Met kerst komt het op tv, zie je het op internet, hoor je mensen erover, 'leuke' stukjes in de krant. Je kan er niet omheen, die mensen die al alleen zijn worden met de neus op de feiten gedrukt. Vind dit een goed initiatief, maar ben het wel eens dat het ook structureel aangepakt mag worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:14 schreef trovey het volgende:
Eenzaamheid met de Kerstdagen wordt veel mensen aangepraat, die mensen zijn vaak de rest van het jaar ook eenzaam maar dan is het ineens met Kerst erg.Doe gewoon wat de rest van het jaar zodat het structureel aangepakt wordt, die ene keer met Kerst gaat ze ook niet helpen.
Ik vind het eigenlijk alleen maar dat Ikea zich hiermee in een goed blaadje wil zetten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Met kerst komt het op tv, zie je het op internet, hoor je mensen erover, 'leuke' stukjes in de krant. Je kan er niet omheen, die mensen die al alleen zijn worden met de neus op de feiten gedrukt. Vind dit een goed initiatief, maar ben het wel eens dat het ook structureel aangepakt mag worden.
Dat zeker, maar dat is liefdadigheid vanuit bedrijven altijd. Goedkope reclame. Maargoed, ze helpen er wel mensen mee dus daar ga ik niet om zeuren. Een duurzame samenwerking met het ouderenfonds (of iets voor eenzame jongeren) zou wat mij betreft ook beter zijn, maar dat levert waarschijnlijk niet zoveel publiciteit op. Weet dat MacDonalds 't doet met dat Ronald MacDonald-huis.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk alleen maar dat Ikea zich hiermee in een goed blaadje wil zetten.Kijk ons eens in de Kerststemming zijn en met al die "eenzamen "meeleven....of ze nu eenzaam zijn of niet.
![]()
Doe dan wat het hele jaar, bijvoorbeeld een samenwerking met het Ouderenfonds, genoeg eenzame ouderen blijkbaar.
Nee, dat is de ellende nou, het levert niet genoeg publiciteit op. Ze zouden zich, net als Mc Donalds, permanent sponsor van iets kunnen maken....levert een goede naam op en het zet meer zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dat is liefdadigheid vanuit bedrijven altijd. Goedkope reclame. Maargoed, ze helpen er wel mensen mee dus daar ga ik niet om zeuren. Een duurzame samenwerking met het ouderenfonds (of iets voor eenzame jongeren) zou wat mij betreft ook beter zijn, maar dat levert waarschijnlijk niet zoveel publiciteit op. Weet dat MacDonalds 't doet met dat Ronald MacDonald-huis.
Ik vind zijn OP's altijd wel leuk eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:19 schreef Elan het volgende:
Die smilies ergerde ik me danig aan dat ik het stuk niet in zijn geheel heb kunnen lezen.
Weet niet of het een goede naam oplevert hoor... Mc Donalds heeft dat ook niet echt. Valt me trouwens wel tegen van die echte miljardenbedrijven dat ze zo weinig doenquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, dat is de ellende nou, het levert niet genoeg publiciteit op. Ze zouden zich, net als Mc Donalds, permanent sponsor van iets kunnen maken....levert een goede naam op en het zet meer zoden aan de dijk.
Gewoon glimlachen, eten aanbieden en een babbeltje maken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:23 schreef Elan het volgende:
Straks krijg je een of andere griezel of naar persoon aan tafel, wat doe je dan?
Iedereen ken het wel en dat is al voldoende.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Weet niet of het een goede naam oplevert hoor... Mc Donalds heeft dat ook niet echt. Valt me trouwens wel tegen van die echte miljardenbedrijven dat ze zo weinig doen
Nou, dat weet ik wel, maar toch is het goed dat het gebeurt. Intentie maakt me eerlijk gezegd niet zo uit, als je maar geen dingen gedwongen hoeft te doenquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Iedereen ken het wel en dat is al voldoende.Overigens kunnen veel bedrijven dingen van de belastingen aftrekken hè op liefdadigheidsgebied, of dacht je dat ze het allemaal uit de liefde van hun hart deden?
Gezellig doen is voor de meeste FOK!ers toch een hele gedwongen opgave?quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik wel, maar toch is het goed dat het gebeurt. Intentie maakt me eerlijk gezegd niet zo uit, als je maar geen dingen gedwongen hoeft te doen
quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Gezellig doen is voor de meeste FOK!ers toch een hele gedwongen opgave?
Niemand kan je gedwongen bekeren, dan voer je alleen een toneelstukje op.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]ik doelde meer op je gedwongen bekeren ofzo, maar je hebt wel gelijk
Kan je wel mooi je hele leven vastzitten aan rituelen en tradities waar je niks mee hebt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Niemand kan je gedwongen bekeren, dan voer je alleen een toneelstukje op.
En nog hebben ze je niet weten te bekeren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan je wel mooi je hele leven vastzitten aan rituelen en tradities waar je niks mee hebt.
Nee, maar als je echt bekeerd bent maken die rituelen en tradities niks meer uit. Je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:58 schreef trovey het volgende:
[..]
En nog hebben ze je niet weten te bekeren.
Van te voren duidelijk afspreken, dat wanneer het niet klikt, ieder zn eigen weg gaat... ff goede vrienden..quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:23 schreef Elan het volgende:
Straks krijg je een of andere griezel of naar persoon aan tafel, wat doe je dan?
Ja dat is een goed idee.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:04 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Van te voren duidelijk afspreken, dat wanneer het niet klikt, ieder zn eigen weg gaat... ff goede vrienden..
Ik ga geen heel (kerst)diner acteren dat ik het oh zo gezellig vind, terwijl dat niet zo is..
Maar aangezien ik zelf wel iemand aan mijzelf kan koppelen als ik daar behoefte aan heb, regel ik dat liever zonder de Ikea..
Heb nu al zo ongeveer het idee wat voor personen op zoiets af komen en dan is het ook nog door Ikea georganiseerd... wat ga je dan in vredesnaam doen als het wel iets word...?![]()
En als die iemand nou een vrouw is..?quote:Op woensdag 11 december 2013 00:20 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee. [ afbeelding ] Iemand is al eenzaam met kerst en gaat vol enthousiasme hierheen, maar dan zegt degene waar hij mee zit ook nog dat het voor hem niet klikt en hopt snel door naar een andere tafel, wel even goede vrienden toch!
Je hoeft toch ook niet de leukste tijd en beste gesprekken te hebben. Tenzij iemand mentaal niet 100% is, kun je met iedereen wel redelijk overweg. Een gesprekje houden, of gewoon wat eten en drinken. Meer hoeft het niet te worden.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En als die iemand nou een vrouw is..?
Nee zonder gekheid... De ander weet dan al, dat er ook best eens geen klik kan zijn... (dat spreken we immers voor die tijd af..)
Ik ga zou daar niet zitten als vrijwilliger van een eenzaamheidsclub, maar ik zou samen een leuke avond willen hebben.. zit dat er niet in, dan is het voor de ander ook niet echt prettig om na die tijd te horen dat je er niets aan vond en verder geen contact wil houden...
Volgens mij word niemand daar echt gelukkiger van.. Dan bedank ik liever direct.. (na een eerste drankje oid)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |