+1quote:Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef Limone het volgende:
Verder hoop ik dat ze het hoarden en het WOGgen/SOGgen/LOGgen/uitstelgedrag van ons zo irritant vindt, dat ze gaat compenseren met een lege kamer en dat ze alles op tijd af heeft
Hier kwam de vraag of ie al een bankrekening had van mijn vader de dag nadat ik op dag 8 uit het ziekenhuis kwam (en J. daar nog bijna 2 weken moest blijven). Daar was ik toen helemaal niet mee bezig, was al blij dat ik zelf naar de uitgang van het ziekenhuis kon lopenquote:Op woensdag 11 december 2013 12:37 schreef Tally het volgende:
De kindjes hadden nog geen bsn en mijn man stond al bij de bank
+1!quote:Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef Olf het volgende:
Oja het is nu heel grappig om met baby op straat te lopen. Eerst zien mensen een schattige baby met een mutsje in de draagdoek, en dan draait ze d'r hoofd om en zie je mensen echt vannaar
en
en dan proberen ze naar mij toe zo normaal mogelijk te doen maar ze ziet er gewoon echt redelijk oncharmant uit.
Ook +1. Dat hoop ik inderdaad ook nietquote:
quote:Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
J. wilde ook een tijdje geen flessen. Uit een beker drinken wil ie wel. Misschien de moeite om eens te proberen? Wij hebben zo'n beker van Difrax, is makkelijker voor ze:quote:Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik breek even ongegeneerd in hoor![]()
E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.
Hoe krijg ik in hemelsnaam voldoende voeding bij haar binnen?
Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:58 schreef Olf het volgende:
Lastig Spark! Mijne drinkt ook zooo slecht uit alles wat fles of beker is maar hebben gelukkig altijd borst gehad.
Maar ik zou eerlijk gezegd niet overgaan tot strak maar 3 flessen aanbieden. Als zij liever 6 keer een beetje heeft, is dat toch niet per definitie fout, al is het afwijkend? Kan juist goed zijn dat ze niet eet en drinkt omdat het moet maar omdat ze dorst of honger heeft. Maar dus alsnog lastig dat het zo weinig is in totaal. Hier vindt baby slokjes uit een dopje van een fles heel grappig.
Zit er geen naar plekje in haar mond?
*ontlurkt*Je zou kunnen overwegen om contact op te nemen met een pre-logopedist, die werken veel met jonge kinderen die voedselweigeren. Ze werken vaak ook nauw samen met een kinderdiëtiste, die dan bijvoorbeeld kan doorrekenen hoeveel je kind nodig heeft. Mijn moeder is logopedist en die vertelt over situaties die erg lijken op wat jij nu vertelt. Vaak zijn het vrij simpele technieken en truukjes die een boel kunnen schelen. Ik zou het je echt adviseren, eventueel in overleg met de kinderarts, daar lopen jullie ook toch?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik breek even ongegeneerd in hoor![]()
E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.
Ja dat kunnen ze wel zeggen, maar kijken ze ook naar de reden waarom het eten zo moeizaam gaat of moeten jullie maar gewoon van alles proberen zolang er maar wat in gaat?quote:Op woensdag 11 december 2013 14:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?
Niet? Ik vind het zo lastig..
Het is zo frustrerend als ze huilt omdat ze honger heeft en dan na 40 cc ook weer stopt met drinken en begint te schoppen en haar hoofd alle kanten opdraait. Eerst hielp het dan om haar gewoon even te laten spelen en dan nog eens aanbieden maar dat werkt ook niet meer. We hadden naar aanleiding van het afbuigen van de curve contact gehad met het ziekenhuis vorige week die het overigens nog geen reden tot zorg vonden maar die zegt dat we 3 keer 180 moeten geven en dan heeft ze voldoende melk binnen. Maar jemig, ik krijg er nooit 3 keer 180 in..
Het eerste ziekenhuis heeft een röntgenonderzoek laten doen terwijl ze contrastvloeistof dronk en dit ziekenhuis gaat er vanuit dat het slecht drinken door onrust komt en richten zich dus op RRR'enquote:Op woensdag 11 december 2013 14:49 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja dat kunnen ze wel zeggen, maar kijken ze ook naar de reden waarom het eten zo moeizaam gaat of moeten jullie maar gewoon van alles proberen zolang er maar wat in gaat?
dit dusquote:Op woensdag 11 december 2013 15:10 schreef L0t.. het volgende:
SparkDat lijkt me ook echt heel naar als het eten/drinken zo moeizaam verloopt. Klinkt alsof jullie wel wat meer begeleiding en onderzoek nodig hebben want dit komt een beetje over als pappen en nathouden vanuit het ziekenhuis.. Ik zou zeker even bellen.
Ja, het heeft een groot deel onrust weggenomen. Qua huilen doet ze het er goed op.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:13 schreef L-E het volgende:
RRR als in rust, regelmaat en reinheid? Dat is echt niet voor alle kindjes de oplossing voor onrust (ik hoef het hier niet te proberen iig). Heeft ze er baat bij?
Hoe voel je je zelf onder hoe jullie worden begeleid Spark?
dat vraag ik me ook altijd af, daarvoor gingen baby's niet in bad of zoquote:Op woensdag 11 december 2013 15:16 schreef L-E het volgende:
Hoe kom ik trouwens bij reinheid? Dat woord is sinds 1956 al niet meer gebezigd.
Dit! Ze zeiden ons bij de intake dat ze van ouders eerst verwachten dat ze zich aan dat RRR schema houden en de problemen die dan nog blijven worden verder onderzocht.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het RRR een startpunt is en in veel gevallen zal het ook wel werken. In jullie geval niet dus ik zou zeker weer aan de bel trekken. En blijf bij je gevoel als er voor jouw gevoel meer aan de hand is dan alleen onrust, laat je dan niet met het kluitje in het riet sturen.
Flesweigeren ging bij ons over door oefenen oefenen oefenen. Gewoon elke dag even aanbieden, geen druk, maar gewoon proberen. Ineens snapte ze het (na weken proberen). Maar dat was in de eerste maanden, voordat ze überhaupt ooit uit de fles had willen drinken.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Ik hoor graag hoe het verder gaat Spark. Succes en sterkte ermee.
Mijn flesweigeraar is overigens ook heel overtuigend in zijn standpunt. Tuitbeker geprobeerd, maar daar kwam zoveel uit dat hij zich verslikte en heel boos werd en natuurlijk daar ook niet meer uit wilde drinken.Voor nu is het niet erg, maar wij willen binnenkort eigenlijk iets doen zonder kinderen, dan moet hij wel iets drinken natuurlijk. Want niet drinken = paniek/huilen, en dat wil niemand.
Dus, voor ons nog tips om een jongetje dat zes maanden lang probleemloos uit de fles dronk weer terug aan die fles te krijgen?
Mijn oudste is 2 jaar en 8 maanden en weegt 12 kiloquote:Op woensdag 11 december 2013 15:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
L-E
Spark, wat enorm vervelend zeg. M'n schoonzus heeft ook zo met haar dochter en de fles lopen tobben en nog steeds gaat dat niet al te best. Ook bij de ka geweest enzo, heeft nooit echt geholpen maar S is nu 8 mnd en ik geloof 11 kilo
...
Succes
Neequote:Op woensdag 11 december 2013 15:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook altijd af, daarvoor gingen baby's niet in bad of zo
Ik zou staan op een verwijzing naar een pre logopedist. Anders via je huisarts die verwijzing proberen te krijgen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:33 schreef .Sparkling. het volgende:
Ahh, die arme kleintjes moeten heel wat pijn doorstaan voor ze eindelijk kunnen wat ze moeten kunnen![]()
De verpleegkundige gaat morgen overleggen met de kinderarts maar zegt dat het naar aanleiding van ons verhaal wel erg moeilijk is om wat voor onderzoek dan ook te doen. Dat klinkt weinig hoopvol..
En ze moest WEER haar laatste lengte en gewicht weten, dat hebben we vorige week nog doorgegeven![]()
E. woog vorige week trouwens net 6 kilo. Bijna 7 maanden en nog geen 2,5 kilo zwaarder dan bij geboorte, klein ding
Hiervoor moet ik even uit de lurkstand want dit is zooooo herkenbaar!quote:E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
ik heb hem even voor je gefixt.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:37 schreef BekerThee het volgende:
Oh en quoten is blijkbaar nog te hoog gegrepen voor mij :-) sorry!
Hey!quote:Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb geen leven blijkbaar, ben denk ik in m'n eentje de facebook-babymeet-pagina aan het volschrijven
Ben blij dat je nu komt helpenquote:
Niet in je eentje!quote:Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb geen leven blijkbaar, ben denk ik in m'n eentje de facebook-babymeet-pagina aan het volschrijven![]()
Positieve noot: dat kan dus, omdat J. lekker slaapt! Nu ten minste, de afgelopen nachten was t van 3 tot 5 heul heul hard huilen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik hoop dat Riley de 7 kilo haalt met haar elf maanden volgende week. Ik heb goede hoopquote:Op woensdag 11 december 2013 17:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en Spark, E eet best goed, maar ik ben benieuwd of ze volgende week met haar 8 maanden de 7 kilo haalt hoor
quote:Op woensdag 11 december 2013 20:44 schreef Limone het volgende:
Waarom GotC? Hij krijgt toch geen prikjes?
quote:Op woensdag 11 december 2013 20:44 schreef Limone het volgende:
Waarom GotC? Hij krijgt toch geen prikjes?
Of bedoel je voor de andere kindjes?
quote:Op woensdag 11 december 2013 20:43 schreef L-E het volgende:
Juud, wat verschrikkelijk!Veel sterkte.
(Die rare post van mij vanmiddag was het gevolg van de laptop niet opruimen als je de baby boven gaat voeden)
En wat ga je nu met je dag doen?quote:Op woensdag 11 december 2013 21:29 schreef Gulara het volgende:
En hij was om 5:30 wakker. Normaal geen probleem want dan wil ik toch opstaan om te gaan zwemmen. Maar er is helemaal geen zon. Mooiweerzwemmer.
Ik wist het al wel dat hij met zijn gewicht iets boven zijn lijntje zit, maar een maand geleden bij de cb-afspraak was het minder erg blijkbaar. toen was 68 cm en 8,2 kg. had meneer zijn poepluier 's ochtends ipv 's middags gehad had het ook al 200 gram gescheeldquote:Op woensdag 11 december 2013 22:14 schreef LadyBlack het volgende:
Te zwaar? Had je dat zelf ook ingeschat mandy? Ik had het niet gelijk van de foto's gezegd. Wat krijgt D allemaal op een dag nu dan? En hij gaat nu natuurlijk ook meer bewegen, zeker als ie al kan tijgeren!![]()
Helemaal J vergeten die zo mooi zit!Mooi gezicht hoor
en daar dan straks 2 van.... fantastisch.
Werken.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En wat ga je nu met je dag doen?
Ah, net als rijstebloem enzo dus. Toch?quote:Op woensdag 11 december 2013 22:46 schreef -mandy- het volgende:
Bij mijn weten meer verdikking en verzadiging van de voeding.
Heeft hij met die granen en rijstebloem nog die fv voor hongerige baby's nodig?quote:Op woensdag 11 december 2013 22:45 schreef -mandy- het volgende:
Ik vind zelf ook niet echt dat het heel veel is, af en toe vervang ik fruit door brood.
Wat ze wel nog zei is dat ik van 3 naar 2 flessen mag maar niet moet. Mooi niet dus. Dat zie ik niet zitten.
Die granen wil ik proberen te minderen, als hij dat wil.
kloptquote:Op woensdag 11 december 2013 22:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Ah, net als rijstebloem enzo dus. Toch?
Dat was ik me intussen ook al aan het afvragen.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Heeft hij met die granen en rijstebloem nog die fv voor hongerige baby's nodig?
Dat is in ieder geval goedkoper denk ik?quote:Op woensdag 11 december 2013 22:49 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Dat was ik me intussen ook al aan het afvragen.
Wat zouden jullie doen? Overstappen naar standaardvoeding? En dan granen toevoegen?
eva is een maand jonger en een kg lichterquote:Op woensdag 11 december 2013 17:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn oudste is 2 jaar en 8 maanden en weegt 12 kilo
Ik krijg echt geen eten in dat kind
En Juud wat ontzettend kut. Gecondoleerd! En heel veel sterkte.
Ik denk (maar ben geen expert) dat het een beetje dubbel op is.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:49 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Dat was ik me intussen ook al aan het afvragen.
Wat zouden jullie doen? Overstappen naar standaardvoeding? En dan granen toevoegen?
Volgens mij raden ze die voeding aan als ze baby te vaak wil drinken (niet verzadigd is, of snel weer honger heeft) en dan dus aan de max van de kunstvoeding zou komen.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:50 schreef L-E het volgende:
Ik heb een stomme vraag. Maar wel serieus: Hoe merk je dat je een hongerige baby hebt?
Als ze na de volle flessen blijvem huilen en andere dingen zijn uitgesloten.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:50 schreef L-E het volgende:
Ik heb een stomme vraag. Maar wel serieus: Hoe merk je dat je een hongerige baby hebt?
Krijsen na een lege fles "ik heb nog honger"quote:Op woensdag 11 december 2013 22:50 schreef L-E het volgende:
Hier krijgt ze elke fles ook rijstebloem er bij maar is inplaats van de nutrilon.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:51 schreef Olf het volgende:
Mandy, ik zou niet kiezen voor elke drinksessie iets toegevoegds hebben, meer omdat je soms gewoon iets fris wil, dus iets niet-diks. Maar ik weet er weinig vanaf, puur op gevoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. O
Dat moet enorm heftig voor je zijn geweest, al helemaal tijdens je zwangerschap. Maar wat fijn dat hij E. nog heeft leren kennen meis.quote:Op woensdag 11 december 2013 23:40 schreef Juud-- het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reactiesEn ja, het was wel een beetje onverwacht. Toen ik 34w zwanger was kwam de diagnose kanker, 8 augustus. En precies 4mnd later is hij dood door complicaties. Onwerkelijk. Maar hij heeft E. nog leren kennen en hij was zo verliefd op haar (1e kleinkind) en zo vereerd dat ze in haar 2e naam naar hem vernoemd is.. Dat maakt me heel blij. Vanaf volgende week ga ik weer meelezen en reageren op alle kersverse nieuwe moeders hier en op alle leuke foto's en verhalen.
+1!quote:Op donderdag 12 december 2013 07:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat moet enorm heftig voor je zijn geweest, al helemaal tijdens je zwangerschap. Maar wat fijn dat hij E. nog heeft leren kennen meis.
Oh enne, doe rustig aan. Denk maar eerst lekker aan jezelf, je gezinnetje en je familie
Welkom angelatje!
Dat hij het er af gaat bewegen impliceert dat hij overgewicht heeft. Het is een baby van 7 maanden, ik zou niet te veel ophangen aan de grafiekjes en gemiddelden. Dat gezegd hebbende, ik zou in ieder geval wel of stoppen met granen of stoppen met de voeding voor hongerige babies. Maar dat is vooral omdat het me niet fijn lijkt met regelmaat zo'n enorm zware voeding in mijn kleine buikje te krijgen. Lekker nergens op gebaseerd, I know.quote:Op donderdag 12 december 2013 00:04 schreef -mandy- het volgende:
Wat zouden jullie doen? Want ik zit eraan te denken om of te minderen met granen of gewoon standaard voeding proberen met granen of gewoon zo laten en hopen dat hij het eraf gaat tijgeren/kruipen/lopen?
Mooie stats Gotc!!quote:Op donderdag 12 december 2013 10:07 schreef GotC het volgende:
Zo, eerste prikjes zitten erin. Hij deed het onwijs goed![]()
Hij weegt nu 5735 gramVolgt perfect de p70 lijn. En hij maakte een beweging om van buik naar rug te rollen bij de vpk
![]()
Die denkt: och die is net moeder geworden van de eerstequote:Op donderdag 12 december 2013 10:15 schreef angelatje het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Gotc, wat fijn dat de prikjes weer geweest zijn en dat hij het zo goed doet![]()
Hier een gebroken nachtK was steeds aan het hoesten en niezen, ik vind het zo zielig
hij drinkt ook zijn flesjes maar voor de helft leeg, dus ik heb dokter maar gebeld en die komt vanmiddag even langs. Hing ik daar huilend aan de telefoon
assistente zal wel gedacht hebben
Die assistente heeft vast wel vaker huilende moeders aan de lijnquote:Op donderdag 12 december 2013 10:15 schreef angelatje het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Gotc, wat fijn dat de prikjes weer geweest zijn en dat hij het zo goed doet![]()
Hier een gebroken nachtK was steeds aan het hoesten en niezen, ik vind het zo zielig
hij drinkt ook zijn flesjes maar voor de helft leeg, dus ik heb dokter maar gebeld en die komt vanmiddag even langs. Hing ik daar huilend aan de telefoon
assistente zal wel gedacht hebben
Nee geen koorts gelukkig. Waarschijnlijk ben ik gewoon een overbezorgde moederquote:Op donderdag 12 december 2013 10:25 schreef L-E het volgende:
[..]
Die assistente heeft vast wel vaker huilende moeders aan de lijnEn enniehoe, lekker belangrijk. Heeft hij koorts?
Het is een keel+bovenste luchtweginfectie. Het was zo opgezwollen in zijn keel dat hij geen lucht meer kreeg. Door dat middeltje nam de zwelling af. Werkte echt fantastisch. Nu gaat het weer wat minder maar moet hij het virus uitzieken.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:20 schreef L-E het volgende:
Fieder, klinkt echt naar, wat had L. dan precies dat hij een ontstekingsremmer kreeg?
je woont niet in de buurt anders had ik je wat gebracht zo zonde om een heel pak te moeten kopenquote:Op donderdag 12 december 2013 12:46 schreef .Sparkling. het volgende:
Mandy, ik vind hem echt niet te zwaar hoor! Dat is toch een prachtige curve?
FR, weer bevriend met de wcbeterschap voor jullie allemaal!
Ander merk voeding, zou het zo makkelijk zijn?![]()
Ik zal eens kijken, ze krijgt nu gewoon Nutrilon standaard. En tot gisteren heb ik eigenlijk nooit nagedacht dat een ander merk voeding het zou kunnen doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door laiveneertiekje op 12-12-2013 14:09:26 ]
quote:Op donderdag 12 december 2013 14:23 schreef becky27 het volgende:
Boehoe mijn baby is in dr laatste dagen als baby zijnde weer opgenomen in het ziekenhuis. Problemen met haar luchtwegen. Sowieso 1 nachtje blijven. En verjaardag gecancelled.
ze zal echt niet te dik zijn maar ik ben dit gewendquote:Op donderdag 12 december 2013 15:44 schreef bellelena het volgende:
Spannend Danic!
Omen![]()
![]()
Ze is prachtig!
Tally![]()
![]()
Je hebt zo'n lekker stel!
Spark![]()
JuudWow, wat heftig! Een hele dikke (virtuele) knuffel!
Mandy, mijn prupke loopt qua lengte op de onderste lijn en qua gewicht op de middelste, niet elk kindje heeft precies dezelfde verhoudingen! Net als bij grotere kinderen en volwassenen. Alles wat binnen de marges zit, naar beide kanten, dat is in principe gewoon prima, ongeveer in elk denkbare combinatieKijkend naar de curve, lijken zijn lengte en gewicht me ook niet echt uit verhouding. Niet teveel zorgen maken hoor, vooral jongetjes groeien vaak in 'vlaagjes' en het kan best dat ie net wat gewicht is bij gekomen en aankomende maand opeens weer wat in de lengte gaat bijv. Dat is ook echt helemaal niet gek!
FR, ik vind Sac er gewoon lekker baby-mollig uitzien, helemaal niet dik(Wat is mijn meiske dan wel niet
)
BeckyDat is balen... Ik hoop dat ze snel weer bij jullie thuis is!
Jeetje, wat gebeuren er opeens een hoop minder leuke dingen hier in het topic! Hoop dat het snel weer een stijgende lijn wordt, das veeeeul leuker!
Gisteren is hier het eerste boventandje doorgekomen, rechts voor de kijker links! Hoop dat de tweede snel volgt en dan het slapen wat beter weer zal gaan?!
die werd ook wel dikker hoorquote:Op donderdag 12 december 2013 15:55 schreef Olf het volgende:
Oh dan was Ean echt een kleintje ja! Ik zou haar daar pasgeboren schatten, geen 16 weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7mnd
Wut? Dus 900 cc in totaal? Maar op de verpakking staat 3-4x 200. Ja ehhhhh...quote:Over het algemeen is 600 ml Nutrilon 2 per dag genoeg totdat je kindje 12 maanden oud is. [/b]Daarnaast moet je kleintje nog wel 300ml drinken, bijvoorbeeld water of thee. [/b] Dit lijkt veel minder dan je gewend bent te geven. Maar doordat je kleintje nu ook vaste voeding eet, heeft hij nu eenmaal minder plek in zijn buikje.
Ja, berekenende types, die babiesquote:Geen nachtvoedingen meer
Vanaf 6 maanden kan je kindje circa 12 uur zonder voeding. Alleen denkt hij daar zelf misschien soms anders over! Veel kleintjes die ’s nachts wakker worden, willen namelijk gerustgesteld worden of lusten graag een voeding. Als dat eenmaal een gewoonte is geworden, is het moeilijk om hen op andere gedachten te brengen!
quote:Het helpt als je kindje al alleen in slaap kan vallen. Dan slaapt hij namelijk ’s nachts ook makkelijker verder als hij wakker wordt. En hoef jij hem dus niet te komen troosten of voeden. Probeer eens om je kindje al neer te leggen als hij bijna slaapt. Op die manier maak je hem minder afhankelijk van jouw armen of zijn vertrouwde voeding om in slaap te vallen. Het zal moeilijk zijn in het begin, maar ook hier geldt: de aanhouder wint!
Jep 1710 bij geboorte afgevallen tot 1465. Die had een lange weg te gaan.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:43 schreef mousemicky het volgende:
Ean was ook prematuur toch?
Mijne was ook een ukkie, maar inmiddels al bijna een dreumes. Gaat echt te snel, vandaag was ie de hele tijd ondeugend. Lijst van streken van vandaag:
- kattenbrokjes uit bakje gooien
- kattenbrokjes eten
- klepperen met het luikje van de kattenbak (bah)
- wasrek proberen om te gooien
- aan snoer van kerstlampjes trekken en zo bijna de vaas omgooien
- plumeau te pakken krijgen en in mond proberen te stoppen
- radio aan en uit en aan en uit en aan en uit....
- bord pap op de grond gooien
En na dit alles heel erg moe zijn en niet willen slapen![]()
Maar t is echt een schat verder. Hij komt nu ook aantijgeren als ik m roep, en gaat me achterna als ik naar de wc ga
![]()
Laiv, dat gevoel heb ik ook. Maar nou was mijn collega laatst op een lezing van een kinderallergoloog en die vertelde dat je tegen allergie het beste voedingstoffen kunt aanbieden tussen de 4 en 6-7 maanden...verwarrend!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Keshet, wat leuk!
En van Nutricia had ik bij nog geen 4 maanden al een mail over de eerste hapjes, en hoe je kon weten dat je kind eraan toe was. Volgens die mail was ze er al eeuwen aantoe, maar no way dat ze al vast voedsel krijgt, als ik naar haar kijk is ze er nog niet aantoe.
Ik wil weer Rapley gaan doen, maar daar gaan ze er vanuit dat ze zelf het eten moeten kunnen pakken en naar de mond brengen. En ze begint wel te grijpen, maar meer nog niet. En interesse in ons eten is er ook nog niet. Het cb hier is er ook wel relaxed over, die vinden dat je er vanaf 6 maanden toch wel mee moet beginnen, maar tot die tijd mag je zelf kiezen. En Rapley vinden ze helemaal top.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:53 schreef Sull het volgende:
[..]
Laiv, dat gevoel heb ik ook. Maar nou was mijn collega laatst op een lezing van een kinderallergoloog en die vertelde dat je tegen allergie het beste voedingstoffen kunt aanbieden tussen de 4 en 6-7 maanden...verwarrend!
quote:Op donderdag 12 december 2013 19:58 schreef Omentielvo het volgende:
Ik mag blijven. Toch een hele opluchting
Ahhh. Beterschap voor Isabelquote:Op donderdag 12 december 2013 14:23 schreef becky27 het volgende:
Boehoe mijn baby is in dr laatste dagen als baby zijnde weer opgenomen in het ziekenhuis. Problemen met haar luchtwegen. Sowieso 1 nachtje blijven. En verjaardag gecancelled.
Oh dat is fijn nieuws!!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:58 schreef Omentielvo het volgende:
Nou idd.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:09 schreef GotC het volgende:
XM, ik vind die mails van Nutricia sowieso een beetje apart. Je krijgt de eerste automagisch vanaf je UD..maar wat als je nog niet bevallen bent? Of je kindje verloren bent? Confronterend, zo'n mail met als onderwerp 'je kindje is nu 1 week'..
quote:Op donderdag 12 december 2013 19:58 schreef Omentielvo het volgende:
Dat maakt Noor niet een 'geen rapleykind' hoorquote:Op donderdag 12 december 2013 20:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oh dat is fijn nieuws!!
Noor is (helaas) echt geen rapley kind. Stukjes zijn om van te kokhalzen en naar buiten te werken. Maar stoom en pureer ik 200 gr aan aardappel en een groente, dan gaat het op.
Wat the flying fuck is dat?!quote:Op donderdag 12 december 2013 20:22 schreef -mandy- het volgende:
Tot ziens in het dreumestopic Keshet! En wat een leuke foto's!!!
voor Omen!
Even een vraagje, ik zag deze in de aanbieding bij de prenatal.
Maar wat is de toegevoegde waarde hiervan? Ik zag hem met deze link.
[ afbeelding ]
Is voor zacht fruit. Je doet er stukjes fruit in en ze kunnen er aan sabbelen. Vooral voor dingen zoals sinaasappels zodat de velletjes achterblijven.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:22 schreef -mandy- het volgende:
Tot ziens in het dreumestopic Keshet! En wat een leuke foto's!!!
voor Omen!
Even een vraagje, ik zag deze in de aanbieding bij de prenatal.
Maar wat is de toegevoegde waarde hiervan? Ik zag hem met deze link.
[ afbeelding ]
Heel spannend. Succesquote:Op donderdag 12 december 2013 14:21 schreef danic het volgende:
Even nog kort over mezelf (even ego tussendoor): ik had gisteren mijn eerste gesprek bij de psycholoog. Ze gaat mijn situatie voorleggen bij haar collega's. De vraag is of er bepaalde karaktereigenschappen zijn waarin we iets kunnen doen voor rust en structuur of dat ze me gaat doorverwijzen voor een onderzoek op ad(h)d.
Ik sta er niet van te kijken want ik heb dit 10 jaar geleden al eens aangekaart bij mijn toenmalige huisarts maar die nam me niet serieus.
Ik wordt volgende week teruggebeld en dan hoor ik van haar of ik doorverwezen wordt of niet.
Best spannend allemaal.
Nou ja, wat ik meer bedoelde is dat ze het dan zelf vast kan houden en kan slobberen... Mijn 2,5 jarige zat vanavond ook heerlijk te knoeien en met een wortel in zijn toetje te roeren...quote:Op donderdag 12 december 2013 20:43 schreef L-E het volgende:
Netjes eten met 10 maanden laiv, met bijna 6 wordt het hier eens wat.
Waar denk je zelf aan dan? Wel fijn dat je de BF kan lenen. Hopelijk pakt ie die gewoon!quote:Op donderdag 12 december 2013 20:59 schreef L-E het volgende:
Ohja, tnx XM, een vriendin van me heeft m ook staan dus die mag ik gaan proberen. Ik blijf echter het gevoel hebben dat het niet aan de fles ligt, maar hopelijk heb ik dat mis.
Ik denk dat hij gewoon borstfan is en uit principe geen fles meer wil.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Waar denk je zelf aan dan? Wel fijn dat je de BF kan lenen. Hopelijk pakt ie die gewoon!
Niet naar Nutricia geluisterd, ik hoor het al!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon borstfan is en uit principe geen fles meer wil.
Tot je baby tandjes heeft en in je borst hapt. Auw.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon borstfan is en uit principe geen fles meer wil.
Je hebt geen tanden nodig om de kaakklem toe te passen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Tot je baby tandjes heeft en in je borst hapt. Auw.
ik wil het niet weten. dan vloek je alles bij elkaar denk ik.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Je hebt geen tanden nodig om de kaakklem toe te passen.
Een heel ander soort jaws of lifequote:Op donderdag 12 december 2013 21:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Je hebt geen tanden nodig om de kaakklem toe te passen.
quote:Ow.. die kaakklem.. daar is Femke ook goed in...Moet er niet aan denken dat ze dat doet met van die mooie verse witte, maar vooral scherpe tandjes!
Oh, niet op gelet maar ik ga eens kijken. Dat zou wel superhandig zijnquote:Op donderdag 12 december 2013 22:34 schreef bellelena het volgende:
Bij Intratuin hebben ze wel handige karren waar 2 kindjes in kunnen zitten!
Nou echt opeens hoor, ik denk dat ie straks iemand probeert te imponeren.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:50 schreef Kyara het volgende:
Wow Gulara wat kan Pi veel ineens
Hij heeft D ingehaald (zal ze niet leuk vinden....) Hopelijk is die tand snel door zodat hij er geen last meer van heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:20 schreef Fieder het volgende:
Tegenvaller, ik verwachtte een toffe foto in je spoiler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga maar niet kijken op TLC denk ik![]()
Oooh fijn dat ze naar huis mag Becky! Ik had t nog niet gezegd maar wat klote dat ze opgenomen was, en dat nog wel als ze bijna jarig is... Hopelijk gauw een knalfuif voor dr!quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:18 schreef becky27 het volgende:
We mogen weer naar huis! Ze heeft een viraal virus maar weten niet welke. Verjaardagsfeest is afgezegd dus lekker rustig weekend. Die halen we wel in volgend jaar. Of tussen kerst en oud en nieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |