abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134197360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:51 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Ja, je luistert ook alleen naar de mensen die iets zeggen waar jij het mee eens bent, dat schiet niet echt op en heeft ook geen zin.

maar succes ermee op school, er is geen beginnen aan hier :') :W
Vind jij het dan duidelijk geformuleerd in het reglement?
Zo ja, vind je het ook duidelijk genoeg voor een scholier van mijn leeftijd?

Ik heb nog niemand gezien die aan de hand van artikels in het reglement, mij kan overtuigen dat ik geen recht heb op een herkansing.
pi_134197383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:50 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Kut voor je maar daar heb ik niets mee te maken. Rot lekker zelf op uit mijn topic als je problemen hebt met mijn reacties.
Ts wordt een beetje agressief :(. En leest de school haar regelementen met oogkleppen op. Balen zeg als je je ziek meld terwijl je niet geleerd hebt dat je dan niet meer mag herkansen. Dat zag ts niet aankomen en nu is ts boos. Volgende stap: ts verlaat FOK! want niemand geeft hem gelijk.
pi_134197503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:55 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Ts wordt een beetje agressief :( balen zeg als je je ziek meld terwijl je niet geleerd hebt dat je dan niet meer mag herkansen. Dat zag ts niet aankomen en nu is ts boos. Volgende stap: ts verlaat FOK! want niemand geeft hem gelijk.
Als je tegen mij zegt dat ik "kan oprotten" dan ga ik daar niet netjes op reageren.
Volgens mij heb ik tegen iedereen die mij met respect behandeld heeft ook respectvol geantwoord.
  donderdag 12 december 2013 @ 18:58:49 #79
154052 RobertVH
I am your father
pi_134197510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:54 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand gezien die aan de hand van artikels in het reglement, mij kan overtuigen dat ik geen recht heb op een herkansing.
Niemand kan je overtuigen want je bent zelf sterk overtuigd van je gelijk.
Wat is je reactie dan op mijn eerdere post? er kan toch echt duidelijk worden opgemaakt dat je 1 vak mag overdoen in die periode, of dat nu een toets of praktische opdracht is.

Dus je zegt het regelement niet duidelijk genoeg is voor jou om te begrijpen maar vervolgens elk commentaar van de hand wijst omdat het niet in het regelement staat volgens jou? Van beide walletjes eten noemen ze dat.

Verder is het regelement ook niet geschreven voor jou maar voor je ouders, die moeten het begrijpen. Als er iets onduidelijk is had je er misschien eens eerder naar moeten kijken ipv als het nodig is. (en nee, natuurlijk doet niemand dat totdat het echt nodig is, maar dan moet je ook niet achteraf gaan klagen als het opeens niet uit blijkt te pakken zoals jij het wilt)
pi_134197576
Waarschijnlijk ts eerste, tevens laatste topic.
pi_134197619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:58 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Niemand kan je overtuigen want je bent zelf sterk overtuigd van je gelijk.
Wat is je reactie dan op mijn eerdere post? er kan toch echt duidelijk worden opgemaakt dat je 1 vak mag overdoen in die periode, of dat nu een toets of praktische opdracht is.

Dus je zegt het regelement niet duidelijk genoeg is voor jou om te begrijpen maar vervolgens elk commentaar van de hand wijst omdat het niet in het regelement staat volgens jou? Van beide walletjes eten noemen ze dat.

Verder is het regelement ook niet geschreven voor jou maar voor je ouders, die moeten het begrijpen. Als er iets onduidelijk is had je er misschien eens eerder naar moeten kijken ipv als het nodig is. (en nee, natuurlijk doet niemand dat totdat het echt nodig is, maar dan moet je ook niet achteraf gaan klagen als het opeens niet uit blijkt te pakken zoals jij het wilt)
Je beantwoord mijn vraag niet of het reglement duidelijk geschreven is.
Verder spreekt je tweede post, je eerste post tegen.
pi_134197631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:00 schreef Scaletta het volgende:
Waarschijnlijk ts eerste, tevens laatste topic.
1. Nee
2. Waarschijnlijk ook niet
  donderdag 12 december 2013 @ 19:03:04 #83
154052 RobertVH
I am your father
pi_134197663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:01 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Je beantwoord mijn vraag niet of het reglement duidelijk geschreven is.
Verder spreekt je tweede post, je eerste post tegen.
okay, we spelen volgens jouw regels

is het onduidelijk: nee (dat had je ook uit m'n vorige post kunnen opmaken..)
wat spreekt wat tegen?
pi_134197788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:03 schreef RobertVH het volgende:

[..]

is het onduidelijk: nee
wat spreekt wat tegen?
3.7.2 Inhaalregeling
3.7.2.1.
Indien een kandidaat tengevolge van ziekte of andere vorm van overmacht niet in staat is deel te nemen
aan een toets/praktische opdracht, dient dit door de ouders/verzorgers van de desbetreffende kandidaat
vóór of op de dag van de toets, maar in ieder geval voor aanvang van de toets/praktische opdracht aan de
examencommissie te worden gemeld.
Toetsen en praktische opdrachten die om een geldige reden niet zijn afgelegd, dienen zo snel mogelijk, na
overleg met de betrokken vakdocent(en), te worden ingehaald.
3.7.2.2.
In geval van ziekte dienen in het onder 3.7.2.1. vermelde bericht de aard en de ernst van de ziekte alsook
naam en adres van de behandelend geneesheer te worden vermeld.
3.7.2.3.
Indien een kandidaat in gebreke blijft met betrekking tot het gestelde in 3.7.2.1. en 3.7.2.2. is artikel 3.4
van toepassing.
3.7.2.4.
Een onderdeel (toets of praktische opdracht) van een schoolexamen kan alleen in uitzonderlijke gevallen
ongeldig verklaard worden. De kandidaat kan mondeling binnen twee werkdagen en schriftelijk binnen
drie werkdagen na afloop van een schoolexamenonderdeel een met argumenten onderbouwd verzoek tot
ongeldigheidverklaring indienen. Over het toestaan van een nieuwe toets / praktische opdracht beslist de
examencommissie, de examinator gehoord hebbend.

Ik zie bij de inhaalregeling nergens staan dat het recht op herkansing vervalt. Net zoals ik nergens bij de herkansingregeling zie dat het recht op inhalen bij herkansing vervalt. Ik zie wel dat toetsen die om een geldige reden niet gemaakt zijn, mogen worden ingehaald.
Nu jij weer.
pi_134197860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:03 schreef RobertVH het volgende:

[..]

is het onduidelijk: nee (dat had je ook uit m'n vorige post kunnen opmaken..)
wat spreekt wat tegen?
En als jij zegt dat er staat dat je OF iets mag herkansen OF iets mag inhalen dan is er zeker sprake van tegenspraak aangezien er in het reglement staat:
Toetsen en praktische opdrachten die om een geldige reden niet zijn afgelegd, dienen zo snel mogelijk, na overleg met de betrokken vakdocent(en), te worden ingehaald.

Toetsen en opdrachten zijn meervoud, zoals je waarschijnlijk zelf ook wel weet.
  donderdag 12 december 2013 @ 19:12:06 #86
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_134197997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:55 schreef mega-worstje het volgende:
Je was van al die dagen er twee heel ziek en de rest gezond? Rare ziekte die je twee dagen compleet onderuit haalt
Als arts heb ik er ook mijn twijfels over. Wel een erg lokale, hevige edoch tijdelijke vorm van ebola dan.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 12 december 2013 @ 19:14:01 #87
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_134198078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:50 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Kut voor je maar daar heb ik niets mee te maken. Rot lekker zelf op uit mijn topic als je problemen hebt met mijn reacties.
Zeg brugsmurf, respect voor je oldbies he.
pi_134198212
quote:
6s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:12 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Als arts heb ik er ook mijn twijfels over. Wel een erg lokale, hevige edoch tijdelijke vorm van ebola dan.
Wie zegt dat ze niet de laatste twee dagen van haar tentamenweek ziek is geworden?
pi_134198451
Hier een identiek janktopic. ook is het ts niet gelukt herkansing te krijgen.

[ Bericht 88% gewijzigd door Scaletta op 12-12-2013 19:31:20 ]
  donderdag 12 december 2013 @ 19:32:37 #90
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_134198795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet de laatste twee dagen van haar tentamenweek ziek is geworden?
hoeveel regelmatig voorkomende ziekten ken jij, die zo plots opkomen dat je de dag ervoor nog wel kunt functioneren en die dag met geen mogelijkheid, maar die na twee dagen wel helemaal over zijn?

ze zit op het atheneum, laat haar maar wennen aan hoe het op de uni gaat (namelijk ook zo).
  donderdag 12 december 2013 @ 19:33:39 #91
154052 RobertVH
I am your father
pi_134198846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:32 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

hoeveel regelmatig voorkomende ziekten ken jij, die zo plots opkomen dat je de dag ervoor nog wel kunt functioneren en die dag met geen mogelijkheid, maar die na twee dagen wel helemaal over zijn?
Faalangst
pi_134198902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:32 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Wie zegt dat het na twee dagen helemaal over was? Als het aan het eind van haar week was kan het toch goed zo zijn dat ze het weekend en de week erna nog ziek was.. Ik zeg niet dat het zo is hoor maar het kan wel.
  donderdag 12 december 2013 @ 19:34:34 #93
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_134198903
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:33 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Faalangst
Correct. En verder?
pi_134199006
quote:
6s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:34 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Correct. En verder?
Ik heb regelmatige hele zware keelontstekingen gehad. Dan kon ik binnen 2 uur van gewoon fit naar doodziek gaan. Als ik dan antibiotica krijg (wat de eerste paar keer niet gebeurde 'ziek maar uit') ben ik binnen een dag weer "fit" genoeg om te kunnen functioneren als het moet.
  donderdag 12 december 2013 @ 20:25:54 #95
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_134201464
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:54 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:20 schreef HerkansingVraag het volgende:
3.7.3.2. Herkansing / Inhaalmogelijkheid
Iedere leerling heeft het recht na elke PTA-ronde in één vak een herkansing af te leggen dan wel in een vak een werk in te halen.

Wordt met "dan wel" "of" bedoeld?
Zoals eerder gezegd: Ja, "dan wel" betekent OF. Dus niet EN. Oftewel, daar staat klip en klaar dat als je een werk moet inhalen, dat dan je recht op herkansing vervalt. Let bovendien op het verschil tussen "in één vak een herkansing af te leggen" en "in een vak een werk in te halen. Je mag dus ofwel 1 vak herkansen ofwel een gemist werk inhalen, waarbij het inhalen niet noodzakelijkerwijs tot 1 vak beperkt blijft.

En als jij daadwerkelijk in het examenjaar VWO zit, zoals je beweert, dan behoor jij die tekst te begrijpen. Zo niet, raad ik je aan bijles Nederlands te nemen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_134203683
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:23 schreef Scaletta het volgende:

Daar staat duidelijk in dat een korte ziekte niet geldt als bijzonder argument. In mijn reglement staat dat niet.
pi_134203799
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:25 schreef MPG het volgende:

[..]

[..]

Zoals eerder gezegd: Ja, "dan wel" betekent OF. Dus niet EN. Oftewel, daar staat klip en klaar dat als je een werk moet inhalen, dat dan je recht op herkansing vervalt. Let bovendien op het verschil tussen "in één vak een herkansing af te leggen" en "in een vak een werk in te halen. Je mag dus ofwel 1 vak herkansen ofwel een gemist werk inhalen, waarbij het inhalen niet noodzakelijkerwijs tot 1 vak beperkt blijft.

En als jij daadwerkelijk in het examenjaar VWO zit, zoals je beweert, dan behoor jij die tekst te begrijpen. Zo niet, raad ik je aan bijles Nederlands te nemen.
Met werk wordt een praktische opdracht bedoeld en geen examen. Ze zeggen dus dat je een toets of een praktische opdracht mag herkansen.

Je begrijpt hem zelf nieteens :')
En dat is dan een manager Frontpage :')
  donderdag 12 december 2013 @ 21:02:55 #98
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_134204061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:58 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Met werk wordt een praktische opdracht bedoeld en geen examen. Ze zeggen dus dat je een toets of een praktische opdracht mag herkansen.

Je begrijpt hem zelf nieteens :')
En dat is dan een manager Frontpage :')
Met "werk" bedoelen ze alles dat je kunt inleveren ter beoordeling. Dat kan een boekverslag zijn, of een examen, of een praktische opdracht, etc.

Helaas voor jou heb ik zulke reglementen jarenlang opgesteld voor een universiteit, dus ik weet waar ik het over heb. Geloof me, je hebt geen enkel recht van spreken. En nou een beetje dimmen met die grote bakkes van je.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_134204350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:58 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Bron?

In het reglement wordt 'werk' als volgt gebruikt:

quote:
3.7.1.1.
De leraarexaminator stelt de kandidaat zo spoedig mogelijk in kennis van de beoordeling die hij voor onderdelen van het schoolexamen heeft gekregen en geeft hem in het schoolgebouw inzage in het door hem gemaakte werk.
Ook het schoolexamen is dus een werk in de zin van dit reglement.

quote:
3.7.1.4. Beoordelingsnormen
De door de lerarenexaminatoren van hetzelfde vak vastgestelde normen ter beoordeling van een schriftelijk/mondeling schoolexamenwerk zijn bindend. Tegen een op basis van deze normen verleend cijfer is derhalve geen beroep mogelijk.
Indien het schoolexamenwerk van dien aard is, dat het onmogelijk c.q. zeer moeilijk is uniforme beoordelingsnormen
Werk is dus een schoolexamenwerk, met andere woorden: alles wat met het schoolexamen te maken heeft en dus (als je even logisch gaat redeneren) mede je cijfer bepaalt.

En logisch trouwens dat ze OF laten herkansen OF laten inhalen. Dubbelop zou wel erg lullig zijn t.o.v andere leerlingen en die schooldirecteur kent het smoesje van ziek zijn tijdens een examen heus wel. Genoeg ouders die hun kinderen daarbij steunen ook.
pi_134204521
quote:
4s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:02 schreef MPG het volgende:

[..]

Met "werk" bedoelen ze alles dat je kunt inleveren ter beoordeling. Dat kan een boekverslag zijn, of een examen, of een praktische opdracht, etc.

Helaas voor jou heb ik zulke reglementen jarenlang opgesteld voor een universiteit, dus ik weet waar ik het over heb. Geloof me, je hebt geen enkel recht van spreken. En nou een beetje dimmen met die grote bakkes van je.
Bedankt, na 98 (!) posts is het mij dankzij jouw bijdrage duidelijk. Dan zou ik je nu graag willen bedanken voor je reactie en mijn excuses aanbieden dat ik onterecht naar jou uitviel. Mijn reden waarom ik dit deed was omdat ik na 97 posts geen fatsoenlijk antwoord heb gekregen en ik jouw reactie in eerste instantie ook aanzag als eentje die zomaar snel iets denkt te zeggen zonder het hele topic en dan met name het deel over wat bedoelt word met "werk" te hebben gelezen.
pi_134204641
quote:
3s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:07 schreef DaMart het volgende:

[..]

Bron?

In het reglement wordt 'werk' als volgt gebruikt:

[..]

Ook het schoolexamen is dus een werk in de zin van dit reglement.

[..]

Werk is dus een schoolexamenwerk, met andere woorden: alles wat met het schoolexamen te maken heeft en dus (als je even logisch gaat redeneren) mede je cijfer bepaalt.

En logisch trouwens dat ze OF laten herkansen OF laten inhalen. Dubbelop zou wel erg lullig zijn t.o.v andere leerlingen en die schooldirecteur kent het smoesje van ziek zijn tijdens een examen heus wel. Genoeg ouders die hun kinderen daarbij steunen ook.
Tja.. Maar als je je nu de helft van de dagen ziek meld dan mag je de ene helft nu maken en de andere helft over een aantal weken. Zo heb je inderdaad een stuk meer voordeel. Maar als het gaat om 1 of 2 examens waar je trouwens niet eens voor hoeft te leren vind ik het niet helemaal eerlijk.
Maar oke, zo zijn de regels blijkbaar.
pi_134205511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:12 schreef HerkansingVraag het volgende:

Maar oke, zo zijn de regels blijkbaar.
Het heeft toch nog 3 pagina's geduurd :D
pi_134205696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:10 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Bedankt, na 98 (!) posts is het mij dankzij jouw bijdrage duidelijk. Dan zou ik je nu graag willen bedanken voor je reactie en mijn excuses aanbieden dat ik onterecht naar jou uitviel. Mijn reden waarom ik dit deed was omdat ik na 97 posts geen fatsoenlijk antwoord heb gekregen en ik jouw reactie in eerste instantie ook aanzag als eentje die zomaar snel iets denkt te zeggen zonder het hele topic en dan met name het deel over wat bedoelt word met "werk" te hebben gelezen.
Je snapte het niet. Heel wat anders dan "geen fatsoenlijk antwoord".
Je raekt an de dinge geweun.
pi_134205731
quote:
99s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:32 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ze zit op het atheneum, laat haar maar wennen aan hoe het op de uni gaat (namelijk ook zo).
Ik ken migraine. Dat kan op maandagavond beginnen, me dinsdag laten denken dat ik ga sterven, me woensdag laten geloven dat ik het tóch zal overleven en donderdag weer achter me liggen...

Maar ik heb er nog nooit iets belangrijks voor gelaten. Hoewel ik daar soms achteraf wat spijt van heb gehad...
pi_134206018
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:10 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

:D Misschien moeten ze die koters eens gaat uitleggen wat "werk" betekend. Kunnen ze vast in de eerste klas mee beginnen... :D

Sorry grapje snoes :p
  donderdag 12 december 2013 @ 21:42:18 #106
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_134206200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:37 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb regelmatige hele zware keelontstekingen gehad. Dan kon ik binnen 2 uur van gewoon fit naar doodziek gaan. Als ik dan antibiotica krijg (wat de eerste paar keer niet gebeurde 'ziek maar uit') ben ik binnen een dag weer "fit" genoeg om te kunnen functioneren als het moet.
Dan zit het tussen je oren. Met name bij bacteriële keelinfecties helpen antibiotica zéker niet binnen één dag.
pi_134206588
quote:

[..]

:')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134207050
Jullie kunnen :') 'en wat jullie willen maar MPG is de enige die mij fatsoenlijk geholpen heeft hier.
pi_134207095
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:42 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Dan zit het tussen je oren. Met name bij bacteriële keelinfecties helpen antibiotica zéker niet binnen één dag.
Thermometers liegen niet hoor. Ik ging daadwerkelijk van 41 graden koorts terug naar 38 graden. En een keel zo opgezwollen dat je niet eens meer kan slikken verzin je ook niet. Daarnaast doen zware voorgeschreven pijnstillers ook veel.
pi_134207740
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:59 schreef HerkansingVraag het volgende:
Jullie kunnen :') 'en wat jullie willen maar MPG is de enige die mij fatsoenlijk geholpen heeft hier.
boehoe :')
  donderdag 12 december 2013 @ 22:33:48 #111
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_134208765
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:59 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Thermometers liegen niet hoor. Ik ging daadwerkelijk van 41 graden koorts terug naar 38 graden. En een keel zo opgezwollen dat je niet eens meer kan slikken verzin je ook niet. Daarnaast doen zware voorgeschreven pijnstillers ook veel.
41 graden? had je die thermometer in je thee gestoken?
pi_134211253
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

41 graden? had je die thermometer in je thee gestoken?
Dan geloof je het toch niet. Snap niet wat je hier doet als je toch alleen maar wilt kutten.
pi_134212450
quote:

[..]

Nou, als je het niet duidelijk vindt, kom je terecht op de laatste bepaling: De examencommissie beslist. Duidelijker dan dat kan echt niet.
pi_134317941
Wel heel kut voor ts. Ik had tijdens mijn examenjaar 2x voor dezelfde PTA toets gespijbeld en mocht de 3e keer gewoon herkansen met een PTA vak van hetzelfde toetsweek.
pi_134318013
Beetje irritante mensen hier. TS ging inderdaad te lang door op niets, maar wordt wel onnodig gefokt. Beetje jammer, succes met je inhaalexamens!
pi_134318022
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 07:29 schreef jonahhhh het volgende:
Beetje irritante mensen hier. TS ging inderdaad te lang door op niets, maar wordt wel onnodig gefokt. Beetje jammer, succes met je inhaalexamens!
wel lief dat je het even komt melden... welkom op FOK :')
pi_134365671
Ziek zijn is relatief. Koppijn en slecht voelen betekend niet dat je niet op school kan zitten en een examen kan maken. Dus je eigen fout en je kans op herkansing verspeeld.
Edensnator over 'n out
pi_134371176
Natuurlijk mag je herkansen !

Volgend jaar.
pi_134401455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:06 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

3.7.2 Inhaalregeling
3.7.2.1.
Indien een kandidaat tengevolge van ziekte of andere vorm van overmacht niet in staat is deel te nemen
aan een toets/praktische opdracht, dient dit door de ouders/verzorgers van de desbetreffende kandidaat
vóór of op de dag van de toets, maar in ieder geval voor aanvang van de toets/praktische opdracht aan de
examencommissie te worden gemeld.
[b][b][b][b]Toetsen en praktische opdrachten die om een geldige reden niet zijn afgelegd, dienen zo snel mogelijk, na
overleg met de betrokken vakdocent(en), te worden ingehaald.
[/b][/b][/b][/b]
3.7.2.2.
In geval van ziekte dienen in het onder 3.7.2.1. vermelde bericht de aard en de ernst van de ziekte alsook
naam en adres van de behandelend geneesheer te worden vermeld.
3.7.2.3.
Indien een kandidaat in gebreke blijft met betrekking tot het gestelde in 3.7.2.1. en 3.7.2.2. is artikel 3.4
van toepassing.
3.7.2.4.
Een onderdeel (toets of praktische opdracht) van een schoolexamen kan alleen in uitzonderlijke gevallen
ongeldig verklaard worden. De kandidaat kan mondeling binnen twee werkdagen en schriftelijk binnen
drie werkdagen na afloop van een schoolexamenonderdeel een met argumenten onderbouwd verzoek tot
ongeldigheidverklaring indienen. Over het toestaan van een nieuwe toets / praktische opdracht beslist de
examencommissie, de examinator gehoord hebbend.

Ik zie bij de inhaalregeling nergens staan dat het recht op herkansing vervalt. Net zoals ik nergens bij de herkansingregeling zie dat het recht op inhalen bij herkansing vervalt. Ik zie wel dat toetsen die om een geldige reden niet gemaakt zijn, mogen worden ingehaald.
Nu jij weer.
Volgens mij is dikgedrukte antwoord op je vraag. Je krijgt toch twee herkansingen op je toetsen?
Dat je andere herkansing daarna vervalt lijkt me niet meer dan logisch, omdat het maximale aantal herkansingen van 1 per examenperiode al overschreden is? Ik neem aan dat er wel in het reglement staat op hoeveel herkansingen je recht hebt? Omdat je dat zelf ook al zegt, maar slechts aangeeft dat je het er niet mee eens bent... Ik denk dat je wel bezwaar kán maken, maar dat dit energie is die je verspilt: kun je beter gebruiken om de rest van je SE's wel goed te maken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')