abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2013 @ 13:02:21 #56
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_134446251
Ik vond fade van yo la tengo na een paar luisterbeurten echt kut, zeker na zo'n heldenplaat als popular songs, maar blijkbaar moet ik het toch nog een kans gunnen?
  donderdag 19 december 2013 @ 13:08:03 #57
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_134446434
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 20:03 schreef Norrage het volgende:
27. Okkervil River - The Silver GymnasiumOkkervil River is altijd een beetje de waanzinnige singles makende versie geweest van concept-album band Shearwater. Het lijkt alsof beide bands een beetje naar elkaar toe beginnen te groeien, want dit album van Okkervil River lijkt soms best veel op de laatste van Shearwater. Of dat slecht is? Nou, niet echt. Het album begint als een regelrechte knaller met typische Okkervil River krakers met een net iets toegankelijker randje. Maar het album kakt een beetje in en haalt het niet bij de veel rauwere eerste albums van de band. Daarom een positie in de middenmoot, en niet in de top regionen waar ze normaalgesproken patent op hebben.
is die al uit dan? of enkel in de states?
pi_134446474
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:02 schreef Beregd het volgende:
Ik vond fade van yo la tengo na een paar luisterbeurten echt kut, zeker na zo'n heldenplaat als popular songs, maar blijkbaar moet ik het toch nog een kans gunnen?
Volgens mij sta ik er best alleen in, dus ik weet niet of je nou op mijn lofzang moet afgaan.
pi_134446945
1. nurse with wound/graham bowers - parade
2. man or astro-man? - defcon 54321
3. wolf eyes - no answer, lower floors
4. throwing muses - purgatory/paradise
5. secret chiefs 3 - book of souls, folio a.
6. matana roberts - coin, coin, chapter two
7. roro/every bolt rumbling - split cd-r

verder niet heel veel geluisterd van dit jaar, helaas.
dat nurse with wound album is geweldig, de rest van de lijst is ook goed, maar
man or astroman?, throwing muses, wolf eyes en secret chiefs 3 hebben beter gedaan me dunkt...
nog tips adhv dit lijstje voor mij?
pi_134447004
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:58 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik heb 'm gezien in het Muziekgebouw aan 't IJ. Heel intens live inderdaad.
quote:
"You become completely immersed in it when you listen, which is not an easy thing to do," says Mogwai guitarist Stuart Braithwaite. "I think there's only really a handful of musicians or composers who pull it off. Hearing it just kind of drown you is a pretty unique experience. You could almost have a primal reaction."

"It's this need and willingness to hurt people emotionally in order to — well, yeah," says Frost. "That, in itself. He's not afraid."
Uit dit coole interview: http://www.spin.com/artic(...)he-drones-interview/

Dat hele album trekt me een andere wereld in. En dat heb ik live ook zo ervaren.
pi_134447581
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:08 schreef Beregd het volgende:

[..]

is die al uit dan? of enkel in de states?
Stond vorige week inderdaad pas in NL op de luisterpaal, dus is volgens mij ook officieel te koop :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134447615
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:08 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Volgens mij sta ik er best alleen in, dus ik weet niet of je nou op mijn lofzang moet afgaan.
Ik vind hem goed hoor :Y Maar het mist inderdaad de experimentele kracht van de vorige albums. Tsja, lees mijn jaarlijst-stukje maar over YLT :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134454844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:38 schreef ranja het volgende:
Ik ben nog bezig met beschrijvingen bij m'n albums en daarna nog een volgorde bepalen....
ik zie nog maar weinig overlap met mijn lijst tussen de al geposte lijsten trouwens :)
Met kciR dubbel ik er 7. Ben wel benieuwd naar jouw lijst, denk ik dat met jou wel wat overlap zal hebben dit jaar. Wellicht ook niet heel veel, maar toch.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 19 december 2013 @ 19:50:35 #64
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_134461187
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Stond vorige week inderdaad pas in NL op de luisterpaal, dus is volgens mij ook officieel te koop :)
slechte jaarlijstjestaktiek van hen
pi_134465475

01. Flying Horseman - City Same City
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

02. Jonathan Wilson - Fanfare
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

03. Cloud Cult - Love
SPOILER

04. The National - Trouble Will Find Me
SPOILER

05. Darkside - Psychic
SPOILER

06. Typhoon - White Lighter
SPOILER

07. Primal Scream - More Light
SPOILER

08. Matt Elliott - Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart
SPOILER

09. Turin Brakes - We Were Here
SPOILER

10. Jonas Winterland - Mensen Zijn Gemaakt Van Dun Papier
SPOILER
11. Peter Adams - Fifteen Fires in the Filament Eve
SPOILER
12. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
SPOILER
13. Kurt Vile - Waking on a Pretty Daze
SPOILER
14. Junip - Junip
SPOILER
15. Postiljonen - Skyer
SPOILER
16. Radical Face - The Family Tree: The Branches
SPOILER
17. Rhye - Woman
SPOILER
18. Bell X1 - Chop Chop
SPOILER
19. Israel Nash Gripka - Israel Nash’s Rain Plans
SPOILER
20. Torres - Torres
SPOILER
21. Phosphorescent - Muchacho
SPOILER
22. Elephant Stone - Elephant Stone
SPOILER
23. John Grant - Pale Green Ghosts
SPOILER
24. Paul McCartney - New
SPOILER
25. Okkervil River - The Silver Gymnasium
SPOILER
26. Keaton Henson - Birthdays
SPOILER
27. Jan Swerts - Anatomie Van De Melancholie
SPOILER
28. Fossil Collective - Tell Where I Lie
SPOILER
29. The Haxan Cloak - Excavation
29,5. Kiddo - Where To? sorry, moest er nog ff tussen
SPOILER
30. Barbarossa - Bloodlines
SPOILER
31. Frightened Rabbit - Pedestrian Verse
SPOILER
32. Joseph Arthur - The Ballad of Boogie Christ
SPOILER
33. Son Lux - Lanterns
SPOILER
34. London Grammar - If You Wait
SPOILER
35. Arctic Monkeys - AM
36. Sigur Ros - Kveikur
37. Arcade Fire - Reflektor
38. Mikal Cronin - MCII
39. Rogue Wave - Nightingale Floors
SPOILER
40. Portugal. The Man - Evil Friends

41. Miles Kane - Don't Forget Who You Are
42. Jagwar Ma - Howlin’
SPOILER
43. Rose Windows - The Sun Dogs
SPOILER
44. Prefab Sprout - Crimson/Red
45. Gregory Alan Isakov - The Weatherman
46. The Black Angels - Indigo Meadow
SPOILER
47. Villagers - {Awayland}
48. Bill Callahan - Dream River
49. The Crimea - Square Moon
50. Daughter - If You Leave

51-100:
SPOILER
Ziezo :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 20-12-2013 22:14:47 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 19 december 2013 @ 21:43:44 #66
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_134466418
Mooilijstje Moody. Veel dubbelen met mij :)
Of platen die op mijn shortlist stonden maar het net niet hebben gehaald.
Bell x1 ben ik helemaal vergeten..

Darkside gaat wel hoog eindigen denk ik in de eindlijst. Ik durf alleen nog niet te zeggen wat de winnaar worden zal.
pi_134466536
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:43 schreef kciR het volgende:
Mooilijstje Moody. Veel dubbelen met mij :)
Of platen die op mijn shortlist stonden maar het net niet hebben gehaald.
Bell x1 ben ik helemaal vergeten..

Darkside gaat wel hoog eindigen denk ik in de eindlijst. Ik durf alleen nog niet te zeggen wat de winnaar worden zal.
Dank. Idd veel dubbele :)

Ik gok dat de winnaar Arcade Fire gaat worden, die komt volgens mij in de meeste lijstjes voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 19-12-2013 21:56:39 ]
'13 |
'14
pi_134467206
Moody, dat Flying Horsemen, heb je dat wel geplugt??? :o

Ik heb er nog nooit van gehoord :o
pi_134467464
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:58 schreef Norrage het volgende:

Wilde het net zeggen, nr. 11,14 en 19 zijn wel uitgebreid geplugt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_134467466
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:58 schreef Norrage het volgende:

Verrassing :D
'13 |
'14
pi_134467503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wilde het net zeggen, nr. 11,14 en 19 zijn wel uitgebreid geplugt.
Ik noem het liever "delen met mijn vriendjes". Klinkt wat vriendelijker :*
'13 |
'14
pi_134467684
Coole lijst Moody maar.. Ik mis onze vriend Jan Swerts :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_134467763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:06 schreef Arn0 het volgende:
Coole lijst Moody maar.. Ik mis onze vriend Jan Swerts :P
Hm. Is weggevallen dan, had 'm ergens in de middenmoot. Even er tussen gooien :P

Ah ik zie het al. Nummer 22 en 27 ontbraken door verkeerde tags. Fixed :)
'13 |
'14
  vrijdag 20 december 2013 @ 16:02:03 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_134491918
Elk jaar denk ik toch de muziekscène redelijk op de voet te volgen, maar elk jaar zie in jaarlijstjes weer allemaal albums waar ik compleet niet van gehoord heb.
pi_134495463
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Elk jaar denk ik toch de muziekscène redelijk op de voet te volgen, maar elk jaar zie in jaarlijstjes weer allemaal albums waar ik compleet niet van gehoord heb.
Dit inderdaad. Mijn definitieve top 10 dan maar:

1. The National - Trouble Will Find Me (2013)
2. Arctic Monkeys - AM (2013)
3. Daft Punk - Random Access Memories (2013)
4. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City (2013)
5. Everything Everything - Arc (2013)
6. Arcade Fire - Reflektor (2013)
7. Volcano Choir - Repave (2013)
8. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
9. Woodkid - The Golden Age (2013)
10. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja, Natúúrlijk!" (2013)
pi_134499304
Vijf keer dubbel met Moody. Weinig gezien zijn lange lijst en het feit dat ik ook boven de 60 titels kom. Ik heb kennelijk echt rare platen gekocht dit jaar... Al verwacht ik er met ranja misschien nog wat meer te dubbelen.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:11:55 #77
13973 ranja
image means nothing
pi_134502514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:55 schreef methodmich het volgende:
Al verwacht ik er met ranja misschien nog wat meer te dubbelen.
Ik zal kijken of ik dit weekend m'n lijst kan posten :) Ben al een aardig eind met de beschrijvingen, de volgorde is dan maar een momentopname eigenlijk...
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 23:45:54 #78
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_134509903
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:25 schreef Moody het volgende:
[ afbeelding ]
01. Flying Horseman - City Same City
SPOILER
Flying Horseman _O_ Mooi lijstje hoor.
pi_134510073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 23:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Flying Horseman _O_ Mooi lijstje hoor.
Dank. Bij dat album is een goede koptelefoon aanbevolen :P
'13 |
'14
pi_134515206
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:07 schreef Moody het volgende:

[..]

Hm. Is weggevallen dan, had 'm ergens in de middenmoot. Even er tussen gooien :P

Ah ik zie het al. Nummer 22 en 27 ontbraken door verkeerde tags. Fixed :)
Beetje standaard muziek of niet? heb het vanmiddag lopen luisteren. Beetje mix van Bohren met Kiss the Anus of a Black Cat ofzo :D maar klonk niet heel onaardig hoor :D moet het nog een beetje plaatsen....
Vind het vooral raar dat jouw #1 uit het niets komt :D Pas net ontdekt? ;)
pi_134521039
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:48 schreef Norrage het volgende:

[..]

Beetje standaard muziek of niet? heb het vanmiddag lopen luisteren. Beetje mix van Bohren met Kiss the Anus of a Black Cat ofzo :D maar klonk niet heel onaardig hoor :D moet het nog een beetje plaatsen....
Vind het vooral raar dat jouw #1 uit het niets komt :D Pas net ontdekt? ;)
Jan Swerts heb ik ook een tijdje aan moeten wennen, kwartje is half gevallen, maar wel een erg interessant album.

Flying Horseman heb ik 2 of 3 maand geleden op zo'n indieblog gezien. Heb het wel 1 of 2 keer genoemd in het topic hoor :)
'13 |
'14
pi_134521164
Ik vind het vooral totaal niks voor jou, van wat ik er van gehoord heb. :D Goede verrassing :D
pi_134522146
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:25 schreef Moody het volgende:
Lijst
Dat is een mooie lijst, Moody! Vooral Cloud Cult spreekt me enorm aan. Ik denk dat ik je lijstje maar grondiger ga doorspitten :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_134522782
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:47 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het vooral totaal niks voor jou, van wat ik er van gehoord heb. :D Goede verrassing :D
Flying Horseman bedoel je? Heb niet echt het gevoel dat dat extreem afwijkt van andere muziek in de lijst :)
'13 |
'14
pi_134522837
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 13:27 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat is een mooie lijst, Moody! Vooral Cloud Cult spreekt me enorm aan. Ik denk dat ik je lijstje maar grondiger ga doorspitten :D
Merci boekoep :)
'13 |
'14
pi_134530965
Mooi dat Jan Swerts - Anatomie Van De Melancholie in ieder geval 1x genoemd is.

Ik hoop komende week mijn lijst af te hebben. Zoals gebruikelijk weer weinig vrouwen maar opvallend veel vrouwen in de top 10. Wederom weer veel Scandinavisch werk, met name uit IJsland. Veel instrumentaal.

[ Bericht 16% gewijzigd door alpeko op 22-12-2013 12:27:13 ]
pi_134532578
Ben zeer benieuwd, alpeko. Al weet ik al een klein beetje.
www.thuisuiteten.nl
pi_134533016
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:58 schreef methodmich het volgende:
Ben zeer benieuwd, alpeko. Al weet ik al een klein beetje.
Er kan veel gebeuren in een week. Mss staat de nieuwe Borsato wel op 1 :P
pi_134533881
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Er kan veel gebeuren in een week. Mss staat de nieuwe Borsato wel op 1 :P
Is er potverdikkie een nieuwe Borsato???? :D :D

:P
'13 |
'14
pi_134534577
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:31 schreef Moody het volgende:

[..]

Is er potverdikkie een nieuwe Borsato???? :D :D

:P
Je mag je jaarlijst nog aanpassen hoor:
pi_134535108
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je mag je jaarlijst nog aanpassen hoor:
_O_ Wat een nummer, wat een emotie _O_
'13 |
'14
pi_134545137
Nou, heb er nog steeds een paar klaarstaan die ik wil luisteren van dit jaar, maar zo blijf je eeuwig aan de gang, dus hier mijn lijst:

1. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork

Ja, heerlijk album. Vrijwel elk nummer is de moeite waard en blijft in je hoofd hangen. Een andere sound dan hun vorige albums, maar de verandering is zeer welkom. De riffjes zijn inventief, het album is uitdagend, maar aan de andere kant ook weer erg toegankelijk. Zat ruimte ook nog om te knallen, grootste pluspunt is dat Josh Homme duidelijk aan zijn zang heeft gewerkt, heerlijk om mee te zingen ook.

2. tricot - T H E

Verrassing van het jaar. Voor oktober nog nooit van deze band gehoord, per toeval op RYM tegengekomen. Het album zelf is heerlijke math rock met een heerlijk catchy sausje eroverheen. Wederom uitdagende maar ook toegankelijke muziek. De drums doen me denken aan Can-drummer Jaki Liebezeit. Heel het album staat vol met korte leuke songs, die ik graag meezing. Van energieke nummers tot wat meer dream-pop achtige dingen. Alles staat erop. Zou album van het jaar zijn als ik geen enorme Queens of the Stone Age-fan zou zijn.

3. Black Milk - No Poison No Paradise

Black Milk is terug met een meesterwerkje. Ik vind hem persoonlijk niet beter dan Tronic, maar dat is echt een album dat ik altijd identificeer met mijn jeugd, heeft net iets extra's. Hij benadert het album wel. Hip-Hop is niet meer zo jazzy geweest sinds A Tribe Called Quest en De La Soul. Het album is wat meer uit een concept gemaakt, het verhaal van Sonny en zijn jeugd. Zorgvuldig gekozen gasten helpen nog extra op het album.

4. Deltron 3030 - Event II

Ze zijn eindelijk terug, na 13 jaar om de kelderende Hip-Hop scéne een beetje te reanimeren. De meningen over het album zijn verdeeld, maar wat mij betreft is het geslaagd. Hij is natuurlijk minder goed dan het debuut, maar dat is net als zeggen dat Wu-Tang Forever minder was dan 36 Chambers. Leuk speels album en na het zien van de groep live in de Melkweg afgelopen week, kwam ik tot de conclusie dat het doel van het album bereikt is, het maken van leuke muziek.

5. Portugal. The Man - Evil Friends

Heerlijke indie-pop. Songs zijn erg clever en vooral erg catchy. Verder heb ik niet heel veel over het album te zeggen, het slaat gewoon bijna overal de plank raak zonder echt fenomenaal goed te zijn.

6. Thundercat - Apocalypse

Zou het album niet echt een genre kunnen geven. Jazz, funk, soul, r&b, hip-hop, van alles zit erin. Het is een erg leuk en compleet album, met heerlijke baslijntjes van het begin tot het einde. Een nadeel van het album is dat het na een tijdje een beetje eentonig wordt. Verder is de muziek erg plezierig en is het gewoon een goed album.

7. Bill Callahan - Dream River

Heb het album nog maar weinig geluisterd, maar wat ik kan vertellen is dat het een heel fijn americana album is. Rustige songs die met veel klasse in elkaar zijn gezet. Prima album om weg te luisteren.

8. Czarface - Czarface

Samenwerking tussen Wu-Tang legende Inspectah Deck en het duo 7L & Esoteric. Resultaat: sterke old school boom bap met misschien wel de beste solo-album prestatie van Deck's hele carriére. Vette lines, goede productie, een aanrader voor elke Hip-Hop liefhebber.

9. FLiP - Love Toxicity

Nog een grote verrassing, deze week pas voor het eerst geluisterd, maar wat een heerlijk album. Hoe kan ik dit gemist hebben? Lijkt veel op tricot, maar dan iets hardere gitaren en meer een alt-rock sound. De zangeres zingt wat lager en de nummers zijn misschien iets catchier. Maar als ik in een week al tot de conclusie kom dat het een van de beste albums van het jaar is, moet het erg goed zijn. Heerlijke gitaarrifs, sterke zang en elk nummer blijft gewoon enorm hangen.

10. Prodigy x Alchemist - Albert Einstein

Prodigy met zijn eerste goede release sinds hij de bak uit is. Alchemist heeft hard zijn best gedaan met de beats en complimenteert Prodigy erg sterk met leuke conceptbeats. Verder wel een album dat je echt als album moet luisteren, zou zo geen los nummer kunnen noemen dat uitblonk.

11. Janelle Monáe - The Electric Lady

Wederom ene plaat waar ik al een tijdje naar uitkeek en het stelde zeker niet teleur. Hij is minder experimenteel dan het vorige album, maar dat betekent niet dat de soul of de creativiteit van Janelle niet aanwezig is. De nummers klinken wat volwassener en zijn gemaakt met een grote knipoog naar Prince, die dan ook als gast op het album verschijnt.

12. Great Minds - Great Minds

'Ja ik slide op pleinen' Een van de quotes die aangeven dat de Great Minds bij vlagen lekker onnozel kunnen zijn. Op het album doen ze het op een goede manier en drie van de beste Nederlandse rappers laten wederom zien dat ze drie van de beste Nederlandse rappers zijn. Een paar heerlijke flows en lines komen op het album voor, wat toch lastiger is in de beperkte Nederlandse taal. Een grote smet op het album is het nummer 'Doag', met Kleine Viezerik die een van de slechtste verses aller tijden presenteert. Laat dat nummer echter niet het plezier van het album verpesten, want als het aan Jiggens ligt is het hele album toch al 'naar z'n godverredomme'.

13. Bombino - Nomad

Ik ben dol op muziek uit kleinere muzieklanden en toen ik zag dat dit album uitkwam was ik vastbesloten hem te luisteren. Erg vermakelijk bluesrock album met Afrikaanse invloeden. De nummers hebben ook zang in een Afrikaanse stijl en dat bevalt me ook vanzelfsprekend.

14. Peace - In Love

Het kan me niet schelen wat iedereen en zijn grootouders van dit album vonden. Ik vond hem lekker. Heerlijke catchy indie-pop met tropische gitaarlijntjes. Simpel? Ja. Vervelend? Verre van, draai sommige nummers van het album nog regelmatig.

15. Vista Chino - Peace

We sluiten de stukjes af met Kyuss, althans wat Kyuss had moeten zijn. Al wilde Josh Homme niet dat de naam Kyuss verder gebruikt werd. Achteraf begrijp ik het wel, de genialiteit van Kyuss zal niet meer geëvenaard worden, maar dit is nog steeds gewoon een heel lekker stoner-albumpje. Kwaliteit en ik vind hem zelfs beter dan Wretch, betekent dat het zo in het Kyuss repertoire had gepast.

Overige albums:

16. Boards of Canada - Tormorrow's Harvest
17. Thee Oh Sees - Floating Coffin
18. Tyler, the Creator - Wolf
19. Shpongle - Museum of Consciousness
20. Quasimoto - Yessir, Whatever
21. Glen Check - Youth!
22. My Bloody Valentine - mbv
23. Haim - Days are Gone
24. Elephant Stone - Elephant Stone
25. Daft Punk - Random Access Memories
26. Primal Scream - More Light
27. lovesliescrushing - Ghost Colored Halo
28. Yo La Tengo - Fade
29. Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Jama Ko
30. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time
31. John Wizards - John Wizards
32. Yaya - Cruel Picture
33. John Legend - Love in the Future
34. Miles Kane - Don't Forget Who You Are
35. Brown Eyed Girls - Black Box
36. The Underachievers - Indigoism
37. Mr. Muthafuckin' Exquire - Kismet
38. Steven /Wilson - The Raven that Refused to Sing
39. Sistar - Give it to Me
40. Earl Sweatshirt - Doris
41. Oh Ji-Eun - 3
42. Charles Bradley - Victim of Love
43. Dubizoa Kolektiv - Apsurdistan
44. Capital Cities - In a Tidal Wave of Mystery
45. Boris - Präparat
46. Cage the Elephant - Melophobia
47. Sigur Rós - Kveikur
48. Surfer Blood - Pythons
49. Run the Jewels - Run the Jewels
50. One Ok Rock - 人生×僕=
pi_134553889
Zeer origineel lijstje Kerft!
www.thuisuiteten.nl
pi_134554483
Ik ga niet aan een top 10 komen dit jaar, ben ik bang, dus ik sla een jaartje over.
Veel top 40 shit geluisterd, verder alleen een paar nieuwe albums van oude bekenden aangeschaft dit jaar, plus één album van een support act van een oude bekende
pi_134554511
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:33 schreef cafca het volgende:
Ik ga niet aan een top 10 komen dit jaar, ben ik bang, dus ik sla een jaartje over.
Veel top 40 shit geluisterd, verder alleen een paar nieuwe albums van oude bekenden aangeschaft dit jaar, plus één album van een support act van een oude bekende
-O-
  zondag 22 december 2013 @ 12:37:36 #96
13973 ranja
image means nothing
pi_134554595
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:33 schreef cafca het volgende:
dan doe je toch een top 6 ofzo :)
wat is er mis met nieuwe albums van oude bekenden, zijn toch ook nieuwe albums...

en je hebt nog een dikke week om je lijstje aan te vullen met de beste albums die je ontdekt via dit topic :9
pi_134556630
En een jaarlijstjes topic zonder top 10 van cafca, is als een jaarlijstjes topic dat geopend is door iemand anders dan pfaf.
pi_134565825
Ja, al is cafca voor mij meer iemand van de 'aller tijden'-lijsten hoor. Daaruit heb ik wel eens mooie albums ontdekt.

Al vind ik ook dat hij gewoon mee moet doen. Come on, cafca! ;)
www.thuisuiteten.nl
pi_134565932
Volgens mij heb ik elk jaar wel 2 albums uit de jaarlijstjes van cafca gehaald, die echt fantastisch zijn, en die ook in mijn eigen lijst hadden moeten staan :D
  zondag 22 december 2013 @ 17:13:51 #100
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_134566806
Ik volg cafca, heb niet eens tien albums uit 2013 gekocht dit jaar :@
pi_134566888
Is dat ouderdom ofzo? :P
pi_134567002
Wat sneller dan verwacht... ben er vandaag eens goed voor gaan zitten. Hier is mijn jaarlijst. 40 albums in totaal.
EDIT: nu met werkende plaatjes.

01. Greg Haines - Where we were

Hoewel nog jong, bracht Greg Haines dit jaar al een fraai verzamelalbum uit met het werk van de afgelopen 7 jaar. Daarnaast bracht deze Britse, maar in Berlijn residerende, componist (vaak optrekkend met Frahm, O'Halloran, Broderick) een nieuw album uit. Hierop laat hij een ander geluid horen dan daarvoor. Nog altijd wel ambient maar met minder klassieke invloeden. Bij vlagen neigt het zelfs naar minimalistische techno. Aanvankelijk viel dit album daardoor totaal niet in de smaak bij mij. Het past ook eigenlijk niet zo goed in mijn straatje en dat hij desondanks toch op één staat, zegt wel iets over de kwaliteit er van. Het geduld met deze plaat is beloond. Soundtrack van een zwoele zomeravond.
Favoriete track: het haast orgastische So it goes
SPOILER
02. Hammock - Oblivion Hymns

"U heeft geluisterd naar... probeer ook eens...". Spotify gebruikers weten wat ik bedoel. Zelden klopt de suggestie. Zo ook deze keer. Omdat ik naar Ólafur Arnalds had geluisterd moest ook maar eens Hammock proberen. Oké, het is beide instrumentaal maar daarbij houdt de vergelijking wel op. Hammock is een Amerikaanse collectief van Marc Byrd en Andrew Thompson. Shoe-gaze (à la Slowdive), ambient (à la Jonsí & Alex). Maar dat gaat met name op voor vorige albums. Oblivion Hymns neigt meer naar A Winged Victory For The Sullen (O'Halloran & Wiltzie). En laat dat nu net mijn nummer 1 van 2011 zijn. Het slotnummer is een draak van nummer en had nooit op dit album mogen staan. Dat is het enige smetje.
Favoriete track: I Could Hear the Water at the Edge of All Things (het koor op het einde is net niet kitsch)
SPOILER
03. Sebastian Plano - Impetus

Bij toeval via het label van Greg Haines, Denovali, uitgekomen bij Plano. Oneerbiedig gezegd: Argentijnse Ólafur Arnalds/Max Richter. Hoewel zeker een eigen geluid. Wederom instrumentaal. Piano, strijkers en subtiele elektronische toevoegingen. Zeg je Argentinië dan zeg je tango en bandoneon. En dat instrument heeft Plano een mooi plaatsje in dit geheel. De openings- en tevens titeltrack is een fraai tweeluik.
Favoriete track: Impetus en Angels vanwege de onweerstaanbare bandoneon klanken
SPOILER
04. Arcade Fire - Reflektor

Eigenlijk had dit album op 1 moeten staan. Het speelt zeker mee dat de 3 hierboven onbekend zijn en daarom wel wat extra aandacht verdienen. Maar die albums zullen geen muziekgeschiedenis schrijven, daarvoor het is genre te marginaal. Dit album schrijft dat wel. Na het horen van de eerste single en wat vluchtige fragmenten was ik huiverig. Heb het album ook niet durven aan te schaffen toen ik het op de dag van de release zag liggen. Uiteindelijk na meerdere luisterbeurten het album toch in huis gehaald en altijd kent het nog vele geheimen. De OK Computer of Kid A van Arcade Fire? Vanaf nu is dit de maatstaf voor Arcade Fire. Gewaagd! Geslaagd!
Favoriete track: keiharde Porno en Here Comes the Night Time met z'n Caribische invloeden
SPOILER
05. Daughter - If You Leave

Band rondom Elena Tonra en daarmee eerste vrouw in mijn jaarlijst. Ik houd van het sfeertje. Een vergelijking met The XX ligt op de loer. Op meerdere nummers valt er tussendoor een stilte. Even een seconde of een fractie niets. Geen gitaar, geen zang. Niets. Zouden meer artiesten moeten doen, sommige ook langer dan 1 sec :P Sombere en donkere teksten. Moet je van houden, dat wel.
Favoriete track: Smother
SPOILER
06. Julianna Barwick - Nepenthe

Meteen maar de tweede vrouw in de top 10 er achteraan. De frontman van Sigur Rós is groot liefhebben van de Brooklynse Julianna Barwick. Vriendje Alex Somers (die van Jonsí & Alex) nodigde haar uit om naar IJsland te komen. Daaruit kwam deze liefdesbaby voort. Julianna sampelt haar stem en creëert daarmee een dromerige ambient wereld. Amiina strijkers en kinderkoortje erbij. Het album ademt IJsland. Riceboy Sleeps II.
Favoriete track: One Half (dat qua begin overigens wel erg veel lijkt op Indian Summer van Jonsí & Alex)
SPOILER
07. The National - Trouble Will Find Me

Niet zo verrassend als Arcade Fire, maar eveneens een album dat in een lijst geschoond van instrumentaal werk toch minstens top 3-waardig zou zijn. Minder dan zijn voorganger mijns inziens maar ook nu weet The National weer een album af te leveren dat nergens inzakt. En dat is wederom knap.
Favoriete track: Pink Rabbits
SPOILER
08. Eefje de Visser - Het is

Beste Nederlandse artiest in mijn lijst en tevens beste Nederlandstalig. Wat mij betreft ook het beste Nederlandstalige albums in jaren. Haar eerste album ging er bij mij niet als zoete koek in. Deze bevalt me een stuk beter. Vrouwelijke Spinvis. Onbegrijpelijke teksten.
Favoriete track: In het echt
SPOILER
09. Chantal Acda - Let Your Hands Be My Guide

De in België woonachtige Nederlandse, lid van Isbells, werkte op haar vorige soloplaat With Our Heads in the Clouds and Our Hearts in the Fields in 2011 uitgebracht onder de naam Sleepingdog, samen met Adam Wiltzie (Stars of the Lid en A Winged Victory for the Sullen). Op dit album kiest ze voor samenwerking met pianist/componist Nils Frahm, multi-instrumentalist en zanger Peter Broderick en Múm celliste Gyda Valtysdottir. Daarmee was mijn interesse voor dit album wel gewekt. Verstild, dromerig, lieflijk, breekbaar.
Favoriete track: Jason
SPOILER
10. Jan Swerts - Anatomie van de melancholie

De uit België afkomstige componist Jan Swerts werkte bijna 10 jaar aan de voorganger en beschouwde dat als zijn enige plaat. Toch kwam er 3 jaar na dato een opvolger. Minimalistische piano, strijkers, koper en, ondanks de Nederlandstalige titel van het album en de tracks, Engelstalige teksten. Teksten die niet beklijven en ook ondergeschikt zijn aan het geheel. Bijna een soort mantra. Ik heb een haat/liefde verhouding met deze plaat. En daarom geslaagd als kunstproject. Soms staan sommige nummer me enorm tegen. Het hele album in het geheel afluisteren is me nog geen enkele keer gelukt, toch ben k er nog lang niet klaar mee.
Favoriete track: Een verlangen naar ontroostbaarheid met zijn mijmerende koper
SPOILER
11. Moddi - Set the House on Fire
Hoogst genoteerde Scandinaviër in mijn lijst en het komt niet eens uit IJsland maar uit Noorwegen. Noorse bijvangst in mijn IJslandse visvijver. Pop/folk met piano, gitaar, accordeon en strijkers. Sferisch. Net niet top 10-waardig omdat het niveau niet over de hele plaat gelijk is. Afgezien van de Noorstalige openingstrack Heim en Heim Igjen is het album Engelstalig.
Favoriete track: One Minute More, kippenvel!

12. The Veils - Time Stays, We go
Al weer het vierde album van de band van Finn Andrews. Was de voorganger Sun Gangs na Nux Vomica een stapje terug, daar weet dit album dat niveau wel weer te bereiken. Nog altijd onbegrijpelijk dat deze band afgezien van Lavinia zo weinig aandacht krijgt.
Favoriete track: The Sign of Love

13. Peter Broderick - Float 2013
In 2008 debuteerde deze destijds 19 jarige Amerikaanse componist, ook bekend van Efterklang, met dit album. Vijf jaar later brengt hij uit ongenoegen over de kwaliteit een nieuwe productie ervan uit. Plus 2 extra nummers. Leverde dit jaar dus ook een bijdrage aan het album dat op plek 9 staat.
Favoriete track: A Glacier

14. Scott Matthew - Unlearned
Coveralbum van deze Amerikaanse singer-songwriter. Weet van Whitney Houstons I Wanna Dance with Somebody een draaglijk nummer te maken. Knap! En ook de covers van Radioheads No Surprises and Joy Divisions Love Will Tear Us Apart zijn wonderschoon.
Favoriete track: Love Will Tear Us Apart

15. Local Natives - Hummingbird
De moeilijke tweede na het goed ontvangen debuut Gorilla Manor. Een stuk meer ingetogen dan de voorganger. Dat bevalt me wel.
Favoriete track: Mt. Washington het meest ingetogen van allen

16. Kashmir - E.A.R.
Zweden en IJsland volgen nog, dit is de Deense bijdrage aan mijn lijst. Finland ontbreekt. Deense Radiohead, mag ik dat zo zeggen? Misschien niet helemaal qua geluid maar wel experimenteel karakter. Ornaments van Moss licht wel in het verlengde. Matige zanger, dat wel.
Favoriete track: het 8,5 minuut durende Pedestals met een intro van 6 minuten.

17. Daft Punk - Random Access Memories
Ik had niks met Daft Punk, heb niets met dance. Enorme hype. De uitgebrachte singels zijn k#t ;) Maar zelfs dan staan er enkele heerlijke tracks op die doen denken aan het jaren 70/80 sfeertje.
Favoriete track: Contact

18. Sigur Rós - Kveikur
2013 was duidelijk geen goed muziekjaar in IJsland. Normaal gesproken is er toch altijd wel één album dat de top 10 weet te halen. Bovendien, een Sigur Rós album dat de top 10 niet haalt is in mijn geval groot nieuws. Dit is gewoonweg het matigste album ooit van Sigur Rós. Niets meer, niets minder. Een verrassing was dit niet. Na de voorganger Valtari, mijns inziens kan die zich prima meten met hun beste werk, werd al duidelijk dat de nieuwe de andere kant op zou gaan. De verkeerde kant. Is het dan slecht? Nee dat niet, maar als ik kan kiezen uit 3-4 geweldige albums van Sigur Rós, waarom zou ik deze dan nog opzetten?
Favoriete track: Natuurlijk Var, dat nummer had ook prima op Valtari gepast.

19. Bell X1 - Chop chop
Deze Ierse band leverde met voorganger A Bloodless Coup een hoogvlieger af in 2011. Chop Chop haalt dat niveau niet, maar zoals gebruikelijk wel weer een oerdegelijke plaat. Bell X1 blijft altijd binnen de lijntjes.
Favoriete track: Careful What You Wish For

20. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
Psychedelische pop uit de polder. Mogelijk wat ondergewaardeerd in mijn jaarlijst vanwege het feit dat ik er te weinig naar heb geluisterd. Louter aangeschaft vanwege Clear the Air en dat nummer verveelt me nog steeds niet.
Favoriete track: Clear the Air

21. Ásgeir - In the Silence
In thuisland IJsland een groot succes. Zijn IJslandse versie verkoopt daar erg goed. Helaas heb ik die nog nergens voor een goede prijs gevonden. Ik moest het doen met de Engelstalige. Bon Iver is het eerste waar je aan denkt als je het hoort.
Favoriete track: King and Cross

22. Volcano Choir - Repave
Na de IJslandse Bon Iver maar meteen de echte Bon Iver, want Justin Vernon is een van de mannen achter Volcano Choir. Aanvankelijk was ik behoorlijk enthousiast over dit album, maar het is toch al snel wat op de achtergrond geraakt.
Favoriete track: Byegone

23. Sumie - Sumie
Ik zet de Zweedse Sandra Sumie Nagano maar even lukraak ergens in mijn jaarlijst neer. Kersvers binnen en nog te weinig gehoord om een definitief oordeel te vellen. Vergelijkbaar met het album van Chantal Acda dus ze kan ook zo maar top 10-waardig zijn. Verstilde, melancholische, lieflijke gitaar liedjes. De productie is in handen van pianisten Dustin O'Halloran en Nils Frahm en daarmee was mijn interesse wel gewekt.
Favoriete track: Voor nu Never Wanted to Be

24. Janne Schra - Janne Schra
Deze voormalige Room Eleven frontvrouw bracht eerder al een solo album uit onder de naam waaronder ze ook schildert: Schradinova. Onder haar eigen naam levert ze een album af dat veelzijdiger klinkt. Jazzy invloeden zijn er nog altijd wel, maar het is echt een volwassen popalbum geworden. Kwaliteit is hoog maar het is allemaal net wat te gewoontjes voor een hogere notering.
Favoriete track: Hold on to

25. Houses - A Quiet Darkness
Tweekoppige band uit Chicago bestaande uit het echtpaar Dexter Tortoriello en Megan Messina. De zanger doet bij vlagen (bijv. op Tenderly) denken aan Chris Martin. Het album vertelt het verhaal van een stel dat van elkaar gescheiden wordt door een nucleaire holocaust en elkaar probeert terug te vinden langs California’s Highway 10. Lekker herkenbaar dus ;) Beach House-achtig.
Favoriete track: What We Lost

26. Rue Royale - Remedies Ahead
Nog zo'n zingend echtpaar uit Chicago, Brookln & Ruth Dekker tegenwoordig woonachtig in Engeland. Naaien nog altijd zelf de cd-boekjes aan elkaar en daardoor nog even aandoenlijk. Brave gitaarliedjes. Sterke eerst helft, zakt daarna wat in.
Favoriete track: Set Out To Discover

27. Midlake - Antiphon
Folkband uit Texas. Voorganger The Courage of Others stond in 2010 op plek 1 in mijn jaarlijst. Dat dit album daar bij lange na niet aan zou gaan tippen was wel duidelijk gezien het feit dat Midlake ontzielt werd na het vertrek van frontman Tim Smith. Zijn stem wordt gemist, maar de sfeer blijft onmiskenbaar Midlake. Het is zeker geen slecht album en met The Old and the Young staat er zelfs een track op die tot Roscoe-achtige hoogtes kan stijgen. Midlake hoeft niet afgeschreven te worden ondanks het verlies van haar frontman en dat is goed nieuws!
Favoriete track: The Old and the Young

28. Mister and Mississippi - Mister and Mississippi
Nederlandse band begonnen als een schoolproject van de Herman Brood Academie. Dat ze goed hebben goed geluisterd naar Sigur Rós hoor je wel op het slotnummer. Ook Blaudzun en Fleet Foxes kunnen als inspiratiebron gezien worden.
Favoriete track: Circulate

29. Ólafur Arnalds - For Now I'm Winter
IJslandse componist die ieder jaar wel een album aflevert. Dit jaar stapte Ólafur over van het kleinschalige Erased Tapes naar het grote Universal. Opeens zit er voor het eerst ook zang in zijn muziek. Arnór Dan Arnarson, wiens stem doet denken aan die van Antony, zingt meerdere nummers mee. Voegt het iets toe? Nee. Leidt het af? Ook niet. Degelijk. Toch strafpunten voor deze opmerkelijke moves en vandaar de wat lagere notering. Verrast iemand eens, is het weer niet goed ;)
Favoriete track: Only the Winds dat ook zomaar op and They Have Escaped the Weight of Darkness had kunnen staan

30. Atoms for Peace - Amok
Samenwerking tussen o.a. Radiohead frontman Thom Yorke en Flea van de Red Hot Chili Peppers. Dus hoge verwachtingen en worden niet helemaal waargemaakt. Het begint goed met Before Your Very Eyes maar daarna houdt het ook wel op.
Favoriete track: Before Your Very Eyes

31. Few Bits - Few Bits
Antwerpse band met als middelpunt de zangeres die luistert naar de naam Karolien Van Ransbeeck. Dromerige pop/rock/folk.
Favoriete track: Come on Home

32. Radical Face - The Familty Tree: The Branches
Folk rock/pop gemaakt door Ben Cooper die hier nog het meest bekend is van Welcome Home dat de Nikon reclame opsiert. Maakt een drieluik. Dit is deel 2. Het vorige deel, dat hoog eindigde in mijn jaarlijst, betrof de wortels van de boom. Nu de takken. Deel 3 zal wel The Leaves gaan heten. Matig vervolg van een prima eerste deel. Op één of andere manier staat zijn stem me steeds meer tegen. Jammer want deel 3 zal toch moeten kopen om het geheel compleet te hebben ;)
Favoriete track: Reminders

33. Pascal Pinon - Twosomeness
Pascal Pinon is een man die begin 20e eeuw rondtrok met een circus als man met twee hoofden. De IJslandse tweeling Ásthildur en Jófríður Ákadóttir (de één beter gelukt dan de ander ;)) brengt onder deze naam een album uit waarvan de titel ook al verwijst naar hun tweelingschap. Geproduceerd door Alex Somers. Deze 2 jong volwassen dames wisselen hoofdzakelijk Engels (met onmiskenbaar IJslands accent) af met Zweeds en hun moedertaal. Samenzang. Speeldoosjesmuziek à la Múm.
Favoriete track: Bloom met tegen de gewoonte in voor albums buiten de top 10 toch nog een Youtube linkje
SPOILER
34. Bed Rugs - Rapids
Belgische Beatles. Logische supportact van Jacco Gardner. Kliekje van methodmich (had deze dubbel). Leuk!
Favoriete track: Blinds

35. Meindert Talma - Kelderkoorts
Ook met dank aan methodmich. Komt samen met een boek. Boek heb ik bewaard voor vakantie. Ik was nog niet bekend met het werk van Talma. Teksten zijn hilarisch :D
Favoriete track: Surhuisterveen _O- ik weet nu hoeveel mensen er wonen en hoeveel kerken en staan. Dank Meindert.

36. Olöf Arnalds - Sudden Elevation
Nicht van Ólafur. IJslandse folk. Was haar debuut nog volledig in haar moederstaal en het tweede album nog deels IJslands, daar is dit album Engelstalig. Helaas, want daarmee is het bijzondere betoverende wel weg. Het onderscheidt zich hiermee niet van een standaard singer/songwriters album. Afgezien van haar bijzondere stem dan. Niet onaardig, meer ook niet.
Favoriete track: Return Again

37. Phosphorescent - Muchacho
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Song For Zula is briljant en rechtvaardigt de aankoop sowieso. De rest springt er niet zo uit. Is ook niet zo mijn genre. Zang is matig.
Favoriete track: Song For Zula

38. Amiina - The Lighthouse Project
Project van de strijkende dames van het IJslandse Amiina. EP, geen volwaardig album. Opgenomen in een vuurtoren. Leuk, maar daar hoor je als luisteraar natuurlijk barweinig van terug. Kijk ons vieren (met een zwangere Hildur dus eigenlijk 5) eens even lekker gek knusjes in een vuurtoren zitten en toch nog ons ding doen. En wat nou vuurtoren? Het is een huis met 2 etages met een lamp op het dak. In een land waar een struik al een boom is, kan dat kennelijk. Het levert wel een leuk boekje met foto's op. Eigenlijk best wel lief en zo. O+
Favoriete track: Hilli (Lighthouse version)

39. The Boxer Rebellion - Promises
Op nummer 39, met rijst, de nieuwe van The Boxer Rebellion. Deze Britse band scoorde hoog met hun voorganger The Cold Still. Werden dit jaar tweede bij de 3voor12 Song van jaar verkiezing met Diamonds en daarmee beleefde ze hiermee in ons land hun doorbraak. Dat is ze gegund, alleen helaas doen ze dat wel met hun slechtste album ooit! Wat een draak is dit. Waardeloze, kansloze, inspiratieloze, rommel. Snel vergeten en genieten van hun vorige drie albums. En nu denken ze waarschijnlijk dat ze met dit album op de goede weg zijn? Ik hoop dat ze tot inkeer komen.
Favoriete track: Diamonds zelfs na die veel te vaak op de radio gehoord te hebben. Dat zegt wat over de rest.

40. Myrra Rós - Live in the Studio
Alleen maar om de 40 te halen voeg ik een live album toe. Normaal doe ik dat niet. Ik had ook het live album van Elbow kunnen toevoegen, maar de IJslandse Myrra Rós voegt op haar live album 3 nieuwe nummers toe. Dus stiekem toch een beetje nieuw. Eindigt dus enkel onderaan omdat het een live album is. Rustige pop, afwisselend Engels en IJslands.
Favoriete track: The house the home ook live erg mooi

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 24-12-2013 12:55:26 ]
pi_134567461
Mooi lijstje alpeko ^O^

Niet overal met je eens, maar dat is alleen maar leuk :D Paar voorbeelden:
* Chop Chop is beter dan Bloodless Coup (maar beide een stuk minder dan de eerste 3 albums)
* Midlake stelt mij zwaar teleur
* Reflektor de OK Computer van Arcade Fire?
* Mister and Mississippi vond ik ronduit saai

Maarrrr...er staan ook een paar platen in die ik niet ken en dankzij de omschrijvingen zeker ga proberen *O*
'13 |
'14
pi_134567626
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2013 17:27 schreef Moody het volgende:
Mooi lijstje alpeko ^O^

* Chop Chop is beter dan Bloodless Coup (maar beide een stuk minder dan de eerste 3 albums)
Wel nee, Chop Chop kent pieken en dalen. Ik skip heel wat nummers door. Bloodless Coup was heel evenwichtig.

quote:
* Midlake stelt mij zwaar teleur
Mij ook, maar met een lichtpuntje.

quote:
* Reflektor de OK Computer van Arcade Fire?
Niet qua geluid, qua koerswisseling.

quote:
* Mister and Mississippi vond ik ronduit saai
Daar kan ik zeker in mee gaan deels.
pi_134567911
Leuk leuk leuk alpeko :Y
Zoals ik in mijn lijstje zei word ik wel een beetje moe van al die instrumentale neoklassieke platen, maar zeker een paar schitterende genoemd. En de genialiteit van Reflektor erkennen O+
pi_134567926
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 17:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wel nee, Chop Chop kent pieken en dalen. Ik skip heel wat nummers door. Bloodless Coup was heel evenwichtig.
Evenwichtig in het bevatten van aardige popnummertjes. Op Chop Chop staat iets grotere pieken, maar idd ook wat skipmomentjes.

Rest van je punten: eens :P
'13 |
'14
pi_134568598
Netjes, alpeko! We gaan er een stuk of 8 dubbelen, waarvan twee al wel verwacht waren. ;)
www.thuisuiteten.nl
  zondag 22 december 2013 @ 17:59:13 #108
13973 ranja
image means nothing
pi_134568655
Lastig van die bands met dezelfde naam :P Kijk uit naar een nieuw album van Houses, maar dan wel een andere Houses :7 Ik ga 1 dubbelen met alpeko.
  zondag 22 december 2013 @ 20:56:47 #109
13973 ranja
image means nothing
pi_134577393
Shit dacht dat ik klaar was heb ik 2 albums volledig vergeten in de lijst op te nemen. Morgen dan maar kijken waar die tussen passen en wie ik er dan toch nog uitgooi.
pi_134584373
Toch maar een top 10 maken denk ik ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')