Nou, als ik aan een aquarium kan komen, neem ik er een. Is alleen een viskom beschikbaar, heb ik geen keus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:20 schreef BlueJeans het volgende:
Als vissenliefhebber en in het verleden een aquarium te hebben gehad raad ik iedereen om een goudvis ten nemen af (ze worden te groot en ze horen in een vijver). Maar even je vraag beantwoorden: eten kost niet echt veel. Een potje van 5 euro kan je heel lang mee doen. Je kan het zo duur maken als je zelf veel (decoratie, planten -zijn vaak erg duur alles bij elkaar, maar ja iedereen neemt toch altijd waterpest en cabomba *zucht*- ondergrond etc). Je moet wel je bak elke week schoonmaken (30% ongeveer).
Ondanks dat je aquarium sowieso te klein zal zijn voor een goudvis, neem aub geen vissenkom!
Ik neem aan dat verschonen niks kost behalve water. Eten is zoals ik al zei 5 euro voor een halfjaar ofzo. Ik neem even aan dat je geen verwarming hebt, geen licht en geen filter. Dus het kost echt geen drol.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:30 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nou, als ik aan een aquarium kan komen, neem ik er een. Is alleen een viskom beschikbaar, heb ik geen keus.![]()
Ik bedoelde meer de kosten die iedereen wel moet maken: eten/kom verschonen/e.d.
Het is mijn broertje, man. Hij is nog niet eens 9 jaar oud.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:32 schreef Paxcon het volgende:
Mensen met een vis opzadelen
Ik ga jou toch ook niet drie honden en vijf katten geven.
Oke, fijn. Ik hoorde dat goudvissen sociale dieren zijn, is het slim om er twee te kopen? Of is dat echt te klein voor een kom?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:33 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Ik neem aan dat verschonen niks kost behalve water. Eten is zoals ik al zei 5 euro voor een halfjaar ofzo. Ik neem even aan dat je geen verwarming hebt, geen licht en geen filter. Dus het kost echt geen drol.
Het is sowieso al te klein, maar goudvissen zijn inderdaad sociale wezens. Dus neem ze niet, binnen twee maanden liggen ze dood op de bodem te verrotten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Oke, fijn. Ik hoorde dat goudvissen sociale dieren zijn, is het slim om er twee te kopen? Of is dat echt te klein voor een kom?
Idd in een kommetje worden ze vaak nog geen 1,5 jaar oud terwijl ze in een groot aquarium 30 jaar worden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:20 schreef BlueJeans het volgende:
Als vissenliefhebber en in het verleden een aquarium te hebben gehad raad ik iedereen om een goudvis ten nemen af (ze worden te groot en ze horen in een vijver). Maar even je vraag beantwoorden: eten kost niet echt veel. Een potje van 5 euro kan je heel lang mee doen. Je kan het zo duur maken als je zelf veel (decoratie, planten -zijn vaak erg duur alles bij elkaar, maar ja iedereen neemt toch altijd waterpest en cabomba *zucht*- ondergrond etc). Je moet wel je bak elke week schoonmaken (30% ongeveer).
Ondanks dat je aquarium sowieso te klein zal zijn voor een goudvis, neem aub geen vissenkom!
Dan kopen we toch gewoon weer nieuwe?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:37 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Het is sowieso al te klein, maar goudvissen zijn inderdaad sociale wezens. Dus neem ze niet, binnen twee maanden liggen ze dood op de bodem te verrotten.
Chill! Dat is dus veel minder dan ik gedacht had. Ik dacht even dat je elke dag nieuw water moest toevoegen..quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:39 schreef oLexie het volgende:
Schoonmaken eens in de drie weken eenderde van het water.
Ik ga zeker even op marktplaats kijken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:39 schreef oLexie het volgende:
Nog een reden om hem een aquarium te geven en geen vissenkom; als hij het echt leuk vindt kan hij zijn hobby zelf uitbreiden door meer/andere vissen aan te schaffen, met een kom is die mogelijkheid al direct verkeken.
Bakje van 60 cm is prima om mee te beginnen. Succes!quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dan kopen we toch gewoon weer nieuwe?
[..]
Chill! Dat is dus veel minder dan ik gedacht had. Ik dacht even dat je elke dag nieuw water moest toevoegen..
[..]
Ik ga zeker even op marktplaats kijken.
Ik praat niet meer tegen jou.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dan kopen we toch gewoon weer nieuwe?
[..]
Chill! Dat is dus veel minder dan ik gedacht had. Ik dacht even dat je elke dag nieuw water moest toevoegen..
[..]
Ik ga zeker even op marktplaats kijken.
Haha, nee was maar een flauw grapje! Ik las juist op internet dat goudvissen meerdere jaren kunnen worden.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:32 schreef Paxcon het volgende:
Mensen met een vis opzadelen
Ik ga jou toch ook niet drie honden en vijf katten geven.
De vissen zijn inderdaad erg goedkoop. Maar ik denk dat je vroeg of laat ook een band gaat krijgen met je goudvis(hoe gek het ook klinkt), waardoor je 'm niet elke week wil vervangen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:55 schreef Cucumissativus het volgende:
Als die vissen toch zo goedkoop zijn kan je ook elke keer een nieuwe kopen, en dan het water verversen.
Als je hem gewoon vervangt terwijl je broertje naar school is merkt ie het verschil niet eens denk ikquote:Op zaterdag 14 december 2013 18:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De vissen zijn inderdaad erg goedkoop. Maar ik denk dat je vroeg of laat ook een band gaat krijgen met je goudvis(hoe gek het ook klinkt), waardoor je 'm niet elke week wil vervangen.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je hem gewoon vervangt terwijl je broertje naar school is merkt ie het verschil niet eens denk ik
Idd, de naam zegt het al. Doe het niet ts!quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Niet doen. Een goudvis loop je op leeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |