quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk! Als ik genoeg tijd kan vinden om te WOG-en doe ik misschien wel 's mee dit jaarMag dat, als crew?
quote:Iedereen met een account op FOK!, dus ook crew, mag meedoen.
Er wordt een jury samengesteld van FOK!crew, met Driekoplopers als voorzitter. Hij regelt de jury verder ook. De jury selecteert 10 verhalen waarop gestemd kan worden. Uiteindelijk bepalen de users de winnaars dus en daarom mag je gewoon meedoenquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat zag ik, máár als de selectie áchter de schermen wordt gemaakt door FOK!crew mogen moderators vaak/meestal niet meedoen. Dat wil ik dus graag bevestigd hebben voordat ik eventueel ga schrijven. Dus wat voor jury is het? Vraag voor DaMart dus
Ja dat herken je meestal aan de schrijfstijl. :pquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:15 schreef DaMart het volgende:
Nog even in aanvulling op mijn vorige bericht over de jury: alle verhalen worden anoniem geplaatst, dus de jury weet ook niet wie welk verhaal heeft geschreven.
Dat is natuurlijk de vrijheid van de auteur om de namen te bedenken. Een verhaal met FOK!kers in de hoofdrol kan leuk uitpakken, maar het moet natuurlijk geen userbash wordenquote:Op woensdag 11 december 2013 23:39 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ah, ik weet al wat. Mogen er ook usernames in gebruikt worden?
Een userbash? Zeg, wat denk jij wel niet van me? Ik ben de vriendelijkheid zelve!quote:Op donderdag 12 december 2013 21:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de vrijheid van de auteur om de namen te bedenken. Een verhaal met FOK!kers in de hoofdrol kan leuk uitpakken, maar het moet natuurlijk geen userbash worden.
Dat was ook in het algemeen bedoeld he. Je weet maar nooit wie het antwoord nog meer lezenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:36 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Een userbash? Zeg, wat denk jij wel niet van me? Ik ben de vriendelijkheid zelve!
Exclusief, titel telt niet mee voor het aantal woordenquote:Op zondag 15 december 2013 16:44 schreef Xaryna het volgende:
Is 1000 woorden inclusief of exclusief titel?
Tja, je kunt ook gewoon schrijven omdat je dat leuk vindt, omdat je een verhaal wilt delen of omdat je wilt weten wat anderen ervan vinden.quote:Op zondag 15 december 2013 22:15 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik wil weleens schrijven, maar aangezien ik tijd en moeite er in moet steken, vraag ik me af of ik dat gratis en voor helemaal niets wil doen. Voor niets gaat de zon op.
En een boekenpakket heb ik nou eenmaal niet veel aan, want ik heb al een ruime verzameling eboeken.
Oke, ik neem het in overweging. Blij dat er een woordenplafond van 1000 op zit, want zo worden wij allemaal genivelleerd natuurlijk.quote:Op zondag 15 december 2013 22:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook gewoon schrijven omdat je dat leuk vindt, omdat je een verhaal wilt delen of omdat je wilt weten wat anderen ervan vinden.
Uhm. Iets met meedoen is belangrijker dan winnen.quote:Op zondag 15 december 2013 22:15 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik wil weleens schrijven, maar aangezien ik tijd en moeite er in moet steken, vraag ik me af of ik dat gratis en voor helemaal niets wil doen. Voor niets gaat de zon op.
En een boekenpakket heb ik nou eenmaal niet veel aan, want ik heb al een ruime verzameling eboeken.
Zie daarom dan ook mijn laatste reactie, niet mijn eerste.quote:Op zondag 15 december 2013 22:58 schreef Faux. het volgende:
[..]
Uhm. Iets met meedoen is belangrijker dan winnen.
Je moet schrijven omdat je het leuk vindt! Een andere reden is er niet.quote:Op zondag 15 december 2013 22:15 schreef De_uitblinker het volgende:
Wat moet FOK! doen, je betalen per woord? Of wat?quote:Op zondag 15 december 2013 22:15 schreef De_uitblinker het volgende:
Je had je gewoon van het begin af moeten inhouden.quote:Op maandag 16 december 2013 22:56 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ik ben helemaal los gegaan en het is natuurlijk weer veel te lang geworden. Wat betekent dat ik nu kan gaan lopen snoeien als een dolle neger.
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 17 december 2013 05:57 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Je had je gewoon van het begin af moeten inhouden.
We hebben niet voor niets een maximale lengte ingesteld. Het moet voor de jury en de users wel behapbaar blijven om te lezen en beoordelen. Het is dus toch wel handig als je nog wat woorden kunt schrappen. En de titel telt sowieso al niet mee, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 07:27 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik ben zelf nu tegen de 1072 woorden gelopen. Kan dit echt niet door de beugel, ik haal dan misschien nog zo'n 6 regels of zo er af, maar het gaat wel iets boeten aan schoonheid, want zoals het verhaal nu is, is hij al tot op het bot getrimd en gesnoeid, en zo kaal en schraal mogelijk.
Laat het weten aub.
EDIT: Met een andere spellchecker komt hij uit op 1064 woorden.
Ht winnende verhaal wordt doorgaans ook in de columnsectie op FrontPage gepubliceerd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:17 schreef Frutch het volgende:
Wordt er eigenlijk ook nog iets gedaan met het winnende verhaal? En dan bedoel ik of het ergens wordt gepubliceerd bijvoorbeeld?
Wie de andere juryleden zijn, is mij niet bekend, dat regelt Driekoplopers. Na afloop van de wedstrijd maakt hij de jury doorgaans bekend. En de samenwerking met Driekoplopers als juryvoorzitter is de afgelopen jaren goed bevallen, dus daarom hebben we hem ook dit keer gevraagdquote:Op maandag 16 december 2013 21:44 schreef Mainport het volgende:
Wie bepaalt eigenlijk dat Driekoplopers elk jaar de juryvoorzitter is? Nu zou ik kunnen zeggen dat er weinig mensen zijn die zo er zo weinig van begrepen hebben als hij, maar dat doe ik niet, want dat zou eenvoudigweg ontkend worden. Wel ben ik benieuwd wat de beweegredenen zijn om hem elk jaar te kiezen, en wie de andere juryleden zijn.
Leuk idee!quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:37 schreef Gwywen het volgende:
Misschien leuk om t.z.t. een bundel uit te geven met alle winnende verhalen
Echt hè!quote:Op woensdag 11 december 2013 23:39 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ah, ik weet al wat. Mogen er ook usernames in gebruikt worden?
Dat wordt dan handmatig tellen he.... Is het verschil niet gewoon met of zonder titel ofzo?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:58 schreef De_uitblinker het volgende:
@DaMart Met een spelchecker kom ik nu op 999 woorden uit, met een andere is het 991, dus ik denk ik zit goed, maar als de jouwe dus met weer iets boven de 1000 wijst, dan weet ik het niet meer.
Zal ik opsturen?
Formeel nog tot 12 uur vanavond. Maar als ik morgenochtend in de mail een inzending tegenkomen, dan plaats ik die nog hoorquote:
Ja, die liep tot en met 18 december 23:59 uur, al had ik verhalen die vannacht waren ingestuurd ook nog wel meegenomen.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:04 schreef Witchybitch het volgende:
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. T is voor het eerst dat ik een verhaal heb geschreven en ingestuurd.
quote:Op zondag 8 december 2013 12:27 schreef DaMart het volgende:
Jury en stemmen
Een FOK!-jury kiest uit alle inzendingen de 10 beste verhalen. Op 20 december zullen de genomineerden bekend worden gemaakt. Op deze verhalen kan daarna tot en met 23 december door iedereen gestemd worden om de uiteindelijke top 5 te bepalen.
Op 24 december wordt de uitslag bekendgemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |