abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134131491

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

Username - Functie - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Einschtein - Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopklaar (In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
TommieAH - Caissière B

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2014.

9/12/2013
Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij D4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door einschtein op 10-12-2013 22:12:06 ]
pi_134131506
Mijn LAPO was niet geheel volgens plan. :@
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:41:42 #3
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_134131541
OP :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_134131724
Zo, het trollen moment even toegevoegd met een nieuw kopje. :7
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:46:09 #5
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_134131752

Ik heb, na het eerder verbaal te kennen hebben gegeven, een motivatiebrief ingediend waarom ik naar de balie wil overstappen :D. Er gaat er eentje weg, en er ontstaat dus een gat. Ik zie de TL (SM bemoeit zich daar nagenoeg niet meer) waarschijnlijk niet meer en wilde het zo officieel mogelijk doen. Wish me luck :). Lijkt me beter dan maar afwachten of ik gevraagd word en nooit geschoten is altijd mis :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:46:59 #6
378682 JohnBercow
pi_134131796
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:46 schreef OudeBok het volgende:

Ik heb, na het eerder verbaal te kennen hebben gegeven, een motivatiebrief ingediend waarom ik naar de balie wil overstappen :D. Er gaat er eentje weg, en er ontstaat dus een gat. Ik zie de TL (SM bemoeit zich daar nagenoeg niet meer) waarschijnlijk niet meer en wilde het zo officieel mogelijk doen. Wish me luck :). Lijkt me beter dan maar afwachten of ik gevraagd word en nooit geschoten is altijd mis :D.
Wacht effe. Je ging toch weg bij AH?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_134131945
Alle retouren worden ingescand maar ze worden toch niet allemaal verzonden? Je verzend toch alleen wat de wagen in gaat.
pi_134132056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:50 schreef UncleSam het volgende:
Alle retouren worden ingescand maar ze worden toch niet allemaal verzonden? Je verzend toch alleen wat de wagen in gaat.
Gaat moeilijk als je een label voor 40 rc's hebt. :P Overigens moet je niet denken dat er een halve magazijn bij ons achter blijft, meestal zijn het de rc's en/of de kartonrolly die overblijven.
pi_134132698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:52 schreef exelletor het volgende:

[..]

Gaat moeilijk als je een label voor 40 rc's hebt. :P Overigens moet je niet denken dat er een halve magazijn bij ons achter blijft, meestal zijn het de rc's en/of de kartonrolly die overblijven.
Daarom is het ook handig om ze per 10 in te scannen. Zo moeilijk is het toch niet om dat te bedenken?
pi_134132809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:04 schreef Froop het volgende:
Daarom is het ook handig om ze per 10 in te scannen. Zo moeilijk is het toch niet om dat te bedenken?
Wij gooien eerst alle fust en karton er in, en als laatste de rekken. Even tellen, en aan de laatste rij een label met daarop het aantal lege containers hangen, en dan pas de boel verzenden.
pi_134132820
quote:
Zoals ik net zei - nooit problemen gehad van missende/gestolen ladingdragers. Niet bij het lossen, niet bij het laden. Wel paar keer verkeerde zegelnummers, maar ja, met de levering was dan weer niks mis mee.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:07:32 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134132842
quote:

[..]

Ik kwam ooit terecht in een (ah to go) filiaal waar ze gewend waren om losse ladingdragers zonder waarde helemaal niet in te scannen. Ik was daar koud 2 weken in dienst toen ik telefoon kreeg van DCT Logistiek, wanneer ik van plan was om die 700 lege containers die we op voorraad hadden eens terug te sturen, want ze hadden ze nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134132919
Wij nestelen containers ook per 10 idd.

Zijn ook filialen in de regio die ze niet inscannen maar wel terug sturen, omdat ze toch geen waarde vertegenwoordigen.
pi_134132959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:06 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wij gooien eerst alle fust en karton er in, en als laatste de rekken. Even tellen, en aan de laatste rij een label met daarop het aantal lege containers hangen, en dan pas de boel verzenden.
Voor zover ik het systeem ken is het onmogelijk om nog extra emballage toe te voegen terwijl je aan het terugscannen bent.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:11:08 #15
378682 JohnBercow
pi_134133017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:10 schreef Froop het volgende:

[..]

Voor zover ik het systeem ken is het onmogelijk om nog extra emballage toe te voegen terwijl je aan het terugscannen bent.
Je kunt gewoon terug naar het menu ==> op emballage drukken ==> nieuwe retourlabels aanmaken ==> terug naar menu ==> verzenden ==> manifest scannen en weer doorgaan waar je gebleven bent.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_134133025
Wij schrijven ook altijd per 10 rc's in en proppen gewoon in die vrachtwagen wat ingeschreven staat. Meestal gewoon alles, want standaard begint er iemand een half uur voor levering de retouren in te schrijven
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:14:27 #17
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_134133162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:46 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Wacht effe. Je ging toch weg bij AH?
Nee! Mijn contract is onlangs met een jaar verlengd! Ik zou gek zijn. Andere baantje zou in vrijetijdstijd gaan. Volgens de CAO (zeg ik dat goed?) mag ik alleen niet in dienst bij een andere supermarkt of zo, dus op die fiets.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_134133181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:11 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Je kunt gewoon terug naar het menu ==> op emballage drukken ==> nieuwe retourlabels aanmaken ==> terug naar menu ==> verzenden ==> manifest scannen en weer doorgaan waar je gebleven bent.
Er zijn maar erg weinig die dat weten, he. :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:18:44 #19
378682 JohnBercow
pi_134133398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:14 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nee! Mijn contract is onlangs met een jaar verlengd! Ik zou gek zijn. Andere baantje zou in vrijetijdstijd gaan. Volgens de CAO (zeg ik dat goed?) mag ik alleen niet in dienst bij een andere supermarkt of zo, dus op die fiets.
Hmm oke, dacht dat je je ontslag had ingediend en een of ander social media baantje zou nemen.

Een concurrentiebeding is van CAO-wege niet toegestaan tenzij je bedrijfsleider zou zijn.

Daarnaast is het de werknemer in volledige dienst (32 uur of meer) verboden zonder toestemming van zijn werkgever betaalde of onbetaalde arbeid voor derden te verrichten, indien deze arbeid een dusdanig beslag legt op de tijd van de betrokken werknemer, dat de vervulling van zijn functie daaronder lijdt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:20:20 #20
378682 JohnBercow
pi_134133499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:14 schreef einschtein het volgende:

[..]

Daarom zeg ik het hier ook, zodat Froop het nu wel weet
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:20:39 #21
378682 JohnBercow
pi_134133511
Kudo's voor de nieuwe header!
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_134133531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
Ik was daar koud 2 weken in dienst toen ik telefoon kreeg van DCT Logistiek, wanneer ik van plan was om die 700 lege containers die we op voorraad hadden eens terug te sturen, want ze hadden ze nodig.
_O-

Maar ook echt serieus denken dat je daar zoveel containers had staan..?
pi_134133548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:14 schreef einschtein het volgende:

[..]

Zijn vaak van die dingen die je per ongeluk ontdekt. Maak er vaak gebruik van.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:23:05 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134133617
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:21 schreef SausDip het volgende:

[..]

Zijn vaak van die dingen die je per ongeluk ontdekt. Maak er vaak gebruik van.
Je kunt ook retouren uitscannen waarvan je om wat voor reden dan ook het label niet meer bij de hand hebt. Ook altijd praktisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134133652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik kwam ooit terecht in een (ah to go) filiaal waar ze gewend waren om losse ladingdragers zonder waarde helemaal niet in te scannen. Ik was daar koud 2 weken in dienst toen ik telefoon kreeg van DCT Logistiek, wanneer ik van plan was om die 700 lege containers die we op voorraad hadden eens terug te sturen, want ze hadden ze nodig.
Dat ze ook echt denken dat een AH to Go even 700 cc-rolcontainers heeft staan. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:20 schreef Schuimpjes het volgende:
Kudo's voor de nieuwe header!
:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')