SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
Angels Happy Flower
De sjaal van Lady-wrb (die inmiddels af is dus daarom mag hij hier)
Donna's nieuwe jurkje:
Sabines stippelkonijn:![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:27 schreef PriemGirl het volgende:
Ohai! Ik post ook even meeik heb net mijn 2de projectje af
(eerste was een simpele beanie).
Deze keer: santa hat
Ben er best blij mee
[ afbeelding ]
Volgen project: http://www.landgevoel.com(...)r-basket-Revisto.pdf
Eerste keer dat ik vanuit een geschreven patroon ga haken (andere waren video's)
benieuwd of dat gaat lukken
Ik heb zelf nog nooit met ecologisch garen gewerkt, maar is dit misschien iets? Is wel een katoen/wol mix, maar nog redelijk geprijsd. http://www.hethaakwinkelt(...)n/bc-garn-selba.htmlquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:18 schreef Bijou het volgende:
Haken jullie wel eens met ecologisch garen? Ik kreeg de vraag of ik een kingsize formaat wil maken van mijn herfstdeken, maar dan wel in ecologisch garen... en het enige wat ik kan vinden is minstens 6x duurder dan wat ik normaal gebruik, dus die deken wordt onbetaalbaar.
Heeft iemand misschien dé tip voor ecologische wol of acryl (geen katoen), naaldrange 3,5 - 5? Met veel kleuren in het assortiment en niet te duur dus...
dat ligt er maar net aan hoe je je haakwerk vasthoudt. zoek maar eens op 'binnenstebuiten haken', dat is hier al vaak onderwerp van gesprek geweest.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:27 schreef martine1984 het volgende:
Priemgirl die tas heb ik ook gemaakt. Is niet heel moeilijk. Aan het eind moet je alleen wel de tas binnenste buiten keren anders zie de sierranden niet
Ok zal er op letten in ieder geval. Thx voor de tipquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:27 schreef martine1984 het volgende:
Priemgirl die tas heb ik ook gemaakt. Is niet heel moeilijk. Aan het eind moet je alleen wel de tas binnenste buiten keren anders zie de sierranden niet
Ik ga even heel brutaal om een patroontje vragenquote:
Het is een betaald patroon van Mon Petit Violon wat ik zelf heb aangepast naar 'dit'.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ga even heel brutaal om een patroontje vragenVolgens mij zou mijn collegaatje ze namelijk heel tof vinden..
Jazekerquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:45 schreef Stormqueen het volgende:
Priem, toffe muts! Heb je een linkje?
Whaaa zo tof!quote:Op woensdag 11 december 2013 09:33 schreef martine1984 het volgende:
http://www.repeatcrafterm(...)ies-pattern.html?m=1
Dit is een soort gelijk patroon maar dan gratis.
quote:Op woensdag 11 december 2013 09:00 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Het is een betaald patroon van Mon Petit Violon wat ik zelf heb aangepast naar 'dit'.
[/quote]quote:Op woensdag 11 december 2013 09:33 schreef martine1984 het volgende:
Dit is een soort gelijk patroon maar dan gratis.
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 10 december 2013 23:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ga even heel brutaal om een patroontje vragenVolgens mij zou mijn collegaatje ze namelijk heel tof vinden..
Zit nu ook even te kijken, ze heeft hele leuke patroontjes!quote:Op woensdag 11 december 2013 09:42 schreef DonnaRush het volgende:
De zool komt wel redelijk overeen inderdaad, maar 'the upper part' is wel heel anders.
En ik ben gewoon fan van Mon Petit Violon haar patronen haha!
Maar je weet toch niet of het patroon goed uitgewerkt is voordat je het koopt?quote:Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef trui het volgende:
ach ja, en het is ook wel leuk om iemand te belonen voor het goed uitwerken van een patroon.
urban knittingquote:Op woensdag 11 december 2013 14:06 schreef -Spring het volgende:
Kijk wat ik vandaag in ons durp tegenkwam!
[ afbeelding ]
Gebreid weliswaar, maar toch.
quote:Op woensdag 11 december 2013 14:06 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
het idee is gewoon gaaf!quote:Op woensdag 11 december 2013 14:06 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 11 december 2013 17:26 schreef annelotje het volgende:
Als ik zie tot hoever de breisels komen en die hond er naast zie dan denk ik dat het heeeel snel vies is...![]()
maar wel cool inderdaad!
https://www.facebook.com/AmigurumiPatterns.netquote:Op woensdag 11 december 2013 21:01 schreef beefcake het volgende:
Ik zoek meer haakgerelateerde pagina's om te volgen op Facebook, weten jullie er nog een paar?
Dankjewel! Om te maken is het niet mijn ding assemblage lukt gewoon niet zoals ik het wilquote:Op woensdag 11 december 2013 21:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/AmigurumiPatterns.net
Wel allemaal engelstalig:quote:Op woensdag 11 december 2013 21:01 schreef beefcake het volgende:
Ik zoek meer haakgerelateerde pagina's om te volgen op Facebook, weten jullie er nog een paar?
Kende ik wel, maar volgde ik nog nietquote:
Engelstalig is geen probleem! The Crochet Crowd volgde ik al, de andere twee kende ik nog niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 21:13 schreef HannaHaak het volgende:
[..]
Wel allemaal engelstalig:
https://www.facebook.com/pages/The-Crochet-Crowd/116482731742088
https://www.facebook.com/bobwilson123YoutubeCrochetVideos?fref=ts
https://www.facebook.com/Crochetville?fref=ts
dit staat er bij de comments:quote:Op woensdag 11 december 2013 21:39 schreef martine1984 het volgende:
Wat wordt er bedoeld met; sc arround making deep single crockets. (Row 6)?
Volgens mij bedoelen ze daar hetzelfde mee als met een 'spike stitch', misschien heb je hier wat aan:quote:Op woensdag 11 december 2013 21:39 schreef martine1984 het volgende:
Wat wordt er bedoeld met; sc arround making deep single crockets. (Row 6)?
Ja die heb ik wel gedaanquote:Op woensdag 11 december 2013 21:59 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze daar hetzelfde mee als met een 'spike stitch', misschien heb je hier wat aan:
http://crochet.about.com/(...)het-spike-stitch.htm
Je gaat idd hard!quote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Progressie van de deken! Ik ga even door een matige periode en ik merk dat dat haken erg prettig is om de gedachten te verzetten, dus ik ga redelijk hard
Nicequote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Progressie van de deken! Ik ga even door een matige periode en ik merk dat dat haken erg prettig is om de gedachten te verzetten, dus ik ga redelijk hard
ermahgerd wat ga jij hard!quote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Wow ziet er nu al super uit!quote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Haakbaas!quote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Holy crappppquote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
mooi!! en snel inderdaad! sterkte.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
leukleuk!!quote:Op donderdag 12 december 2013 13:30 schreef beefcake het volgende:
Mijn laatste gehaakte project is deze set
[ link | afbeelding ]
En trui, nu kan je meteen mijn nieuwe vloer zien![]()
Oh dan ben ik niet de enige die zijn deken al een jaar heeft liggen....quote:Op donderdag 12 december 2013 12:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Nicejij bent al verder dan ik met mijn deken, die erm als een jaar er ligt ofzo? ahum
je kan zon deken ook in fases doen he, dan is het misschien beter vol te houden? Ik vind het zelf vooral een kick om het project te zien groeienquote:Op donderdag 12 december 2013 13:35 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Holy crapppp![]()
![]()
Ik vind die steek echt heel erg tof; maar ik ben ook steeds bang dat ik het na een paar toeren al beu ga worden
En naja voorlopig heb ik nog even wat andere projecten die ik af wil hebben
maar misschien... ooit... euh...
Vlg winter ofzo
Hier ook elke avond aan het hakenHeerlijk ontspannend vind ik het ! Mijn breinaalden heb ik in ieder geval op zolder gedropt
Ik vrees dat ik daar niet gauw meer aan ga beginnen
Heb je genoeg bolletjes ingeslagen? Ik lees nog wel eens dat Wibra niet zo van de continuïteit is.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
er zit trouwens geen plan achter mijn deken, het zijn gewoon de 18 varianten Saskia die de stadswibra hier had liggen
Die 18x100 gram zou ruim voldoende moeten zijn om 'm af te krijgen, ik moet ongeveer 5 banen uit een bol kunnen halen en dan kom ik volgens berekening op een deken van 2 meter.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:13 schreef beefcake het volgende:
[..]
Heb je genoeg bolletjes ingeslagen? Ik lees nog wel eens dat Wibra niet zo van de continuïteit is.
Edit: of was dat alleen Zeeman?
Dat heb je ook bij bollen van 5+ euro per stuk, pure aidsquote:Op donderdag 12 december 2013 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die 18x100 gram zou ruim voldoende moeten zijn om 'm af te krijgen, ik moet ongeveer 5 banen uit een bol kunnen halen en dan kom ik volgens berekening op een deken van 2 meter.
Overigens had ik er wel een bol tussen zitten met een onderbrekingGelukkig kun je een klein knoopje makkelijk wegwerken in die granny steek
Oh echt? Dat is inderdaad wel matig ja, van die goedkope toelie kan je het nog wel hebben, maar van duur spul verwacht je toch wat andersquote:Op donderdag 12 december 2013 14:39 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat heb je ook bij bollen van 5+ euro per stuk, pure aids
Jaquote:Op donderdag 12 december 2013 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is inderdaad wel matig ja, van die goedkope toelie kan je het nog wel hebben, maar van duur spul verwacht je toch wat anders
haha ja die is ook al vergeven.. (of althans, ik mag er nog een maken op bestellingquote:Op donderdag 12 december 2013 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Allemaal erg leuk, maar dat doosje is liefde
xl-garen van de action, ermahgerdquote:Op donderdag 12 december 2013 14:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Jasoms wordt heel de draad dik of juist dun en dan weer normaal en dat gaat dan zo weer een stuk verder. Of het zit gewoon doodleuk aan elkaar geknoopt. Je zult het vanzelf wel eens meemaken als je hiermee doorgaat
Dat was een beetje geluk hebben en een beetje uitgedacht. De bodem is een hexagon patroon uit een boekje en daarbij had ik het geluk dat hij net iets kleiner uitviel en daarbij, als hij veel te klein was geweest had ik er eerst nog een rij vasten omheen kunnen maken vóór de rand omhoogquote:Op donderdag 12 december 2013 15:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoe krijg je dan dat zo op elkaar gemaakt dat hij dicht kan? het doosje? *sukkel zonder ruimtelijk inzicht*
Het leven is soms zo simpelquote:Op donderdag 12 december 2013 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
Dekseltje 1 rij breder maken dan het doosje, gok ik
Ja dat had gekundquote:Op donderdag 12 december 2013 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
Dekseltje 1 rij breder maken dan het doosje, gok ik
quote:Op donderdag 12 december 2013 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Dan is t verrekte mooi uitgekomen zo
Thanks! Ik heb het opgeslagenquote:Op donderdag 12 december 2013 15:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Het komt uit Crochet Motifs van Edie Eckman (nr 33 is het voor wie het boek heeft). Ik heb gewoon het meest gesloten hexagon-patroon uitgezocht:
Toer 1: 12 stokjes in een magic ring (1e stokje bestaat uit 3 lossen, you know the drill)
toer 2: 3 lossen (=1 stokje), dan 3 stokjes in 1, dan weer 1 stokje, 3 stokjes in 1, tot je rond bent.
toer 3: 1 losse, 1 vaste in zelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, 1 vasten, (1 vaste, 2 lossen, 1 vaste) in zelfde steek (dit is de middelste van de 3 stokjes in 1), 1 vaste, 1 losse, 1 steek overslaan, 1 vaste* herhalen wat tussen de sterren staat.
toer 4: 3 losse (= stokje), *1 stokje om de losse er onder, 1 stokje in de volgende vaste, 3 stokjes in de 2 lossen, 1 stokje in volgende vaste, 1 stokje om de losse, 1 stokje in de volgende vaste* herhalen wat tussen de sterren staat.
toer 5: hier ben ik van het patroon afgeweken omdat het anders te groot werd. Ik heb hier een rand vasten gehaakt (in ieder stokje 1) in de achterste lussen alleen! Dit is het begin van de rand omhoog dus. Dan de volgende toer weer gewoon insteken, en dat hou je vol tot je het bakje hoog genoeg vindt.
De deksel is een African flower hexagon (even googelen ) waarbij de 1e roze toer aan de buitenrand nog gewoon is, maar de 2e ook alleen in de achterste lussen en daarna gewoon verder zo hoog als je wilt.
quote:Op donderdag 12 december 2013 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je dat strak haken? Denk het wel?
mooie dingen allemaal! de omslag doek is goed gelukt zeg! lijkt me inderdaad heerlijk warm!quote:Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb nog wat projectjes klaar:
De sneeuwvlokken (hangen voor het keukenraam maar dat fotografeert niet handig)
[ afbeelding ]
Een omslagdoek van Drops Eskimo, super lekker warm. Ik heb nog grijze bollen liggen voor een 2e exemplaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een eigen bedenksel. Zat dinsdag met Catania grande te spelen (bloemenhanger gemaakt van Lucy) en wilde de African flower wel eens proberen, Het werd een doosje..
[ afbeelding ]
Met wat handwerkspulletjes er in![]()
[ afbeelding ]
dat scheelt wel een slok op een borrel ja.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zou het met gewone catania veel kleiner worden? Ik heb nog nooit catania grande 'in het echt' gezien, vandaar
Dat is misschien nog wel beter, ga ik dat bij versie 2 doenquote:Op donderdag 12 december 2013 15:57 schreef trui het volgende:
je zou ook nog 'gewoon' een zeshoekig ´rondje´ kunnen maken met vasten, dat begint met 6 vasten in een magic ring. en dan telkens op dezelfde plaatsen meerderen. dan krijg je ook een mooie zeshoekige vorm, die heel dicht is. en dan als je op de gewenste grootte bent een ronde in de achterste lussen haken, en niet meer meerderen vanaf daar.
quote:Op donderdag 12 december 2013 15:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zou het met gewone catania veel kleiner worden? Ik heb nog nooit catania grande 'in het echt' gezien, vandaar
Dat was precies mijn ideequote:Op donderdag 12 december 2013 16:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]bijna de helft zo groot gok ik. Tandendoosje
Goed strak haken voor stevigheid en eventueel dus met stijfsel bewerken. Denk dat het met dun catania nog iets sneller slap wordt namelijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat was precies mijn idee
Mooi!!quote:Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 december 2013 19:50 schreef MarSuSt het volgende:
Sunny, die omslagdoek van eskimo is toch een patroon van echtstudio? Hoeveel bollen heb jij gebruikt? Ik wil 'm ook maken en vroeg me af of ik inderdaad 14 bollen nodig heb zoals vermeld in het patroon. Hij is trouwens prachtig geworden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |