Dan is die hele ziek meld procedure dus gewoon grote onzin aangezien je er niks aan "hebt" ?quote:Op donderdag 12 december 2013 18:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Inderdaad!!
Je mag dus óf één herkansing doen... OF een examen inhalen.
In dit geval mag je er twéé inhalen, dus goed voor elkaar !
Nee want als je zonder ziekmelden was weggebleven had je dus een 1.0 gekregen.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:28 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Dan is die hele ziek meld procedure gewoon grote onzin.
Nee, waarschijnlijk bedoelen ze een 'herkansing' van een toets of 'werk' voor een praktische opdrachtquote:Op donderdag 12 december 2013 18:20 schreef HerkansingVraag het volgende:
3.7.3.2. Herkansing / Inhaalmogelijkheid
Iedere leerling heeft het recht na elke PTA-ronde in één vak een herkansing af te leggen dan wel in een vak een werk in te halen.
Wordt met "dan wel" "of" bedoeld?
Je blijft herhalen dat je de procedure volgt. Dus heb je inderdaad de naam van de dokter ook vermeld en de ziekte??quote:Op donderdag 12 december 2013 18:22 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Als ik mij volgens de geldende procedure ziek meld dan verwacht ik dat ik die dag niet hoef te komen voor het examen en het examen een andere dag opnieuw mag maken zonder enige verdere consequenties zoals bijvoorbeeld het vervallen van het recht op 1 herkansing. Als ik bijvoorbeeld ziek ben tijdens 1 examen, dan kan ik me net zo goed niet ziek melden want niet op komen dagen is gelijk aan een 1 krijgen > Herkansing > zelfde effect.
quote:3.7.2.2.
In geval van ziekte dienen in het onder 3.7.2.1. vermelde bericht de aard en de ernst van de ziekte alsook
naam en adres van de behandelend geneesheer te worden vermeld.
Volgens het reglement mag ik er maar 1 inhalen of herkansen dus dan heeft ziek melden geen nut, toch?quote:Op donderdag 12 december 2013 18:28 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nee want als je zonder ziekmelden was weggebleven had je dus een 1.0 gekregen.
je doet nou moeilijk om het moeilijk doen he? Je mag er toch 2 doen? Ga nou maar leren ipv hier te posten, dan haal je je toets tenminstequote:Op donderdag 12 december 2013 18:29 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Volgens het reglement mag ik er maar 1 inhalen of herkansen dus dan heeft ziek melden geen nut, toch?
2 dagen ziek dus 2x een 1. Dus heeft het nut want nu mag je beide toetsen maken zonder een 1! Welke vakken gaat t om?quote:Op donderdag 12 december 2013 18:29 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Volgens het reglement mag ik er maar 1 inhalen of herkansen dus dan heeft ziek melden geen nut, toch?
Als je je niet ziek meldt, ben je ongeoorloofd afwezig en krijg je een niet te herkansen 1quote:Op donderdag 12 december 2013 18:29 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Wat voor indruk maak ik volgens jou dan? Ik probeer gewoon mijn recht te halen, ook al weet ik noch jullie of ik dat recht heb.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maak je normaal dezelfde indruk op school als hier? Dan zou ik als directeur ook niet veel zin hebben je te helpen.
Staat niet in het reglement.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je je niet ziek meldt, ben je ongeoorloofd afwezig en krijg je een niet te herkansen 1
Dan heb je blijkbaar een ander reglement dan de school van onze dochter. Waren de regels rondom PTA niet landelijk?quote:Op donderdag 12 december 2013 18:33 schreef HerkansingVraag het volgende:
Staat niet in het reglement.
Zeuren om niets? Ik probeer een herkansing te krijgen, waar ik van denk dat ik daar recht op heb.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je bent aan het zeuren om niets, met stroop bereik je meer
Vraag opgelost door jezelf want je gelooft alleen wat je wil horen, slotje!quote:Op donderdag 12 december 2013 18:36 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Zeuren om niets? Ik probeer een herkansing te krijgen, waar ik van denk dat ik daar recht op heb.
Omdat het niet duidelijk in de regels staat, vraag ik het hier. Dat ik hier nogal wat aparte reacties krijg, zoals dat het "logisch" is dat mijn recht op herkansing vervalt, daar kan ik ook niets aan doen en daar ga ik dan ook tegen in. Ik zie hier zeker een mogelijkheid om mijn gelijk te halen en ga het dus niet zomaar opgeven.
Ik vraag gewoon aan jullie of iemand mij duidelijk kan maken, waarom ik wel/niet recht heb op een herkansing volgens het reglement. Alle mensen die zeggen dat ik WEL recht heb op een herkansing, ondersteunen dit met artikels van het reglement. In tegendeel tot mensen die zeggen dat ik GEEN recht heb op herkansing.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je niet het antwoord krijgt wat je wil hoef je ons niet te proberen te overtuigen van wat jij vindt dat waar is.
Aangezien ik een studie wil gaan doen waar loting voor vereist is, is het voor mij belangrijk om een zo hoog mogelijk gemiddelde te halen en aangezien ik niet overal een 10 gemiddeld voor sta, kan ik door middel van een herkansing mijn gemiddelde verhogen.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:35 schreef Burdie het volgende:
Gewoon zorgen dat je geen herkansing nodig hebt. Opgelost.
Wil je ondersteuning gebasserd op de regels die je post, zie hieronder:quote:Op donderdag 12 december 2013 18:39 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon aan jullie of iemand mij duidelijk kan maken, waarom ik wel/niet recht heb op een herkansing volgens het reglement. Alle mensen die zeggen dat ik WEL recht heb op een herkansing, ondersteunen dit met artikels van het reglement. In tegendeel tot mensen die zeggen dat ik GEEN recht heb op herkansing.
quote:3.7.3.2. Herkansing / Inhaalmogelijkheid
Iedere leerling heeft het recht na elke PTA-ronde in één vak een herkansing af te leggen dan wel in een vak een werk in te halen.
quote:Op donderdag 12 december 2013 18:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Je mag dus óf één herkansing doen... OF een examen inhalen.
In dit geval mag je er twéé inhalen, dus goed voor elkaar !
Neequote:Op donderdag 12 december 2013 18:28 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Dan is die hele ziek meld procedure dus gewoon grote onzin aangezien je er niks aan "hebt" ?
Een andere user zegt dat ze met "Je mag een herkansing dan wel een werk doen in de periode hiervoor" dat je een examen dan wel een praktische opdracht mag herkansen. Er staat dus wel inhalen, maar met inhalen bedoelen ze in die context dus herkansen.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:46 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Wil je ondersteuning gebasserd op de regels die je post, zie hieronder:
[..]
[..]
[..]
Nee
zoals al eerder gezegd
je mag een herkansing dan wel een 'werk' doen in de periode hiervoor.
er staat geen 'EN' - misschien moet je het examn Nederlands nog eens over doen: 'dan wel'
er is GEEN onderbouwing waarom je wel recht zou hebben op 2 of meer herkansingen, het enige wat hierboven voorbij komt is een interpretatie gebasseerd op het feit
Man rot toch met je gezeik..quote:Op donderdag 12 december 2013 18:36 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Zeuren om niets? Ik probeer een herkansing te krijgen, waar ik van denk dat ik daar recht op heb.
Omdat het niet duidelijk in de regels staat, vraag ik het hier. Dat ik hier nogal wat aparte reacties krijg, zoals dat het "logisch" is dat mijn recht op herkansing vervalt, daar kan ik ook niets aan doen en daar ga ik dan ook tegen in. Ik zie hier zeker een mogelijkheid om mijn gelijk te halen en ga het dus niet zomaar opgeven.
Kut voor je maar daar heb ik niets mee te maken. Rot lekker zelf op uit mijn topic als je problemen hebt met mijn reacties.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:49 schreef roos85 het volgende:
[..]
Man rot toch met je gezeik..
Door het overlijden van mijn vader miste ik 2 tentamenkansen (einde schooljaar) en kreeg doodleuk te horen dat ik geen extra kans zou krijgen.
Je zit gewoon als een klein verwend kind te jengelen.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:50 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Kut voor je maar daar heb ik niets mee te maken. Rot lekker zelf op uit mijn topic als je problemen hebt met mijn reacties.
Ja, je luistert ook alleen naar de mensen die iets zeggen waar jij het mee eens bent, dat schiet niet echt op en heeft ook geen zin.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:49 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Een andere user zegt dat ze met "Je mag een herkansing dan wel een werk doen in de periode hiervoor" dat je een examen dan wel een praktische opdracht mag herkansen. Er staat dus wel inhalen, maar met inhalen bedoelen ze in die context dus herkansen.
Vind jij het dan duidelijk geformuleerd in het reglement?quote:Op donderdag 12 december 2013 18:51 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Ja, je luistert ook alleen naar de mensen die iets zeggen waar jij het mee eens bent, dat schiet niet echt op en heeft ook geen zin.
maar succes ermee op school, er is geen beginnen aan hier![]()
Ts wordt een beetje agressiefquote:Op donderdag 12 december 2013 18:50 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Kut voor je maar daar heb ik niets mee te maken. Rot lekker zelf op uit mijn topic als je problemen hebt met mijn reacties.
Als je tegen mij zegt dat ik "kan oprotten" dan ga ik daar niet netjes op reageren.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:55 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Ts wordt een beetje agressiefbalen zeg als je je ziek meld terwijl je niet geleerd hebt dat je dan niet meer mag herkansen. Dat zag ts niet aankomen en nu is ts boos. Volgende stap: ts verlaat FOK! want niemand geeft hem gelijk.
Niemand kan je overtuigen want je bent zelf sterk overtuigd van je gelijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:54 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Vind jij het dan duidelijk geformuleerd in het reglement?
Zo ja, vind je het ook duidelijk genoeg voor een scholier van mijn leeftijd?
Ik heb nog niemand gezien die aan de hand van artikels in het reglement, mij kan overtuigen dat ik geen recht heb op een herkansing.
Je beantwoord mijn vraag niet of het reglement duidelijk geschreven is.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:58 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Niemand kan je overtuigen want je bent zelf sterk overtuigd van je gelijk.
Wat is je reactie dan op mijn eerdere post? er kan toch echt duidelijk worden opgemaakt dat je 1 vak mag overdoen in die periode, of dat nu een toets of praktische opdracht is.
Dus je zegt het regelement niet duidelijk genoeg is voor jou om te begrijpen maar vervolgens elk commentaar van de hand wijst omdat het niet in het regelement staat volgens jou? Van beide walletjes eten noemen ze dat.
Verder is het regelement ook niet geschreven voor jou maar voor je ouders, die moeten het begrijpen. Als er iets onduidelijk is had je er misschien eens eerder naar moeten kijken ipv als het nodig is. (en nee, natuurlijk doet niemand dat totdat het echt nodig is, maar dan moet je ook niet achteraf gaan klagen als het opeens niet uit blijkt te pakken zoals jij het wilt)
1. Neequote:Op donderdag 12 december 2013 19:00 schreef Scaletta het volgende:
Waarschijnlijk ts eerste, tevens laatste topic.
okay, we spelen volgens jouw regelsquote:Op donderdag 12 december 2013 19:01 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vraag niet of het reglement duidelijk geschreven is.
Verder spreekt je tweede post, je eerste post tegen.
3.7.2 Inhaalregelingquote:Op donderdag 12 december 2013 19:03 schreef RobertVH het volgende:
[..]
okay, we spelen volgens jouw regels
is het onduidelijk: nee
wat spreekt wat tegen?
En als jij zegt dat er staat dat je OF iets mag herkansen OF iets mag inhalen dan is er zeker sprake van tegenspraak aangezien er in het reglement staat:quote:Op donderdag 12 december 2013 19:03 schreef RobertVH het volgende:
[..]
okay, we spelen volgens jouw regels
is het onduidelijk: nee (dat had je ook uit m'n vorige post kunnen opmaken..)
wat spreekt wat tegen?
Als arts heb ik er ook mijn twijfels over. Wel een erg lokale, hevige edoch tijdelijke vorm van ebola dan.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:55 schreef mega-worstje het volgende:
Je was van al die dagen er twee heel ziek en de rest gezond? Rare ziekte die je twee dagen compleet onderuit haalt
Zeg brugsmurf, respect voor je oldbies he.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:50 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet de laatste twee dagen van haar tentamenweek ziek is geworden?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Als arts heb ik er ook mijn twijfels over. Wel een erg lokale, hevige edoch tijdelijke vorm van ebola dan.
hoeveel regelmatig voorkomende ziekten ken jij, die zo plots opkomen dat je de dag ervoor nog wel kunt functioneren en die dag met geen mogelijkheid, maar die na twee dagen wel helemaal over zijn?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:17 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet de laatste twee dagen van haar tentamenweek ziek is geworden?
Faalangstquote:Op donderdag 12 december 2013 19:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hoeveel regelmatig voorkomende ziekten ken jij, die zo plots opkomen dat je de dag ervoor nog wel kunt functioneren en die dag met geen mogelijkheid, maar die na twee dagen wel helemaal over zijn?
Wie zegt dat het na twee dagen helemaal over was? Als het aan het eind van haar week was kan het toch goed zo zijn dat ze het weekend en de week erna nog ziek was.. Ik zeg niet dat het zo is hoor maar het kan wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hoeveel regelmatig voorkomende ziekten ken jij, die zo plots opkomen dat je de dag ervoor nog wel kunt functioneren en die dag met geen mogelijkheid, maar die na twee dagen wel helemaal over zijn?
Ik heb regelmatige hele zware keelontstekingen gehad. Dan kon ik binnen 2 uur van gewoon fit naar doodziek gaan. Als ik dan antibiotica krijg (wat de eerste paar keer niet gebeurde 'ziek maar uit') ben ik binnen een dag weer "fit" genoeg om te kunnen functioneren als het moet.quote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 18:54 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Vind jij het dan duidelijk geformuleerd in het reglement?
Zo ja, vind je het ook duidelijk genoeg voor een scholier van mijn leeftijd?
Ik heb nog niemand gezien die aan de hand van artikels in het reglement, mij kan overtuigen dat ik geen recht heb op een herkansing.
Zoals eerder gezegd: Ja, "dan wel" betekent OF. Dus niet EN. Oftewel, daar staat klip en klaar dat als je een werk moet inhalen, dat dan je recht op herkansing vervalt. Let bovendien op het verschil tussen "in één vak een herkansing af te leggen" en "in een vak een werk in te halen. Je mag dus ofwel 1 vak herkansen ofwel een gemist werk inhalen, waarbij het inhalen niet noodzakelijkerwijs tot 1 vak beperkt blijft.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:20 schreef HerkansingVraag het volgende:
3.7.3.2. Herkansing / Inhaalmogelijkheid
Wordt met "dan wel" "of" bedoeld?
Daar staat duidelijk in dat een korte ziekte niet geldt als bijzonder argument. In mijn reglement staat dat niet.quote:
Met werk wordt een praktische opdracht bedoeld en geen examen. Ze zeggen dus dat je een toets of een praktische opdracht mag herkansen.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:25 schreef MPG het volgende:
[..]
[..]
Zoals eerder gezegd: Ja, "dan wel" betekent OF. Dus niet EN. Oftewel, daar staat klip en klaar dat als je een werk moet inhalen, dat dan je recht op herkansing vervalt. Let bovendien op het verschil tussen "in één vak een herkansing af te leggen" en "in een vak een werk in te halen. Je mag dus ofwel 1 vak herkansen ofwel een gemist werk inhalen, waarbij het inhalen niet noodzakelijkerwijs tot 1 vak beperkt blijft.
En als jij daadwerkelijk in het examenjaar VWO zit, zoals je beweert, dan behoor jij die tekst te begrijpen. Zo niet, raad ik je aan bijles Nederlands te nemen.
Met "werk" bedoelen ze alles dat je kunt inleveren ter beoordeling. Dat kan een boekverslag zijn, of een examen, of een praktische opdracht, etc.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:58 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Met werk wordt een praktische opdracht bedoeld en geen examen. Ze zeggen dus dat je een toets of een praktische opdracht mag herkansen.
Je begrijpt hem zelf nieteens
En dat is dan een manager Frontpage
Bron?quote:Op donderdag 12 december 2013 20:58 schreef HerkansingVraag het volgende:
[..]
Met werk wordt een praktische opdracht bedoeld en geen examen. Ze zeggen dus dat je een toets of een praktische opdracht mag herkansen.
Ook het schoolexamen is dus een werk in de zin van dit reglement.quote:3.7.1.1.
De leraarexaminator stelt de kandidaat zo spoedig mogelijk in kennis van de beoordeling die hij voor onderdelen van het schoolexamen heeft gekregen en geeft hem in het schoolgebouw inzage in het door hem gemaakte werk.
Werk is dus een schoolexamenwerk, met andere woorden: alles wat met het schoolexamen te maken heeft en dus (als je even logisch gaat redeneren) mede je cijfer bepaalt.quote:3.7.1.4. Beoordelingsnormen
De door de lerarenexaminatoren van hetzelfde vak vastgestelde normen ter beoordeling van een schriftelijk/mondeling schoolexamenwerk zijn bindend. Tegen een op basis van deze normen verleend cijfer is derhalve geen beroep mogelijk.
Indien het schoolexamenwerk van dien aard is, dat het onmogelijk c.q. zeer moeilijk is uniforme beoordelingsnormen
Bedankt, na 98 (!) posts is het mij dankzij jouw bijdrage duidelijk. Dan zou ik je nu graag willen bedanken voor je reactie en mijn excuses aanbieden dat ik onterecht naar jou uitviel. Mijn reden waarom ik dit deed was omdat ik na 97 posts geen fatsoenlijk antwoord heb gekregen en ik jouw reactie in eerste instantie ook aanzag als eentje die zomaar snel iets denkt te zeggen zonder het hele topic en dan met name het deel over wat bedoelt word met "werk" te hebben gelezen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Met "werk" bedoelen ze alles dat je kunt inleveren ter beoordeling. Dat kan een boekverslag zijn, of een examen, of een praktische opdracht, etc.
Helaas voor jou heb ik zulke reglementen jarenlang opgesteld voor een universiteit, dus ik weet waar ik het over heb. Geloof me, je hebt geen enkel recht van spreken. En nou een beetje dimmen met die grote bakkes van je.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |