Haha, ik heb het al niet eens meer helder.quote:Op vrijdag 6 december 2013 07:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, hier werd dat alleen gedaan als ze niet lekker indroogden idd. Van die vieze natte stink. Maar helemaal helder heb ik het niet meer.
Nou Spees!!!quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Zou zo'n stompje lekker zijn voor op een toastje?
quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:57 schreef Kyara het volgende:
Bij M viel dat ding er thuis af en heb ik het gewoon weggegooid. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om het te bewaren. Ik was dan ook erg verbaasd toen in het ziekenhuis een potje met dat stompje op ons stond te wachten naast de bedjes. Ik moest sowieso vragen wat het was en waarom het daar stond
wij gooien er alleen plasluiers in. De poepluiers gaan buiten in de kliko..quote:Op maandag 9 december 2013 13:07 schreef GotC het volgende:
Iemand nog tips tegen stinkende luieremmers? We hebben er een pedaalemmerzak in zitten en verversen 'm dagelijks maar pfoeh..
Dat was Kwisted zegtquote:Op maandag 9 december 2013 13:07 schreef GotC het volgende:
Iemand nog tips tegen stinkende luieremmers? We hebben er een pedaalemmerzak in zitten en verversen 'm dagelijks maar pfoeh..
Wibrazakjes!quote:Op maandag 9 december 2013 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hebben bij de Wibra luierzakjes gekocht met lavendelgeurVoor een euro ofzo... we hebben een megavoorraad in de kast liggen want ze zijn super! Daar gaat de luier in, dichtknopen en dan hop gewoon in de vuilniszak hier. Nergens last van qua geur verder
DIT! Zijn echt goede zakjes. Sinds onze kliko plots tot een plastic bak is omgetoverd en we weer zakken zelf moeten weggooienquote:Op maandag 9 december 2013 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hebben bij de Wibra luierzakjes gekocht met lavendelgeurVoor een euro ofzo... we hebben een megavoorraad in de kast liggen want ze zijn super! Daar gaat de luier in, dichtknopen en dan hop gewoon in de vuilniszak hier. Nergens last van qua geur verder
Ik dus ook inmiddelsquote:Op maandag 9 december 2013 13:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wibrazakjes!
Luieremmers vind ik een beetje vies eerlijk gezegd.. vooral op babykamers
Poepzakjes gaan hier gewoon in de prullenbak in huis. Nergens geen last van!quote:Op maandag 9 december 2013 14:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik dus ook inmiddelsWellicht gaat dat ding gewoon de deur uit en lopen we elke keer naar de vuilnisbak met lavendelluiers
Ik gebruik de luieremmer alleen voor plasluiers, poepluiers gaan gelijk de kliko in.quote:Op maandag 9 december 2013 13:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wibrazakjes!
Luieremmers vind ik een beetje vies eerlijk gezegd.. vooral op babykamers
Wij zamelen verder alle plastic, papier en glas apart in, dus ik kon het prima over mijn hart verkrijgen. We gebruiken die zakjes ook alleen voor de poepluiers dus dan valt het relatief nog mee. En ze zijn heel dun en klein dus heul niet zo heeeeel veel plasticquote:Op maandag 9 december 2013 13:29 schreef LadyBlack het volgende:
Oh maar zoveel plastic extra...dat staat mij echt tegen. Daarom wou ik ook geen luieremmer van de hema; die werkt ook met plastic zakjes.
Schrobben met bleekquote:Op maandag 9 december 2013 13:27 schreef GotC het volgende:
Ja we doen al wat Kwisted zegt, maar de geur zit volgens mij echt in de emmerIk ga wel ff van die zakjes proberen, dank!
Hier werden ze wel tegelijkertijd gebruikt. Bedje opwarmen of eentje bij hem in de box en eentje bed verwarmen etc.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:11 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Op het lijstje van de kraam staat dat je twee kruiken moet hebben. Prima. hebben we, maar gebruik je die tegelijkertijd of omstebeurt? Ik zit even te bedenken hoewel kruikenzakken ik moet maken, die gaan ook af en toe in de was, toch?
Misschien gigantische spuit elf hoor, maar volgens mij 'mogen' die zakken niet. Althans, onze kraam destijds gaf aan dat ze die dingen nooit gebruiken (groter gevaar dat ze lekker ofzo?), maar wikkelden er een hydrofielluier omheen.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:20 schreef Burdie het volgende:
Dus twee zakken voor twee kruiken zal wel genoeg zijn?
Ik had zowel kruikzakken als dat ik ze om een deken/doek wikkelde.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Misschien gigantische spuit elf hoor, maar volgens mij 'mogen' die zakken niet. Althans, onze kraam destijds gaf aan dat ze die dingen nooit gebruiken (groter gevaar dat ze lekker ofzo?), maar wikkelden er een hydrofielluier omheen.
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed het gevaar inzag van die zakken hoor. Het is dat Saar volgens mij maar 1 nachtje kruikjes heeft gehad (naast de nachten in het ziekenhuis) en eigenlijk bleek het toen al niet meer nodig te zijn. Dus heb er weinig ervaring meequote:Op donderdag 12 december 2013 20:29 schreef Pvoesss het volgende:
Dat klopt idd.. sommige kraamhulpen zeggen dat.
Sommige zeggen ook dat electrische niet mogen en andere zeggen weer dat hydrofielen niet goed zijn. En soms per organisatie zit er verschil in
Ik weet wel dat ze het kan vergeten dat ik een waterkruik gebruik in combi met mijn kind.
Dit dus.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mag ik dan als kinderloze noob ook even iets vragen??? een vriendin van me (met kind) zegt dat die kruikzakken ook helemaal niet mogen/gebruikt worden van de kraam.
zij zegt dat, mocht zo'n kruik gaan lekken, de kruikzak onveilig is en als je kind er tegenaan ligt, zich verbrandt. bij haar wikkelde de kraam de kruiken op een speciale manier in met hydrofiele luiers.....dat zou dan wel veilig moeten zijn, want sie zouden er voor zorgen dat het water naar de buitenkant van bedje gaat ipv naar de baby toe.
ik vond het vreemd klinken, maar wat weet ik ervan...
hmm oke. Maar een deken of hydrofiele luiers lijkt me ook nog best verschil in te zitten toch? die luiers zijn toch heel dun???quote:Op donderdag 12 december 2013 20:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit dus.Je legt ze in het bed, gewikkeld in een deken oid, met de dop naar beneden.
Daarnaast test je ze elke keer dat je ze vult.
Mijn kraam kan mijn kont kussen hoor.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar goed, volgens mij zou ik gewoon zo eigenwijs zijn om toch van die zakken te kopen (of maken) en ze stiekem te gebruiken als de kraam weg is mocht het nodig zijn natuurlijk.
Precies, er zullen vast meer dingen zijn die ik anders ga doen als de kraam weg isquote:Op donderdag 12 december 2013 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn kraam kan mijn kont kussen hoor.
Je hebt een keus he!Het is tenslotte niet het kind van de kraamhulp.
Vind ik ook vreemd klinken, wat is er nou voor verschil tussen wikkelen in een hoes of hydrofiel. Lekt allebei evengoed door.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mag ik dan als kinderloze noob ook even iets vragen??? een vriendin van me (met kind) zegt dat die kruikzakken ook helemaal niet mogen/gebruikt worden van de kraam.
zij zegt dat, mocht zo'n kruik gaan lekken, de kruikzak onveilig is en als je kind er tegenaan ligt, zich verbrandt. bij haar wikkelde de kraam de kruiken op een speciale manier in met hydrofiele luiers.....dat zou dan wel veilig moeten zijn, want sie zouden er voor zorgen dat het water naar de buitenkant van bedje gaat ipv naar de baby toe.
ik vond het vreemd klinken, maar wat weet ik ervan...
quote:Op donderdag 12 december 2013 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn kraam kan mijn kont kussen hoor.
Je hebt een keus he!Het is tenslotte niet het kind van de kraamhulp.
Ohw echt? Wij doen alijd gekookt water en de kraam vertelde dat zij van de kraamorganisatie niet eens water uit een quooker mogen gebruiken, omdat het te snel zou afkoelen...quote:Op donderdag 12 december 2013 20:59 schreef Shandaly het volgende:
De paar keer dat we hier een kruik gebruikt hebben (mei-kindje ook) heb ik er ook geen kokend water in gedaan trouwens... gewoon heet water uit de kraan, dat was al warm genoeg in de kruik. De babietjes moeten op temperatuur gehouden worden, niet gekookt...
En hier mochten we gewoon een hoes gebruiken. Kruik met hoes werd in het bedje gelegd om voor te verwarmen, en daarna bovenop de deken om warm te houden. (Of liever gezegd, deken was dubbel, en kruik lag er tussenin.)
Wat is dat voor onzin? Uit een quooker komt toch gekookt water? van 100 graden celsius? Dat koelt toch niet meer of minder af dan in een fluitketel gekookt water van 100 graden celsius?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:02 schreef Sull het volgende:
[..]
Ohw echt? Wij doen alijd gekookt water en de kraam vertelde dat zij van de kraamorganisatie niet eens water uit een quooker mogen gebruiken, omdat het te snel zou afkoelen...
Wij hebben overigens voor ons augustus meisje nog heel lang kruiken gemaakt omdat ze daar zo lekker op sliep. Het is gewoon een klein koudkleumpje
Nou inderdaad. Ik ben echt heel benieuwd naar wat het idee daarachter is vanuit de kraamzorgorganisatie.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:04 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? Uit een quooker komt toch gekookt water? van 100 graden celsius? Dat koelt toch niet meer of minder af dan in een fluitketel gekookt water van 100 graden celsius?
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:56 schreef Gulara het volgende:
Soms hè, dan denk ik echt dat kraamverzorgers en mensen van consultatiebureaus een keer per kwartaal bij elkaar komen. Dan nemen ze twee flessen wijn per persoon mee en dan gaan ze onder het genot van een hapje en veeeel drankjes allemaal debiele regeltjes en adviezen verzinnen en kijken of verse moeders erin trappen.![]()
En dan het liefst verschillende adviezen die elkaar volledig tegensprekenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:56 schreef Gulara het volgende:
Soms hè, dan denk ik echt dat kraamverzorgers en mensen van consultatiebureaus een keer per kwartaal bij elkaar komen. Dan nemen ze twee flessen wijn per persoon mee en dan gaan ze onder het genot van een hapje en veeeel drankjes allemaal debiele regeltjes en adviezen verzinnen en kijken of verse moeders erin trappen.![]()
slimme vrouwen zijn zooooo sexy!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee, een Quooker heeft rechtsdraaiende neutronen gekoppeld aan de waterstofatomen. Dat koelt sneller af dan linksdraaiende kraanwater-waterstofatomen. Heeft met de relativiteitstheorie te maken.
Als je van onder naar boven leest en begint met dit bericht, vraag je je echt even af wat er nou bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier was dat scheetje koud bedoeld voor in de dop zodat de rubber niet zou beschadigen.
Maar ook hier gekookt water of heet water uit de kraan
ik had hetzelfde. Maar dat zegt niks natuurlijk. Qua dirty mindquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als je van onder naar boven leest en begint met dit bericht, vraag je je echt even af wat er nou bedoeld wordt.
En of het aan je eigen dirty mind ligt.
Ik ook niet...quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:05 schreef Kyara het volgende:
Ik heb echt nog nooit een kruik gebruikt
Ik bij mijn eerste 2 kids ook niet, maar bij mijn winter duo wel. Vond het zelf ook wel een fijn idee, een lekker warm bedje voor ze.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik ook niet...
Mja met Elise kon ik de eerste nacht langs de kinderarts omdat ze opeens 38.5 had (en aangezien we moesten blijven ivm meconium houdend vruchtwater)
Maar dat was dus gewoon overvethloververhitting wegens teveel aan en tegen mama aan liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |