowout
35 . !!! :: Thr!!!er
36 . The Child Of Lov :: The Child Of Lov
37 . Woodkid :: The Golden Age
38 . The Virgins :: Strike Gently
39 . Phoenix :: Bankrupt!
40 . Peace :: In Love
41 . Pearl Jam :: Lightning Bolt
42 . Frank Turner :: Tape Deck Heart
43 . Sigur Ros :: Kveikur
44 . The Silhouettes :: The Silhouettes
45 . The Octopus Project :: Fever Forms
46 . Laura Marling :: Once I Was An Eagle
47 . Speedy Ortiz :: Major Arcana
48 . Darkside :: Psychic
49 . Primal Scream :: More Light
50 . Toro Y Moi :: Anything in Return
51 . Viva La Fete :: 2013
52 . Volcano Choir :: Repave
53 . Nine Inch Nails :: Hestitation Marks
54 . Volbeat :: Outlaw Gentleman & Shady Ladies
55 . Tom Odell :: Long Way Down
56 . Seasick Steve :: Hubcap Music
57 . Dawn of Midi :: Dysnomia
58 . Neko Case :: The Worse Things Get, The Harder I Fight, The Harder I Fight, The More I Love
59 . Zaz :: Recto Verso
60 . Ludovico Einaudi :: In A Time Lapse
61 . London Grammar :: If You Wait
62 . Deap Vally :: Systrionix
63 . Kavinsky :: OutRun
64 . Kurt Vile :: Walking On A Pretty Daze
65 . Miles Kane :: Don't Forget Who You Are
66 . Camera Obscura :: Desire Lines
67 . Polica :: Shulasmith
68 . Cloud Cult :: Love
69 . Julia Holter :: Loud City Song
70 . Jacco Gardner :: Cabinet of Curiosities
71 . The Naked and Famous :: In Rolling Waves
72 . Eleanor Friedberger :: Personal Record
73 . Okkervil River :: The Silver Gymnasium
74 . No Age :: No Object
75 . Unkown Mortal Orchestra :: II
Eervolle vermeldingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oneervolle vermeldingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Immerdebestebob op 27-12-2013 16:29:22 ]vrijdag 27 december 2013 @ 16:25:42 #165Immerdebestebob
FrikandellenfetisjistVerdorie Miles Kane helemaal vergetenDat Mountain Goats album is toch al heel oud?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100vrijdag 27 december 2013 @ 16:29:43 #167Immerdebestebob
FrikandellenfetisjistGlipte er tussendoor. Had iets anders moeten zijn, maar weet niet watquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:27 schreef Felagund het volgende:
Dat Mountain Goats album is toch al heel oud?
Edit: haalde door elkaar met Mount Kimbievrijdag 27 december 2013 @ 16:34:58 #168methodmich
Nummer 10Lekker veel werk van gemaakt Tchock, top!
En goed dat ook De Beste Bob deelneemt en The Child Of Lov punten geeft.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlvrijdag 27 december 2013 @ 16:38:56 #169Immerdebestebob
Frikandellenfetisjistquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:34 schreef methodmich het volgende:
Lekker veel werk van gemaakt Tchock, top!
En goed dat ook De Beste Bob deelneemt en The Child Of Lov punten geeft.
Doodgaan doet het goed in 2013. Anders had ik het niet ontdekt. Verraste me gelijkvrijdag 27 december 2013 @ 16:40:33 #170Asskicker14
Suk a dog dik1. HAIM - Days Are Gone
2. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The Weekend
3. Drake - Nothing Was The Same
4. Arctic Monkeys - AM
5. Chance The Rapper - Acid Rap
6. Childish Gambino - Because The Internet
7. Portugal. The Man - Evil Friends
8. Charli XCX - True Romance
9. Laura Marling - Once I Was An Eagle
10. A$AP Rocky - LONG.LIVE.A$APIs God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?vrijdag 27 december 2013 @ 22:41:26 #171kciR
Heeft geen ondertitelJa, bij mij ook. Had hem links laten liggen bij de release en vond vooral zijn omgang met het afzeggen van optredens wat arrogant. Nu hij dood is en ik de reden van afzeggen weet heb ik er wat meer waardering voor gekregen en eens goed beluisterd. Is een goed album, had veel potentie. Maar te laat ontdekt voor een serieuze notering helaas..quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Doodgaan doet het goed in 2013. Anders had ik het niet ontdekt. Verraste me gelijk
Mooi lijstje overigens!
Die van Tchok ook trouwensLekkere lijstjes heren
En Tchock, we zijn toch wel lichtelijk soulmates met deze lijstjes"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundssuperworm
is erbijIk heb nadat ik jarenlang popmuziek veronachtzaamde, dit hele jaar steevast 's ochtends na het nieuws een kwartiertje muziek-tv gekeken. Radio luister ik niet, maar gebaseerd op de muziekzenders in ons pakket (Xite, VH1, MTV [daadwerkelijke muziek], MTV Brand New, SLAM!TV) en door periodiek de hitlijsten te beluisteren (Billboard Hot 100, UK Top 40, Nederlandse Top 40), heb ik een lijstje samengesteld van Pop met een hoofdletter - de hits van het jaar, maar natuurlijk (enigszins) gesorteerd op eigen smaak.
Provisorische Top 50; ben bezig aan de uiteindelijke lijst 'Top 213 van 2013'. Die zal ik dan ook als YouTube-afspeellijst maken. Niet alle liedjes komen uit 2013; degene uit 2012 zijn echter in '13 een hit geweest (minstens top 10-positie in één der lijsten; Sonnentanz is een goed voorbeeld).
1 Lorde – Royals
Klangkarussell – Sonnentanz
Robin Thicke ft. T.I. & Pharrell – Blurred Lines
Pharrell Williams – Happy
Bastille – Pompeii
John Newman – Love Me Again
Imagine Dragons – Radioactive
Icona Pop ft. Charli XCX – I Love It
Passenger – Let Her Go
10 Anna Kendrick – Cups
Avicii – Wake Me Up
Naughty Boy – La La La
Wilkinson – Afterglow
Macklemore & Ryan Lewis – Same Love
Eminem – Rap God
Pitbull ft. Ke$ha – Timber
Calvin Harris ft. Ellie Goulding – I Need Your Love
Olly Murs – Troublemaker
One Republic – Counting Stars
20 Duck Sauce – It's You
Katy Perry – Roar
Imagine Dragons – Demons
Daft Punk ft. Pharrell Williams – Get Lucky
Jason Derulo ft. 2 Chainz – Talk Dirty
Macklemore & Ryan Lewis ft. Wanz – Thrift Shop
Taylor Swift - I Knew You Were Trouble
Passenger – Holes
Lady Gaga – Applause
Ellie Goulding – Burn
30 Miley Cyrus – Wrecking Ball
Conor Maynard – R U Crazy
Quadron – Hey Love
will.i.am ft. Britney Spears – Scream And Shout
Caro Emerald – Tangled Up
Paramore – Still Into You
Macklemore & Ryan Lewis – Can't Hold Us
Rudimental ft. John Newman – Feel the Love
Lawson – Juliet
James Blunt – Bonfire Heart
40 Theophilus London - Wine And Chocolate
Chris Malinchak – So Good To Me
Capital Cities – Safe and Sound
Zedd ft. Foxes – Clarity
Martin Garrix – Animals
Bastille - Of The Night
Robbie Williams – Candy
John Newman - Cheating
Imagine Dragons - On Top Of The World
Arcade Fire – Reflektor
Demi Lovato – Heart Attack
[ Bericht 1% gewijzigd door superworm op 28-12-2013 19:53:23 ]Timo20
RODA JC FOREVER!!Toevallig vanmiddag mijn lijstje en motivaties gemaakt:
Dan het doorgaans moeilijkste lijstje van het jaar. Het was een geweldig muzikaal jaar met veel goede albums en dus is het een hele klus om er 10 uit te kiezen die je het beste vindt en ze in goede volgorde te zetten.
Een aantal albums die ik ook goed vond hebben de lijst net niet gehaald, waaronder (in willekeurige volgorde): Haim - Days are Gone, Rudimental Home, London Grammar - If You Wait, Editors - The Weight Of Your Love, Riverside - Shrine of New Generation Slaves, Sigur Rós - Kveikur, The Joy Formidable - Wolf`s Law en Black Rebel Motorcycle Club - Spectre at The Feast.
De albums die het wel hebben gehaald zijn:
10: Chvrches - The Bones of what you believe
Nee je bent niet terug in de jaren `80. Dit trio uit Glasgow is pas in 2011 opgericht en kwam dit jaar met hun eerste volwaardige album. Onder leiding van frontvrouw Lauren Mayberry storten ze een hele bak synthpop over je uit en zorgen ze er eigenhandig voor dat dat genre weer populair is geworden.
Stuk voor stuk catchy tracks die er voor zorgen dat je niet stil kunt blijven zitten, het album is voorbij je er erg in hebt.
9: The National - Trouble will Find Me
Na High Violet levert The National opnieuw een prachtig album af en betekende Trouble Will Find Me de definitieve doorbraak bij het grotere publiek. Een album waar je even aan moet wennen en een aantal keer moet horen om goed te kunnen doorgronden maar dat zich langzaam maar zeker onder je huid nestelt. Om er vervolgens niet meer weg te gaan.
8: Queens of The Stone Age - ...Like Clockwork
Ze zijn in de loop van de jaren steeds meer mainstream geworden maar dat doet gelukkig niets af aan de constante kwaliteit van hun muziek. Op ...Like Clockwork valt niet veel aan te merken: harde recht-toe-recht-aan rock die het afgelopen jaar menig festival weide in vervoering bracht, met singles als My God is the Sun en I Sat By The Ocean als touwtrekkers. Heerlijk,van begin tot eind.
7: Arctic Monkeys - AM
Al jaren timmeren ze aan de weg en leveren keer op keer goede albums af. Dat heeft er nu, na al die jaren, toe geleid dat ze eindelijk op menig festival (oa. Best Kept Secret en Glastonbury) headliner zijn. Volgend jaar zal dat niet anders zijn, wanneer ze onder andere een dag op Rock Werchter afsluiten.
Dit jaar kwam hun vijfde studio album uit, het simpel getitelde AM. Met sterke basspartijen als leidraad (zoals dat begin van Do I Wanna Know? !)is het een album dat weer anders is dan hun vorige en vernieuwen ze constant, zonder hun typische geluid uit het oog te verliezen.
Met AM tonen ze aan dat zij nog steeds groeiende en wij nog lang niet van ze af zijn. Gelukkig maar!
6: Arcade Fire - Reflektor
Als enige niet-Amerikaanse band ooit wonnen ze met hun vorige album The Suburbs de Grammy voor Album van `t jaar. Nu is het dan eindelijk voor een nieuw album, een dubbel album nog wel. Eigenzinnig en creatief als ze zijn trekt Arcade Fire zich op Reflektor niets aan van de geldende regeltjes in de popmuziek. Ondoorgrondelijk, niet erg radio vriendelijk en de title track die ruim 7 minuten duurt: allemaal is het hier te vinden. Als het dan ook nog eens een mengeling is van heerlijke funky, dansbare en ook af en toe rocky muziek dan is het duidelijk dat deze geweldige plaat thuis hoort in de top 10 van beste albums van het jaar.
5: Daft Punk - Random Access Memories
En de award voor beste marketing campagne van het jaar gaat naar: Daft Punk! Járen werd er gespeculeerd of en zo ja wanneer er nou eindelijk eens een nieuw Daft Punk album zou komen. Dit jaar was het dan eindelijk daar, vooraf gegaan door een geniale marketing campagne. Eén enkel stukje van de melodie lijn van Get Lucky bracht de hele muzikale wereld in vervoering, met zelfs een youtube filmpje waarin dat stukje werd gelooped tot een versie van 10 uur tot gevolg. Toen Get Lucky en vervolgens het hele album dan eindelijk werden uitgebracht vielen muziek "recensenten" over elkaar heen om te vertellen dat het toch echt niet zo goed was als we van de Fransen gewend zijn en allemaal te moeilijk zou zijn.
Allemaal dom gezwam, Random Access Memories is geweldig. Het is waar dat we Get Lucky misschien niet meer kunnen horen omdat het compleet is doodgedraaid maar de rest van de plaat verdiend alle lof. Beyond, Touch en Giorgio by Moroder: allemaal fantastische tracks.
De pers kan zeggen wat ze willen: Daft Punk is terug van nooit geweest en zijn beter dan ooit.
4: Pearl Jam - Lightning Bolt
15 oktober: de datum waar ik al maanden naar uitkeek. Dan zou het nieuwe Pearl Jam album uitkomen. Bevooroordeeld als ik ben had ik verwacht dat het het beste en voor mij meest gedraaide album van het jaar zou worden. Dat werd het "helaas" niet. Na de eerste twee luisterbeurten had ik een gevoel van "hmmm, is dit het nou?". Lichtjes teleurgesteld draaide ik `m nog eens, en nog eens en... beetje bij beetje werd hij beter. En zo bleef deze plaat groeien en vond ik het na -tig keer luisteren toch een sterke plaat. Het is niet het PJ geluid van weleer want met een aantal rustige tracks zal het zeker niet iedereen kunnen bekoren. Gelukkig zitten er ook weer een paar heerlijke rock tracks tussen (Mind your Manners knalt de speakers uit) en doen Eddie en de mannen het dus opnieuw. Lightning Bolt is een "groeiplaat", één die bij mij alsnog is uitgegroeid tot één van de beste van het jaar.
3: Nick Cave and The Bad Seeds - Push The Sky Away
Nooit een groot liefhebber geweest van Nick Cave en dus nam ik ook niet de moeite om Push The Sky Away te luisteren toen het afgelopen mei uitkwam. Had ik dat maar wel gedaan...
Toen een aantal weken geleden de jaarlijstjes begonnen binnen te druppelen en deze in veel van die lijstjes bovenaan te vinden was begon ik toch nieuwsgierig te worden en besloot het toch maar eens te proberen. Na afloop, en eigenlijk al tijdens het luisteren, kon ik maar één woord uitbrengen: WOW! wat was dit mooi! Die geweldige donkere stem, de muziek, het tempo van de nummers: het komt allemaal perfect samen. Vooral het nummer Jubilee Street bezorgde me een brok in m`n keel.
Daarna luisterde ik het album nog veel vaker en schafte de vinyl versie aan,waar het allemaal nog beter tot z`n recht komt.
Nooit verwacht maar dit staat volkomen terecht zo hoog in al die lijstjes, en dus ook in mijn top 3.
2: Disclosure - Settle
De dance sensatie van 2013. Met z`n tweetjes maakten de broertjes Lawrence een fantastische plaat. Om te zeggen dat ze, zoals ik de afgelopen tijd zo vaak heb gelezen, de dance wereld op z`n kop hebben gezet is misschien wat overdreven maar geweldig is het wel. White Noise, Latch, F For You, Simulation: stuk voor stuk heerlijke tracks die overal werken. Zowel thuis op standje burenruzie, in een club of op een festival: overal zorgen ze voor dansende mensen.
Op Werchter zorgden ze voor één van de fijnste shows, ben benieuwd naar de optreden in het Klokgebouw in Eindhoven en naar hun toekomstige werk. Maar voorlopig zal Settle niet snel van de draaitafel verdwijnen.
1: Biffy Clyro - Opposites
Een jaar vol goede albums en voorafgaand lijstje ten spijt, er is maar één album die de titel Album van het Jaar verdiend en dat is (met gigantische voorsprong) zonder enige twijfel Opposites van Biffy f****** Clyro!
De mannen van het jaar voor mij, op muzikaal gebied: één van de beste shows van het jaar (ze hebben dit jaar onder andere op Sziget en Reading and Leeds bewezen dat ze kunnen headlinen dus ik hoop dat we ze komend jaar ook op Pinkpop als headliner kunnen gaan bekijken), de track van het jaar (Opposite) en dus het album van het jaar.
Het is een dubbel album dat zowel op de eerste als de tweede disc geen enkel zwak moment of slecht nummer kent.En het zijn niet de singles die dit album zo goed maken maar juist de album tracks: Sounds Like Balloons, Stringin` Belle, A Girl And His Cat en Accident Without Emergency zijn slechts een paar van de nummers die dit zo`n gigantisch goed album maken.
Als je een cd grijs of kapot zou kunnen draaien dan heb ik dat met dit album gedaan. Het meest gedraaide,mooiste, meest meeslepende en dus volkomen terecht Album van het Jaar 2013: Biffy Clyro - Opposites!
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtigTimo20
RODA JC FOREVER!!Ligt `t dan niet aan jouw verwachtingen ipv aan `t album?quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat klopt, ik vind die van AF ook nog hun slechtste tot nu toe. Vandaar dat die zo laag staat, om dat mijn verwachtingen hoger lagen.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtigImmerdebestebob
FrikandellenfetisjistOpvallende keus VOnd het eerst ook geweldig, maar na veel luisterbeurten kakte het wat in. Geen last van dusquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:05 schreef Timo20 het volgende:
1: Biffy Clyro - Opposites
Een jaar vol goede albums en voorafgaand lijstje ten spijt, er is maar één album die de titel Album van het Jaar verdiend en dat is (met gigantische voorsprong) zonder enige twijfel Opposites van Biffy f****** Clyro!
De mannen van het jaar voor mij, op muzikaal gebied: één van de beste shows van het jaar (ze hebben dit jaar onder andere op Sziget en Reading and Leeds bewezen dat ze kunnen headlinen dus ik hoop dat we ze komend jaar ook op Pinkpop als headliner kunnen gaan bekijken), de track van het jaar (Opposite) en dus het album van het jaar.
Het is een dubbel album dat zowel op de eerste als de tweede disc geen enkel zwak moment of slecht nummer kent.En het zijn niet de singles die dit album zo goed maken maar juist de album tracks: Sounds Like Balloons, Stringin` Belle, A Girl And His Cat en Accident Without Emergency zijn slechts een paar van de nummers die dit zo`n gigantisch goed album maken.
Als je een cd grijs of kapot zou kunnen draaien dan heb ik dat met dit album gedaan. Het meest gedraaide,mooiste, meest meeslepende en dus volkomen terecht Album van het Jaar 2013: Biffy Clyro - Opposites!1 Fuck Buttons - Slow Focus
2 The Field - Cupid's Head
3 Endless Boogie - Long Island
4 Daniel Avery - Drone Logic
5 Manthra Dei - Manthra Dei
6 Vatican Shadow - Remember Your Black Day
7 Oneohtrix Point Never - R Plus Seven
8 The Black Dog - Tranklements
9 Tropic Of Cancer - Restless Idylls
10 Gold Panda - Half Of Where We Live
11 Stellar Om Source - Joy One Mile
12 Prurient - Through The Window
13 Weekend - Jinx
14 Uncle Acid and the Deadbeats - Mind Control
15 Tripwires - Spacehopper
16 Ishome - Confession
17 Moderat - II
18 Marcel Fengler - Fokus
19 Cosmin TRG - Gordian
20 Laura Marling - Once I Was An Eagle
21 Ceephax - Cro Magnox
22 My Bloody Valentine - MBV
23 SHXCXCHCXSH - STRGTHS
24 Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
25 DJ Koze - Amygdala
26 Fuzz - Fuzz
27 Ø [Phase] - Frames Of Reference
28 Miles - Faint Hearted
29 Emptyset - Recur
30 Monkey3- The 5th Sun
31 Monomyth - Monomyth
32 Recondite - Hinterland
33 Claudio PRC - Inner State
34 Varg - Misantropen
35 JK FLesh & Prurient - Worship Is The Cleansing Of The Imagination
36 Jon Hopkins - Immunity
37 Ulwhednar - LP
38 Visto Chino - Peace
39 Lycia - Quiet Moments
40 Daughter - If You Leave
41 Dreamweapon - Living Hell On Earth
42 Fishermen - Patterns Paths
43 Laurel Halo - Chance Of Rain
44 Shifted - Under A Single Banner
45 Savages - Silence Yourself
46 Boris - Praparat
47 Coma - In Technicolor
48 Kölsch - 1977
49 Bee Mask & Donato Dozzy - Donato Dozzy Plays Bee Mask
50 Pinknoizu - The Drop
Best wel een lekker jaar vond ik het.
Wel een beetje weinig rock voor mij, maar de platen die erin staan zijn dan wel weer erg lekker.superworm
is erbijNiet erg vriendelijke opmerking of wel?!quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wie zit er nou in godsnaam op youtubes te wachten van de meest overplayed nummers van het jaar.
Wellicht vind jij dit niks, maar anderen wel. Daarnaast doe ik het niet als 'mijn favo platen'-lijst, maar meer als onderzoekje naar de pop anno nu. En overplayed, dat is het idee, plus over tien jaar klinkt 't weer fris.
[ Bericht 6% gewijzigd door superworm op 29-12-2013 17:25:13 ]Timo20
RODA JC FOREVER!!Ik dus juist niet. Hoe vaker ik `m hoor hoe beter de plaat wordtquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Opvallende keus VOnd het eerst ook geweldig, maar na veel luisterbeurten kakte het wat in. Geen last van dusHow can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtigKan ook, maar vind het gewoon hun minste album tot nu toe, maar daar weerhoud het niet van dat het nog niet goed is.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:08 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ligt `t dan niet aan jouw verwachtingen ipv aan `t album?zondag 29 december 2013 @ 14:19:59 #182Gillingham
The horror...1. Jon Hopkins - Immunity
2. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
3. The National - Trouble Will Find Me
4. Foxygen - We Are the 21st Century Ambassadors Peace & Magic
5. Phosphoroscent - Muchacho
6. Arcade Fire - Reflektor
7. Autechre - Exai
8. Grouper - The Man Who Died in His Boat
9. Low - The Invisible Way
10. Nick Cave and The Bad Seeds - Push the Sky Away
11. Darkside - Psychic
12. Bassekou Kouyate & Ngoni Ba - Jama Ko
13. Ulrich Schnauss - A Long Way to Fall
14. Atoms for Peace - Amok
15. Holden - The Inheritors
16. Bonobo - The North Borders
17. Bombino - Nomad
18. Mazzy Star - Seasons of Your Day
19. Unknown Mortal Orchestra - II
20. The Haxan Cloak - ExcavationWhat's it going to be then, eh?zondag 29 december 2013 @ 15:09:24 #183GeorgKacher
Dit vind ik zo'n onzinHeerlijk om te lezen al die lijstjes, misschien maak ik zelf ook nog een top 25 oid maar heb wat weinig tijd op het moment.Vergessen Sie die Welt, die Welt ist nichts wert
mijn muziekzondag 29 december 2013 @ 16:27:32 #184methodmich
Nummer 10Mazzy Star, mooie keus Gillingham. Alleen al vanwege Hope!ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlRellende_Rotscholier
Robbertje matten met de woutenEens kijken of ik morgen nog even een lijstje in elkaar kan draaien.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.zondag 29 december 2013 @ 16:32:36 #186methodmich
Nummer 10Doe maar, ik heb hoge verwachtingen van je!quote:Op zondag 29 december 2013 16:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eens kijken of ik morgen nog even een lijstje in elkaar kan draaien.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlzondag 29 december 2013 @ 21:08:33 #187Timo20
RODA JC FOREVER!!quote:Op zondag 29 december 2013 15:09 schreef GeorgKacher het volgende:
Heerlijk om te lezen al die lijstjes, misschien maak ik zelf ook nog een top 25 oid maar heb wat weinig tijd op het moment.Ben benieuwd!quote:Op zondag 29 december 2013 16:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eens kijken of ik morgen nog even een lijstje in elkaar kan draaien.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtigzondag 29 december 2013 @ 22:30:38 #188Gillingham
The horror...Zelf (nog) niet beluisterd dit jaar?quote:Op zondag 29 december 2013 16:27 schreef methodmich het volgende:
Mazzy Star, mooie keus Gillingham. Alleen al vanwege Hope!What's it going to be then, eh?maandag 30 december 2013 @ 17:16:57 #189methodmich
Nummer 10Nee, is min of meer langs me heen gegaan eigenlijk. Misschien wel omdat ik Hopes laatste album niet zo vond.quote:Op zondag 29 december 2013 22:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zelf (nog) niet beluisterd dit jaar?
Overigens hoop ik wel dat Rellende_Rotscholier nog met zijn lijstje komt vandaag. En Georg uiteraard!ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlmaandag 30 december 2013 @ 17:21:58 #190ranja
image means nothingIk heb die van Mazzy Star wel beluisterd maar vond 'm niet interssant. Maar dat geldt eigenlijk ook al voor de vorige MS album uitgezonderd de eerste...Ulx
you aint no punk you punkTraumahelikopter - Traumahelikopter
Bevis Frond - White Numbers
Giuda - Let's Do It Again
Pignose Willy's - Who Do You Love?
Kavinsky - Outrun
Vul het lijstje wel aan als me meer binnenschiet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.maandag 30 december 2013 @ 17:54:27 #192kciR
Heeft geen ondertitelNog een kleine 36 uur tot de stembussen sluiten. In praktijk iets langer, ik ga niet tijdens de jaarwisseling zitten Fokken.
Het verschil tussen de huidige nummer één en twee is echt minimaal (706 vs 704 punten (bij mij krijgt nr1 50pt, nr2 49pt etc)).. Spannend!Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de woutenHeb 40 albums gerangschikt. Nu het geheel nog een beetje opleuken.quote:Op maandag 30 december 2013 17:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, is min of meer langs me heen gegaan eigenlijk. Misschien wel omdat ik Hopes laatste album niet zo vond.
Overigens hoop ik wel dat Rellende_Rotscholier nog met zijn lijstje komt vandaag. En Georg uiteraard!Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.maandag 30 december 2013 @ 19:32:39 #194methodmich
Nummer 10Kijk aan, de laatste loodjes dus. Spannend!ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlRellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
1. The National - Trouble Will Find Me
Het zesde album van deze ondertussen gelouterde band. Een album waar ik het de eerste luisterbeurten erg moeilijk mee had. Ik wist niet precies wat ik ervan moest denken. Het leek allemaal wel heel gezapig en saai. De nummers met wat meer tempo leken maar kort houdbaar. Na enkele luisterbeurten begon het kwartje toch wel langzaam te vallen. Ondertussen is het kwartje helemaal gevallen. Een album vol met fantastische nummers. Ze worden eigenlijk steeds mooier. Tijdens iedere luisterbeurt ontdek je weer wat moois. In eerste instantie leken nummers als Fireproof en Heavenfaced een tikje saai, maar ondertussen vind ik dat de sterkste nummers. Er staan eigenlijk geen slechte nummers op. Topplaat. Kan niet wachten op de volgende.
• Favoriete nummer: Fireproof
2. Arcade Fire - Reflektor
Iedereen heeft hier zo ongeveer het hele jaar naar uitgekeken. De verwachtingen waren enorm. Dan is het toch knap dat je weer een goede plaat weet af te leveren. Het haalt het niet bij Funeral, maar dat is geen schande. Dat niveau is dan ook enorm hoog. Toch is dit een geweldige plaat, met nummers die eigenlijk ook iedere keer beter worden. Het is alleen wat te lang en er staan een paar nummers op die weinig toevoegen, maar de goede nummers zijn dan ook echt goed. Niets mis mee. Toch zou ik het wel waarderen als ze bij een volgend album weer wat meer richting de sound van Funeral zouden gaan.
• Favoriete nummer: It's Never Over (Oh Orpheus)
3. Sigur Rós - Kveikur
Het album van vorig jaar, Valtari, was wat rustiger. Wat sferischer. Dat is niet echt mijn favoriete Sigur Rós. Mijn favoriete Sigur Rós is meer die van deze plaat. Grote bakken herrie, hier en daar. Eigenlijk staan hier bijna alleen maar goede nummers op, hoewel het misschien wat teveel van hetzelfde is. Valtari was ook teveel van hetzelfde. Als ze een paar nummers van Valtari op deze plaat hadden gezet en een paar nummers van deze plaat op Valtari, had je waarschijnlijk twee haast perfecte platen gehad. Nu heb je twee hele goede platen. Alsnog niet slecht.
• Favoriete nummer: Brennisteinn
4. Woodkid - The Golden Age
Een hele plaat is misschien wat teveel van het goede, daarom luister ik de nummers hiervan liever los. Los is het wel fantastisch. Run Boy Run, Iron, I Love You, The Golden Age, allemaal fantastische nummers. Een beetje bombastisch, een beetje kitsch misschien, maar wel enorm lekker. Deze man heeft absoluut talent. Maakt ook erg fraaie video's. Helemaal niets mis mee.
• Favoriete nummer: Conquest Of Spaces
5. Daughter - If You Leave
Leverde al twee fantastische EP's af, dus werd het tijd voor een eerste cd. Die is best goed geworden, nadat ik het aanvankelijk niet veel vond. Ik had gehoopt dat een aantal nummers van de EP's het album zouden halen, maar behalve Youth was daar geen sprake van, en Youth werd dan ook nog eens opnieuw opgenomen. Uiteindelijk bleek het ook niet nodig om de nummers van de EP's op dit album te zetten, want wat er nu op te vinden is bevalt prima. Eigenlijk heeft ieder nummer wel wat. Zit allemaal goed in elkaar, weinig op aan te merken.
• Favoriete nummer: Still
6. Bill Callahan - Dream River
Bill heeft een prachtige stem. Dat alleen al maakt het album de moeite waard. Zoals alles wat Bill maakt, is dit toch wel weer heel boeiend. Sommige nummers zouden alleen wel een minuutje korter mogen zijn. Dat is het enige wat ik er op aan te merken heb. Dat maakt dat dit gewoon een pracht van een album is, waar ik verder weinig over te zeggen heb.
• Favoriete nummer: Javelin Unlanding
7. Frank Turner - Tape Deck Heart
Tijd voor wat stevigere muziek. Lekkere, aanstekelijke rock van Frank Turner. Hij heeft het weer voor elkaar gekregen om een hele rits lekkere nummers achter elkaar te zetten. De mindere nummers zijn de wat rustigere. Dat is niet echt Frank z’n sterke punt. Nee, Frank moet gewoon knallen. Springen, schreeuwen, rammen op die gitaar. Dan komt het helemaal goed. Recovery, Plain Sailing Weather, Polaroid Picture, The Way I Tend To Be, Four Simple Words vallen allemaal wel in die categorie en maken dit album zeker de moeite waard.
• Favoriete nummer: Plain Sailing Weather
8. Nick Cave and the Bad Seeds - Push The Sky Away
Werkelijk waar prachtig. Die stem he, die stem. Niet ieder nummer bevalt me even goed, maar er staan een paar potentiële klassiekers op. Een Higgs Boson Blues bijvoorbeeld. Het nummer Push The Sky Away is ook prachtig. Niets haalt het echter bij Jubilee Street. Dat nummer gaat hier in ieder geval nog vaak voorbij komen.
• Favoriete nummer: Jubilee Street
9. Okkervil River - The Silver Gymnasium
Ondertussen alweer het zevende album van Okkervil River. Na het enigszins tegenvallende I Am Very Far uit 2011 was ik toch wel bevreesd dat dit album ook een tegenvaller zou worden, maar daar is gelukkig geen sprake van. Ze hebben zichzelf weer herpakt. Vooral de eerste helft van The Silver Gymnasium is ijzersterk. De tweede helft is wat minder. Dat is wel een minpunt, maar met zo’n eerste helft heb je weinig reden om te klagen. Zo ongeveer de grootste meevaller van het jaar.
• Favoriete nummer: Down Down The Deep River
10. Charli XCX - True Romance
Huh? Wat doet dit hier dan ineens? Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet zo goed. Ik word er gewoon heel erg vrolijk van. Het is fout, het is autotune, maakt allemaal niet uit, het klinkt goed.Erg hoogstaand is het allemaal niet, maar zeker wel aanstekelijk. Het blijft wel even in je hoofd zitten. Tussen alle serieuze muziek door wel even lekker.
• Favoriete nummer: You (Ha Ha Ha)
11. Phosphorescent - Muchacho
• Favoriete nummer: The Quotidian Beasts
12. Radical Face - The Family Tree: The Branches
• Favoriete nummer: Holy Branches
13. CHVRCHES - The Bones of What You Believe
• Favoriete nummer: The Mother We Share
14. Waxahatchee - Cerulean Salt
• Favoriete nummer: You're Damaged
15. Disclosure - Settle
• Favoriete nummer: Confess to Me
16. Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart
• Favoriete nummer: The Right to Cry
17. London Grammar - If You Wait
• Favoriete nummer: Wasting My Young Years
18. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
• Favoriete nummer: Step
19. Moddi - Set the House on Fire
• Favoriete nummer: House by the Sea
20. Agnes Obel - Aventine
• Favoriete nummer: Fuel to Fire
21. Bastille - Bad Blood
• Favoriete nummer: Icarus
22. Queens of the Stone Age
• Favoriete nummer: I Appear Missing
23. Daft Punk - Random Access Memories
• Favoriete nummer: Doin' It Right
24. Eefje de Visser - Het Is
• Favoriete nummer: Ongeveer
25. Foals - Holy Fire
• Favoriete nummer: Inhaler
26. Biffy Clyro - Opposites
• Favoriete nummer: Stingin’ Belle
27. Julia Holter - Loud City Song
• Favoriete nummer: Hello Stranger
28. Rhye - Woman
• Favoriete nummer: Open
29. Charles Bradley - Victim of Love
• Favoriete nummer: Strictly Reserved For You
30. Jagwar Ma - Howlin
• Favoriete nummer: What Love
31. Midlake - Antiphon
• Favoriete nummer: Antiphon
32. The Neighbourhood - I Love You
• Favoriete nummer: Sweater Weather
33. Miles Kane - Don't Forget Who You Are
• Favoriete nummer: Don’t Forget Who You Are
34. Darkside - Psychic
• Favoriete nummer: Paper Trails
35. De Jeugd van Tegenwoordig - “Ja, Natúúrlijk!”
• Favoriete nummer: Op een sexuele wijze
36. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)
• Favoriete nummer: The Raven That Refused to Sing
37. Villagers - {Awayland}
• Favoriete nummer: Nothing Arrived
38. Phoenix - Bankrupt!
• Favoriete nummer: Bourgeois
39. Arctic Monkeys - AM
• Favoriete nummer: Do I Wanna Know?
40. Volcano Choir - Repave
• Favoriete nummer: Dancepack
[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 31-12-2013 00:38:06 ]Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.Die van mij komt ook nog morgen.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100Ah, daar is het topic:quote:1a. Paul McCartney - New
1b. Arctic Monkeys - AM
2. Miles Kane - Don't Forget Who You Are
-
3. Beady Eye - Be
4. Jackson Scott - Melbourne
5. Unknown Mortal Orchestra - II
6. Deerhunter - Monomania
7. De Jeugd Van Tegenwoordig - Ja, natúúrlijk!
8. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
9. Chance The Rapper - Acid Rap
10. Hanni El Khatib - Head In The Dirt
11. David Bowie - The Next Day
12. El-P & Killer Mike - Run The Jewels
13. Thee Oh Sees - Floating Coffin
14. Yoko Ono Plastic Ono Band - Take Me To The Land Of Hell
15. Death Grips - Government Plates
16. Kanye West - Yeezus
17. Janelle Monáe - The Electric Lady
18. Devendra Banhart - Mala
19. Bill Callahan - Dream River
20. Joey BadA$$ and PRO ERA - PEEP: The Aprocalypse *
21. Jagwar Ma - Howlin'
22. King Krule - 6 Feet Beneath The Moon
23. Darkside - Psychic
24. Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Action
25. White Denim - Corsica Lemonade
26. Eefje De Visser - Het Is
27. Charles Bradley - Victim Of Love
28. Savages - Silence Yourself
29. Julian Lynch - Lines
30. AlunaGeorge - Body Music
31. Tyler, The Creator - Wolf
32. Justin Timberlake - The 20/20 Experience
33. M.I.A. - Matangi
34. A$AP Rocky - Long.Live.A$AP
35. Earl Sweatshirt - Doris
36. James Blake - Overgrown
37. Elvis Costello & The Roots - Wise Up Ghost
38. Jon Hopkins - Immunity
39. Queens Of The Stone Age - ...Like Clockwork
40. Eminem - The Marshall Mathers LP 2
41. Great Minds - Great Minds
42. Pusha T - My Name Is My Name
43. Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
44. Anna Calvi - One Breath
45. The Veils - Time Stays, We Go
46. Disclosure - Settle
47. Wavves - Afraid Of Heights
48. Outfit - Performance
49. De Staat - I_Con
50. Adrian Younge & The Delfonics - Adrian Younge Presents the Delfonics
50. Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons To Die
50. Beach Fossils - Clash The Truth
50. Beyoncé - Beyoncé
50. Bill-Ryder Jones - A Bad Wind Blows In My Heart
50. Black Milk - No Poison No Paradise
50. The Child of Lov - The Child of Lov
50. Deafheaven - Sunbather
50. FIDLAR - FIDLAR
50. Follakzoid - II
50. Forest Swords - Engravings
50. Holden - The Inheritors
50. Ill Bill - The Grimy Awards
50. Jai Paul - Jai Paul **
50. James McCartney - Me
50. Jamie Lidell - Jamie Lidell
50. Javelin - Hi Beams
50. John Grant - Pale Green Ghosts
50. Jonathan Wilson - Fanfare
50. Mesita - Future Proof
50. Mikal Cronin - MCII
50. Mutual Benefit - Love's Crushing Diamond
50. Mystical Weapons - Mystical Weapons
50. Pet Shop Boys - Pet Shop Boys
50. Tim Knol - Soldier On
EP's:
Best Coast - Fade Away
Burial - Rival Dealer
Faberyayo & FS Green - Sex, Drugs, Kleding & Centen
Gold Panda - Trust
Mesita - XYXY EP
Mocky - Graveyard Novelas
Parquet Courts - Tally All The Things That You Broke ***
Thee Oh Sees - Moon Sick
* Uitgebracht op 21 december 2012
** 'Gelekte' onvoltooide demo
*** Officiële release album, 'Light Up Gold' in 2013, oorspronkelijke release augustus 2012, al in m'n lijst van dat jaar
[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 30-12-2013 20:05:44 ]maandag 30 december 2013 @ 20:04:15 #198methodmich
Nummer 10Kijk aan, de lijst van RR. Leuk gedaan, met leuke omschrijvingen! Verrassende nummer 10 ook inderdaad ineens tussen al die andere platen.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlToffe lijst hoor Rellenderotscholier Veel (vanuit mijn eigen perspectief) begrijpelijke keuzes maar ook veel aparte dingen.maandag 30 december 2013 @ 20:10:06 #200Beregd
absolutely inch perfect1 jake bugg - shangri la (zo weinig genoemd hier, is hij na twee albums al niet meer hip? ik vind het echt een superplaat)
2 bill callahan - dream river
3 schrijver zoekt zanger (radioprogramma Joos bracht schrijvers en zangers samen, zijn een aantal heel sterke songs uitgekomen oa van tijs delbeke (sir yes sir), stef kamil carlens, roosbeef)
4 nick cave and the bad seeds - push the sky away
5 josh ritter - the beast in its tracks
6 babyshambles - sequel to the prequel
7 okkervil river - the silver gymnasium
8 tindersticks - six leap years
9 deerhunter - monomania
10 yo la tengo - fade
maar zoals gezegd, ben nog een hoop aan het ontdekken van 2013
[ Bericht 25% gewijzigd door Beregd op 30-12-2013 20:18:52 (speciaal voor moody) ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: