abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134080853
Okay, lastig verhaal. Mijn vriend en ik wonen momenteel samen in een koopwoning. We hebben nu echter samen besloten dat een lat-relatie voor mij beter zou zijn (lastig verhaal, ook nietecht van toepassing in deze), dus ik ben op zoek naar een huurwoning.

Omdat het niet zeker is of deze stap me daadwerkelijk gelukkiger gaat maken (dat weet ik pas als ik echt weg ben), willen we de koopwoning op allebei onze naam laten staan. Maar om een huurwoning te kunnen financieren heb ik wel huurtoeslag nodig. Weet een van jullie of en hoe dit uberhaupt mogelijk is, aangezien we nu gezamenlijk hypotheekrenteaftrek ontvangen. We zijn nu fiscale partners, en zullen dat niet meer zijn op het moment dat ik verhuis. Maar ik denk dat we dit op papier nog moeten blijven ivm koopwoning?

Hoop dat het verhaal een beetje te volgen is..
  maandag 9 december 2013 @ 14:48:51 #2
408896 dincky
beschikbaar ^^
pi_134080942
probeer het anders eerst bij een vriend(in)?
pi_134081007
Ook aan gedacht, echter geen optie. Het voornaamste probleem is namelijk dat ik ontzettende behoefte heb aan gewoon alleen zijn. Aan een eigen plek. Als ik dan ergens te gast ben en nog steeds rekening moet houden met een ander, kan ik net zo goed thuis blijven wonen.
pi_134081060
Kan je niet een kamer in huis inrichten voor jou? Zodat je daar gewoon je ding kan doen en alleen zijn
XBox gamertag:NLGoliath
  maandag 9 december 2013 @ 14:53:11 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134081061
Hebben jullie dan niet een te klein huis? Je kan in een beetje huis toch prima een eigen plek creëren?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 9 december 2013 @ 14:54:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134081086
Huurtoeslag kan wel als je fiscaal partners bent maar niet beiden op hetzelfde adres woont, ik verwacht echter niet dat huurtoeslag en HRA door dezelfde persoon gecombineerd kunnen worden.
Is het een optie dat hij de HRA aanvraagt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 december 2013 @ 14:54:54 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_134081105
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:51 schreef Coam het volgende:
Ook aan gedacht, echter geen optie. Het voornaamste probleem is namelijk dat ik ontzettende behoefte heb aan gewoon alleen zijn. Aan een eigen plek. Als ik dan ergens te gast ben en nog steeds rekening moet houden met een ander, kan ik net zo goed thuis blijven wonen.
Een "woman-cave" creeeren ? Of is zelfs in hetzelfde huis zijn teveel voor je ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 9 december 2013 @ 15:02:49 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_134081310
Huurtoeslag als je een gezamelijke koopwoning hebt :')

Het moet toch niet gekker worden zeg.
  maandag 9 december 2013 @ 15:08:21 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_134081483
:')

Echt kansloos.

Weet je wat, vraag voor de zekerheid ook bijstand aan.
Dum de dum
pi_134081511
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:08 schreef Fe2O3 het volgende:
:')

Echt kansloos.

Weet je wat, vraag voor de zekerheid ook bijstand aan.
Vergeet de ontheffing voor de gemeentelijke lasten niet.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134082091
Wie is uw toeslagpartner?

Hebt u een echtgenoot of een geregistreerde partner? Dan is die persoon uw toeslagpartner. Staat u niet op hetzelfde adres ingeschreven? Dan telt uw toeslagpartner niet mee voor de huurtoeslag.

Hebt u geen echtgenoot of geregistreerde partner? Dan kan iemand anders die op hetzelfde adres is ingeschreven, uw toeslagpartner zijn.

U moet aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:

U hebt een samenlevingscontract afgesloten bij de notaris.
U hebt samen een kind.
U of uw partner heeft een kind van de ander erkend.
U bent partner voor een pensioenregeling.
U hebt samen een koopwoning.
U of 1 van uw medebewoners heeft een inwonend kind jonger dan 18 jaar.
U bent elkaars fiscale partner voor de inkomstenbelasting.
U was in 2013 al elkaars toeslagpartner.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 december 2013 @ 15:28:41 #12
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_134082105
Jullie hebben samen een koopwoning, dus je bent gewoon toeslagpartner van elkaar. Jullie inkomens opgeteld geven je vast geen recht op huurtoeslag. De enige optie is dus mijns inziens dat je partner je uitkoop bij de koopwoning, dus zowel het huis als de hypotheek op zijn naam komt. Maar dit willen jullie ook niet. Dus nee, het kan niet.
pi_134082130
[zwart-wit]
Dus de Nederlandse belastingbetaler moet nu jouw huurtoeslag ophoesten omdat jij niet bij je vent weg durft te gaan?
[/zwart-wit]
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_134082210
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef iScream. het volgende:
Jullie hebben samen een koopwoning, dus je bent gewoon toeslagpartner van elkaar. Jullie inkomens opgeteld geven je vast geen recht op huurtoeslag. De enige optie is dus mijns inziens dat je partner je uitkoop bij de koopwoning, dus zowel het huis als de hypotheek op zijn naam komt. Maar dit willen jullie ook niet. Dus nee, het kan niet.
Dit klopt niet.
Mijn ex en ik hebben nog steeds een koopwoning.. Ik woon niet meer op het adres, en ben gescheiden. Daardoor is het niet meer mijn toeslagpartner, en ook niet mijn fiscaal partner.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 december 2013 @ 15:39:14 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134082416
Overigens is een en ander nog wel afhankelijk van je vermogen, en ook van de eventuele overwaarde van het huis, gezien je daar niet meer woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134083239
Mijn oude buren hadden een LAT-relatie waarbij hij de begane grond bewoonde, en zij de 1e en 2e verdieping. Ging prima. Zoiets misschien een optie?
"Pools are perfect for holding water"
pi_134089322
Believe me, we hebben alles al geprobeerd. Heb een eigen kamer hier.. Het gaat gewoon niet goed zo. Als er een andere optie was, had ik dat gedaan.

Appartement heeft geen tot weinig overwaarde.

Ticootje: Bedankt! Daar kan ik wat mee.
  maandag 9 december 2013 @ 19:11:36 #18
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134089588
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:04 schreef Coam het volgende:
Believe me, we hebben alles al geprobeerd. Heb een eigen kamer hier.. Het gaat gewoon niet goed zo. Als er een andere optie was, had ik dat gedaan.
Prima, maar waarom moet de samenleving daar de dupe van zijn?
  maandag 9 december 2013 @ 19:13:41 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134089686
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Prima, maar waarom moet de samenleving daar de dupe van zijn?
Waarom zou de samenleving daar meer de dupe van zijn dan wanneer ze bij hem weggaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 december 2013 @ 19:15:43 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_134089777
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:54 schreef Leandra het volgende:
Huurtoeslag kan wel als je fiscaal partners bent maar niet beiden op hetzelfde adres woont, ik verwacht echter niet dat huurtoeslag en HRA door dezelfde persoon gecombineerd kunnen worden.
Dat is best goed mogelijk, hoor.
quote:
Is het een optie dat hij de HRA aanvraagt?
Dat hoeft ie niet aan te vragen. Dat verdelen de fiscaal partners onderling.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_134089916
Oh dat zou fijn zijn! Hij krijgt nu het gehele bedrag van de belastingdienst op zijn rekening en dat hoeft van mij dus niet te veranderen. Dus als dat gewoon zo kan blijven, en ik huurtoeslag aan kan vragen, dan zou het perfect zijn.
pi_134090019
Godsklere wat is deze!? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 9 december 2013 @ 19:21:31 #23
39333 Zelva
pi_134090044
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou de samenleving daar meer de dupe van zijn dan wanneer ze bij hem weggaat?
Ze heeft haar vermogen in een huis gestopt, en wil nu huurtoeslag hebben omdat ze het zogenaamd niet kan betalen. Terwijl voor het krijgen van een huurtoeslag je vermogen niet groter mag zijn dan 21.139 euro.

Dat is onterecht teren op de samenleving, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Ze verkoopt haar deel van het huis maar, en financieert de boel daar maar mee. En als ze dat niet wil, tsja. Dan zoekt ze het maar lekker uit.

Belachelijk dit.
pi_134090882
Wat een gezever. Ik heb jarenlang ongeschoold werk gedaan met HBO diploma omdat ik weiger de ww/bijstand in te gaan. En nee, daar hoef ik geen schouderklopje voor, dat lijkt me niet meer dan normaal. Daarnaast is dit nu de enige optie. Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.

Zoals ik al zei heeft het appartement geen overwaarde, dus daar valt niks uit te financieren.
  Licht Ontvlambaar maandag 9 december 2013 @ 19:41:56 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134090994
Waarom denk je dat je recht zou hebben op huurtoeslag?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_134091092
Vermogen onder de 21.000 euro, inkomen onder een bepaald bedrag, huur onder de 680 euro.
pi_134091153
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Coam het volgende:
Wat een gezever. Ik heb jarenlang ongeschoold werk gedaan met HBO diploma omdat ik weiger de ww/bijstand in te gaan. En nee, daar hoef ik geen schouderklopje voor, dat lijkt me niet meer dan normaal. Daarnaast is dit nu de enige optie. Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.

Zoals ik al zei heeft het appartement geen overwaarde, dus daar valt niks uit te financieren.
Oow, je bent in het verleden heel lief geweest, dus heb je nu meer recht op iets? Zo werkt het dus niet he.

En als de koopwoning op zijn naam gaat, mag hij jou toch gewoon uitkopen, en heb jij geld en dus geen huurtoeslag nodig?
pi_134091379
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Coam het volgende:
Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.
Need I say more? Uitkopen is in eerste instantie nog geen optie.

Meer recht? Nee. Net zoveel recht als ieder ander persoon in Nederland.
  maandag 9 december 2013 @ 19:50:11 #29
39333 Zelva
pi_134091448
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef probeer het volgende:

En als de koopwoning op zijn naam gaat, mag hij jou toch gewoon uitkopen, en heb jij geld en dus geen huurtoeslag nodig?
Ja maar zolang ze er nog niet over uit wat er gaat gebeuren en wat ze nu uiteindelijk wil, moet de samenleving het probleem maar oplossen.
pi_134091484
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef Coam het volgende:

[..]

Need I say more? Uitkopen is in eerste instantie nog geen optie.

Meer recht? Nee. Net zoveel recht als ieder ander persoon in Nederland.
Omdat je dan geen recht meer hebt op huurtoeslag. En dat probeer je dus te omzeilen? Lekker is dat.

En waarom kom je dan uberhaupt met die opmerking?
"Ik heb jarenlang ongeschoold werk gedaan met HBO diploma omdat ik weiger de ww/bijstand in te gaan."
Ja, tof, dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')