SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp
Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.
dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie
Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.
Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.
Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door droomvrouwtje op 13-12-2013 13:49:07 ]Be happy with the little things in life
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:31 schreef Burdie het volgende:
Dobbey, als je er heel erg tegenop ziet, kan je dat van te voren met je gyn bespreken, misschien kan hij/zij je gerust stellen? Ik mocht ook iets kalmerends innemen van te voren. Bij deed het helaas wel te veel pijn, dus ik kon twee weken later terecht om de hysteroscopie alsnog onder narcose te laten doen.
Ik heb destijds van te voren (telefonisch) besproken met mijn gynaecoloog, en afgesproken dat ik zelf mocht aangeven 'tot hier en niet verder'. Dat gaf mij flink meer rustquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:53 schreef dobbey het volgende:
[..]Stiekem had ik al gelezen via Google dat ze het ook onder narcose kunnen doen. Mijzelf kennende ga ik, mocht het zover komen, maar direct vragen om onder narcose te gaan.
Klinkt misschien heel watterig maar ik denk dat het beter is voor het personeel en voor mij zelf
Ja inderdaad de tijd slipt tussen je vingers vandaan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:30 schreef dobbey het volgende:
Dv je mag bij ons het verhaaltje wel aanvullen/aanpassen met start eiceldonatie januari 2014.... als het dan een maandje later word is dat geen probleem.
Ik stond er eigenlijk nooit zo bij stil hoelang iedereen hier al rond hobbelt maar nu schrik ik daar best wel van..... Wij hadden godzijdank het geluk dat we heel snel door werden gestuurd naar de kliniek anders hadden we nu pas te horen gekregen dat ik POF heb en hadden we nu dus pas het eicel donatie traject op kunnen starten......
Oh tantequote:Op vrijdag 13 december 2013 19:13 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja inderdaad de tijd slipt tussen je vingers vandaan.
Ik ben in de tussentijd tante geworden van een heel mooi meisje.
Met de moeder gaat het ook goed. We hebben hoop gekregen want het is in de tussentijd niet erger geworden.
Voor mijzelf ik sta op de wachtlijst voor een KID behandeling. Ik ben helaas of gelukkig heel erg gezond geweest vroeg dus ik heb een bepaald virus niet gehad. Maar daardoor duurt het wel langer met een donor vinden aangezien ongeveer 3/4 van het donorzaad dat wel heeft gehad.
So een wachttijd van minimaal een jaar voor ik aan de beurt ben.
Oh en endometriose is geconstateerd
Er is een wachtlijst voor als je zaad van een donor gebruikt. Dat is ongeveer een jaar in het ziekenhuis waar ik loop.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:16 schreef dobbey het volgende:
[..]
Oh tante![]()
Hoe bedoel je dat met dat virus als ik vragen mag? En waarom die wachttijd van een jaar?
Bedoel je herpes?quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:05 schreef Gaddle het volgende:
Ze controleren of je een bepaald virus hebt gehad want als je dat virus niet heb gehad kan je dat krijgen via "besmet" zaad of van mannen die wel dat virus hebben gehad. Je kan er flink ziek van worden.
En kunnen ze dat zaad dus niet gebruiken bij je of mij in dit geval.
Merendeel van de bevolking heeft het virus gehad in zijn of haar jeugd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/ontlurktquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:05 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Er is een wachtlijst voor als je zaad van een donor gebruikt. Dat is ongeveer een jaar in het ziekenhuis waar ik loop.
En langer als je een bepaald virus niet heb gehad.
Ze controleren of je een bepaald virus hebt gehad want als je dat virus niet heb gehad kan je dat krijgen via "besmet" zaad of van mannen die wel dat virus hebben gehad. Je kan er flink ziek van worden.
En kunnen ze dat zaad dus niet gebruiken bij je of mij in dit geval.
Merendeel van de bevolking heeft het virus gehad in zijn of haar jeugd.
Thanks Poezebeest. Mijn zus krijgt idd alles op haar bord.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:42 schreef Poezebeest het volgende:
Jeetje Kahlie, wat ontzettend heftig allemaal! Jouw zus krijgt ook alles op haar bordje als het aankomt op zwanger worden/blijven/zijn. Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor je zus
Nu weet ik waar dit over gaat.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
/ontlurkt
Niet alleen jij zou er dan flink ziek van kunnen worden, ook je baby kan het virus in je buik krijgen als jij het nog niet gehad hebt, en dan ben je helemaal verder van huis...
Echt top dat ze daar op controleren
nee CMV, kan voor ernstige afwijkingen (en zelfs dood) bij t kindje zorgen...quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:31 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nu weet ik waar dit over gaat.
Rondehond of niet? Is idd heel erg gevaarlijk, geloof 80%! kans op een afwijking bij het kindje als de moeder besmet raakt in het eerste trimester...
thnx voor de toelichting! Ik begreep al niet waar het over ging..quote:Op maandag 30 december 2013 19:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee CMV, kan voor ernstige afwijkingen (en zelfs dood) bij t kindje zorgen...
ja je moet met veel dingen voorzichtig zijnquote:Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef Skoap het volgende:
[..]
thnx voor de toelichting! Ik begreep al niet waar het over ging..
Heb zelf net dat rode hond gebeuren uit laten zoeken, vandaar dat ik dacht dat het daarover ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |