SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Je bent te laat,quote:Op donderdag 12 december 2013 21:01 schreef Santas_Helper het volgende:
Alweer een nieuw topic, de AKQ SC vordert gestaag,
Wat heeft Nico gekregen, dat is nu de vraag!
Nicequote:Op donderdag 12 december 2013 21:01 schreef Nico_S. het volgende:
Verrek, ik denk al, waar is iedereen..
De inhoud:
[ afbeelding ]
Dat gaat vast smaken!Dank Secret Santa!
Captain slowquote:Op donderdag 12 december 2013 21:01 schreef Santas_Helper het volgende:
Alweer een nieuw topic, de AKQ SC vordert gestaag,
Wat heeft Nico gekregen, dat is nu de vraag!
Hehe.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:02 schreef Nico_S. het volgende:
Je bent te laat,
je ziet niet dat het er al staat?
MM, Nico en ik zijn er toch al?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hehe.![]()
Ik heb een Christmas songs medley op de achtergrond opstaan.
Nu een stelletjes valszingende ouwelullen.
Nicequote:Op donderdag 12 december 2013 21:01 schreef Nico_S. het volgende:
De inhoud:
[ afbeelding ]
Ophangen!quote:
Tja, dat heb je als je niet verder kijkt dan Schotland...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:05 schreef MadMaster het volgende:
Leuk setje whiskey zo, ken ze niet...
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
een vriend van me die ik een tijd niet gesproken heb (of vroeg je het niet aan mij?)
Knapogue ken ik uiteraard wel, alleen deze setjes niet.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:07 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Tja, dat heb je als je niet verder kijkt dan Schotland...
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:08 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Zet hem in de wacht met deze als achtergrondmuziek.
[..]![]()
[..]![]()
[..]![]()
eerst teruglezen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:13 schreef MaJo het volgende:
Zo eindelijk thuis. Pizza op en nu onder een dekentje op de bank hier meelezen
Heb onderweg alles op mijn mobiel gevolgd dus ik ben helemaal bijquote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb onderweg alles op mijn mobiel gevolgd dus ik ben helemaal bij
Zelfkastijding?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:17 schreef wyccie het volgende:
Ik ben die medley serieus aan het luisteren.
Je moet toch wat zo tijdens het wachten...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:17 schreef wyccie het volgende:
Ik ben die medley serieus aan het luisteren.
Da's beter dan strontvliegen...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef Cobra4 het volgende:
HT, iets voor jou?https://www.marktplaatsveilt.nl/zweefvliegen
Ben je er onder bedolven en moeten we 112 bellen voor je?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De Sint denkt dat ik veel van rotzooi hou (piepschuim) hou
Ik wilde ongeveer hetzelfde posten.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben je er onder bedolven en moeten we 112 bellen voor je?
Scherp!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:22 schreef Soempie het volgende:
Zoveel piepschuim past daar toch niet in.
Het kost me een nekhernia, maar ook weer:quote:Op donderdag 12 december 2013 21:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en om ook jullie te vermaken, het gedicht...
[ afbeelding ]
Bod uitgebrachtquote:Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef Cobra4 het volgende:
HT, iets voor jou?https://www.marktplaatsveilt.nl/zweefvliegen
WTFquote:Op donderdag 12 december 2013 21:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en daarbij het bijna complete geschenk
[ afbeelding ]
Bijna compleet?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[ afbeelding ]
Creepy.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Nice!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:01 schreef Nico_S. het volgende:
De inhoud:
[ afbeelding ]
[..]![]()
Eeh, wasda?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[ afbeelding ]
Warning!!!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en om het geheel te complementeren een schilderij van Jeroen Bosch, met veel te combineren
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Warning!!!Jasses.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat Soempie al schreef. Creepy.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en om het geheel te complementeren een schilderij van Jeroen Bosch, met veel te combineren
[ afbeelding ]
Verrek ja.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:29 schreef wyccie het volgende:
Ja, het komt inderdaad echt uit het schilderij! Rechtsonder.
Holy shit!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:29 schreef wyccie het volgende:
Ja, het komt inderdaad echt uit het schilderij! Rechtsonder.
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:30 schreef Soempie het volgende:
Het is een waarschuwing voor een zondig leven.
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:30 schreef Soempie het volgende:
Het is een waarschuwing voor een zondig leven.
een beeldje van parastone van een figuur uit een van de schilderijen van Jeroen Boschquote:
Heb je iets met Jeroen Bosch dan? Ik blijf het vaag vindenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
een beeldje van parastone van een figuur uit een van de schilderijen van Jeroen Bosch
Dank je wel Sinterklaas
deze Sint moet wel een heel vroom leven lijden als hij of zij mij voor een onzalig leven wil behoedenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef Soempie het volgende:
Temidden van de vele onzaligen die op velerlei wijzen zijn gespiest, opengereten, gewurgd of zelfs gebakken, stapt gemoedelijk het monster in het door een pijl doorboorde ei het middenpaneel in. Hij staat schijnbaar los van zijn omgeving. Zijn monsterlijke soortgenoten zijn ondertussen onverdroten bezig met hun ‘core business’: het meedogenloos bezorgen van de finale afstraffing aan ons zondaars op meest inventieve wijze.
Dit staat op internet over het schilderij.
Jojo, wees gewaarschuwd!
Jeroen Bosch is geboren in Den Bosch, waar Jojo woontquote:Op donderdag 12 december 2013 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je iets met Jeroen Bosch dan? Ik blijf het vaag vinden
Komt net als Jojo uit Den Bosch...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik woon in Den Bosch -> Jeroen Bosch komt uit Den Boschquote:Op donderdag 12 december 2013 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
AKQ basiskennis...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Jeroen Bosch is geboren in Den Bosch, waar Jojo woont
Ah ok dan snap ik het wat beterquote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Jeroen Bosch is geboren in Den Bosch, waar Jojo woont
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef Etcetera het volgende:
Ik vind het een tof cadeauwel freaky
maar tof
Kan je je nieuwsgierighied nu echt niet meer bewaren?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef Puala het volgende:
Ik wil niet flauw zijn, maar wiebel pak jij je pakje uit?
Ik heb vandaag 500 km gereden, mijn rug, schouders en nek doen zeer, mijn ogen vallen dicht. Ik wil gewoon écht heel graag mijn bed in.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan je je nieuwsgierighied nu echt niet meer bewaren?
Wow dat is wel heel gaafquote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[ afbeelding ]
Het komt wel van een van zijn mooiste schilderijen, heb het in het Prada in Madrid gezien.
Hold on, bijna!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb vandaag 500 km gereden, mijn rug, schouders en nek doen zeer, mijn ogen vallen dicht. Ik wil gewoon écht heel graag mijn bed in.
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb vandaag 500 km gereden, mijn rug, schouders en nek doen zeer, mijn ogen vallen dicht. Ik wil gewoon écht heel graag mijn bed in.
Anders pak jij toch als volgende uit?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb vandaag 500 km gereden, mijn rug, schouders en nek doen zeer, mijn ogen vallen dicht. Ik wil gewoon écht heel graag mijn bed in.![]()
Doe mijn bestquote:
Oeh lekkerquote:Op donderdag 12 december 2013 21:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]Nog even volhouden meis, volgens mij is Wiebel begonnen
![]()
*insert massage*
Ik ben ook de volgendequote:Op donderdag 12 december 2013 21:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Anders pak jij toch als volgende uit?
Mijn god, tergend langzaam!quote:
Ga jij je er even mee bemoeien, ja!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Anders pak jij toch als volgende uit?
Jeroen Bosch.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef wyccie het volgende:
Mij lukte het niet om het schilderij te vinden door Breughel en ei te googlen.
Cool cadeau.
[..]
Mijn god, tergend langzaam!
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef wyccie het volgende:
Cool cadeau.
[..]
Oh dat is al bijna johquote:
Ik wilde alleen maar meedenken, dacht dat er nog meer aan de beurt warenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ga jij je er even mee bemoeien, ja!
Puala is al de volgende...
Oeh, ik denk dat ik volgende week in Leeuwarden ook wel wat last van mijn nek en schouders heb.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]Nog even volhouden meis, volgens mij is Wiebel begonnen
![]()
*insert massage*
Wie zegt dat ik masseerquote:Op donderdag 12 december 2013 21:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oeh, ik denk dat ik volgende week in Leeuwarden ook wel wat last van mijn nek en schouders heb.
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef wyccie het volgende:
Cool cadeau.
[..]
Volgorde is al bepaald, komt goed...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar meedenken, dacht dat er nog meer aan de beurt waren
quote:
Ik.quote:
Etceteraquote:Op donderdag 12 december 2013 21:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh dat is al bijna joh
[..]
Ik wilde alleen maar meedenken, dacht dat er nog meer aan de beurt waren
Think againquote:
quote:
Jij bent in ieder geval wakkerder dan ik.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:39 schreef Puala het volgende:
Pieter Bruegel de Oude was een Brabantse kunstschilder. Aldus google![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:39 schreef MadMaster het volgende:
Soemp, heeft Wiebel ook traag zaad?
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat helaas niet door
Wiebel, blijf van Soemp's pc afquote:
Als je lang wacht op niets, dan kan je gaan hallucineren...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:43 schreef wyccie het volgende:
Ligt het aan mij, of lijkt het toetsenbord op te bollen?
Die laatste foto wel jaquote:Op donderdag 12 december 2013 21:43 schreef wyccie het volgende:
Ligt het aan mij, of lijkt het toetsenbord op te bollen?
+1quote:Op donderdag 12 december 2013 21:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik stel een nickchange voor naar Treuzelkont
+1quote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef Etcetera het volgende:
Ik vind het een tof cadeauwel freaky
maar tof
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik stel een nickchange voor naar Treuzelkont
lol, ik weet nu wel van wie die HP laptop is waarvan ik laatst het type noemde....quote:
Dat wist ik toen al...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
lol, ik weet nu wel van wie die HP laptop is waarvan ik laatst het type noemde....
Zenbook UX31Aquote:Op donderdag 12 december 2013 21:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Het is dan wel een Asus maar denk wel dat het dezelfde is
Wat was daar ook weer mee? Oh, dat was ook een handgeschreven gedicht, of niet?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
lol, ik weet nu wel van wie die HP laptop is waarvan ik laatst het type noemde....
wtf doet dat hoofd boven het gedichtquote:Op donderdag 12 december 2013 21:46 schreef Wiebelkont het volgende:
[ afbeelding ].
http://pic100.picturetrai(...)202034/408337798.jpg
(voor hogere resolutie, hopelijk)
Dat is de tv.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:48 schreef Etcetera het volgende:
[..]
wtf doet dat hoofd boven het gedicht
en verder snap ik het niet helemaal
Dat is Matilda. Van Roald Dahl.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:48 schreef Etcetera het volgende:
en verder snap ik het niet helemaal
I see dead people...quote:Op donderdag 12 december 2013 21:48 schreef Etcetera het volgende:
[..]
quote:en verder snap ik het niet helemaal
Ik ook welquote:Op donderdag 12 december 2013 21:53 schreef Wiebelkont het volgende:
Ik ben benieuwd welk dichtvoer ik dan de komende tijd mag ontvangen.
quote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:56 schreef Puala het volgende:
Echt hele vette cadeautjesDe thee ruikt zo lekker
En die mok, die stond al zo lang op het lijstje
![]()
Nu ben ik wel benieuwd wat voor beeldquote:Op donderdag 12 december 2013 21:56 schreef wyccie het volgende:
Whehe, ik had een heel ander beeld van Puala voor ogen. Geen idee wat voor beeld eigenlijk.
Normaal zit ik op mijn tablet zonder FoBo, maar nu even gespiekt.
Wat leuk.
+1quote:Op donderdag 12 december 2013 21:56 schreef wyccie het volgende:
Whehe, ik had een heel ander beeld van Puala voor ogen. Geen idee wat voor beeld eigenlijk.
Normaal zit ik op mijn tablet zonder FoBo, maar nu even gespiekt.
Wat leuk.
Adios Bart!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Bart het volgende:
Mensen ik moet helaas naar bed,
de wekker heb ik reeds om half zes gezet...
Vanochtend ook om die tijd opgestaan,
dus mijn oogjes zijn langzaam dicht aan het gaan.
Trusten allen, tot morgen!
Dan is het weer weekend, dus geen zorgen.
*Nico_S. heeft ook maar even gespiekt.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
* Its-Jojo-4you moest nog even in het FoBo van P spieken en is het met de Sint eens![]()
Nou, ik ken een Paula van middelbare leeftijd met kort grijs haar, iets nors.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Puala het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat voor beeld
Valt wel mee. Er zit een donkere rand omheen en daardoor lijkt het zo. En uiteraard heb ik gunstige foto's in mijn fobo staan.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Etcetera het volgende:
Jemig wat heb jij grote ogen Puala
Trusten, Bart.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Bart het volgende:
quote:
Trusten!!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:01 schreef Puala het volgende:
Heel veel plezier nog samen, ik duik net als Bart mijn bedje in.
Ik lees morgen bij
Ik kan wel met je meedoen hoor, LB is er niet geloof ik?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:01 schreef Soempie het volgende:
Wacht, ik moet sowieso nog bijlezen![]()
Kan ik wel? Niet tegelijk met Oof en LB?
Mazzel Bart.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Bart het volgende:
Slaap lekker Puala.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:01 schreef Puala het volgende:
Ik lees morgen bij
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:01 schreef Puala het volgende:
Ik lees morgen bij
Oke, Wiebel doet alle foto's in een post voor mij.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik kan wel met je meedoen hoor, LB is er niet geloof ik?
Neequote:
Ach, het is toch feest?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik kon me niet inhouden, toch nog een toetje vanavond, B&J Cookie Dough
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:05 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben er ook vandoor..... tot morgen iedereen
Welterusten, leuk dat je er bij was!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:05 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben er ook vandoor..... tot morgen iedereen
Ik kan daar niet zo goed tegen, ijs in de winter. Nog steeds een halve beker ijs in de vriezer over.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik kon me niet inhouden, toch nog een toetje vanavond, B&J Cookie Dough
Je hebt luxe- en werkpaarden...quote:Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef Soempie het volgende:
Jammer dat er zoveel mensen weggaan.
We gaan gewoon door.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef Soempie het volgende:
Komt door Wiebel.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:06 schreef Soempie het volgende:
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wie heeft er maat 37?
[ link | afbeelding ]
Ik!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wie heeft er maat 37?
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:08 schreef MadMaster het volgende:
Jij hebt ook een schoenendoos en hebt er in geroken?
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij hebt ook een schoenendoos en hebt er in geroken?
Is goed, moet wel even uitpakken!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:07 schreef Soempie het volgende:
Oof, doen we tegelijk?Want dan laat ik Wiebel nu posten.
Wauwquote:Op donderdag 12 december 2013 22:09 schreef Wiebelkont het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zit er nou allemaal in?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:10 schreef Soempie het volgende:
Kijk dan!![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is echt veel te gek hoor. En echt perfecte cadeautjes.Zelfs beste vriendinnen en familie weten niet zo goed wat ik tof vind.
![]()
![]()
Same herequote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Moest keihard lachen. Had de poes in eerste instantie niet eens gezien.
Die durft het spoor niet over.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef wyccie het volgende:
Had de poes in eerste instantie niet eens gezien.
bodylotion maar dan wat rijkerquote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Body Butter? Is dat margarine met een luchtje
Wow wat leuk allemaalquote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Soempie het volgende:
Een kaart met uiltjes![]()
Een boekenlegger
Een gift card voor de boekwinkel
Een mooie kaart!
Een opbergdoosje met belletjes.![]()
Body butter en een masker![]()
En een kliederschort!!!Daar maak ik morgen nog een foto van met M.
Echt, ik heb er geen woorden voor. Zo lief en gaaf.![]()
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Mannenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Body Butter? Is dat margarine met een luchtje
Eh?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef MadMaster het volgende:
MaJo, dat is
Abelkouw de Spoorwegkat
de kat van de Noord-Express.
Het is zeventien uur zes,
tijd dus voor de Noord-Express
en gefluister hoor je langs de baan,
`t ging van `Abel, waar is Abel,
controleert hij soms een kabel.
Hij moet komen of de trein blijft staat.`
Witkiel, wachter, baanopzichter,
al hun neven, al hun nichten
plozen na waar ik kon zijn.
`t Ging van `Abel, waar is Abel,
want alleen hij is capabel.
Zonder hem geen nachtposttrein.`
Het werd zeventien uur acht,
nog was er niet afgevlagd.
Er ontstond onder de reizigers paniek.
Daar kwam ik me dan ijskoud
van een baanvak aangesjouwd:
ik beklopte nog een mechaniek!
En er danste een vonk uit zijn glasgroen oog,
wat betekende: `Baanvak vrij!`
En daar gingen ze dan, omhoog op de kaart,
naar de Noordpool, of dicht daarbij!
Abelkouw de Spoorwegkas,
`t Komt er dus globaal op neer
dat bij mij heel het beheer
van die slaap-express berust.
Iedereen van machinist
tot baldadige toerist,
zag in mij het leiderschap - onbewust.
Hij loopt, door de gang marcherend
de mimiek te bestuderen
van wie meereist, eerste, tweede, derdeklas.
Door die ronde, pijnlijk stipt,
weet hij dat hem niets ontglipt,
waar iets misgaat is hij onverwijld sur place.
Hij leek rustig af te wachten,
kende iedereens gedachten
en hij duldde, wat zo zeker was als wat,
geen uitbundigheid of hinder,
dus men zweeg van hier tot ginder,
toen Abel onderweg was en op pad.
Men schoffeert niet gauw een Abelkouw,
want hij telt als kat degelijk mee.
Dus ging alles best op de Noord-Express,
met Abelkouw op de tree.
O, hoe aangenaam was `t, kalm te dromen in hun hut,
van hun hoogsteigen naambord voorzien.
En hun kooi was vlooienvrij, met een hagelwitte sprei,
en de bodem was gestofzuigd voor tien.
Welke lichtval ze ook wilden, `t was maar een peulenschil:
druk een knopje in en er waait meteen een bries.
Een aandoenlijk smalle bak is er, voor `t wassen van je bakkes
en een tuimelraampje tegen hoest en nies.
Dan verscheen de conducteur en vroeg je,
stralend van humeur,
en zeer wellevend: `Thee, meneer -
slap of sterk -`
Maar persoonlijk stond ik achter
deze trouwe plichtsbetrachter,
want Abel is geen vriend van half werk.
En ze kropen oergezellig in hun kooi
en was waren zorgen en stress.
Beseften ze maar terdege dat mooi
geen muis ooit de weg vond naar hun adres!
Want de spoorwegkat was op oorlogspad,
Abelkouw de Spoorwegkat.
De kat van de Noord-Express.
Abelkouw de Spoorwegkat.
Op `t kleinst was ik bedacht,
als een wachter in de nacht,
om de zoveel tijd nam ik een kopje thee.
Met misschien een scheutje gin,
maar geen pauze zat erin -
ach, soms drukte ik-es een vlo in de puree.
Alles sliep in Deventer,
maar wie dacht je, stevend er,
ondertussen heen en weer op het perron?
Ied`reen lag nog op n oor,
toen zich al, bij Rijssen-Goor,
een apartje tussen chef en mij ontspon.
Nee, pas halverwege Drente zag men mij, met de agente,
rapporterend wat er zoal werd gemold.
Pas, bij aankomst in Delfzijl,
riep men: `Ah!` Want onderwijl,
had Abelkous de loper uitgerold.
En zijn staart, lang en bruin, wuift je na en seint:
`Tot ziens maar weer, en succes`.
Hij zal altijd zijn
op de nachtposttrein,
Hij zal altijd zijn
op de nachtposttrein,
Abelkouw de Spoorwegkat.
Zo opsmeren ja? Bestaat er ook twee-componenten bodylotion dan?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef wyccie het volgende:
Bodylotion, maar dan dikker. Smeer je zo vanuit het potje op je huid. Heerlijk voor in de winter.
Joah.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:16 schreef Wiebelkont het volgende:
Zo opsmeren ja? Bestaat er ook twee-componenten bodylotion dan?
quote:
Santa koopt groot in!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik weet niet wat ik moet zeggen! Zo leuk, en zo lief dat ik er gewoon kippenvel van heb!
Dat dácht ik al. Engels is mooierquote:
Dat is dezelfde SS als die van soemp! Ik heb wel een vermoeden wie het isquote:Op donderdag 12 december 2013 22:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik weet niet wat ik moet zeggen! Zo leuk, en zo lief dat ik er gewoon kippenvel van heb!
Owquote:
Kon zo gauw niet op de Engelse naam van die kat komen...quote:Op donderdag 12 december 2013 22:17 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat dácht ik al. Engels is mooier
Skimbleshanksquote:Op donderdag 12 december 2013 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kon zo gauw niet op de Engelse naam van die kat komen...
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De dames worden goed verwend, meer dan verdiend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |