0 - 50 zijn 51 getallen (0,1,2,3,4,..,51)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:05 schreef JorisvZ het volgende:
[..]
[..]
Nee, het zijn de verkopen van:
0 - 50 (dus 50)
51 - 100 (dus 49)
101 - 200 (dus 99)
201 - 250 (dus 49)
1 2 3 4 5 6 7 8 | x S1 S2 S3 ... S10 1 200 201 199 ... 202 2 190 191 192 ... 189 3 179 182 177 ... 180 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 60 57 65 ... 58 |
1 | =INDEX(M2:M101; MATCH(Input; A2:A101; 1); 1) |
1 | {=INDEX(MEDIAN(B2:K101); MATCH(Input; A2:A101; 1); 1)} |
Ik zit even te zoeken of je nu de Nederlandse of Engelse hebt.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:50 schreef Watertornado het volgende:
Oké, ik loop tegen het volgende aan:
Ik heb de Engelse Excel (2007).quote:Op zondag 19 januari 2014 22:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zit even te zoeken of je nu de Nederlandse of Engelse hebt.
Zelf zou ik gebruik maken van INDIRECT
=MEDIAAN(INDIRECT("B"&1+VERGELIJKEN(X1;A2:A101)&":K"&1+VERGELIJKEN(X1;A2:A101))
Hier heb ik je cel met je zoekwaarde naar x ook in de cel x1 gezet
(VERGELIJKEN = MATCH in het Engels)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Option Explicit Function InsertCI(title As String, absoluteFileName As String) Dim commentBox As Comment ' Define the comment as a local variable and assign the file name from the ' cellAddress input parameter to the comment of a cell. Set commentBox = Application.ActiveCell.AddComment With commentBox .Text Text:="" With .Shape .Fill.UserPicture (absoluteFileName) .ScaleHeight 2.4, msoFalse, msoScaleFromTopLeft .ScaleWidth 2.4, msoFalse, msoScaleFromTopLeft End With ' Set the visible to True when you always want the image displayed, and ' to False when you want it displayed only when you click on the cell. .Visible = False End With InsertCI = title End Function |
Foutje met de aanhalingstekens? Spaties? Rare tekens?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:50 schreef Freak188 het volgende:
Ander hyperlink probleempje.
Ik heb een aantal hyperlinks gemaakt naar verschillende bestanden op een netwerkschijf. In totaal 5 hyperlinks. In eerste instantie werkten ze alle 5. Maar ineens krijg ik er bij 2 een melding: het opgegeven bestand kan niet worden geopend.
Ik snap er niks van omdat het een zelfde bestand is als de andere (pdf) en in eerste instantie werkte het gewoon. Ik heb de links nu al een paar keer verwijderd en opnieuw gemaakt, maar steeds hetzelfde probleem. Bestanden zijn ook niet veranderd van locatie ofzo.... iemand bekend met dit probleem?
Yup dat was het. Ik heb alles maar hernoemt en nu doet ie het weer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
Foutje met de aanhalingstekens? Spaties? Rare tekens?
Het probleem zit 'm in rij 5 die niet constant is.quote:
Draaitabel is niet de bedoeling, het gaat om veel meer gegevens dan dit.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Is dit niet meer iets om te regelen met een draaitabel?
Ik moet het inderdaad delen met veel andere gebruikers, de meeste weten hoe ze 2 cellen bij elkaar kunnen optellen, maar dat is het dan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:47 schreef snabbi het volgende:
sommen.als lijkt me voldoende
* draaitabellen leveren veel inzicht, maar eisen ook meer kennis van de gebruiker. Zeker wanneer de poster het ook moet delen met anderen lijkt een formule een betere oplossing.
Bijna vergeten, alvast bedankt voor het meedenken, geldt ook voor snabbi natuurlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm in rij 5 die niet constant is.
Klopt, het werkt allemaal wel, maar ik heb het allemaal zo ingewikkeld gemaakt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
Je hebt dus al een manier gevonden om (via een ander blad of weet ik wat) de rijen 4 en 5 vanaf kolom J te vullen?
Dan kun je ervoor kiezen om in K5, M5 etc. een SOM.ALS(B5:B20;week)+SOM.ALS(C5:C20;week)+SOM.ALS(D5:D20;week) te zetten. Het is een beetje lomp (twee van de drie sommen zijn 0) maar het werkt, omdat de codes voor hoofd-, x-, en sub-afdelingen toch allemaal verschillend zijn. Scheelt een hoop gerommel.
De subafdelingen maakt het wat lastiger, want daardoor kan ik de afdelingen niet mooi uitlijnen. Ook maakt subafdelingen het lastiger omdat de formule daar verspringt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:56 schreef Arliator het volgende:
[..]
Ik moet het inderdaad delen met veel andere gebruikers, de meeste weten hoe ze 2 cellen bij elkaar kunnen optellen, maar dat is het dan.
Hoe maak ik in sommen.als dan de kolom variabel?
Edit: Ook oplossingen met VBA mogen niet, niemand snapt dit, anders had ik het allang opgelost. De filosofie is dat er altijd wel iemand te vinden is die een formule kan ontrafelen, maar VBA is vele malen lastiger.
Snabbi,quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:03 schreef snabbi het volgende:
[..]
De subafdelingen maakt het wat lastiger, want daardoor kan ik de afdelingen niet mooi uitlijnen. Ook maakt subafdelingen het lastiger omdat de formule daar verspringt.
Ik had het eerst onderschat hoor, maar dit is wel het principe wat ik bedoelde. Ik had nog niet nagedacht over het weergeven van alle afdelingen bij een hoofdafdeling maar nu dus wel voor je verwerkt in een voorbeeld.
Edit:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3N6UJHLS4TTQ.xlsx (nieuw bestandje met 2 uitwerkingen)
Ook dit geprobeert, de meerdere som.als bij elkaar optellen werkt!quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
Je hebt dus al een manier gevonden om (via een ander blad of weet ik wat) de rijen 4 en 5 vanaf kolom J te vullen?
Dan kun je ervoor kiezen om in K5, M5 etc. een SOM.ALS(B5:B20;J5;week)+SOM.ALS(C5:C20;J5;week)+SOM.ALS(D5:D20;J5;week) te zetten. Het is een beetje lomp (twee van de drie sommen zijn 0) maar het werkt, omdat de codes voor hoofd-, x-, en sub-afdelingen toch allemaal verschillend zijn. Scheelt een hoop gerommel.
-edit-
Volgens mij hoeft dit trouwens niet eens, maar dat moet je even uitproberen.
Als je in K5 het volgende zet:
=SOM.ALS(B5:D20;J5;week) moet het volgens mij ook goedkomen, maar dat moet je even uitproberen.
Mooi!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:51 schreef Arliator het volgende:
Ook dit geprobeert, de meerdere som.als bij elkaar optellen werkt!
Krijg je een foutmelding of kloppen de getallen niet? Bij een foutmelding even backtracken, en als de getallen niet kloppen: bestaat de kans dat er in je lange lijst met gegevens toch ergens dubbele waarden zitten in twee verschillende kolommen?quote:De =SOM.ALS(B5:D20;J5;week) werkt in mijn voorbeeld wel, maar in het bestand waarin ik het daadwerkelijk moet gebruiken werkt het niet, waarom? Geen idee.
De getallen kloppen niet. Het is denk ik wel goed om even te checken of er geen dubbele waarden zitten in de twee verschillende kolommen, het zou niet moeten kunnen, maar niks is met zekerheid te zeggen tot het nagekeken is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mooi!
[..]
Krijg je een foutmelding of kloppen de getallen niet? Bij een foutmelding even backtracken, en als de getallen niet kloppen: bestaat de kans dat er in je lange lijst met gegevens toch ergens dubbele waarden zitten in twee verschillende kolommen?
Dit zou moeten werken: http://office.microsoft.c(...)ues-HA001226038.aspxquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:36 schreef buishuis het volgende:
Ik zit al de hele dag op dit probleem, het zit zo:
Ik heb 2 kolommen met artikelcodes. In de linkerkolom komt iedere artikelcode maar 1x voor.
In de rechterkolom komen diezelfde artikelcodes soms wel meerdere keren voor maar met ieder andere gegevens in de kolommen daarachter. Nu wil ik die gegevens, achter de overeenkomende artikelcode in de linkerkolom zetten maar niet onder elkaar maar juist achter elkaar in 'n aparte kolom. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen en met de hand doen is ook niet echt 'n pretje want het zijn totaal +-150.000 regels -_-" Alvast bedankt!
Probeer dit:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:39 schreef buishuis het volgende:
Ik heb voor de duidelijkheid het voorbeeld even overgenomen om te kijken hoe het precies werkt
Gebruik je wel Ctrl+shift+enter?. Het is namelijk een matrix.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:48 schreef buishuis het volgende:
Nee ook niet. Had ik al eens geprobeerd maar hij geeft wederom de foutmelding #WAARDE!
Er staat wel iets in de genoemde cellen? En deze formule staat in B10?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:48 schreef buishuis het volgende:
Nee ook niet. Had ik al eens geprobeerd maar hij geeft wederom de foutmelding #WAARDE!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Sub Prime() Range("A:A").ClearContents Const zoekentot = 100 Dim filter(zoekentot) As Boolean 'priemcheck For I = 2 To zoekentot If filter(I) = False Then Range("A" & I) = I For J = I To zoekentot Step I filter(J) = True Next End If Next End Sub |
Het komt door de lege cel inderdaad bij de afdeling. Excel rekent daar met 0 ipv leeg. Als je onder afdeling ="" neer zet werkt het wel. Doe je het voor alle 'lege' cellen werkt het niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:04 schreef Arliator het volgende:
[..]
Snabbi,
Dank je wel, ik heb het net geopend, ik snap je gedachtegang, maar het is nog niet helemaal goed, want als ik in jouw voorbeeld LG invul in B2, dan zie ik alleen maar nulwaardes, dat is dus niet de bedoeling.
Maar, ik zal kijken of ik hiermee verder kan.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:24 schreef Orealo het volgende:
Kan iemand mij deze code uitleggen?
Als output krijg je alle priemgetallen (tot 100) in je kolom A maar ik weet niet of het werkt zoals ik denk dat het werkt.
[ code verwijderd ]
De array wordt gezet op 1 tot 100
We beginnen bij 2 (I). De boolean zou true moeten zijn (mi) want 2 zit in de reeks 1 tot 100. Hier snap ik het niet meer want als ik de code stap voor stap uitvoer geeft VBA aan dat de boolean false is.
Als toch false:
Vervolgens wordt 2 weggeschreven op A2 en worden alle vermenigvuldigbare (met I) cijfers uit de array op true gezet.
Als de const bereikt is wordt I gelijk aan 3 en begint het circus opnieuw.
Waar maak ik mijn denkfout?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Sub Prime() 'clearcontent dus de waarden verwijderen Range("A:A").ClearContents 'zoekentot = 100 Const zoekentot = 100 'aanmaken van een array met grootte 100 'alle waarden in de array zijn False Dim filter(zoekentot) As Boolean 'doorlopen van een loop van 2 tot 100 For I = 2 To zoekentot 'Bij de eerste keer dat de filter(2) wordt aangeroepen 'is filter(2) gelijk aan False. De if conditie is waar FALSE = FALSE is namelijk waar. 'dus de subcode wordt uitgevoerd. If filter(I) = False Then 'het resultaat dat 2 een priemgetal is weggeschreven wordt 'in je sheet verwerkt. Range("A" & I) = I 'let goed op dat hier STEP I staat. Dit houdt in met stapjes van I. Deze loop wordt voor 'de eerste keer doorlopen met J = 2, 4, 6, 8, 10 etc 'Op deze wijze wordt filter(4) alvast op True gezet net als 'filter(6) filter(8) allemaal true worden. For J = I To zoekentot Step I filter(J) = True 'ik heb hier even J bij gezet zodat je weet dat de volgende J is, niet I Next J End If 'na de eerste keer doorlopen van de loop met I, wordt nu I = 3 doorlopen. 'filter(3) is nog false, dus hij gaat je loop met i=3 doorlopen in de if. 'nu wordt filter(6) die al True was weer opnieuw true, maar ook filter(9) 'wordt True. Next I End Sub |
Wat een goede uitleg! Dankjewel!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
De hele clue is natuurlijk dat wanneer je i=4 doorloopt dat je direct bij je IF al krijgt dat hij hem niet nog een keer hoeft te doorlopen, want je filter(4) is TRUE.
Elke keer wanneer je een priemgetal doorvoert, zal je code "For J = I To zoekentot Step I" er voor zorgen dat je
1x<je priemgetal>
2x<je priemgetal>
3x<je priemgetal>
etc TRUE word en dus dat die getallen geen priem zijn.
Het is een keuze van de programmeertaal. Bij het aanmaken van je Boolean array zijn alle waarden 0. In programmeren is 0 gelijk aan False en 1 aan True. Ze hadden er voor kunnen kiezen om bij het aanmaken alles op 1 te zetten, maar het is 'gewoon' aanmaken is 0.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:29 schreef Orealo het volgende:
[..]
Wat een goede uitleg! Dankjewel!
Nog één vraag - waarom zijn alle waarden in de array False?
Of is dat gewoon een gegeven?
Helder. Thanks!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:31 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is een keuze van de programmeertaal. Bij het aanmaken van je Boolean array zijn alle waarden 0. In programmeren is 0 gelijk aan False en 1 aan True. Ze hadden er voor kunnen kiezen om bij het aanmaken alles op 1 te zetten, maar het is 'gewoon' aanmaken is 0.
1 | http://speedy.sh/Pq7yv/TEST.xlsx |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Recept artikelcode Artikelcode Artikelcode 00021.14629 CC.2467004 CC.2467003 00021.14629 00021.46632 CC.2467003 EE.6959500 00021.14806 00021.1537 DD.6959515 #GETAL! 00021.15297 00021.14629 EE.6959502 #GETAL! 00021.1536 00021.53268 EE.6959500 #GETAL! 00021.1537 00021.60811 FF.18132401 #GETAL! 00021.15521 00021.60813 FF.A7202101 #GETAL! 00021.15522 00021.16079 BB.90210032 #GETAL! 00021.15523 00021.68019 BB.90210033 #GETAL! 00021.15960 00021.16079 GG.100066.005 #GETAL! 00021.15961 00021.15960 AA.9002104 #GETAL! 00021.16079 Gebruikte formule: =INDEX($A$2:$B$13000;KLEINSTE(ALS($A$2:$A$13000=$F$2;RIJ($A$2:$A$13000));RIJ(3:3));2) |
1 | =ALS(ISFOUT(INDEX($A$1:$B$13000;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$13000=L3;RIJ($A$1:$A$13000));RIJ($1:$1));2));"";INDEX($A$1:$B$13000;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$13000=L3;RIJ($A$1:$A$13000));RIJ($1:$1));2)) |
Dank je wel, ik was het weekend weg, dus kan nu pas antwoorden.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het komt door de lege cel inderdaad bij de afdeling. Excel rekent daar met 0 ipv leeg. Als je onder afdeling ="" neer zet werkt het wel. Doe je het voor alle 'lege' cellen werkt het niet.
Persoonlijk vind ik het wel vreemd om wel een subafdeling te hebben, maar niet een afdeling. Als je geen 'lege waarden' toestaat en altijd een naam hebt, dan werkt het. Het is niet een hele galante oplossing vanwege die foutmeldingen en zeker die subafdelingen maakt het lastig om dit generiek op te zetten.
De enige echte oplossing in mijn ogen is gebruik te maken van QUERY functionaliteiten, maar dat gaat ver boven de kennis van je collega's. Ook zou je je data dan niet in de weken naast elkaar moeten zetten, maar alles gewoon netjes in een eigen regel.
Dan maak je 3 voorwaardelijke opmaken (?). 1 voor rood, 1 voor oranje en 1 voor groen. Zorg er dan voor dat groen bovenaan staan, daaronder oranje en dan rood. Hij werkt ze dan op die manier af.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:39 schreef teamlead het volgende:
Daarmee is een deel van het probleem inderdaad ondervangen, maar kan ik nog niet de cel groen laten kleuren als het betreffende target gehaald is?
Geen probleem hoor en valt op zich nog wel mee. Zorg gewoon dat mensen altijd een naam gebruiken, desnoods NAAMLOOSquote:Op maandag 27 januari 2014 15:52 schreef Arliator het volgende:
[..]
Dank je wel, ik was het weekend weg, dus kan nu pas antwoorden.
Ik snap dat het er onlogisch uitziet, maar ik heb deze constructie ook niet verzonnen.
De foutmeldingen zou ik weg moeten kunnen halen met isfout.
In ieder geval reuze bedankt voor je inspanningen, je hebt er volgens mij best wel wat tijd ingestopt.
Waardeer ik enorm.
Oh ja, de QUERY functionaliteit ga ik zeker niet gebruiken, anders krijg ik iedere keer vragen van de gebruikers, zit ik niet echt op te wachten.
Misschien kun je de data vanuit de pull-down ergens op de achtergrond in cellen zetten(als tussenstap) en dan die waarden gebruiken voor je targets. Dan wordt bij iedere keer dat je je pull-down veranderdt, je targets meegenomen.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:39 schreef teamlead het volgende:
Daarmee is een deel van het probleem inderdaad ondervangen, maar kan ik nog niet de cel groen laten kleuren als het betreffende target gehaald is?
Oke, dank je voor de link, zal ik thuis bekijken, ben nu aan het werk.quote:Op maandag 27 januari 2014 23:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Geen probleem hoor en valt op zich nog wel mee. Zorg gewoon dat mensen altijd een naam gebruiken, desnoods NAAMLOOS
Mocht men ooit naar uitleg zoeken omdat de formules te lastig zijn: http://www.get-digital-he(...)acted-from-a-column/
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef Jermar het volgende:
Beste FOK!kers,
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik een stuk tekst kan isoleren uit een ander stuk tekst. De opmaak van de gezochte tekst is steeds gelijk, de opmaak van de tekst waar ik in zoek is steeds anders.
De tekst die ik zoek is 'GBA****'
Cel 1: Bla bla 999 GBA0015 tekst tekst
Cel 2: xxGBA3875vuulee
Cel 3: 664688GBA8925808
etc.etc.
Enig idee hoe ik mijn gezochte GBA + achterliggende cijfercode hieruit kan filtereren?
=DEEL(A1;VIND.SPEC("GBA";A1);7)quote:
en alleen als het een viercijferige code betreft (zoals in dit geval blijkbaarquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
=DEEL(A1;VIND.SPEC("GBA";A1);7)
Als je GBA-blabla-tekst in A1 staat.
Met onderstaande user-defined function genereer je een string met alle GBA codes. Als je deze wilt gebruiken doe je de volgende stappen:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Function gba(r As Range) As String Dim gbacount As Long Dim strR As String Dim startpos As Long Dim pos As Long strR = CStr(r.Value) gbacount = UBound(Split(strR, "GBA")) If gbacount = 0 Then gba = "Geen GBA-codes aanwezig" ElseIf gbacount = 1 Then pos = InStr(strR, "GBA") gba = Mid(strR, pos, 7) Else startpos = 1 For i = 1 To gbacount pos = InStr(startpos, strR, "GBA") If i = 1 Then gba = Mid(strR, pos, 7) Else gba = gba & "," & Mid(strR, pos, 7) End If startpos = pos + 7 Next i End If End Function |
Das wel lief van jequote:Op woensdag 29 januari 2014 10:48 schreef Deetch het volgende:
[..]
Met onderstaande user-defined function genereer je een string met alle GBA codes. Als je deze wilt gebruiken doe je de volgende stappen:
• ga naar visual basic (alt+f11)
• voeg een module toe aan je bestand (rechtsklikken op VBAProject(bestandsnaam) )
• plak onderstaande code in de module
• gebruik in je spreadsheet de formule =gba(celverwijzing)
• de functie checkt alleen op GBA met hoofdletters
• sla spreadsheet op als *.xlsm in office 2010
[ code verwijderd ]
en dan de conditional formatting naar die cellen laten kijken bedoel je? ga ik eens mee aan de slagquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:00 schreef PAAC het volgende:
[..]
Misschien kun je de data vanuit de pull-down ergens op de achtergrond in cellen zetten(als tussenstap) en dan die waarden gebruiken voor je targets. Dan wordt bij iedere keer dat je je pull-down veranderdt, je targets meegenomen.
Bij het selecteren van de gegevens klikken op "verborgen en lege cellen" en dan kiezen voor "openingen".quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef teamlead het volgende:
Tis te merken dat ik een tijdje niet meer met excel bezig ben geweest
Ik wil een grafiek laten zien van de ontwikkeling per week. Die grafiek komt in een sheet die het hele kwartaal gebruikt moet worden.
Ik heb echter niet zo heel veel zin om iedere week m'n grafieken weer te moeten aanpassen![]()
Kan ik er voor zorgen dat de x-as van de grafiek pas wordt weergegeven als er daadwerkelijk ook gegevens zijn die in de grafiek kunnen worden getoond? Nu heb ik onderstaand, maar dat ziet natuurlijk niet uit... Week 6 tm 15 zijn nog niet bekend en wil ik dus ook nog niet zichtbaar hebben...
(excel 2010 Engels trouwens..)
[ afbeelding ]
Je kunt dynamische ranges aanmaken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:43 schreef teamlead het volgende:
dat probeerde ik in eerste instantie.. maar dat wil dus niet![]()
Ik ben ook gewoon al te lang aan die sheet aan het prutsen. Tijd om naar huis te gaan
Goeie!quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je kunt dynamische ranges aanmaken.
Stel je weeknamen staan in kolom A, je werkelijke waarden in B (blauwe lijn) en je target waarden in C (rode lijn)
Vervolgens creeer je een named range met de naam weken met de volgende formule:
=OFFSET(Sheet1!$A$2,0,0,COUNTA(Sheet1!$B$2:$B$15),1)
Deze formule maakt een range met als startpunt cel A2 (daar is de 0,0 ook voor) en dan een hoogte die gelijk is aan het aantal ingevulde waarden in de range B2:B15. Dus als in B2:B15 slechts 3 getallen staan loopt je named range dus van A2:A5. De breedte van de named range is 1 (cel).
Vervolgens maak je op dezelfde manier een named range "real" van kolom B (je hoeft nu alleen het startpunt $A$2 te evranderen in $B$2) en "target" van kolom C.
Nu maak je een nieuwe grafiek aan waarbij je als x-waarden aangeeft =Sheet1!weken en als y-waarden =Sheet1!real en klaar is Kees.
Hier de website waar bovenstaande vanaf komt:
http://chandoo.org/wp/2009/10/15/dynamic-chart-data-series/
@ Deetch. Dank voor de string. Werkt geweldig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:48 schreef Deetch het volgende:
Met onderstaande user-defined function genereer je een string met alle GBA codes. Als je deze wilt gebruiken doe je de volgende stappen:
1 2 3 4 5 | Dim bedrag As Double bedrag = Sheets("Data").Cells(1, 1).Value Sheets("Archief").Cells(i - 1, 6).Formula = "=IF(R" & i - 1 & "C1 = """","""",R" & i - 1 & "C4 - R" & i - 1 & "C5 * " & bedrag & ")" |
Wat je beschrijft is inderdaad waar. en een veel beschreven probleem (google maar op vba excel error decimal separator)quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:47 schreef Regenbui het volgende:
Hi All,
In VBA loop ik tegen het volgende probleem aan:
Cell A1 = 2,5 (let hier goed op de komma).
Zodra ik deze cell aanroep met als datatype double, dan resulteert dit in een error. De debug geeft de waarde in VBA weer als 2,5, waardoor vba dit als een seperator ziet. Hoe is dit op te lossen, google biedt geen hulp
[ code verwijderd ]
1 2 3 | Private Function PrintDouble(dDbl As Double) As String PrintDouble = Replace(dDbl, ",", ".") End Function |
Dat is afhankelijk van de functie lijkt waarop je wil solliciteren...quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:59 schreef snabbi het volgende:
Ik zou het er niet in opnemen. De tool waarmee je iets doet is in mijn ogen volstrekt onbelangrijk.
Ik vind het lastig, vooral omdat ik geen te hoge verwachtingen wil stellen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:28 schreef qu63 het volgende:
Hoe zouden jullie je Excel-skills omschrijven op je CV? Voor de genen zonder officieel certificaat van Microsoft dus
Voldoende? Bovengemiddeld? Uitgebreid? Pro? Guru? () Doorgeslagen hobby?
Wat ik nu vooral zie is "kennis van MS Office (Word/Excel/Outlook)"quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:39 schreef PAAC het volgende:
Dus je kan dan wel iets op je CV zetten, maar hoe toon je aan dat je het kan en dat wat je kan ook daadwerkelijk nodig is voor de functie waar je naar solliciteert...
Data verwerken in Excel is toch wel heel wat anders dan in MySQL of Acces.. Hoe zou jij t omschrijven dan? Of heb je andere (relevantere) zaken die je op je CV zet waaruit blijkt dat je om kan gaan met data?quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:59 schreef snabbi het volgende:
Ik zou het er niet in opnemen. De tool waarmee je iets doet is in mijn ogen volstrekt onbelangrijk.
Ik zou een tekstuele beschrijving geven met een verwijzing naar wat er bij de functie past en daar bij noemen wat ik heb gedaan wat daar bij past.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 00:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
Data verwerken in Excel is toch wel heel wat anders dan in MySQL of Acces.. Hoe zou jij t omschrijven dan? Of heb je andere (relevantere) zaken die je op je CV zet waaruit blijkt dat je om kan gaan met data?
1 2 3 4 5 6 | snabbi heeft als medewerker bij het archief van XYZ door middel van Excel een systeem gebouwd, waarbij medewerkers herinneringen via e-mail ontvangen wanneer zij archiefstukken niet tijdig retourneren. Hij heeft een analyse uitgevoerd op ABC Lost planningsproblemen op met ... etc. |
Mja, helaas heb ik dus nog geen enkele keer ten gelde kunnen maken. T is meer uit de hand gelopen hobby.. Maar zoals je t omschreven hebt is inderdaad wel een goeiequote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zou een tekstuele beschrijving geven met een verwijzing naar wat er bij de functie past en daar bij noemen wat ik heb gedaan wat daar bij past.
[ code verwijderd ]
In mijn ogen zeggen dit soort omschrijvingen veel meer dan een enkele term van voldoende of uitmuntend. Dat soort termen zijn in mijn ogen waardeloos. De omschrijvingen laten de fantasie en creativiteit zien. Of het met Excel of iets anders gaat maakt eigenlijk niets uit. Hele dure tools die heel specialistisch worden ingezet zijn een ander verhaal, maar wat jij wilt ten toonspreiden is vooral dat je problemen kan oplossen.
Het zal wel aan mij liggen, maar kan je daarvoor niet gewoon een autofilter gebruiken?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik zit hier met een Excel probleem. Ik heb een calculatieblad waarbij ik hoeveelheden invoer zodat er een totaalprijs verschijnt. Nou vul ik niet altijd alle regels in omdat dat niet altijd nodig is, hierdoor wordt de uitvoer onleesbaar omdat je wel langs deze regels moet lezen. Hoe kan ik in Excel 2010 deze rijen/cellen met waarde '¤ 0,00' automatisch laten verbergen? Ik heb gezocht op Google maar kom dit niet duidelijk tegen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Volgens mij ligt het aan mij, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen, vandaar mijn vraagquote:Op maandag 10 februari 2014 15:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar kan je daarvoor niet gewoon een autofilter gebruiken?
Heb je een voorbeeldbestand? En moet het automagisch gefilterd worden, of ben je ook bereid om zelf een keer op een knopje te klikken (reapply filters) na het invullen van je calculatieblad?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:06 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het aan mij, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen, vandaar mijn vraag
Ik heb natuurlijk een bestand, maar dat is wat gevoelig qua informatie dus dat post ik liever niet. Het automatisch filteren hoeft niet omdat ik dan het overzicht kwijt ben. Ik zie het zelf zo voor me dat ik na het invullen van de benodigde velden op het filter druk om de overige rijen/velden te verwijderen.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeldbestand? En moet het automagisch gefilterd worden, of ben je ook bereid om zelf een keer op een knopje te klikken (reapply filters) na het invullen van je calculatieblad?
Het bestand met dummy data is ook goed hoor.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:55 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk een bestand, maar dat is wat gevoelig qua informatie dus dat post ik liever niet. Het automatisch filteren hoeft niet omdat ik dan het overzicht kwijt ben. Ik zie het zelf zo voor me dat ik na het invullen van de benodigde velden op het filter druk om de overige rijen/velden te verwijderen.
Ik neem aan dat die ¤0,00 gemaakt wordt door een fomule? Dan kan je toch =als(formule=0;"";formule) doen? Op die manier krijg je nog steeds de uitkomst van je formule, behalve als dat ¤0,00 zou zijn, dan zie je niks: ""quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik zit hier met een Excel probleem. Ik heb een calculatieblad waarbij ik hoeveelheden invoer zodat er een totaalprijs verschijnt. Nou vul ik niet altijd alle regels in omdat dat niet altijd nodig is, hierdoor wordt de uitvoer onleesbaar omdat je wel langs deze regels moet lezen. Hoe kan ik in Excel 2010 deze rijen/cellen met waarde '¤ 0,00' automatisch laten verbergen? Ik heb gezocht op Google maar kom dit niet duidelijk tegen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb je de video waarnaar wordt verwezen ook bekeken? Autofilter is echt een van de simpelste handigheidjes van Excel.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:53 schreef RoofingBurner het volgende:
Deze heb ik ook al een tijd zitten bekijken en zitten proberen, ik snap alleen niet hoe het precies werkt.
Als je nu weet hoe je een autofilter instelt, dan is het toch vrij simpel?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 07:30 schreef RoofingBurner het volgende:
Sorry, deze video ook bekeken, en ik snap nu hoe ik de boel kan selecteren maar....hoe kan ik het nou zo instellen dat de cellen met ¤ 0,00 verborgen worden?
Nou ik snap er niets van en het lukt me niet. Dus misschien kan je in jip en janneketaal vertellen hoe ik het autofilter zodanig instel dat de velden met 0 euro verborgen worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als je nu weet hoe je een autofilter instelt, dan is het toch vrij simpel?
Wanneer je het calculatieblad moet bijwerken, dan maak je alles weer zichtbaar ("Clear"). Nadat je klaar bent met invullen plaats je weer een autofilter op de kolom waarbij je ¤ 0,00 verbergt.
Als dit niet is wat je wil, dan heb ik je vraag gewoon verkeerd begrepen.
Dat wordt in de video uitgelegd hoor. Maar goed, een poging:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:50 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Nou ik snap er niets van en het lukt me niet. Dus misschien kan je in jip en janneketaal vertellen hoe ik het autofilter zodanig instel dat de velden met 0 euro verborgen worden.
pffff....nou eindelijk snap ik hetquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat wordt in de video uitgelegd hoor. Maar goed, een poging:
- activeer autofilter
- klik op het pijltje (eerste rij) dat verschijnt in de kolom waarop je wil filteren. Er verschijnt nu een venstertje.
- je kan in dit venstertje gewoon 0 wegvinken in het rijtje, of een text filter (does not equal to/is niet gelijk aan) filter plaatsen.
Dan heb je waarschijnlijk alleen die kolom geselecteerd toen je een autofilter plaatste. Klopt het dat je dat 'pijltje' in de cel alleen ziet in die kolom?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:23 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
pffff....nou eindelijk snap ik hetDat hebben we dus gehad, bedankt hiervoor. Nou wil ik alleen de hele rij kunnen verbergen dus niet alleen de cel waarin 0 voorkomt. Kan dit ook? Hierdoor comprimeer ik de calculatie van ca. 5 pagina's naar 1 pagina en wordt het voor onze klant beter leesbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |