quote:Op zondag 15 december 2013 21:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja, David heeft mij blij gemaakt met een dode duif of spechtDode mus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
opzich begrijp ik het wel de jaar en halfjaarrekening vinden ze het belangrijkst. Daarnaast zijn de voorraadstanden de afgelopen jaren steeds betrouwbaarder geworden.quote:Op zondag 15 december 2013 20:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bijzonder dat de accountant het goed vind. Albert Heijn is druk bezig om beschikbaarheid in winkels te vergroten (wat samenhangt met voorraadstanden) maar ondertussen gaan we wel minder balansen en dus wellicht ook minder nauwkeurige kwartaal- en jaarrekeningen produceren.
Met de groei van het aantal zelfscanwinkels in het achterhoofd ben ik dat niet helemaal met je eens.quote:Op zondag 15 december 2013 21:56 schreef ikbenschipper het volgende:
Daarnaast zijn de voorraadstanden de afgelopen jaren steeds betrouwbaarder geworden.
aangezien we tellen steeds belangrijker vinden. Acht ik het aannemelijk dat de voorraadbetrouwbaarheid wel stijgt. 10% van de Wim winkels per half jaar tellen is een representatieve steekproef om voorraden op en af te waarderen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met de groei van het aantal zelfscanwinkels in het achterhoofd ben ik dat niet helemaal met je eens.
+Met de groei van het aantal polen in de distributiecentra ben ik dat niet helemaal met je eens.quote:Op zondag 15 december 2013 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Met de groei van het aantal zelfscanwinkels in het achterhoofd ben ik dat niet helemaal met je eens.
Maar zegt niets over de voorraadbetrouwbaarheid op winkel- en artikelniveau.quote:Op zondag 15 december 2013 22:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
aangezien we tellen steeds belangrijker vinden. Acht ik het aannemelijk dat de voorraadbetrouwbaarheid wel stijgt. 10% van de Wim winkels per half jaar tellen is een representatieve steekproef om voorraden op en af te waarderen.
Maakt niks uit, getallen zien er in Polen hetzelfde uit als hier. Of dacht je dat de Nederlandse stapelaars een lijstje meekregen met 'Whiskas rund/lam 400g', 'Hak rode kool MET appeltjes', Knorr Aromat ZOUTARM'?quote:Op zondag 15 december 2013 22:03 schreef exelletor het volgende:
[..]
+Met de groei van het aantal polen in de distributiecentra ben ik dat niet helemaal met je eens.
met mijn accountancy achtergrond snap ik het wel op jaarbasis 20% van de Wwm winkels tellen is een goede steekproef. Vanwege de risico's ligt hij waarschijnlijk aan de hoge kant zelfs. Voor winkels waren dit natuurlijk wel altijd goede momenten om de zaken op orde te brengen. En die kans is nu wel gehalveerd.quote:Op zondag 15 december 2013 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar zegt niets over de voorraadbetrouwbaarheid op winkel- en artikelniveau.
Door beheersmatige aanpassingen is die gestegen, de DC-prestaties zijn iets verbeterd maar niet veel, maar tegen de voorraadverschillen voortkomend uit zelfscan is niet aan te tellen. Gemiddeld tel je een weekomzet weg op jaarbasis.
Een paar to go's (3.0) zijn nu ook begonnen met zelfscan, het zal mij benieuwen.
Ook al weet je dat ze een controlegetal moeten inspreken en andere dingen doen, wij krijgen nog heel wat verkeerde of verwisselde colli's binnen. Topper van vorige week was 120 missende Appelsientje Sinaasappel pakken, maar wel 140 Appelsientje Extra Vruchtvlees omhoog geteld.quote:Op zondag 15 december 2013 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
Maakt niks uit, getallen zien er in Polen hetzelfde uit als hier. Of dacht je dat de Nederlandse stapelaars een lijstje meekregen met 'Whiskas rund/lam 400g', 'Hak rode kool MET appeltjes', Knorr Aromat ZOUTARM'?
Hoeft niet per sé de fout van de picker te zijn. De Appelsientje met vruchtvlees kan ook op de verkeerde locatie zijn gezet.quote:Op zondag 15 december 2013 22:13 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ook al weet je dat ze een controlegetal moeten inspreken en andere dingen doen, wij krijgen nog heel wat verkeerde of verwisselde colli's binnen. Topper van vorige week was 120 missende Appelsientje Sinaasappel pakken, maar wel 140 Appelsientje Extra Vruchtvlees omhoog geteld.
Nee, klopt. Polen zetten geen pallets(of wat het ook is) op de verkeerde plekken?quote:Op zondag 15 december 2013 22:15 schreef mujentas het volgende:
Hoeft niet per sé de fout van de picker te zijn. De Appelsientje met vruchtvlees kan ook op de verkeerde locatie zijn gezet.
Ik zeg alleen dat het niet per sé de fout van de picker hoeft te zijnquote:Op zondag 15 december 2013 22:17 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nee, klopt. Polen zetten geen pallets(of wat het ook is) op de verkeerde plekken?
Oftewel, toen was de pallet leeg.quote:Op zondag 15 december 2013 22:18 schreef Schuimpjes het volgende:
Er heeft heel lang een verkeerde pallet AH excellent mueslirepen verkeerd gestaan op het LDC. 5 (!) SSC's en 7 leveringen later was het een keer opgelost.
Volgens mij hebben we die verkeerde soort nog in het vak staan. Er is ook geen hond die het koopt zonder 35% sticker, maar het staat me best.quote:Op zondag 15 december 2013 22:18 schreef Schuimpjes het volgende:
Er heeft heel lang een verkeerde pallet AH excellent mueslirepen verkeerd gestaan op het LDC. 5 (!) SSC's en 7 leveringen later was het een keer opgelost.
Ik geef pickers ook niet de schuld.quote:Op zondag 15 december 2013 22:18 schreef mujentas het volgende:
Ik zeg alleen dat het niet per sé de fout van de picker hoeft te zijn
Ze gaven via SSC aan dat het probleem inderdaad was opgelostquote:Op zondag 15 december 2013 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oftewel, toen was de pallet leeg.
Weet ook nog dat het met paneermeel(p&e ipv basic) ook even geduurd heeft.quote:Op zondag 15 december 2013 22:19 schreef mujentas het volgende:
I'm ready.quote:Op zondag 15 december 2013 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Hmm, ik heb dit topic nog helemaal geen zoekplaatje gedaan zie ik nu. Ik zal er dan maar een makkelijke van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |