quote:Op zondag 8 december 2013 07:22 schreef Chinless het volgende:
Leren doe je in de daarvoor bestemde lesauto.
Als je van mening bent dat je kan schakelen omdat het zo makkelijk is, kan je ook gelijk daarin lessen toch?
dit dus.quote:Op zondag 8 december 2013 07:22 schreef Chinless het volgende:
Leren doe je in de daarvoor bestemde lesauto.
Als je van mening bent dat je kan schakelen omdat het zo makkelijk is, kan je ook gelijk daarin lessen toch?
Er zijn zat mensen die gewoon geen zin hebben om te schakelen omdat ze veel stadsverkeer rijden, dat maakt je geen slechtere verkeersdeelnemer als een andere. Ik snap op zich het onderscheid wel bij de RDW; iemand die nog nooit in een schakelauto heeft gereden gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid brokken maken als hij dat eens wel probeert, andersom is die kans veel kleiner, al vereist automaat rijden ook wel wat aanpassing, dat merk je vanzelf; de eerste keer dat je automagisch de koppeling in wilt stampen om te schakelen is het wel te hopen dat je je gordel om hebtquote:Op zondag 8 december 2013 12:01 schreef CafeRoker het volgende:
Bij mensen die alleen in een automaat af kunnen rijden stel ik mezelf sowieso een beetje de vraag of ze wel in een auto thuishoren.
Dat, en ik heb bij het uitrollen voor een stoplicht eens de auto van de D in de P geduwd, met het onbewuste idee dat er pas iets zou gebeuren als ik het vergrendelingsknopje van de pook weer los zou laten. Van 30 naar 0 in een halve secondequote:Op zondag 8 december 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die gewoon geen zin hebben om te schakelen omdat ze veel stadsverkeer rijden, dat maakt je geen slechtere verkeersdeelnemer als een andere. Ik snap op zich het onderscheid wel bij de RDW; iemand die nog nooit in een schakelauto heeft gereden gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid brokken maken als hij dat eens wel probeert, andersom is die kans veel kleiner, al vereist automaat rijden ook wel wat aanpassing, dat merk je vanzelf; de eerste keer dat je automagisch de koppeling in wilt stampen om te schakelen is het wel te hopen dat je je gordel om hebt![]()
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die in zijn Porsche onbewust van D naar P schakelde, op de snelweg. Gewoon het idee van doorschakelen en te laat erachter komen dat het een automaat is. Gelukkig gebeurde er niet veel spannends en schakelde de bak naar neutraal, maar ik weet niet of die veiligheid bij iedere auto zit.quote:Op zondag 8 december 2013 12:09 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat, en ik heb bij het uitrollen voor een stoplicht eens de auto van de D in de P geduwd, met het onbewuste idee dat er pas iets zou gebeuren als ik het vergrendelingsknopje van de pook weer los zou laten. Van 30 naar 0 in een halve seconde
Deze megane uit '96 had dat niet. De rem gaat via de parkeerrem dus de bak zou er niet zo'n last van moeten hebben. Leuk is anders natuurlijk.quote:Op zondag 8 december 2013 12:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die in zijn Porsche onbewust van D naar P schakelde, op de snelweg. Gewoon het idee van doorschakelen en te laat erachter komen dat het een automaat is. Gelukkig gebeurde er niet veel spannends en schakelde de bak naar neutraal, maar ik weet niet of die veiligheid bij iedere auto zit.
Naar 'N' is een beter idee; dit gingen de bak en de aandrijfas(sen) niet erg waarderenquote:Op zondag 8 december 2013 12:09 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat, en ik heb bij het uitrollen voor een stoplicht eens de auto van de D in de P geduwd, met het onbewuste idee dat er pas iets zou gebeuren als ik het vergrendelingsknopje van de pook weer los zou laten. Van 30 naar 0 in een halve seconde
Het was een ongelukje, maar m'n moeder die tegen de voorruit aan hing waardeerde het evenminquote:Op zondag 8 december 2013 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Naar 'N' is een beter idee; dit gingen de bak en de aandrijfas(sen) niet erg waarderen
Amerikanen vinden een stickshift gewoon eng, en dus is 95% van de US auto's gewoon automaat. Een schakelbak daar is meestal een reeshok; hetzij een dragracer, of een streetrace ricer.quote:Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Ridocar het volgende:
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.
Heb je wel eens gezien wat een Amerikaan allemaal in de auto erbij doet? Haar kammen, scheren, opmaken, eten, de krant lezen, etc. Bij een maat van mij ook gezien, die reed schakel af en zijn eerste auto was een automaat. Wat die nog allemaal erbij deed in de auto, ook in het stadsverkeer. En dat ook willen in een schakel, met als gevolg dat hij om de haverklap stond te bokken of af sloeg.quote:Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Ridocar het volgende:
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.
en heel veel mensen daar kunnen dus niet in een schakel rijden....quote:Op zondag 8 december 2013 12:11 schreef Ridocar het volgende:
En bovenstaande argumenten zijn precies waarom. Het rijden met een handbak is voor de meesten het belangrijkste punt van het hele autorijden, en daarmee ook het hele lesgebeuren. In de VS is een automaat standaard, maar als je een handgeschakelde auto wilt rijden is dat ook geen punt. Dat kan nl ook met hetzelfde rijbewijs.
Daar doet men ook niet zo krampachtig. Een auto is een auto, of er nu twee of drie pedalen in zitten.
of een boere bakquote:Op zondag 8 december 2013 13:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Amerikanen vinden een stickshift gewoon eng, en dus is 95% van de US auto's gewoon automaat. Een schakelbak daar is meestal een reeshok; hetzij een dragracer, of een streetrace ricer.
daarom had vw ooit de sport-o-matic uitgebracht voor amerikaquote:Op zondag 8 december 2013 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die gewoon geen zin hebben om te schakelen omdat ze veel stadsverkeer rijden, dat maakt je geen slechtere verkeersdeelnemer als een andere. Ik snap op zich het onderscheid wel bij de RDW; iemand die nog nooit in een schakelauto heeft gereden gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid brokken maken als hij dat eens wel probeert, andersom is die kans veel kleiner, al vereist automaat rijden ook wel wat aanpassing, dat merk je vanzelf; de eerste keer dat je automagisch de koppeling in wilt stampen om te schakelen is het wel te hopen dat je je gordel om hebt![]()
Mensen die automaat rijden kunnen vaak niet meer met pook rijden. Als je met pook wilt rijden moet je daar ook maar examen in doen. Ik zie automaat rijders ook als mindere automobilisten.quote:Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |