abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134040725
Nu kun je afrijden in een automaat, maar dan krijg je wel een aantekening op je rijbewijs. Er zijn echter steeds meer automaten te vinden, het argument dat een handbak zuiniger zou zijn is achterhaald en schakelen leer je in no-time. Dat kun je makkelijk leren als je al een rijbewijs hebt.

Goed idee? en waarom (niet)?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134040862
Leren doe je in de daarvoor bestemde lesauto.

Als je van mening bent dat je kan schakelen omdat het zo makkelijk is, kan je ook gelijk daarin lessen toch?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_134040888
Het staat je als leerling altijd vrij om in een handbak af te rijden, maar de scheiding handbak of automaat zou moeten verdwijnen, omdat een code 78 nog altijd beschouwd wordt als een half rijbewijs. Als we deze mentaliteit willen veranderen zal de wetgeving ook een beetje mee moeten werken. Het voorstel voor afschaffen van deze beperking voor vrachtauto's en bussen is al een tijdje bezig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134040903
En hoe ga je dan om met gehandicapte mensen die enkel automaat kunnen rijden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_134040907
Daarvoor zijn andere codes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 8 december 2013 @ 09:26:33 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134041190
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 07:22 schreef Chinless het volgende:
Leren doe je in de daarvoor bestemde lesauto.

Als je van mening bent dat je kan schakelen omdat het zo makkelijk is, kan je ook gelijk daarin lessen toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 8 december 2013 @ 11:00:03 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_134042121
Je moet gewoon altijd in de 'moeilijkste' setting rijden. Mijn vrachtwagen rijbewijs heb ik ook gehaald in een handbak, sindsdien heb ik nooit meer in een vrachtwagen gereden met handbak. (Oké, 1x dan).
Tenzij je lichamelijk niet anders kan zou ik mezelf nooit dit soort beperkingen opleggen.. Omdat het makkelijker is?

Zelfde geldt voor die achterlijke C1 D1 B+ rijbewijzen.. Als je dan toch gaat lessen, ga gelijk voor de volle C, D en BE...

Wel in een automaat afrijden en vervolgens toch een handbak gaan rijden..
tja.
  zondag 8 december 2013 @ 11:32:23 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134042641
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 07:22 schreef Chinless het volgende:
Leren doe je in de daarvoor bestemde lesauto.

Als je van mening bent dat je kan schakelen omdat het zo makkelijk is, kan je ook gelijk daarin lessen toch?
dit dus.
ts misschien leer jij het snel een ander niet...
pi_134043012
Waarom lessen in een automaat joh :')
pi_134043103
Bij mensen die alleen in een automaat af kunnen rijden stel ik mezelf sowieso een beetje de vraag of ze wel in een auto thuishoren.
  zondag 8 december 2013 @ 12:07:08 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134043220
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:01 schreef CafeRoker het volgende:
Bij mensen die alleen in een automaat af kunnen rijden stel ik mezelf sowieso een beetje de vraag of ze wel in een auto thuishoren.
Er zijn zat mensen die gewoon geen zin hebben om te schakelen omdat ze veel stadsverkeer rijden, dat maakt je geen slechtere verkeersdeelnemer als een andere. Ik snap op zich het onderscheid wel bij de RDW; iemand die nog nooit in een schakelauto heeft gereden gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid brokken maken als hij dat eens wel probeert, andersom is die kans veel kleiner, al vereist automaat rijden ook wel wat aanpassing, dat merk je vanzelf; de eerste keer dat je automagisch de koppeling in wilt stampen om te schakelen is het wel te hopen dat je je gordel om hebt :+ _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134043270
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die gewoon geen zin hebben om te schakelen omdat ze veel stadsverkeer rijden, dat maakt je geen slechtere verkeersdeelnemer als een andere. Ik snap op zich het onderscheid wel bij de RDW; iemand die nog nooit in een schakelauto heeft gereden gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid brokken maken als hij dat eens wel probeert, andersom is die kans veel kleiner, al vereist automaat rijden ook wel wat aanpassing, dat merk je vanzelf; de eerste keer dat je automagisch de koppeling in wilt stampen om te schakelen is het wel te hopen dat je je gordel om hebt :+ _O-
Dat, en ik heb bij het uitrollen voor een stoplicht eens de auto van de D in de P geduwd, met het onbewuste idee dat er pas iets zou gebeuren als ik het vergrendelingsknopje van de pook weer los zou laten. Van 30 naar 0 in een halve seconde :')
pi_134043323
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ridocar op 08-12-2013 12:16:26 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134043615
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat, en ik heb bij het uitrollen voor een stoplicht eens de auto van de D in de P geduwd, met het onbewuste idee dat er pas iets zou gebeuren als ik het vergrendelingsknopje van de pook weer los zou laten. Van 30 naar 0 in een halve seconde :')
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die in zijn Porsche onbewust van D naar P schakelde, op de snelweg. Gewoon het idee van doorschakelen en te laat erachter komen dat het een automaat is. Gelukkig gebeurde er niet veel spannends en schakelde de bak naar neutraal, maar ik weet niet of die veiligheid bij iedere auto zit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134044930
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 12:24 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die in zijn Porsche onbewust van D naar P schakelde, op de snelweg. Gewoon het idee van doorschakelen en te laat erachter komen dat het een automaat is. Gelukkig gebeurde er niet veel spannends en schakelde de bak naar neutraal, maar ik weet niet of die veiligheid bij iedere auto zit.
Deze megane uit '96 had dat niet. De rem gaat via de parkeerrem dus de bak zou er niet zo'n last van moeten hebben. Leuk is anders natuurlijk.
  zondag 8 december 2013 @ 13:16:07 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134045037
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat, en ik heb bij het uitrollen voor een stoplicht eens de auto van de D in de P geduwd, met het onbewuste idee dat er pas iets zou gebeuren als ik het vergrendelingsknopje van de pook weer los zou laten. Van 30 naar 0 in een halve seconde :')
Naar 'N' is een beter idee; dit gingen de bak en de aandrijfas(sen) niet erg waarderen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134045080
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2013 13:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Naar 'N' is een beter idee; dit gingen de bak en de aandrijfas(sen) niet erg waarderen :+
Het was een ongelukje, maar m'n moeder die tegen de voorruit aan hing waardeerde het evenmin >:)
  zondag 8 december 2013 @ 13:20:01 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134045174
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Ridocar het volgende:
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.
Amerikanen vinden een stickshift gewoon eng, en dus is 95% van de US auto's gewoon automaat. Een schakelbak daar is meestal een reeshok; hetzij een dragracer, of een streetrace ricer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 8 december 2013 @ 13:39:00 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134045768
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Ridocar het volgende:
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.
Heb je wel eens gezien wat een Amerikaan allemaal in de auto erbij doet? Haar kammen, scheren, opmaken, eten, de krant lezen, etc. Bij een maat van mij ook gezien, die reed schakel af en zijn eerste auto was een automaat. Wat die nog allemaal erbij deed in de auto, ook in het stadsverkeer. En dat ook willen in een schakel, met als gevolg dat hij om de haverklap stond te bokken of af sloeg.

Verder rijd ik ook zat in een automaat, dat is het hele probleem niet. Het intrappen van de "koppeling" in een automaat gebeurt je 1x en daarna nooit meer.
Overigens, opgevallen dat er veel automaatrijders met 2 voeten rijden? Poot nog op de rem terwijl ze al gas geven?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 8 december 2013 @ 16:42:16 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134051265
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Ridocar het volgende:
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.
en heel veel mensen daar kunnen dus niet in een schakel rijden....
  zondag 8 december 2013 @ 16:43:04 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134051280
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2013 13:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Amerikanen vinden een stickshift gewoon eng, en dus is 95% van de US auto's gewoon automaat. Een schakelbak daar is meestal een reeshok; hetzij een dragracer, of een streetrace ricer.
of een boere bak ;)

quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die gewoon geen zin hebben om te schakelen omdat ze veel stadsverkeer rijden, dat maakt je geen slechtere verkeersdeelnemer als een andere. Ik snap op zich het onderscheid wel bij de RDW; iemand die nog nooit in een schakelauto heeft gereden gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid brokken maken als hij dat eens wel probeert, andersom is die kans veel kleiner, al vereist automaat rijden ook wel wat aanpassing, dat merk je vanzelf; de eerste keer dat je automagisch de koppeling in wilt stampen om te schakelen is het wel te hopen dat je je gordel om hebt :+ _O-
daarom had vw ooit de sport-o-matic uitgebracht voor amerika ;) hier heette dat een half automaat.
pi_134052755
Mensen die in een automaat afrijden doen dat met een reden. Nl. dat het in een handbak niet lukt. Bijv. mijn oma die destijds 10x examen had gedaan en uiteindelijk examen in een automaat heeft gedaan (en daarna nog steeds een gevaar op de weg was). In die categorie schaar ik alle mensen die een automaatrijbewijs hebben: mensen die niet kunnen rijden.

Lijkt me dus geen goed plan om die rijbewijzen zomaar om te zetten naar een normaal rijbewijs. Doe maar lekker opnieuw examen als je graag in een normale auto wilt rijden :P
Denk zelf trouwens dat de meeste mensen met automaatrijbewijs niet eens in een schakelauto willen rijden. Juist omdat ze het niet kunnen, eng vinden etc.

Vanwaar de vraag eigenlijk TS? Zelf ook een automaatrijbewijs? :+
pi_134054285
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134054475
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
Mensen die automaat rijden kunnen vaak niet meer met pook rijden. Als je met pook wilt rijden moet je daar ook maar examen in doen. Ik zie automaat rijders ook als mindere automobilisten.
pi_134054589
Ik heb 2 auto's, een handbak en een automaat.
pi_134055756
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
Nee, iedereen blijft er op hameren dat mensen met een automaatrijbewijs vaak klunzen zijn die zo hun redenen voor dat simpelere rijbewijs hebben. Dat is iets anders.
pi_134055786
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
wat is nou precies de reden dat jij je hier zo voor inzet?
pi_134056055
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 07:38 schreef Ridocar het volgende:
Het staat je als leerling altijd vrij om in een handbak af te rijden, maar de scheiding handbak of automaat zou moeten verdwijnen, omdat een code 78 nog altijd beschouwd wordt als een half rijbewijs. Als we deze mentaliteit willen veranderen zal de wetgeving ook een beetje mee moeten werken. Het voorstel voor afschaffen van deze beperking voor vrachtauto's en bussen is al een tijdje bezig.
Dan kun je toch beter het afrijden in een automaat afschaffen? Dan schaf je indirect ook die code af.
pi_134056074
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
En daar trek jij je iets van aan?
pi_134056100
quote:
3s.gif Op zondag 8 december 2013 19:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan kun je toch beter het afrijden in een automaat afschaffen? Dan schaf je indirect ook die code af.
Lijkt me top! Beter voor iedereen :Y
pi_134056149
En al die elektrische auto's, zonder versnellingen? De mensen die daar in rijden, zijn ook mindere automobilisten?
pi_134056177
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 19:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

wat is nou precies de reden dat jij je hier zo voor inzet?
Om het imago van automaat om te zetten van 'stumperbak' naar gemak. En om te laten zien dat de mentaliteit hier veel van hetzelfde is, nl dat je alleen met een handbak echt kunt rijden.

Als het straks misschien niet meer zo boeit in wat voor een auto je afrijdt, wordt de automaat misschien nog populair. Nu blijft het een optie voor luilakken en kneuzen, en dat begint al bij de scheiding in de rijopleiding.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134056224
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Om het imago van automaat om te zetten van 'stumperbak' naar gemak. En om te laten zien dat de mentaliteit hier veel van hetzelfde is, nl dat je alleen met een handbak echt kunt rijden.

Als het straks misschien niet meer zo boeit in wat voor een auto je afrijdt, wordt de automaat misschien nog populair. Nu blijft het een optie voor luilakken en kneuzen, en dat begint al bij de scheiding in de rijopleiding.
Volgens mij valt dat imago best wel mee hoor :D.
Ik heb dat soort uitdrukkingen nog nooit gehoord en ik vind een automaat best wel lekker en relaxed rijden.
pi_134056495
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:40 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb 2 auto's, een handbak en een automaat.
Ik ook. Een Prius en een Westfield( Super Seven). De Westfield staat in een box, stukje van huis. De auto's wisselen voor een ritje is en blijft grappig. Toch heb ik er weinig moeite mee, nog niet 1x koppeling willen intrappen in de Prius, of andere ongein.
  zondag 8 december 2013 @ 19:36:28 #35
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_134056552
Mensen die geen automaat rijden :')

Ik heb de normale B rijbewijs maar ik rij alleen automaat voertuigen vanwege het comfort
pi_134056978
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 19:36 schreef ecktebaas123 het volgende:
Mensen die geen automaat rijden :')

Ik heb de normale B rijbewijs maar ik rij alleen automaat voertuigen vanwege het comfort
Je doet je naam geen eer aan hier.

Daarnaast zie ik veel priusrijders die echt niet kunnen rijden.
pi_134057162
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:35 schreef eRKa het volgende:

[..]

Ik ook. Een Prius en een Westfield( Super Seven). De Westfield staat in een box, stukje van huis. De auto's wisselen voor een ritje is en blijft grappig. Toch heb ik er weinig moeite mee, nog niet 1x koppeling willen intrappen in de Prius, of andere ongein.
Wel eens tijdje voornamelijk in een automaat gereden. Daarna weer eens in een schakelauto. Had hem in de versnelling geparkeerd (doe ik altijd), echter bij starten trap ik de rem in (zoals bij een automaat) en start hem waarbij ik de koppeling vergeet. Dat gaf geen fijn geluid :X (vanwege ingetrapte rem schoot ie dus niet door, maar gingen wat tandwielen knarsen).

Verder nooit problemen gehad met switchen ;) Heb verder ook niet echt een voorkeur voor automaat of handbak. Verschilt een beetje per auto. In een relaxte cruise-auto met dikke motor hoort gewoon een automaat, terwijl in een sportieve auto een handbak wat leuker is.
pi_134057181
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:46 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Je doet je naam geen eer aan hier.

Daarnaast zie ik veel priusrijders die echt niet kunnen rijden.
Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134057462
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.
Zullen we die omwille van het imago van de automaat ook maar afschaffen dan?
pi_134057682
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.
wel eens in een prius-taxi gezeten en die taxi-chauffeur scheurde er behoorlijk mee :P Denk eerder dat het aan het slag mensen ligt dat in een prius rijdt. Die rijden zelfs in een ferrari vn 0-100 in 2 dagen omdat ze het gaspedaal niet intrappen ;)
pi_134057747
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:05 schreef Palomar het volgende:

[..]

wel eens in een prius-taxi gezeten en die taxi-chauffeur scheurde er behoorlijk mee :P Denk eerder dat het aan het slag mensen ligt dat in een prius rijdt. Die rijden zelfs in een ferrari vn 0-100 in 2 dagen omdat ze het gaspedaal niet intrappen ;)
Dit denk ik inderdaad ;) gewoon aan het type persoon wat erin zit.
pi_134057903
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 19:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zullen we die omwille van het imago van de automaat ook maar afschaffen dan?
Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134057993
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.
Nee dankje, ik zou nooit in een automatische bak rijden.
pi_134058080
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.
Automaten zijn vaak wel minder zuinig. Van auto's die met handbak in de 14%-bijtelling categorie vallen valt de versie met automaat (DSG etc.) in de 20%-categorie. Toch wel een reden waarom veel mensen geen automaat rijden (en dat het in aanschaf ook duurder is).
pi_134058081
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 19:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.
Maar jij hebt vaker in een Prius gereden? Want je weet wel erg goed hoe het rijdt en werkt.
0-100 doe je inderdaad héél erg lang over, zéker als je de ICE niet wil laten starten.


Iemand die er wél iets van Prius weet, die zet de Prius in PWR mode voor het optrekken en geeft dan gas zodra hij mag gaan rijden. Doordat de elektromotor niet op toeren hoeft te komen om koppel te hebben, de ICE direct start, de CVT voor een traploze overbrenging zorgt, en de computers alles regelen, ziet de Prius bestuurder alle koplampjes kleiner worden in de achteruitkijkspiegel.
Toegegeven, bij ca 80-90km/h houdt het wel op met harder doortrekken dan de rest, maar dan is de voorsprong al behoorlijk.
Je gelooft me toch niet, maar alle normale 4-cil auto's met handbak zijn redelijk kansloos tegen een Prius.
pi_134058236
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.
Al die vrouwen met KA-tjes, Cuore, Alto enz, laten ze die maar van de weg halen. Hoe vaak ik 's ochtends niet opgeduwd word, omdat ik slechts 10km/h harder rijd dan de maximale snelheid. En dan is er gelegenheid om die opgefokte mutsen ruimte te geven, en dan komen ze maar traagjes voorbij. 1000-1200cc is nou ook geen racewagen.
  zondag 8 december 2013 @ 20:35:01 #47
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_134058983
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Automaten zijn vaak wel minder zuinig. Van auto's die met handbak in de 14%-bijtelling categorie vallen valt de versie met automaat (DSG etc.) in de 20%-categorie. Toch wel een reden waarom veel mensen geen automaat rijden (en dat het in aanschaf ook duurder is).
Aan de andere kant zie je dat veel moderne auto's met automaat juist zuiniger zijn. Mijn MiTo is met automaat ook net iets zuiniger (128 g/km CO2 voor de handbak, 126 g/km voor de TCT automaat). En veel auto's die bedoeld zijn om zuinig te rijden (zoals de Prius) zijn alleen als automaat leverbaar.
Schaap
  zondag 8 december 2013 @ 21:13:22 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134061376
Het begint over regelgeving, en het eindigt zoals vanouds weer met gekibbel over auto's ;( \

Kunnen we eens een klein beetje ontopic blijven?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134061672
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:13 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee dankje, ik zou nooit in een automatische bak rijden.
Heb je het ooit geprobeerd? Het rijdt namelijk heel relax.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134061922
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 20:13 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee dankje, ik zou nooit in een automatische bak rijden.
Dan ga je ooit nog een probleem krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')