ik ga het ermee doen tot ik een oplossing in VBA heb gevonden. Bedankt voor je hulp!quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nope, vandaar mijn suggestie
Je zou kolom A kunnen verbergen en dit in kolom B kunnen zoen: http://www.cpearson.com/excel/noblanks.aspx
Als je alle ontvangen bestanden in een bepaalde map kan plaatsen, dan kan je de map uitlezen middels VBA en de bestanden 1 voor 1 openen, kopiëren en plakken. Eigenlijk heel simpel, mits je een beetje ervaring me VBA (of andere "programmeertaal") hebt.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:23 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,
Vraagje, ben benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken:
Iedere maand ontvang ik een vijftien-tal ingevulde excelsheets, in tabelvorm opgebouwd met exact dezelfde structuur.
Nu wil ik iedere maand in een grote “main”-sheet alle tabellen uit de aangeleverde Excel-sheets extraheren en onder elkaar in deze sheet zetten.
Iemand die dit al ooit gedaan heeft? Welke aanvliegroute zou ik moeten hanteren?
Gr.
Webster
http://office.microsoft.c(...)cel-HP010243267.aspxquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:40 schreef realbase het volgende:
Beste goden,
Ik zit met het volgende, niet zeker wetende of het hier thuishoort of in het grote Word vragen forum
Situatie:
Ik heb een word template document waarin enkele velden gevuld moeten worden vanuit een excel bestand met data op verschillende kolommen ( bijv Naam, geb datum, plaats etc )
Dit document moet voor 100+ mensen gemaakt worden en is persoonlijk geadresseerd.
Dat zou dmv een VBA-script wel moeten lukken, gok ik.quote:Tevens wil ik de file automatisch opslaan als pdf met als naam de persoonsnaam.
quote:Mogelijk is hier een tool voor of misschien is er een makkelijkere manier in word/excel?
iemand suggesties hoe dit het beste aan te pakken ?
Het gaat on Word 2010/Excel 2010.
Dank !!
Wat bedoel je met groeperen? En wat wil je nou precies bereiken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef Jesse_ het volgende:
Help!
Ik heb een sheet met daarin de maanden als volgt genoteerd:
201312
201312
201311
201310
201310
201310
etc.
Nu gebruik ik als(A1=MAX(A:A);1;als(A1=MAX(A:A)-1;2;etc. om de maanden te groeperen.
Nu komt alleen 201401 er aan, waardoor MAX()-getal niet meer werkt.
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
GROOTSTE heb ik al wel wat mee geprobeerd maar deze functie geeft bij altijd de k-de grootste weer, wat dan voor mijn toepassing niet handig is.
Twee opties denk ik.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef Jesse_ het volgende:
Ik heb draaitabellen die ik altijd de laatste zes maanden weer wil laten geven.
Daarom wil ik het volgende doen:
201401 6
201401 6
201312 5
201312 5
201312 5
201312 5
201311 4
201311 4
201310 3
201310 3
201310 3
201309 2
201308 1
201308 1
201307 0
201306 0
Zodat ik simpel een filter op m'n draaitabel kan zetten van 1 t/m 6.
1 2 3 4 5 6 | =DATE(YEAR(NOW());MONTH(NOW());1) =YEAR(A1)&RIGHT("0"&MONTH(A1);2) 6 =A1-30 =YEAR(A2)&RIGHT("0"&MONTH(A2);2) 5 =A2-30 =YEAR(A3)&RIGHT("0"&MONTH(A3);2) 4 =A3-30 =YEAR(A4)&RIGHT("0"&MONTH(A4);2) 3 =A4-30 =YEAR(A5)&RIGHT("0"&MONTH(A5);2) 2 =A5-30 =YEAR(A6)&RIGHT("0"&MONTH(A6);2) 1 |
1 | =RANK.EQ(A1;D:D;0) |
De hulptabel wordt maar 1 keer berekend, daarna is het een kwestie van simpele vlookups.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:20 schreef Jesse_ het volgende:
Die eerste is wel een mooie oplossing.
Maar ik vermoed dat dat wel iets meer rekenkracht kost dan een dubbele IF.
Rank ken ik niet, ga ik zo nog even bekijken
Niet met hyperlink(), je zou wel een VBA-code kunnen schrijven die een programma start met de url als parameter, denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
Kun je in Excel instellen dat hyperlinks standaard worden geopend in IE terwijl Chrome je standaardbrowser is?
Al gewikipediaat? http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasboekquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:07 schreef Poekel het volgende:
Hallo allen,
weet iemand hoe de layout van een kasboek er ongeveer uit moet zien? Ik worstel wat met een schoolopdracht, ben begonnen met HBO en heb totaal geen Excel ervaring. En nu ineens een Engelstalige maandanalyse doen (income statements, ledger accounts, etc.). Ben nog een beetje aan het zoeken.
Wow!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:34 schreef qu63 het volgende:
Iedereen kan schilderen, met Excel! http://www.42bis.nl/2014/01/iedereen-kan-schilderen-met-excel/
Moet nog ergens een scriptje hebben liggen om fotos om te zetten naar excelquote:
Seriously?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:07 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Moet nog ergens een scriptje hebben liggen om fotos om te zetten naar excel1080x1900 cellen ipv pixels
Denk het welquote:
Tekst naar kolommenquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:45 schreef bruinebeer het volgende:
Hallo Allen,
Ik heb in Excel 2007 een bestand aangeleverd gekregen dat er alsvolgt uit ziet.
lidnummervoornaamtussenvoegselachternaamstudiescommissies.
Dit staat achterelkaar in cel A1.
En dan staat in andere cellen. A2-A700 info van dit type:
19982139 Matthijs NULL Vellenga Bedrijfswiskunde en Informatica NULL.
Dus ook allemaal in een cel.
Is er iemand die weet of en hoe ik ervoor kan zorgen dat dit over verschillende cellen verdeeld kan worden? Zodat ik er daarna wat mee kan in Adobe Indesign.
Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |