abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:09:57 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_134135789
Dames en heren,

Geloof het of niet maar IKEA bestrijdt eenzame kerst. ~:)

De Zweedse meubelketen Ikea koppelt namelijk mensen die ongewild geen gezelschap hebben tijdens de feestdagen, aan mensen die nog een plekje over hebben aan de feesttafel. :Y) :9 ^O^

Speciaal voor wie geen relatie, familie of vrienden heeft om bij aan te schuiven, richtte IKEA in Zwitserland een sociaal platform op.

Op de website No Empty Chairs kun je aanvinken of je gast of host wenst te zijn, waar je woont en welke taal je spreekt, hoeveel plek je nodig hebt en of er kinderen aan tafel zullen zitten.

Met foto's en beschrijvingen kan degene die geen eenzame kerst wilt doorbrengen, kiezen bij wie ze de geboorte van Jezus willen vieren. O~)

Bent u er nog niet in geslaagd een partner of de juiste vrienden te vinden via allerhande soorten medium, en heeft u misschien zelfs geen familie? :{ Niet getreurd, want middels deze tip wordt u alsnog de mogelijkheid geboden om een leuke kerst te kunnen beleven. ~:)

Uiteraard wil ik niet iedereen over één kam scheren, maar hierbij dacht ik meteen aan FOK! omdat hier naar verluidt velen zonder relatie zouden zitten, weinig sociale contacten hebben, et cetera.

Het spreekt vanzelf dat wij anderen ook een prettige kerst gunnen, derhalve is deze tip u namens mij van harte gegund. Men hoeft mij naderhand ook niet per se dankbaar te zijn, immers ben ik enkel en alleen maar de tipgever.

Ik heb deze maand sowieso al erg weinig tijd voor u, immers hadden we het de laatste week érg druk met Haerlemse aangelegenheden zoals uiteten :Y) , lezingen, gezellig borrelen , theater, kerk & zang O-) , en bovendien óók nog een lang weekend London Town. ^)

Afijn, net als voor zovelen, is de opmaat naar de feestdagen intussen voor ons ook al begonnen. Desalniettemin maak ik vanuit het pittoreske- en reeds in kerstsfeer gehulde Haarlem gaarne wat tijd om u desgewenst te voorzien van nuttige tips, teneinde u toch een fijne kerst te kunnen bezorgen zoals gezegd, veel meer kan ik niet voor u doen.

Goed, tot zover de OP, ik wens u een fijne avond.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_134135896
Niet bewust alleen zijn op kerst :')
-XOXO-
pi_134135960
Eenzaamheid met de Kerstdagen wordt veel mensen aangepraat, die mensen zijn vaak de rest van het jaar ook eenzaam maar dan is het ineens met Kerst erg. :{ Doe gewoon wat de rest van het jaar zodat het structureel aangepakt wordt, die ene keer met Kerst gaat ze ook niet helpen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134136048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:14 schreef trovey het volgende:
Eenzaamheid met de Kerstdagen wordt veel mensen aangepraat, die mensen zijn vaak de rest van het jaar ook eenzaam maar dan is het ineens met Kerst erg. :{ Doe gewoon wat de rest van het jaar zodat het structureel aangepakt wordt, die ene keer met Kerst gaat ze ook niet helpen.
Met kerst komt het op tv, zie je het op internet, hoor je mensen erover, 'leuke' stukjes in de krant. Je kan er niet omheen, die mensen die al alleen zijn worden met de neus op de feiten gedrukt. Vind dit een goed initiatief, maar ben het wel eens dat het ook structureel aangepakt mag worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2013 @ 23:19:09 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_134136112
Ik wil juist geen kerst vieren en ben verplicht met familie :r
'Niemand mag met kerst alleen zijn ' :') kutfeest. Doe mij maar lekker Hollandse feesten zoals sinterklaas, 5 mei en Koninginnedag 8-)
:')
pi_134136123
Die smilies ergerde ik me danig aan dat ik het stuk niet in zijn geheel heb kunnen lezen.
blablablabla
pi_134136163
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met kerst komt het op tv, zie je het op internet, hoor je mensen erover, 'leuke' stukjes in de krant. Je kan er niet omheen, die mensen die al alleen zijn worden met de neus op de feiten gedrukt. Vind dit een goed initiatief, maar ben het wel eens dat het ook structureel aangepakt mag worden.
Ik vind het eigenlijk alleen maar dat Ikea zich hiermee in een goed blaadje wil zetten. :{ Kijk ons eens in de Kerststemming zijn en met al die "eenzamen "meeleven....of ze nu eenzaam zijn of niet. :')
Doe dan wat het hele jaar, bijvoorbeeld een samenwerking met het Ouderenfonds, genoeg eenzame ouderen blijkbaar.
Optimist tot in de kist
pi_134136255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk alleen maar dat Ikea zich hiermee in een goed blaadje wil zetten. :{ Kijk ons eens in de Kerststemming zijn en met al die "eenzamen "meeleven....of ze nu eenzaam zijn of niet. :')
Doe dan wat het hele jaar, bijvoorbeeld een samenwerking met het Ouderenfonds, genoeg eenzame ouderen blijkbaar.
Dat zeker, maar dat is liefdadigheid vanuit bedrijven altijd. Goedkope reclame. Maargoed, ze helpen er wel mensen mee dus daar ga ik niet om zeuren. Een duurzame samenwerking met het ouderenfonds (of iets voor eenzame jongeren) zou wat mij betreft ook beter zijn, maar dat levert waarschijnlijk niet zoveel publiciteit op. Weet dat MacDonalds 't doet met dat Ronald MacDonald-huis.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134136339
Straks krijg je een of andere griezel of naar persoon aan tafel, wat doe je dan?
blablablabla
pi_134136346
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat is liefdadigheid vanuit bedrijven altijd. Goedkope reclame. Maargoed, ze helpen er wel mensen mee dus daar ga ik niet om zeuren. Een duurzame samenwerking met het ouderenfonds (of iets voor eenzame jongeren) zou wat mij betreft ook beter zijn, maar dat levert waarschijnlijk niet zoveel publiciteit op. Weet dat MacDonalds 't doet met dat Ronald MacDonald-huis.
Nee, dat is de ellende nou, het levert niet genoeg publiciteit op. Ze zouden zich, net als Mc Donalds, permanent sponsor van iets kunnen maken....levert een goede naam op en het zet meer zoden aan de dijk. ;)
Optimist tot in de kist
  Moderator dinsdag 10 december 2013 @ 23:25:03 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_134136384
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:19 schreef Elan het volgende:
Die smilies ergerde ik me danig aan dat ik het stuk niet in zijn geheel heb kunnen lezen.
Ik vind zijn OP's altijd wel leuk eigenlijk.

En idd, straks zit je met een gek aan tafel of iemand die je echt niet leuk vindt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_134136399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, dat is de ellende nou, het levert niet genoeg publiciteit op. Ze zouden zich, net als Mc Donalds, permanent sponsor van iets kunnen maken....levert een goede naam op en het zet meer zoden aan de dijk. ;)
Weet niet of het een goede naam oplevert hoor... Mc Donalds heeft dat ook niet echt. Valt me trouwens wel tegen van die echte miljardenbedrijven dat ze zo weinig doen :')
pi_134136421
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:23 schreef Elan het volgende:
Straks krijg je een of andere griezel of naar persoon aan tafel, wat doe je dan?
Gewoon glimlachen, eten aanbieden en een babbeltje maken. :P Overigens moet die "eenzame" ook er maar op vertrouwen dat hij niet ergens geketend in de familiekelder komt nadat hij de kalkoen op heeft. :+
Optimist tot in de kist
pi_134136465
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Weet niet of het een goede naam oplevert hoor... Mc Donalds heeft dat ook niet echt. Valt me trouwens wel tegen van die echte miljardenbedrijven dat ze zo weinig doen :')
Iedereen ken het wel en dat is al voldoende. ;) Overigens kunnen veel bedrijven dingen van de belastingen aftrekken hè op liefdadigheidsgebied, of dacht je dat ze het allemaal uit de liefde van hun hart deden? :+
Optimist tot in de kist
pi_134137302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Iedereen ken het wel en dat is al voldoende. ;) Overigens kunnen veel bedrijven dingen van de belastingen aftrekken hè op liefdadigheidsgebied, of dacht je dat ze het allemaal uit de liefde van hun hart deden? :+
Nou, dat weet ik wel, maar toch is het goed dat het gebeurt. Intentie maakt me eerlijk gezegd niet zo uit, als je maar geen dingen gedwongen hoeft te doen ;)
pi_134137358
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik wel, maar toch is het goed dat het gebeurt. Intentie maakt me eerlijk gezegd niet zo uit, als je maar geen dingen gedwongen hoeft te doen ;)
Gezellig doen is voor de meeste FOK!ers toch een hele gedwongen opgave? :+
Optimist tot in de kist
pi_134137449
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Gezellig doen is voor de meeste FOK!ers toch een hele gedwongen opgave? :+
_O- ik doelde meer op je gedwongen bekeren ofzo, maar je hebt wel gelijk :')
pi_134137495
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

_O- ik doelde meer op je gedwongen bekeren ofzo, maar je hebt wel gelijk :')
Niemand kan je gedwongen bekeren, dan voer je alleen een toneelstukje op. :P
Optimist tot in de kist
pi_134137655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Niemand kan je gedwongen bekeren, dan voer je alleen een toneelstukje op. :P
Kan je wel mooi je hele leven vastzitten aan rituelen en tradities waar je niks mee hebt. ;(
pi_134137681
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kan je wel mooi je hele leven vastzitten aan rituelen en tradities waar je niks mee hebt. ;(
En nog hebben ze je niet weten te bekeren. ;)
Optimist tot in de kist
pi_134137779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:58 schreef trovey het volgende:

[..]

En nog hebben ze je niet weten te bekeren. ;)
Nee, maar als je echt bekeerd bent maken die rituelen en tradities niks meer uit. Je snapt wat ik bedoel :*
  woensdag 11 december 2013 @ 00:04:56 #22
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134137896
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:23 schreef Elan het volgende:
Van te voren duidelijk afspreken, dat wanneer het niet klikt, ieder zn eigen weg gaat... ff goede vrienden..
Ik ga geen heel (kerst)diner acteren dat ik het oh zo gezellig vind, terwijl dat niet zo is..

Maar aangezien ik zelf wel iemand aan mijzelf kan koppelen als ik daar behoefte aan heb, regel ik dat liever zonder de Ikea..
Heb nu al zo ongeveer het idee wat voor personen op zoiets af komen en dan is het ook nog door Ikea georganiseerd... wat ga je dan in vredesnaam doen als het wel iets word...? :X
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134138346
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:04 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Van te voren duidelijk afspreken, dat wanneer het niet klikt, ieder zn eigen weg gaat... ff goede vrienden..
Ik ga geen heel (kerst)diner acteren dat ik het oh zo gezellig vind, terwijl dat niet zo is..

Maar aangezien ik zelf wel iemand aan mijzelf kan koppelen als ik daar behoefte aan heb, regel ik dat liever zonder de Ikea..
Heb nu al zo ongeveer het idee wat voor personen op zoiets af komen en dan is het ook nog door Ikea georganiseerd... wat ga je dan in vredesnaam doen als het wel iets word...? :X
Ja dat is een goed idee. 14.gif Iemand is al eenzaam met kerst en gaat vol enthousiasme hierheen, maar dan zegt degene waar hij mee zit ook nog dat het voor hem niet klikt en hopt snel door naar een andere tafel, wel even goede vrienden toch!
  woensdag 11 december 2013 @ 00:26:55 #24
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134138505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:20 schreef Kola het volgende:

[..]

Ja dat is een goed idee. [ afbeelding ] Iemand is al eenzaam met kerst en gaat vol enthousiasme hierheen, maar dan zegt degene waar hij mee zit ook nog dat het voor hem niet klikt en hopt snel door naar een andere tafel, wel even goede vrienden toch!
En als die iemand nou een vrouw is..?

Nee zonder gekheid... De ander weet dan al, dat er ook best eens geen klik kan zijn... (dat spreken we immers voor die tijd af..)
Ik ga zou daar niet zitten als vrijwilliger van een eenzaamheidsclub, maar ik zou samen een leuke avond willen hebben.. zit dat er niet in, dan is het voor de ander ook niet echt prettig om na die tijd te horen dat je er niets aan vond en verder geen contact wil houden...
Volgens mij word niemand daar echt gelukkiger van.. Dan bedank ik liever direct.. (na een eerste drankje oid)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134138803
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:26 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En als die iemand nou een vrouw is..?

Nee zonder gekheid... De ander weet dan al, dat er ook best eens geen klik kan zijn... (dat spreken we immers voor die tijd af..)
Ik ga zou daar niet zitten als vrijwilliger van een eenzaamheidsclub, maar ik zou samen een leuke avond willen hebben.. zit dat er niet in, dan is het voor de ander ook niet echt prettig om na die tijd te horen dat je er niets aan vond en verder geen contact wil houden...
Volgens mij word niemand daar echt gelukkiger van.. Dan bedank ik liever direct.. (na een eerste drankje oid)
Je hoeft toch ook niet de leukste tijd en beste gesprekken te hebben. Tenzij iemand mentaal niet 100% is, kun je met iedereen wel redelijk overweg. Een gesprekje houden, of gewoon wat eten en drinken. Meer hoeft het niet te worden.
Dat is toch het hele doel van zo'n initiatief, samen zijn. Niet vrienden voor het leven vinden ofz. Je mist de kerstgedachte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')