+1quote:Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef Limone het volgende:
Verder hoop ik dat ze het hoarden en het WOGgen/SOGgen/LOGgen/uitstelgedrag van ons zo irritant vindt, dat ze gaat compenseren met een lege kamer en dat ze alles op tijd af heeft
Hier kwam de vraag of ie al een bankrekening had van mijn vader de dag nadat ik op dag 8 uit het ziekenhuis kwam (en J. daar nog bijna 2 weken moest blijven). Daar was ik toen helemaal niet mee bezig, was al blij dat ik zelf naar de uitgang van het ziekenhuis kon lopenquote:Op woensdag 11 december 2013 12:37 schreef Tally het volgende:
De kindjes hadden nog geen bsn en mijn man stond al bij de bank
+1!quote:Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef Olf het volgende:
Oja het is nu heel grappig om met baby op straat te lopen. Eerst zien mensen een schattige baby met een mutsje in de draagdoek, en dan draait ze d'r hoofd om en zie je mensen echt vannaar
en
en dan proberen ze naar mij toe zo normaal mogelijk te doen maar ze ziet er gewoon echt redelijk oncharmant uit.
Ook +1. Dat hoop ik inderdaad ook nietquote:
quote:Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Piekie81 het volgende:
Maar eigenlijk hoop ik vooral dat ze gelukkig zijn met hoe ze zijn en wat ze doen. En dat de mensen om hen heen daar ook gelukkig van worden.
J. wilde ook een tijdje geen flessen. Uit een beker drinken wil ie wel. Misschien de moeite om eens te proberen? Wij hebben zo'n beker van Difrax, is makkelijker voor ze:quote:Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik breek even ongegeneerd in hoor![]()
E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.
Hoe krijg ik in hemelsnaam voldoende voeding bij haar binnen?
Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:58 schreef Olf het volgende:
Lastig Spark! Mijne drinkt ook zooo slecht uit alles wat fles of beker is maar hebben gelukkig altijd borst gehad.
Maar ik zou eerlijk gezegd niet overgaan tot strak maar 3 flessen aanbieden. Als zij liever 6 keer een beetje heeft, is dat toch niet per definitie fout, al is het afwijkend? Kan juist goed zijn dat ze niet eet en drinkt omdat het moet maar omdat ze dorst of honger heeft. Maar dus alsnog lastig dat het zo weinig is in totaal. Hier vindt baby slokjes uit een dopje van een fles heel grappig.
Zit er geen naar plekje in haar mond?
*ontlurkt*Je zou kunnen overwegen om contact op te nemen met een pre-logopedist, die werken veel met jonge kinderen die voedselweigeren. Ze werken vaak ook nauw samen met een kinderdiėtiste, die dan bijvoorbeeld kan doorrekenen hoeveel je kind nodig heeft. Mijn moeder is logopedist en die vertelt over situaties die erg lijken op wat jij nu vertelt. Vaak zijn het vrij simpele technieken en truukjes die een boel kunnen schelen. Ik zou het je echt adviseren, eventueel in overleg met de kinderarts, daar lopen jullie ook toch?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik breek even ongegeneerd in hoor![]()
E. haar flessen duiken de laatste week echt een dieptepunt in en ik weet het écht niet meer. Ze komt nooit meer boven de 500 uit, drinkt flesjes van 40-70 cc. We gooien ondertussen al schepjes melkpoeder door haar fruit en groenten om maar iets extra te geven maar dat schiet ook niet op. Van yoghurt moet ze kokhalzen en zelfs ander babyzuivel van Nestle hoeft ze niet. Dan houdt ze haar mondje stijf dicht.
Extra drinken accepteert ze ook niet, zo gauw de fles in beeld komt draait ze met haar hoofd alle kanten op. We zijn nu maar bezig met een tuitbeker voor extra vocht, hopelijk snapt ze die snel.
Hoe krijg ik in hemelsnaam voldoende voeding bij haar binnen?
Ja dat kunnen ze wel zeggen, maar kijken ze ook naar de reden waarom het eten zo moeizaam gaat of moeten jullie maar gewoon van alles proberen zolang er maar wat in gaat?quote:Op woensdag 11 december 2013 14:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Volgens mij niet, al kan het misschien komen omdat ze sinds deze week een tweede tand heeft?
Niet? Ik vind het zo lastig..
Het is zo frustrerend als ze huilt omdat ze honger heeft en dan na 40 cc ook weer stopt met drinken en begint te schoppen en haar hoofd alle kanten opdraait. Eerst hielp het dan om haar gewoon even te laten spelen en dan nog eens aanbieden maar dat werkt ook niet meer. We hadden naar aanleiding van het afbuigen van de curve contact gehad met het ziekenhuis vorige week die het overigens nog geen reden tot zorg vonden maar die zegt dat we 3 keer 180 moeten geven en dan heeft ze voldoende melk binnen. Maar jemig, ik krijg er nooit 3 keer 180 in..
Het eerste ziekenhuis heeft een röntgenonderzoek laten doen terwijl ze contrastvloeistof dronk en dit ziekenhuis gaat er vanuit dat het slecht drinken door onrust komt en richten zich dus op RRR'enquote:Op woensdag 11 december 2013 14:49 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja dat kunnen ze wel zeggen, maar kijken ze ook naar de reden waarom het eten zo moeizaam gaat of moeten jullie maar gewoon van alles proberen zolang er maar wat in gaat?
dit dusquote:Op woensdag 11 december 2013 15:10 schreef L0t.. het volgende:
SparkDat lijkt me ook echt heel naar als het eten/drinken zo moeizaam verloopt. Klinkt alsof jullie wel wat meer begeleiding en onderzoek nodig hebben want dit komt een beetje over als pappen en nathouden vanuit het ziekenhuis.. Ik zou zeker even bellen.
Ja, het heeft een groot deel onrust weggenomen. Qua huilen doet ze het er goed op.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:13 schreef L-E het volgende:
RRR als in rust, regelmaat en reinheid? Dat is echt niet voor alle kindjes de oplossing voor onrust (ik hoef het hier niet te proberen iig). Heeft ze er baat bij?
Hoe voel je je zelf onder hoe jullie worden begeleid Spark?
dat vraag ik me ook altijd af, daarvoor gingen baby's niet in bad of zoquote:Op woensdag 11 december 2013 15:16 schreef L-E het volgende:
Hoe kom ik trouwens bij reinheid? Dat woord is sinds 1956 al niet meer gebezigd.
Dit! Ze zeiden ons bij de intake dat ze van ouders eerst verwachten dat ze zich aan dat RRR schema houden en de problemen die dan nog blijven worden verder onderzocht.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het RRR een startpunt is en in veel gevallen zal het ook wel werken. In jullie geval niet dus ik zou zeker weer aan de bel trekken. En blijf bij je gevoel als er voor jouw gevoel meer aan de hand is dan alleen onrust, laat je dan niet met het kluitje in het riet sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |