Ik kon gisteren eigenlijk geen kanaal opzetten of er was wel iets op over Mandela, en ik denk dat we daar de komende tijd nog wel meer van zullen zien. Eigenlijk was het wel enorm genant dat de minuut stilte voor Mandela tijdens de WK loting al na ongeveer 15 seconden werd opgeheven door Blatter zelf, zelden zo'n respectloze vertoning gezien.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Absoluut, de wereld draait door. Maar waarom dan wel een aantal afleveringen volledig wijden aan fucking Steve Jobs na zijn overlijden vraag ik mij dan af?
Steve Jobs kan niet eens in de schaduw staan van Nelson Mandela en wat hij bereikt heeft.
Ik vind dat daar toch nogal makkelijk overheen gestapt wordt.
Een absolute schande.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kon gisteren eigenlijk geen kanaal opzetten of er was wel iets op over Mandela, en ik denk dat we daar de komende tijd nog wel meer van zullen zien. Eigenlijk was het wel enorm genant dat de minuut stilte voor Mandela tijdens de WK loting al na ongeveer 15 seconden werd opgeheven door Blatter zelf, zelden zo'n respectloze vertoning gezien.
Maar hij zat al vast, dus echt meedoen om het systeem te veranderen kan er niet sprake van zijn geweest.quote:Aan het eind van de jaren 80 begint het apartheidssysteem te wankelen. De blanke president De Klerk laat Mandela in 1990 vrij.
quote:Mandela nog tot 2008 terrorist in de VS
NEW YORK -
Eens een terrorist, altijd een terrorist. Dit moet de Amerikaanse bureaucratie lang hebben gedacht bij de Zuid-Afrikaanse leider Nelson Mandela. Hij stond tot 2008 op de officiële lijst terroristen, meldde zaterdag de omroep NBC.
Mandela verwierf deze status in de Koude Oorlog als linkse voorman van het Afrikaans Nationaal Congres (ANC). De toenmalige Amerikaanse president Ronald Reagan bepaalde in 1986 dat de manier waarop het ANC het blanke minderheidsregime omver wilde werpen, „een berekende vorm van terrorisme was”. Tot overmaat van ramp had het ANC volgens het Amerikaanse ministerie van Defensie innige banden met de communistische landen.
Mandela zat sinds 1963 gevangen, maar hij bleef tot de ANC-leiding behoren. Hij werd na zijn vrijlating (1990) in 1994 gekozen als de eerste zwarte president van Zuid-Afrika. Sindsdien werd hij overal gelauwerd en gevierd ook in de VS.
Maar pas in april 2008 werd er op initiatief van toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice een begin gemaakt met de verwijdering van Mandela uit de lijst terroristen. Dat lukte met behulp van een wetsontwerp ingediend door senator John Kerry die nu als minister een opvolger van Rice is.
Blatterquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:08 schreef Hathor het volgende:
Ik kon gisteren eigenlijk geen kanaal opzetten of er was wel iets op over Mandela, en ik denk dat we daar de komende tijd nog wel meer van zullen zien. Eigenlijk was het wel enorm genant dat de minuut stilte voor Mandela tijdens de WK loting al na ongeveer 15 seconden werd opgeheven door Blatter zelf, zelden zo'n respectloze vertoning gezien.
Zo gaan ze gewoon met Arbeiders om in China.quote:Op zaterdag 7 december 2013 02:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Nothing to see here it's all those bledy whites ye!
https://www.google.nl/#q=chinese%20abuse%20in%20africa
Ik bespeur een sarcastische / cynische ondertoon?quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:45 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Een absolute schande!
Mandela was zonder enige twijfel de meest belangrijke persoon uit de wereldgeschiedenis. De mensheid zal over duizenden jaren nog vol lof en liefde praten over deze zwarte Christus. Er is in de hemel een stoel naast God gezet waar onze lieve Madiba zittend op ons neerkijkt.
Nou, Pim Fortuyn zei tenminste wèl waar het op stond!quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik bespeur een sarcastische / cynische ondertoon?
En dat voor iemand die van mening is dat ene Pim Fortuyn in hetzelfde rijtje grootheden hoort...
Volgens mij is Ulx sarcastisch hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:11 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Zo is het. Bovendien kleeft er aan de handen van Pim Fortuyn geen bloed. Dat kunnen we over de inmiddels "heilig" verklaarde Madiba niet zeggen.
Mandela een nitwit noemen, dan weet je echt niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:15 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanleiding om Manela zo op te hemelen, en is het nogal misplaatst om je zo sarcastisch over Fortuyn uit te laten (en evenzeer om hem überhaupt te vergelijken met een nitwit als Mandela).
quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij is Ulx sarcastisch hoor.
Verder is er geen enkele aanleiding om Fortuyn zo op te hemelen aangezien zeggen waar het op staat geen prestatie op zich is. Verder is het nogal misplaatst om je zo sarcastisch over Mandela uit te laten (en evenzeer om hem uberhaupt te vergelijken met een nitwit als Fortuyn).
Zo kom je er met gebrek aan onderbouwing.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:15 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanleiding om Mandela zo op te hemelen, en is het nogal misplaatst om je zo sarcastisch over Fortuyn uit te laten (en evenzeer om hem überhaupt te vergelijken met een nitwit als Mandela).
Zo is iedere Greenpeace deugniet ook een wereldheld die ook maar een briefje geschreven heeft namens mensenrechten. Vooral die die in Moermansk in de cel hebben gezeten kunnen we vaderfiguren van maken, en verkiezen tot president/premier.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mandela heeft veel betekend voor de wereld als inspiratiebron, als voorbeeld voor andere wereldleiders en is mede verantwoordelijk voor het einde aan de apartheid in de wereld.
Leuke troll man. Ga ergens anders leuk doen, of kom terug als je wel weet waar je het over hebt.
Nogmaals ze hadden dringend een symboolfiguur nodig die de zwarte revolutie zou kunnen bewerkstelligen/rechtvaardigen en zo vonden die hem. Meer niet.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:22 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik vind gewoon de heiligverklaring van deze man ietswat overdreven. Er is weinig aandacht in de media over zijn 'donkere' verleden als terrorist bij het ANC, iets wat veel mensen simpelweg niet eens weten. De media is erg selectief in haar berichtgeving.
Het merendeel van de mensen zullen dat vast wel weten. Maar de interpretaties hiervan verschillen nogal. De ene noemt hem een vrijheidsstrijder omdat hij voor 'de goede zaak' streed, anderen noemen hem een terrorist.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:22 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik vind gewoon de heilig verklaring van deze man ietswat overdreven. Er is weinig aandacht in de media over zijn 'donkere' verleden als terrorist bij het ANC, iets wat veel mensen simpelweg niet eens weten. De media is erg selectief in haar berichtgeving.
Maar Zuid-Afrika is er uiteindelijk niet beter op geworden als ik zo het één en ander lees. Daar hoor je ook weinig over.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belangrijker vind ik dat hetgeen hij heeft betekent voor Zuid-Afrika (en de wereld) veel te belangrijk en te groots is om dat te laten overschaduwen door eenzijdig te kijken naar zijn gewelddadige verleden.
Nu de zwarten de macht hebben in vele steden, en dat is ook echt zo (niet verzonnen, als blanke kom je niet in de politiek, aan de bak, of zelfs aan een woningquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:31 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Maar Zuid-Afrika is er uiteindelijk niet beter op geworden als ik zo het één en ander lees. Daar hoor je ook weinig over.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:34 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Nu de zwarten de macht hebben in vele steden, en dat is ook echt zo (niet verzonnen, als blanke kom je niet in de politiek, aan de bak, of zelfs aan een woning) is de armoede toegenomen, de criminaliteit explosief gestegen, de corruptie toegenomen, en het drugsgebruik en kindergeboorte eveneens flink opgeschoten.
Tja, tenminste waren deze problemen onder de blanken minder. Waarvoor heeft hij (mede) gestreden eigenlijk?
Wanneer staat de volgende, blanke Nelson Mandela op, die dmv een dertig jaar straf, hier aan einde aan maakt? Ik wacht...quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:42 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ja precies: het ene apartheidsregime is ingeruild voor het andere. Blanke boeren worden op gruwelijke wijze bij bosjes afgeslacht en een blanke vrouw kan 's avonds niet eens meer veilig over straat. Mooi man.
Ik hoop van niet eigenlijk. En als het zo is zal Madiba zeker een discussie aangaan met god.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:45 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Een absolute schande!
Mandela was zonder enige twijfel de meest belangrijke persoon uit de wereldgeschiedenis. De mensheid zal over duizenden jaren nog vol lof en liefde praten over deze zwarte Christus. Er is in de hemel een stoel naast God gezet waar onze lieve Madiba zittend op ons neerkijkt.
Sorry hoor, ik probeerde slechts kenbaar te maken dat ik het een groot gemis vind dat een van de grootste, misschien wel het grootste voorbeeld voor de mensheid in de moderne tijd helaas overleden is.....quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:38 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Hiermee doe je de 'Zwarte Christus' te weinig eer aan.
De wereld veranderde niet door Mandela, wij met ons gekut en geklooi staan ver weg van hem... zo'n groot humanist. Hij was één van de grootste kado's die de mensheid ooit kreeg. Zijn ziel is nu uitgepakt.
Moge hij ruste in vrede, een icoon met een Goddelijke ziel is gestorven en mijn hart huilt.![]()
Hierbij een laatste, zéér diepe buiging voor een ongeëvenaard groot mens: rust zacht lieve Madiba.
Het is al goed.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:57 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik probeerde slechts kenbaar te maken dat ik het een groot gemis vind dat een van de grootste, misschien wel het grootste voorbeeld voor de mensheid in de moderne tijd helaas overleden is.....
lang niet voor iedereen, ieder mens heeft zijn eigen voorbeeldquote:Op zaterdag 7 december 2013 17:02 schreef arjan1112 het volgende:
het grootste voorbeeld voor de mens, is natuurlijk Jezus.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:42 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ja precies: het ene apartheidsregime is ingeruild voor het ander. Blanke boeren worden op gruwelijke wijze bij bosjes afgeslacht en een blanke vrouw kan 's avonds niet eens meer veilig over straat. Mooi man.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:42 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ja precies: het ene apartheidsregime is ingeruild voor het ander. Blanke boeren worden op gruwelijke wijze bij bosjes afgeslacht en een blanke vrouw kan 's avonds niet eens meer veilig over straat. Mooi man.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:14 schreef Fides het volgende:
[..]Jij bent duidelijk nooit in Zuid-Afrika geweest.
De echte architect van het eindigen van apartheid. Een groot man, maar hij zal ook de jongste niet meer zijn....quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Hoor net dat F.W. de Klerk ook ernstig ziek is..
Ik baseer me enkel op wat artikelen die ik gelezen heb en zal er gerust enigszins naast zitten. Er is niet één waarheid.quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:09 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]![]()
Het maakt niet uit of je nou wit of zwart bent, veel zijn niet veilig in Zuid-afrika. Alsof ze het alleen op blanken hebben voorzien...
Wat dacht je van afrikaanse immigranten, die zijn daar al helemaal niet veilig.
Mensen vergeten vaak de leuke dingen van Zuid-afrika, dat zwarte mensen daar ook op goede voet met blanke omgaan.
Degene die het hardst roepen (jij dus ..) staan het verst er vandaan
Denk dat-ie iets van voor in de 80 is idd, was ongeveer net zo oud als mijn vader (geb. 1929).quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De echte architect van het eindigen van apartheid. Een groot man, maar hij zal ook de jongste niet meer zijn....
wel grappig hoe de media mensen kan beinvloeden die er héél ver buiten staan..quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:24 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik baseer me enkel op wat artikelen die ik gelezen heb en zal er gerust enigszins naast zitten. Er is niet één waarheid.
Er is geen één man of vrouw die de Appartheid heeft beeindigt. Maar meerdere in samenwerking (soms met dwang) met elkaarquote:Op zaterdag 7 december 2013 18:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De echte architect van het eindigen van apartheid. Een groot man, maar hij zal ook de jongste niet meer zijn....
Huh hij was toch al sinds 2006 dood of het ik het nou fout.quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Hoor net dat F.W. de Klerk ook ernstig ziek is..
Hij leeft nog, maar is dus ernstig ziek; - we zullen hem dus niet zien bij de begrafenis wrs...quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Huh hij was toch al sinds 2006 dood of het ik het nou fout.
Wat heeft hij nou eigenlijk voor terrorisme gepleegd? Veel verder dan zijn pas verbranden en wat ander klein spul kom ik niet.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:22 schreef Misty_eyes het volgende:
. Er is weinig aandacht in de media over zijn 'donkere' verleden als terrorist bij het ANC,
Wat is er dan zo mis met apartheid? Op zich is het geen discriminatie, want eenieder is gelijk, alleen maar uiteenhouden (dwz apart-gehouden). En als je kijkt naar de rassenspanningen in multiculturele Westerse samenlevingen (zoals de bende-oorlogen in L.A. of de Chicago) dan is het toch wenselijk dat men zich enigszins in de eigen kringen begeeft? Om conflict te vermijden?quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:28 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Er is geen één man of vrouw die de Appartheid heeft beeindigt. Maar meerdere in samenwerking (soms met dwang) met elkaar
wtf.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:05 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Wat is er dan zo mis met apartheid? Op zich is het geen discriminatie, want eenieder is gelijk, alleen maar uiteenhouden (dwz apart-gehouden). En als je kijkt naar de rassenspanningen in multiculturele Westerse samenlevingen (zoals de bende-oorlogen in L.A. of de Chicago) dan is het toch wenselijk dat men zich enigszins in de eigen kringen begeeft? Om conflict te vermijden?
Dat zwarten op sommige plekken niet mogen komen heeft niks met discriminatie te maken nee.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Waag maar eens een poging tot inhoudelijk.
Hoe gelijk qua stemrecht?quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:05 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Wat is er dan zo mis met apartheid? Op zich is het geen discriminatie, want eenieder is gelijk, alleen maar uiteenhouden (dwz apart-gehouden). En als je kijkt naar de rassenspanningen in multiculturele Westerse samenlevingen (zoals de bende-oorlogen in L.A. of de Chicago) dan is het toch wenselijk dat men zich enigszins in de eigen kringen begeeft? Om conflict te vermijden?
En witten gaan ook niet naar sommige plekken uiteraard. Ik zie niet waarom dit eenzijdig moet werken.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:14 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat zwarten op sommige plekken niet mogen komen heeft niks met discriminatie te maken nee.
Daar heb je misschien wel een punt in, en dat komt door de toepassing in de praktijk doorgaans, niet per se de theorie.quote:
Dan is het nog wel discriminatie.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:16 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
En witten gaan ook niet naar sommige plekken uiteraard. Ik zie niet waarom dit eenzijdig moet werken.
Ieder mens heeft eigenwaarde, als die voortdurend wordt vertrapt, dan worden mensen opstandig natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:05 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Dus als ik jou het stemrecht ontneem om te voorkomen dat er conflicten ontstaan ben jij het daarmee eens?quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:16 schreef De_uitblinker het volgende:
Daar heb je misschien wel een punt in,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |