Klopt, ik zat nog half in het Engels te denken.quote:
Het zou mij niet heel veel verbazen.quote:En lijkt me.. Tsja.. Vreemd.. Maar je weet nooit natuurlijk...
why not? pijnlijk of niet, israel is een feitquote:Op woensdag 18 december 2013 23:01 schreef IPA35 het volgende:
Rumoer gaat dat Saoedi-Arabië Israël wil gaan erkennen...
Dat is inderdaad koffiedik kijken... Ik bedoel: welke standaard Nederlands staatsburger die gek is op boerenkoolstamppot met wordt had verwacht dat het westen (wéér) jihadi's zou steunen.?? En opleiden. En bewapenen..quote:Op woensdag 18 december 2013 23:11 schreef Peunage het volgende:
Openlijk gaan ze het sowieso niet doen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit. Je weet maar nooit wat ze onder de tafel wel niet hebben afgesproken.
De Kruisvaardersstaatjes waren ook lange tijd een feit...quote:Op woensdag 18 december 2013 23:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
why not? pijnlijk of niet, israel is een feit
Pijnlijk? pijnlijk is het beleid van de (huidige) regering.. En die zou ik niet steunen.. Ook niet impliciet door een "erkenning". Niet NU..quote:Op woensdag 18 december 2013 23:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
why not? pijnlijk of niet, israel is een feit
ja idd, die hebben het ook lang volgehouden, ik geef israel zeker een eeuw lebensraum in het M-O, maar zolang de omliggende landen zon zooitje zijn, zal het lang voortleven (en terecht overigens)quote:Op woensdag 18 december 2013 23:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Kruisvaardersstaatjes waren ook lange tijd een feit...
ja israel is idd een pijnlijke en onnatuurlijk staat in het M-O, daarnaast is het niet uniek hierin uiteraardquote:Op woensdag 18 december 2013 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pijnlijk? pijnlijk is het beleid van de (huidige) regering.. En die zou ik niet steunen.. Ook niet impliciet door een "erkenning". Niet NU..
PS ik erken die staat natuurlijk persoonlijk wél..
Niet?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja israel is idd een pijnlijke en onnatuurlijk staat in het M-O, daarnaast is het niet uniek hierin uiteraard
Die manier waarop dat landje in ontstaan is redelijk uniek. Misschien alleen vergelijkbaar met de kruisvaardersstaten.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja israel is idd een pijnlijke en onnatuurlijk staat in het M-O, daarnaast is het niet uniek hierin uiteraard
Voor de Arabisch sprekenden, het originele gedicht;quote:Do not reconcile
Would they grant you gold.
Should I gouge your eyes,
Fix two jewels in their place
Could you still see?
Such are not to purchase:
You and your brother, your memories of childhood,
Your sudden feeling of manhood,
Longing suppressed by bashfulness, when you hug him.
Silence…smiling at your mother's scold
As if... you were still children!
Your eternal reassurance:
That two swords are your sword
And two voices are your voice
That if you die:
The house has a god
The child a father
Could my blood turn water in your eyes?
Will you forget my bloody dress…
Wear a brocaded one with my blood underneath?
Such is war!
It may burden the heart
But the Arabs' shame is behind
Do not reconcile!
Nor seek to hide!
Do not reconcile!
Not even for blood!
Make no conciliation!
Would they say a head for a head!
Is one head like another?
Is the stranger's heart like that of your brother?
Has he your brother's eyes?
A hand whose sword was yours…
Could it even that whose sword bereaved you?
They would say:
We've come to you to spare blood
We've come, - O prince - be our judge
They would say:
Now we're cousins.
Tell them: they trod on their cousinship to those they killed
And plant the sword into the front of the desert
Till echo repeats
That for you I was
A knight,
A brother,
A father,
And a king!
ook, idd of een land als jordanie? libanon? of niet te spreken over die micro staatjes aan de golfquote:Op woensdag 18 december 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet?
Of doel je op willekeurig getrokken grenzen?
wellichtquote:Op woensdag 18 december 2013 23:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die manier waarop dat landje in ontstaan is redelijk uniek. Misschien alleen vergelijkbaar met de kruisvaardersstaten.
Enig verschil is dat de kruisvaardersstaten de inheemse bevolking beter behandelde...
zijn er geen arabische landen die het erkennen dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:28 schreef Peunage het volgende:
Misschien is het voor niet-Arabieren moeilijk te begrijpen, maar Israël erkennen of er vrede mee sluiten is min of meer een taboe.
De mensen die dat wel hebben gedaan hebben zich er niet populair mee gemaakt.
Toen Anwar Sadat, president van Egypte, vrede wilde sluiten met Israël schreef de Egyptische poëet Amal Donqol er een heel mooi gedicht over, Do not reconcile;
[..]
Voor de Arabisch sprekenden, het originele gedicht;
Nee hoor, ook wij kunnen lezenquote:Op woensdag 18 december 2013 23:28 schreef Peunage het volgende:
Misschien is het voor niet-Arabieren moeilijk te begrijpen, maar Israël erkennen of er vrede mee sluiten is min of meer een taboe.
De mensen die dat wel hebben gedaan hebben zich er niet populair mee gemaakt.
Toen Anwar Sadat, president van Egypte, vrede wilde sluiten met Israël schreef de Egyptische poëet Amal Donqol er een heel mooi gedicht over, Do not reconcile;
[..]
Voor de Arabisch sprekenden, het originele gedicht;
De manier van ontstaan is vergelijkbaar, de afhankelijkheid van buitenlandse steun is vergelijkbaar, de indeling van de bevolking in een soort van sociale klassen is vergelijkbaar en het uiteindelijke lot van het staatje zal vergelijkbaar zijn.quote:
Egypte onder Sadat en Jordanië onder Koning Hoessein volgens mij, maar daar zijn ze niet geliefd om geworden. En er zijn nog steeds veel mensen die het er niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn er geen arabische landen die het erkennen dan?
ik denk dat de arabische staten zich moeten afvragen wat het hen heeft opgeleverdquote:Op woensdag 18 december 2013 23:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Egypte onder Sadat en Jordanië onder Koning Hoessein volgens mij, maar daar zijn ze niet geliefd om geworden. En er zijn nog steeds veel mensen die het er niet mee eens zijn.
niks dusquote:
Over beide is wat te zeggen. Wat heeft het Egypte en Jordanië opgeleverd? Vooral afhankelijkheid van de VS en goodwill vanIsraël.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat de arabische staten zich moeten afvragen wat het hen heeft opgeleverd
egypte kreeg een aardige lap grond bij meen ik (met gas ook?) en jordanie heeft nu eenmaal een strategische alliantie nodig, dan maakt het niks uit of het israel of de vs is lijkt mequote:Op woensdag 18 december 2013 23:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Over beide is wat te zeggen. Wat heeft het Egypte en Jordanië opgeleverd? Vooral afhankelijkheid van de VS en goodwill vanIsraël.
Egypte kreeg land terug. Dus een sigaar uit eigen doos min of meer. En dat gebied moet volgens mij ook gedemilitariseerd blijven of zo.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
egypte kreeg een aardige lap grond bij meen ik (met gas ook?) en jordanie heeft nu eenmaal een strategische alliantie nodig, dan maakt het niks uit of het israel of de vs is lijkt me
israel had het ook kunnen houden, je kan je ook de vraag stellen wie de vijand is uiteraardquote:Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Egypte kreeg land terug. Dus een sigaar uit eigen doos min of meer. En dat gebied moet volgens mij ook gedemilitariseerd blijven of zo.
En Jordanië, tjah. Het was beter voor de 'Arabische zaak' geweest als zij geen alliantie aan gaan met 'de vijand'.
Israël had het niet voor eeuwig kunnen houden. Ze zouden sowieso een keer breken tegenover 80 miljoen Egyptenaren.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
israel had het ook kunnen houden, je kan je ook de vraag stellen wie de vijand is uiteraard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |