abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134430158
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gerucht heet dat :)
Klopt, ik zat nog half in het Engels te denken.
Globalisering :r

quote:
En lijkt me.. Tsja.. Vreemd.. Maar je weet nooit natuurlijk...
Het zou mij niet heel veel verbazen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_134430262
Openlijk gaan ze het sowieso niet doen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit. Je weet maar nooit wat ze onder de tafel wel niet hebben afgesproken.
pi_134430644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:01 schreef IPA35 het volgende:
Rumoer gaat dat Saoedi-Arabië Israël wil gaan erkennen...
why not? pijnlijk of niet, israel is een feit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 december 2013 @ 23:17:48 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134430713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:11 schreef Peunage het volgende:
Openlijk gaan ze het sowieso niet doen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit. Je weet maar nooit wat ze onder de tafel wel niet hebben afgesproken.
Dat is inderdaad koffiedik kijken... Ik bedoel: welke standaard Nederlands staatsburger die gek is op boerenkoolstamppot met wordt had verwacht dat het westen (wéér) jihadi's zou steunen.?? En opleiden. En bewapenen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_134430792
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Kruisvaardersstaatjes waren ook lange tijd een feit...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 18 december 2013 @ 23:20:04 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134430904
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Pijnlijk? pijnlijk is het beleid van de (huidige) regering.. En die zou ik niet steunen.. Ook niet impliciet door een "erkenning". Niet NU..

PS ik erken die staat natuurlijk persoonlijk wél..
pi_134431161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Kruisvaardersstaatjes waren ook lange tijd een feit...
ja idd, die hebben het ook lang volgehouden, ik geef israel zeker een eeuw lebensraum in het M-O, maar zolang de omliggende landen zon zooitje zijn, zal het lang voortleven (en terecht overigens)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_134431315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pijnlijk? pijnlijk is het beleid van de (huidige) regering.. En die zou ik niet steunen.. Ook niet impliciet door een "erkenning". Niet NU..

PS ik erken die staat natuurlijk persoonlijk wél..
ja israel is idd een pijnlijke en onnatuurlijk staat in het M-O, daarnaast is het niet uniek hierin uiteraard
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 december 2013 @ 23:26:15 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134431467
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja israel is idd een pijnlijke en onnatuurlijk staat in het M-O, daarnaast is het niet uniek hierin uiteraard
Niet?

Of doel je op willekeurig getrokken grenzen?
pi_134431530
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die manier waarop dat landje in ontstaan is redelijk uniek. Misschien alleen vergelijkbaar met de kruisvaardersstaten.

Enig verschil is dat de kruisvaardersstaten de inheemse bevolking beter behandelde...
pi_134431601
Misschien is het voor niet-Arabieren moeilijk te begrijpen, maar Israël erkennen of er vrede mee sluiten is min of meer een taboe.

De mensen die dat wel hebben gedaan hebben zich er niet populair mee gemaakt.

Toen Anwar Sadat, president van Egypte, vrede wilde sluiten met Israël schreef de Egyptische poëet Amal Donqol er een heel mooi gedicht over, Do not reconcile;
quote:
Do not reconcile
Would they grant you gold.
Should I gouge your eyes,
Fix two jewels in their place
Could you still see?
Such are not to purchase:

You and your brother, your memories of childhood,
Your sudden feeling of manhood,
Longing suppressed by bashfulness, when you hug him.

Silence…smiling at your mother's scold
As if... you were still children!
Your eternal reassurance:
That two swords are your sword
And two voices are your voice

That if you die:
The house has a god
The child a father
Could my blood turn water in your eyes?
Will you forget my bloody dress…
Wear a brocaded one with my blood underneath?
Such is war!
It may burden the heart
But the Arabs' shame is behind

Do not reconcile!
Nor seek to hide!

Do not reconcile!
Not even for blood!
Make no conciliation!
Would they say a head for a head!
Is one head like another?
Is the stranger's heart like that of your brother?
Has he your brother's eyes?
A hand whose sword was yours…
Could it even that whose sword bereaved you?

They would say:
We've come to you to spare blood
We've come, - O prince - be our judge
They would say:
Now we're cousins.
Tell them: they trod on their cousinship to those they killed
And plant the sword into the front of the desert
Till echo repeats
That for you I was
A knight,
A brother,
A father,
And a king!
Voor de Arabisch sprekenden, het originele gedicht;
pi_134431667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet?

Of doel je op willekeurig getrokken grenzen?
ook, idd of een land als jordanie? libanon? of niet te spreken over die micro staatjes aan de golf
-Rabia Al-Basri
pi_134431768
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Die manier waarop dat landje in ontstaan is redelijk uniek. Misschien alleen vergelijkbaar met de kruisvaardersstaten.

Enig verschil is dat de kruisvaardersstaten de inheemse bevolking beter behandelde...
wellicht
-Rabia Al-Basri
pi_134431801
quote:
8s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:28 schreef Peunage het volgende:
Misschien is het voor niet-Arabieren moeilijk te begrijpen, maar Israël erkennen of er vrede mee sluiten is min of meer een taboe.

Toen Anwar Sadat, president van Egypte, vrede wilde sluiten met Israël schreef de Egyptische poëet Amal Donqol er een heel mooi gedicht over, Do not reconcile;

[..]

zijn er geen arabische landen die het erkennen dan?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 december 2013 @ 23:31:59 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134431859
quote:
8s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee hoor, ook wij kunnen lezen ;)
pi_134431914
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

wellicht
De manier van ontstaan is vergelijkbaar, de afhankelijkheid van buitenlandse steun is vergelijkbaar, de indeling van de bevolking in een soort van sociale klassen is vergelijkbaar en het uiteindelijke lot van het staatje zal vergelijkbaar zijn.
pi_134431936
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

zijn er geen arabische landen die het erkennen dan?
Egypte onder Sadat en Jordanië onder Koning Hoessein volgens mij, maar daar zijn ze niet geliefd om geworden. En er zijn nog steeds veel mensen die het er niet mee eens zijn.
pi_134432656
quote:
8s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Egypte onder Sadat en Jordanië onder Koning Hoessein volgens mij, maar daar zijn ze niet geliefd om geworden. En er zijn nog steeds veel mensen die het er niet mee eens zijn.
ik denk dat de arabische staten zich moeten afvragen wat het hen heeft opgeleverd
-Rabia Al-Basri
pi_134432698
Een schoon geweten?
pi_134432737
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:45 schreef IPA35 het volgende:
Een schoon geweten?
niks dus
-Rabia Al-Basri
pi_134432747
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat de arabische staten zich moeten afvragen wat het hen heeft opgeleverd
Over beide is wat te zeggen. Wat heeft het Egypte en Jordanië opgeleverd? Vooral afhankelijkheid van de VS en goodwill vanIsraël.
pi_134432944
quote:
8s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Over beide is wat te zeggen. Wat heeft het Egypte en Jordanië opgeleverd? Vooral afhankelijkheid van de VS en goodwill vanIsraël.
egypte kreeg een aardige lap grond bij meen ik (met gas ook?) en jordanie heeft nu eenmaal een strategische alliantie nodig, dan maakt het niks uit of het israel of de vs is lijkt me
-Rabia Al-Basri
pi_134433647
quote:
99s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

egypte kreeg een aardige lap grond bij meen ik (met gas ook?) en jordanie heeft nu eenmaal een strategische alliantie nodig, dan maakt het niks uit of het israel of de vs is lijkt me
Egypte kreeg land terug. Dus een sigaar uit eigen doos min of meer. En dat gebied moet volgens mij ook gedemilitariseerd blijven of zo.
En Jordanië, tjah. Het was beter voor de 'Arabische zaak' geweest als zij geen alliantie aan gaan met 'de vijand'.
pi_134433807
quote:
8s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Egypte kreeg land terug. Dus een sigaar uit eigen doos min of meer. En dat gebied moet volgens mij ook gedemilitariseerd blijven of zo.
En Jordanië, tjah. Het was beter voor de 'Arabische zaak' geweest als zij geen alliantie aan gaan met 'de vijand'.
israel had het ook kunnen houden, je kan je ook de vraag stellen wie de vijand is uiteraard
-Rabia Al-Basri
pi_134433890
quote:
99s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

israel had het ook kunnen houden, je kan je ook de vraag stellen wie de vijand is uiteraard
Israël had het niet voor eeuwig kunnen houden. Ze zouden sowieso een keer breken tegenover 80 miljoen Egyptenaren.

Maar ja, het is maar hoe je het bekijkt. Egypte heeft nu bijvoorbeeld wel een grote vloot F16's. Alleen kunnen ze die niet zomaar even gebruiken, door hun allianties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')