Moet niet maar kan soms wel beter voor jezelf en anderen uitpakken.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Voor mensen kan het heel erg zijn klopt. Mensen hoeven niet te zwijgen.
Ja daar ben ik het wel mee eens maar er is tog ook een verschil tussen kritiek geven of gewoon mensen beledigen terwijl dat eigenlijk niet nodig is?quote:Op woensdag 11 december 2013 18:37 schreef ems. het volgende:
ensen moeten dan ook leren zich niet zo snel gekwetst te voelen door wat andere mensen zeggen. Maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee.
Voor mezelf? Zonder veel uit te wijken. Ik zei Sjezus. Dat is G'ds naam niet ( Note: zie je hoe ik God schrijf) En GVD is eveneens G''ds naam niet. Snap eigenlijk niet waarom je iets van de 10 uitspraken erbij haalt.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:39 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
Moet niet maar kan soms wel beter voor jezelf en anderen uitpakken.
nu zit ik advies te geven terwijl k eigenlijk alleen maar wilde zeggen dat ik het niet verwacht had.
Zeker, maar dan kan je net zo goed je schouders ophalen en de belediging negeren. Het is alleen een belediging als je je beledigd voelt. Voel je dus simpelweg niet beledigd.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:47 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het wel mee eens maar er is tog ook een verschil tussen kritiek geven of gewoon mensen beledigen terwijl dat eigenlijk niet nodig is?
True, maar niemand praat in z'n sollicitatie zoals hij 'in het echt' praat. Als het goed is ben je te hard bezig met likken.quote:Ik probeer me wel bewust te zijn op wat voor manier ik dingen breng en of ik daar misschien mensen mee kan kwetsen in ieder geval, tijdens een sollicitatie wil je tog ook vlot kunnen praten zonder bepaalde gewoontes in je taalgebruik te moeten inhouden?
Nee. Maar "je moeder is stom gelukkig is ze dood" is een stuk persoonlijker dan kritiek uiten op een eventuele god of geloof.quote:Als iemands moeder net is overleden zeg je tog ook niet als het over moeders gaat en die persoon begint te huilen, moet je maar mee om kunnen gaan en jezelf niet zo snel aangesproken voelen?
Omdat anderen het gebod wel betrekking op deze uitspraken vinden hebben, jij en ik misschien niet maar waarom zouden we alleen aan onszelf denken en wat wij wel of niet acceptabel vinden, dat is per persoon verschillend. Maarja laat maar dat is iets kleins, niet heel belangrijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Voor mezelf? Zonder veel uit te wijken. Ik zei Sjezus. Dat is G'ds naam niet ( Note: zie je hoe ik God schrijf) En GVD is eveneens G''ds naam niet. Snap eigenlijk niet waarom je iets van de 10 uitspraken erbij haalt.
Ik heb mijn bewuste quote in mijn heugen geedit, voor de zekerheid ( voor het geval ik ga branden in de hel en de Tsaddik in gevaar breng)
Hmm nouja of een opmerking over je moeder, jezelf of je god gaat maakt misschien voor iemand anders geen verschil in hoe persoonlijk het kan worden opgevat. Als het een negatieve impact op iemand heeft laat ik die persoon zelf liever in zijn of haar waarde tot die persoon er zelf over begint en dan kan ik altijd nog zeggen hoe ik erover denk.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Zeker, maar dan kan je net zo goed je schouders ophalen en de belediging negeren. Het is alleen een belediging als je je beledigd voelt. Voel je dus simpelweg niet beledigd.
In het geval van godsdienst heb je eigenlijk helemaal geen excuus, want de god in kwestie zal de kwaadspreker in kwestie uiteindelijk zelf wel rechtzetten.
[..]
True, maar niemand praat in z'n sollicitatie zoals hij 'in het echt' praat. Als het goed is ben je te hard bezig met likken.
[..]
Nee. Maar "je moeder is stom gelukkig is ze dood" is een stuk persoonlijker dan kritiek uiten op een eventuele god of geloof.
Maar zelfs in zo'n extreem geval is relativeren een groot goed. Wat maakt het uit wat één of ander willekeurig persoon over je moeder zegt? Als het iemand is die je goed kent en waar je om geeft begrijp ik de emotionele impact, maar een random die je moeder helemaal nooit heeft gekend? Laat hem lekker praten. (of snoer hem de mond)
En dat ben ik ook helemaal met je eens. Leven en laten leven. Het enige punt dat ik wilde maken is dat, áls je beledigd bent door wat dan ook, je het jezelf makkelijk kan maken als je leert relativeren. Geenszins probeer ik mensen aan te sporen om maar in de wilde weg te gaan beledigenquote:Op woensdag 11 december 2013 19:08 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
Hmm nouja of een opmerking over je moeder, jezelf of je god gaat maakt misschien voor iemand anders geen verschil in hoe persoonlijk het kan worden opgevat. Als het een negatieve impact op iemand heeft laat ik die persoon zelf liever in zijn of haar waarde tot die persoon er zelf over begint en dan kan ik altijd nog zeggen hoe ik erover denk.
Over mijn spelfouten in de tekst blijkbaarquote:Op woensdag 11 december 2013 21:01 schreef k3vil het volgende:
Waar gaat het hier eigenlijk nog over?
Vanalles, veel mensen zijn verloren geraakt toen deel 1 vol gekletst was maar er komt vanzelf wel weer wat hoor. Als je zelf je verhaal wilt doen kan dat ook natuurlijkquote:Op woensdag 11 december 2013 21:01 schreef k3vil het volgende:
Waar gaat het hier eigenlijk nog over?
Religieuze mensen zijn veelal mensen die dogma aanhangen en het werkwoord geloven verwarren met het aanhangen van een dogma. Geloven is dan gereduceerd tot het geloven inquote:Op woensdag 11 december 2013 21:21 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
Vanalles, veel mensen zijn verloren geraakt toen deel 1 vol gekletst was maar er komt vanzelf wel weer wat hoor. Als je zelf je verhaal wilt doen kan dat ook natuurlijk
Een dogma komt meestal tog juist voort uit iemands geloof doordat men hier zo stellig van overtuigd raakt dat er niets anders meer mogelijk is?quote:Op woensdag 11 december 2013 21:37 schreef k3vil het volgende:
[..]
Religieuze mensen zijn veelal mensen die dogma aanhangen en het werkwoord geloven verwarren met het aanhangen van een dogma. Geloven is dan gereduceerd tot het geloven in
Het orginele geloven is wat anders dan hierboven geschreven.
quote:Op woensdag 11 december 2013 22:15 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
Een dogma komt meestal tog juist voort uit iemands geloof religie (stroming) doordat men hier zo stellig van overtuigd raakt dat er niets anders meer mogelijk is?
Eigenlijk is iedereen religieus want iedereen heeft wel een bepaalde levensovertuiging, door andere manieren van denken en bestaan meteen af te keuren hang je in principe ook een dogma aan.
ja dat is waar.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:22 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
Waarom perse stroming? het kan op iedere overtuiging van toepassing zijn.
en dat amen en ameen komen dan weer van....Amen Ra, oftewel Amon, de zonnegod uit Egypte!quote:Op donderdag 12 december 2013 13:42 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
Ik weet niet of er geinteresseerden zijn maar vind het wel leuk om deze gelijkenis die ik laatst tegenkwam tussen het Nieuwe Testament en de Koran hier te plaatsen. De overeenkomsten naast elkaar leggen vind ik persoonlijk namelijk leuker dan de verschillen te benadrukken:
Matteus 6.
7. Gebruikt geen ijdel verhaal van woorden als gij bidt, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden.
8. Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.
9. Bid daarom als volgt:
Onze Vader, Die in de hemelen zijt! Uw Naam worde geheiligd.
10.Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.
11. Geef ons heden ons dagelijks brood.
12. Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij ook anderen vergeven.
13. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid,
amen.
Al-Fatiha is het hoofdstuk uit de Koran dat het meest wordt gereciteerd, het is daarom dat dit korte hoofdstuk vooraan geplaatst is in de rangschikking van de Koran. Er bestaat geen islamitisch gebed zonder Al-Fatiha:
1. In naam van Allah, de Edelmoedige, de Barmhartige.
2. Alle lof zij Allah, de Heer der Creatie.
3. De Edelmoedige, de Barmhartige.
4. Meester van de Dag des Oordeels.
5. U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij,
6. Leid ons op het der rechtschapenen,
7. Het pad dergenen, over wie gunsten zijn - niet dat van hen, over wie minachting is, noch dat der dwalenen.
Ameen.
Shmoneh Esreh (ha Amidah)quote:Op donderdag 12 december 2013 13:42 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
Ik weet niet of er geinteresseerden zijn maar vind het wel leuk om deze gelijkenis die ik laatst tegenkwam tussen het Nieuwe Testament en de Koran hier te plaatsen. De overeenkomsten naast elkaar leggen vind ik persoonlijk namelijk leuker dan de verschillen te benadrukken:
Matteus 6.
7. Gebruikt geen ijdel verhaal van woorden als gij bidt, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden.
8. Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.
9. Bid daarom als volgt:
Onze Vader, Die in de hemelen zijt! Uw Naam worde geheiligd.
10.Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.
11. Geef ons heden ons dagelijks brood.
12. Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij ook anderen vergeven.
13. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid,
amen.
Al-Fatiha is het hoofdstuk uit de Koran dat het meest wordt gereciteerd, het is daarom dat dit korte hoofdstuk vooraan geplaatst is in de rangschikking van de Koran. Er bestaat geen islamitisch gebed zonder Al-Fatiha:
1. In naam van Allah, de Edelmoedige, de Barmhartige.
2. Alle lof zij Allah, de Heer der Creatie.
3. De Edelmoedige, de Barmhartige.
4. Meester van de Dag des Oordeels.
5. U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij,
6. Leid ons op het der rechtschapenen,
7. Het pad dergenen, over wie gunsten zijn - niet dat van hen, over wie minachting is, noch dat der dwalenen.
Ameen.
Zeg wetenschapper, als je uitspraken doet, zet ze dan niet neer als feit je komt zo nogal dom over.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
en dat amen en ameen komen dan weer van....Amen Ra, oftewel Amon, de zonnegod uit Egypte!
Het wereldje is kleiner dan je denkt...
(christenen èn moslims worden overigens woest als ze bovenstaande lezen en ontkennen het daarom doorgaans ook botweg, het past niet in het straatje )
past ook niet in jouw straatje?quote:Op donderdag 12 december 2013 16:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zeg wetenschapper, als je uitspraken doet, zet ze dan niet neer als feit je komt zo nogal dom over.
Amen is afgeleid van het Hebreeuwse stam ALEPH-MEM-NUN het heeft geen Christelijke origne hoor. Dit is mij altijd geleerd. Dus maAmin ( geloven) neEMaN ( trouw/vertrouwen) Het woord AMeN komt alleen voor in de gebeden. Het is geen naam voor G'd oidquote:Op donderdag 12 december 2013 16:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
past ook niet in jouw straatje?![]()
Wie poneert hier nu?quote:Op donderdag 12 december 2013 17:47 schreef Skillsy het volgende:
Amen is afgeleid van het Hebreeuwse stam ALEPH-MEM-NUN het heeft geen Christelijke origne hoor.
Nog eentje. Ik vind het prima dat je commentaar op me hebt hoor maar kijk dan ook even in de spiegel.quote:Amen= waarheid. Als iemand de waarheid zegt dan kan ik antwoorden met "waarheid' ! dat wil zeggen dat ik het met hem eens ben en dit betekent ''Amen''. En natuurlijk is in de spirituele ""waarheid"" ide naam van de Schepper: Aleph Mem Tav .
Oké het was je mening? Ik dacht dat je het als feit neer zette. Ik ben geen Hebreeuwse taal kenner als jij.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wie poneert hier nu?
[..]
Nog eentje. Ik vind het prima dat je commentaar op me hebt hoor maar kijk dan ook even in de spiegel.
"Waarheid" of "Zo is het" zijn betekenissen die er (later) aan zijn toegedicht.
mijn mening dus en ook die van vele anderen
Ik heb dit op de facebook pagina van een Islamitische vrouw gelezen, Christenen zijn doorgaans van mening dat het Arabische gebed van moslims (omdat ze het zelf niet verstaan/begrijpen) lange betekenisloze recitaties zijn en gebruiken Matteus 6.7 om aan te tonen dat hun manier van bidden heidens is.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
en dat amen en ameen komen dan weer van....Amen Ra, oftewel Amon, de zonnegod uit Egypte!
Het wereldje is kleiner dan je denkt...
(christenen èn moslims worden overigens woest als ze bovenstaande lezen en ontkennen het daarom doorgaans ook botweg, het past niet in het straatje )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |