abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134088492
Zwangerschap & geboorte

05 december: Sethiwe
05 december: P8 (papa)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted
10 juni: JaleesaJoia
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  maandag 9 december 2013 @ 18:50:02 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134088858
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum. :s)
pi_134088954
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Wat een leuke datum O+
In life, every ending is a new beginning..
pi_134089052
O ja, da's wel een bijzondere datum om op uitgerekend te zijn. Of om op geboren te zijn!
pi_134089865
quote:
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum. :)
Jamaar, jij bent toch pas net zwanger?? Jij hebt gisteren een skips gedaan

Hmz zal ik wel of niet met voorlopige datum erin gaan....
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 december 2013 @ 19:37:57 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134090793
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk :')

Mensen die nog tips hebben?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_134091170
Wanneer moet je dat soort dingen eigenlijk gaan regelen?
Heb me nog zo weinig ingelezen en heb daar ook nog niet mn koppie naar staan :@
pi_134091711
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef Chanty het volgende:
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk :')

Mensen die nog tips hebben?
Mijn yogajuf zei dat het enige verschil tussen zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga het feit is dat je bij yoga je ogen dicht doet.. Geen idee of het echt zo is hoor :) Ik vind yoga altijd wel fijn ontspannend, maar ik hoop wel dat mijn les nog wat actiever wordt want de vorige keer vond ik de oefeningen wat lauwtjes. Het ging bijvoorbeeld bij een oefening vooral om het bewust worden van je ademhaling en waar die zit etc, maar als je al ooit aan yoga hebt gedaan weet je dat al.
pi_134092394
Dat zou ik ook als yogajuf zeggen. :')
Zwangerschapsgym is vaak veel veelzijdiger.. En meer thema's.

Ik kan niets met het hele zweefteefgebeuren van veel yoga groepen.
En ik lees te vaak dat er foutieve dingen gemeld worden die puur bij de juf haar visie passen (maar dat is ook zo bij zwangerschapsgym)
pi_134092744
Hoe snel je een cursus moet regelen hangt af van hoe groot het aanbod is. Ik heb me na de echo met ruim 12 weken aangemeld. Toen nog voldoende plek. Cursus zwangerschapsyoga begint vrij vroeg in de zwangerschap (voor mij bij 22 weken, klaar met 35 weken; er vallen best wat weken tussenuit vandaar dat het zo lang duurt).

Bij de eerste zwangerschapsgym gedaan, maar dat is er in het dorp niet meer. Toen pas met 32 weken begonnen.

Insteek bij beide cursussen is volgens mij wel redelijk hetzelfde. Ervaringen delen, uitleg over bevalling/kraamperiode/etc. en wat oefeningen doen. Pas bij de gym na de bevalling was het echt actie :).

Morgen controle bij de vk. Toch wel flink nerveus om of het kindje het nog wel doet :@. Ondertussen wel iets dat lijkt op een beginnend buikje en sinds kort wat minder moe. Maar nu weer tijd om na te denken...bweh. Vertrouwen is er nog niet echt, maar ondertussen is m'n man al wel de werkkamer aan het slopen.
pi_134093061
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij. :@
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies. O+ En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen. :)

En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
pi_134093286
quote:
Mooie datum. O+

Gek om te zien dat van de eerste drie in de lijst niet bekend is (openbaar) wat het wordt. Ben opeens heel nieuwsgierig, dus Sethiwe en Skips, deze week hoor! :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134093589
Ja skips je hebt een hele mooie uitgerekende datum, lijkt me wel iets om dan te bevallen ;). Ga jij er ook voor dan?

Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
pi_134093794
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:31 schreef Sethiwe het volgende:

Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
Zo knap vind ik dat als je kunt wachten!
Ik ben zo nieuwsgierig dat ik niet kan wachten. Ik denk trouwens dat jij een meisje krijgt :Y

Ik voelde gisteravond gedraai en geschop in mijn buik O+ :D
pi_134093816
Momo nog een :* voor jou. Wat sneu van je poes

Nikki ben je de dag een beetje doorgekomen?

*O* voor alle nieuwe zwangere, alle mijlpalen en stickers

Fazzoletti welkom terug, fijn dat je een goede vakantie heb gehad. Ben benieuwd naar je echo :)

chanty wat vervelend die hoofdpijn. Wel fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad! Gefeliciteerd met jullie jubileum!
Ik wilde eerst naar zwangerschapsgym maar ben ivm bekkenklachten elke week naar een zwanger en fit cursus geweest die door mijn bekkentherapeut werd gegeven.

kursor succes morgen bij de vk ^O^ hopelijk kan je na morgen wat meer vertrouwen hebben in je lichaam en je kleintje

11-12-13 is idd wel een hele mooie datum O+ En ik ben ook wel heel benieuwd naar wat het gaat worden bij jullie!

Ik denk dat ik vanaf volgende week de boodschappen maar online ga bestellen. Ik dacht dat mijn bekken uit elkaar zou vallen toen ik van winkel naar winkel aan het slenteren was vandaag.
Morgen naar de vk en daarna klossen halen ik ben bijna een LLM'er :o
  maandag 9 december 2013 @ 20:51:31 #16
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134094631
Huuuuuu, ik was druk bezig met een veiling voor een e-reader voor bijna niets.. Biedt iemand per ongeluk ¤2750 in plaats van ¤27,50. Nou heb ik niet meer kunnen bieden, want de veilingmeesters konden er niets aan veranderen. Ik zag mezelf al heerlijk liggen lezen tijdens m'n bevallingsverlof. En nu zijn m'n hormonen helemaal van streek en teleurgesteld. :'( :')

--

Hihi, voor mij maakt het niet uit wanneer ik beval. 11-12-'13 is wel mooi natuurlijk. Kix wordt wel steeds 'ongeduldiger', die kijkt er echt naar uit. Ik ook hoor, maar ben ook nog niet klaar met het zwanger zijn.

--

Kursor, succes morgen! :*

--

En GM, klopt.. Die 'Skips' was net pas.. Maar het gaat zo snel!
pi_134094716
Ja ging goed Ikke. Ik na even een half uurtje acclimatiseren was ik wel weer oké en heb ik nog wel de 9,5 uur werken gehaald vandaag. :)

Voor de geïnteresseerden... er komt een programma over bevallingen op rtl8. Geen vaste tijd maar elke avond na de film. Ik ben stiekem wel benieuwd. Ik zag in het voorstukje al een paar verse beebjes langskomen. O+ Geen idee of het programma echt wat is maar ik ga in ieder geval even kijken.
  maandag 9 december 2013 @ 20:55:58 #18
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134094884
GotC, over de zorgkeuze van Hema, ik heb het nagezocht natuurlijk. Alle zorgaanbieders waar ik gebruik van wil maken, heeft een contract met Hema/Menzis. Maar bedankt voor de waarschuwing!
pi_134095243
Oooh mijn pa belde net, of de kleine al gegroeid was, hoe t met mij was, en vervolgens, dat hij zeker weet dat het een jongetje is, hij heeft al een naam, en hij gaat een grasveld maken in de tuin en een voetbalshirt kopen.. En ik zat snif snif op de bank, mijn grote ruwe stoere papa O+
S. 2014
J. 2016
pi_134095259
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open :+
  maandag 9 december 2013 @ 21:15:01 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134095760
Hier alles goed, kleine is 39cm en 1400gram. Kinderkamer is ook opgehaald en opgebouwd, aankomend Weekend nog een wandje van piepschuim voorzien (lees: isoleren, want koude wand onder schuin dak) en dan weer behangen en schilderen.

Maar de kommode, bed en klerenkast staan :) vloerbedekking ligt erin, das toch net ff iets aangenamer dan de PVC vloer die eronder ligt.

Nu de kleren (kleertjes) wassen en dan kunnen die de kast in ipv. overal in plastic zakken te liggen :P
pi_134097239
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.

De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.

http://www.mominbalance.nl/
:)
pi_134097593
Ik ga dit keer helemaal niks doen :P. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.

Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
  maandag 9 december 2013 @ 21:50:37 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134097598
Mom in balance hoor ik ook overal positieve verhalen over. Alleen voor mij huidige toestand is het te actief :')

Ontdekte dat er hier wel een speciale cursus is voor vrouwen die zwanger zijn van hun tweede, derde etc. kind. Daar moet ik nog eens achteraan gaan!
Oude (on)bekende.
pi_134098127
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:50 schreef Kwisted het volgende:
Ik ga dit keer helemaal niks doen :P. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.

Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
:D Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz. :')
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?

Oh en *O* ik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')