quote:Op zondag 8 december 2013 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laat hem kiezen tussen jou en zijn kind.
quote:Op zondag 8 december 2013 20:23 schreef DonnieDarkno het volgende:
Met twee handen en een zuinig mondje.
quote:Op zondag 8 december 2013 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laat hem kiezen tussen jou en zijn kind.
Hoezo reacties van anderen, heb je zo weinig ruggengraat dan?quote:Op zondag 8 december 2013 20:29 schreef JamFlava het volgende:
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht.. een kind van een ander lijkt mij toch vreemd. Plus dat je bang bent voor reacties van anderen.
Ik zit daar ook een beetje mee. Mijn ouders (lees: vader) zal dit totaal niet leuk vinden en mijn vriendengroep zal dit ook raar vinden.quote:Op zondag 8 december 2013 20:29 schreef JamFlava het volgende:
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht.. een kind van een ander lijkt mij toch vreemd. Plus dat je bang bent voor reacties van anderen.
Niet aan beginnen dan.quote:Op zondag 8 december 2013 20:32 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Ik zit daar ook een beetje mee. Mijn ouders (lees: vader) zal dit totaal niet leuk vinden en mijn vriendengroep zal dit ook raar vinden.
Ik ben 27, veel van mijn vriendinnen beginnen nu aan kinderen of hebben een kind. Voor mijn gevoel loop ik totaal niet achter, maar komt zo verantwoordelijk als 'moeder' zijn zo snel en ineens. Bij een zwangerschap groei je daar naartoe.quote:Op zondag 8 december 2013 20:25 schreef trovey het volgende:
Op een gegevens moment kom je op een leeftijd dat het bijna niet te vermijden is.Gewoon proberen, alles is eng en wie weet ben je wel een fantastische stiefmoeder als er aan gewend bent.
Kappen dan maar.quote:Op zondag 8 december 2013 20:32 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Ik zit daar ook een beetje mee. Mijn ouders (lees: vader) zal dit totaal niet leuk vinden en mijn vriendengroep zal dit ook raar vinden.
Genoeg vrijgezelle fokkers zonder kinderen hier voor het kiezenquote:Op zondag 8 december 2013 20:32 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Uhhh nee. Je bent de vriendin van haar vaderquote:Op zondag 8 december 2013 20:22 schreef aphrodite86 het volgende:
een kind heb en stiefmoeder wordt.
Misschien mag hij mij wel totaal niet, dus misschien wel zijn geluk haha.quote:Op zondag 8 december 2013 20:34 schreef trovey het volgende:
[..]
Kappen dan maar.Beter nu dan dat je dat kind hebt ontmoet, weer een teleurstelling in zijn jeugd minder.
Valt wel mee aangezien de meeste kinderen toch nog steeds vaker bij de moeder zullen zijn. Als je een man was met een vrouw met kinderen dan zou je er mee mee te maken hebben.quote:Op zondag 8 december 2013 20:34 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Ik ben 27, veel van mijn vriendinnen beginnen nu aan kinderen of hebben een kind. Voor mijn gevoel loop ik totaal niet achter, maar komt zo verantwoordelijk als 'moeder' zijn zo snel en ineens. Bij een zwangerschap groei je daar naartoe.
Als je iets met elkaar begint ben je direct een gezinnetje.
De moeder is overleden.quote:Op zondag 8 december 2013 20:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Valt wel mee aangezien de meeste kinderen toch nog steeds vaker bij de moeder zullen zijn. Als je een man was met een vrouw met kinderen dan zou je er mee mee te maken hebben.
Dan kun je beter helemaal ermee kappen want dan zal de teleurstelling voor het kind nog groter zijn als je het nu eigenlijk al niet wilt.quote:
Dat is een reden te meer om er heel goed over na te denken ..... Hij heeft dus 24/7 de verantwoordelijkheid over zijn kind.quote:
Vanuit dat perspectief bekeek ik het ook en vandaar mijn vraag. Heb het onduidelijk geformuleerd in mijn beginpost.quote:Op zondag 8 december 2013 20:39 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is een reden te meer om er heel goed over na te denken ..... Hij heeft dus 24/7 de verantwoordelijkheid over zijn kind.
Niks mis mee, maar bezint eer gij begint ....
Ontmoet dat kind dan nog maar niet voordat je wat meer zeker in je schoenen staat met de vader.quote:Op zondag 8 december 2013 20:40 schreef aphrodite86 het volgende:
Nouja eigenlijk weet ik het nu al voor mijzelf. Ik ga daten en ga voorzichtig kijken wat er op mij af komt om eventueel tijdig te kunnen stoppen.
Zeker, maar zover is het nog niet he... jullie hebben eerst binnenkort een date .... je kunt nu ervoor kiezen om dat niet door te laten gaan om bovengenoemde reden, of om onder voorbehoud hem beter te leren kennen....quote:Op zondag 8 december 2013 20:44 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Vanuit dat perspectief bekeek ik het ook en vandaar mijn vraag. Heb het onduidelijk geformuleerd in mijn beginpost.
Dan is alles wel ineens heel plots. En dan kan het zo zijn dat je een bonuskind en een bonusmoeder bent, maar als je gaat samenwonen, woon je wel met 3 personen in totaal.
Ik stond er ook op dat we in het centrum iets gaan doen. Zijn reactie was dat hij eerst oppas moest zoeken, dus dat was al best confronterend.quote:Op zondag 8 december 2013 20:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Ontmoet dat kind dan nog maar niet voordat je wat meer zeker in je schoenen staat met de vader.
Via het internet hebben we elkaar leren kennen. Kind gaat uiteraard niet mee. Zou ook onverstandig van hem geweest zijnquote:Op zondag 8 december 2013 20:47 schreef maily het volgende:
[..]
Zeker, maar zover is het nog niet he... jullie hebben eerst binnenkort een date .... je kunt nu ervoor kiezen om dat niet door te laten gaan om bovengenoemde reden, of om onder voorbehoud hem beter te leren kennen....
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
En het kind zal er niet bij zijn op de eerste date?
Hij kan ook niet anders hè?quote:Op zondag 8 december 2013 20:50 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Ik stond er ook op dat we in het centrum iets gaan doen. Zijn reactie was dat hij eerst oppas moest zoeken, dus dat was al best confronterend.
Kind is 3.5 nu.quote:Op zondag 8 december 2013 20:53 schreef oLexie het volgende:
Hoe oud is dat kind?
Mocht het toch iets worden, probeer vooral geen moeder te spelen maar wees een vriendin. Ik vind dit een interessant topic, dus ik houd het in de gaten voor het geval je vriendin-van-vader tips nodig hebt, ik heb zat ervaring met hoe het wel- en niet moet.
Zou er zelf overigens denk ik niet een al te groot probleem mee hebben mocht ik iemand tegenkomen met een kind. Eng wel, niet vervelend.
Je gaat dus een moederrol vervullen als het wat gaat worden...of je moet het wel heel lang gaan rekken.quote:
Voordeel: Is wel een vrij makkelijke leeftijd om er nog soepel in te groeien. Bij 10+ is dat dramatisch.quote:
Dit! Al zou het van zijn kant ook niet al te verstandig zijn om dat kind al in een erg vroeg stadium te introduceren aan TS. Kijk eerst maar eens of het tussen jou en je date goed botert en wat je zelf wilt aangaande kinderen van iemand anders.quote:Op zondag 8 december 2013 21:02 schreef oLexie het volgende:
Ahja, date echt heel lang met hem voordat de kleine erbij betrokken wordt en mocht je die toch gaan ontmoeten, niet direct een vertrouwensband mee opbouwen. Straks wordt het toch niets en ben je de tweede moeder(figuur) die het kind verliest, dat kan problemen opleveren in de ontwikkeling.
wat voor reacties dan?quote:Op zondag 8 december 2013 20:29 schreef JamFlava het volgende:
Goeie.quote:Op zondag 8 december 2013 21:02 schreef oLexie het volgende:
Ahja, date echt heel lang met hem voordat de kleine erbij betrokken wordt en mocht je die toch gaan ontmoeten, niet direct een vertrouwensband mee opbouwen. Straks wordt het toch niets en ben je de tweede moeder(figuur) die het kind verliest, dat kan problemen opleveren in de ontwikkeling.
nee hoor, je hebt een periode waarin je elkaar leert kennen, een waarin je de kinderen/het kind leert kennen en een waarin je een gezinnetje gaat vormen, als het zo ver komt...quote:Op zondag 8 december 2013 20:34 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Ik ben 27, veel van mijn vriendinnen beginnen nu aan kinderen of hebben een kind. Voor mijn gevoel loop ik totaal niet achter, maar komt zo verantwoordelijk als 'moeder' zijn zo snel en ineens. Bij een zwangerschap groei je daar naartoe.
Dat vroeg ik me dus ook al af...quote:
ws: 'Wtf! Wat doe je?! Hoe kun je nou aan zoiets beginnen?! Weet je wel wat je je op de hals haalt?!' Enzo.quote:Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook al af...
Misschien wil die vader geen opa worden van een "vreemd" kind ....quote:Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook al af...
Volgens mij heeft dat kind al een moeder......quote:Op zondag 8 december 2013 20:34 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het van dag 1 een rol speelt. Eigenlijk al vanaf het daten en je er aan begint te denken. Zijn kind is zelf nog niet betrokken, maar we kunnen er niet omheen natuurlijk en dat snap ik ook wel want hij is natuurlijk dag in dag uit met zijn kind bezig.quote:Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor, je hebt een periode waarin je elkaar leert kennen, een waarin je de kinderen/het kind leert kennen en een waarin je een gezinnetje gaat vormen, als het zo ver komt...
Je kunt dat kind niet uitgummen nee, dat zit in zijn "rugzak" ...... (niet negatief bedoeld!).quote:Op maandag 9 december 2013 10:17 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het van dag 1 een rol speelt. Eigenlijk al vanaf het daten en je er aan begint te denken. Zijn kind is zelf nog niet betrokken, maar we kunnen er niet omheen natuurlijk en dat snap ik ook wel want hij is natuurlijk dag in dag uit met zijn kind bezig.
Dus ik zal ook minder vrije tijd enz. hebben aangezien ik mij ook moet aanpassen en we waarschijnlijk vaak iets met zijn drieën gaan doen. Dat moet ik al vanaf het daten over nadenken en feitelijk accepteren mocht ik verder willen gaan.
o ja, sorry, ik had natuurlijkquote:Op maandag 9 december 2013 10:17 schreef aphrodite86 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het van dag 1 een rol speelt. Eigenlijk al vanaf het daten en je er aan begint te denken. Zijn kind is zelf nog niet betrokken, maar we kunnen er niet omheen natuurlijk en dat snap ik ook wel want hij is natuurlijk dag in dag uit met zijn kind bezig.
Dus ik zal ook minder vrije tijd enz. hebben aangezien ik mij ook moet aanpassen en we waarschijnlijk vaak iets met zijn drieën gaan doen. Dat moet ik al vanaf het daten over nadenken en feitelijk accepteren mocht ik verder willen gaan.
verkeerd uitgelegd.quote:Als je iets met elkaar begint ben je direct een gezinnetje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |