Een "woman-cave" creeeren ? Of is zelfs in hetzelfde huis zijn teveel voor je ?quote:Op maandag 9 december 2013 14:51 schreef Coam het volgende:
Ook aan gedacht, echter geen optie. Het voornaamste probleem is namelijk dat ik ontzettende behoefte heb aan gewoon alleen zijn. Aan een eigen plek. Als ik dan ergens te gast ben en nog steeds rekening moet houden met een ander, kan ik net zo goed thuis blijven wonen.
Vergeet de ontheffing voor de gemeentelijke lasten niet.quote:Op maandag 9 december 2013 15:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Echt kansloos.
Weet je wat, vraag voor de zekerheid ook bijstand aan.
Dit klopt niet.quote:Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef iScream. het volgende:
Jullie hebben samen een koopwoning, dus je bent gewoon toeslagpartner van elkaar. Jullie inkomens opgeteld geven je vast geen recht op huurtoeslag. De enige optie is dus mijns inziens dat je partner je uitkoop bij de koopwoning, dus zowel het huis als de hypotheek op zijn naam komt. Maar dit willen jullie ook niet. Dus nee, het kan niet.
Prima, maar waarom moet de samenleving daar de dupe van zijn?quote:Op maandag 9 december 2013 19:04 schreef Coam het volgende:
Believe me, we hebben alles al geprobeerd. Heb een eigen kamer hier.. Het gaat gewoon niet goed zo. Als er een andere optie was, had ik dat gedaan.
Waarom zou de samenleving daar meer de dupe van zijn dan wanneer ze bij hem weggaat?quote:Op maandag 9 december 2013 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Prima, maar waarom moet de samenleving daar de dupe van zijn?
Dat is best goed mogelijk, hoor.quote:Op maandag 9 december 2013 14:54 schreef Leandra het volgende:
Huurtoeslag kan wel als je fiscaal partners bent maar niet beiden op hetzelfde adres woont, ik verwacht echter niet dat huurtoeslag en HRA door dezelfde persoon gecombineerd kunnen worden.
Dat hoeft ie niet aan te vragen. Dat verdelen de fiscaal partners onderling.quote:Is het een optie dat hij de HRA aanvraagt?
Ze heeft haar vermogen in een huis gestopt, en wil nu huurtoeslag hebben omdat ze het zogenaamd niet kan betalen. Terwijl voor het krijgen van een huurtoeslag je vermogen niet groter mag zijn dan 21.139 euro.quote:Op maandag 9 december 2013 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou de samenleving daar meer de dupe van zijn dan wanneer ze bij hem weggaat?
Oow, je bent in het verleden heel lief geweest, dus heb je nu meer recht op iets? Zo werkt het dus niet he.quote:Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Coam het volgende:
Wat een gezever. Ik heb jarenlang ongeschoold werk gedaan met HBO diploma omdat ik weiger de ww/bijstand in te gaan. En nee, daar hoef ik geen schouderklopje voor, dat lijkt me niet meer dan normaal. Daarnaast is dit nu de enige optie. Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.
Zoals ik al zei heeft het appartement geen overwaarde, dus daar valt niks uit te financieren.
Need I say more? Uitkopen is in eerste instantie nog geen optie.quote:Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Coam het volgende:
Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.
Ja maar zolang ze er nog niet over uit wat er gaat gebeuren en wat ze nu uiteindelijk wil, moet de samenleving het probleem maar oplossen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef probeer het volgende:
En als de koopwoning op zijn naam gaat, mag hij jou toch gewoon uitkopen, en heb jij geld en dus geen huurtoeslag nodig?
Omdat je dan geen recht meer hebt op huurtoeslag. En dat probeer je dus te omzeilen? Lekker is dat.quote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef Coam het volgende:
[..]
Need I say more? Uitkopen is in eerste instantie nog geen optie.
Meer recht? Nee. Net zoveel recht als ieder ander persoon in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |