Als het twee dagen duurt kan het zijn dat ze mss iets raars gegeten hebben toch?quote:Op maandag 30 december 2013 22:38 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nee, dat heeft 2 dagen geduurd dat ze zoveel dronk. Sinds vrijdag weer normale hoeveelheid water.
Het kan inderdaad van te zout eten komen. Of bijvoorbeeld als de hond misselijk is en daardoor veel water gaat drinken. Of toch iets anders... In ieder geval, als het terug komt, is het verstandig om verder te kijken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als het twee dagen duurt kan het zijn dat ze mss iets raars gegeten hebben toch?
Ik had er es een die dat ook twee dagen deed, die bleek ergens een rol pepersalami gepikt te hebbenPiste ook gewoon onder zich uit in zijn slaap.
Dank je wel en van hetzelfdequote:Op dinsdag 31 december 2013 14:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Fijne jaarwisseling iedereen!
![]()
![]()
Ik hoop dat jullie huisdieren niet te veel last hebben van al dat geknal.
Die van mij zit ergens onder een kast en maakt er een hobby van om op elke knal die ze hoort te reageren met geblaas (...). De ander is wat " heldhaftiger"; lees; die beweegt met mij mee door het huis. Bij elke knal wordt dat een klein bolletje en gaat ze op m'n voet zitten..quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:21 schreef tonja het volgende:
[..]
Dank je wel en van hetzelfde
Ik heb mijn katten getraind met een vuurwerk cd. Werkt perfect. ze slapen overal doorheen
Het is wel verstandig om op tijd te beginnen met een vuurwerk CD, een paar maanden van tevoren.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die van mij zit ergens onder een kast en maakt er een hobby van om op elke knal die ze hoort te reageren met geblaas (...). De ander is wat " heldhaftiger"; lees; die beweegt met mij mee door het huis. Bij elke knal wordt dat een klein bolletje en gaat ze op m'n voet zitten..![]()
Ik moet ook maar is zo'n CD bestellen voor volgend jaar.
Ah, wat lief.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:16 schreef knoblaucha6 het volgende:
Lieve DDA, fijne jaarwisseling gewenst en daar jij een enorm druk schema hebt en een agenda best kunt gebruiken in elk geval vast bij deze een jaarkalender namens HHH.![]()
[ afbeelding ]
Voor jullie ook de beste wensen!quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Fijne jaarwisseling DDA! Dank voor al je advies/tips en de bereidheid die lappen tekst van ons te lezen en te beantwoorden!
[ afbeelding ]
(namens de twee knuffelige elandjes op mijn bank, en natuurlijk mijzelf en Diva en Cas!)
Dat is een onderdeel van de REM slaap en hoort gewoon bij normale slaap. Je kat ligt te dromenquote:Op maandag 6 januari 2014 10:23 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
Beste DDD,
als mijn kat op schoot ligt heeft ze soms dat ze beweegt/trekt met haar koppetje en pootjes. Ze slaapt dan volgens mij en is vast niet ernstig, maar heeft dat ook een naam en een reden?
Ja, dank je, ik heb een hele fijne Netflix vakantie gehad.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoi DA! Hopelijk een fijne vakantie gehad?
Wat is dat met gecastreerde reuen die naar een loopse teef ruiken?
Probeer een ander soort paal (ander materiaal). Een horizontaal krabpaal?quote:Op maandag 6 januari 2014 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Onze kat (13+) bleek een paar erg lange nagels te hebben, die de dierenarts inmiddels heeft geknipt. Nu proberen we de kat aan de krabpaal te krijgen, maar ze snapt echt niet wat de bedoeling is. Een flesje met druppels van Beaphar gekocht en erop gedruppeld, maar nog niks.
Heeft DDD nog tips?
Nee maar mijn hond niet gecastreerd reageerde op een wel gecastreerde reu alsof het een loopse teef was. Hij wou er steeds op.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, dank je, ik heb een hele fijne Netflix vakantie gehad.![]()
Libido is voor een deel hersenwerkEen gecastreerde reu kan in principe ook een loopse teef dekken.
Een gecasteerde reu produceert met name oestrogenen, dus intacte reuen vinden dat soms aantrekkelijk. Ik denk niet dat het dezelfde ruikt als een loopse teef, maar blijkbaar interessant genoeg voor sommige reuen.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar mijn hond niet gecastreerd reageerde op een wel gecastreerde reu alsof het een loopse teef was. Hij wou er steeds op.
Vervolgens ben ik bij mijn ouders waar ook een niet gecastreerde reu woont en die rook wat aan mijn hond en die werd ook helemaal gek.
Kan een gecastreerde reu naar een loopse teef ruiken? Want dit was wel erg apart.
Oke en kan dat per periode verschillen?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een gecasteerde reu produceert met name oestrogenen, dus intacte reuen vinden dat soms aantrekkelijk. Ik denk niet dat het dezelfde ruikt als een loopse teef, maar blijkbaar interessant genoeg voor sommige reuen.
Ze staat dus wel tegen de stoel aan te krabben en buiten tegen de houten uitbouw, dus op zich is dat wel een favoriete houding.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Probeer een ander soort paal (ander materiaal). Een horizontaal krabpaal?
Bij oudere katten is het ook vaak niet alleen het probleem dat zij te weinig krabben, maar dat zij te weinig lopen. En dat de pezen die de nagels terughalen in de poten, wat slapper worden, waardoor de nagels zichtbaar worden.
In principe niet. Het kan wel zijn dat er een loops teefje in de buurt aanwezig is (een reu kan de feromonen van een loopse teef van kilometers afstand ruiken) en dat het zijn gedrag tegenover een gecastreerde reu stimuleert.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oke en kan dat per periode verschillen?
Dan zou ik inderdaad een krabpaal met sisal proberen. Wat je ook kan proberen is met een wattenschijfje achter haar snorharen wrijven (waar de geurklieren zitten) en dat op een gewenste krabplek inwrijven. Dan zitten haar eigen feromonen op de krabpaal, misschien wil zij dan krabben.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze staat dus wel tegen de stoel aan te krabben en buiten tegen de houten uitbouw, dus op zich is dat wel een favoriete houding.
We hebben ook zo'n kartonnen krabding op de grond liggen, maar ook dat negeert ze.
Het klopt dat ze weinig loopt. Althans, ze loopt in huis en maakt soms een kort ommetje in de tuin. Ze is motorisch niet zo sterk, springt met moeite op een stoel. (Heeft ze overigens altijd wel een beetje gehad en met de jaren is ze wat stram geworden.)
In ons vorige huis was een groot sisalkleed erg favoriet, maar dat is naar de vuilstort gegaan. Ik overweeg zoiets aan te schaffen.
Dat gaat nog ,spannend worden van de zomer dan. Thanx iigquote:Op maandag 6 januari 2014 11:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe niet. Het kan wel zijn dat er een loops teefje in de buurt aanwezig is (een reu kan de feromonen van een loopse teef van kilometers afstand ruiken) en dat het zijn gedrag tegenover een gecastreerde reu stimuleert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |