Owkee, we zijn eruit: wat er ook aan de hand is: katten moeten veel drinken. Wat mag ik onze katten - naast gewoon plat kraanwater - te drinken geven?quote:Op maandag 16 december 2013 10:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
verstandig om zoveel mogelijk te drinken
Als het maar cosmetische wratjes zijn, dan kan je het misschien beter laten zitten. Onder locale verdoving kan je het nooit goed genoeg wegsnijden, het kan nabloeden en de hond vindt het niet fijn. Het is ook vrij normaal dat deze wratten terug komen na het weghalen.quote:Op maandag 16 december 2013 13:13 schreef Take2 het volgende:
Onze hond heeft heel veel wratjes, is er een manier om deze te laten verdwijnen? (Wegsnijden vinden wij vanwege zijn hoge leeftijd en bijkomende stress geen optie)
Is gewoon kraanwater niet goed genoeg dan?quote:Op maandag 16 december 2013 13:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Owkee, we zijn eruit: wat er ook aan de hand is: katten moeten veel drinken. Wat mag ik onze katten - naast gewoon plat kraanwater - te drinken geven?
quote:Op maandag 16 december 2013 14:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Is gewoon kraanwater niet goed genoeg dan?
Dan kijk maar even hier http://www.krnwtr-drinkkr(...)aters-van-de-wereld/![]()
Ik weet ze graag dat ze het binnen hebben. Dus als ik iets speciaals doe, dan komen ze daar op af en weet ik dat ze hun dagelijkse portie er weer in hebben zitten. Hoewel; dat drinken zal dan ook wel weer over de dag verspreid moeten zijn...quote:Ik hoor van meerdere mensen dan een waterfonteintje lijkt te werken, de kat gaat meer drinken. Verder is het verstandig om overal bakjes water neer te zetten. Veel mensen vergeten bijvoorbeeld buiten water neer te zetten terwijl de kat naar buiten komt. Ok, de meeste drinken prima uit de vijvers (en lusten erbij een visje, toch ook 70% water), maar niet alle katten hebben daar toegang tot. Als de kat bijv. 's nachts in de slaapkamer slaapt, dan zou ik daar ook bakjes water neerzetten.
Strak planquote:Verder kan je voor de kat waterijsjes maken met bijv. kip of vis.
Nou, dan is de kans klein dat je vogels iets hebben opgelopen.quote:Op maandag 16 december 2013 14:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een kort vraagje mbt vogels.
Vriendin van me had een tamme bourke, en die is gisteren na een dag bol zitten overleden ineens. Was nog een jong diertje, die had dus vast iets onder de leden. Nou was haar dochtertje gisteren de hele middag bij mij en ze heeft met mijn vogels gespeeld en zo. Zij was al sinds vrijdag bij haar vader en ze is wezen zwemmen en zo in de tussentijd. Hoef ik me toch geen zorgen te maken neem ik aan he?
Paranoia, ik ben het
Je kan ook bijvoorbeeld kip koken, zonder zout of kruiden uiteraard. De kookvocht invriezen in ijsblokjes en dat af en toe in de drinkwater doen.quote:Op maandag 16 december 2013 14:30 schreef Queller het volgende:
[..]
[..]
Ik weet ze graag dat ze het binnen hebben. Dus als ik iets speciaals doe, dan komen ze daar op af en weet ik dat ze hun dagelijkse portie er weer in hebben zitten. Hoewel; dat drinken zal dan ook wel weer over de dag verspreid moeten zijn...
[..]
Strak plan
Ik doe wel eens een zakje liquid snack in een plons water. Vinden ze allemaal heerlijk. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat 5 keer per dag te geven...
Ik broed er nog wel even op!
Tja, ze hebben t beestje al begraven.quote:Op maandag 16 december 2013 14:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, dan is de kans klein dat je vogels iets hebben opgelopen.
Als zij willen weten waaraan de vogel overleden is, dan zullen zij het toch moeten aanbieden voor een sectie.
Is het reverse sneezing of echt niezen? Heeft hij ook neusuitvloeiing? Problemen met het eten? Gebit geen problemen?quote:Op maandag 16 december 2013 15:59 schreef eight het volgende:
Het 12 jarig malteser hondje van mijn ouders heeft nu sinds een jaartje flinke niesbuien zodra hij zich een beetje opwind. Het lijkt wel een beetje op hyperventileren en het houdt pas op als hij heel hard niest (na een aantal vergeefse pogingen vooraf). Is dit een onschuldig ouderdomskwaaltje of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wat het waard is (want sateprikkers zijn geen splinterende kippenbotjes): onze wijlen Duitse Staander had eens zeven(!) lange satéprikkers opgegeten. Die waren voor op de bbq; er zat nog rauw vlees aan.quote:Op maandag 16 december 2013 17:25 schreef Greys het volgende:
Ha DA!
Shitshitshit, mijn hond had gister eind van de middag een kippenbotje te pakken (stond 1 vuilniszak nog naast de bak in de tuin, een buurtkat had die zak kennelijk opengekrabt). Het was een heeeeeel gare kip, het botje was heel broos, ze stond het bijna als een soort koekje gewoon te kauwen en het laatste stukje kon ik nog uit haar bek pakken.
Domdomdom van die vuilniszak (meteen afgeleerd), gisteravond als een havik de hond in de gaten gehouden, vannacht en vandaag ook, want je hoort altijd van die horrorverhalen over splinterende botjes. We zijn nu bijna 24 uur verder, ik merk NIETS raars, ze rent en huppelt en eet en doet alles normaal, poepjes zien er normaal uit, geen bloed.
Ik las op diverse forums allerhande verhalen over zout geven om te braken (NIET gedaan) maar een ander zei weer dat haar hond juist overleden was door teveel zout geven, dus dat leek me niet verstandigWeer een ander zei 'watten laten eten, dat kapselt de scherpe puntjes in'. Dat klonk me zo mogelijk nog idioter in de oren, maar kennelijk staat het vaak als tip op internet.... Weer een ander zei 'ontbijtkoek geven'. Ik heb uiteindelijk niets gegeven en alleen maar opgelet of ze last leek te hebben.
Oke... lang verhaal kort (ik ben daar slecht in, merk je?) hier mijn vraag:
Kan mijn paniekmodus nu na 24 uur al uit of zal ik die nog even aan laten staan?
De boef in kwestie hieronder:
[ afbeelding ]
1. Paniekmodus mag direct uitquote:Op maandag 16 december 2013 17:25 schreef Greys het volgende:
Ha DA!
Shitshitshit, mijn hond had gister eind van de middag een kippenbotje te pakken (stond 1 vuilniszak nog naast de bak in de tuin, een buurtkat had die zak kennelijk opengekrabt). Het was een heeeeeel gare kip, het botje was heel broos, ze stond het bijna als een soort koekje gewoon te kauwen en het laatste stukje kon ik nog uit haar bek pakken.
Domdomdom van die vuilniszak (meteen afgeleerd), gisteravond als een havik de hond in de gaten gehouden, vannacht en vandaag ook, want je hoort altijd van die horrorverhalen over splinterende botjes. We zijn nu bijna 24 uur verder, ik merk NIETS raars, ze rent en huppelt en eet en doet alles normaal, poepjes zien er normaal uit, geen bloed.
Ik las op diverse forums allerhande verhalen over zout geven om te braken (NIET gedaan) maar een ander zei weer dat haar hond juist overleden was door teveel zout geven, dus dat leek me niet verstandigWeer een ander zei 'watten laten eten, dat kapselt de scherpe puntjes in'. Dat klonk me zo mogelijk nog idioter in de oren, maar kennelijk staat het vaak als tip op internet.... Weer een ander zei 'ontbijtkoek geven'. Ik heb uiteindelijk niets gegeven en alleen maar opgelet of ze last leek te hebben.
Oke... lang verhaal kort (ik ben daar slecht in, merk je?) hier mijn vraag:
Kan mijn paniekmodus nu na 24 uur al uit of zal ik die nog even aan laten staan?
De boef in kwestie hieronder:
[ afbeelding ]
Dat is dus echt een happy end met die sateprikkers. Ik heb helaas vaak genoeg meegemaakt dat het niet goed gaat. Maar ja, nooit in paniek raken, even je dierenarts bellen!quote:Op maandag 16 december 2013 18:00 schreef -Spring het volgende:
[..]
Voor wat het waard is (want sateprikkers zijn geen splinterende kippenbotjes): onze wijlen Duitse Staander had eens zeven(!) lange satéprikkers opgegeten. Die waren voor op de bbq; er zat nog rauw vlees aan.
Wij in paniek de da gebeld. Die reageerde heel rustig met: 'geen paniek. En hond heeft heel soepele slijmvliezen. Als ze er over een uurtje nog niet uit zijn, kun je nog eens bellen.'
En warempel, een uur later spuugde ie ze alle zeven weer netjes uit. Het vlees was eraf, dat wel.
En nog iets OT's, maar wel leuk om te vertellen: wij hadden vroeger een heel leuk vuilnisbakje. Toen ie een jaar of 15 was, was ie half doof en blind en zo dement als een deur. Hij struinde op zn ouwe dag een beetje suf door de achtertuin en had inééns een muis te pakken. Een levende.En niet eens zo'n suffe spitsmuis. Terwijl mn moeder verwoede pogingen deed om die piepende muis uit zn bek te trekken, slikte de hond m zonder te kauwen in één keer door.
Die muis kwam er overigens na een minuut of twintig via de voorkant weer uit. Dood inmiddels.
Balen... Hopelijk gaat het snel over dan. Volgens mij,had je die caaf net? Dan zou je eigenlijk ook de fokker/de verkoper moeten inlichten. Want het is besmettelijk. Kan eigenlijk ook op de mens overlopen, je krijg dat rode jeukende plekjes van (iha minder besmettelijk dan schimmelinfectie voor de mens, wel erg besmettelijk voor andere cavia's)quote:Op maandag 16 december 2013 18:37 schreef dahippieunicorn het volgende:
Even een update over de cavia; het is schurft. Beide cavia's hebben hier wat voor gekregen en we moeten over drie weken even terugkomen.
Oh echt, die wattenquote:Op maandag 16 december 2013 18:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
1. Paniekmodus mag direct uitIk verwacht geen problemen meer.
2. Nooit zout geven om te laten braken, want het is giftig voor de honden
3. Botten /scherpe stukjes zoals sateprikkers kan je meestal niet laten opbraken. Want dan passeren zij weer de slokdarm (de andere kant op) en daar wil je namelijk ook geen gaatjes in hebben.
4. Als je de hond wil laten braken, dan bij de dierenarts laten doen (met een speciale injectie) en het liefst binnen 2 uur nadat iets opgegeten is (anders zit het al in de darm)
5. Er is geen bewijs dat ontbijtkoek darmen kan beschermen tegen scherpe dingen
6. Katoen(dus liefst niet synthetisch) watten gedrenkt in blikvoer of bouillon (om het smakelijk te maken) werken wel omhullend.
7. Schattige foto
Whehehe. Eet smakelijk.quote:Op maandag 16 december 2013 19:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Nou, ik ga ook iets uit de vuilnisbak opvissen eten
Fijne avond!
Een jaar of 3 geleden ben ik vanwege de pigmentvorming naar de DA geweest, toen heeft hij met het lichtje in zijn ogen geschenen, geen probleem voor het poezenkind.quote:Op maandag 16 december 2013 09:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Lage albumine, lage natrium en iets hogere glucose (de laatste is mogelijk stress respons) zijn geen specifieke parameters en kunnen gewoon horen bij "ziek zijn". Moest je nog terug komen voor controle bloed?
Pigmentverandering van de iris zegt ook niks, tenzij het ook dikker wordt (dan kan een dierenarts alleen zien met een speciale ooglampje en dan moet het poezenkind nog goed meewerken)
Het verschil in de pupillen is wel bijzonder! Was het zo dat het linker oog slecht reageerde op het licht? Of heeft het rechter oog te nauw pupil? Anyway, als het verschil erg duidelijk is, dan kan het iets neurologisch zijn (probleem met de zenuwen/hersenen, ook bepaalde stofwisselingsproblemen kunnen tot de problemen met de hersenen leiden) of kan het probleem in het oog liggen.
Weet je het zeker dat de pupil vergroot is en het niet alleen maar zo lijkt vanwege de donkere verkleuring van de iris?
Kan het zijn dat ie zijn pootjes verbrand heeft aan een kookplaat? Is ooit gebeurd bij mijn vorige kat en dat zag er ook zo uit.quote:Op maandag 16 december 2013 20:16 schreef Smikkelbeer het volgende:
Beste DA,
eerder deze avond zat één van mijn katten op schoot en toen ik even naar z'n pootjes keek zag ik dat zijn zwarte kussentjes ineens deels roze zijn. Op zijn voorpoten hangen er zelfs wat zwarte velletjes los bij. De kussentjes op zijn achterpoten zijn alleen wat lichter gekleurd maar (nog) niet kapot.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Ik mag er gewoon aan komen, hij rent nog steeds keihard rond en springt nog steeds overal vanaf.
Heb net een foto (klik) kunnen maken van het voorpootje dat er het 'ergst' aan toe is. Kan dit kwaad? Heb dit nog nooit gezien bij hem of mijn andere katten.
Als je een handje vol watten voert, zal het geen probleem zijn. Maar dat is dus al je hond een sateprikker of een naald oid heeft opgegeten. Bij een kippenbot zou ik toch eerst afwachten.quote:Op maandag 16 december 2013 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh echt, die watten
En dat kan niet ergens klem komen te zitten oid? Ik hoef het nu niet meer te doen ook he?
quote:Ik zal de paniekmodus een standje lager zetten (maar nog wel goed in de gaten houden).
Dankjewel!
[..]
Whehehe. Eet smakelijk.
Ja klopt, hij komt van een dierenwinkel, we gaan het morgen even melden. Onze oudere cavia kwam van diezelfde winkel en had ook schurftquote:Op maandag 16 december 2013 19:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Balen... Hopelijk gaat het snel over dan. Volgens mij,had je die caaf net? Dan zou je eigenlijk ook de fokker/de verkoper moeten inlichten. Want het is besmettelijk. Kan eigenlijk ook op de mens overlopen, je krijg dat rode jeukende plekjes van (iha minder besmettelijk dan schimmelinfectie voor de mens, wel erg besmettelijk voor andere cavia's)
Het is toch eigenlijk lastig om iets over te zeggen zonder het nader onderzoek. Ik zou dan graag een echo van de lever willen maken en mogelijk doorsturen voor een biopt van de tumor. Maar ik snap dat het niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 16 december 2013 19:33 schreef Prospera het volgende:
[..]
Een jaar of 3 geleden ben ik vanwege de pigmentvorming naar de DA geweest, toen heeft hij met het lichtje in zijn ogen geschenen, geen probleem voor het poezenkind.
Nu heeft hij daadwerkelijk verschillende pupilgroottes.
Ook nu hij hersteld is van zijn ziekte.
Aan de hand van de bloeduitslagen concludeerde de DA dat hij een levertumor zou hebben.
Maar dat was toen hij heel ziek was, die week.
Een aanvullend bloedonderzoek kan ik niet betalen, de da-kosten waren die week 330 euro en met een hypotheek en 1200 inkomen is de rek er uit.
Om terug op je vraag te komen: het pigment is niet verdikt en het is me niet duidelijk
of de rechterpupil niet is vernauwd of het linker pupil is verwijd.
wel zijn ze ongelijk.
Volgens DA is linkeroog met pigmentvorming wel verwijd.
Neurologisch kan het zijn, maar hij doet alles wat een kat moet doen. Geen laesis in gedrag.
Oei... Wat Tonja zegt, dat lijken wel verbrande (of aangevroren, maar het vriest nu niet...) pootjes! Je kan eventueel wondzalf erop smeren. En in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.quote:Op maandag 16 december 2013 20:16 schreef Smikkelbeer het volgende:
Beste DA,
eerder deze avond zat één van mijn katten op schoot en toen ik even naar z'n pootjes keek zag ik dat zijn zwarte kussentjes ineens deels roze zijn. Op zijn voorpoten hangen er zelfs wat zwarte velletjes los bij. De kussentjes op zijn achterpoten zijn alleen wat lichter gekleurd maar (nog) niet kapot.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Ik mag er gewoon aan komen, hij rent nog steeds keihard rond en springt nog steeds overal vanaf.
Heb net een foto (klik) kunnen maken van het voorpootje dat er het 'ergst' aan toe is. Kan dit kwaad? Heb dit nog nooit gezien bij hem of mijn andere katten.
Oei, dat is niet zo mooi dan...quote:Op maandag 16 december 2013 20:38 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Ja klopt, hij komt van een dierenwinkel, we gaan het morgen even melden. Onze oudere cavia kwam van diezelfde winkel en had ook schurft
Bedankt voor het antwoord! (Tonja ookquote:Op maandag 16 december 2013 20:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oei... Wat Tonja zegt, dat lijken wel verbrande (of aangevroren, maar het vriest nu niet...) pootjes! Je kan eventueel wondzalf erop smeren. En in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.
En even onderzoeken waar de poes zich aan kan verbranden.
het is niet voor niets dat het wordt afgeraden om dieren bij een dierenwinkel te kopen.quote:Op maandag 16 december 2013 20:38 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Ja klopt, hij komt van een dierenwinkel, we gaan het morgen even melden. Onze oudere cavia kwam van diezelfde winkel en had ook schurft
Calendulazalf is prima hoor. Succes met het poezenkind (hij zal er niks van leren...)quote:Op maandag 16 december 2013 21:00 schreef Smikkelbeer het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord! (Tonja ook)
Hij zal zich dan inderdaad waarschijnlijk aan de kookplaat verbrand hebben, moet hem de laatste tijd vaak van het aanrecht halen. Buiten komt ie niet, dus aangevroren kan het sowieso niet zijn. Kan/mag ik er calendulanzalf op smeren? Dat is het enige dat ik in huis heb voor brandwondjes.
Haha u herinnert zich niet puppy Sjon en die tampon??quote:Op maandag 16 december 2013 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh echt, die watten
En dat kan niet ergens klem komen te zitten oid? Ik hoef het nu niet meer te doen ook he?
Ik zal de paniekmodus een standje lager zetten (maar nog wel goed in de gaten houden).
Dankjewel!
[..]
Whehehe. Eet smakelijk.
Beaquote:
Ik denk dat het een vrouw is.quote:Op maandag 16 december 2013 23:22 schreef Queller het volgende:
[..]
BeaVan Beaphar natuurlijk
![]()
![]()
![]()
Of heet onze DigiDA echt Bea
Ik weet niet eens of we een mannelijke of een vrouwelijke DigiDA hebben
Hoi, het is geen reverse sneezing maar echt niezen. Na 3 a 4 mislukte pogingen niest hij heel hard waarbij hij geregeld met z'n hoofd de vloer raakt (alleen bij opwinding).quote:Op maandag 16 december 2013 16:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Is het reverse sneezing of echt niezen? Heeft hij ook neusuitvloeiing? Problemen met het eten? Gebit geen problemen?
Paard vorige week voorgelegd ,krijg het advies om toch nog een tijdje op paard te blijven .quote:Op donderdag 28 november 2013 13:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
[..]
Goed bezig qua onderzoeken!
[..]
Als zij in het verleden paard heeft gegeten, dan is het inderdaad niet geschikt als een eliminatie dieet. Een eliminatie dieet van 6-8 weken met alleen spiervlees, zonder een calciumbron, moet wel kunnen bij een volwassen hond!
====================================================================
Die seborroe in de oren, stinkt het ook? Het is best mogelijk dat er gistenovergroei is als gevolg van allergie/ na een antibioticum kuur. Hebben jullie ook al een kweek van oorsmeer gemaakt? (om te kijken of er gisten of bacterien inzitten en welke)
Even een side note : Het kán zijn dat je hond doof word. Niet gelijk flippen zoals ik deedquote:Op dinsdag 17 december 2013 08:55 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Paard vorige week voorgelegd ,krijg het advies om toch nog een tijdje op paard te blijven .
het is vandaag precies tien weken dat ik geisoleerd paard aanbied .
Wat is jou mening herin en hoe verder ?
Gisteren uitslag van het oorsmeer gekregen:Gisten (de naam is me ontschoten )
Ik krijg nu Otiderm mee(was otifin PD bij de vorige DA)
Tien dagen zalven volgens de baliemedewerkster .
Ik lees de bijsluiter :
Toedieningswijze & dosering
Eenmaal per dag 10 druppels in het oor, gedurende 7 tot 14 dagen.
Na 7 dagen behandelen dient de dierenarts de noodzaak, om de behandeling met nog een week te verlengen, te beoordelen.
Waarschuwingen
Speciale voorzorgsmaatregelen voor gebruik bij dieren
Voordat de behandeling met het product gestart wordt, dient gecontroleerd te worden of het trommelvlies intact is. De uitwendige gehoorgang dient voor behandeling uiterst nauwgezet te worden schoongemaakt en gedroogd. Wanneer het product wordt gebruikt dient rekening gehouden te worden met het officiële en nationale beleid ten aanzien van antimicrobiële middelen. Het gebruik van fluoroquinolonen dient te worden beperkt tot behandeling van aandoeningen, die slecht hebben gereageerd of naar verwachting slecht zullen reageren op andere groepen antimicrobiële middelen. Indien mogelijk dienen fluoroquinolonen uitsluitend te worden gebruikt op basis van gevoeligheidstesten.Wanneer het product anders wordt gebruikt dan aangegeven in de SPC kan dit het aantal bacteriën dat resistent is tegen fluoroquinolonen verhogen en de effectiviteit van behandeling met andere quinolonen verminderen vanwege de mogelijkheid van kruisresistentie.
Hoe ga ik hier mee om ?
AAIn hoeverre behoor ik het oor te reinigen ?
B.behoor ik een afspraak te maken ,zoals aangegeven is in de bijsluiter ?
C. kan ik niet naar jou overstappen ?
quote:
Het is een broodje aap verhaal dat chins geen externe parasieten kunnen krijgen vanwege hun dichte vacht. Zij kunnen prima vlooien, luizen of mijten krijgen. Chins kunnen vlooien oplopen van bijv. een kat. Komen je chins niet in contact met andere dieren, dan is de kans erop niet zo groot. Je kan een chin ook met een vlooienkammetje kammen om te kijken of er vlooienpoepjes zijn. Nou vinden de chins het kammen meestal niet zo leuk...quote:Ik wil Even info checken.
Ik heb altijd geleerd en lees het ook op ieder forum dat chinchilla s geen vlooien krijgen vanwege hun dichte vacht. Klopt volgens mij ook. Ik heb ze nog gevonden en mijn dames krabben ook niet.
Chins zou je dus nooit hoeven ontvlooien. (Dit geloof ik wel)
Theoretisch gezien zou zij wel wormen moeten hebben, praktisch gezien zien wij daar nooit problemen van. Als je het zeker wil weten, even een mengmonster (van alle chins) verse ontlasting bij je dierenarts afleveren voor het onderzoek naar wormeieren.quote:Maar ik lees ook overal dat chins niet ontwormd hoeven te worden. Nu denk ik dat de meeste chins hun leven in een kooitje slijten en niet in contact komen met besmettingsbronnen. Maar die van mij lopen over dezelfde tegels als mijn poes. En soms komt poes even neuzen door de tralies met de chins. ( poes word regelmatig ontvlooid en ontwormd maar komt dagelijks buiten en loopt veel besmettingsrisico door alle andere katten buiten)
Klopt het dat chins geen wormen krijgen?
Ik had het gelezen in de bijsluiter ,dank .quote:Op dinsdag 17 december 2013 08:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Even een side note : Het kán zijn dat je hond doof word. Niet gelijk flippen zoals ik deedKomt van de otiderm en gaat weer over
Ja, datzelfde bedacht ik me ook, toen ik me afvroeg wanneer we in godsnaam sneeuw zouden krijgenquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:07 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik had het gelezen in de bijsluiter ,dank .
Toen ik gister buiten liep bedacht ik me dat je oude heer goed weer heeft momenteel .
quote:Op maandag 16 december 2013 23:22 schreef Queller het volgende:
[..]
BeaVan Beaphar natuurlijk
![]()
![]()
![]()
Of heet onze DigiDA echt Bea
Ik weet niet eens of we een mannelijke of een vrouwelijke DigiDA hebben
Mooi zo, ik vind die mannen altijd smerig lompquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Mannelijke DA zijn een uitstervend soort hoor
Vooral dit dusquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:04 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een vrouw is.
Maar ik vraag me af wat een DA bij Beaphar doet. (Behalve Fok!en)
Ik werk mee aan de ontwikkeling van nieuw veterinaire producten en voedingsmiddelen. En ik monitor de geregistreerde diergeneesmiddelen op bijwerkingen ed.quote:Heeft Beaphar dieren waar ze voer op testen en onderzoekt ze deze dieren?
Hebben ze bakken met vlooien en gooien ze daar gif bij?
Onderzoekt ze voedingsstoffen om voer te verbeteren?
In principe zou ik mij niet direct zorgen maken als er geen neusuitvloeiing is. Het kan zijn dat je hond wat gevoeliger slijmvliezen heeft waardoor het makkelijk geirriteerd maakt. Ik zou wel even proberen te noteren hoe vaak en hoe erg hij het doet. Als het steeds erger wordt, wel even een afspraak maken bij je dierenarts.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:22 schreef eight het volgende:
[..]
Hoi, het is geen reverse sneezing maar echt niezen. Na 3 a 4 mislukte pogingen niest hij heel hard waarbij hij geregeld met z'n hoofd de vloer raakt (alleen bij opwinding).
Er is geen neusuitvloeiing en geen problemen met eten. Hij heeft wel nog maar weinig tandjes waardoor eten soms wat lastiger is en heeft een gevoelige maag waardoor hij geregeld ziek is en helemaal niets eet.
Als de worminfectie zo erg is dat het poezenkind volwassen wormen uitbraakt, dan kan het zeker diarree en braken geven. Profender werkt tegen spoelwormen en lintwormen, dus dan is er misschien toch iets mis gegaan in de ontworming (een pipetje niet goed op de huid gedruppeld?)quote:Op dinsdag 17 december 2013 07:32 schreef silliegirl het volgende:
Beste DDA,
1 van mijn poezekindje is ziekjesze heeft diarree en ze heeft vannacht alles (op meerdere plaatsen) ondergekotst. Ze heeft vanochtend wel wat gegeten en gedronken maar minder dan haar reguliere maaltijd. Ze is wel actief, wilde ook perse naar buiten en ging vrolijk in de tuin spelen...
Ik vond in haar ontlasting geen wormen, maar in het braaksel meende ik wel een spoelworm te zien. Nu is poezekind geen fan van pillen en ik gebruik voor ontworming van die pipetjes van profender (uit mn hoofd, kan dat kloppen?). Zou dat voldoende zijn? En kan poezekind inderdaad last hebben van diarree en braken door een worminfectie of moet ik nog meer maatregelen treffen? Ze heeft een onwijze hekel aan haar reismand en de dierenarts (en ik geloof dat dat na het vorige bezoek wel wederzijds is ook, madame zat blazend in haar mandje en ik zei nog tegen DA dat hij beter een handschoen aan kon doen, maar dat was niet nodig bij een huiskatje..*kuch*... Iets met een bloedende arm vol krab en bijtwonden ) dus ik ontzie die bezoeken altijd, poezekind is er altijd een week van slag van (en dan woont ze onder m'n bed..)
Ga haar zeker opnieuw ontwormen. Ze was vanochtend actief, ze maakte geen zieke indruk. Ik hou haar maar even goed in de gaten. Haar poezenzusje moet dan denk ik ook weer ontworming he?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als de worminfectie zo erg is dat het poezenkind volwassen wormen uitbraakt, dan kan het zeker diarree en braken geven. Profender werkt tegen spoelwormen en lintwormen, dus dan is er misschien toch iets mis gegaan in de ontworming (een pipetje niet goed op de huid gedruppeld?)
Ik zou hem dus toch alweer opnieuw ontwormen. En tijdelijk overzetten op gekookte kipfilet =lichtverteerbaar voer. Braakt de poes na 24 uur nog, dan moet je naar de dierenarts. Ook als de poes erg ziek is.
Gaat het beter met het paardenvlees?quote:Op dinsdag 17 december 2013 08:55 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Paard vorige week voorgelegd ,krijg het advies om toch nog een tijdje op paard te blijven .
het is vandaag precies tien weken dat ik geisoleerd paard aanbied .
Wat is jou mening herin en hoe verder ?
Mallassezia gistenquote:Gisteren uitslag van het oorsmeer gekregen:Gisten (de naam is me ontschoten )
Ik krijg nu Otiderm mee(was otifin PD bij de vorige DA)
Tien dagen zalven volgens de baliemedewerkster .
quote:Ik lees de bijsluiter :
Toedieningswijze & dosering
Eenmaal per dag 10 druppels in het oor, gedurende 7 tot 14 dagen.
Na 7 dagen behandelen dient de dierenarts de noodzaak, om de behandeling met nog een week te verlengen, te beoordelen.
Waarschuwingen
Speciale voorzorgsmaatregelen voor gebruik bij dieren
Voordat de behandeling met het product gestart wordt, dient gecontroleerd te worden of het trommelvlies intact is. De uitwendige gehoorgang dient voor behandeling uiterst nauwgezet te worden schoongemaakt en gedroogd. Wanneer het product wordt gebruikt dient rekening gehouden te worden met het officiële en nationale beleid ten aanzien van antimicrobiële middelen. Het gebruik van fluoroquinolonen dient te worden beperkt tot behandeling van aandoeningen, die slecht hebben gereageerd of naar verwachting slecht zullen reageren op andere groepen antimicrobiële middelen. Indien mogelijk dienen fluoroquinolonen uitsluitend te worden gebruikt op basis van gevoeligheidstesten.Wanneer het product anders wordt gebruikt dan aangegeven in de SPC kan dit het aantal bacteriën dat resistent is tegen fluoroquinolonen verhogen en de effectiviteit van behandeling met andere quinolonen verminderen vanwege de mogelijkheid van kruisresistentie.
Er is helaas geen oorzalf met alleen het middel tegen Mallassezia. Otiderm bevat wel dit middel, Otifin dus bijv. toch niet.quote:Hoe ga ik hier mee om ,en heb ik het juiste middel mee gekregen aangezien hierin ook weer AB zit.
Daar kan toch het beste je eigen dierenarts het antwoord op geven. Ik heb niet in het oor van je hond gekekenquote:A.In hoeverre behoor ik het oor te reinigen ?
De bijsluiter is een richtlijn. Wel of geen controle afspraak bepaalt je dierenarts. Ik liet de dieren meestal na 2 weken terug komen voor de controle.quote:B.behoor ik een afspraak te maken ,zoals aangegeven is in de bijsluiter ?
quote:C. kan ik niet naar jou overstappen ?
quote:
Dat staat ook op de bijsluiter.quote:Op dinsdag 17 december 2013 08:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Even een side note : Het kán zijn dat je hond doof word. Niet gelijk flippen zoals ik deedKomt van de otiderm en gaat weer over
quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:07 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik had het gelezen in de bijsluiter ,dank .
quote:Toen ik gister buiten liep bedacht ik me dat je oude heer goed weer heeft momenteel .
quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gaat het beter met het paardenvlees?
[..]
Nee ,hetzelfde
Mallassezia gistenInderdaad
Otiderm werkt daar tegen, Otifin niet.
[..]Wat goed dat jij de bijsluiter leest! Dat zou eigenlijk meer mensen moeten doen!
[..]
Ik leer dagelijks bij
Er is helaas geen oorzalf met alleen het middel tegen Mallassezia. Otiderm bevat wel dit middel, Otifin dus bijv. toch niet.
[..]
Daar kan toch het beste je eigen dierenarts het antwoord op geven. Ik heb niet in het oor van je hond gekeken
[..]
De bijsluiter is een richtlijn. Wel of geen controle afspraak bepaalt je dierenarts. Ik liet de dieren meestal na 2 weken terug komen voor de controle.
[..]Het is niet mijn bedoeling om klanten weg te lokken bij mijn collega's.
Iedereen word uiteindelijk afgerekend op resultaten .
Er moet wel een balans zijn vind ik ben nu 14 consulten verder vanaf februari,
en mijn beste DA zit op Fok .
[..]
Oh, niet allemaal toch?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mooi zo, ik vind die mannen altijd smerig lomp
Cute!quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:25 schreef Qwea het volgende:
Ooh, ik wilde hem ook even hier posten, o.a voor DDA :
[ afbeelding ]
Thnx voor alle antwoorden en voorlichtingenDat je het in 2014 maar blijft voortzetten
Allebei de poezenkinderen tegelijkertijd ontwormenquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ga haar zeker opnieuw ontwormen. Ze was vanochtend actief, ze maakte geen zieke indruk. Ik hou haar maar even goed in de gaten. Haar poezenzusje moet dan denk ik ook weer ontworming he?
Speelt prednisolon daar trouwens een rol in? Ik heb het idee dat poezekind met astma veel vatbaarder is voor wormen en vlooien dan de andere kat. Al is het nu de ander die ziekjes is..
Als het na 10 weken alleen maar paardenvlees niet beter gaat, dan kunnen er 2 dingen zijn:quote:
Even de bijsluiter van je anti-vlooienmiddel lezen wat daar aangegeven staat. Maar de meeste middelen kan je na 3 weken probleemloos opnieuw gebruiken. Als je vlooien vermoed, is het ook verstandig om ook de omgeving te behandelen bijv. met een Tapijtspray (werkt niet alleen op tapijt hoorquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:01 schreef monsterd. het volgende:
Nog even een vraag. Onze hond heeft last van jeuk. Circa 3 week geleden is hij voor het laatst ontwormt en ontvlooit maar hij blijft krabben.
Ik check dagelijks op vlooien, maar heb er tot dusver geen enkele gespot. Wel is de jeuk erger geworden na bezoek bij familie met 2 honden.
Kan ik weer ontvlooi-middel gebruiken of kan dat nu nog schadelijk voor de hond zijn?
Hmm. Het betreffende poezenkindje is destijds als zwerfkatje gevangen. Ze had een enorme groeiachterstand (ze zag eruit als een klein kitten van een week of 12, maar bleek al tandjes gewisseld te hebben dus moest minimaal 6 maanden zijn volgens de dierenarts). Ze bleek een ernstige wormeninfectie te hebben, die ze gelukkig heeft overleefd, maar wat overbleef was een katje wat (zelfs als ze rustig lag) enorm snel ademhaalde (degene die haar opving destijds heeft een keer getimed, haar buikje ging soms wel 140 keer op en neer per minuut!). Na een start met prednison is dit verbeterd, maar nu kan ze soms nog aanvallen hebben. Het mooie is dat ze voorheen bij zo'n aanval compleet hyper werd, ze vloog dan alle kanten op, alsof ze geen rust kon vinden. Ik ging dan vaak met haar aan de haal (heb zelfs een keer een nacht met haar in een badkamer vol stoom gezeten, ik heb zelf astma en mij bracht dat als baby wat verzachting) en sindsdien kruipt ze bij mij op schoot als ze zichtbaar benauwd is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Allebei de poezenkinderen tegelijkertijd ontwormen![]()
Prednisolon kan een rol spelen, want prednisolon remt eigen afweer. Astma is namelijk in feite een overdreven reactie van eigen afweer.
Het was vlooienmiddel van Beapharquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Even de bijsluiter van je anti-vlooienmiddel lezen wat daar aangegeven staat. Maar de meeste middelen kan je na 3 weken probleemloos opnieuw gebruiken. Als je vlooien vermoed, is het ook verstandig om ook de omgeving te behandelen bijv. met een Tapijtspray (werkt niet alleen op tapijt hoor) Helpt dat niet, dan is het toch verstandig om een afspraak te maken bij je dierenarts.
Ik zou mij geen zorgen maken over het poezenkind. Die komt vast en zeker terug. Zolang het maar een enkel keer braken en wat diarree is, is zij niet doodziek.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm. Het betreffende poezenkindje is destijds als zwerfkatje gevangen. Ze had een enorme groeiachterstand (ze zag eruit als een klein kitten van een week of 12, maar bleek al tandjes gewisseld te hebben dus moest minimaal 6 maanden zijn volgens de dierenarts). Ze bleek een ernstige wormeninfectie te hebben, die ze gelukkig heeft overleefd, maar wat overbleef was een katje wat (zelfs als ze rustig lag) enorm snel ademhaalde (degene die haar opving destijds heeft een keer getimed, haar buikje ging soms wel 140 keer op en neer per minuut!). Na een start met prednison is dit verbeterd, maar nu kan ze soms nog aanvallen hebben. Het mooie is dat ze voorheen bij zo'n aanval compleet hyper werd, ze vloog dan alle kanten op, alsof ze geen rust kon vinden. Ik ging dan vaak met haar aan de haal (heb zelfs een keer een nacht met haar in een badkamer vol stoom gezeten, ik heb zelf astma en mij bracht dat als baby wat verzachting) en sindsdien kruipt ze bij mij op schoot als ze zichtbaar benauwd is.![]()
Maar goed, even terug naar mijn vraag: Ik heb me steeds afgevraagd of de luchtwegproblemen een gevolg zijn van de ernstige wormeninfectie, maar de dierenarts wist dit eigenlijk ook niet.. Heb jij daar misschien een idee over?
Vanuit dat idee ben ik ook bijna obsessief met ontwormen, ik snap dan ook niet waarom haar poezenzusje er nu ineens zo'n last van heeft. Misschien inderdaad iets fout gedaan dan..
Mijn vriend bericht net dat ziek poezenkind aan de wandel is gebleven en hij moet nu ook weg (ze loopt eigenlijk altijd buiten overdag), kan dat kwaad, er van uitgaande dat ze niet lekker is door spoelwormen? Ik ben in staat om voor haar naar huis te rijden namelijk.![]()
Je mag het herhalen!quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Het was vlooienmiddel van BeapharMaar ik ga het proberen, bedankt!
Echtquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Mannelijke DA zijn een uitstervend soort hoor
Jij moet een keer mee naar onze DA's. De dames zijn natuurlijk erg sexy (zo'n witte jas doet wel iets), maar de mannen zijn om op te vreten. Zulke schatjes.... Zelfs ik zou ze erbij nemenquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:13 schreef Qwea het volgende:
Mooi zo, ik vind die mannen altijd smerig lomp
Dat. Absoluut. De beste toevoeging aan FOK! sinds jaren. Ik weet dat vaker iets dergelijks is en wordt geprobeerd. Maar niet iedereen kan het. Jij kan het wel. Huldequote:Op dinsdag 17 december 2013 09:25 schreef Qwea het volgende:
Ooh, ik wilde hem ook even hier posten, o.a voor DDA :
[ afbeelding ]
Thnx voor alle antwoorden en voorlichtingenDat je het in 2014 maar blijft voortzetten
Ok, bedanktquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe zou ik mij niet direct zorgen maken als er geen neusuitvloeiing is. Het kan zijn dat je hond wat gevoeliger slijmvliezen heeft waardoor het makkelijk geirriteerd maakt. Ik zou wel even proberen te noteren hoe vaak en hoe erg hij het doet. Als het steeds erger wordt, wel even een afspraak maken bij je dierenarts.
Expectations versus Realityquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Echt
[..]
Jij moet een keer mee naar onze DA's. De dames zijn natuurlijk erg sexy (zo'n witte jas doet wel iets), maar de mannen zijn om op te vreten. Zulke schatjes.... Zelfs ik zou ze erbij nemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank jequote:[..]
Dat. Absoluut. De beste toevoeging aan FOK! sinds jaren. Ik weet dat vaker iets dergelijks is en wordt geprobeerd. Maar niet iedereen kan het. Jij kan het wel. Hulde![]()
![]()
Hemels natuulijkquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Schattuhhh!![]()
Hoe smaakt zo'n engeltje?
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Ik zou het toch proberen te beperken tot 1-2 engeltjes per dag ivm te hoge mierzoet gehalte.
True story.quote:[b]Op dinsdag 17 december 2013 12:07 schreef
Dat. Absoluut. De beste toevoeging aan FOK! sinds jaren. Ik weet dat vaker iets dergelijks is en wordt geprobeerd. Maar niet iedereen kan het. Jij kan het wel. Hulde
Furby topic?? Waar?quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:14 schreef Greys het volgende:
Ik vind de DDA vooral zo tof omdat ze ook gewoon post alsof ze al jaren FOK!-user is.
En gewoon eerlijk is (bv dat ze net zei 'ik heb natuurlijk niet in het oor van je hond gekeken').
En dat ze gewoon mee trollt in een furby topic![]()
![]()
quote:Hulde
En ook gewoon meepesten hè als iemand met een egel opgescheept zit.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:14 schreef Greys het volgende:
Ik vind de DDA vooral zo tof omdat ze ook gewoon post alsof ze al jaren FOK!-user is.
En gewoon eerlijk is (bv dat ze net zei 'ik heb natuurlijk niet in het oor van je hond gekeken').
En dat ze gewoon mee trollt in een furby topic![]()
![]()
Hulde
Wat pesten? Helemaal nietquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:31 schreef Disana het volgende:
[..]
En ook gewoon meepesten hè als iemand met een egel opgescheept zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liefquote:Nee echt.
Ik vind DDA geweldig en hoop dat ze nog lang blijft.![]()
Bedankt voor de lieve reacties!quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind DDA ook helemaal geweldig, soms zijn er van die dingen waarvoor je niet meteen naar de dierenarts wilt hollen maar je je wel wat ongerust over maakt. Veelal zijn dat nou precies van die probleempjes die natuurlijk net in het weekend zich voordoen. Nou ben ik niet te beroerd om midden in de nacht met HHH naar de eerste de beste nachtdienst dierenarts te racen, al is het 50 km verderop met een slordige 220 km/uur of zo voor een akelig hoestje () maar de aanwezigheid van onze heldin hier wordt dus terecht enorm gewaardeerd.
Lieve DDA, ik en vooral HHH is ook erg blij met jou, HHH vooral want die weet dat ze zonder jou veel vaker op de behandeltafel zou moeten staan, en zo hoort het ook.
![]()
Mooi vak, dierenarts want al onze beestjes kunnen nu eenmaal niet praten (al kunnen ze wel erg veel duidelijk maken), het siert ook elke dierenbaas dat hij/zij zich zorgen maakt om wat ook. En het staat al in de OP, als er echt iets is is je eigen da gewoon uiteraard de logische en beste weg maar soms is het zo fijn een mening of advies te kunnen vragen, het kan ook stress voorkomen bij dieren niet onnodig naar de da te hollen.
Wij allen en onze bezorgdheid over onze diertjes
En gelukkig maar dat we zo veel van ze houden![]()
Ach ja, EEE ...die wordt verschrikkelijk gemist, alleen al vanwege dat mooie topicquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:31 schreef Disana het volgende:
[..]
En ook gewoon meepesten hè als iemand met een egel opgescheept zit.
Nee echt.
Ik vind DDA geweldig en hoop dat ze nog lang blijft.
Onderweg naar huis, schoot het mij plots te binnen. Bedoel je het Pokemon topic? Daar heb ik natuurlijk wel verstand van dankzij de uitmuntende Utrechtse opleiding Diergeneeskundequote:
Dat schreeuwen kan passen bij dementie. Bij de katten noemen wij echt eigenlijk geen dementie maar geriatric cognitive dysfuntion syndrome. En de verschijnselen kunnen zijn: desoriëntatie (de poes weet niet waar zij is, of bijv. waar haar kattenbak is), plassen/poepen op vreemde plekken, vocalisatie (schreeuwen) enz. De recente onderzoeken doen vermoeden dat toch minimaal 50% van de katten ouder dan 15 jaar een of meerdere symptomen gaan vertonen. De precieze oorzaak weten wij nog niet helemaal, waarschijnlijk iets met slechtere doorbloeding van de hersenen. Bij de mensen weten zij natuurlijk ook nog niet 100% waarom oudere mensen dement worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 08:53 schreef gargamel het volgende:
Hallo DDA
Ik heb een poes van bijna 18 die sinds een paar weken nachts gaat lopen 'schreeuwen'. Zo ook vannacht. Nadat ik het licht op de overloop had aangedaan was het probleem opgelost.
Haar broer begon een jaar of 2 ook met deze 'problemen' en kreeg kort daarna een hersenbloeding, met alle gevolgen van dien.
Is het mogelijk dat ook zij last heeft van een hoge bloeddruk. Is er iets wat ik haar kan geven om eventueel hersenbloedingen te voorkomen?
NB ze is behoorlijk doof, en begint ook wel kippig te worden. Met haar neus is niks mis :p. Ze eet drinkt, plast en poept normaal (niet altijd op de juiste plaats helaas).
Het kan heel snel werken, waarschijnlijk zat zij vol met wormenquote:Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef silliegirl het volgende:
Poezekind update! Ze zat gistermiddag toen ik thuis kwam braaf op me te wachtenop de oprit. Poezekind meteen de profender gegeven, vond ze dan weer minder leuk dan mijn thuiskomst, maar ok.
Ze is toen gaan slapen, na een aantal uur kwam er een enorme hoeveelheid wormen uit de kat (werkt dat spul zo snel??) en had ze ineens ook mega honger. Ik heb haar overigens nog nooit zo actief en vrolijk meegemaakt als vanochtend; ze stond op twee pootjes kopjes te geven toen ik opstond.
Vraag: Er schijnt ook een spot-on product op de markt te zijn tegen vlooien en wormen. Ik heb nu steeds die profender en iets anders voor de vlooien, maar als er een twee in 1 oplossing is, is dat nog makkelijker. Weet jij daar iets meer over? Ik kan het namelijk zelf niet vinden..
Ik heb nog even nagekeken en Beaphar Laveta kat vitamines bevat vit E, en Laveta hond bevat L-carnitine (mag ook aan de kat gegeven worden). En Tarmekiemolie bevat ook vit. E.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
het eten van anti-oxidanten goed, dus vitamine C, E, Beta-caroteen, Omega 3 vetzuren, L-carnitine.
Zo , ik ook nog even de dierenarts een pluim in haar steken. Hoeveel tijd, energie en vriendelijkheid jij in dit topic steekt. Waar werk je? Dit is een uitstekende manier om eeuwig trouwe patientjes te wervenquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
True story.
En ook echt geniaal dat het DDA zo vaak aanwezig is. Dit is echt een briljant topic.
Dank voor het antwoord. Ik ga eens kijken waar ik deze supplementen kan krijgen (eventueel in compleet voeding). Bloeddruk meten bij de dierenarts is niet echt een optie. Ze is panisch als ze daar is. De laatste keer moest ik haar zelfs drogeren voor er bloed afgenomen kon worden. Toen was alles nog in orde.quote:Op woensdag 18 december 2013 09:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat schreeuwen kan passen bij dementie. Bij de katten noemen wij echt eigenlijk geen dementie maar geriatric cognitive dysfuntion syndrome. En de verschijnselen kunnen zijn: desoriëntatie (de poes weet niet waar zij is, of bijv. waar haar kattenbak is), plassen/poepen op vreemde plekken, vocalisatie (schreeuwen) enz. De recente onderzoeken doen vermoeden dat toch minimaal 50% van de katten ouder dan 15 jaar een of meerdere symptomen gaan vertonen. De precieze oorzaak weten wij nog niet helemaal, waarschijnlijk iets met slechtere doorbloeding van de hersenen. Bij de mensen weten zij natuurlijk ook nog niet 100% waarom oudere mensen dement worden.
In mensen wordt wel veel onderzoek gedaan of je iets met de voeding kan doen om dit probleem te voorkomen. Blijkbaar is het eten van anti-oxidanten goed, dus vitamine C, E, Beta-caroteen, Omega 3 vetzuren, L-carnitine. Bij de honden en de katten zijn er ondertussen een paar onderzoeken gedaan en deze stoffen lijken er ook nuttig te zijn. Dus bijvoorbeeld zalmolie voor de kat en vitamines met L-carnitine/Vit. E.
Verder moet je niet te veel in huis veranderen, vaste routine aanhouden. Maar ook proberen om je kat geestelijk uit te dagen, dus hersenspelletjes met haar doen op haar niveau.
Het is verstandig om je kat te laten controleren op andere aandoeningen. Hoge bloeddruk bij de kat kan de dierenarts meten (als zij een hoge drukmeter aangepast voor de poezen hebben), dus vraag dat even aan je dierenarts. Hoge bloeddruk bij de poezen gaat vaak gepaard met schildklierproblemen en/of nierproblemen, dus dat is ook belangrijk om te checken. In principe is er tegenwoordig qua medicatie heel veel mogelijk, maar je moet eerst de diagnose stellen.
Succes met het poezenkind!
Kom?quote:Op woensdag 18 december 2013 11:16 schreef Elan het volgende:
Hallo dokter.
Mijn vriendin en ik hebben 3 goudvissen, Joop Harold en Betrand.
Deze verblijven al geruime tijd in een ronde kom. Nu komen er regelmatig vrienden over de vloer die claimen dat een ronde kom dierenmishandeling zou zijn.
De vissen hebben echter voldoende eten (2x daags een beetje) en er zitten voldoende planten in de kom.
Kunnen wij deze gewoonte ongestraft voortzetten of adviseert u toch vanuit het belang van de dieren om voor een vierkante bak dan wel een aquarium te gaan?
Dit is onze kom:
[ afbeelding ]
B.v.d.
OMG.... Dat is echt superzieligquote:Op woensdag 18 december 2013 11:16 schreef Elan het volgende:
Hallo dokter.
Deze verblijven al geruime tijd in een ronde kom. Nu komen er regelmatig vrienden over de vloer die claimen dat een ronde kom dierenmishandeling zou zijn.
De vissen hebben echter voldoende eten (2x daags een beetje) en er zitten voldoende planten in de kom.
Kunnen wij deze gewoonte ongestraft voortzetten of adviseert u toch vanuit het belang van de dieren om voor een vierkante bak dan wel een aquarium te gaan?
Dit is onze kom:
[ afbeelding ]
B.v.d.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat pesten? Helemaal niet
Die mensen hebben dus geen stinkegel zoals ik hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Lief![]()
![]()
Poezekind weegt 3 kilo en ze krijgt die van 2,5 - 5 kilo, dus dat moet goed zijn? Ik geef het haar (zo moet het ook volgens de bijsluiter & de DA waar ik ze koop) eens per 3 maanden.. Is maandelijks herhalen misschien toch beter?quote:Op woensdag 18 december 2013 09:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het kan heel snel werken, waarschijnlijk zat zij vol met wormen![]()
Het is dan verstandig om hun vaker te ontwormen. Gebruik je wel de juiste pipetten? (profender heeft 3 gewichtsklasse)
Dat andere spot-on, je bedoel Stronghold. Maar die werkt niet tegen de lintwormen. Profender werkt tegen de spoel- en lintwormen, maar niet tegen de vlooien.
Beaphar heeft trouwens een Multi-X band die werkt tegen vlooien, oormijt en spoelwormen. Handig voor de mensen die vergeten om op tijd een pipetje te doen.
Die vissen hebben amper de plek om hun kont te keren. Waarom haal je niet gewoon een 40 liter bak aquarium voor ze? Ruimer voor de vissen en mooier. En hij is van een fijn formaat dat hij niet in de weg staat.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:16 schreef Elan het volgende:
Hallo dokter.
Dit is onze kom:
[ afbeelding ]
B.v.d.
Als de poes snel in de stress schiet dan heeft de bloeddrukmeting niet zo veel zin.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:58 schreef gargamel het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord. Ik ga eens kijken waar ik deze supplementen kan krijgen (eventueel in compleet voeding). Bloeddruk meten bij de dierenarts is niet echt een optie. Ze is panisch als ze daar is. De laatste keer moest ik haar zelfs drogeren voor er bloed afgenomen kon worden. Toen was alles nog in orde.
Goed dat je visjes plantjes hebben!quote:Op woensdag 18 december 2013 11:16 schreef Elan het volgende:
Hallo dokter.
Dit is onze kom:
[ afbeelding ]
B.v.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |