abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:47:57 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138239556
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees onze discussie even terug en ga je dan even schamen...

[..]

Dat is een constatering gebaseerd op meerdere topics waarin je constant mensen kleineert. Maar goed, ik zal er niet meer naar kijken. We kunnen de discussie voortzetten.
pi_138239734
is er al een track and trace app voor Volkert?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138239762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:47 schreef Richestorags het volgende:

Dat is een constatering gebaseerd op meerdere topics waarin je constant mensen kleineert.
Jij kleineert jezelf door zodra je het inhoudelijk niet af kan maar over te gaan op een ad hominen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:58:24 #279
396550 Richestorags
pi_138240154
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kleineert jezelf door zodra je het inhoudelijk niet af kan maar over te gaan op een ad hominen.
Ik heb je inhoudelijk al klop gegeven. Ik heb namelijk nog steeds geen argument van jou gezien waarom Volkert 20 jaar zou moeten krijgen. Volkert heeft nooit spijt betuigd, een belangrijke aanwijzing dat hij het weer zou kunnen doen.
pi_138240225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee, hij kan gerust in bepaalde buurten van Amsterdam en Rotterdam wonen voor bescherming :7
Verboden gebied voor hem, net als Hilversum en Den Haag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_138240352
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees dit nog even.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vermoeiend zijn leken die denken dat ze het allemaal veel beter weten. Of van die figuren die nog niet droog achter hun oren zijn en het beter denken te weten. Of die droeftoeters die nog niets gepresteerd hebben en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:04:26 #282
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138240463
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
wel zoiets als maatschappelijk belang.
wat dan precies?
pi_138240525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:58 schreef Richestorags het volgende:

Ik heb je inhoudelijk al klop gegeven.
Toen je aan kwam zetten met wetsartikelen die er ten tijde van zijn veroordeling niet waren? Rly?

quote:
Ik heb namelijk nog steeds geen argument van jou gezien waarom Volkert 20 jaar zou moeten krijgen. Volkert heeft nooit spijt betuigd, een belangrijke aanwijzing dat hij het weer zou kunnen doen.
Geen spijt betuigen zegt niets over recidivegevaar, dat verzin jij (is onderzocht en dat gevaar is aldus dat onderzoek laag).

Bovendien heeft hij 18 jaar gekregen.

Ik heb overigens weldegelijk aangegeven waarom de straf helemaal niet vreemd is: het was een enkelvoudige moord. Levenslang is voor de exteme gevallen. Dus dan kom je (in die tijd) automatisch bij 20 jaar en daar 10% onder... Tsja... Dat had van mij best 20 jaar mogen zijn, maar dat is gelul in de marge.
pi_138240594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Lees dit nog even.

[..]

Wees dan ook zo sportief om te posten waar dat een reactie op is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:08:53 #285
396550 Richestorags
pi_138240710
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:05 schreef DS4 het volgende:

Toen je aan kwam zetten met wetsartikelen die er ten tijde van zijn veroordeling niet waren? Rly?
Er kon altijd al levenslang worden gegeven voor moord. Ik was lui, blame me.

quote:
Geen spijt betuigen zegt niets over recidivegevaar, dat verzin jij (is onderzocht en dat gevaar is aldus dat onderzoek laag).
Geen spijt betuigen betekent dat je nog steeds de gevolgen van je daad niet inziet en niet inziet dat het verkeerd is. Ergo: je zou het zo opnieuw doen mocht je een nieuw gevaar zien.

quote:
Bovendien heeft hij 18 jaar gekregen.

Ik heb overigens weldegelijk aangegeven waarom de straf helemaal niet vreemd is: het was een enkelvoudige moord. Levenslang is voor de exteme gevallen. Dus dan kom je (in die tijd) automatisch bij 20 jaar en daar 10% onder... Tsja... Dat had van mij best 20 jaar mogen zijn, maar dat is gelul in de marge.
Het was een extreem geval en geen simpele enkelvoudige moord. Net als Mohammed B. geen simpele enkelvoudige moord had gepleegd.
pi_138241428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:08 schreef Richestorags het volgende:

Er kon altijd al levenslang worden gegeven voor moord. Ik was lui, blame me.

Je moet altijd eerst weten waarover je het hebt voordat je mee gaat praten...

quote:
Geen spijt betuigen betekent dat je nog steeds de gevolgen van je daad niet inziet en niet inziet dat het verkeerd is. Ergo: je zou het zo opnieuw doen mocht je een nieuw gevaar zien.
Jouw mening. Uit onderzoek komt dus iets anders.

quote:
Het was een extreem geval en geen simpele enkelvoudige moord. Net als Mohammed B. geen simpele enkelvoudige moord had gepleegd.
Er is al goed uitgelegd waarom Bouyeri een ander geval is.

Vanuit het wetboek van strafrecht geredeneerd (en de rechter moet daar vanuit gaan) was het geen extreem geval.

Zoals ik al vanaf het begin af aan aangaf: van mij persoonlijk mocht hij levenslang krijgen, maar juridisch gezien slaat dat echt nergens op.
pi_138242129
quote:
16s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wees dan ook zo sportief om te posten waar dat een reactie op is...
Die staat er toch boven als je op die quote klikt?
Dat is nog een vrij milde bewoording, jij begint gelijk over meerdere mensen en dat niemand er iets van begrijpt.

Denk zomaar dat mensen die houding een beetje zat beginnen te worden.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:39:20 #288
396550 Richestorags
pi_138242386
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:21 schreef DS4 het volgende:

[

Je moet altijd eerst weten waarover je het hebt voordat je mee gaat praten...
Ik weet waar ik het over heb. Feit: de rechter had de instrumenten om levenslang te kunnen geven. Succes met debunken.

quote:
Jouw mening. Uit onderzoek komt dus iets anders.
Leuk en aardig maar het is onmogelijk dat failproof te voorspellen. Dat is al zo vaak gebleken.

quote:
Er is al goed uitgelegd waarom Bouyeri een ander geval is.
Ander ja. Bouyeri had geeneens een volksvertegenwoordiger vermoord.

quote:
Vanuit het wetboek van strafrecht geredeneerd (en de rechter moet daar vanuit gaan) was het geen extreem geval.

Zoals ik al vanaf het begin af aan aangaf: van mij persoonlijk mocht hij levenslang krijgen, maar juridisch gezien slaat dat echt nergens op.
Niet? Elke moord is anders. Waarom denk je dat er geen een standaardstraf is?
pi_138242521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef Specularium het volgende:

Die staat er toch boven als je op die quote klikt?
Dat is nog een vrij milde bewoording, jij begint gelijk over meerdere mensen en dat niemand er iets van begrijpt.

Denk zomaar dat mensen die houding een beetje zat beginnen te worden.
Ik ben die houding van zeiken zonder je te willen verdiepen in de materie zat. En bepaald niet een beetje.
pi_138242661
quote:
16s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben die houding van zeiken zonder je te willen verdiepen in de materie zat. En bepaald niet een beetje.
Misschien kun je het dan beter proberen uit te leggen ipv in de aanval te gaan.
pi_138242914
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:39 schreef Richestorags het volgende:

Ik weet waar ik het over heb. Feit: de rechter had de instrumenten om levenslang te kunnen geven. Succes met debunken.

Het gaat niet om de vraag wat een rechter kan en mag, maar wat correct is. Dat is al weer een wezenlijk andere vraag.

quote:
Leuk en aardig maar het is onmogelijk dat failproof te voorspellen. Dat is al zo vaak gebleken.
Dan nog is die mening in ieder geval gebaseerd op onderzoek in plaats van 'ook maar een mening'.

quote:
Ander ja. Bouyeri had geeneens een volksvertegenwoordiger vermoord.
PF was geen volksvertegenwoordiger en al was dat anders, dan nog is dat juridisch niet relevant.

Verder leek mij de uitleg simpel zat om zonder nadere uitleg te worden begrepen.

quote:
Niet? Elke moord is anders. Waarom denk je dat er geen een standaardstraf is?
Wat is je punt?
pi_138243178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:44 schreef Specularium het volgende:

Misschien kun je het dan beter proberen uit te leggen ipv in de aanval te gaan.
Misschien kun jij beter teruglezen, dan zie je dat ik het weldegelijk uitleg en pas na de tweede aanval daarop reageer met slechts een spiegeltje.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:26:29 #293
396550 Richestorags
pi_138245265
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:

Het gaat niet om de vraag wat een rechter kan en mag, maar wat correct is. Dat is al weer een wezenlijk andere vraag.

Dit was correct geweest. Zowel maatschappelijk als juridisch als ethisch als moreel.

quote:
Dan nog is die mening in ieder geval gebaseerd op onderzoek in plaats van 'ook maar een mening'.
Maar de waarde ervan is vrij beperkt. Psychologie is bovendien geen anchored science. Er zitten nogal wat haken en ogen aan, een van de redenen waarom psychologen er nogal vaak naast zitten. Mechanismen worden nog maar half begrepen of geheel niet.

quote:
PF was geen volksvertegenwoordiger en al was dat anders, dan nog is dat juridisch niet relevant.
Nee, hij was verhinderd om het te worden, nog erger. Dat hij het zou worden, moge duidelijk zijn.

quote:
Wat is je punt?
Dat er tussen moorden sowieso al onderscheid wordt gemaakt en de ene moord extremer wordt geacht dan de ander, gezien de verschillende strafmaten. Deze moord viel zonder twijfel in de zwaarste extreme categorie. Dat jij daar anders over denkt, helaas. Helaas dacht de rechter er ook anders over.
pi_138245638
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:26 schreef Richestorags het volgende:

Dit was correct geweest. Zowel maatschappelijk als juridisch als ethisch als moreel.

Nee. Kijk maar eens naar alle personen die levenslang hebben. Allemaal hebben ze meerdere delicten op hun kerfstok.

Op basis van 1 delict is levenslang niet passend en geboden.

quote:
Maar de waarde ervan is vrij beperkt. Psychologie is bovendien geen anchored science. Er zitten nogal wat haken en ogen aan, een van de redenen waarom psychologen er nogal vaak naast zitten. Mechanismen worden nog maar half begrepen of geheel niet.
Nog steeds: veel nauwkeuriger dan de natte vinger.

quote:
Nee, hij was verhinderd om het te worden, nog erger. Dat hij het zou worden, moge duidelijk zijn.
Het is niet te bewijzen. Aannemelijk wel, maar je weet het niet.

quote:
Dat er tussen moorden sowieso al onderscheid wordt gemaakt en de ene moord extremer wordt geacht dan de ander, gezien de verschillende strafmaten. Deze moord viel zonder twijfel in de zwaarste extreme categorie. Dat jij daar anders over denkt, helaas. Helaas dacht de rechter er ook anders over.
Binnen de cat enkelvoudige moord is het inderdaad aan de extreme kant (het kan echt nog wel erger hoor...), maar het blijft enkelvoudig.

Levenslang is gewoon voor mensen die meermaals in de fout gaan.
pi_138246140
Overigens, het zij maar gezegd: het EHRM heeft al een oordeel geveld op basis waarvan je kan concluderen dat levenslang zoals we dat (alleen) in NL kennen (zonder vervroegde invrijheidsstelling) inhumaan is en daarmee derhalve in strijd met het EVRM.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:44:18 #296
396550 Richestorags
pi_138246281
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:33 schreef DS4 het volgende:

Nee. Kijk maar eens naar alle personen die levenslang hebben. Allemaal hebben ze meerdere delicten op hun kerfstok.
Dat is geen argument want de mogelijkheid bestaat om levenslang te kunnen geven aan een enkelvoudige moordenaar. Er kan dus worden afgeweken, wat ook had moeten gebeuren.

quote:
Op basis van 1 delict is levenslang niet passend en geboden.
1 delict met een mega impact, waarvan je bewust accepteerde zijnde Volkert dat die er zou zijn en groter dan bij het vermoorden van Pietje uit Schubbekutteveen. Ik vind het sowieso al vrij vreemd om iemand vrij te laten die een ander permanent het leven heeft ontnomen, diegene komt er dan namelijk beter vanaf dan de ander en dat moet mijns inziens nooit de bedoeling zijn maar dat is een andere discussie.

quote:
Nog steeds: veel nauwkeuriger dan de natte vinger.
Ik ben niet zo van de experimenten als het om veiligheid gaat.

quote:
Het is niet te bewijzen. Aannemelijk wel, maar je weet het niet.
Hij heeft hem de kans ontnomen het ooit te worden en zijn populaire beweging effectief monddood gemaakt.

quote:
Binnen de cat enkelvoudige moord is het inderdaad aan de extreme kant (het kan echt nog wel erger hoor...), maar het blijft enkelvoudig.

Levenslang is gewoon voor mensen die meermaals in de fout gaan.
Tot nu toe wel ja. Een progressieve rechter had daar echter vanaf moeten wijken door lef te hebben. Nu was het gewoon braaf het stramien volgen en op safe spelen.
pi_138246833
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:44 schreef Richestorags het volgende:

Dat is geen argument want de mogelijkheid bestaat om levenslang te kunnen geven aan een enkelvoudige moordenaar. Er kan dus worden afgeweken, wat ook had moeten gebeuren.

De wetgever heeft anders levenslang bedoeld voor meervoudig moordenaars.

Er wordt dus al een loopje genomen daarmee en jij wil nog een stap verder, terwijl het EHRM het al als inhumaan heeft betiteld.

quote:
1 delict met een mega impact, waarvan je bewust accepteerde zijnde Volkert dat die er zou zijn en groter dan bij het vermoorden van Pietje uit Schubbekutteveen. Ik vind het sowieso al vrij vreemd om iemand vrij te laten die een ander permanent het leven heeft ontnomen, diegene komt er dan namelijk beter vanaf dan de ander en dat moet mijns inziens nooit de bedoeling zijn maar dat is een andere discussie.
Dat jij vindt dat het een mega impact heeft is juridisch niet zo relevant. Het staat genoteerd, maar is niet echt een ter zake doend argument.

quote:
Ik ben niet zo van de experimenten als het om veiligheid gaat.
Dan moeten we iedereen opsluiten.

quote:
Hij heeft hem de kans ontnomen het ooit te worden en zijn populaire beweging effectief monddood gemaakt.
Hetgeen juridisch niet zo relevant is.

quote:
Tot nu toe wel ja. Een progressieve rechter had daar echter vanaf moeten wijken door lef te hebben. Nu was het gewoon braaf het stramien volgen en op safe spelen.
Nee.

De wetgever heeft uitdrukkelijk levenslang bedoeld voor meervoudige moordenaars. Dat dat al is opgerekt is al schandalig, maar nog een stap verder en het EHRM grijpt definitief in en dan is levenslang niet meer levenslang, maar gewoon heel erg lang.

Dan moet je een hoog risico op recidive gaan bewijzen... Guess what? Dan was vd Graaf vrijgekomen... Maar wie weet ook een Bouyeri.

Is dat wat je wil?
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:57:44 #298
396550 Richestorags
pi_138246959
Het EHRM kan me wat. Ik vind het doodschieten van politici inhumaan.
pi_138247080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Richestorags het volgende:
Het EHRM kan me wat. Ik vind het doodschieten van politici inhumaan.
Dat laatste wordt dan ook bestraft.

Het lijkt mij verder wel eens iets om over na te denken als verstandige mensen menen dat iets inhumaan is. We zijn dacht ik een beschaafd land...
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:06:01 #300
396550 Richestorags
pi_138247408
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste wordt dan ook bestraft.

Het lijkt mij verder wel eens iets om over na te denken als verstandige mensen menen dat iets inhumaan is. We zijn dacht ik een beschaafd land...
Verstandige mensen menen iets. Buiten Nederland ja. In Nederland zijn er verstandige mensen die menen dat het goed is. Overigens hebben wij gratie, je kan er dus wel degelijk uit in theorie. Dat is genoeg. Wij zijn beschaafd, Volkert niet. Het laten rondlopen van dergelijke figuren is pas onbeschaafd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')