Bij mij nog niet. 17e is ook wel vroeg vind ik. Meestal 19e pas toch?quote:Op dinsdag 17 december 2013 07:45 schreef ophaling10 het volgende:
goedemorgen allen,zie dat finbox ook gearriveerd is
als tijd geeft hij gisteren aan (1912uur)komt ook door kerst ze willen het op tijd afhandelenquote:Op dinsdag 17 december 2013 07:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij mij nog niet. 17e is ook wel vroeg vind ik. Meestal 19e pas toch?
Niet dat dat iemand iets kan schelenquote:Op dinsdag 17 december 2013 08:38 schreef superkimmi het volgende:
Leuk dat ze er ook bij vertellen dat het nog erger is door het grote aantal folders op dinsdag..
de 19e word het al overgemaakt deze maand :-)quote:Op dinsdag 17 december 2013 07:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij mij nog niet. 17e is ook wel vroeg vind ik. Meestal 19e pas toch?
logisch dat het vandaag druk is, want gister was een gewone maandagdienst en voor vandaag wordt alles er doorheen gemiktquote:Op dinsdag 17 december 2013 07:56 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)or-drukste-dag.dhtml
Ja grappig, zoveel % minder post zie je onmiddellijk op je loonstrookquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Niet dat dat iemand iets kan schelen
Ik vind het wel grappig dat ze stellen dat postbezorgers 50 procent meer uren werken. Hoeveel procent daarvan wordt ook daadwerkelijk uitbetaald?
Plus dat afgelopen weekend jan en alleman kaarten heeft zitten schrijven.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
logisch dat het vandaag druk is, want gister was een gewone maandagdienst en voor vandaag wordt alles er doorheen gemikt
quote:Nieuwe poloshirts met korte mouw voor mannen én vrouwen
Begin oktober hebben we een nieuwe PostNL-poloshirt met korte mouw getest. Er zijn twee verschillende poloshirts door 236 collega’s uitgeprobeerd. Op basis van deze test hebben we een keuze gemaakt. Alle collega’s die bedrijfskleding dragen krijgen het nieuwe poloshirt met korte mouw.
16 december 2013, 10 reacties
Productie, Branding
Wat is er tijdens de draagtest precies getest?
Tijdens de draagtest hebben we collega’s twee verschillende poloshirts met korte mouw laten testen. Het ene shirt bestond uit 50 procent katoen en 50 procent polyester. Het andere uit 60 procent katoen en 40 procent polyester. Beide shirts hadden dezelfde pasvorm als het poloshirt van TNT Post. Het model was uniseks met korte mouw.
Wat waren de uitkomsten van de draagtest?
Driekwart van de 236 collega’s gaf aan liever het shirt te dragen dat bestaat uit 60 procent katoen en 40 procent polyester. Daarnaast gaven veel vrouwelijke testers aan dat ze de pasvorm van het uniseks shirt te wijd vinden.
Wat doet PostNL met deze uitkomsten?
Op basis van deze uitkomsten hebben we het volgende besloten
Er komt een nieuw uniseks poloshirt voor dames en heren in onze collectie bedrijfskleding, en een damespoloshirt. Beide met korte mouw en van 60 procent katoen en 40 procent polyester.
De dames hebben de keuze uit een uniseks- of damespoloshirt korte mouw.
Wanneer krijgen collega’s de nieuwe shirts?
Alle postbodes, postbezorgers, zaterdagwerkers en chauffeurs krijgen halverwege 2014 de nieuwe poloshirts met korte mouw.
Wat betekent de nieuwe polo voor de budgetpunten?
Collega’s die bedrijfskleding dragen en meer dan drie jaar in dienst zijn, bouwen jaarlijks budgetpunten op. Met deze punten kunnen ze om de zo veel tijd nieuwe bedrijfskleding bestellen. Op 1 januari 2014 zouden medewerkers budgetpunten ontvangen en op 1 juli 2014 weer. De budgetpunten van 1 januari 2014 vervallen. Collega’s die eerder dan 1 juli 2014 vervangende kleding nodig hebben kunnen dit aanvragen bij hun leidinggevende.
Wat heeft deze draagproef te maken met de evaluatie van het hele kledingpakket?
In september 2013 hebben we het hele pakket PostNL-bedrijfskleding geëvalueerd. Zie ook het eerdere nieuwsbericht over deze evaluatie. De draagproef van het poloshirt met korte mouw is een aanvulling op de evaluatie. We hebben hiervoor gekozen omdat er heel veel klachten juist over het poloshirt waren.
Hier is hij naar mijn idee erg laat, ook vertraging gemeld gekregen....quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn ze 1,5 uur te laat met aanleveren door.... onverwachte drukte. Gelukkig werk ik vandaag niet
Toch maar gevraagd of ze zaterdag 1 wijk kunnen geven ipv 2. Had net besloten het maar zo te laten, en toen kwamen ze deze vertraging melden. Straks gebeurt zoiets zaterdag ook en dan zit ik natuurlijk in het donker te werken
Voor mij maar 1 kerstkaartje!quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:52 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Brengen ze net de post, heeft hij aleen de folders voor mij bij zich!
Hier nog nix in de finnbox...quote:Op dinsdag 17 december 2013 07:45 schreef ophaling10 het volgende:
goedemorgen allen,zie dat finbox ook gearriveerd is
leuk en aardig, maar ik dacht dat de budgetpunten al vervallen warenquote:
die dag weet ik nog ja. Dat was met de slee bezorgenquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:32 schreef Deezertje het volgende:
Weet nog wel van de maandag voor kerst een jaar of 2/3 geleden. ALLE wegen onder dikke lagen sneeuw, niet doorheen te komen lopens en op de fiets en echt alleen maar kerstkaartjes dus alle bundels vielen toen al uitelkaar als je er naar keek.... Toen ook een recordtijd van vijf uur over gedaan, dat was bikkelen. Nu geen sneeuw en weinig post...
Ik zat op de auto die dag. Dat was ook niet overal even fijn. Rc's vol door de sneeuw duwen. Om vervolgens aangetekende gaan rijden in een gebied waar niet gestrooid mag worden. Nog nooit zo koud gehad in de auto. Daarna opwarmen met een broodje rookworst en weer door met een haalrit. Dagen van 06.00 tot 19.30quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die dag weet ik nog ja. Dat was met de slee bezorgen
Voor de rest was het behoorlijk druk, maar mijn wijk was er mooi op tijd
Ik had een Mercedes sprinter bij me.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
met die sneeuw kun je als auto beter een Citroën Berlingo of een Renault Kangoo bij je hebben dan een VW Caddy. Die laatste is namelijk net iets zwaarder dan die eerste twee, waardoor je sneller vast komt te zitten
Bij mij zijn ze inderdaad allemaal verdwenen toen we overgingen naar de nieuwe kleding.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk en aardig, maar ik dacht dat de budgetpunten al vervallen waren
Bij ons is het op donderdag altijd drukker dan dinsdag...dus we gaan het meemakenquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:40 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kan ook niet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de drukste dag van het jaar.
Als je kijkt naar het aantal stukken per adres was het druk. Qua gewicht stelde het niks voor. De afgelopen weken heeft mijn rug het zwaarder te verduren gehad op de dinsdagen
Moet ik erg bang zijn voor aanstaande donderdag dan?
Maar in ieder geval geen HAH en dat scheelt echt enorm! (sowieso hoef je die tassen niet mee te slepen)quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef blanket het volgende:
[..]
Bij ons is het op donderdag altijd drukker dan dinsdag...dus we gaan het meemaken
ook handigquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik had een Mercedes sprinter bij me.
ach, dat was vandaag maar één halfvol tasjequote:Op dinsdag 17 december 2013 15:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar in ieder geval geen HAH en dat scheelt echt enorm! (sowieso hoef je die tassen niet mee te slepen)
Ja hoor, de inspectie faalt en dan mogen de postbedrijven het maar oplossen. Op eigen kosten natuurlijk, ze mogen wel wat scanners lenen.quote:Postbedrijven kunnen scanners van de douane lenen om pakketten te controleren op verboden vuurwerk. Dat heeft minister Opstelten geantwoord op vragen van de PvdA.
Hij benadrukte dat het de verantwoordelijkheid van de bedrijven zelf is om werk te maken van deze controles.
Bij ons zaten ze bij sommige teams om half 3 nog voor te bereiden. En voor mijn eerste wijk had ik 7 tassen! Dus het was wel behoorlijk druk hier, hoor!quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Plus dat afgelopen weekend jan en alleman kaarten heeft zitten schrijven.
Kwart over 12 was alles klaar hier. Als dit de drukste dag was dan stelt de rest van de kerst niks voor.
Verwar "drukste dag" niet met "zwaarste dag"! Kerstkaartjes zijn klein en wegen bijna niks, dus het kan best zijn dat je maar een paar tassen hebt, en dat het toch in absolute aantallen (dus niet in kg's!!) veel meer is dan een hele drukke donderdag.quote:
Als de prognose een beetje klopt voor deze week dan zou vandaag bij ons de drukste dag van de week zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zaten ze bij sommige teams om half 3 nog voor te bereiden. En voor mijn eerste wijk had ik 7 tassen! Dus het was wel behoorlijk druk hier, hoor!
Of het echt de drukste dag is weet ik niet, dat is natuurlijk ook maar giswerk van hogerhand, want hoe kunnen ze nou weten hoeveel kerstkaarten er nog aan zitten te komen?
hier ook ben net 3 minuten thuis 15 oranje en 4 grijze zakken kan er geeneen meer zienquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:32 schreef Deezertje het volgende:
Druk druk.. niet echt. Veel kerstkaartjes en zware stukken als Linda, Sunweb (rot formaat en uiteraard bij veel mensen past t niet) en tv-gidsen. Liep lekker weg, kwam ook door mijn oude rot als voorbereider die ten minste bij elk adres begint met de kerstkaartjes ipv de nieuwe lichting voorbereiders die alles schots en scheef en van groot naar klein ingooien! Nu alweer klaar. 3x HAH waaronder weer AH en dat was volgens mij gewoon een regelrechte kopie van de folder van zaterdag alleen dan in het kleine formaat...
Weet nog wel van de maandag voor kerst een jaar of 2/3 geleden. ALLE wegen onder dikke lagen sneeuw, niet doorheen te komen lopens en op de fiets en echt alleen maar kerstkaartjes dus alle bundels vielen toen al uitelkaar als je er naar keek.... Toen ook een recordtijd van vijf uur over gedaan, dat was bikkelen. Nu geen sneeuw en weinig post...
in principe moet dat wel,er is immers geen melding van vertraging opgegeven,en voor niks werkenquote:Op dinsdag 17 december 2013 18:09 schreef V__L_N het volgende:
Om 3 uur kon ik aan de slag. 2 uur vertraging dus. Chauffeur kon het niet vinden en is gewoon omgedraaid.
Ben dus net pas klaar en morgen dus folders.
Ben benieuwd of ik me gehele wachttijd uit betaald zou moeten krijgen, iemand hier die dat weet?
komt met de arreslee(traag)quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:47 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hier nog nix in de finnbox...
ik had hier thuis 28 stuks post,waarvan maar 2 kaarten,dat is best veel voor een disndagquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Voor mij maar 1 kerstkaartje!
volgens mij nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |