abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134251644
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_134251660
Lapo;

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:27 schreef Mistico het volgende:
Ik heb trouwens een probleem met mijn zelfbeeld, als vrouwen of mannen naar mij kijken kan ik niet inschatten of ze dat doen omdat ze mij aantrekkelijk/interessant of raar/lelijk vinden.
Daar heb ik ook vaak last van, al is het ook wel eens niet aanwezig, als ik aardig in m'n vel zit bijvoorbeeld.
Merk je daarin bij jezelf ook verschil?
Tante minthy!! O+
pi_134251702
Vol?
pi_134251726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:45 schreef Mistico het volgende:
Vol?
Nee hoor, je mag nu doorposten :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_134251750
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
Lapo;

[..]

Daar heb ik ook vaak last van, al is het ook wel eens niet aanwezig, als ik aardig in m'n vel zit bijvoorbeeld.
Als je denkt dat het goed met je gaat, voel je je dan alsnog geremd?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_134251780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Naja, dat ik in ieder geval wat meer van mijn paranoïde af zou komen en dat ik leerde om te gaan met mijn schizoïde en schizotypie.
Ik heb er inderdaad wel iets van opgestoken, maar dat zijn hele kleine dingen. Ik stap nu misschien wat sneller op mensen af, maar dat is dan ook het enige.
Ik studeer inderdaad, maar ik zit nu in een fase waar dat misschien wel te combineren valt met de deeltijdsbehandeling.

[..]

Vervelend is dat hè? Ik sympathiseer volledig met je.
Die sova is ook niet bedoeld om je van je persoonlijkheidsstoornis af te helpen. Het ging om een onderdeel daarvan. Het geeft je handvatten om wat makkelijker om te gaan met sociale situaties, en dat is, hoewel je er meer van had verwacht, wel enigszins gelukt. Je stapt nu wat sneller op mensen af. Dat is toch mooi? Dan heeft die training dus wel nut. Verwacht niet dat al je klachten ineens 1,2,3 weg zijn met een sociale vaardigheidstraining. Daar is veel meer tijd, therapie en inzet voor nodig. Dus op naar de deeltijd :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134251788
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je denkt dat het goed met je gaat, voel je je dan alsnog geremd?
Ik denk dan niet dat het goed gaat, het gaat dan goed. En nee, dan voel ik me niet geremd ^O^
Tante minthy!! O+
  zaterdag 14 december 2013 @ 00:50:28 #8
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134251839
Minthy :W
Al spannende partijen geweest bij het PDC wk.
pi_134251882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:50 schreef Royco1 het volgende:
Minthy :W
Al spannende partijen geweest bij het PDC wk.
Heui!
Niks van gevolgd, ik ben weer veel te druk geweest. Geen idee waarmee maar het was druk :')
Tante minthy!! O+
pi_134251892
Ik besef me ook regelmatig dat ik intimiteit mis, als ik andere stelletjes zie bijvoorbeeld. Maar dat zijn momenten, en er zijn veel meer momenten waarop ik heel tevreden ben met vrijgezel zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
Lapo;

[..]

Ik het dat ook meer als ik niet goed in mijn vel zit. Maar in dat opzicht valt het best mee hoe onzeker ik ben eigenlijk, dankzij een aantal positieve ervaringen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 00:53:55 #11
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134251949
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Heui!
Niks van gevolgd, ik ben weer veel te druk geweest. Geen idee waarmee maar het was druk :')
-O-
pi_134251981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Die sova is ook niet bedoeld om je van je persoonlijkheidsstoornis af te helpen. Het ging om een onderdeel daarvan. Het geeft je handvatten om wat makkelijker om te gaan met sociale situaties, en dat is, hoewel je er meer van had verwacht, wel enigszins gelukt. Je stapt nu wat sneller op mensen af. Dat is toch mooi? Dan heeft die training dus wel nut. Verwacht niet dat al je klachten ineens 1,2,3 weg zijn met een sociale vaardigheidstraining. Daar is veel meer tijd, therapie en inzet voor nodig. Dus op naar de deeltijd :)
Het heeft wel wat nut gehad inderdaad. Dat is wel zo :)
Ik ben achter de schermen momenteel bezig met het verkrijgen van werk en ik wil ook graag verhuizen. Ik denk dat ik toch over mijn paranoïde heen moet zetten en toch wat moet gaan doen. Ik wil graag kijken hoe dat gaat en hoe mensen op mij zullen reageren :)
pi_134252023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het heeft wel wat nut gehad inderdaad. Dat is wel zo :)
Ik ben achter de schermen momenteel bezig met het verkrijgen van werk en ik wil ook graag verhuizen. Ik denk dat ik toch over mijn paranoïde heen moet zetten en toch wat moet gaan doen. Ik wil graag kijken hoe dat gaat en hoe mensen op mij zullen reageren :)
Dat zijn mooie doelen :) Ik denk dat het goed voor je is om voor kleine stapjes te gaan. Je hebt grote verwachtingen en hoop maar daardoor zie je de kleine veranderingen niet, en dat is zonde.
pi_134252048
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:48 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik denk dan niet dat het goed gaat, het gaat dan goed. En nee, dan voel ik me niet geremd ^O^
Ah ok. Dat heb ik dus wel. Met alcohol gaat die rem wel iets weg :)
pi_134252122
Ik vind het wel grappig dat ik best vaak advies geef over dingen die ik precies hetzelfde zou hebben gedaan, maar als het over een ander gaat is het allemaal zo logisch terwijl het heel anders en negatiever lijkt als het over jezelf gaat. Dus ergens weet ik wel dat bepaalde dingen niet kloppen, maar toch...
pi_134252154
Bier *O*
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:00:47 #17
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:59 schreef kuolema het volgende:
Bier *O*
Pak er voor mij ook 1
pi_134252186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:52 schreef kuolema het volgende:

Ik het dat ook meer als ik niet goed in mijn vel zit. Maar in dat opzicht valt het best mee hoe onzeker ik ben eigenlijk, dankzij een aantal positieve ervaringen.
Onzeker ben ik wel altijd, al probeer ik daar niet al teveel bij stil te staan. Dat helpt dan wel aardig. Er kunnen 30 mensen positief tegen me aan zitten te lullen maar het negatieve over mezelf blijft naar boven komen. Wordt aan gewerkt :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:53 schreef Royco1 het volgende:

[..]

-O-
Sorry jong :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:57 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ah ok. Dat heb ik dus wel. Met alcohol gaat die rem wel iets weg :)
Nou ja, voor mijn gevoel ben ik dan niet geremd. Als je het zou vergelijken met een ander kan het best zijn dat ik mega-geremd ben :D
Alcohol drink ik niet, afschuwelijke troep.
Tante minthy!! O+
pi_134252241
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:00 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Pak er voor mij ook 1
Komt ie, vangen!

Dat was geen random post btw, maar een reactie op complex. Ik vind de alcohol bij sociale gelegenheden ook fijn :)
pi_134252250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat zijn mooie doelen :) Ik denk dat het goed voor je is om voor kleine stapjes te gaan. Je hebt grote verwachtingen en hoop maar daardoor zie je de kleine veranderingen niet, en dat is zonde.
Dat is zo inderdaad :)
pi_134252303
AAAaa neeeeeee PLETS BLINGKABENG royco jij kan echt niet vangen!
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:04:33 #22
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252306
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Komt ie, vangen!

Dat was geen random post btw, maar een reactie op complex. Ik vind de alcohol bij sociale gelegenheden ook fijn :)
Je gaat toch niet met bier gooien?
En ik vind alcohol ook fijn.
Al kan ik tegenwoordig ook zonder alcohol relaxed en op mijn gemak zijn.
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:05:19 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:04 schreef kuolema het volgende:
AAAaa neeeeeee PLETS BLINGKABENG royco jij kan echt niet vangen!
Leugens. Jij gooit gewoon als een meisje :(
pi_134252344
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:05 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Leugens. Jij gooit gewoon als een meisje :(
En dan mis je hem alsnog!
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:07:29 #25
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134252399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:06 schreef kuolema het volgende:

[..]

En dan mis je hem alsnog!
Jouw schuld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: