Ja, want jouw boek word alleen maar bezorgd.quote:Op zondag 15 december 2013 17:07 schreef Kola het volgende:
[..]
3 euro is de helft van jouw uurloon.Het kost je 10 sec om te bezorgen.
Dat kost geen 3 euro per brief! Dat kost geeneens 3 euro per pakket.quote:Op zondag 15 december 2013 18:09 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja, want jouw boek word alleen maar bezorgd.![]()
Wat dacht je nog van het stuk tussen de brievenbus ingooien door de verzender en de brievenbus ingooien bij jou door ons?
Prima.quote:Op zondag 15 december 2013 18:14 schreef Kola het volgende:
[..]
Dat kost geen 3 euro per brief! Dat kost geeneens 3 euro per pakket.
Natuurlijk niet, maar er moet ook winst gemaakt worden he, anders is de hele boel natuurlijk zo failliet. En nogmaals, 3 euro voor het verzenden van een boek is echt niet zo veelquote:Op zondag 15 december 2013 18:14 schreef Kola het volgende:
[..]
Dat kost geen 3 euro per brief! Dat kost geeneens 3 euro per pakket.
Idd. als particulier ben je bij bv. DHL minimaal 5 euro kwijt.quote:Op zondag 15 december 2013 18:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar er moet ook winst gemaakt worden he, anders is de hele boel natuurlijk zo failliet. En nogmaals, 3 euro voor het verzenden van een boek is echt niet zo veel
Jij vindt de honderden miljoenen euro winst die ze hebben gemaakt redelijk is als je ziet wat voor prijzen ze hanteren en de service die ze bieden?quote:Op zondag 15 december 2013 18:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar er moet ook winst gemaakt worden he, anders is de hele boel natuurlijk zo failliet. En nogmaals, 3 euro voor het verzenden van een boek is echt niet zo veel
Als je mijn eerdere reactie had gelezen had je gezien dat ik daar al zei dat ik de prijsverhogingen van de laatste tijd ook wel extreem vind. Neemt niet weg dat 3 euro voor het verzenden van een boek niet duur is, is in ons omringende landen volgens mij ook niet veel lager.quote:Op zondag 15 december 2013 18:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Jij vindt de honderden miljoenen euro winst die ze hebben gemaakt redelijk is als je ziet wat voor prijzen ze hanteren en de service die ze bieden?
En vanaf 1 januari verhogen ze de tarieven weer, waardoor de prijs voor een brief binnen nog geen 6 maanden (!) met 10 cent is gestegen. Dit is volgens hun zogenaamd noodzakelijk omdat er minder brieven verzonden worden, en in diezelfde zin durven ze nog te beweren dat de prijsverhoging er niet toe zal leiden dat er minder brieven verzonden zullen worden! Dat is toch.. niet te geloven. Plus dat ze nog weer 100+ miljoen willen gaan besparen, wat overduidelijk neergelegd zal worden bij de laagste orde -- postbezorgers en sorteerders. Vertel me dan wat hier dan redelijk aan is? Wat vind jij er redelijk aan?
Pas een paar maanden geleden kon ik hetzelfde boek nog laten verzenden voor amper 2 euro. Als je dingen in perspectief ziet dan klopt er geen reet van.quote:Op zondag 15 december 2013 19:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je mijn eerdere reactie had gelezen had je gezien dat ik daar al zei dat ik de prijsverhogingen van de laatste tijd ook wel extreem vind. Neemt niet weg dat 3 euro voor het verzenden van een boek niet duur is, is in ons omringende landen volgens mij ook niet veel lager.
Verder is het wel enigszins onzinnig om hier te gaan klagen over de prijzen, het is niet zo dat wij daar invloed op hebben natuurlijk.
Ja, en dan worden wij door ontevreden klanten ook nog eens uitgescholden voor eikel en hansworst!quote:Op zondag 15 december 2013 18:54 schreef Kola het volgende:
[..] Plus dat ze nog weer 100+ miljoen willen gaan besparen, wat overduidelijk neergelegd zal worden bij de laagste orde -- postbezorgers en sorteerders.
Ik ben het met je eens. Die prijsverhogingen zijn wel extreem. Nog niet lang geleden kostte het verzenden van een brief 44 cent. De prijs ligt straks bijna de helft hoger ...quote:Op zondag 15 december 2013 19:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je mijn eerdere reactie had gelezen had je gezien dat ik daar al zei dat ik de prijsverhogingen van de laatste tijd ook wel extreem vind. Neemt niet weg dat 3 euro voor het verzenden van een boek niet duur is, is in ons omringende landen volgens mij ook niet veel lager.
Verder is het wel enigszins onzinnig om hier te gaan klagen over de prijzen, het is niet zo dat wij daar invloed op hebben natuurlijk.
Met klachten wordt nooit iets gedaan en denken dat je als werknemer niets kunt doen is te naïef. Je wil niets doen en vindt het wel prima zo lang jij je loon maar krijgt. Zeg dan dat.quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef superkimmi het volgende:
Belangrijkste punt: hier klagen heeft iig geen zin. Wij bepalen de prijzen niet, wij weten niet welke kosten hier exact inzitten.. Als je echt een antwoord wil heeft hier vragen gewoon geen zin.. Hier zitten namelijk alleen die 'arme' postbezorgers en sorteerders.. En 1 teamcoach, wat een directe leidinggevende van de rest is, dus die zit ook niet op zon kantoor. Conclusie; de verwijzing naar twitter/klantenservice van postnl is volkomen terecht...
en wat zouden werknemers volgens jou dan moeten doen tegen prijsverhogingen? Dat we het prima vinden is natuurlijk onzin, we versturen zelf immers ook gewoon post en hebben dus zelf ook last van de prijsverhogingenquote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Kola het volgende:
[..]
Met klachten wordt nooit iets gedaan en denken dat je als werknemer niets kunt doen is te naïef. Je wil niets doen en vindt het wel prima zo lang jij je loon maar krijgt. Zeg dan dat.
Als werknemers een loonsverhoging willen is er zat animo.quote:Op zondag 15 december 2013 19:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en wat zouden werknemers volgens jou dan moeten doen tegen prijsverhogingen? Dat we het prima vinden is natuurlijk onzin, we versturen zelf immers ook gewoon post en hebben dus zelf ook last van de prijsverhogingen
Ten eerste verdient er niemand hier 6 euro. Ten tweede is iemands uurloon altijd veel lager dan de loonkosten, ten derde zijn er veel meer mensen bij de bezorging van jouw boek betrokken dan degene die 'm uiteindelijk bezorgt, ten vierde zijn er ook nog sorteercentra, machines en auto's (oa voor de buslichting) bij betrokken, en, o ja, er zijn ook nogaandeelhouders die eisen dat er winst gemaakt wordt.quote:Op zondag 15 december 2013 17:07 schreef Kola het volgende:
[..]
3 euro is de helft van jouw uurloon.Het kost je 10 sec om te bezorgen.
En jij denkt nu dat diegenen uit de laagste orde (waaruit verreweg de meeste users in dit topic actief zijn), die al nauwelijks voor elkaar kunnen krijgen dat de bezuinigingen goeddeels op hun bordje belanden, dat die mensen wel in staat zijn om iets aan de gestegen prijzen te doen?quote:Op zondag 15 december 2013 18:54 schreef Kola het volgende:
Plus dat ze nog weer 100+ miljoen willen gaan besparen, wat overduidelijk neergelegd zal worden bij de laagste orde -- postbezorgers en sorteerders.
Laagste orde maar essentieel voor het bedrijf. Hadden jullie allemaal een standaard en zouden jullie gezamenlijk zeggen dat het zo niet kan, dan kunnen ze van boven veel willen, maar zij leveren het werk niet. En zoals ik zei heeft PostNL een groot deel van de markt (die voor het merendeel uit pakketpost bestaat) in handen door contracten met bedrijven. Je kan wel tegen de alledaagse piet en henk zeggen ga dan naar een ander maar zo simpel zit het nou eenmaal niet. Als consument heb je maar zoveel aandeel daarin, de rest ligt buiten handen. Welke deals ze met bedrijven maken dat weet ik niet exact, maar daar zal wel iets aantrekkelijks zitten. Ook bestaat er zo voor concurrerende bedrijven geen kans op doorgroei omdat er een te klein deel van de markt over blijft. Voor aandeelhouders zit er inderdaad geen belang in lagere prijzen en sinds de privatisering van de post heeft de overheid er weinig meer over te zeggen.quote:Op zondag 15 december 2013 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En jij denkt nu dat diegenen uit de laagste orde (waaruit verreweg de meeste users in dit topic actief zijn), die al nauwelijks voor elkaar kunnen krijgen dat de bezuinigingen goeddeels op hun bordje belanden, dat die mensen wel in staat zijn om iets aan de gestegen prijzen te doen?
De enigen die daartoe in staat zijn, zijn de klanten, de aandeelhouders of de overheid. De aandeelhouders zijn alleen maar geïnteresseerd in winst. En lagere prijzen beteken minder winst. De overheid? Die wil zich zo min mogelijk met het prijsbeleid bemoeien, want die geloven (met de VVD voorop) in een vrije markt, met zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Dus blijven de klanten over. Als die massaal weglopen naar de goedkopere concurrent zal PostNL de tarieven wel moeten verlagen.
Als particulier kan ik bij de Primera kiezen uit 60 cent bij PostNL of de "goedkope" concurrent,quote:Op zondag 15 december 2013 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus blijven de klanten over. Als die massaal weglopen naar de goedkopere concurrent zal PostNL de tarieven wel moeten verlagen.
Ach, iedereen die over tarieven jankt zou ik willen zeggen: breng het lekker zelf weg, kijken hoever je komt voor die 3 euroquote:Op zondag 15 december 2013 20:57 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als particulier kan ik bij de Primera kiezen uit 60 cent bij PostNL of de "goedkope" concurrent,
de Stadspost die 65 cent wil.
Ik vind het een terecht besproken onderwerp anders. Dit is toch het PostNL topic. En met antwoorden als "stel je niet aan" "zeur niet zo" "ga dan naar een ander" "zet het op twitter" enz kun je niks. Heb je een argument toe te voegen, een verklaring, een uitleg dan mag je er best tegenin gaan en je mening geven.quote:Op zondag 15 december 2013 20:47 schreef lololo het volgende:
Ik denk dat Kola aan de rode klats is en dat we een beetje lief en begripvol voor haar moeten zijn!
Weer zo'n non-argument.quote:Op zondag 15 december 2013 21:07 schreef lololo het volgende:
[..]
Ach, iedereen die over tarieven jankt zou ik willen zeggen: breng het lekker zelf weg, kijken hoever je komt voor die 3 euro
Niet bepaald, in het licht van zelf wegbrengen bekeken zie je meteen dat 3 euro spotgoedkoop is, zo goedkoop dat je je bijna afvraagt hoe we het er in hemelsnaam voor kunnen doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |