abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134058290
Ik vraag mij af hoe anderen kijken naar daten met een alleenstaande ouder.

Zelf heb ik woensdag een date met een man met een kind uit een eerder huwelijk. Omdat het zo klikte heb ik dat kind weggedacht en we praten nooit over zijn kind. Behalve natuurlijk dat zijn kind weleens ter sprake komt. Nu vooral met sinterklaas en kerst.

Nu dat het zo dicht bijkomt, we gaan daten en ik nu eigenlijk begin na te denken dat ik, als het wat wordt, een kind heb en stiefmoeder wordt. Dit staat mij toch wel tegen en vind het eng. Heb totaal geen ervaring, zelf geen kinderen en vind het eng.

Ik krijg ineens heel veel twijfels. Moet ik de date toch door laten gaan en hoe pak je zoiets aan?
pi_134058346
Met twee handen en een zuinig mondje.
  zondag 8 december 2013 @ 20:23:44 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134058364
omg nee die eten je hersenen als je slaapt

waarom is dat zon probleeem?
  zondag 8 december 2013 @ 20:24:23 #4
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_134058402
Als je het kind 'weg moet denken' weet ik niet of het nou zo verstandig zou zijn om er mee verder te gaan. Dat verdient het kind ook niet.

Verder: Ik zou er zelf niet per sé bezwaar tegen hebben. (Ik ben getrouwd, maar hypothetisch.)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_134058444
Op een gegevens moment kom je op een leeftijd dat het bijna niet te vermijden is. :') Gewoon proberen, alles is eng en wie weet ben je wel een fantastische stiefmoeder als er aan gewend bent. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134058459
Ik zou er niet aan beginnen, heb helemaal geen behoefte aan een kind. (Nog) Niet van mezelf, en zeker niet van een ander.

Wellicht als je ouder bent en zelf ook al kids hebt dat het anders is.
pi_134058555
Kijk eerst maar eens of het klikt in het echt, dat merk je woensdag vanzelf
٩๏̯͡๏)۶
pi_134058573
Als je nog niet klaar voelt om een moeder te zijn, laat staan de moeder van andersmans kind, zou ik er mee kappen voor het te laat is.
pi_134058627
Laat hem kiezen tussen jou en zijn kind.
  zondag 8 december 2013 @ 20:29:01 #10
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_134058649
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht.. een kind van een ander lijkt mij toch vreemd. Plus dat je bang bent voor reacties van anderen.
pi_134058672
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
:')
Optimist tot in de kist
  zondag 8 december 2013 @ 20:29:35 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134058682
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2013 20:23 schreef DonnieDarkno het volgende:
Met twee handen en een zuinig mondje.
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
:')
  Spellchecker zondag 8 december 2013 @ 20:29:49 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134058697
Noem het geen stiefmoeder, maar bonusmoeder .... en bonuskind.

Dat klinkt al heel wat positiever.
pi_134058706
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:29 schreef JamFlava het volgende:
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht.. een kind van een ander lijkt mij toch vreemd. Plus dat je bang bent voor reacties van anderen.
Hoezo reacties van anderen, heb je zo weinig ruggengraat dan? :{
Optimist tot in de kist
pi_134058853
Je gaat dus een relatie met 2 personen aan
pi_134058862
quote:
Ik zit daar ook een beetje mee. Mijn ouders (lees: vader) zal dit totaal niet leuk vinden en mijn vriendengroep zal dit ook raar vinden.
  Spellchecker zondag 8 december 2013 @ 20:33:48 #17
197773 crew  maily
pi_134058929
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:32 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Ik zit daar ook een beetje mee. Mijn ouders (lees: vader) zal dit totaal niet leuk vinden en mijn vriendengroep zal dit ook raar vinden.
Niet aan beginnen dan.
pi_134058974
Ik had er ook een topic over geopend..

Ik zelf zou het niet doen, maar dat komt ook omdat ik geen kinderen wil.. dus om dan nog eens voor kinderen van iemand anders te zorgen gaat me te ver. Als jij denkt dat jij het aankan en het wilt, zou ik er voor gaan.
Waz met jou!
pi_134058977
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:25 schreef trovey het volgende:
Op een gegevens moment kom je op een leeftijd dat het bijna niet te vermijden is. :') Gewoon proberen, alles is eng en wie weet ben je wel een fantastische stiefmoeder als er aan gewend bent. ;)
Ik ben 27, veel van mijn vriendinnen beginnen nu aan kinderen of hebben een kind. Voor mijn gevoel loop ik totaal niet achter, maar komt zo verantwoordelijk als 'moeder' zijn zo snel en ineens. Bij een zwangerschap groei je daar naartoe.

Als je iets met elkaar begint ben je direct een gezinnetje.
pi_134058979
quote:

[..]

Kappen dan maar. :P Beter nu dan dat je dat kind hebt ontmoet, weer een teleurstelling in zijn jeugd minder.
Optimist tot in de kist
pi_134058996
quote:

[..]

Genoeg vrijgezelle fokkers zonder kinderen hier voor het kiezen :P

Hoewel ik zelf ook al wat ouder aan het worden ben moet ik er niet aan denken om een relatie te krijgen met een dame met kinderen, hoe leuk ze ook moge zijn.
pi_134058999
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:22 schreef aphrodite86 het volgende:
een kind heb en stiefmoeder wordt.
Uhhh nee. Je bent de vriendin van haar vader :Y
Maar je moet er wel iets mee hebben en er voor de volle 100% voor kunnen gaan anders kan je het maar beter laten voor wat het is.
pi_134059030
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Kappen dan maar. :P Beter nu dan dat je dat kind hebt ontmoet, weer een teleurstelling in zijn jeugd minder.
Misschien mag hij mij wel totaal niet, dus misschien wel zijn geluk haha.
pi_134059039
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:34 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Ik ben 27, veel van mijn vriendinnen beginnen nu aan kinderen of hebben een kind. Voor mijn gevoel loop ik totaal niet achter, maar komt zo verantwoordelijk als 'moeder' zijn zo snel en ineens. Bij een zwangerschap groei je daar naartoe.

Valt wel mee aangezien de meeste kinderen toch nog steeds vaker bij de moeder zullen zijn. Als je een man was met een vrouw met kinderen dan zou je er mee mee te maken hebben. :P
Optimist tot in de kist
pi_134059133
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Valt wel mee aangezien de meeste kinderen toch nog steeds vaker bij de moeder zullen zijn. Als je een man was met een vrouw met kinderen dan zou je er mee mee te maken hebben. :P
De moeder is overleden.
pi_134059191
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:37 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

De moeder is overleden.
Dan kun je beter helemaal ermee kappen want dan zal de teleurstelling voor het kind nog groter zijn als je het nu eigenlijk al niet wilt. :{
Optimist tot in de kist
  Spellchecker zondag 8 december 2013 @ 20:39:03 #27
197773 crew  maily
pi_134059215
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:37 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

De moeder is overleden.
Dat is een reden te meer om er heel goed over na te denken ..... Hij heeft dus 24/7 de verantwoordelijkheid over zijn kind.
Niks mis mee, maar bezint eer gij begint ....
pi_134059303
Nouja eigenlijk weet ik het nu al voor mijzelf. Ik ga daten en ga voorzichtig kijken wat er op mij af komt om eventueel tijdig te kunnen stoppen.
pi_134059499
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:39 schreef maily het volgende:

[..]

Dat is een reden te meer om er heel goed over na te denken ..... Hij heeft dus 24/7 de verantwoordelijkheid over zijn kind.
Niks mis mee, maar bezint eer gij begint ....
Vanuit dat perspectief bekeek ik het ook en vandaar mijn vraag. Heb het onduidelijk geformuleerd in mijn beginpost.

Dan is alles wel ineens heel plots. En dan kan het zo zijn dat je een bonuskind en een bonusmoeder bent, maar als je gaat samenwonen, woon je wel met 3 personen in totaal.
pi_134059564
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:40 schreef aphrodite86 het volgende:
Nouja eigenlijk weet ik het nu al voor mijzelf. Ik ga daten en ga voorzichtig kijken wat er op mij af komt om eventueel tijdig te kunnen stoppen.
Ontmoet dat kind dan nog maar niet voordat je wat meer zeker in je schoenen staat met de vader. ;)
Optimist tot in de kist
  Spellchecker zondag 8 december 2013 @ 20:47:31 #31
197773 crew  maily
pi_134059702
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:44 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Vanuit dat perspectief bekeek ik het ook en vandaar mijn vraag. Heb het onduidelijk geformuleerd in mijn beginpost.

Dan is alles wel ineens heel plots. En dan kan het zo zijn dat je een bonuskind en een bonusmoeder bent, maar als je gaat samenwonen, woon je wel met 3 personen in totaal.
Zeker, maar zover is het nog niet he... jullie hebben eerst binnenkort een date .... je kunt nu ervoor kiezen om dat niet door te laten gaan om bovengenoemde reden, of om onder voorbehoud hem beter te leren kennen....
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

En het kind zal er niet bij zijn op de eerste date? :D
pi_134059926
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Ontmoet dat kind dan nog maar niet voordat je wat meer zeker in je schoenen staat met de vader. ;)
Ik stond er ook op dat we in het centrum iets gaan doen. Zijn reactie was dat hij eerst oppas moest zoeken, dus dat was al best confronterend.
pi_134060072
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:47 schreef maily het volgende:

[..]

Zeker, maar zover is het nog niet he... jullie hebben eerst binnenkort een date .... je kunt nu ervoor kiezen om dat niet door te laten gaan om bovengenoemde reden, of om onder voorbehoud hem beter te leren kennen....
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

En het kind zal er niet bij zijn op de eerste date? :D
Via het internet hebben we elkaar leren kennen. Kind gaat uiteraard niet mee. Zou ook onverstandig van hem geweest zijn :) Wil echt gewoon eerst hem leren kennen.
  zondag 8 december 2013 @ 20:53:55 #34
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134060137
Hoe oud is dat kind?

Mocht het toch iets worden, probeer vooral geen moeder te spelen maar wees een vriendin. Ik vind dit een interessant topic, dus ik houd het in de gaten voor het geval je vriendin-van-vader tips nodig hebt, ik heb zat ervaring met hoe het wel- en niet moet. :')

Zou er zelf overigens denk ik niet een al te groot probleem mee hebben mocht ik iemand tegenkomen met een kind. Eng wel, niet vervelend.
Bay of Plenty
pi_134060280
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:50 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Ik stond er ook op dat we in het centrum iets gaan doen. Zijn reactie was dat hij eerst oppas moest zoeken, dus dat was al best confronterend.
Hij kan ook niet anders hè? ;) Doe het gewoon rustig aan maar ga pas een ontmoeting met het kind aan als je zeker van je zaak bent dat je het wilt doorzetten.
Optimist tot in de kist
pi_134060291
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:53 schreef oLexie het volgende:
Hoe oud is dat kind?

Mocht het toch iets worden, probeer vooral geen moeder te spelen maar wees een vriendin. Ik vind dit een interessant topic, dus ik houd het in de gaten voor het geval je vriendin-van-vader tips nodig hebt, ik heb zat ervaring met hoe het wel- en niet moet. :')

Zou er zelf overigens denk ik niet een al te groot probleem mee hebben mocht ik iemand tegenkomen met een kind. Eng wel, niet vervelend.
Kind is 3.5 nu.
pi_134060365
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:56 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Kind is 3.5 nu.
Je gaat dus een moederrol vervullen als het wat gaat worden...of je moet het wel heel lang gaan rekken.
Optimist tot in de kist
  zondag 8 december 2013 @ 20:58:30 #38
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134060417
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:56 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Kind is 3.5 nu.
Voordeel: Is wel een vrij makkelijke leeftijd om er nog soepel in te groeien. Bij 10+ is dat dramatisch.
Nadeel: Kind hecht snel en is het een blijvende relatie, dan word je inderdaad een soort moeder in plaats van 'vriendin van' maar persoonlijk vind ik het een voordeel vanwege een veel betere band.

Kan je wel zeggen dat het een betere leeftijd is dan wanneer ze wat ouder zijn.
Bay of Plenty
  zondag 8 december 2013 @ 21:02:09 #39
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134060675
Ahja, date echt heel lang met hem voordat de kleine erbij betrokken wordt en mocht je die toch gaan ontmoeten, niet direct een vertrouwensband mee opbouwen. Straks wordt het toch niets en ben je de tweede moeder(figuur) die het kind verliest, dat kan problemen opleveren in de ontwikkeling.
Bay of Plenty
pi_134060836
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:02 schreef oLexie het volgende:
Ahja, date echt heel lang met hem voordat de kleine erbij betrokken wordt en mocht je die toch gaan ontmoeten, niet direct een vertrouwensband mee opbouwen. Straks wordt het toch niets en ben je de tweede moeder(figuur) die het kind verliest, dat kan problemen opleveren in de ontwikkeling.
Dit! Al zou het van zijn kant ook niet al te verstandig zijn om dat kind al in een erg vroeg stadium te introduceren aan TS. Kijk eerst maar eens of het tussen jou en je date goed botert en wat je zelf wilt aangaande kinderen van iemand anders.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_134061055
quote:
wat voor reacties dan?
compact en kleverig.
  Spellchecker zondag 8 december 2013 @ 21:08:26 #42
197773 crew  maily
pi_134061066
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:02 schreef oLexie het volgende:
Goeie.

Hoever wonen jullie van elkaar af TS? Als het niet zo ver is kan je zeker nog een hele tijd wachten met samenwonen ....
pi_134061197
quote:

[..]

nee hoor, je hebt een periode waarin je elkaar leert kennen, een waarin je de kinderen/het kind leert kennen en een waarin je een gezinnetje gaat vormen, als het zo ver komt...
compact en kleverig.
pi_134061213
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 21:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat voor reacties dan?
Dat vroeg ik me dus ook al af...
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_134061434
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

ws: 'Wtf! Wat doe je?! Hoe kun je nou aan zoiets beginnen?! Weet je wel wat je je op de hals haalt?!' Enzo.
Heeft m'n vriend echter nooit gehoord toen wij n relatie kregen :7
compact en kleverig.
  Spellchecker zondag 8 december 2013 @ 21:22:36 #46
197773 crew  maily
pi_134061878
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Misschien wil die vader geen opa worden van een "vreemd" kind ....
  zondag 8 december 2013 @ 22:04:14 #47
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_134063814
quote:

[..]

Volgens mij heeft dat kind al een moeder......

Waarom denk jij dat je ineens in de moederrol moet duiken?

Wees gewoon aardig voor dat kind en laat de ouders vadertje en moedertje spelen. En mocht het ooit zo ver komen dat jij en je date zelf een kind krijgen dan is het jou beurt om echt moeder te zijn.

Edit: had niet het hele topic gelezen. Sorry :@ vergeet wat ik heb gezegd.
pi_134074100
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor, je hebt een periode waarin je elkaar leert kennen, een waarin je de kinderen/het kind leert kennen en een waarin je een gezinnetje gaat vormen, als het zo ver komt...
Lijkt mij dat het van dag 1 een rol speelt. Eigenlijk al vanaf het daten en je er aan begint te denken. Zijn kind is zelf nog niet betrokken, maar we kunnen er niet omheen natuurlijk en dat snap ik ook wel want hij is natuurlijk dag in dag uit met zijn kind bezig.

Dus ik zal ook minder vrije tijd enz. hebben aangezien ik mij ook moet aanpassen en we waarschijnlijk vaak iets met zijn drieën gaan doen. Dat moet ik al vanaf het daten over nadenken en feitelijk accepteren mocht ik verder willen gaan.
  Spellchecker maandag 9 december 2013 @ 10:20:06 #49
197773 crew  maily
pi_134074177
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:17 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het van dag 1 een rol speelt. Eigenlijk al vanaf het daten en je er aan begint te denken. Zijn kind is zelf nog niet betrokken, maar we kunnen er niet omheen natuurlijk en dat snap ik ook wel want hij is natuurlijk dag in dag uit met zijn kind bezig.

Dus ik zal ook minder vrije tijd enz. hebben aangezien ik mij ook moet aanpassen en we waarschijnlijk vaak iets met zijn drieën gaan doen. Dat moet ik al vanaf het daten over nadenken en feitelijk accepteren mocht ik verder willen gaan.
Je kunt dat kind niet uitgummen nee, dat zit in zijn "rugzak" ...... (niet negatief bedoeld!).

Is het wijsheid om daar woensdagavond al over te brainstormen samen?
Wat heeft hij daarover al losgelaten?
Wist je al op zijn profiel dat hij een kind heeft?
pi_134074337
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:17 schreef aphrodite86 het volgende:

[..]

o ja, sorry, ik had natuurlijk
quote:
verkeerd uitgelegd.

Natuurlijk denk je er al over na als je begint te daten, maar dat is niet hetzelfde als een gezinnetje zijn...
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')