Een "woman-cave" creeeren ? Of is zelfs in hetzelfde huis zijn teveel voor je ?quote:Op maandag 9 december 2013 14:51 schreef Coam het volgende:
Ook aan gedacht, echter geen optie. Het voornaamste probleem is namelijk dat ik ontzettende behoefte heb aan gewoon alleen zijn. Aan een eigen plek. Als ik dan ergens te gast ben en nog steeds rekening moet houden met een ander, kan ik net zo goed thuis blijven wonen.
Vergeet de ontheffing voor de gemeentelijke lasten niet.quote:Op maandag 9 december 2013 15:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Echt kansloos.
Weet je wat, vraag voor de zekerheid ook bijstand aan.
Dit klopt niet.quote:Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef iScream. het volgende:
Jullie hebben samen een koopwoning, dus je bent gewoon toeslagpartner van elkaar. Jullie inkomens opgeteld geven je vast geen recht op huurtoeslag. De enige optie is dus mijns inziens dat je partner je uitkoop bij de koopwoning, dus zowel het huis als de hypotheek op zijn naam komt. Maar dit willen jullie ook niet. Dus nee, het kan niet.
Prima, maar waarom moet de samenleving daar de dupe van zijn?quote:Op maandag 9 december 2013 19:04 schreef Coam het volgende:
Believe me, we hebben alles al geprobeerd. Heb een eigen kamer hier.. Het gaat gewoon niet goed zo. Als er een andere optie was, had ik dat gedaan.
Waarom zou de samenleving daar meer de dupe van zijn dan wanneer ze bij hem weggaat?quote:Op maandag 9 december 2013 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Prima, maar waarom moet de samenleving daar de dupe van zijn?
Dat is best goed mogelijk, hoor.quote:Op maandag 9 december 2013 14:54 schreef Leandra het volgende:
Huurtoeslag kan wel als je fiscaal partners bent maar niet beiden op hetzelfde adres woont, ik verwacht echter niet dat huurtoeslag en HRA door dezelfde persoon gecombineerd kunnen worden.
Dat hoeft ie niet aan te vragen. Dat verdelen de fiscaal partners onderling.quote:Is het een optie dat hij de HRA aanvraagt?
Ze heeft haar vermogen in een huis gestopt, en wil nu huurtoeslag hebben omdat ze het zogenaamd niet kan betalen. Terwijl voor het krijgen van een huurtoeslag je vermogen niet groter mag zijn dan 21.139 euro.quote:Op maandag 9 december 2013 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou de samenleving daar meer de dupe van zijn dan wanneer ze bij hem weggaat?
Oow, je bent in het verleden heel lief geweest, dus heb je nu meer recht op iets? Zo werkt het dus niet he.quote:Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Coam het volgende:
Wat een gezever. Ik heb jarenlang ongeschoold werk gedaan met HBO diploma omdat ik weiger de ww/bijstand in te gaan. En nee, daar hoef ik geen schouderklopje voor, dat lijkt me niet meer dan normaal. Daarnaast is dit nu de enige optie. Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.
Zoals ik al zei heeft het appartement geen overwaarde, dus daar valt niks uit te financieren.
Need I say more? Uitkopen is in eerste instantie nog geen optie.quote:Op maandag 9 december 2013 19:39 schreef Coam het volgende:
Ik weet pas als ik daadwerkelijk weg ben of dit is hoe we allebei gelukkig kunnen zijn, samen. Nee? Dan kan ik terug. Ja? Dan gaat de koopwoning op zijn naam. Simple as that.
Ja maar zolang ze er nog niet over uit wat er gaat gebeuren en wat ze nu uiteindelijk wil, moet de samenleving het probleem maar oplossen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef probeer het volgende:
En als de koopwoning op zijn naam gaat, mag hij jou toch gewoon uitkopen, en heb jij geld en dus geen huurtoeslag nodig?
Omdat je dan geen recht meer hebt op huurtoeslag. En dat probeer je dus te omzeilen? Lekker is dat.quote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef Coam het volgende:
[..]
Need I say more? Uitkopen is in eerste instantie nog geen optie.
Meer recht? Nee. Net zoveel recht als ieder ander persoon in Nederland.
Dus als ik voor dat ik toeslag aanvraag even een dure auto koop en daardoor beneden de 21000 euro uitkom, dan is dat ook prima en heb je er net zoveel recht op als iedere andere Nederlander?quote:
Welk deel van "geen tot weinig overwaarde" begreep je niet? Het is natuurlijk niet zo dat als je samen een huis van 2 ton hebt en samen ook een hypotheek van 2 ton hebt, dat je dan één ton cash in handen hebt als je partner je uitkoopt.... of denk je dat het wel zo werkt?quote:Op maandag 9 december 2013 19:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ze heeft haar vermogen in een huis gestopt, en wil nu huurtoeslag hebben omdat ze het zogenaamd niet kan betalen. Terwijl voor het krijgen van een huurtoeslag je vermogen niet groter mag zijn dan 21.139 euro.
Dat is onterecht teren op de samenleving, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Ze verkoopt haar deel van het huis maar, en financieert de boel daar maar mee. En als ze dat niet wil, tsja. Dan zoekt ze het maar lekker uit.
Belachelijk dit.
Om aan te geven dat ik geen profiteur ben. Wordt hierboven vergeleken met bankhangers, ben ik minder van gediend. Maargoed, heerlijk off topic allemaal. Als er alleen maar gezeken kan worden en "oplossingen" worden aangedragen die geen optie zijn, dan kan er wat mij betreft een slotje op. Het was een serieuze vraag, waarvan ik dacht dat er op Fok! genoeg expertise zou zitten om hier antwoord op te geven. In plaats daarvan is er het gebruikelijke gezeik en veroordeling.quote:Op maandag 9 december 2013 19:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met die opmerking?
"Ik heb jarenlang ongeschoold werk gedaan met HBO diploma omdat ik weiger de ww/bijstand in te gaan."
Ja, tof, dus?
Wie zegt dat ze een ton moet hebben dan? Tien k is ook al genoeg om máánden huurtoeslag te compenseren, bij wijze van spreken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk deel van "geen tot weinig overwaarde" begreep je niet? Het is natuurlijk niet zo dat als je samen een huis van 2 ton hebt en samen ook een hypotheek van 2 ton hebt, dat je dan één ton cash in handen hebt als je partner je uitkoopt.... of denk je dat het wel zo werkt?
Er zit geen vermogen in! Hypotheek is niet erg hoog en puur op inkomen verkregen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als ik voor dat ik toeslag aanvraag even een dure auto koop en daardoor beneden de 21000 euro uitkom, dan is dat ook prima en heb je er net zoveel recht op als iedere andere Nederlander?
Je hebt er voor gekozen je vermogen in een huis te stoppen, willens en wetens. Dat is je eigen keuze geweest, dus dan moet je dat ook zélf oplossen.
Laat je niet zo opnaaien, ze hebben ten eerste duidelijk al geen kennis van de regelgeving, en ten tweede lezen ze slecht en denken ze dat je op magische wijze een gigantisch bedrag in handen krijgt als je je door je partner laat uitkopen, dat je huis net niet onderwater staat doet er kennelijk niet toequote:Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef Coam het volgende:
[..]
Om aan te geven dat ik geen profiteur ben. Wordt hierboven vergeleken met bankhangers, ben ik minder van gediend. Maargoed, heerlijk off topic allemaal. Als er alleen maar gezeken kan worden en "oplossingen" worden aangedragen die geen optie zijn, dan kan er wat mij betreft een slotje op. Het was een serieuze vraag, waarvan ik dacht dat er op Fok! genoeg expertise zou zitten om hier antwoord op te geven. In plaats daarvan is er het gebruikelijke gezeik en veroordeling.
Jij lost niets af zekerquote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Coam het volgende:
[..]
Er zit geen vermogen in! Hypotheek is niet erg hoog en puur op inkomen verkregen.
Dan moet het huis dus al 20K overwaarde hebben.... dat is op een appartement niet "vrijwel niets of geen".quote:Op maandag 9 december 2013 19:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze een ton moet hebben dan? Tien k is ook al genoeg om máánden huurtoeslag te compenseren, bij wijze van spreken.
Als je bijstand wilt, moet je ook eerst je dure auto verkopen, ook al is daar al heel veel op afgeschreven. Dat is geen argument om het toch maar toe te wijzen.
Excuses, het deel over de ontbrekende overwaarde niet goed gelezen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef Coam het volgende:
[..]
Om aan te geven dat ik geen profiteur ben. Wordt hierboven vergeleken met bankhangers, ben ik minder van gediend. Maargoed, heerlijk off topic allemaal. Als er alleen maar gezeken kan worden en "oplossingen" worden aangedragen die geen optie zijn, dan kan er wat mij betreft een slotje op. Het was een serieuze vraag, waarvan ik dacht dat er op Fok! genoeg expertise zou zitten om hier antwoord op te geven. In plaats daarvan is er het gebruikelijke gezeik en veroordeling.
Hear hear. Dankje. Uitkopen zou me nog geen 2500 euro opleveren.quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat je niet zo opnaaien, ze hebben ten eerste duidelijk al geen kennis van de regelgeving, en ten tweede lezen ze slecht en denken ze dat je op magische wijze een gigantisch bedrag in handen krijgt als je je door je partner laat uitkopen, dat je huis net niet onderwater staat doet er kennelijk niet toe
Nou, feest.... de woning en hypotheek alleen op zijn naam krijgen zou al meer kostenquote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Coam het volgende:
[..]
Hear hear. Dankje. Uitkopen zou me nog geen 2500 euro opleveren.
Geeft niet. Ik verwacht ook geen oplossing op een bordje, ik had een vraag en wilde weten of dit een mogelijkheid was. Het is een beetje een aparte situatie, dat snap ik zelf ook, dus googlen leverde weinig tot niks op.quote:Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Excuses, het deel over de ontbrekende overwaarde niet goed gelezen.
Als ik een oplossing had zou ik hem je geven, heb ik helaas niet, en ik zie ook niet echt een reden waarom er wel een oplossing voor je probleem zou moeten zijn. Maarja, dat is dus mijn mening.
PM ticootje, die heeft het op een of andere manier wel voor elkaar gekregen?
Juist. Dit zou voor allebei alleen nog maar meer stress en problemen opleveren, daarom leek dit het me de beste optie om de woning, voor nu, op beide namen te laten staan.quote:Op maandag 9 december 2013 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, feest.... de woning en hypotheek alleen op zijn naam krijgen zou al meer kosten
Overigens zou ik er gewoon eens een telefoontje met de BD aan wagen.... ik verwacht dat je gewoon huurtoeslag kunt krijgen.quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Coam het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik verwacht ook geen oplossing op een bordje, ik had een vraag en wilde weten of dit een mogelijkheid was. Het is een beetje een aparte situatie, dat snap ik zelf ook, dus googlen leverde weinig tot niks op.
Is huurtoeslag verder echt de enige optie om dus die paar maanden proefbasis alleen wonen, te financieren? Niet bijvoorbeeld familie oid die bij kunnen springen? Meer werken? Net ietsjes verder weg gaan zitten (bv een aangrenzend dorp naast de stad waar jullie huis staat?)quote:Op maandag 9 december 2013 20:01 schreef Coam het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik verwacht ook geen oplossing op een bordje, ik had een vraag en wilde weten of dit een mogelijkheid was. Het is een beetje een aparte situatie, dat snap ik zelf ook, dus googlen leverde weinig tot niks op.
Ik volg een studie en werk daarnaast alle dagen inclusief weekend. Dus meer werken is echt geen optie. Familie is een lastig verhaal. In aangrenzende dorpen zijn de huurprijzen nog hoger helaas.quote:Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Is huurtoeslag verder echt de enige optie om dus die paar maanden proefbasis alleen wonen, te financieren? Niet bijvoorbeeld familie oid die bij kunnen springen? Meer werken? Net ietsjes verder weg gaan zitten (bv een aangrenzend dorp naast de stad waar jullie huis staat?)
IDC, succes ermee iig
Inschrijftijd is gelukkig steeds stilzwijgend verlengd, dus heb best kans op redelijk korte termijn aan een huurwoning te komen.quote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef Leandra het volgende:
Stond je trouwens nog ingeschreven voor een huurwoning of is je wachttijd pas recent weer gaan lopen?
Dat is dan wel weer mooi. Staat je partner misschien niet nog langer ingeschreven? Dan kan hij toch een huurhuisje zoeken en blijf jij in het appartementquote:Op maandag 9 december 2013 20:22 schreef Coam het volgende:
[..]
Inschrijftijd is gelukkig steeds stilzwijgend verlengd, dus heb best kans op redelijk korte termijn aan een huurwoning te komen.
Dan moet zij in het appartement blijven waarvan ze de lasten niet kan dragen en hij moet een huurwoning zoeken waarvan de huur zo laag is dat hij er waarschijnlijk niet voor in aanmerking komt?quote:Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer mooi. Staat je partner misschien niet nog langer ingeschreven? Dan kan hij toch een huurhuisje zoeken en blijf jij in het appartement
quote:Op maandag 9 december 2013 19:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jij lost niets af zeker
Elke maand dat je je hypotheek aflost, blijft je vermogen gelijk, zit het alleen ergens anders. In tegenstelling tot huren, waarbij je vermogen verdampt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |