SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl
Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.
Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.
De Mollenweken komen er weer aan denk ik?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:03 schreef Halldor het volgende:
Hebben ze op HK nou serieus verzonnen dat we een actieweek hebben van donderdag 2 januari t/m zondag 5 januari
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Mollenweken komen er weer aan denk ik?
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Mollenweken komen er weer aan denk ik?
Dat is elk jaar zo?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:03 schreef Halldor het volgende:
Hebben ze op HK nou serieus verzonnen dat we een actieweek hebben van donderdag 2 januari t/m zondag 5 januari
Mits er geen verschil in leeftijd zit, anders kost het een paar euro meer...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:06 schreef richolio het volgende:
Dus, je mag niet meer voor elkaar invallen, wel van tijd ruilen. Maar als geen van beiden boven de twaalf uur komt mag de een wel voor de ander invallen?
Ja net als vorig jaar woensdag 2 januari, en als de instuwing dan weer zo is als vorig jaar dan ga ik vast huilen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:03 schreef Halldor het volgende:
Wij weten niet hoe het in jou winkel geregeld is maar het kunnen wel punten van aandacht zijn waarom je sommige ook niet mag vragen voor je in te vallen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:06 schreef richolio het volgende:
Dus, je mag niet meer voor elkaar invallen, wel van tijd ruilen. Maar als geen van beiden boven de twaalf uur komt mag de een wel voor de ander invallen?
Geen idee, nu viel me het op, ligt er natuurlijk aan wanneer nieuwjaar valt.quote:
Dan is de aantrekkingskracht van de actie weg zal de gedachten zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:07 schreef Halldor het volgende:
[..]
Geen idee, nu viel me het op, ligt er natuurlijk aan wanneer nieuwjaar valt.
Dit is wel erg kort, ze hadden dan net zo goed de acties door kunnen laten lopen t/m zondag en daarna een nieuwe actieweek starten.
In januari hoeft niemand meer feestdag artikelenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:07 schreef Halldor het volgende:
[..]
Geen idee, nu viel me het op, ligt er natuurlijk aan wanneer nieuwjaar valt.
Dit is wel erg kort, ze hadden dan net zo goed de acties door kunnen laten lopen t/m zondag en daarna een nieuwe actieweek starten.
De instuwing voor volgende week is ook aan de hoge kant zag ik vandaagquote:Op donderdag 12 december 2013 21:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja net als vorig jaar woensdag 2 januari, en als de instuwing dan weer zo is als vorig jaar dan ga ik vast huilen.
Maar goed daarna nog wel 3 weken hamsterennnnnnnnnnnnnnn
Je hebt er zin in.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja net als vorig jaar woensdag 2 januari, en als de instuwing dan weer zo is als vorig jaar dan ga ik vast huilen.
Maar goed daarna nog wel 3 weken hamsterennnnnnnnnnnnnnn
Volgende week is dan ook de drukste week als het goed is.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:08 schreef Halldor het volgende:
[..]
De instuwing voor volgende week is ook aan de hoge kant zag ik vandaag
logisch winkels moeten vol voor de feestweek.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:08 schreef Halldor het volgende:
[..]
De instuwing voor volgende week is ook aan de hoge kant zag ik vandaag
Jepquote:Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
logisch winkels moeten vol voor de feestweek.
Toen ik woensdag weg ging 5 containers.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:10 schreef Halldor het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Jep
Hebben jullie ook nog zoveel feeststollen?
Nog niet, maar in de laatste week heb je weer oliebollen en champagne enzo.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:10 schreef Halldor het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
logisch winkels moeten vol voor de feestweek.
In principe moeten ze hetzelfde bedrag uitbetalen als die andere gozer werkt. Dus ik zie niet waarom het uit zou maken. Maarja.. Ze blijven je verrassen hè.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:07 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wij weten niet hoe het in jou winkel geregeld is maar het kunnen wel punten van aandacht zijn waarom je sommige ook niet mag vragen voor je in te vallen.
Een doos Moët uit je handen laten flikkeren is ook geen feestquote:Op donderdag 12 december 2013 21:10 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nog niet, maar in de laatste week heb je weer oliebollen en champagne enzo.
Beter dan een doos olijfoliequote:Op donderdag 12 december 2013 21:11 schreef Halldor het volgende:
[..]
Een doos Moët uit je handen laten flikkeren is ook geen feest
Ja. Maar ik ken de cijfers en winkel verder ook niet hequote:Op donderdag 12 december 2013 21:12 schreef donald500 het volgende:
Wij mogen voor de aankomende week, week 51 de kerstomzet raden.
De 3 die er het dichtste bij zitten winnen een prijs.
Zal het overdreven zijn als ik 100.000 meer dan normaal / gemiddeld gok?
Ligt aan de normale omzetquote:Op donderdag 12 december 2013 21:12 schreef donald500 het volgende:
Wat is je locatie?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:12 schreef donald500 het volgende:
Kattengrindquote:Op donderdag 12 december 2013 21:12 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En dan lekker schrobben met de Ferrari
Hangt van je winkel af. Ik ken een filiaal dat in week 51 minder draait dan normaal.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:12 schreef donald500 het volgende:
Zie mijn editquote:Op donderdag 12 december 2013 21:13 schreef donald500 het volgende:
[..]
Mmm dan ga ik denk ik 50.000 meer gokken.
Kijk gewoon wat jullie vorig jaar hebben gedraaid en baseer je verwachting daar opquote:Op donderdag 12 december 2013 21:13 schreef donald500 het volgende:
[..]
Mmm dan ga ik denk ik 50.000 meer gokken.
Weet niet hoe ik daarachter kan komen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
Kijk gewoon wat jullie vorig jaar heben gedraaid en baseer je verwachting daar op
Valsspelen heet datquote:Op donderdag 12 december 2013 21:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
Kijk gewoon wat jullie vorig jaar hebben gedraaid en baseer je verwachting daar op
Klein filiaal waar niemand zijn kerstboodschappen wil doen?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van je winkel af. Ik ken een filiaal dat in week 51 minder draait dan normaal.
Woow, is dat niet vreemd?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van je winkel af. Ik ken een filiaal dat in week 51 minder draait dan normaal.
Klein filiaal in de buurt van een XL bijvoorbeeldquote:Op donderdag 12 december 2013 21:16 schreef donald500 het volgende:
[..]
Woow, is dat niet vreemd?
Hoe kan dat dan?
Kersthaters ofzo?
Oh ja niet bij nagedacht.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:17 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Klein filiaal in de buurt van een XL bijvoorbeeld
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:17 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Klein filiaal in de buurt van een XL bijvoorbeeld
Hier in de buurt is ook een filiaal wat met kerst amper meer draait, maar dat komt omdat iedereen dan bij ons loopt.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:16 schreef donald500 het volgende:
Woow, is dat niet vreemd?
Hoe kan dat dan?
Kersthaters ofzo?
Nee, wel de helft (!) van een levering Amstel... 6800 kratten verkoop in één week was de top bij ons... Na deze week kregen we het langverwachte telefoontje van HK waar wij mee bezig waren.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:53 schreef SausDip het volgende:
Zijn er al foto's van die vrachtwagen vol met Heineken?
Woh, wat was de actie destijds?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef joey_k het volgende:
[..]
Nee, wel de helft (!) van een levering Amstel... 6800 kratten verkoop in één week was de top bij ons... Na deze week kregen we het langverwachte telefoontje van HK waar wij mee bezig waren.
Die bewuste week 7 extra ritten gehad ivm met de hoge orders Amstel...
[ afbeelding ]
Nu houden we ons ook netjes aan de "Maximaal 6 kratten per klant" regel
Lucky you.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:17 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hier in de buurt is ook een filiaal wat met kerst amper meer draait, maar dat komt omdat iedereen dan bij ons loopt.
Als ik mij niet vergis ¤ 6.49 of ¤ 6.99, knoop mij er niet op vastquote:Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef Halldor het volgende:
[..]
Woh, wat was de actie destijds?
Wat ik me al een hele tijd afvraag.. Hebben die blauwe dingen op de container een doel ofzo? Zie niet echt waarom ze erop zitten.quote:
Had je ook een grote klantenorder, ik neem aan van wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:20 schreef joey_k het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis ¤ 6.49 of ¤ 6.99, knoop mij er niet op vast
Voor een paar dagen per jaar is zo'n compleet gekkenhuis geweldig om mee te maken!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef donald500 het volgende:
Lucky you.
Of juist niet?
Voor de omzet prima in ieder geval.:D
Ja, lijkt mij ook wel leuk een paar dagen per jaar.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Voor een paar dagen per jaar is zo'n compleet gekkenhuis geweldig om mee te maken!
Het enige wat nog meer omzet tegenhoud is de capaciteit van het parkeerterrein, dat staat bijna de hele dag vol.
Waarom hebben jullie 2 ASM's?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef SLP_ het volgende:
Wat voor gevolgen kan het hebben als personeelsleden structureel meer uren maken dan contract? Wij hebben maar 3 fulltimers (de SM + 2 ASM's), maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit minder dan 35 uur gedraaid (met een 12 uur contract). Dit geldt trouwens voor meerdere mensen (alleen minder extreem, plusminus 20 uur).
1 order van 1500 kisten Amstel voor een "lokale bierboer"... Die heeft/had een gekoelde opslagruimte bij huis en die kon je dan 24/7 bellen om gekoeld bier te laten aanrukken ( vet overpriced natuurlijk à ¤ 25 p/st ) die reed de hele dag af en aan met een omgebouwde citroën xantia die was voorzien van extra veren en geïmproviseerde laadvloerquote:Op donderdag 12 december 2013 21:20 schreef Halldor het volgende:
[..]
Had je ook een grote klantenorder, ik neem aan van wel.
Ik verwacht in een winkel waar 2 ASM's lopen toch ook nog wel twee FT teamleiders en wat FTers op verkoop. Bij een dergelijk omzet.....quote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef SLP_ het volgende:
Wat voor gevolgen kan het hebben als personeelsleden structureel meer uren maken dan contract? Wij hebben maar 3 fulltimers (de SM + 2 ASM's), maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit minder dan 35 uur gedraaid (met een 12 uur contract). Dit geldt trouwens voor meerdere mensen (alleen minder extreem, plusminus 20 uur).
Zondag winkels die meer dan 5 uur open zijn en meer dan 285.000 euro draaien krijgen een 2de ASM. Ook winkels die niet op zondag open zijn en meer dan 430.000 draaien krijgen een 2de ASMquote:Op donderdag 12 december 2013 21:28 schreef donald500 het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie 2 ASM's?
Ja absoluut. franchise heeft natuurlijk zijn eigen beleid wat betreft besturingsmodel.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef SLP_ het volgende:
Oh, is het dan niet normaal om twee ASM's te hebben?Wij hebben geen teamleiders en ook geen torenhoge omzet
We zijn wel franchise, kan daar het verschil in zitten?
Thnx voor de info!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zondag winkels die meer dan 5 uur open zijn en meer dan 285.000 euro draaien krijgen een 2de ASM. Ook winkels die niet op zondag open zijn en meer dan 430.000 draaien krijgen een 2de ASM
Oh, okquote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja absoluut. franchise heeft natuurlijk zijn eigen beleid wat betreft besturingsmodel.
Als je structureel boven je contract werkt kan je toch een contract krijgen met meer uren?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef SLP_ het volgende:
Volgens mij is dat bedoeld als demping als de containers genest (ingeklapt) zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat ik me al een hele tijd afvraag.. Hebben die blauwe dingen op de container een doel ofzo? Zie niet echt waarom ze erop zitten.
Waarom zitten ze dan bij sommige bovenop?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bedoeld als demping als de containers genest (ingeklapt) zijn.
Is CAO (Art. 6 lid 12 van de Levensmiddelen - franchise - CAO) afspraak en is volgens mij ook nog wel ergens in het Burgerlijk Wetboek te vinden.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je structureel boven je contract werkt kan je toch een contract krijgen met meer uren?
Of gaat dat anders bij franchisers?
http://www.rijksoverheid.(...)k-veel-overwerk.html hier dus ergens.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Is CAO (Art. 6 lid 12 van de Levensmiddelen - franchise - CAO) afspraak en is volgens mij ook nog wel ergens in het Burgerlijk Wetboek te vinden.
Eigenlijk vind ik het wel chill want nu krijg ik wel elk uur uitbetaald. Want is het niet zo dat als je meer dan 40 uur werkt (als FT'er) dat je dan toch maar 40 uur uitbetaald krijgt?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Is CAO (Art. 6 lid 12 van de Levensmiddelen - franchise - CAO) afspraak en is volgens mij ook nog wel ergens in het Burgerlijk Wetboek te vinden.
Nee. Dat zou mooi zijnquote:Op donderdag 12 december 2013 21:41 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het wel chill want nu krijg ik wel elk uur uitbetaald. Want is het niet zo dat als je meer dan 40 uur werkt (als FT'er) dat je dan toch maar 40 uur uitbetaald krijgt?
Art. 7:610b BWquote:Op donderdag 12 december 2013 21:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)k-veel-overwerk.html hier dus ergens.
Ik denk dat hij een hoger uurloon krijgt en dus voor overwerk niet betaald krijgt. Dat hebben we bij WWM in ieder geval wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:43 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat vast verkeerd gehoord van m'n ASM.Vond dat al zo lullig anders.
Maar is de ondernemer bij jullie tevens de SM?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:43 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat vast verkeerd gehoord van m'n ASM.Vond dat al zo lullig anders.
Ooh oke, weer wat geleerdquote:Op donderdag 12 december 2013 21:45 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een hoger uurloon krijgt en dus voor overwerk niet betaald krijgt. Dat hebben we bij WWM in ieder geval wel.
Overigens krijg je bij WWM overuren als LPT of FTer in Tijd voor Tijd.
Nope. We zijn nog geen 12 weken openquote:Op donderdag 12 december 2013 21:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Maar is de ondernemer bij jullie tevens de SM?
Heb je niet 1 keer per 12 weken een contracturenweek waar je contracturen werkt zodat ze geen hoger contract hoeven te geven?
Heb je redenen om aan te nemen dat dat komt door bepaald vernieuwd beleid?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:53 schreef exelletor het volgende:
Nieuwe SM, gelijk de omzet naar beneden. Dit, terwijl het aanloop naar feestdagen is en omzet juist zou moeten stijgen.
Hou je wel in de gaten dat je bij meer dan 12 uur mogelijk recht hebt op toeslagenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:47 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ooh oke, weer wat geleerd
[..]
Nope. We zijn nog geen 12 weken openDus misschien komt dat dan nog haha.
Nee, maar vind de nieuwe SM alles behalve fantastisch, dus geef hem graag van alles de schuld. Het feit dat er 's middags geen karton meer van de SRP actiekoppen wordt gehaald zal niet zo'n groot verschil uitmaken.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:54 schreef ikbenschipper het volgende:
Heb je redenen om aan te nemen dat dat komt door bepaald vernieuwd beleid?
Oh, dat is inderdaad wel handig om te weten. Pak net m'n eerste loonstrook erbij, en daar kan ik alleen ADV toeslag op vinden. Wordt misschien tijd dat ik weet wat alle benamingen op een loonstrook betekenenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hou je wel in de gaten dat je bij meer dan 12 uur mogelijk recht hebt op toeslagen
Ik dacht dat de terugval in omzet te verwijten viel aan het nieuwe filiaal in de buurtquote:Op donderdag 12 december 2013 22:00 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nee, maar vind de nieuwe SM alles behalve fantastisch, dus geef hem graag van alles de schuld. Het feit dat er 's middags geen karton meer van de SRP actiekoppen wordt gehaald zal niet zo'n groot verschil uitmaken.
Ergens op plaza valt een uitleg te vinden.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:00 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Oh, dat is inderdaad wel handig om te weten. Pak net m'n eerste loonstrook erbij, en daar kan ik alleen ADV toeslag op vinden. Wordt misschien tijd dat ik weet wat alle benamingen op een loonstrook betekenen
Ja, over het hele jaar 2013/2012 gesproken. Maar omzet deze week is tot nu toe lager dan die van vorige week, terwijl wij sinds deze week dus een nieuwe SM hebben.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:01 schreef mujentas het volgende:
Ik dacht dat de terugval in omzet te verwijten viel aan het nieuwe filiaal in de buurt
kan toeval zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ja, over het hele jaar 2013/2012 gesproken. Maar omzet deze week is tot nu toe lager dan die van vorige week, terwijl wij sinds deze week dus een nieuwe SM hebben.
Thanks, zal het zo proberen te vindenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:02 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ergens op plaza valt een uitleg te vinden.
Suc6 met de zoekfunctie
Heb jij geen loonstrook die opgemaakt is door de franchise dan? Dan zal die er waarschijnlijk ook anders uitzien dan die van AH zelfquote:Op donderdag 12 december 2013 22:03 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Thanks, zal het zo proberen te vinden
Misschien geeft de consument deze week wat minder uit om volgende week flink te kunnen uitpakken?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ja, over het hele jaar 2013/2012 gesproken. Maar omzet deze week is tot nu toe lager dan die van vorige week, terwijl wij sinds deze week dus een nieuwe SM hebben.
Jawel, maar denk dat de toeslagen enz hetzelfde werken of niet?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:04 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Heb jij geen loonstrook die opgemaakt is door de franchise dan? Dan zal die er waarschijnlijk ook anders uitzien dan die van AH zelf
Ja de CAO's zijn zo goed als hetzelfde.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:05 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Jawel, maar denk dat de toeslagen enz hetzelfde werken of niet?
Puur uit interesse, wat voor werk doe je precies?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:05 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Jawel, maar denk dat de toeslagen enz hetzelfde werken of niet?
Kan wel inderdaad. Wss gaan ze dan naar de grotere filialen zoals de XL of de omgebouwde wijkwinkels Large(?) hier...quote:Op donderdag 12 december 2013 22:05 schreef Schuimpjes het volgende:
Misschien geeft de consument deze week wat minder uit om volgende week flink te kunnen uitpakken?
Caissiere Bquote:Op donderdag 12 december 2013 22:08 schreef mujentas het volgende:
[..]
Puur uit interesse, wat voor werk doe je precies?
Omzet baseren op colli-aantallen?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:09 schreef exelletor het volgende:
[..]
Kan wel inderdaad. Wss gaan ze dan naar de grotere filialen zoals de XL of de omgebouwde wijkwinkels Large(?) hier...![]()
Trouwens, voor diegene die het niet wisten en die graag elkaars omzet ongeveer willen weten:
Op plaza kun je de verwachte colli-aantallen per winkel bekijken:
Handboeken - Evenementen - Kerst -> Colli-aantallen.
Franchisers zitten er ook bij. Zo kun je dus de omzet ongeveer schatten. Toch best grappig om te zien wat de winkels van ikbenschipper enzo draaien.
Je kunt het vrij goed benaderen hoor.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:10 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omzet baseren op colli-aantallen?
Het zal niet hetzelfde zijn, maar voor een bepaalde grootte winkel met bepaalde doelgroep kun je het ongeveer wel bepalen of die nou 200000-300000 draait of 600000-700000. Als ik filialen in de buurt bekijk klopt het aardig - een filiaal met dezelfde doelgroep maar iets groter die 2x zoveel draait krijgt ook 2x meer colli's.quote:
Doe eens een gok naar de omzet die wij draaien. Ik zal je het filiaalnummer even dm-en.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Het zal niet hetzelfde zijn, maar voor een bepaalde grootte winkel met bepaalde doelgroep kun je het ongeveer wel bepalen of die nou 200000-300000 draait of 600000-700000. Als ik filialen in de buurt bekijk klopt het aardig - een filiaal met dezelfde doelgroep maar iets groter die 2x zoveel draait krijgt ook 2x meer colli's.
DM me jou schatting eens, en is die voor een normale week of voor 51/52quote:Op donderdag 12 december 2013 22:09 schreef exelletor het volgende:
Franchisers zitten er ook bij. Zo kun je dus de omzet ongeveer schatten. Toch best grappig om te zien wat de winkels van ikbenschipper enzo draaien.
Gok mijn filiaal ook maar. Filiaalnummer in de DM.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Het zal niet hetzelfde zijn, maar voor een bepaalde grootte winkel met bepaalde doelgroep kun je het ongeveer wel bepalen of die nou 200000-300000 draait of 600000-700000. Als ik filialen in de buurt bekijk klopt het aardig - een filiaal met dezelfde doelgroep maar iets groter die 2x zoveel draait krijgt ook 2x meer colli's.
Jullie zijn franchise en zullen dus gedeeltelijk eigen assortiment hebben. Dit is wel vals spelen, want ik weet niet welk deel dat inneemt. Maar met mijn berekeningen met kerst colli aantallen schat ik week 51 van:quote:Op donderdag 12 december 2013 22:16 schreef mujentas het volgende:
Doe eens een gok naar de omzet die wij draaien. Ik zal je het filiaalnummer even dm-en.
Een marge van 50K. Dat is wel een hele ruime marge bij je schattingquote:Op donderdag 12 december 2013 22:23 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jullie zijn franchise en zullen dus gedeeltelijk eigen assortiment hebben. Dit is wel vals spelen, want ik weet niet welk deel dat inneemt. Maar met mijn berekeningen met kerst colli aantallen schat ik week 51 van:
150000-200000 incl zondag en dus de extra kerst omzet dure producten
Nijg te zeggen richting de 150000, maar is maar een schatting he.Normale omzet zal dus net daaronder zitten denk ik...
Het lokale assortiment is vrij klein.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:23 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jullie zijn franchise en zullen dus gedeeltelijk eigen assortiment hebben. Dit is wel vals spelen, want ik weet niet welk deel dat inneemt. Maar met mijn berekeningen met kerst colli aantallen schat ik week 51 van:
150000-200000 incl zondag en dus de extra kerst omzet dure producten
Nijg te zeggen richting de 150000, maar is maar een schatting he.Normale omzet zal dus net daaronder zitten denk ik...
Het is een vals spelende franchiser.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:25 schreef Schuimpjes het volgende:
Een marge van 50K. Dat is wel een hele ruime marge bij je schatting
Moet volgens mij contractueel onder de 5% zitten.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:23 schreef exelletor het volgende:
Jullie zijn franchise en zullen dus gedeeltelijk eigen assortiment hebben.
Klopt, 5% mag je zelf invullen, maar er is volgens mij geen hond die dit controleert.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet volgens mij contractueel onder de 5% zitten.
Het rolt zo uit Pallas. Als het te gek wordt zal er vast wel iemand ingrijpen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Klopt, 5% mag je zelf invullen, maar er is volgens mij geen hond die dit controleert.
Week 1 toch? Na kerst tot en met oud en nieuw. Dus van 27 december t/m 1 januari.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:23 schreef mujentas het volgende:
Week 52 is de Heineken weer in de aanbieding
27 december valt toch in week 52?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:30 schreef SausDip het volgende:
[..]
Week 1 toch? Na kerst tot en met oud en nieuw. Dus van 27 december t/m 1 januari.
Ja.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
27 december valt toch in week 52?
De 'Albert Heijn-chauffeur' zal wel gedacht hebben aan wat voor dubieuze transactie hij aan het meewerken was?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef Questionmarks het volgende:
Helaas nog geen foto's, maar komen er aan! Ze konden het toch vandaag nog ophalen.
Wat we hebben gedaan is de kont van de vrachtwagen tegen de andere wagen zijn kont aan, ene klep onder andere klep (wat gekloot met de druk enz) en knallen! Niet eens hoeven lossen..
Top! Ben altijd in de war met die aktieweken.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
27 december valt toch in week 52?
10 pallets = 700 kratjes.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:37 schreef SausDip het volgende:
[..]
Wij krijgen initieel 10 pallets Heineken voor die actieweek, geen idee hoeveel kratjes dat zijn eigenlijk
Veelquote:Op donderdag 12 december 2013 22:37 schreef SausDip het volgende:
[..]
Top! Ben altijd in de war met die aktieweken.
Wij krijgen initieel 10 pallets Heineken voor die actieweek, geen idee hoeveel kratjes dat zijn eigenlijk
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:34 schreef Schuimpjes het volgende:
De 'Albert Heijn-chauffeur' zal wel gedacht hebben aan wat voor dubieuze transactie hij aan het meewerken was?
Ik zal je mijn filiaalnummer maar niet geven, dan zit je morgenvroeg nog colli's op te tellen...quote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef exelletor het volgende:
Die ene met de meeste leveringen gok ik.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik zal je mijn filiaalnummer maar niet geven, dan zit je morgenvroeg nog colli's op te tellen...
Als het een pool was boeide het hem waarschijnlijk weinig.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
De 'Albert Heijn-chauffeur' zal wel gedacht hebben aan wat voor dubieuze transactie hij aan het meewerken was?
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik zal je mijn filiaalnummer maar niet geven, dan zit je morgenvroeg nog colli's op te tellen...
Hij twijfelde eerst want hij wist niet wat hij in de wagen had zitten, toen zeiden wij ja 54 containers Heineken. Toen ging ie akkoord.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Op zondag, maandag en dinsdag voor de kerst 4 leveringen diepvries, 7 keer houdbaar en 11 keer vers.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:40 schreef exelletor het volgende:
Die ene met de meeste leveringen gok ik.
Zaterdag voor kerst 13.380 colli. Veel plezier!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:46 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Op zondag, maandag en dinsdag voor de kerst 4 leveringen diepvries, 7 keer houdbaar en 11 keer vers.![]()
Als ik het aandurf ga ik morgen de voorspelde colli aantallen optellen, nu naar bed, morgen dag zes van deze week, om vijf uur weekend.
Houdbaar is wel minder gelukkig.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:48 schreef Schuimpjes het volgende:
Zaterdag voor kerst 13.380 colli. Veel plezier!
Makkie!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:48 schreef Schuimpjes het volgende:
Zaterdag voor kerst 13.380 colli. Veel plezier!
Ik heb bij de XL hier werkelijk nog nooit iemand hard zien werken. Maar goed, misschien dat ik altijd op de verkeerde momenten komquote:Op donderdag 12 december 2013 22:50 schreef Questionmarks het volgende:
Ik zou op zich ook wel willen werken in een XL, uitdaging!
Mij lijkt dat ook leukquote:Op donderdag 12 december 2013 22:50 schreef Questionmarks het volgende:
Ik zou op zich ook wel willen werken in een XL, uitdaging!
Is dat Dukenburg?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:51 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
XL 1514 Nijmegen heeft op zaterdag voor Kerst bijna 15.000 colli vers
Dukenburg krijgt maar 6.123 colli op zaterdag (3 leveringen)quote:
Jaquote:Op donderdag 12 december 2013 22:55 schreef Schuimpjes het volgende:
Als Dukenburg tenminste de 1621 is
Qua aantallen misschien, maar bij de vers heb je veel meer artikelen met BE 1 in het vlees, kip, vis en maaltijden, bij de houdbaar zijn het altijd hele colli's.quote:
Mijn SM is voorzichtig geweest in zijn omzetvoorspelling.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:51 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
XL 1514 Nijmegen heeft op zaterdag voor Kerst bijna 15.000 colli vers
Heeft RE daar bij deze berekening rekening mee gehouden? Deze aantallen zijn volgens mij alleen gebaseerd op de colli-aantallen van vorig jaarquote:Op donderdag 12 december 2013 22:57 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Mijn SM is voorzichtig geweest in zijn omzetvoorspelling.
Ik denk dat wij (net als normaal) op donderdag veel meer dan op vrijdag gaan binnenkrijgen. Zal me niks verbazen als er volgende week donderdag bij ons ook 2300 colli voor de deur staat en vrijdag veel minder, ook al geeft de excel sheet dat niet aan.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:59 schreef Questionmarks het volgende:
Zie dat wij 2300 colli hb binnenkrijgen op de donderdag wk 51, is de max dan die week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 23:06 schreef exelletor het volgende:
Wij krijgen (let op):Ik zou extra mensen inplannen als ik jou wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
Gelijk maar even doen dan.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:06 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik zou extra mensen inplannen als ik jou was
Nee. Moet je eens googelen op horeca en brouwerijen.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:51 schreef d4v1d het volgende:
Was het voor die chinees eigenlijk niet veel goedkoper om direct bij Heineken in te kopen vraag ik me af?
Nee, nu krijgt hij 33% korting op een krat bier. Die krijgt hij nergens anders. En aangezien per 1 januari de accijns weer omhoog gaat kan hij nu nog goedkoop inkopen.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:51 schreef d4v1d het volgende:
Was het voor die chinees eigenlijk niet veel goedkoper om direct bij Heineken in te kopen vraag ik me af?
Ohja. Het was in de bonus.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee, nu krijgt hij 33% korting op een krat bier. Die krijgt hij nergens anders. En aangezien per 1 januari de accijns weer omhoog gaat kan hij nu nog goedkoop inkopen.
Heb hier een prijslijst van een groothandel voor me. Die vraagt voor een krat Heineken, inclusief 21% BTW, en ik mag hopen dat ook het statiegeld inclusief is, EUR 15,55.quote:
Klopt indd, groothandel is niet zo goedkoop als gedacht wordt , misschien bij grote aantallen. Weet wel dat deze groothandel winst maakt op de kratten die bij ons besteld heeft.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Heb hier een prijslijst van een groothandel voor me. Die vraagt voor een krat Heineken, inclusief 21% BTW, en ik mag hopen dat ook het statiegeld inclusief is, EUR 15,55.
Ik dacht dat alcohol gewoon onder het 6% percentage viel? Maar aangevuld met extra accijns.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Heb hier een prijslijst van een groothandel voor me. Die vraagt voor een krat Heineken, inclusief 21% BTW, en ik mag hopen dat ook het statiegeld inclusief is, EUR 15,55.
Alcoholhoudende drankenquote:Op vrijdag 13 december 2013 00:05 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik dacht dat alcohol gewoon onder het 6% percentage viel? Maar aangevuld met extra accijns.
Wat vroeg AH bij de laatste actie voor een krat Amstel?quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:06 schreef exelletor het volgende:
Makro folder van deze week:
Amstel bier 8,58EUR/krat* incl BTW
* - maximaal 1 kratpallet per klant
Iets daarboven dacht ik? Scheelde niet veel iig.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:10 schreef Schuimpjes het volgende:
Wat vroeg AH bij de laatste actie voor een krat Amstel?
EUR 8,99 per krat. 41 cent duurder dan de groothandel dus.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Iets daarboven dacht ik? Scheelde niet veel iig.
Nee, ik ken wel Piet de Jong, die is wachtrijcoach en senior chef schrobmachine.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:18 schreef Kadooosh het volgende:
Kent iemand Peter R. de Vries? Wordt onze nieuwe sm.
geen idee of die blij wordt dat je hier openbaar zijn naam neerzetquote:Op vrijdag 13 december 2013 08:18 schreef Kadooosh het volgende:
Kent iemand WatDoetEenVulploegleider?? Wordt onze nieuwe sm.
Ok. Heb de quote aangepast.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:04 schreef Kadooosh het volgende:
Verwijder even zijn naam uit de quote dan. Is voor de rest toch zon algemene naam.
Donequote:Op vrijdag 13 december 2013 09:04 schreef Kadooosh het volgende:
Verwijder even zijn naam uit de quote dan. Is voor de rest toch zon algemene naam.
1. Wat wil je nu precies?quote:beste albert heijn idee om op alle winkel wagens een geintegreerde
computer tablet te maken voor het zoeken van de boodschappen
in de albert heijn winkels
voor beeld computer tablet
1 toets voor zoeken van u boodschappen in de albert heijn winkel
2 toets reclame.s met prijzen
3 toets plategrond informatie winkel schap
4 toets informatie producten enzo voort
4. er is geen budgetquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
1. Wat wil je nu precies?
2. Leer fatsoenlijk Nederlands
3. Kutidee.
Groente komt toch uit een fabriek?quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:29 schreef Kadooosh het volgende:
Las in metro over een vrouw die een rups vond in de ah gegrilde paprika.... nou nou wat een probleem, dat kan nou eenmaal gebeuren bij groente. Die kikker in een augurken pot vind ik erger :-P.
Er hoort niets, geen dode beesten, tussen datgene te zitten wat je koopt. Heel simpel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:29 schreef Kadooosh het volgende:
Las in metro over een vrouw die een rups vond in de ah gegrilde paprika.... nou nou wat een probleem, dat kan nou eenmaal gebeuren bij groente. Die kikker in een augurken pot vind ik erger :-P.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:28 schreef d4v1d het volgende:
Al die reacties over het jamie olivier servies op facebookHELP PANIEK!1!1einz!1!! IK KAN HET NIET VINDEN. !!! HET ZOU OP FACEBOOK STAAN 1!!!1111einz!1!1!11 BEL DE BRANDWEER!!!1111
Allemaal met een KPK natuurlijkquote:
quote:Vakbond FNV Bondgenoten verspreidt flyers en plakt stickers op (nep)artikelen om aandacht van onze klanten te vragen voor supermarktmedewerkers. Aanleiding is de VLG-cao, waarover nog geen overeenstemming is bereikt.
In april 2013 liep de vgl-cao voor alle supermarktmedewerkers in Nederland af. Sindsdien worden er onderhandelingen gevoerd tussen de vakbonden en de werkgevers in de supermarktbranche, waaronder Albert Heijn. Helaas is er nog geen akkoord bereikt, maar vooruitlopend hierop zijn de lonen in de branche verhoogd met 1,25% per periode 1-2014. Dit geldt voor medewerkers die vallen onder de vgl cao of onder de cao Levensmiddelenbedrijf (voor franchisers en zelfstandig ondernemers). Je bent hierover geïnformeerd op vrijdag 6 december.
Verwijder FNV flyers en stickers op nepproducten
Vanuit onze winkels zijn we geïnformeerd dat flyers en (nep)producten zijn verspreid. Zie als voorbeeld bijgaande foto. Mogelijk gebeurt dat ook in jouw winkel. Dit kan tot onduidelijkheid voor klanten leiden. We verzoeken je aangetroffen flyers en nepproducten te verwijderen.
Acties FNV melden via het SSC
We vragen je om via het SSC een melding te maken als FNV Bondgenoten acties voert in jouw winkel. Dit kan zijn door flyers of nepartikelen met stickers, maar ook op andere wijze. Maak indien mogelijk fotos van de nep- of bestickerde producten.
Bedankt voor je medewerking.
Hehe en die ene reactie dat albert heijn moderne kinderslavernij is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Allemaal met een KPK natuurlijk
Was wel een beetje een ONZ/KLB reactie misschien
Stickers op producten plakken? Heet vernieling.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]Stickers op producten plakken. Beetje grof.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:45 schreef einschtein het volgende:
[..]
Stickers op producten plakken? Heet vernieling.![]()
'Ja, kom jij maar even mee naar achter.'
Zal AH HK blij mee zijn.
Grof: nee. Of het hoort: ook nee.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:11 schreef OudeBok het volgende:
Ik moet zeggen dat, hoewel ik toch wel tevreden ben met mijn schamele all-in loon (hoewel eigenlijk te weinig itt wat ik kan verdienen met ander werk. Doe dat echter niet omdat geld niet mijn voornaamste drijfveer is, en ik het gewoon erg naar mijn zin heb met le collega's bij huidige AH), ik het niet eens heel grof vind. Lijkt mij veel vervelender als ze voor je tent gaan staan met spandoeken e.d., en vervolgens klanten gaan aanspreken en zo. Zit namelijk toch ook wel een kern van waarheid in de tekst.
Heel netjes is het inderdaad niet :p. Maar goed, die managers en alle hoge pieten op HK zal het geen reet boeien wat die medewerkers verdienen, zolang het maar niet in strijd is met de wet. Daarna rijden ze na elke werkdag voldaan weg in hun dikke Mercedes.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:17 schreef einschtein het volgende:
[..]
Grof: nee. Of het hoort: ook nee.
Dat is niet alleen in Amsterdam hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:24 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Heel netjes is het inderdaad niet :p. Maar goed, die managers en alle hoge pieten op HK zal het geen reet boeien wat die medewerkers verdienen, zolang het maar niet in strijd is met de wet. Daarna rijden ze na elke werkdag voldaan weg in hun dikke Mercedes.
Ik zit te denken: Als een supermarkt meer loon zou betalen, zouden ze dan ook degelijker personeel aantrekken? Lijkt me dat er dan meer mensen sneller bij een supermarkt solliciteren. Toen ik nog bij C1000 werkte, las ik geregeld de sollicitatiebrieven. Wat daar tussen zat.. en wat d'r werkte.. Sowieso is het hier in Amsterdam in ieder geval bar en boos met winkelpersoneel. Aso op een next level.
Op dat eerste ga ik niet reageren, dat vind ik zoiets achterlijks.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:24 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Heel netjes is het inderdaad niet :p. Maar goed, die managers en alle hoge pieten op HK zal het geen reet boeien wat die medewerkers verdienen, zolang het maar niet in strijd is met de wet. Daarna rijden ze na elke werkdag voldaan weg in hun dikke Mercedes.
Ik zit te denken: Als een supermarkt meer loon zou betalen, zouden ze dan ook degelijker personeel aantrekken? Lijkt me dat er dan meer mensen sneller bij een supermarkt solliciteren. Toen ik nog bij C1000 werkte, las ik geregeld de sollicitatiebrieven. Wat daar tussen zat.. en wat d'r werkte.. Sowieso is het hier in Amsterdam in ieder geval bar en boos met winkelpersoneel. Aso op een next level.
Is vast overal zo, maar het valt mij hier in Amsterdam ook sneller opquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:24 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hmm, dacht ik al. Ja, ik kom niet vaak ergens anders. Iedereen die ik nodig heb woont hier en alles wat ik wil doen is hier :p.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:26 schreef donald500 het volgende:
[..]
Dat is niet alleen in Amsterdam hoor.![]()
Zonder ons als supermarktpersoneel is hij werkloos. Ik (PERSOONLIJK) ben van mening dat in het algemeen er wat meer waardering mag zijn voor het personeel zoals wij. Vanuit een HK (iets hoger salaris, niet eens heel veel of zo) en vanuit de klant (meer begrip!!). Totale irrealis, though.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Op dat eerste ga ik niet reageren, dat vind ik zoiets achterlijks.
Maar ik weet niet, andere kant wel andere kant niet. Als je meer salaris biedt gaan de aso's ook denken: ah, nu wil ik wel. Terwijl ik het gevoel heb dat de meesten die nu solliciteren: 'tja, moet toch ergens beginnen' of 'een zakcentje is niet verkeerd'.
Haha, ik heb het vooral over de formulieren. Bestaan brieven nog in de supermarkt voor winkelfuncties los van TL?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:28 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Is vast overal zo, maar het valt mij hier in Amsterdam ook sneller opIk lees nog wel de sollicitatiebrieven en lijkt wel of een degelijke brief schrijven tegenwoordig te veel moeite is voor sollicitanten
Dat vind ik dus trouwens ook jammer van het online solliciteren. Eén: er komt geen foto meer bij. Die mogelijk is er niet, geen upload mogelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:28 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Is vast overal zo, maar het valt mij hier in Amsterdam ook sneller opIk lees nog wel de sollicitatiebrieven en lijkt wel of een degelijke brief schrijven tegenwoordig te veel moeite is voor sollicitanten
Leuke hobbyquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Zonder ons als supermarktpersoneel is hij werkloos. Ik (PERSOONLIJK) ben van mening dat in het algemeen er wat meer waardering mag zijn voor het personeel zoals wij. Vanuit een HK (iets hoger salaris, niet eens heel veel of zo) en vanuit de klant (meer begrip!!). Totale irrealis, though.
[..]
Haha, ik heb het vooral over de formulieren. Bestaan brieven nog in de supermarkt voor winkelfuncties los van TL?
Er had er een keertje eentje geen school afgemaakt wegens zwangerschap, en bij d'r hobby's stond: zorgen voor mijn baby. Toen 16, nu waarschijnlijk 18 of zo. Werd aangenomen en ja hoor, typisch geval van ongemotiveerd kassakind. Zelfs al vind ik het soms balen, ik probeer tenminste nog altijd m'n best te doen en gemotiveerd over te komen. Kleine moeite.
Ja, ik bedoel formulieren inderdaadquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:33 schreef OudeBok het volgende:
Haha, ik heb het vooral over de formulieren. Bestaan brieven nog in de supermarkt voor winkelfuncties los van TL?
Er had er een keertje eentje geen school afgemaakt wegens zwangerschap, en bij d'r hobby's stond: zorgen voor mijn baby. Toen 16, nu waarschijnlijk 18 of zo. Werd aangenomen en ja hoor, typisch geval van ongemotiveerd kassakind. Zelfs al vind ik het soms balen, ik probeer tenminste nog altijd m'n best te doen en gemotiveerd over te komen. Kleine moeite.
Ik moet zeggen dat ik zelf online solliciteren ook best lastig vind. Het is natuurlijk moeilijker om jezelf te verkopen als je een paar standaard zinnen moet beantwoorden. Meestal ga ik dan ook gewoon persoonlijk naar de manager toe, stuk makkelijkquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat vind ik dus trouwens ook jammer van het online solliciteren. Eén: er komt geen foto meer bij. Die mogelijk is er niet, geen upload mogelijk.
En daardoor mis je direct wat je als eerste ziet in diegene. Een aso herken je namelijk meestal aardig snel. Maar bij het online solliciteren is het aanvinken, paar woordjes tikken. En aan de hand van dat moet je het dan gaan bepalen..
Ik zie de blikjes energy al in mn ogenquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:36 schreef einschtein het volgende:
Overigens ben ik van mening dat een winkel beter waardering in de vorm van uren, dan in de vorm van salaris. Wat heb je nou aan een loonsverhoging van 1,25%? Wie merkt dat nou met een uurcontract van 4 uur per week? Doe dan lekker 8uur per week. Verdubbeling van je salaris, moet je kijken hoe graag men dat liever ziet.
Maar dat hebben vullers niet zo snel door, die zien bij het woord loonsverhoging de dollartekens al in de ogen.
Dat met meer waardering vanuit de klant heeft in mijn mening ook te maken met in wat voor buurt de winkel zit en wat voor klanten er komen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Zonder ons als supermarktpersoneel is hij werkloos. Ik (PERSOONLIJK) ben van mening dat in het algemeen er wat meer waardering mag zijn voor het personeel zoals wij. Vanuit een HK (iets hoger salaris, niet eens heel veel of zo) en vanuit de klant (meer begrip!!). Totale irrealis, though.
Dat is ook makkelijk en ook beter. Of in ieder geval een teamleider. Maar je bent echt één van de weinigen die dat doen. De TL of manager heeft dat een beeld van jou en als jij goed overkomt, er verzorgd uit ziet (dus geen 10000 gaten in je broek/kleding) en ze hebben ruimte/zoeken medewerkers: dan zou er gewoon geen reden zijn om jou niet aan te nemen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:36 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zelf online solliciteren ook best lastig vind. Het is natuurlijk moeilijker om jezelf te verkopen als je een paar standaard zinnen moet beantwoorden. Meestal ga ik dan ook gewoon persoonlijk naar de manager toe, stuk makkelijk
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik zie de blikjes energy al in mn ogen
quote:Schapkaartje alternatieven Guinoa
In het uitvalsnieuws van vandaag 13 december, heb je informatie ontvangen over alternatieven voor het artikel Guinoa dat gebruikt wordt in één van de Allerhande kerstrecepten. In de bijlage vind je een schapkaartje (pdf) dat je bij het Guinoa-schap kunt hangen om je klanten hierover te informeren.
Afzender: K. Boom, Marketing Mass Communications & Media
Ja, de titel is verkeerd maar schapkaart klopt wel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:59 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Oh, schrijven we dat voortaan met een G?
quote:Op woensdag 11 december 2013 15:03 schreef Schuimpjes het volgende:
[ afbeelding ]
We nemen het mee in de evaluatie
quote:Rectificatie boodschappenlijstje Allerhande menu 5 Vega
Op pagina 115 in de kerst Allerhande en op de kerstmenu boodschappenlijstjes staat als dessertip de Tiramisutaart. Vanwege het gebruik van gelatine is dit gerecht niet vegetarisch.
In de Allerhande hebben we erbij vermeld: 'Let op: dit gerecht bevat gelatine'. Op de boodschappenlijstjes is dit niet gebeurd. Mochten klanten hierover met vragen komen, wijs ze dan op de aanwezigheid van gelatine.
Afzender: Winkelcommunicatie en team Allerhande
K. Boom. Dat moet toch gewoon een grap zijn?quote:
Rooster moet 2 weken van te voren bekend zijn. Dus eigenlijk, als je zo wil gaan doen, is het hun probleem als jij opeens niet kan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:40 schreef Etsu het volgende:
Zo irritant dat het rooster voor met de kerst nog niet hangt, nu kan ik niet de dingen eromheen inplannen.
Ik ken mijn ASM, die gaat dan muggenziften. Dus ik wacht wel af. Anders vervanging regelen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:41 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Rooster moet 2 weken van te voren bekend zijn. Dus eigenlijk, als je zo wil gaan doen, is het hun probleem als jij opeens niet kan.
Wat willen/kunnen je ze maken dan?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken mijn ASM, die gaat dan muggenziften. Dus ik wacht wel af. Anders vervanging regelen.
Kabooom.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef NJ het volgende:
[..]
K. Boom. Dat moet toch gewoon een grap zijn?
Ik had je nog DM'tje gestuurd. Heb trouwens nog een vraag, maar weet niet of ik die aan jou kan stellen of beter aan contact persoon. Zal hem jou sowieso even toe sturen.quote:
Wanneer ga je een dagje meelopen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:43 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik had je nog DM'tje gestuurd. Heb trouwens nog een vraag, maar weet niet of ik die aan jou kan stellen of beter aan contact persoon. Zal hem jou sowieso even toe sturen.
Maar gesprek ging prima in mijn mening, tuurlijk stelden ze vragen waar ik zo 1, 2, 3 geen antwoord op had. Maar voor de rest ging het prima en kwam ik, naar mijn mening, redelijk uit mijn woorden en gaf ik passend antwoord.
Studie gaat voor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wij mogen niet eens vrij vragen in de periode rond kerst. Zelfs iemand met een zaterdagcontract (8u op zaterdag) heeft hier problemen mee gekregen. Van mij kunnen ze doodvallen.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wij mogen niet eens vrij vragen in de periode rond kerst. Zelfs van iemand met een zaterdagcontract (8u op zaterdag) verwachten ze dat diegene doordeweeks beschikbaar is. Van mij kunnen ze doodvallen.
Valt het bij ons nog mee.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Met kerst moet je alle dagen beschikbaar zijn.
Elf uur en drie kwartier 's nachts ingeroosterd?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben overigens ook op een leuke manier genaaid in de week van kerst. Heeft te maken met nachtdiensten en toeslagen. Zoals ik nu ingepland sta, ga ik daar echt niet mee akkoord. Ben benieuwd of ik er met een TL uit kan komen, anders vrees ik dat het een harde confrontatie wordt met de SM.
Auquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:47 schreef exelletor het volgende:
[..]
Elf uur en kwartier 's nachts ingeroosterd?
11:45 zelfs. Tweede keer dat ze me dit geintje flikken. Het is dan weliswaar boven m'n contracturen, maar ik ga niet twee volle nachtdiensten draaien zonder toeslagen. Ze kunnen mij niet verplichten om tussen 22:00 en 06:00 te gaan werken. Dus als ze m'n uren niet ophogen naar >12u, dan laat ze m'n contracturen in die week maar overdag inpassen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:47 schreef exelletor het volgende:
[..]
Elf uur en kwartier 's nachts ingeroosterd?
Met andere woorden, wanneer je normaal met kerst werkt, maar nu niet, krijg je de uren uitbetaald (BD) met daarop een 100%? Dat maak ik uit bovenstaande tekst, afkomstig van VGL-CAO op.quote:Wanneer op een feestdag (niet tevens een zondag) - een dag waarop volgens het rooster
normaal wordt gewerkt - wel wordt gewerkt, wordt, naast de doorbetaling op grond van punt b,
per gewerkt uur het uurloon betaald, verhoogd met een (de gehele dag geldende) toeslag van
100%.
Nee, want:quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:57 schreef einschtein het volgende:
[..]
Met andere woorden, wanneer je normaal met kerst werkt, maar nu niet, krijg je de uren uitbetaald (BD) met daarop een 100%? Dat maak ik uit bovenstaande tekst, afkomstig van VGL-CAO op.
Ik neem aan dat je de dagen voorafgaand aan 'kerst' bedoeld. 'Kerst' ansich zijn namelijk feestdagen en dan is er helemaal niemand die dan beschikbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Met kerst moet je alle dagen beschikbaar zijn.
Klopt, maar dan lees ik het volgende en dan begin ik weer te twijfelen:quote:
quote:een dag waarop volgens het rooster
normaal wordt gewerkt
Dus als je normaal gesproken op maandag werkt en met kerst ook op maandag werkt, krijg je 100% extra.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klopt, maar dan lees ik het volgende en dan begin ik weer te twijfelen:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dus als je normaal gesproken op maandag werkt en met kerst ook op maandag werkt, krijg je 100% extra.
Misschien even een nieuw topic openen. Denk dat er vast iemand is op FOK! die dit weet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:03 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel.
Alleen voorbeeld, ik werk normaal wel op kerst maar winkel is gesloten. Dus die uren worden sowieso uit betaald want BD-uren. Maar krijg je bovenop die BD-uren (je reguliere uurloon) ook nog eens 100% omdat kerst/feestdag?
Is een discussie die we al aan paar keer hebben gehad, ook in dit topic, maar waar nooit echt heel duidelijk antwoord over is gekomen.
Denk het niet, want ze houden heus niet bij of je in de laatste 75 jaar 50x met kerst hebt gewerkt.Je kan niet zeggen dat wanneer je vorig jaar met kerst hebt gewerkt, dat dit als "normaal werk ik met kerst" gezien kan worden. Wat wel kan is dat je 300% krijgt wanneer je en normaal gesproken werkt en ook op kerst werkt, maar daar twijfel ik aan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:03 schreef einschtein het volgende:
Ja, dat snap ik ook wel.
Alleen voorbeeld, ik werk normaal wel op kerst maar winkel is gesloten. Dus die uren worden sowieso uit betaald want BD-uren. Maar krijg je bovenop die BD-uren (je reguliere uurloon) ook nog eens 100% omdat kerst/feestdag?
Is een discussie die we al aan paar keer hebben gehad, ook in dit topic, maar waar nooit echt heel duidelijk antwoord over is gekomen.
Nee. Je krijgt op die dag uitbetaald het gemiddelde aantal uren wat je de afgelopen 4 weken(?) op die dagen hebt gewerkt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:03 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel.
300% krijg je niet. Je krijgt niet, bovenop de uren dat je werkt op kerst, nog eens BD-uren van diezelfde dag uitgekeert.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Denk het niet, want ze houden heus niet bij of je in de laatste 75 jaar 50x met kerst hebt gewerkt.Je kan niet zeggen dat wanneer je vorig jaar met kerst hebt gewerkt, dat dit als "normaal werk ik met kerst" gezien kan worden. Wat wel kan is dat je 300% krijgt wanneer je en normaal gesproken werkt en ook op kerst werkt, maar daar twijfel ik aan.
Ook dat begrijp ik, maar niet boven op die uren nog eens 100%, want feestdag? Dat is dus de hamvraag en waar nooit echt duidelijk antwoord op is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee. Je krijgt op die dag uitbetaald het gemiddelde aantal uren wat je de afgelopen 4 weken (?) op die dagen hebt gewerkt.
Nee, waarom zou je nog eens 100% extra moeten krijgen voor een regeling die enkel is bedoeld voor feestdagen waarop niet wordt gewerkt?quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ook dat begrijp ik, maar niet boven op die uren nog eens 100%, want feestdag? Dat is dus de hamvraag en waar nooit echt duidelijk antwoord op is.
Overigens is het niet 4 weken, maar 12.
Dat is een vraag waar ik geen antwoord op heb en ook niet duidelijk in CAO staat. Als ik daar het antwoord op wist, stelde ik de gehele vraag niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je nog eens 100% extra moeten krijgen voor een regeling die enkel is bedoeld voor feestdagen waarop niet wordt gewerkt?
quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is een vraag waar ik geen antwoord op heb en ook niet duidelijk in CAO staat. Als ik daar het antwoord op wist, stelde ik de gehele vraag niet.
De vraag is ook al eens in de winkel ten sprake gekomen en never antwoord op gekomen.
Lijkt me duidelijk, toch? Je krijgt het gemiddeld aantal gewerkte uren op die dag in de afgelopen twaalf uren als BCD. Je krijgt verder geen toeslagen. Je werkt immers niet...quote:Niet werken op een feestdag (winkel is gesloten)
De feestdag valt in je normale werkrooster:
Wanneer je in de twaalf weken voorafgaand aan de feestdag op minimaal op vier gelijknamige dagen hebt gewerkt, ontvang je het gemiddelde van het aantal uitbetaalde uren over die vier dagen als BCD uren.
De feestdag valt niet in je normale werkrooster:
Je ontvangt geen betaling en geen BCD uren voor deze dag.
Waar haal jij die tekst vandaan? Volgens de VGL-CAO zijn het namelijk 12 weken, waarvan je op 6 gelijknamige dagen moet hebben gewerkt en wordt daar het gemiddelde van genomen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Niet werken op een feestdag (winkel is gesloten)
Plaza, onder het kopje 'Werken op zon- en feestdagenquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Waar haal jij die tekst vandaan? Volgens de VGL-CAO zijn het namelijk 12 weken, waarvan je op 6 gelijknamige dagen moet hebben gewerkt en wordt daar het gemiddelde van genomen.
[ afbeelding ]
Raar dat de CAO dan wat anders aangeeft. Maar goed, dit verschil is dan weer positief voor de medewerker.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Plaza, onder het kopje 'Werken op zon- en feestdagen
Vind dat over 4 of 6 dagen ook vreemd. Ben benieuwd waar nu vanuit wordt gegaan. 4 dagen in de afgelopen 12 weken op dinsdag (eerste kerstdag) red ik waarschijnlijk wel. 6 nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Raar dat de CAO dan wat anders aangeeft. Maar goed, dit verschil is dan weer positief voor de medewerker.
Mijn bron:
- Link
- Supermarkt (VGL) cao 2011-2013.pdf (907,04 Kb)
- Pagina 9, 4B.
Sinds wanneer is dinsdag eerste kerstdag?quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vind dat over 4 of 6 dagen ook vreemd. Ben benieuwd waar nu vanuit wordt gegaan. 4 dagen in de afgelopen 12 weken op dinsdag (eerste kerstdag) red ik waarschijnlijk wel. 6 niet
Ah kut. Het is woensdag en donderdag. Verkeerd gekeken. Dan ga ik die 4 dagen sowieso niet reddenquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dinsdag eerste kerstdag?
Als AH 4 week aangeeft, dan gaat AH daar van uit. Mag ik hopen, zou raar zijn als ze ergens van uit gaan wat niet klopt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vind dat over 4 of 6 dagen ook vreemd. Ben benieuwd waar nu vanuit wordt gegaan. 4 dagen in de afgelopen 12 weken op dinsdag (eerste kerstdag) red ik waarschijnlijk wel. 6 niet
edit. Lijkt me dat AH wel af mag wijken van de CAO, maar niet in het nadeel van de werknemer. Rekening houdend met 4 dagen ipv 6 dagen is in het voordeel van de werknemer, dus dat mag.
Van niets doen wordt je ook moe.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:29 schreef d4v1d het volgende:
Waarom ben ik zo moeGenoeg (00:00 tot 10:00) geslapen. Niet normaal
Mag straks 3 uren invallen
(valt opzich nog wel mee)
Met een energy dieet krijg je geen vitamines binnen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:29 schreef d4v1d het volgende:
Waarom ben ik zo moeGenoeg (00:00 tot 10:00) geslapen. Niet normaal
Mag straks 3 uren invallen
(valt opzich nog wel mee)
Wat?quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Met een energy dieet krijg je geen vitamines binnen.
Dat antwoord is er wel, en ook al vaker (o.a. door mij) gegeven. Iedereen die werkt, krijgt een toeslag van 100%. Het wel of niet ontvangen van BCD-uren staat daar helemaal los van.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ook dat begrijp ik, maar niet boven op die uren nog eens 100%, want feestdag? Dat is dus de hamvraag en waar nooit echt duidelijk antwoord op is.
Overigens is het niet 4 weken, maar 12.
Dus, bovenop de BCD-uren wél toeslag?quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat antwoord is er wel, en ook al vaker (o.a. door mij) gegeven. Iedereen die werkt, krijgt een toeslag van 100%. Het wel of niet ontvangen van BCD-uren staat daar helemaal los van.
Als je op die dag werkt, wél. Als je niet werkt, níet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dus, bovenop de BCD-uren wél toeslag?
quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Als je op die dag werkt, wél. Als je niet werkt, níet.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zat je me nou te trollen?
Dat zegt ze, inderdaad.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dus, bovenop de BCD-uren wél toeslag?
Nee.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:05 schreef exelletor het volgende:
Dus gewoon 300% waaraan ik zat te twijfelen in mijn bericht.
Als de werktijden onveranderd blijven, komt het daar op neer. Voor het werken krijg je weliswaar 200%, maar met 100% BCD "voelt" het aan als 300%.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee.
Misschien komt het voor jou toevallig zo uit, maar het is niet hoe het werkt. En de term '300%' is uitermate geschikt om allerlei anderen, voor wie het niet geldt, in de war te brengen.
Door jouw taalgebruik ontstaat ieder jaar die discussie/onduidelijkheid. Terwijl het toch echt niet zo moeilijk is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:09 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als de werktijden onveranderd blijven, komt het daar op neer. Voor het werken krijg je weliswaar 200%, maar met 100% BCD "voelt" het aan als 300%.
Je hebt helemaal gelijk, zal niet meer doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
Door jouw taalgebruik ontstaat ieder jaar die discussie/onduidelijkheid. Terwijl het toch echt niet zo moeilijk is.
Ja, stombo, je brengt iedereen in de war.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:09 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als de werktijden onveranderd blijven, komt het daar op neer. Voor het werken krijg je weliswaar 200%, maar met 100% BCD "voelt" het aan als 300%.
Tenzij een van de kerstdagen op zondag valt en je die dag werkt, dan is het wel 300% toch?quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
300% krijg je niet. Je krijgt niet, bovenop de uren dat je werkt op kerst, nog eens BD-uren van diezelfde dag uitgekeert.
Nog zo'n hoax. Nee, dat is niet zo. Al sinds 1999 niet meer.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Tenzij een van de kerstdagen op zondag valt en je die dag werkt, dan is het wel 300% toch?
Oké, dat is ook ongeveer het jaar dat ik te duur werd voor al die toeslaguren.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
Nog zo'n hoax. Nee, dat is niet zo. Al sinds 1999 niet meer.
Waar blijven die foto's?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef Questionmarks het volgende:
Helaas nog geen foto's, maar komen er aan! Ze konden het toch vandaag nog ophalen.
Wat we hebben gedaan is de kont van de vrachtwagen tegen de andere wagen zijn kont aan, ene klep onder andere klep (wat gekloot met de druk enz) en knallen! Niet eens hoeven lossen..
David, kun jij dit beamen?quote:De Energy Drink Sugar Free van Euroshopper is vervangen door die van AH Basic. Het smaakt totaal anders. Het lijkt wel waterig, echt totaal niet meer lekker. Blijft dit voorgoed zo? Als dat zo is word ik echt heel verdrietig! Ik drink die troep al tien jaar!
Wij zijn open met de kerstdagen. Filiaal eventueel in DM. En oud en nieuw, en eigenlijk gewoon nooit gesloten dus behalve na de openingstijden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Tenzij een van de kerstdagen op zondag valt en je die dag werkt, dan is het wel 300% toch?
Anders gewoon de uren die je gewerkt hebt +100% voor de feestdag.
Maar laat mij maar gewoon voor de normale 100% lekker twee dagen vrij zijn!![]()
Zijn er eigenlijk winkels open met de kerstdagen?
Woow, is het filiaal dan niet totaal uitgestorven of valt het wel mee? (1e kerstdag)quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:52 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Wij zijn open met de kerstdagen. Filiaal eventueel in DM. En oud en nieuw, en eigenlijk gewoon nooit gesloten dus behalve na de openingstijden.
Oh, daar las ik overheen. Dat niet nee.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Maar drink jij ook de Sugar Free? Die was normaal al niet te pruimen.
Ik heb nooit de ES sugar free gehad, laatst pakte ik perongeluk de AH bsc sugar free en ik vond hem niet heel vies.. Maar ik kan niks vergelijkenquote:
Hier is een franchiser eerste- en tweede kerstdag van 16:00 tot 24:00 open.. 24:00 op kerstdagquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:50 schreef exelletor het volgende:
Hier ook een gekke franchiser die met kerst gewoon open is. 1 Januari weet ik niet zeker, maar zal me niks verbazen.Open vanaf 11 uur.
![]()
Wtf. Why?quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hier is een franchiser eerste- en tweede kerstdag van 16:00 tot 24:00 open.. 24:00 op kerstdag
Lijkt mij wel, maar ik heb niet niets over gelezen/gehoord. Maar in het kader van het ondersteunen van personeel is het wel een logische stap uiteraardquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:24 schreef donald500 het volgende:
Gaan de kassa's vanaf 2 januari nu ook over op nieuwe systemen wat betreft de alcoholverkoop? (Dat dus sowieso de data en het jaar is aangepast?)
Dat is minder.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:22 schreef Froop het volgende:
Heerlijk die communicatie onder teamleiders. Afspraken die je met de een maakt, komt de ander niet na. Dan maar eens naar de baas toe, dit wordt nu vervelend. In plaats van het verheugen op het werk zelf, verheug ik me op het moment dat de klok 6 slaat.
Ja, ik was gewoon even benieuwd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:25 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Lijkt mij wel, maar ik heb niet niets over gelezen/gehoord. Maar in het kader van het ondersteunen van personeel is het wel een logische stap uiteraard
Sinds je daar een vergunning voor kan aanvragen gok ikquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Sinds wanneer mag een winkel op zijn op 1ste Kerstdag?
Nee, voor 1ste Kerstdag is geen vergunning te krijgen lees ik net op de website van de Kamer van Koophandel. Zoals Janneke al eerder aangaf is 2e Kerstdag door de gemeentes gelijk gesteld aan een zondag en daar is wel een vergunning voor te krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:28 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Sinds je daar een vergunning voor kan aanvragen gok ik.
Die franchiser claimt "365 dagen per jaar open!"
Maar toch mag/kan het.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:30 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee, voor 1ste Kerstdag is geen vergunning te krijgen lees ik net op de website van de Kamer van Koophandel. Zoals Janneke al eerder aangaf is 2e Kerstdag door de gemeentes gelijk gesteld aan een zondag en daar is wel een vergunning voor te krijgen.
http://www.kvk.nl/onderne(...)-mag-uw-winkel-open/
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:30 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee, voor 1ste Kerstdag is geen vergunning te krijgen lees ik net op de website van de Kamer van Koophandel. Zoals Janneke al eerder aangaf is 2e Kerstdag door de gemeentes gelijk gesteld aan een zondag en daar is wel een vergunning voor te krijgen.
http://www.kvk.nl/onderne(...)-mag-uw-winkel-open/
quote:Artikel 2
1.Het is verboden een winkel voor het publiek geopend te hebben:
a. op zondag;
b. op Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag na 19 uur, op tweede Paasdag, op Hemelvaartsdag, op tweede Pinksterdag, op 24 december na 19 uur, op eerste en tweede Kerstdag en op 4 mei na 19 uur;
c. op werkdagen voor 6 uur en na 22 uur.
2.Het is voorts verboden op de in het eerste lid bedoelde dagen en tijden in de uitoefening van een bedrijf, anders dan in een winkel, goederen te koop aan te bieden of te verkopen aan en in rechtstreekse aanraking met particulieren.
Bronquote:Artikel 3
1. De gemeenteraad kan bij verordening vrijstelling verlenen van de in artikel 2 vervatte verboden.
2. De gemeenteraad kan bij verordening aan burgemeester en wethouders de bevoegdheid verlenen om in de gevallen, in de verordening aan te wijzen, en met inachtneming van de daarin gestelde regels op daartoe strekkend verzoek ontheffing van de in het eerste lid bedoelde verboden te verlenen.
3. De vrijstellingen en ontheffingen kunnen onder beperkingen worden verleend. Aan de vrijstellingen en ontheffingen kunnen voorschriften worden verbonden.
Incapabele leidinggevenden die geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Merendeel werkt maar 10 uur, dus het interesseert ze ook vrij weinig.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:26 schreef donald500 het volgende:
[..]
Dat is minder.
Lijkt mij inderdaad niet leuk werken op deze manier.
Enig idee hoe dit komt dat de afspraken niet worden nagekomen?
Vorig jaar na kerst 200 kilo bananen terug naar DCP, naast 4(?) rolly's met de normale dingen en heel wat verse sappen die de kliko in gingen. 7 cbl brood is redelijk voor ons filiaal.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:59 schreef d4v1d het volgende:
Heb 71/2!!!! cbl-23 vol met brood afgeboekt nog.. Duur grapje
Mja, normaal is het hier hoogstens 3 fustenquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:39 schreef exelletor het volgende:
[..]
Vorig jaar na kerst 200 kilo bananen terug naar DCP, naast 4(?) rolly's met de normale dingen en heel wat verse sappen die de kliko in gingen. 7 cbl brood is redelijk voor ons filiaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mag nu niet meer. Kijk maar uit dat niemand van het HK dat hoort!!quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:05 schreef einschtein het volgende:
Vorig jaar, de dag voor kerst. Liep ik nog te zwaardvechten met stokbroden die afboekt waren met de ASM.
Ik heb een half jaartje fulltime bakkerij gedaan, en ik heb werkelijk geen idee wat dit zijn. Eigen merk Jumbo?quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dit alles natuurlijk exclusief gastbroden.
Zo is dat mij toen uitgelegd, zijn de broden die je niet zelf bakt, krentenbollen, brood van blueband, etc.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb een half jaartje fulltime bakkerij gedaan, en ik heb werkelijk geen idee wat dit zijn. Eigen merk Jumbo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |