quote:
Op zaterdag 21 december 2013 22:37 schreef deBibliotheek het volgende:Vermoedelijke opstelling NEC: Johnsson; Vermijl, Van Eijden, Disveld, Conboy; Stefanik, Koolwijk; Hemlein, Rieks, Jantscher; Jahanbakhsh.
Zeker geen slechte opstelling, morgen de club maar even vocaal ondersteunen

Wat verwachten jullie?
Om een of andere reden vrees ik dat N.E.C. gaat verliezen. Daarentegen dacht ik bijna bij elke wedstrijd dat N.E.C. eindelijk eens zou gaan winnen en toch werd er constant verloren of lullig gelijk gespeeld. Misschien is dat negatieve gevoel van nu dus wel een goed teken.

Aan de ene kant is 't een nadeel om met een ander team te spelen tegen het Groningen dat je een paar dagen geleden hebt verslagen. Aan de andere kant zal een zelfde team Groningen sowieso niet nog een keer verslaan, omdat alle verrassing weg zou zijn en er werd gescoord door een fout van Groningen. Beide teams hadden verder een aantal hele grote kansen. De eerste helft hadden wij het beste spel, de tweede helft Groningen. Zonder die fout was de wedstrijd een gelijkspel geworden.
De aanval is nu een stuk beweeglijker met Jahanbakhsh, Jantscher, Hemlein en Rieks. Dat kan verrassen. Verder is 't een voordeel dat Groningen niet met Zeefuik begint. Toen Zeefuik erin kwam werd Groningen pas echt gevaarlijk.
Nadeel is echter weer dat Leiwa mist. Conboy op het middenveld doet 't goed en het zou zonde zijn als hij weer terugvalt in het matige spel van hem op de linksbackpositie. Aan de andere kant kan 't ook zijn dat hij op dit niveau blijft, waarop hij voor de rode kaarten ook speelde. Dat zou mooi zijn. De combinatie Disveld - Van Eijden werkt immers en tegen Groningen had ik voor het eerst het gevoel dat de verdediging er stond.
Of er nou gewonnen wordt of niet: de goede weg lijkt ingeslagen te zijn. Zoals de TT zegt: 2014 wordt ons jaar!