abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134145077
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_134145139
Met...

Spaarplannen en haat aan de kruidvatsite..
pi_134145160
Opa spaart... het herinnert mij er wel aan dat ik weer eens mijn financiële administratie moet doen :@

Ik zou graag willen, net als veel anderen, dat M. niet mijn faalangst heeft en iets heeft van de schaamteloosheid van haar vader. Niet alles hoor, maar een mooie mix tussen extreem rekening houden met wat de buitenwacht vindt en de schaamteloosheid van mijn man zou ideaal zijn.

Verder hoop ik dat ze het hoarden en het WOGgen/SOGgen/LOGgen/uitstelgedrag van ons zo irritant vindt, dat ze gaat compenseren met een lege kamer en dat ze alles op tijd af heeft :')
pi_134145218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef Limone het volgende:
Verder hoop ik dat ze het hoarden en het WOGgen/SOGgen/LOGgen/uitstelgedrag van ons zo irritant vindt, dat ze gaat compenseren met een lege kamer en dat ze alles op tijd af heeft :')
+1 :')
pi_134145259
Mijn kind heeft net een peer en een broodkorst zitten verslinden alsof ze nooit anders heeft gedaan, en is nu achteloos op dr buik gaan liggen om beter bij dr activiteitenkubus (grote hit! mooiste sintcadeau O+ ) te kunnen!

O+
pi_134145322
Hier ook bv en geen kdv, maar toch een mild verkouden baby (die doet alsof ze Heel Erg Ziek is). Het zegt dus helaas niet alles!

Sparen, we begonnen met startkapitaal van opa en oma en storten nu zelf bij. Is in aandelen, dus hopelijk leuk bedrag als ze 18 is.
Home is where the O+ is...
  woensdag 11 december 2013 @ 12:14:45 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134145480
Sparen.. we zetten sowieso elk kwartaal de kinderbijslag opzij en elke maand een vast bedrag. Beide opa's en oma's sparen ook voor T. :)
pi_134145523
Ik hoop dat beide kindjes onze intelligentie krijgen en het cijferinzicht van papa.
En dat ze niet de depressiviteit erven die in mijn familie zit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134145906
Dat helpt mij eraan herrineren dat ik nog een spaarrekening voor F moeten openen. Voor D sparen we sinds haar geboorte een vast bedrag en voor F willen we hetzelfde. Ook wil ik vanaf komend jaar de kinderbijslag op hun spaarrekening storten.

ik hoop dat ze mijn drempelvrees niet erven en meer de sociale contacteigenschappen van mijn man meekrijgen :')
pi_134146113
De kindjes hadden nog geen bsn en mijn man stond al bij de bank :')
pi_134146278
Ik hoop hier dat J. wel onze leergierigheid erft, en de sportiviteit van vriend. Mijn geordendheid en aversie tegen rommel zou ook leuk zijn ;). Hoop dat mijn sociale onhandigheid/angst/verlegenheid hem heeft overgeslagen, en iets minder eigenwijs mag ook wel ;(
pi_134146303
Wij sparen zelf voor de jongens. Van mijn ouders hebben we voor allebei een startbedrag gekregen, waar we 'grote' uitgaven van mogen doen, zoals buggy, autostoel ed. De rest blijft staan voor later. Wij storten elke maand een vast bedrag.

Over eigenschappen: Ik hoop dat de jongens iets sociaalvaardiger zijn dan wij. Ook hoop ik dat ze niet het negatieve van mijn man hebben en niet mijn uitstelgedrag. Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134146322
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:37 schreef Tally het volgende:
De kindjes hadden nog geen bsn en mijn man stond al bij de bank :')
Hier kwam de vraag of ie al een bankrekening had van mijn vader de dag nadat ik op dag 8 uit het ziekenhuis kwam (en J. daar nog bijna 2 weken moest blijven). Daar was ik toen helemaal niet mee bezig, was al blij dat ik zelf naar de uitgang van het ziekenhuis kon lopen }:|

Ach, t is goed bedoeld denk ik dan maar...
pi_134146369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
+1!

O, en nu ik er aan denk, als J. mijn vermogen om om te gaan met geld heeft zou dat leuk zijn, mijn vriend's zuinigheid daarentegen is misschien wat overdreven (Zeeuws bloed :X ). Maar da's ook deels opvoeding. natuurlijk...
  woensdag 11 december 2013 @ 12:59:47 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134146707
Wij sparen momenteel niet voor de kinderen. Het is als moeilijk genoeg om iets te sparen op de algemene rekening. De kinderbijslag gaat hier naar de psz en kleding/schoenen.

Maar goed, ik werk momenteel niet maar ga ervan uit dat ik dat tegen de tijd dat de kids gaan studeren al wel langere tijd doe, dan kunnen we hun studies daarvan betalen. En we zijn nog jong (beide 28) dus ons inkomen groeit nog vrij hard.
pi_134146932
Kyara dat is zo vermoeiend inderdaad. Riley heeft dat ook wel eens. Lastige baby’s (niet echt dus) :*

LB wat klinkt dat ontzettend gezellig. En nee, je hebt geen baby meer. Alleen maar qua leeftijd :D

Olf wat zielig dat ze zo ziek blijft. Ben je wel al naar de dokter gegaan? :*

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef Olf het volgende:
Oja het is nu heel grappig om met baby op straat te lopen. Eerst zien mensen een schattige baby met een mutsje in de draagdoek, en dan draait ze d'r hoofd om en zie je mensen echt van O+ naar :{ en :@ en dan proberen ze naar mij toe zo normaal mogelijk te doen maar ze ziet er gewoon echt redelijk oncharmant uit. :+
:D

Cwen wat sneu dat je baby zo beroerd was. Hopelijk is ze opgeknapt genoeg voor de cursus babymassage :*

Belle, wat is Nin toch snel. Maar inderdaad heel sneu dat ze valt als ze aan het ontspannen is :*

Olf ik spaar maandelijk voor Riley voor later. Maar mijn ouders en zus zullen daar ook wel eens geld op gaan storten O+

MM over drie weken. Dat is wel heel snel. Dat is minder dan een maand :D

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1 :')
Ook +1. Dat hoop ik inderdaad ook niet
  woensdag 11 december 2013 @ 13:07:35 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134146947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
O+ mooi!
pi_134148088
Ik breek even ongegeneerd in hoor :@

E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.

Hoe krijg ik in hemelsnaam voldoende voeding bij haar binnen? :'(
E.
pi_134148189
En mag ik aansluiten bij Omen en haar geweldige reactie? O-)

:* Voor iedereen!
E.
pi_134148232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:

E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.

J. wilde ook een tijdje geen flessen. Uit een beker drinken wil ie wel. Misschien de moeite om eens te proberen? Wij hebben zo'n beker van Difrax, is makkelijker voor ze:

En verder, extra fruit? Zit ook veel vocht in, bv. peer. Of juist banaan voor de vulling ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 13:49:40 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134148294
Jee Spark, wat lastig :{

Hoeveel fruit en groente eet ze? En ook al brood enzo erbij?
pi_134148406
Ik heb wel een bekertje geprobeerd inderdaad, toen draaide ze haar hoofd ook weg :') Al is dat gewoon oefenen denk ik.

Maar ik begin me wel serieus zorgen te maken over de hoeveelheid flesvoeding die ze binnen krijgt. Ze komt vaak met moeite aan de 300-400. En met zulke hoeveelheden per fles begrijp je dat we onderhand ook alweer aan 6/7 flessen per dag zitten en we er wat dat betreft eigenlijk alweer veel te veel in mee gegaan zijn.
We willen maar weer gaan proberen om de flessen weer volgens een strak schema aan te bieden, 3 tot 4 flessen per dag, hopelijk gaat ze dan ook grotere hoeveelheden drinken.
Ze eet ongeveer 80 gram groenten en daar gaat sinds gisteren 2 schepjes melkpoeder doorheen en fruit eet ze ongeveer 50 gram met ook 2 schepjes melkpoeder. Al eet ze niet al het fruit op dat we klaarmaken.
Brood krijgt ze ja, dat eet ze bijna niet maar vindt ze wel lekker. Al krijgt ze het de laatste week weer bijna niet omdat we nu telkens een fles aanbieden als ze honger lijkt te hebben (lees: krijst)
E.
pi_134148567
Lastig Spark! Mijne drinkt ook zooo slecht uit alles wat fles of beker is maar hebben gelukkig altijd borst gehad.

Maar ik zou eerlijk gezegd niet overgaan tot strak maar 3 flessen aanbieden. Als zij liever 6 keer een beetje heeft, is dat toch niet per definitie fout, al is het afwijkend? Kan juist goed zijn dat ze niet eet en drinkt omdat het moet maar omdat ze dorst of honger heeft. Maar dus alsnog lastig dat het zo weinig is in totaal. Hier vindt baby slokjes uit een dopje van een fles heel grappig.

Zit er geen naar plekje in haar mond?
pi_134148772
Wat vervelend Spark. Kan me wel voorstellen dat je je wat zorgen begint te maken. Of het ook terecht is, weet ik ook niet. :*
pi_134149184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:58 schreef Olf het volgende:
Lastig Spark! Mijne drinkt ook zooo slecht uit alles wat fles of beker is maar hebben gelukkig altijd borst gehad.

Maar ik zou eerlijk gezegd niet overgaan tot strak maar 3 flessen aanbieden. Als zij liever 6 keer een beetje heeft, is dat toch niet per definitie fout, al is het afwijkend? Kan juist goed zijn dat ze niet eet en drinkt omdat het moet maar omdat ze dorst of honger heeft. Maar dus alsnog lastig dat het zo weinig is in totaal. Hier vindt baby slokjes uit een dopje van een fles heel grappig.

Zit er geen naar plekje in haar mond?
Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?
Niet? Ik vind het zo lastig..
Het is zo frustrerend als ze huilt omdat ze honger heeft en dan na 40 cc ook weer stopt met drinken en begint te schoppen en haar hoofd alle kanten opdraait. Eerst hielp het dan om haar gewoon even te laten spelen en dan nog eens aanbieden maar dat werkt ook niet meer. We hadden naar aanleiding van het afbuigen van de curve contact gehad met het ziekenhuis vorige week die het overigens nog geen reden tot zorg vonden maar die zegt dat we 3 keer 180 moeten geven en dan heeft ze voldoende melk binnen. Maar jemig, ik krijg er nooit 3 keer 180 in..
E.
pi_134149820
Lastig, Spark, ik weet het niet zo goed. Vooral omdat d'r lijntje al wat afboog, en vocht natuurlijk heel belangrijk is. Echt heel moeilijk. Neem aan dat je al experimenteert met temperatuur, en bijv in alle rust in het donker probeert enzo?
pi_134150043
Temperatuur was hier idd ook erg belangrijk. Meneer blieft geen te koude melk, t moet echt 38 graden zijn van m. En verder, pff, hier ging t vanzelf over. Geef je vers fruit, of potje? Dat wilde hier ook nog wel eens uitmaken.

Pyjamapapjesspul al geprobeerd? Doen we hier n noodgevallen, vindt J. namelijk helemaal lekker (en nood breekt wet voor mij).

Tandje kan wel invloed hebben, J. eet ook slechter al er een tand doorkomt/ net door is.

Ik hoop dat ze snel weer meer wil :Y. En zo niet, gewoon weer bellen naar KA, als 3 grote flessen niet lukt, dan moet t anders toch? Misschien hebben ze nog andere ideeen :?
pi_134150059
Spark, ik zou juist niet maar 4 flessen aanbieden, dat is best heel onnatuurlijk voor een kind met een klein maagje. Ik denk dat ik elk uur, of elke twee uur een piepklein flesje zou aanbieden en kijken wat ze daarmee doet.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:43:28 #29
259886 pessie
pi_134150225
Sprak, wat voor maat speen gebruik je? Sommige kinderen raken gefrustreerd omdat de opening te klein is. En dan willen ze niet meer.
pi_134150250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:

*ontlurkt*Je zou kunnen overwegen om contact op te nemen met een pre-logopedist, die werken veel met jonge kinderen die voedselweigeren. Ze werken vaak ook nauw samen met een kinderdiëtiste, die dan bijvoorbeeld kan doorrekenen hoeveel je kind nodig heeft. Mijn moeder is logopedist en die vertelt over situaties die erg lijken op wat jij nu vertelt. Vaak zijn het vrij simpele technieken en truukjes die een boel kunnen schelen. Ik zou het je echt adviseren, eventueel in overleg met de kinderarts, daar lopen jullie ook toch?

*van stokpaardje kruipt en weer terug in de lurkmodus*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134150464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:14 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?
Niet? Ik vind het zo lastig..
Het is zo frustrerend als ze huilt omdat ze honger heeft en dan na 40 cc ook weer stopt met drinken en begint te schoppen en haar hoofd alle kanten opdraait. Eerst hielp het dan om haar gewoon even te laten spelen en dan nog eens aanbieden maar dat werkt ook niet meer. We hadden naar aanleiding van het afbuigen van de curve contact gehad met het ziekenhuis vorige week die het overigens nog geen reden tot zorg vonden maar die zegt dat we 3 keer 180 moeten geven en dan heeft ze voldoende melk binnen. Maar jemig, ik krijg er nooit 3 keer 180 in..
Ja dat kunnen ze wel zeggen, maar kijken ze ook naar de reden waarom het eten zo moeizaam gaat of moeten jullie maar gewoon van alles proberen zolang er maar wat in gaat?
pi_134150592
Oh, de pre-logopedist is een goed idee! Weet je, wij kunnen met ons boerenverstand wel van alles gaan bedenken maar dit probleem vind ik dusdanig groot dat er wel iemand met verstand van zaken mee moet kijken. Krijgen jullie vanuit de kinderarts daarin ook ondersteuning of is alles gericht op zoveel mogelijk intake halen?
pi_134150999
Bedankt voor al het meedenken, vind ik echt lief! :*
Ik zit momenteel te huilen op de bank, ik weet het echt niet meer. Net wou ze niet slapen en ze bleef naar huilen dus weer een flesje gemaakt. Dan drinkt ze 15 cc en dan weigert ze verder ;(

We gebruiken de M speen voor de normale flessen en de L voor de pap, van Difrax.
Een pre logopediste heeft in het verleden (toen ze 2 en 3 maanden was denk ik) meegekeken met voedingen en heeft tips gegeven. Ze vond haar drinktechniek toen verder goed en kon ons toen niet echt verder helpen buiten tips over hoe ze het makkelijkste boertjes kon laten en in welke houding de fles drinken het beste gaat. Misschien inderdaad iets om nog eens naar te vragen, toen ook via de kinderarts gekregen inderdaad.
Sinds we zijn overgestapt naar Rijnstate is de begeleiding eigenlijk alleen door een verpleegkundige. De kinderarts heeft haar bij de intake heel even gezien en volgende maand ook weer even, dat stelt niet zoveel voor. Even luisteren naar haar hartje enzo.
Maar qua voeding zitten we momenteel wel op een dieptepunt, waarschijnlijk is het sowieso wel handig maar weer contact op te nemen.
E.
pi_134151092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:49 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja dat kunnen ze wel zeggen, maar kijken ze ook naar de reden waarom het eten zo moeizaam gaat of moeten jullie maar gewoon van alles proberen zolang er maar wat in gaat?
Het eerste ziekenhuis heeft een röntgenonderzoek laten doen terwijl ze contrastvloeistof dronk en dit ziekenhuis gaat er vanuit dat het slecht drinken door onrust komt en richten zich dus op RRR'en ;) die hebben eigenlijk niet verder gekeken nog omdat een heel strak ritme een tijdje leek te werken.
E.
pi_134151108
Spark :* Dat lijkt me ook echt heel naar als het eten/drinken zo moeizaam verloopt. Klinkt alsof jullie wel wat meer begeleiding en onderzoek nodig hebben want dit komt een beetje over als pappen en nathouden vanuit het ziekenhuis.. Ik zou zeker even bellen.
pi_134151293
RRR als in rust, regelmaat en reinheid? Dat is echt niet voor alle kindjes de oplossing voor onrust (ik hoef het hier niet te proberen iig). Heeft ze er baat bij?

Hoe voel je je zelf onder hoe jullie worden begeleid Spark?
pi_134151301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:10 schreef L0t.. het volgende:
Spark :* Dat lijkt me ook echt heel naar als het eten/drinken zo moeizaam verloopt. Klinkt alsof jullie wel wat meer begeleiding en onderzoek nodig hebben want dit komt een beetje over als pappen en nathouden vanuit het ziekenhuis.. Ik zou zeker even bellen.
dit dus

Sterkte Spark :*
pi_134151364
De begeleiding vanuit Rijnstate in rust, ritme en regelmaat aanleren is wel goed hoor, ik geloof er alleen niet in dat dat alles is. We zijn al behoorlijk strikt en volgen zoveel mogelijk het schema en toch is het drinken op een dieptepunt. Ik denk (en dat roep ik al vanaf dat ze in het ziekenhuis loopt) dat er meer is dan alleen wat onrust. Misschien niet lichamelijk maar het kan ook iets met een afkeer tegen de fles zijn ofzo, ik weet het niet! En ja, daar is een pre logopediste geschikt voor.
We gaan vandaag maar even contact opnemen. :Y
E.
pi_134151401
Hopelijk kan die iets voor jullie betekenen!
pi_134151437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:13 schreef L-E het volgende:
RRR als in rust, regelmaat en reinheid? Dat is echt niet voor alle kindjes de oplossing voor onrust (ik hoef het hier niet te proberen iig). Heeft ze er baat bij?

Hoe voel je je zelf onder hoe jullie worden begeleid Spark?
Ja, het heeft een groot deel onrust weggenomen. Qua huilen doet ze het er goed op.

En tja, over ons eerste ziekenhuis waren we ontevreden dus toen over naar Rijnstate. De onrust hebben ze goed bij geholpen maar hiermee heb ik steeds het gevoel dat ze het niet zo serieus nemen allemaal.
E.
pi_134151441
Hoe kom ik trouwens bij reinheid? Dat woord is sinds 1956 al niet meer gebezigd.
  woensdag 11 december 2013 @ 15:17:01 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134151458
Ik heb geen tips maar hoop dat een prelogopediste gaat helpen. Lijkt me een frustrerende situatie, wat ook niet helpt :*
pi_134151476
Ik kan me voorstellen dat het RRR een startpunt is en in veel gevallen zal het ook wel werken. In jullie geval niet dus ik zou zeker weer aan de bel trekken. En blijf bij je gevoel als er voor jouw gevoel meer aan de hand is dan alleen onrust, laat je dan niet met het kluitje in het riet sturen. :*
pi_134151513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:16 schreef L-E het volgende:
Hoe kom ik trouwens bij reinheid? Dat woord is sinds 1956 al niet meer gebezigd.
dat vraag ik me ook altijd af, daarvoor gingen baby's niet in bad of zo :?
pi_134151566
Ik verwoord het verkeerd, ga niet de pre logopedist bellen maar weer het ziekenhuis. Ik denk niet dat de logopedist zo gebeld kan worden zonder verwijzing.

Hoe dan ook, bedankt allemaal :* het is fijn als er anderen meedenken, wij lopen er op vast en zitten er ondertussen al bijna 7 maanden in. Een frisse blik is dan fijn!
E.
pi_134151709
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het RRR een startpunt is en in veel gevallen zal het ook wel werken. In jullie geval niet dus ik zou zeker weer aan de bel trekken. En blijf bij je gevoel als er voor jouw gevoel meer aan de hand is dan alleen onrust, laat je dan niet met het kluitje in het riet sturen. :*
Dit! Ze zeiden ons bij de intake dat ze van ouders eerst verwachten dat ze zich aan dat RRR schema houden en de problemen die dan nog blijven worden verder onderzocht.

Nu kijken of ze dat waar maken ;)
E.
pi_134151722
Ik hoor graag hoe het verder gaat Spark. Succes en sterkte ermee. :*

Mijn flesweigeraar is overigens ook heel overtuigend in zijn standpunt. Tuitbeker geprobeerd, maar daar kwam zoveel uit dat hij zich verslikte en heel boos werd en natuurlijk daar ook niet meer uit wilde drinken. :') Voor nu is het niet erg, maar wij willen binnenkort eigenlijk iets doen zonder kinderen, dan moet hij wel iets drinken natuurlijk. Want niet drinken = paniek/huilen, en dat wil niemand.

Dus, voor ons nog tips om een jongetje dat zes maanden lang probleemloos uit de fles dronk weer terug aan die fles te krijgen?
pi_134151725
Spark, ik moet steeds denken aan Zoe, zij heeft ook heel lang met S bij ha en ka geklepperd en steeds werd ze weer weggestuurd. Zoe wist dat er iets niet goed zat dus ze is blijven aandringen. Uiteindelijk bleek het reflux te zijn. Andere situatie als bij jullie maar het geeft wel aan dat je als moeder/ouder vaak wel weet dat er iets niet goed is. Mijn eigen ervaring met Rijnstate is dat ze dat gevoel ook serieus nemen. Ik zou je dan ook willen aanraden om dat gevoel echt te benadrukken.
pi_134151779
Hier ook de ervaring dat de intuitie van een moeder als heel waardevol wordt beschouwd door medici. Dus idd, benoem dat vooral.
pi_134151815
De fysio was trouwens weer tevreden over mijn dametjes. Ze verwacht dat D echt binnenkort gaat kruipen. Dus zodra ze weg was deed J een paar kruipjes achter elkaar (as usual, D zit ergens vlak tegenaan en uiteindelijk is J toch net even eerder...). Moeten nog wel een beetje oefenen met zitten. Maar dat gaat met Lijntje al heel goed:

pi_134151898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Ik hoor graag hoe het verder gaat Spark. Succes en sterkte ermee. :*

Mijn flesweigeraar is overigens ook heel overtuigend in zijn standpunt. Tuitbeker geprobeerd, maar daar kwam zoveel uit dat hij zich verslikte en heel boos werd en natuurlijk daar ook niet meer uit wilde drinken. :') Voor nu is het niet erg, maar wij willen binnenkort eigenlijk iets doen zonder kinderen, dan moet hij wel iets drinken natuurlijk. Want niet drinken = paniek/huilen, en dat wil niemand.

Dus, voor ons nog tips om een jongetje dat zes maanden lang probleemloos uit de fles dronk weer terug aan die fles te krijgen?
Flesweigeren ging bij ons over door oefenen oefenen oefenen. Gewoon elke dag even aanbieden, geen druk, maar gewoon proberen. Ineens snapte ze het (na weken proberen). Maar dat was in de eerste maanden, voordat ze überhaupt ooit uit de fles had willen drinken.
En een fles met een zachte speen, bij ons was de fles van Dr. Brown de uitkomst.
pi_134151977
Go J! *O* Ik vind het zoooo gezellig als ze kunnen zitten O+
En go D, die gaat straks vast als een speer, J weet niet wat haar overkomt ;).

Ohja, en ik had nog ergens gelezen dat Sticker ook zit, goed bezig *O*
pi_134152684
joastommamam ~:) ~:) }:| :Z :Y) _O_ _O- }) 8)7 :+ *) (8> (8> _O- _O_ :Y) ):O >:O O~) ~:) ~:) ~O> :Z :Z :Z :Z :Z :Z :* }) }) 8)7 :O ) })
pi_134152777
Ohja, Sticker kan zitten. Dat had ik ook gelezen!! :D *O*
Wel heel vervelend dat hij de fles niet wil zeg..

Wat goed Kyara! En kijk haar zitten dan :D

E. zet ik wel eens neer om te zitten maar die kukelt meteen weer om -O-
E.
pi_134152976
D was ook omgevallen toen de fysio even niet oplette. Vond ze niet zo leuk.... :@

En J heeft keihard haar hoofd gestoten omdat ze al tijgerend onder de tafel ging en daar besloot om te gaan kruipen :')
  woensdag 11 december 2013 @ 15:58:47 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134153008
L-E :D

Spark, wat enorm vervelend zeg -O-. M'n schoonzus heeft ook zo met haar dochter en de fles lopen tobben en nog steeds gaat dat niet al te best. Ook bij de ka geweest enzo, heeft nooit echt geholpen maar S is nu 8 mnd en ik geloof 11 kilo :')...
Succes :*
pi_134154106
Ahh, die arme kleintjes moeten heel wat pijn doorstaan voor ze eindelijk kunnen wat ze moeten kunnen :D

De verpleegkundige gaat morgen overleggen met de kinderarts maar zegt dat het naar aanleiding van ons verhaal wel erg moeilijk is om wat voor onderzoek dan ook te doen. Dat klinkt weinig hoopvol..
En ze moest WEER haar laatste lengte en gewicht weten, dat hebben we vorige week nog doorgegeven :')
E. woog vorige week trouwens net 6 kilo. Bijna 7 maanden en nog geen 2,5 kilo zwaarder dan bij geboorte, klein ding O+
E.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:38:23 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134154287
Dat schiet niet op Sparks. En idd een klein ding O+ T. was met 4 weken al 1kg aangekomen.

Speaking of.. morgen eerste prikjes ;(. Ben erg benieuwd hoe hij erop reageert en hoe zwaar hij nu is. Op de website van m'n CB stond trouwens dat de lengte alleen wordt gemeten als de afspraak met de KA is. Is dat bij jullie ook? Vind het wat raar, het is een kleine handeling..
pi_134154384
Hier wordt het elke keer gemeten. Is wel nattevingerwerk hoor, een baby ligt toch nooit helemaal kaarsrecht. Vorige keer zou J in ruim een maand tijd maar 0.5 cm gegroeid zijn, dat kan nooit kloppen.
pi_134154981
Hier wordt de lengte ook gemeten bij elke cb afspraak. Maar als je tussendoor komt om te wegen, dan meten ze niet.

Hier ook wat fluctuaties in de curve hoor. Vooral bij M kun je de mismetingen nu goed zien :D
pi_134155224
Ola,

Ik ben hopeloos on-bijgelezen en loopvolgens mij al 5 topics achter en nu kom ik heel aso binnenwalsen met een egopost. Mijn papa is zondag overleden.. *kan huilsmiley ff niet vinden mobiel* en al sinds afgelopen vrijdag ben ik steeds in het zkh geweest en nu de afgelopen dagen de uitvaart regelen en ik heb sinds vrijdag dus mijn eigen baby niet in bed kunnen leggen en en en..tis allemaal kut..
  woensdag 11 december 2013 @ 17:04:41 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134155258
Oh Juud..gecondoleerd meid, ook van Yur.. Wat ontzettend klote :'( :* Heel veel sterkte.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:14:47 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134155561
Ahhhhh Juud :o ;(

Wat klote zeg!!! Ook van mij heel veel sterkte de komende tijd met alle verdriet en alle stomme regelwerk!!! :*
En bijlezen is nu wel the least of your worries, dus voel je niet schuldig als je dat niet hebt gedaan! Je mag hier best even wat van je afschrijven!!
pi_134155584
Oh Juud wat vreselijk :'( :* heel veel sterkte
  woensdag 11 december 2013 @ 17:18:35 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134155689
Juud, wat erg! Was het onverwachts? Gecondoleerd en veel sterkte :*. En excuus over niet bijgelezen zijn lijkt me idd echt niet nodig.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134155704
Juud, wat erg. Gecondoleerd. Heel veel sterkte met dit verlies.
pi_134155733
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
L-E :D

Spark, wat enorm vervelend zeg -O-. M'n schoonzus heeft ook zo met haar dochter en de fles lopen tobben en nog steeds gaat dat niet al te best. Ook bij de ka geweest enzo, heeft nooit echt geholpen maar S is nu 8 mnd en ik geloof 11 kilo :')...
Succes :*
Mijn oudste is 2 jaar en 8 maanden en weegt 12 kilo :')
Ik krijg echt geen eten in dat kind :(

En Juud wat ontzettend kut. Gecondoleerd! En heel veel sterkte.
pi_134155869
Ohh Juud wat erg ;(. Gecondoleerd, veel sterkte!
pi_134155957
Juud, gecondoleerd! Wat vreselijk, sterkte!
pi_134156028
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook altijd af, daarvoor gingen baby's niet in bad of zo :?
Nee ;) rrr stamt uit de tijd dat men nog niet eens wist van het bestaan van bacteriën en het idee dat je een kind moest wassen was best revolutionair.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:41:03 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134156453
Oh en Spark, E eet best goed, maar ik ben benieuwd of ze volgende week met haar 8 maanden de 7 kilo haalt hoor ;)
pi_134156482
Oh, er zat een hele tijd tussen het typen van mijn post en het op verzemden drukken. Dit staat wat ongepast.

Wat afschuwelijk Juud, gecondoleerd!
  woensdag 11 december 2013 @ 17:45:36 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134156593
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:33 schreef .Sparkling. het volgende:
Ahh, die arme kleintjes moeten heel wat pijn doorstaan voor ze eindelijk kunnen wat ze moeten kunnen :D

De verpleegkundige gaat morgen overleggen met de kinderarts maar zegt dat het naar aanleiding van ons verhaal wel erg moeilijk is om wat voor onderzoek dan ook te doen. Dat klinkt weinig hoopvol..
En ze moest WEER haar laatste lengte en gewicht weten, dat hebben we vorige week nog doorgegeven :')
E. woog vorige week trouwens net 6 kilo. Bijna 7 maanden en nog geen 2,5 kilo zwaarder dan bij geboorte, klein ding O+
Ik zou staan op een verwijzing naar een pre logopedist. Anders via je huisarts die verwijzing proberen te krijgen.
Ik denk dat pre logopedie echt goed kan helpen voor je meisje en dat zou een hoop zorgen schelen!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134156660
Juud--, wat vreselijk! :'(
Sterkte bij alles :*

(ik heb het gevoel alsof het een slechte tijd is momenteel... hoor zoveel overlijdensberichten de laatste twee weken... bah... :'( )
pi_134156800
vreselijk juud ;( gecondoleerd
heel veel sterkte :*
pi_134157002
Oh, Juud... Gecondoleerd :*. Wat vreselijk!

Spark, wat klinkt dat moeilijk! En als ze nou die 15/40/70 cc op heeft, huilt ze dan nog steeds? Is er al eens gekeken naar reflux oid?

Wat is mijn baby dan toch mega, met haar 7 kg bij 14 weken :o. Ik had me echt nooit gerealiseerd dat er zoveel verschil tussen baby's kan zitten!
pi_134157123
Juud, gecondoleerd!

Sparkling, wat ontzettend lastig lijkt mij dat. Ik zou toch zeker aandringen op verder onderzoek. Mijn meisje is met 4 maanden al bijna 6 kilo, en ik vind haar soms nog mini.

Ik heb niet zoveel puf om te reageren/mee te lezen. Mijn O+ zit deze maand zonder werk, en we zetten samen het huis op zijn kop zodat we in januari met een schoon en opgeruimd huis beginnen.
pi_134157734
Juud, wat ontzettend verdrietig! Gecondoleerd en heel erg veel sterkte nu en de komende tijd :*

LB, jouw E. is ook echt een slanke he? O+

Cwen, dat wisselt heel erg eigenlijk. Soms raakte ze overstuur tijdens de fles en blijft ze de hele tijd huilen, soms speelt ze ook gewoon nog even lekker daarna.
Reflux is naar gekeken, we hebben er zelfs medicatie voor gehad. Bij het röntgenonderzoek is het toen naar voren gekomen maar in overleg met Rijnstate zijn we daar in stapjes mee gestopt en we hebben eigenlijk geen verslechtering gemerkt. Nu dan wel maar ik denk dat ze het al 2 maanden niet meer krijgt.

Gotc, hier wordt ze iedere afspraak ook gemeten. En net als bij Kyara, niet als we tussentijds komen wegen.
E.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:48:54 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134158287
Cwen, jij hebt ook wel een reusje hoor! Die van mij was 7,4 bij 6 maand en die doet het heel netjes.

En verder wilde ik Spark nog ff een hart onder de riem steken. Ik vind het zo naar voor jullie dat de voedingen zo'n stress geven. Ik zou me ook geen raad meer weten. Heb je wel eens andere kv geprobeerd? Ander merk ofzo? Gaat de bijvoeding nu ook minder goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 11-12-2013 19:15:05 ]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134159137
Hier bv maar ook al een verkoudheid te pakken gehad.

Sparen doen we maandelijks op zijn eigen spaarrekening.

Sparkling geen ervaring mee, hoop dat je wat hebt aan de tips de al gegeven zijn.

RRR is het CB hier ook erg van. Waaronder baby 30 minuten laten huilen om in slaap te vallen :N

Kyara een zittende baby *O*

Bij ons CB wordt er elke keer gemeten en gewogen.

Juud :* Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Cwen hier ook een mega baby, bijna 7,5 kilo bij 14 weken.
Laatst een collegaatje op visite met haar zoontje die 12 weken ouder is, bijna even groot en zwaar.
pi_134159480
Och Juud.. wat verdrietig. ;( Veel sterkte de komende tijd! :*
pi_134159919
quote:

Hiervoor moet ik even uit de lurkstand want dit is zooooo herkenbaar!
Kindje van 10 maanden hier heeft sinds een maandje (!) ook dit gedrag. Erg boos als hij de fles/beker/tuitbeker/rietje etc ziet. Slaat het gewoon uit mijn hand, heel frustrerend want hij moet iets binnen krijgen. Loslaten is dan erg moeilijk!
Wat hier hielp is ochtend en avondfles als pap, fruithapje met extra water en alles op een lepeltje geven. Ook water dus, en opvolgmelk...... Klinkt een beetje spastisch, maar zo krijgt hij bij ons wel alles binnen wat hij nodig heeft. En het gaat verbazend snel!
Ondertussen blijf ik wel gewoon een bekertje aanbieden en inmiddels drinkt hij wel wat slokjes water uit een gewoon glas of een theebeker.....
Heel veel succes, ik weet hoe naar dit is!

[ Bericht 2% gewijzigd door Kyara op 11-12-2013 20:06:38 ]
pi_134159973
Oh en quoten is blijkbaar nog te hoog gegrepen voor mij :-) sorry!
pi_134159988
Ons meisje was met 15 weken 6 kg. Volgende week weer wegen en meten.

Sparkling, ik zou ook pre-logopedie inschakelen. Wij hebben dat ook voor onze kleine flesweigeraar. Heel wat waardevolle tips gehad. En als je dat al eerder dit jaar hebt gehad, kun je met dezelfde verwijzing opnieuw terecht hoor. Gewoon even bellen en informeren. Wij hadden btw de verwijzing via de huisarts.
pi_134160024
Juud, wat vreselijk. Heel veel sterkte :*

Sprak, ik zou me zo onderhand ook geen raad meer weten... Gaat de bijvoeding ook zo slecht?

Isa staat geloof ik op de slaapstand. Ze heeft vanochtend 45 min geslapen, vanmiddag 2 uur en om half 5 weer 45 minuten. Sinds man thuis is, is het echter drama en tijdens het eten was ze zo overstuur dat we haar maar zonder eten naar bed hebben gebracht. Ze was gewoon te moe! Mijn kind... Niet willen eten.. .?! :o
Sarcasme. Herken het.
pi_134161238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:37 schreef BekerThee het volgende:
Oh en quoten is blijkbaar nog te hoog gegrepen voor mij :-) sorry!
ik heb hem even voor je gefixt.
pi_134161502
Ik ben nog op de eerste blz met lezen maar anders weet ik het niet meer :')
maar Spark, kun je niet een bordje pap geven? Met een lepeltje dus? (Maar misschien is het al gezegd en ben ik spuit 11).

Verder hebben beide meisjes een spaarrekening en sparen wij en mijn schoonouders daar op.
pi_134161590
Ik heb geen leven blijkbaar, ben denk ik in m'n eentje de facebook-babymeet-pagina aan het volschrijven ;(

Positieve noot: dat kan dus, omdat J. lekker slaapt! Nu ten minste, de afgelopen nachten was t van 3 tot 5 heul heul hard huilen...
pi_134161674
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb geen leven blijkbaar, ben denk ik in m'n eentje de facebook-babymeet-pagina aan het volschrijven
Hey! :(
pi_134161708
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hey! :(
Ben blij dat je nu komt helpen ;)

Ik zal hier wel ff een topic aanmaken, dan kan daar iedereen zich melden die nog niet op FB in de groep zit...
  woensdag 11 december 2013 @ 20:17:01 #91
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134161711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb geen leven blijkbaar, ben denk ik in m'n eentje de facebook-babymeet-pagina aan het volschrijven ;(

Positieve noot: dat kan dus, omdat J. lekker slaapt! Nu ten minste, de afgelopen nachten was t van 3 tot 5 heul heul hard huilen...
Niet in je eentje!
pi_134161837
Juud. Wat erg. Gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd :*
pi_134162030
Ik MOET mijn foto's even delen O+
Vanmorgen zijn we bezig geweest om foto's te maken voor de kerstkaart dit jaar en deze zijn zo leuk O+
We zijn de kindjes en ik :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134162056
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik heb hem even voor je gefixt.
Dank!
pi_134162098
Voor de wannebe-babymeeters: OUD / Baby/dreumesmeet in Januari
pi_134162140
Oooh Tally, wat een mooie foto's! O+ Wat een mooi snoetje heeft je oudste ook!
  woensdag 11 december 2013 @ 20:26:05 #97
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134162141
Juud wat verschrikkelijk :* dikke knuff
pi_134162151
Spark wat lastig. Ik heb helaas geen tips. Ik hoop dat de Rijnstate kan helpen :*

Kyara wat fijn dat alles goed gaat met je meisjes O+

Gotc bij mij op het CB hebben ze de lengte pas gemeten bij drie maanden. Daarvoor doen ze het niet, omdat het strekken niet goed is
Sterkte met de prikjes :*

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en Spark, E eet best goed, maar ik ben benieuwd of ze volgende week met haar 8 maanden de 7 kilo haalt hoor ;)
Ik hoop dat Riley de 7 kilo haalt met haar elf maanden volgende week. Ik heb goede hoop :)
pi_134162485
Juud, ik lees nu pas bij. Gecondoleerd, en sterkte :*
  woensdag 11 december 2013 @ 20:41:28 #100
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134162981
Wat enorm schattig Tally! Mooie snoetjes O+!

Zucht. Ik zeg net tegen Yur dat als hij morgen nog steeds ziek is, het misschien niet verstandig is om mee te gaan naar het cb. Nu heb ik een persoon naast me met een lang gezicht. :{
Het is toch niet zo'n rare gedachte van me?
pi_134163091
Juud, wat verschrikkelijk! ;( Veel sterkte. :*

(Die rare post van mij vanmiddag was het gevolg van de laptop niet opruimen als je de baby boven gaat voeden :@ )
pi_134163106
Vind ik geen rare gedachte. Al die bacillen tussen de kleine kindjes lijkt me ook wat minder.
pi_134163141
Waarom GotC? Hij krijgt toch geen prikjes? :')

Of bedoel je voor de andere kindjes?
  woensdag 11 december 2013 @ 20:46:23 #104
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134163235
Voor de andere kindjes ja :) Nja, we zien morgen wel..
pi_134163327
Tally. Ik had jouw foto's helemaal gemist. Wat zijn ze mooi O+
pi_134163421
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:44 schreef Limone het volgende:
:')
  woensdag 11 december 2013 @ 21:02:45 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134164144
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:44 schreef Limone het volgende:

Of bedoel je voor de andere kindjes?
:D

Tally, je hebt een leuk stel! Feline is echt een pretletter he? O+

Omen, haha ja dat kan ook nog natuurlijk! E is lang en slank maar Riley is echt zo'n fijn poppetje O+
  woensdag 11 december 2013 @ 21:19:22 #108
259886 pessie
pi_134165430
Juud wat erg. Heel veel sterkte de komende tijd.
  woensdag 11 december 2013 @ 21:29:21 #109
381212 Gulara
From the future
pi_134166134
Juud, wat ontzettend verdrietig. ;( Heel veel sterkte! :*

Sparkling wat rot zeg. Ik zou mijn zorgen ook duidelijk uiten bij het ziekenhuis. Hopelijk biedt de pre-logopedist uitkomst. Succes ermee! :*

Tally wat een lieve foto's! O+

Zittende J. O+ Wat worden ze toch groot Kyara! Binnenkort maar eens kijken of ze nog steeds van die snoezige handjes hebben.

Pi heeft geen spaarrekening.

En hij was om 5:30 wakker. Normaal geen probleem want dan wil ik toch opstaan om te gaan zwemmen. Maar er is helemaal geen zon. Mooiweerzwemmer. 8-)
  woensdag 11 december 2013 @ 22:08:35 #110
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134169063
Wat goed van je meiden Kyara.

Een :* voor alle zieke baby'tjes.

Hopelijk krijgen jullie snel goede tips Spark en LE.

Vanochtend ben ik met D nog even weer naar het cb geweest naar het inloopspreekuur, 68,5 cm bij 8.8 kg, een beetje te zwaar O+, maar gelukkig wel goede tips gekregen mbt hoeveel en wat voor bijvoeding hij mag/moet hebben op een dag naast een groente en fruithapje.

En D tijgerde vandaag voor het eerst *O* . Ging heel mooi een klein stukje vooruit.Hij was er zelf verbaasd over.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 11 december 2013 @ 22:14:32 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134169505
Te zwaar? Had je dat zelf ook ingeschat mandy? Ik had het niet gelijk van de foto's gezegd. Wat krijgt D allemaal op een dag nu dan? En hij gaat nu natuurlijk ook meer bewegen, zeker als ie al kan tijgeren! *O*

Helemaal J vergeten die zo mooi zit! *O* Mooi gezicht hoor O+ en daar dan straks 2 van.... fantastisch.
  woensdag 11 december 2013 @ 22:15:22 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134169575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:43 schreef L-E het volgende:
Juud, wat verschrikkelijk! ;( Veel sterkte. :*

(Die rare post van mij vanmiddag was het gevolg van de laptop niet opruimen als je de baby boven gaat voeden :@ )
_O- _O- _O-

Ik dacht dat Sticker je toetsenbord te pakken had gehad of dat je zelf in een dolle bui was. Op je kleuter had ik niet gerekend :D
  woensdag 11 december 2013 @ 22:16:05 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134169645
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:29 schreef Gulara het volgende:
En hij was om 5:30 wakker. Normaal geen probleem want dan wil ik toch opstaan om te gaan zwemmen. Maar er is helemaal geen zon. Mooiweerzwemmer. 8-)
En wat ga je nu met je dag doen? *O*
  woensdag 11 december 2013 @ 22:27:58 #114
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134170579
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:14 schreef LadyBlack het volgende:
Te zwaar? Had je dat zelf ook ingeschat mandy? Ik had het niet gelijk van de foto's gezegd. Wat krijgt D allemaal op een dag nu dan? En hij gaat nu natuurlijk ook meer bewegen, zeker als ie al kan tijgeren! *O*

Helemaal J vergeten die zo mooi zit! *O* Mooi gezicht hoor O+ en daar dan straks 2 van.... fantastisch.
Ik wist het al wel dat hij met zijn gewicht iets boven zijn lijntje zit, maar een maand geleden bij de cb-afspraak was het minder erg blijkbaar. toen was 68 cm en 8,2 kg. had meneer zijn poepluier 's ochtends ipv 's middags gehad had het ook al 200 gram gescheeld :P .

Hij heeft ook lekkere spekkies, maar ziet er verder gezond uit. Vond het een beetje irritant van de wijkvk.

Wat hij krijgt:
7:30u: 180/6 met 2/3el granen
11:30u: 180/6 met rijstebloem
15u: appel of peer, af en toe met liga, kleine stukken fruit krijgt hij 2 stuks
18u: groentehap
20u: 180/3 met2/3 el granen

De fv die we geven is hongerige babyvoeding, meneer is een "een goed varkentje" op zijn vlaams gezegd.

Zoveel eet hij toch niet???
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134171540
Ik vind het niet echt veel inderdaad Mandy. Lijkt mij een goed schema hoor. Ik ga straks wat foto's van mijn fototoestel posten (meestal post ik de foto's die ik met mijn telefoon maak)
Maar deze zijn dan van een tijdje terug (oktober), maar ik vind ze zelf erg mooi :@
  woensdag 11 december 2013 @ 22:40:37 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134171690
Geen idee eigenlijk of dat veel is mandy! Het ziet er niet als heel veel uit, maar ik weet niet precies hoe dat werkt met die granen en rijstebloem.

E had vandaag ook een vreetdagje:
5:30 - 8:00 bv (dubbele voedsessie in bed)
10:00 bv
11:00 halve peer en 2 broodkorsten
13:00 bv
17:30 bv
18:00 200 gram potje groentenrisotto + halve boterham
19:30 bv

Echt, dat potje :o het vlóóg naar binnen! Normaalgesproken krijgt ze zo'n potje van 125 gram nét of net niet op :D
  woensdag 11 december 2013 @ 22:42:32 #117
381212 Gulara
From the future
pi_134171878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:16 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

En wat ga je nu met je dag doen? *O*
Werken. :')
Dat ging ik sowieso al doen hoor. Maar normaal dus eerst zwemmen. *O*
Maar het is Nederlands grijs hier vandaag.

Oh m'n telefoon gaat zojuist dood. ;(

Slaap lekker dames! :z
  woensdag 11 december 2013 @ 22:45:07 #118
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134172114
Ik vind zelf ook niet echt dat het heel veel is, af en toe vervang ik fruit door brood.

Wat ze wel nog zei is dat ik van 3 naar 2 flessen mag maar niet moet. Mooi niet dus. Dat zie ik niet zitten.

Die granen wil ik proberen te minderen, als hij dat wil.
pi_134172205
Wat is de functie van die granen mandy?
pi_134172244
Hoi, ik kom me hier ook maar eens melden :W

K. Is vandaag een week oud, dus het word tijd dat ik me bij jullie voeg ;)
We hadden een wat moeilijke start omdat K de borst niet pakt. Nu blijkt dat hij zijn tong omhoog drukt zodat hij niet goed kan aanhappen en dus ben ik fulltime aan het kolven geslagen ):O

Verder nu al een overbezorgde moeder. K hoest af en toe en dan hoor je echt dat er wat los komt, maar hij hoest niets op. Dus hier stress dat hij nu al ziek is/ wordt...
Toevallig kwam de huisarts onverwachts langs vanmiddag, dus gelijk even gevraagd en hij dacht niet dat er wat aan de hand is. Maarja ik blijf me toch zorgen maken 8)7.
Als ze in de buik zitten maak je je druk of alles goed gaat, maar als ze er eenmaal uit zijn dan is het nog veel erger :')

Verder wou ik Juud even condoleren. Wat een vreselijk nieuws! En veel sterkte :*
  woensdag 11 december 2013 @ 22:46:45 #121
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134172254
Bij mijn weten meer verdikking en verzadiging van de voeding.
pi_134172309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:46 schreef -mandy- het volgende:
Bij mijn weten meer verdikking en verzadiging van de voeding.
Ah, net als rijstebloem enzo dus. Toch?
pi_134172320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:45 schreef -mandy- het volgende:
Ik vind zelf ook niet echt dat het heel veel is, af en toe vervang ik fruit door brood.

Wat ze wel nog zei is dat ik van 3 naar 2 flessen mag maar niet moet. Mooi niet dus. Dat zie ik niet zitten.

Die granen wil ik proberen te minderen, als hij dat wil.
Heeft hij met die granen en rijstebloem nog die fv voor hongerige baby's nodig?
  woensdag 11 december 2013 @ 22:47:58 #124
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134172346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Ah, net als rijstebloem enzo dus. Toch?
klopt
  woensdag 11 december 2013 @ 22:48:30 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134172384
Welkom en gefeliciteerd nog angelatje! *O*

En ja, je kunt je vanalles afvragen he? :D Maar ik zie E ook niet vaak echt iets ophoesten hoor. En K krijgt allerlei antistoffen van jou mee, dus niet teveel zorgen maken inderdaad ^O^
  woensdag 11 december 2013 @ 22:49:58 #126
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134172497
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Heeft hij met die granen en rijstebloem nog die fv voor hongerige baby's nodig?
Dat was ik me intussen ook al aan het afvragen.

Wat zouden jullie doen? Overstappen naar standaardvoeding? En dan granen toevoegen?
pi_134172525
Ik heb een stomme vraag. Maar wel serieus: Hoe merk je dat je een hongerige baby hebt?
  woensdag 11 december 2013 @ 22:50:34 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134172541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:49 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Wat zouden jullie doen? Overstappen naar standaardvoeding? En dan granen toevoegen?
Dat is in ieder geval goedkoper denk ik? :D
pi_134172555
Juud gecondoleerd :*
Het is mijn grootste nachtmerrie. ..

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:19 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn oudste is 2 jaar en 8 maanden en weegt 12 kilo :')
Ik krijg echt geen eten in dat kind :(

En Juud wat ontzettend kut. Gecondoleerd! En heel veel sterkte.
eva is een maand jonger en een kg lichter :D
We gaan aardig gelijk op met onze meiden volgens mij.
Wat heb je trouwens leuke foto's O+
en die onderste van Zoë O+
pi_134172587
Mandy, ik zou niet kiezen voor elke drinksessie iets toegevoegds hebben, meer omdat je soms gewoon iets fris wil, dus iets niet-diks. Maar ik weet er weinig vanaf, puur op gevoel. :@
pi_134172601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:49 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Ik denk (maar ben geen expert) dat het een beetje dubbel op is.
  woensdag 11 december 2013 @ 22:52:11 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134172694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:50 schreef L-E het volgende:
Ik heb een stomme vraag. Maar wel serieus: Hoe merk je dat je een hongerige baby hebt?
Volgens mij raden ze die voeding aan als ze baby te vaak wil drinken (niet verzadigd is, of snel weer honger heeft) en dan dus aan de max van de kunstvoeding zou komen.
pi_134172746
quote:
Als ze na de volle flessen blijvem huilen en andere dingen zijn uitgesloten.

Ik was een huilbaby maar bleek na 3 maanden gewoon honger te houden na de fles :+
  woensdag 11 december 2013 @ 22:53:20 #134
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134172788
quote:
Krijsen na een lege fles "ik heb nog honger"
pi_134172865
Ik vroeg me ineens af of je als ouder zijnde dan mogelijk de signalen van je kind verkeerd interpreteert. Dat je denkt, huilen = honger, maar stel dat er iets anders is?
pi_134172868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:51 schreef Olf het volgende:
Mandy, ik zou niet kiezen voor elke drinksessie iets toegevoegds hebben, meer omdat je soms gewoon iets fris wil, dus iets niet-diks. Maar ik weet er weinig vanaf, puur op gevoel. :@
Hier krijgt ze elke fles ook rijstebloem er bij maar is inplaats van de nutrilon.
pi_134173026
Even de foto's in spoiler, want groot. Ze zijn dus van begin oktober. En ik vind ze O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O
pi_134173060
O+
  woensdag 11 december 2013 @ 22:57:46 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134173149
Ahw, die met dr beer in dr armen O+ *;
pi_134173249
Omen O+
  woensdag 11 december 2013 @ 23:09:19 #141
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134173967
Welkom Angelatje :W
pi_134174043
Welkom Angelatje.
pi_134175893
Bedankt voor jullie lieve reacties :* En ja, het was wel een beetje onverwacht. Toen ik 34w zwanger was kwam de diagnose kanker, 8 augustus. En precies 4mnd later is hij dood door complicaties. Onwerkelijk. Maar hij heeft E. nog leren kennen en hij was zo verliefd op haar (1e kleinkind) en zo vereerd dat ze in haar 2e naam naar hem vernoemd is.. Dat maakt me heel blij. Vanaf volgende week ga ik weer meelezen en reageren op alle kersverse nieuwe moeders hier en op alle leuke foto's en verhalen.

:*
  woensdag 11 december 2013 @ 23:59:00 #144
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134176757
Gecondoleerd Juud. Heel veel sterkte :*
  donderdag 12 december 2013 @ 00:04:20 #145
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134176972
Wat zouden jullie doen? Want ik zit eraan te denken om of te minderen met granen of gewoon standaard voeding proberen met granen of gewoon zo laten en hopen dat hij het eraf gaat tijgeren/kruipen/lopen?
pi_134179549
Spark :* ik heb verder geen andere tips voor je, dan die al zijn gegeven.

Juud, gecondoleerd :*

Mandy, ik zou niet allebei doen tegelijk, Mart of de granen of de voeding voor hongerige baby's. (En me verder er niet te druk over maken, sinds Ow tijgert is hij heel weinig meer aangekomen :) )

Welkom Angelatje

Verder zag ik nog hele lieve foto's! O+

En er zit hier een mug! Grrr die beesten horen nu dood te zijn toch :(
pi_134179596
Ja Loj. Die horen dood te zijn :Y
  donderdag 12 december 2013 @ 07:14:39 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134179768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:40 schreef Juud-- het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties :* En ja, het was wel een beetje onverwacht. Toen ik 34w zwanger was kwam de diagnose kanker, 8 augustus. En precies 4mnd later is hij dood door complicaties. Onwerkelijk. Maar hij heeft E. nog leren kennen en hij was zo verliefd op haar (1e kleinkind) en zo vereerd dat ze in haar 2e naam naar hem vernoemd is.. Dat maakt me heel blij. Vanaf volgende week ga ik weer meelezen en reageren op alle kersverse nieuwe moeders hier en op alle leuke foto's en verhalen.

Dat moet enorm heftig voor je zijn geweest, al helemaal tijdens je zwangerschap. Maar wat fijn dat hij E. nog heeft leren kennen meis. :*
Oh enne, doe rustig aan. Denk maar eerst lekker aan jezelf, je gezinnetje en je familie :*

Welkom angelatje! :)
pi_134179975
Juud gecondoleerd en heel veel sterkte.

Angelatje welkom.
  donderdag 12 december 2013 @ 08:10:06 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134180106
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 07:14 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat moet enorm heftig voor je zijn geweest, al helemaal tijdens je zwangerschap. Maar wat fijn dat hij E. nog heeft leren kennen meis. :*
Oh enne, doe rustig aan. Denk maar eerst lekker aan jezelf, je gezinnetje en je familie :*

Welkom angelatje! :)
+1!
pi_134180962
Juud gecondoleerd, veel sterkte.
pi_134181482
Wat heftig Juud, jee, zo enorm snel. Wat onwerkelijk. Ik wens jullie veel kracht en liefde toe. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 00:04 schreef -mandy- het volgende:
Wat zouden jullie doen? Want ik zit eraan te denken om of te minderen met granen of gewoon standaard voeding proberen met granen of gewoon zo laten en hopen dat hij het eraf gaat tijgeren/kruipen/lopen?
Dat hij het er af gaat bewegen impliceert dat hij overgewicht heeft. Het is een baby van 7 maanden, ik zou niet te veel ophangen aan de grafiekjes en gemiddelden. Dat gezegd hebbende, ik zou in ieder geval wel of stoppen met granen of stoppen met de voeding voor hongerige babies. Maar dat is vooral omdat het me niet fijn lijkt met regelmaat zo'n enorm zware voeding in mijn kleine buikje te krijgen. Lekker nergens op gebaseerd, I know.
pi_134181603
Mandy, ik geloof heel simpel niet in te dikke baby's (tenzij suikerziekte oid). Wél denk ik idd dat hij misschien wat extra aanzet van de voeding die hij krijgt, en je kunt dus kijken of je de hongerige baby's voeding even niet verdikt. Maar als hij nu kan tijgeren komt hij wrs toch minder hard aan!
  donderdag 12 december 2013 @ 10:07:51 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134181808
Zo, eerste prikjes zitten erin. Hij deed het onwijs goed O+
Hij weegt nu 5735 gram :D Volgt perfect de p70 lijn. En hij maakte een beweging om van buik naar rug te rollen bij de vpk :o
  donderdag 12 december 2013 @ 10:11:27 #155
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134181895
Hij is lekker mollig, met lekkere spekkies. maar dat hoort toch bij baby's?!

Eind december wordt hij 8 maanden en bijvoeding wordt steeds belangrijker, dus vanuit dat oogpunt besloten met (8> om de komende dagen te stoppen met granen, en met een paar dagen als het pak flesvoeding leeg is, toch over te stappen op standaard voeding. Wil hij toch meer, kunnen we zo weer terug gaan naar hongerige baby-voeding.

Jullie reacties zijn :* .

Ik hoop dat het tijgeren zich doorzet, was ook zo mooi om te zien. Hij was er zelf verbaasd over!
  donderdag 12 december 2013 @ 10:12:39 #156
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134181911
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:07 schreef GotC het volgende:
Zo, eerste prikjes zitten erin. Hij deed het onwijs goed O+
Hij weegt nu 5735 gram :D Volgt perfect de p70 lijn. En hij maakte een beweging om van buik naar rug te rollen bij de vpk :o
Mooie stats Gotc!!

En een rollende beweging :D!

Hopelijk heeft je mini geen of weinig last van de prikjes.
pi_134181967
Angelatje welkom
Omen wow O+
Juud wat is dat snel gegaan zeg :*

L is ziek :{ maandag was hij ontzettend benauwd, toen heeft hij een ontstekingsremmer gehad. Daar is hij wel van opgeknapt maar nu is dat uitgewerkt. Zeehondenhoest is -O-
pi_134181973
Goedemorgen allemaal,

Gotc, wat fijn dat de prikjes weer geweest zijn en dat hij het zo goed doet :)

Hier een gebroken nacht :O K was steeds aan het hoesten en niezen, ik vind het zo zielig :'( hij drinkt ook zijn flesjes maar voor de helft leeg, dus ik heb dokter maar gebeld en die komt vanmiddag even langs. Hing ik daar huilend aan de telefoon :') assistente zal wel gedacht hebben 8)7
pi_134182062
mandy, een baby mag inderdaad best wat spekjes hebben. En babies zonder spekjes zijn ook O+, weet ik toevallig ;)

Mooie stats Gotc! Hier telkens een slaapbaby na prikjes, verder geen last. Hopelijk valt het mee!

Fieder, klinkt echt naar, wat had L. dan precies dat hij een ontstekingsremmer kreeg?
pi_134182085
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:15 schreef angelatje het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Hier een gebroken nacht :O K was steeds aan het hoesten en niezen, ik vind het zo zielig :'( hij drinkt ook zijn flesjes maar voor de helft leeg, dus ik heb dokter maar gebeld en die komt vanmiddag even langs. Hing ik daar huilend aan de telefoon :') assistente zal wel gedacht hebben 8)7
Die denkt: och die is net moeder geworden van de eerste O+
pi_134182145
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:15 schreef angelatje het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Die assistente heeft vast wel vaker huilende moeders aan de lijn ;) En enniehoe, lekker belangrijk. Heeft hij koorts?
pi_134182455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Die assistente heeft vast wel vaker huilende moeders aan de lijn ;) En enniehoe, lekker belangrijk. Heeft hij koorts?
Nee geen koorts gelukkig. Waarschijnlijk ben ik gewoon een overbezorgde moeder :') bij elk hoestje of niesje hang ik boven zijn bedje. Maar omdat hij niet goed drinkt toch maar even gebeld....vind het zo zielig ;( nu ligt hij trouwens weer heerlijk te slapen :D
pi_134182639
Hij is nog zo klein, dan is drinken ook wel belangrijk ja. Ik zou ook gebeld hebben. Elke moeder heeft recht op overbezorgdheid!
  donderdag 12 december 2013 @ 10:48:13 #164
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134182684
Beter 10x te veel langskomen dan 1x te weinig is het motto van mijn huisarts.
pi_134183096
Juud gecondoleerd! Dat zullen heftige 4 maanden geweest zijn. Sterkte :*

Angelatje welkom. Mijn huisarts stond hier ook onverwacht voor de deur, leuk vond ik dat.

Omen die 3e foto O+ O+ O+

De kerstfoto's van Tally, geweldig!! O+
pi_134183892
Welkom Angela! Echt geen overbezorgde moeder hoor, gewoon een moeder die het beste met haar kind voorheeft O+

Gotc, gelukkig heeft hij de prikjes weer gehad. Helemaal niet leuk die dingen. Wel fijn dat hij het zo goed doet!

Juud, wat een verdrietige en heftige situatie is het geweest. Ik ben heel blij voor jullie dat hij E nog heeft leren kennen :*

Mandy, ik vind het ook niet als veel klinken eigenlijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat al die extra granen flink aanzetten, daar zou ik wat mee minderen denk ik.

Fieder, beterschap voor L. Hij klungelt maar wat af he? ;(

Ik zag hele schattige foto's O+

Net telefoon gehad van Rijnstate over E. Ze vinden haar groei niet zorgelijk maar het laat wel zien dat er iets moet gebeuren. Tip die we kregen is om haar alleen op de grond te laten spelen als ze meer dan 1,5 uur geslapen heeft omdat ze in de box beter slaapsignalen laat zien.
Verder raden ze aan een fles maximaal 2 keer aan te bieden en dan niet meer en niet pushen, zodat ze niet nog meer aversie tegen de fles krijgt (deden we al).
Laatste waar zij het in zoeken is toch een koemelkallergie maar omdat Nutramigen niets deed wil de kinderarts Neocate voorschrijven als blijkt dat ze bij de afspraak in januari nog meer is afgevallen.
Dat was het wel zo'n beetje.. Ik denk dat we sowieso maar eens kijken of we inderdaad de pre logopediste kunnen bereiken met de verwijzing van de vorige keer. Ik geloof er niet in dat ze KMA heeft eigenlijk, maar wie weet..
E.
pi_134184919
omen mooie foto's O+
tally je duo is zo mooi O+
J van Kyara zit *O*
spark alle adviezen heb je al gehad ik zou idd ook voor pre logopedie gaan en wellicht een ander merk voeding geven,
Mandy gewichten heb ik geen/amper verstand van oudste is ruim 2,5 92cm en 12,5 kilo
Jongste vind ik dus echt dik ik gok 54cm en 4800 gram die is dus in 11wk 2500!!!! gram aangekomen.
Angela welkom met K hoelaat komt de HA?
Gotc de 1e prikjes voor T zo sneu he en mooie stats + snelle baby.

sac slaapt in de box nu dus ik wacht nog maar even met stofzuigen, ben ook op de nieuwe modem aan het wachten we hebben geen tv amper internet en telefoon ligt er ook vaak uit. Sac blijft ook mega verkouden zo zielig ze zit helemaal verstopt en bij mij is de wc weer mijn grote vriend, Die had ik in september toch echt vaarwel gezegd.
pi_134185188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:20 schreef L-E het volgende:
Fieder, klinkt echt naar, wat had L. dan precies dat hij een ontstekingsremmer kreeg?
Het is een keel+bovenste luchtweginfectie. Het was zo opgezwollen in zijn keel dat hij geen lucht meer kreeg. Door dat middeltje nam de zwelling af. Werkte echt fantastisch. Nu gaat het weer wat minder maar moet hij het virus uitzieken.

Angelatje met zo'n kleintje zou ik zeker blijven bellen!

Spark wat vervelend allemaal joh :* wel fijn dat ze blijven meedenken, nu hopen dat ze snel de juiste weg vinden
  donderdag 12 december 2013 @ 12:28:31 #169
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134185212
Hopelijk helpen de tips snel Spark.

Dit zijn zijn curves, heb ze een hele tijd niet ingevuld, vandaar de lange rechte lijn ertussen.
Ik word hier zo ontzettend onzeker van ... .

donderdag 12 december 2013 @ 12:32:32 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134185324
Ik zie prima curves eigenlijk.. :@
pi_134185527
Ik vind er ook niets mis mee..

Wat mijn gastouder wel eens zij is dat je bij die kleintjes vaak ziet dat ze een tijdje in gewicht aankomen, en dan ineens een lengte groeispurt hebben. Misschien dat hij daar vlak voor zit?

Bij oudste hebben ze wel eens gevraagd wat hij dan kreeg, maar dat was prima toen gezien de mate van activiteit die hij vertoonde. En inmiddels is hij met 2,5 absoluut niet meer mollig.
pi_134185531
hij krijgt kv toch mandy?
pi_134185714
Mandy, ik vind hem echt niet te zwaar hoor! Dat is toch een prachtige curve?

FR, weer bevriend met de wc -O- beterschap voor jullie allemaal!

Ander merk voeding, zou het zo makkelijk zijn? :o
Ik zal eens kijken, ze krijgt nu gewoon Nutrilon standaard. En tot gisteren heb ik eigenlijk nooit nagedacht dat een ander merk voeding het zou kunnen doen :')
E.
  donderdag 12 december 2013 @ 12:47:55 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134185743
Ik vroeg het ook al Spark, of ze wel eens wat anders dan nutrilon heeft gehad. Misschien houdt ze meer van Friso, of huismerk AH, who knows!
pi_134185786
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:46 schreef .Sparkling. het volgende:
Mandy, ik vind hem echt niet te zwaar hoor! Dat is toch een prachtige curve?

FR, weer bevriend met de wc -O- beterschap voor jullie allemaal!

Ander merk voeding, zou het zo makkelijk zijn? :o
Ik zal eens kijken, ze krijgt nu gewoon Nutrilon standaard. En tot gisteren heb ik eigenlijk nooit nagedacht dat een ander merk voeding het zou kunnen doen :')
je woont niet in de buurt anders had ik je wat gebracht zo zonde om een heel pak te moeten kopen

mijn spekkie.
pi_134185906
Mandy ik vind het een hele mooie curve. Ik zie er echt geen dikke baby in (in mijn gedachten was je baby helemaal naar boven geschoten, maar dat is dus niet zo)

Fieder beterschap :*

Gotc fijn dat ie het zo goed deed

Verder niks onthouden. Ik ga vandaag horen of ik in 2014 nog wel werk heb. Beetje eng
pi_134185983
Wat een schatje fr O+

Ai, succes Omen. Ik duim!
E.
pi_134186052
Mandy maak je niet druk. :* Het ziet er echt prima uit

Fr wat ligt ze daar lekker

Omen wat naar :{ hopelijk goed nieuws
pi_134186056
omen succes je hebt toch pas een nieuwe functie???
pi_134186075
Ja. Klopt Ferrari. Maar er zijn nu dus ook mensen boventallig. En dat was al bekend toen wij overgingen enzo.
  donderdag 12 december 2013 @ 13:52:17 #181
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134187649
Succes vandaag Omen!

Oh wat lief FR!!!!

Mijn allerliefste en allermooiste spekkie ligt ziek in zijn ledikantje :'( . Sinds gisteren op en af lichte verhoging en spugen. En als hij wakker is een plakbaby. Maar dat vind ik stiekum wel heel erg gezellig, ondanks het feit dat hij zich niet lekker voelt.

Dank je voor jullie reacties ^O^ ! Zo erg is het dus gelukkig niet ... oef ...
pi_134187887
Even voor de beeldvorming, hier heb ik dus eigenlijk weinig/geen commentaar op gehad..

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door laiveneertiekje op 12-12-2013 14:09:26 ]
  donderdag 12 december 2013 @ 14:06:06 #183
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134188129
Bij een lengtelijn op dezelfde hoogte laiv?
pi_134188223
Nee, lengtelijn lag wat lager, die zet ik er zo ook even bij...
pi_134188328
Gehehehe ik kreeg daarnet mijn vijfde douchegel in 4 weken. Ik hou van kraamcadeaus voor mij alleen, maar ik kan nu wel mijn eigen rituals beginnen :D
  donderdag 12 december 2013 @ 14:12:08 #186
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134188348
Da's bijna hetzelfde gewicht idd dan de mijnes.

Ben blij dat er gelukkig niet zo veel aan de hand is dus.

Ik haat nu officieel CB's! :%
pi_134188690
Even nog kort over mezelf (even ego tussendoor): ik had gisteren mijn eerste gesprek bij de psycholoog. Ze gaat mijn situatie voorleggen bij haar collega's. De vraag is of er bepaalde karaktereigenschappen zijn waarin we iets kunnen doen voor rust en structuur of dat ze me gaat doorverwijzen voor een onderzoek op ad(h)d.
Ik sta er niet van te kijken want ik heb dit 10 jaar geleden al eens aangekaart bij mijn toenmalige huisarts maar die nam me niet serieus.
Ik wordt volgende week teruggebeld en dan hoor ik van haar of ik doorverwezen wordt of niet.
Best spannend allemaal.
pi_134188743
Oh en Mandy, dat cb moet je laten lullen. Het zijn echt prima cijfers hoor. Pas als het lijntje van zijn gewicht onverminderd zo blijft stijgen en boven de curve uit knalt zou ik er iets mee doen. Voor nu, niks aan de hand.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:23:10 #189
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134188747
Boehoe mijn baby is in dr laatste dagen als baby zijnde weer opgenomen in het ziekenhuis. Problemen met haar luchtwegen. Sowieso 1 nachtje blijven. En verjaardag gecancelled. :(
pi_134188750
limone kun je lekker afwisselen
danic :* goed dat ze doorpakken en wellicht doorverwijzen
pi_134188759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:23 schreef becky27 het volgende:
Boehoe mijn baby is in dr laatste dagen als baby zijnde weer opgenomen in het ziekenhuis. Problemen met haar luchtwegen. Sowieso 1 nachtje blijven. En verjaardag gecancelled. :(
:'( :* beterschap voor isabel
pi_134188783
Gatver zeg Becky. Enig idee wat er aan de hand is? Rs-virus ofzo?
Het is nooit leuk, maar de timing is nu wel extra klote!
Sterkte :*
pi_134188832
Danic zeker spannend. Goed gevoel bij?

Becky wat rot :'( :* beterschap
pi_134188896
Ja best wel
Mede doordat zij nu zegt wat ik al heel lang denk. Adhd denk ik niet, add zou heel goed kunnen. Ik hoop eigenlijk op een doorverwijzing dus ben benieuwd.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:35:37 #195
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134189137
Becky wat naar sterkte.

We zijn S. net laten wegen. Was goed gegroeid ze weegt nu 4.395 gram

na de afvlakking is dit wel fijn.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:39:05 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134189266
Ik ga er vanuit dat er weinig aan de hand is Mandy maar dit is wel een bv curve. De fv curve die het cb hanteert loopt anders en hij zal daar een stukje hoger in de curve zitten nog.
Dat verklaart wellicht waarom het cb een ander oogpunt heeft...

Op groeigids.nl staan de curves die het cb hanteert.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134189777
Oh nee, Becky, en ook echt opgenomen? :'( Wat ontzettend naar, klinkt inderdaad als RS? Blijft een van jullie bij haar slapen of kan dat niet?

Ik wilde ook Juud nog sterkte wensen, pfoeh, wat een zware periode zeg. Het is al vaker gezegd, maar wat waardevol dat je vader jouw dochter nog heeft kunnen ontmoeten. Heel veel sterkte.

Omen, hoe laat hoor je meer over je werk? Spannend hoor, ik duim voor je.

Hier gaat het beter met de pokjes, het meiske heeft vannacht beduidend beter geslapen (voor het eerst in drie dagen meer dan een uur achter elkaar af en toe, dat scheelt echt!). Heel veel plekjes zijn al ingedroogd, alleen rond dr mond en in de luierarea nog niet. En volgens mij ook weer een tandje (nummer 8!), een tandvleesbobbel en vieze knetterpoep! En dat op Suikertantes werk! :+
Nu zit ze al swingend op kerstmuziek met de vormenstoof te spelen. En ze is best slim, want tot haar frustratie past het driehoekje niet door het rondje dus schuift ze het hele ding maar open en legt dan snel het driehoekje er in. Kleine valsspeler. >:) O+
pi_134190280
Omen, hopelijk krijg je goed nieuws :*

Becky, wat vervelend zeg...ziekenhuis is nooit leuk.

Danic, spannend zeg allemaal..

Hier is de ha net geweest. Longetjes klonken schoon. Wel dacht ze dat zijn neusje vol zit en ik moet dus een zoutoplossing in zijn neus spuiten. Vraag ik me wel af waar de hoest vandaan komt...
pi_134191384
:* Spannend Danic!

Omen O+ O+ O+ Ze is prachtig!

Tally O+ O+ O+ Je hebt zo'n lekker stel!

Spark :*

Juud :* Wow, wat heftig! Een hele dikke (virtuele) knuffel!

Mandy, mijn prupke loopt qua lengte op de onderste lijn en qua gewicht op de middelste, niet elk kindje heeft precies dezelfde verhoudingen! Net als bij grotere kinderen en volwassenen. Alles wat binnen de marges zit, naar beide kanten, dat is in principe gewoon prima, ongeveer in elk denkbare combinatie ;) Kijkend naar de curve, lijken zijn lengte en gewicht me ook niet echt uit verhouding. Niet teveel zorgen maken hoor, vooral jongetjes groeien vaak in 'vlaagjes' en het kan best dat ie net wat gewicht is bij gekomen en aankomende maand opeens weer wat in de lengte gaat bijv. Dat is ook echt helemaal niet gek! :*

FR, ik vind Sac er gewoon lekker baby-mollig uitzien, helemaal niet dik :o (Wat is mijn meiske dan wel niet :@ )

Becky :* Dat is balen... Ik hoop dat ze snel weer bij jullie thuis is!

Jeetje, wat gebeuren er opeens een hoop minder leuke dingen hier in het topic! Hoop dat het snel weer een stijgende lijn wordt, das veeeeul leuker!

Gisteren is hier het eerste boventandje doorgekomen, rechts voor de kijker links! Hoop dat de tweede snel volgt en dan het slapen wat beter weer zal gaan?!
pi_134191658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:44 schreef bellelena het volgende:
:* Spannend Danic!

Omen O+ O+ O+ Ze is prachtig!

Tally O+ O+ O+ Je hebt zo'n lekker stel!

Spark :*

Juud :* Wow, wat heftig! Een hele dikke (virtuele) knuffel!

Mandy, mijn prupke loopt qua lengte op de onderste lijn en qua gewicht op de middelste, niet elk kindje heeft precies dezelfde verhoudingen! Net als bij grotere kinderen en volwassenen. Alles wat binnen de marges zit, naar beide kanten, dat is in principe gewoon prima, ongeveer in elk denkbare combinatie ;) Kijkend naar de curve, lijken zijn lengte en gewicht me ook niet echt uit verhouding. Niet teveel zorgen maken hoor, vooral jongetjes groeien vaak in 'vlaagjes' en het kan best dat ie net wat gewicht is bij gekomen en aankomende maand opeens weer wat in de lengte gaat bijv. Dat is ook echt helemaal niet gek! :*

FR, ik vind Sac er gewoon lekker baby-mollig uitzien, helemaal niet dik :o (Wat is mijn meiske dan wel niet :@ )

Becky :* Dat is balen... Ik hoop dat ze snel weer bij jullie thuis is!

Jeetje, wat gebeuren er opeens een hoop minder leuke dingen hier in het topic! Hoop dat het snel weer een stijgende lijn wordt, das veeeeul leuker!

Gisteren is hier het eerste boventandje doorgekomen, rechts voor de kijker links! Hoop dat de tweede snel volgt en dan het slapen wat beter weer zal gaan?!
ze zal echt niet te dik zijn maar ik ben dit gewend

ean met 16wk
pi_134191713
Oh dan was Ean echt een kleintje ja! Ik zou haar daar pasgeboren schatten, geen 16 weken. :@
pi_134191795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:55 schreef Olf het volgende:
Oh dan was Ean echt een kleintje ja! Ik zou haar daar pasgeboren schatten, geen 16 weken. :@
die werd ook wel dikker hoor
SPOILER
7mnd
pi_134192262
Die was iets later met de babyspekkies O+

Gewoon lekker van genieten FR, Sac d'r babyspek, beetje zachtjes in knijpen de hele dag en zo O+
pi_134192403
Wooow, die is tussen 16 weken en 7 maanden hard gegaan! O+
pi_134193326
Ean was ook prematuur toch?

Mijne was ook een ukkie, maar inmiddels al bijna een dreumes :'( . Gaat echt te snel, vandaag was ie de hele tijd ondeugend. Lijst van streken van vandaag:

- kattenbrokjes uit bakje gooien
- kattenbrokjes eten
- klepperen met het luikje van de kattenbak (bah)
- wasrek proberen om te gooien
- aan snoer van kerstlampjes trekken en zo bijna de vaas omgooien
- plumeau te pakken krijgen en in mond proberen te stoppen
- radio aan en uit en aan en uit en aan en uit....
- bord pap op de grond gooien

En na dit alles heel erg moe zijn en niet willen slapen -O-

Maar t is echt een schat verder :*. Hij komt nu ook aantijgeren als ik m roep, en gaat me achterna als ik naar de wc ga O+ :*
  donderdag 12 december 2013 @ 16:47:15 #206
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134193504
Becky, wat naar! En wat een rottige timing ook nog idd. Heel veel beterschap :*

Ferrari, wat ze al zeggen, gewoon genieten van die hapwangen :9

Ik kreeg spam van Nutricia en ik vind het maar een eigenaardig advies. Gaat over voeding bij >6 maand.

quote:
Over het algemeen is 600 ml Nutrilon 2 per dag genoeg totdat je kindje 12 maanden oud is. [/b]Daarnaast moet je kleintje nog wel 300ml drinken, bijvoorbeeld water of thee. [/b] Dit lijkt veel minder dan je gewend bent te geven. Maar doordat je kleintje nu ook vaste voeding eet, heeft hij nu eenmaal minder plek in zijn buikje.
Wut? Dus 900 cc in totaal? Maar op de verpakking staat 3-4x 200. Ja ehhhhh...

quote:
Geen nachtvoedingen meer

Vanaf 6 maanden kan je kindje circa 12 uur zonder voeding. Alleen denkt hij daar zelf misschien soms anders over! Veel kleintjes die ’s nachts wakker worden, willen namelijk gerustgesteld worden of lusten graag een voeding. Als dat eenmaal een gewoonte is geworden, is het moeilijk om hen op andere gedachten te brengen!
Ja, berekenende types, die babies :{w

quote:
Het helpt als je kindje al alleen in slaap kan vallen. Dan slaapt hij namelijk ’s nachts ook makkelijker verder als hij wakker wordt. En hoef jij hem dus niet te komen troosten of voeden. Probeer eens om je kindje al neer te leggen als hij bijna slaapt. Op die manier maak je hem minder afhankelijk van jouw armen of zijn vertrouwde voeding om in slaap te vallen. Het zal moeilijk zijn in het begin, maar ook hier geldt: de aanhouder wint!
:')
pi_134193952
Ja zeg, we moeten niet hebben dat onze babies afhankelijk van ons worden hoor, het idee! :{w
pi_134195601
Ik voed mijn baby altijd 's nachts wanneer hij wakker wordt. O+
Niet bij een toevallig gilletje maar wel als hij gewoon serieus wakker is. Helemaal niet erg.
  donderdag 12 december 2013 @ 18:02:57 #209
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_134195797
Ik kom (een paar dagen te laat :p ) afscheid nemen!
Bedankt voor alle felicitaties! O+

Afscheidsspam! *O*

A grand adventure has begun.
pi_134196310
Juud, gecondoleerd met het verlies van je vader. Moet verschrikkelijk zijn.
Sterkte.

Omen: wat heeft jouw kind mooie wenkbrauwen! Heel sprekende blik heeft ze al!

Voor de rest weinig bijgelezen (en onthoud bijzonder weinig). :@
Ohja, de foto's van Tally gezien, very Nice! Welke dochter lijkt nu het meest op jou?

En de foto's net boven mij zijn ook heel leuk. Je kunt niet genoeg foto's hebben hè. *O*
pi_134197169
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:43 schreef mousemicky het volgende:
Ean was ook prematuur toch?

Mijne was ook een ukkie, maar inmiddels al bijna een dreumes :'( . Gaat echt te snel, vandaag was ie de hele tijd ondeugend. Lijst van streken van vandaag:

- kattenbrokjes uit bakje gooien
- kattenbrokjes eten
- klepperen met het luikje van de kattenbak (bah)
- wasrek proberen om te gooien
- aan snoer van kerstlampjes trekken en zo bijna de vaas omgooien
- plumeau te pakken krijgen en in mond proberen te stoppen
- radio aan en uit en aan en uit en aan en uit....
- bord pap op de grond gooien

En na dit alles heel erg moe zijn en niet willen slapen -O-

Maar t is echt een schat verder :*. Hij komt nu ook aantijgeren als ik m roep, en gaat me achterna als ik naar de wc ga O+ :*
Jep 1710 bij geboorte afgevallen tot 1465. Die had een lange weg te gaan.
Leuk je ondeugende baby ben benieuwd of sac dat ook gaan doen. Ean was heel braaf ik hoefde niks weg te zetten voor d'r.
pi_134197507
Doei Keshet, tot snel!!

Ff een :* voor Becky... Sterkte!

Verder zag ik mooie foto's en ga ik nu snel Ow in bed leggen, eten en zwemmen!
  donderdag 12 december 2013 @ 19:09:11 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134197891
Mooie spam Keshet!

Becky wat klote zeg.. hoop dat ze snel beter is en alsnog haar verjaardag kan gaan vieren :*

FR wat een verschil :o

Limone, je kan iig voorlopig vooruit :+ Hier ook bedolven onder crème en showergels..

XM, ik vind die mails van Nutricia sowieso een beetje apart. Je krijgt de eerste automagisch vanaf je UD..maar wat als je nog niet bevallen bent? Of je kindje verloren bent? Confronterend, zo'n mail met als onderwerp 'je kindje is nu 1 week'..

T. heeft als reactie op de prikjes praktisch de hele dag op 1 van ons geslapen. Verder lekker vrolijk en aan het brabbelen O+
pi_134198708
O+ Keshet, wat een leukie is dat! Veel plezier met je dreumes!

XM :')
pi_134199116
Keshet O+ :W tot in het dreumestopic
pi_134199527
Keshet, wat leuk!

En van Nutricia had ik bij nog geen 4 maanden al een mail over de eerste hapjes, en hoe je kon weten dat je kind eraan toe was. Volgens die mail was ze er al eeuwen aantoe, maar no way dat ze al vast voedsel krijgt, als ik naar haar kijk is ze er nog niet aantoe.
pi_134199752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Keshet, wat leuk!

En van Nutricia had ik bij nog geen 4 maanden al een mail over de eerste hapjes, en hoe je kon weten dat je kind eraan toe was. Volgens die mail was ze er al eeuwen aantoe, maar no way dat ze al vast voedsel krijgt, als ik naar haar kijk is ze er nog niet aantoe.
Laiv, dat gevoel heb ik ook. Maar nou was mijn collega laatst op een lezing van een kinderallergoloog en die vertelde dat je tegen allergie het beste voedingstoffen kunt aanbieden tussen de 4 en 6-7 maanden...verwarrend!
pi_134199894
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:53 schreef Sull het volgende:

[..]

Laiv, dat gevoel heb ik ook. Maar nou was mijn collega laatst op een lezing van een kinderallergoloog en die vertelde dat je tegen allergie het beste voedingstoffen kunt aanbieden tussen de 4 en 6-7 maanden...verwarrend!
Ik wil weer Rapley gaan doen, maar daar gaan ze er vanuit dat ze zelf het eten moeten kunnen pakken en naar de mond brengen. En ze begint wel te grijpen, maar meer nog niet. En interesse in ons eten is er ook nog niet. Het cb hier is er ook wel relaxed over, die vinden dat je er vanaf 6 maanden toch wel mee moet beginnen, maar tot die tijd mag je zelf kiezen. En Rapley vinden ze helemaal top.
pi_134200012
Ik mag blijven. Toch een hele opluchting :@
pi_134200044
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:58 schreef Omentielvo het volgende:
*O* *O* *O* voor jou!
pi_134200100
Yes Omen!!! *O* goed gedaan
pi_134200123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:23 schreef becky27 het volgende:
Ahhh. Beterschap voor Isabel :*
  donderdag 12 december 2013 @ 20:01:56 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134200143
quote:
Oh dat is fijn nieuws!! *O*

Noor is (helaas) echt geen rapley kind. Stukjes zijn om van te kokhalzen en naar buiten te werken. Maar stoom en pureer ik 200 gr aan aardappel en een groente, dan gaat het op.
pi_134200178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:09 schreef GotC het volgende:

XM, ik vind die mails van Nutricia sowieso een beetje apart. Je krijgt de eerste automagisch vanaf je UD..maar wat als je nog niet bevallen bent? Of je kindje verloren bent? Confronterend, zo'n mail met als onderwerp 'je kindje is nu 1 week'..

Nou idd. :@
  donderdag 12 december 2013 @ 20:04:39 #225
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134200255
quote:
*O*! Geweldig nieuws!
pi_134200336
Jeej Omen, opluchting!! *O*
pi_134200411
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh dat is fijn nieuws!! *O*

Noor is (helaas) echt geen rapley kind. Stukjes zijn om van te kokhalzen en naar buiten te werken. Maar stoom en pureer ik 200 gr aan aardappel en een groente, dan gaat het op.
Dat maakt Noor niet een 'geen rapleykind' hoor :) Alle kinderen hebben de kokhalsreflex, dat heeft moeder natuur goed geregeld. Ze is misschien gewoon nog niet zo aan vastere voeding toe?
  donderdag 12 december 2013 @ 20:22:55 #228
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134201262
Tot ziens in het dreumestopic Keshet! En wat een leuke foto's!!!

*O* voor Omen!

Even een vraagje, ik zag deze in de aanbieding bij de prenatal.
Maar wat is de toegevoegde waarde hiervan? Ik zag hem met deze link.
pi_134201526
Is dat zo'n ding waar je eten in doet en wat je kind dan uit dat zakje zuigt? Op het eerste gezicht lijkt me dat een vieze onhygiënische toestand, maar ik spreek niet uit eigen ervaring..
pi_134201636
Ik miste het een en ander.

Keshet, tot ziens in het volgend topic!

Omen, wat goed, gefeliciteerd *O*
  donderdag 12 december 2013 @ 20:28:16 #231
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134201640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:22 schreef -mandy- het volgende:

*O* voor Omen!

[ afbeelding ]
Wat the flying fuck is dat?! :D
pi_134201759
Waarom zou je uit een zakje zuigen? :D
pi_134201851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:22 schreef -mandy- het volgende:

*O* voor Omen!

[ afbeelding ]
Is voor zacht fruit. Je doet er stukjes fruit in en ze kunnen er aan sabbelen. Vooral voor dingen zoals sinaasappels zodat de velletjes achterblijven.
  donderdag 12 december 2013 @ 20:39:06 #234
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134202301
Of hele glibberige dingen misschien?
  donderdag 12 december 2013 @ 20:39:33 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134202329
Dat gele ding doet me aan iets anders denken ;( :')
pi_134202475
Omen, wat een opluchting! *O*

En mandy, ik zag hem ook langskomen, het lijkt mij helemaal niets. Las ook dat het pas vanaf 10 maanden mocht, tegen die tijd hoop ik toch dat V. redelijk netjes kan eten.
pi_134202537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:21 schreef danic het volgende:
Even nog kort over mezelf (even ego tussendoor): ik had gisteren mijn eerste gesprek bij de psycholoog. Ze gaat mijn situatie voorleggen bij haar collega's. De vraag is of er bepaalde karaktereigenschappen zijn waarin we iets kunnen doen voor rust en structuur of dat ze me gaat doorverwijzen voor een onderzoek op ad(h)d.
Ik sta er niet van te kijken want ik heb dit 10 jaar geleden al eens aangekaart bij mijn toenmalige huisarts maar die nam me niet serieus.
Ik wordt volgende week teruggebeld en dan hoor ik van haar of ik doorverwezen wordt of niet.
Best spannend allemaal.
Heel spannend. Succes :*
  donderdag 12 december 2013 @ 20:42:57 #238
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134202585
Het lijkt me ook helemaal niets. En net wat je zegt Laiv. Tegen die tijd is het ook niet meer nodig>
Zonde van het geld.
pi_134202590
Keshet wat een leuke spam. Veel plezier in het dreumestopic :*
pi_134202599
Netjes eten met 10 maanden laiv, met bijna 6 wordt het hier eens wat. :D
pi_134203040
Omen wauw wat fijn!

Dat sabbelzakje, ik snap niet echt hoe het werkt, maar klinkt niet echt als iets onmisbaars. Meer als iets wat ik maar al te graag mis :P

Keshet, tot gauw!

Ik heb trouwens wel vandaag een drinkbeker gevonden waar baby water uit drinkt! *O* Beker nummer vijf, eindelijk een succes. Wel fijn, was soms zo moeilijk met vocht als ik niet in de buurt was of even slokje tussendoor.
pi_134203080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:43 schreef L-E het volgende:
Netjes eten met 10 maanden laiv, met bijna 6 wordt het hier eens wat. :D
Nou ja, wat ik meer bedoelde is dat ze het dan zelf vast kan houden en kan slobberen... Mijn 2,5 jarige zat vanavond ook heerlijk te knoeien en met een wortel in zijn toetje te roeren...
  donderdag 12 december 2013 @ 20:53:11 #243
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134203399
Of met mijn baby dan, die vanmiddag in een onbewaakt ogenblik in zijn kinderstoel, zijn bakje met fruithap besloot om te keren op zijn broek en tafeltje en "gelukkig" leeg omgekeerd op de grond gooide.
pi_134203613
Oh wat fijn Olf! (Ik had gisteren gevraagd of er mensen waren die nog tips hadden voor mijn flesweigeraar, maar ik heb eigenlijk alleen een reactie van Lot gezien - waarvoor dank - maar als er nog iemand is met een briljant idee: deel maar, toe!)

Ik vind die slobberstok wel grappig voor de katten. Gewoon een stuk vis in doen en dan toekijken hoe ze compleet gek worden. O+
pi_134203684
Tot volgend jaar voor een paar dagen Keshet! :W

Omen wat fijn!! *O*

Haha dat nubyding doet me aan iets denken dat de prenatal normaal niet verkoopt :D

Hier vandaag voor het eerst alleen op pad geweest met M. Naar het consultatiebureau voor de gehoortest en daarna een rondje in het winkelcentrum daar. Ik voelde mezelf best wel stoer. :@ :+ Het is echt een hele onderneming, pfff 3 hoog met maxi cosi sjouwen...
  donderdag 12 december 2013 @ 20:57:14 #246
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134203695
LE, m'n aanbod van de breastflow staat nog steeds :). Uitproberen, bevalt ie niet, stuur je m terug.
pi_134203860
Ohja, tnx XM, een vriendin van me heeft m ook staan dus die mag ik gaan proberen. Ik blijf echter het gevoel hebben dat het niet aan de fles ligt, maar hopelijk heb ik dat mis.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:06:32 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134204292
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:59 schreef L-E het volgende:
Ohja, tnx XM, een vriendin van me heeft m ook staan dus die mag ik gaan proberen. Ik blijf echter het gevoel hebben dat het niet aan de fles ligt, maar hopelijk heb ik dat mis.
Waar denk je zelf aan dan? Wel fijn dat je de BF kan lenen. Hopelijk pakt ie die gewoon!
pi_134204448
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Waar denk je zelf aan dan? Wel fijn dat je de BF kan lenen. Hopelijk pakt ie die gewoon!
Ik denk dat hij gewoon borstfan is en uit principe geen fles meer wil. :')
  donderdag 12 december 2013 @ 21:16:28 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134204848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef L-E het volgende:

[..]

Niet naar Nutricia geluisterd, ik hoor het al!
  donderdag 12 december 2013 @ 21:18:12 #251
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134204931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef L-E het volgende:

[..]

Tot je baby tandjes heeft en in je borst hapt. Auw.
pi_134204993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Tot je baby tandjes heeft en in je borst hapt. Auw.
Je hebt geen tanden nodig om de kaakklem toe te passen. ;(
  donderdag 12 december 2013 @ 21:21:25 #253
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134205101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef L-E het volgende:

[..]

ik wil het niet weten. dan vloek je alles bij elkaar denk ik.
D had ik heel af en toe nog aan de borst bij wijze van troost, om hem te kalmeren. Tot hij hap deed met toen nog die 2 tanden. :X
  donderdag 12 december 2013 @ 21:31:31 #254
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134205583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Een heel ander soort jaws of life :P
pi_134206515
Ik heb weer een boel gemist vandaag.....

Angelatje welkom! Wat sneu dat hij zo moet hoesten ;( En je kan altijd bellen voor overleg. Ik bel ook wel eens, niet zozeer omdat ik heel bezorgd ben, maar ook om even ruggespraak te houden over hoe te handelen. Daar zijn ze ook voor.

Wat een schattige foto's Omen. Wat is ze daar nog mini. Zo'n verschil met een zittende baby he O+

Mandy, misschien spuit 11 maar ik sluit me aan bij de rest: niet en granen en voeding voor hongerige baby's. En ik vind die curve er prima uitzien dus ik snap het probleem niet zo :? En beterschap!

Wat heftig Juud, ik hoop dat jullie in elk geval nog een aantal mooie foto's hebben kunnen maken met je vader en je meisje. Ik kan me voorstellen dat dat heel waardevol is. Heel veel sterkte :*

Mooie stats GotC! Hopelijk heeft hij niet teveel last van de prikjes.

Wat sneu Fieder. Wat moet ik me voorstellen bij een ontstekingsremmer? Geen antibiotica?

Spark, fijn dat je contact hebt gehad. Maar heb je het gevoel dat je nu iets verder bent gekomen? Goed om iig ook contact te zoeken met een pre-logopediste.

FR, wat een lieve foto O+

Omen, fijn dat je mag blijven. Maar wel vervelende situatie. Zorgt toch altijd voor veel onrust he.

Danic, fijn dat het voor jou niet onverwacht komt. Wel spannend inderdaad.

Becky, je arme meisje ;( sterkte en beterschap :* En wat een ongelukkige timing.

Olf, fijn dat de nacht al iets beter is gegaan. Hoop echt dat ze er snel minder last van heeft. Wat een drama lijkt me dat. Slimme tante hoor O+

Nin een tandje *O*

En kleine Ean O+

Wat klinkt dat ontzettend schattig MM! En inderdaad echt al dreumesstreken. Wat dat betreft zijn de mijne nog echt baby's :D

Keshet, :W met je knappe dreumes!

Wat is dat voor een rare eet uitzuig speen :o Ik zie daar ook geen toegevoegde waarde in hoor :N

Mabawa voor het eerst erop uit *O*
pi_134206630
Wauw Kyara...

Ik heb al een uur een notepadwindowtje open staan om ook eens uitgebreid op iedereen te reageren, maar het komt er niet uit vandaag.. sorry...

Het enige wat ik so far had was
quote:
Ow.. die kaakklem.. daar is Femke ook goed in... :( Moet er niet aan denken dat ze dat doet met van die mooie verse witte, maar vooral scherpe tandjes!
:N
  donderdag 12 december 2013 @ 21:55:35 #257
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134206888
Hulde voor je megapost kyara!

Vandaag idd overdag geen granen meer gegeven, alleen met de avondfles en dat ging vandaag heel goed. Babymeneer heeft bij vlagen sinds gisteravond lichte verhoging en voelde zich vandaag niet opperfit. Dat maakt dat hij die granen nu ook niet miste. We houden vol.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:55:50 #258
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134206901
Kyara _O_ Een tweeling, een dreumes, mod zijn én monsterposts!
pi_134208203
Ik heb er ook heel lang overgedaan met een rondspoken de dreumes en het voeden van 2 baby's tussendoor :')

Hier trouwens vandaag naar Intratuin en Ikea geweest. Was heel leuk. Meisjes vonden de Intratuin wel grappig met al die lichtjes maar als die bejaarden die de kinderwagen indoken wat minder dus uiteindelijk met 3 schreeuwende kinderen de winkel uit :') Ikea vonden ze wel leuk. Eten en lekker rondkijken! En daarna slapen in de wagen (en dit keer gelukkig mensen die er rekening mee hielden dat ze sliepen en dus op afstand keken.
pi_134208574
Klinkt gezellig Kyara!

Ik vind het zo leuk dat we ineens van alles kunnen doen met Sticker omdat hij zich voor het eerst bewust lijkt van zijn omgeving. En hij kan zitten, dus binnenkort fietsstoeltje op de fiets! Hallo vergrote actieradius!
pi_134208791
Wow Kyara, wederom zo'n mega-sociale post! _O_

Wij zijn gisteren (toevallig?) ook naar de Intratuin geweest! Nin heeft daar voor het eerst in een winkelwagentje gezeten :D Ik heb ergens foto's, maar die moet ik nog op de computer zetten, komen morgen oid! Ze vond het in ieder geval best wel hip, maar op het eindje wilde ze toch liever nog even gedragen worden O+

Jammer van die bejaarden :') Maar gelukkig ging het in de Ikea beter!
Bij Intratuin hebben ze wel handige karren waar 2 kindjes in kunnen zitten!

Verder denk ik ook:
- dat kindjes met 10 maanden nog niet per se echt netjes eten ;)
- dat een sabbelzakje desondanks geen echte noodzaak heeft ;)
- en dat kindjes (met of zonder tanden) niet per se in je borst hoeven te bijten. Tenminste, hier houdt ze altijd netjes d'r kaken van elkaar, zonder en met tanden!
  donderdag 12 december 2013 @ 22:38:38 #262
381212 Gulara
From the future
pi_134209005
Ik vind bejaarden ook eng. :'(
Ik ga even bijlezen en uitgebreid reageren.
pi_134209260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:34 schreef bellelena het volgende:
Bij Intratuin hebben ze wel handige karren waar 2 kindjes in kunnen zitten!
Oh, niet op gelet maar ik ga eens kijken. Dat zou wel superhandig zijn :Y
pi_134210046
Nog even wat foto's spammen. Rechtsonder dus de reactie op de bejaarden _O-

(ik vind ze als ze slapen helemaal veel op elkaar lijken. Geen idee wie wie is :@ )

En J had het ook voor elkaar :')
pi_134211838
Ik vind dat zo'n gek idee! Maar qua karakter zijn ze wel heel verschillend, dat vind ik mooi O+
Die capuchonfoto's :D
Enne.. Heb jij een Ikea-abonnement?
pi_134211875
Oh Juud, ik wilde je nog condoleren. Heel veel sterkte de komende tijd :* en de tijd daarna ook natuurlijk, je begrijpt wat ik bedoel.
  donderdag 12 december 2013 @ 23:34:28 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134211953
Die rechtsonder is episch :D.
pi_134212288
Ja, het zijn wel 2 eigen individu'tjes. Hoewel ze ook daarin nog best op elkaar lijken. Nu is D de fellere maar een paar maanden geleden was J dit. Misschien wisselt het straks ook weer.

En Ikea is hier redelijk in de buurt plus voldoende parkeergelegenheid, ruim opgezet en goedkoop restaurant met voldoende kinderstoelen. Ik hoef met 3 kinderen niet naar het plaatselijke Hema restaurant te gaan......
pi_134212289
Omen wat goed dat je mag blijven!

GotC nu snap ik pas waarom die mails van Nutricia altijd te laat komen :')

Tally die laatste foto van je oudste, zó ondeugend! O+

Becky, ik hoop dat je je meisje snel weer thuis hebt en dat ze opknapt, wat een schrik!

Zo. Ik ben weer een soort van bij :)

F is nog steeds niet in z'n hum, na drie nachten heibel slaapt hij nu al twee uur O+
Hij is heel labiel, staat nu echt rechtop in de box en klakt met z'n tong als opa het voordoet en kijkt dan heel trots (zo lief!) en een seconde later is alles een reden om te huilen. Liefst heel zacht en hoog met een oorwurmsnoet.
Ik vind het eigenlijk erg lief allemaal, maar ook sneu. Hij is schor, drinkt zo'n 400 cc per dag, dat mag wel weer omhoog binnenkort. En ik hoop erop dat de oude nachten weer terugkomen natuurlijk :+
Maar het lijkt alweer de goede kant op te gaan!

Door werk plus plakbaby wat minder hier geweest, rustig wel ;)
pi_134212438
Wat sneu suiker. Hoop dat hij snel weer de oude is.
pi_134212518
Ik bedenk net, zo'n heel verhaal en ik maak me niet eens zorgen om F!
Komt wel goed :)
Becky zegt alleen "ze ligt int ziekenhuis"
Bikkel!
  vrijdag 13 december 2013 @ 01:57:25 #272
381212 Gulara
From the future
pi_134214361
Loj, muggen! Muggen en kou is wel heel oneerlijk! :(

Angelatje welkom! :s) En goed dat je gebeld hebt. En huilen schmuilen, is toch logisch als je je zorgen maakt. Helemaal niet gek. :*

GotC fijn dat het goed ging met de prikjes. En even bijna rollen! :o

Mandy er zijn al veel goede adviezen gegeven. En ik vind de grafiek ook niet heel ernstig, zo erg zwaar is ie toch niet. Wel rot dat je je zorgen maakt. :* En beterschap.

Fieder, arme L. dat klinkt heel zielig. ;( :*

Sparkling, wat een zorgen. Hopelijk is er snel duidelijkheid. :*

F_r beterschap. :* Ook voor Sac je kleine spekkie. O+ En wat was ean een kleintje!

Limone wat zul jij lekker ruiken! ;)

Danic zeker spannend. Maar het lijkt me ook fijn dat je serieus wordt genomen. Succes ermee. :*

Becky wat stom. :'( Hopelijk knapt ze snel op en is er dan extra groot feest. :*

Bubseltje fijn dat S. goed gegroeid is. :s)

Olf fijn dat het beter gaat met de pokken. Meer dan een uur slapen is wel fijn inderdaad. :O En succes met tandje nummer 8. Ik kan tandje nummer 8 er wel uitkijken.
En goeie vormenstooftruc! Out of the box denken, ik hou er van! O+

Belle boventandjes zijn leuk. *)

MM klinkt gezellig! :P Hier ook zo'n sloopkogel.

En voor mijn Nutricia opinie, zie dummietopic.
  vrijdag 13 december 2013 @ 02:16:06 #273
381212 Gulara
From the future
pi_134214438
Oh Keshet! O+ O+ O+ Wat een heerlijk kind! Tot over een paar maanden. :W

Omen wat fijn! *O*

Ja mandy wij hebben zo'n eetsabbelding. Drie keer gebruikt voor glibberfruit. Het idee was om er bij warm weer ook waterijs in te doen. Nog niet gedaan trouwens. Je kan prima zonder. ;)

Olf kan ze helemaal alleen drinken uit die beker? :o

LE geen tips voor je flesweigeraar hier precies het omgekeerde probleem. }:| En al bijna op de fiets, leuk!

Mabawa. Dat is zeker stoer. :s)

En iedereen naar de intratuin. Dat lijkt me echt een goed babyuitje inderdaad.

Kyara, worden ze nou elke keer leuker? :? O+ O+ En die rechtsonder is priceless. En een hele accurate reactie op bejaarden.
En hoe heeft J. dat nou voor elkaar gekregen?

En F. uit z'n hum. Beterschap. :* Gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken. ;)
  vrijdag 13 december 2013 @ 02:21:36 #274
381212 Gulara
From the future
pi_134214454
En Piupdate.

Haat aan tand nummer acht. }:|
Hij was gisteren bij papa niet te genieten, dus vandaag doen we allemaal leuke dingen om het em niet te lastig te maken.
Het is ook een hoop. Tijgeren, optrekken, staan, langs dingen stappen, weer gaan zitten. En dat de hele dag door. Gewoon omdat het kan. Zelfs als je er eigenlijk heel moe van wordt. :') Vandaag werd er zelfs ook gekropen.

We zijn net tussen slaapje een en twee naar de speeltuin geweest. En dat was heel tof! Hij vindt alles leuk. Glijden, schommelen, draaien, hobbelen, klauteren, andere kinderen, vogels, honden. O+
Nu maar een boterham. Hij eet en drinkt als een natte krant, dus dat zal wel snel klaar zijn.
pi_134215124
Kyara. Die foto's O+

Suiker hopelijk gaan de nachten gauw weer beter. :*

Gulara wat gaaf dat je naar de speeltuin bent gegaan O+
  vrijdag 13 december 2013 @ 07:49:56 #276
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134215128
Intratuin *O* . J. is er laatst met oma geweest, was een groot succes, dus volgende week gaan we samen O+ .

Kyara, arme J. en D. met de bejaarden. Ik zou er ook van schrikken hoor. J. lacht altijd heel lief naar ze, weet ook niet hoe ie dat zo aanvoelt :*

Ik doe trouwens even driewerf *O* *O* *O* voor J.'s nacht. Afgelopen nachten van 3 tot 5 huilen, en nu ging ie na een nachtelijk flesje weer lief slapen, en ik hoor m nu (7.00u) wakker worden (ja de kat maakte mij al eerder wakker :( )

En verder:
Arme Isabel, hopelijk is ze snel weer thuis...
Tandjes zijn niet leuk, hier van 3 naar 6 in een maand :(, inclusief bijbehorend slecht slapen dus...

En nu ga ik ontbijten, voordat t zo weer 10 uur is, en ik nog in badjas zit...
pi_134215137
Wow Gulara wat kan Pi veel ineens :O
Hij heeft D ingehaald (zal ze niet leuk vinden.... ;) ) Hopelijk is die tand snel door zodat hij er geen last meer van heeft.

J was trouwens een boekje aan het lezen en besloot toen om op haar buik te gaan liggen. Ze rolde zo onder het boek door een tijgerde weg met het boek op haar kont. En toen ging ze piepen. Maar ik moest eerst eveneen foto maken.... *insert evil smiley*
pi_134215180
Gister iets teveel prikkels gehad geloof ik. Vannacht om de 1 a 1,5 uur en soms sessies van 45 minuten of zo. En D wilde om 6 uur niet meer loslaten (au). Eindelijk losgekoppeld en getrost, ging ze spelen. Dus D ligt hier nu gezellig naast me te gymnastieken en te kletsen O+ Proberent e slapen heb ik maar opgegeven want ze ging steeds half op me liggen te "boeh-en" en te "pffffrrrrrt-en" terwijl ze ondertussen mijn neus wilde pakken en mijn haar als rammelaar gebruikte :D

Nu is zus ook wakker dus tijd om op te staan.

(Trouwens ook nog een briljante foto van M in het dreumestopic voord e liefhebber, onder de spoiler)
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:18:31 #279
381212 Gulara
From the future
pi_134215352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 07:50 schreef Kyara het volgende:
Wow Gulara wat kan Pi veel ineens :O
Hij heeft D ingehaald (zal ze niet leuk vinden.... ;) ) Hopelijk is die tand snel door zodat hij er geen last meer van heeft.
Nou echt opeens hoor, ik denk dat ie straks iemand probeert te imponeren. ;) Ik vind het maar vermoeiend. (Jij ook al hence the smiley! :o ) Een jaar geleden rekende ik op een luie slaapkopbaby. How wrong was I. 8)7
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:18:51 #280
381212 Gulara
From the future
pi_134215356
Even op zoek naar M. O+
pi_134215386
L-E ik zag ergens dat het tips vraagt voor flesweigeren maar kan je originele post daar over niet vinden en weer dus niet waar precies het probleem ligt of wat he al geprobeerd hebt. Maar mijn tip is schakel een (pre)logopedist in die zijn daar in gespecialiseerd! Die kan kijken naar je tepels, hoe je kind aan hapt welke speen het best op je tepels lijkt en waar het probleem zit, dan heeft ze gericht tips ipv de hele berg tips die op internet staan.

Hier heeft het uiteindelijk geholpen haar te laten wennen aan iets anders in de mond dan de borst (dus een vinger) om te zorgen dat haar kokhals reflex iets minder gevoelig werd (dat was hier een probleem) en in het begin na een voeding de fles aan te bieden en later er voor. Wat uiteindelijk werkte was toen ik haar slapend een zuigbeweging zag maken haar slapend de fles gegeven en waarrempel dronk ze er uit! En van daar uit zijn we op gaan bouwen
pi_134215442
Keshet ik zie nu je foto's pas, geweldig O+ veel plezier in t volgende topic!

Kyara ik ga zo even M spieken..
Dat gekeet in bed vind ik trouwens zo leuk!

En bedankt voor jullie beterschapswensen, F slaapt nog en ik ben er nul (!) keer uitgeweest vannacht! O+
pi_134215469
Oh Gulara dat gaat hard ineens! En zo herkenbaar, soms gaat F kruipligstaanzitligzitkruipstaanzitstaankreunzitkreunstaankreunkruipkreunrolhuilen :') :D
Teveeeeel! Doe es rustig!
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:47:04 #284
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134215668
Meurnings hier rise and shine. Hopelijk vandaag naar huis. Ze is iig van de monitoring af.
Kan de foto alleen niet in spoiler zetten.
pi_134215680
Wat een lieve voetjes heeft ze zeg! O+ Naast de lieve rest uiteraard ;)
En die boerderij is ook top!
Ik hoop van harte dat ze straks weer thuis is.
pi_134215950
becky, waarom is ze opgenomen? Veel sterkte!

hillie, thanks voor het meedenken! De achtergrond: Sticker heeft vanaf heel jong al uit een fles gedronken (hij was prematuur en had niet altijd de kracht voor de borst). Toen hij 8 weken was kon hij fulltime aan de borst, maar zeker 2 keer per week kreeg hij afgekolfde melk uit een flesje, geen enkel probleem. Sinds hij ongeveer zes maanden is lijkt hij de fles niet meer te snappen/willen. Hij kauwt er op, draait zijn hoofd weg, wordt boos. Ook met enorme honger, hij lijdt liever honger dan dat hij de fles pakt. De borst is geen enkel probleem.

En nu moet ik even een baby in bed doen, want hij moppert. (Zo lief is dat, klinkt als een hinnikend paardje O+ )
pi_134216065
Megaposts!

Becky wat fijn dat ze van monitoring af is, ze ziet er goed uit op de foto en hopelijk voelt ze zich ook zo :)

Kyara, lekker Ikea afstruinen! Echt goed, zulk soort uitstapjes met drie kinders. Over een jaar dartelen er gewoon drie om je heen, en doen ze tikkertje enzo. O+

Suiker wat fijn van je nacht! Hier ook stukken beter!

Gulara, speeltuin jee! Mijne vindt speeltuinen ook leuk maar daar vind ik het nu echt te koud voor. Herkenbaar ook, dat alle dingen tegelijk willen doen! Dat is hier wel gestopt toen de nieuwigheid er af was. Ieeeeetsjes langer 1 activiteit tegelijk ;) al kan ze altijd al best een half uur met d'r stapelbekers spelen maar toen lopen en staan en allee nieuw was werd dat allemaal heel snel afgewisseld.
pi_134216140
Wat een leuke uitjes allemaal O+ intratuin, ikea, speeltuin
Becky ik hoop dat jullie naar huis mogen

L is nog steeds ziek, hoest veel. Gistermiddag heeft hij 4 uur geslapen :o en toen vannacht ook weer maar 1 speenmoment. Shock!!

Vandaag is hij 41 weken, net zo lang uit als in de buik O+

SPOILER
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:46:29 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134216571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:20 schreef Fieder het volgende:
SPOILER
Tegenvaller, ik verwachtte een toffe foto in je spoiler...

Ik ga maar niet kijken op TLC denk ik :+
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:50:36 #290
381212 Gulara
From the future
pi_134216655
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:20 schreef Fieder het volgende:
Net zo lang uit als in de buik O+
*O* Hier ook! *O*
pi_134216678
Gulara en Fieder O+ *O*
pi_134216779
Mooie mijlpaal! *O*

Hij staat hier voor maandag in de agenda: 33+5 O+
pi_134216784
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Gulara het volgende:

[..]

*O* Hier ook! *O*
*O* en goed gelukt dat ze zijn! *O*
Mm sorry :D foto komt nog
pi_134216918
Mooie mijlpalen Fieder en Gulara *G* *G*

L-E, de jouwe zal wel wat dubbel zijn :*
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:06:29 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134216979
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:57 schreef Fieder het volgende:
Mm sorry :D foto komt nog
*O* *O* *O*
pi_134217008
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:03 schreef Kyara het volgende:
L-E, de jouwe zal wel wat dubbel zijn :*
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:18:39 #297
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134217220
We mogen weer naar huis! Ze heeft een viraal virus maar weten niet welke. Verjaardagsfeest is afgezegd dus lekker rustig weekend. Die halen we wel in volgend jaar. Of tussen kerst en oud en nieuw
pi_134217243
Fijn dat jullie naar huis morgen Becky. Heeft ze nog iets van AB of zo? Hoop dat ze snel weer opknapt. :*
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:23:00 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134217334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:18 schreef becky27 het volgende:
We mogen weer naar huis! Ze heeft een viraal virus maar weten niet welke. Verjaardagsfeest is afgezegd dus lekker rustig weekend. Die halen we wel in volgend jaar. Of tussen kerst en oud en nieuw
Oooh fijn dat ze naar huis mag Becky! Ik had t nog niet gezegd maar wat klote dat ze opgenomen was, en dat nog wel als ze bijna jarig is... Hopelijk gauw een knalfuif voor dr! *O*
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:31:36 #300
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_134217550
Nope geen ab, dat werkt niet bij virussen, alleen bij bacteriën. Alleen een puffer met ventolin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')