http://www.insidegamer.nl(...)-koeien-in-farmvillequote:De Europese Unie heeft een half miljoen euro subsidie verleend aan digitale koeien in Farmville.
In Roemenië hebben acht mannen slim ingespeeld op de onwetendheid van de de Europese Unie. Ze hebben bijvoorbeeld subsidie aangevraagd voor het houden van in totaal 1860 koeien. Per koe kregen ze 100 tot 150 euro.
Het bedrag wat de mannen ontvangen hebben, moet natuurlijk terug betaald worden. Drie van de acht denken daar echter anders over en hebben bezwaar aangetekend. Er staat volgens hen nergens duidelijk aangegeven dat de subsidie enkel geldt voor echt bestaande koeien.
Op nu.nl.quote:Eerder werd in dit bericht een link gelegd met het Facebookspel Farmville. De verdachten zouden subsidie hebben gekregen voor koeien in dat spel, zo suggereerden Roemeense media. Achteraf bleek die vergelijking onjuis
Daar hebben we de eerste mafkees.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Rutte met zijn eurofilie..en wij maar betalen!
Speciaal voor jouwquote:Op donderdag 5 december 2013 16:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daar hebben we de eerste mafkees.
Nu heeft aanpassen geen zin meer, wilde het net aanpassen..quote:
als je de op leest zie je dat het niet zeker onterecht is.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:57 schreef freako het volgende:
Onterecht uitbetaalde landbouwsubsidies wordt gewoon op het bedrag ingehouden dat naar Roemenië gaat, dus het is het probleem van Boekarest.
Natuurlijk is het onterecht. Elke rechter lacht dit soort onzinbeweringen weg.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:15 schreef jatochneetoch het volgende:
als je de op leest zie je dat het niet zeker onterecht is.
Elke Euro is veel geld. Maar voor de EU gelden kennelijk andere normen.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:42 schreef PandaDrop het volgende:
Triest, 500.000 euro is veel geld. En dat kan niet meer grappig zijn.
Het landbouwbeleid is altijd al een gedrocht geweest, zelfs naar EU-standaarden:quote:Op donderdag 5 december 2013 18:02 schreef ems. het volgende:
Hoe? Je dubbel/trippel/quadro-checkt zoiets toch voordat je zomaar geld gaat weggeven
Zelfs voor EU-standaarden is dit wel erg vergezocht.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20130212_023quote:Het is een indrukwekkend lange lijst, het overzicht van de duizenden mensen, bedrijven en organisaties in ons land die in 2011 een deel van de bijna 228 miljoen euro aan Europese landbouwsubsidies ontvingen. Het gaat daarbij uiteraard vooral over boeren en landbouwbedrijven. Maar ook veilingen, bedrijven uit de verwerkende industrie, de tuinbouw en de vleeshandel staan op de lijst, te raadplegen op de website van de Belgische Betaalorganen – belpa.be.
Sommige namen op de lijst doen de wenkbrauwen fronsen. Zo kreeg de Belgische afdeling van de Zweedse meubelketen Ikea 2.000 euro uit het Europese landbouwfonds. Ruim 34.400 euro was gereserveerd voor De Koninklijke Schenking – een openbare instelling die de talrijke gronden, kastelen en andere gebouwen beheert die koning Leopold II in 1900 aan de Belgische staat schonk.
BNP Paribas Fortis mocht bijna 700.000 euro op zijn rekening bijschrijven. En dan zijn er nog de 174 OCMW's en voedselbanken die samen voor ruim 8.550.000 euro aan landbouwsteun ontvingen. Andere vreemde eenden in de bijt: een theaterfestival in de Westhoek, Voka, Unizo, kerkfabrieken, het ACW en zelfs het gevangenismuseum van Merksplas.
‘Raar maar waar,' zegt Thierry Debels, die zondag een kritisch werkstuk over de lijst op het internet publiceerde, ‘er staan ook transportbedrijven op de lijst, een garagist, abdijen, en zelfs een televisiestudio. Ik zeg niet dat ze onrechtmatig subsidies krijgen, wel is het vreemd dat die organisaties recht hebben op subsidies.'
Zo verbazingwekkend is het niet hoor.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:02 schreef ems. het volgende:
Hoe? Je dubbel/trippel/quadro-checkt zoiets toch voordat je zomaar geld gaat weggeven
Zelfs voor EU-standaarden is dit wel erg vergezocht.
Nee idd, erger nog, het bedrijf bestond/bestaat alleen op papier.. (hoezo controle)quote:Op donderdag 5 december 2013 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
In het artikel staat nu dat het niet met farmville te maken heeft
Maar ja, als ik zie dat ze dit soort dingen (zie link) ook tienduizenden euri subsidie toekennen dan vraag ik me of het ze ook maar wat interesseert wie er subsidie krijgt, het geld moet op is het eerste wat bij mij opkomt.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo verbazingwekkend is het niet hoor.
De EU-subsidies vereisen hééél veel papierwerk. Beleidsdocumenten van honderden pagina's; letterlijk een meter aan multomappen met bonnetjes voor een project van een miljoen euro ofzo, echt ziek. Maar het is grotendeels voor de bühne. Procedureel moet alles kloppen maar of het project inhoudelijk ergens op slaat doet er verrassend weinig toe.
Maar volgens mij kan de EU ook niet zo veel anders aangezien zij de subsidies alleen over de lidstaten verdelen en die op hun beurt uiteindelijk subsidies (hopelijk procedureel correct) aan concrete projecten toekennen.
Afijn, misschien zou het al een hoop schelen als je een Europese jury zou oprichten die regelmatig op het vliegtuig stapt en puur willekeurig geselecteerde gesubsidieerde projecten bekijkt om te zien of ze ergens op slaan of totale bullshit zijn. En dan statistieken per land publiceren.
Zo werkt dat vaak met subsidies ja.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
Maar ja, als ik zie dat ze dit soort dingen (zie link) ook tienduizenden euri subsidie toekennen dan vraag ik me of het ze ook maar wat interesseert wie er subsidie krijgt, het geld moet op is het eerste wat bij mij opkomt.
http://www.blotevoetenzeebodempad.nl/
Waarom niet? Eigenlijk simpel omdat waar leggen we dan de grens? Ik bouw bijv. Luchtvaart-gerelateerde websites in mijn vrije tijd, krijg duizenden bezoekers en als de EU mij steunt kan ik ook nog mijzelf betalen en mensen in dienst nemen.. Toch vind ik niet dat ik subsidie moet krijgen en dat zou ik ook niet vinden met een weiland met wat paadjes om met je blote voeten rond te lopen. Subsidie moet een lening zijn die je moet terugbetalen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo werkt dat vaak met subsidies ja.
Alhoewel ik dit er nog best geinig uit vind zien en me kan voorstellen dat het de Flevo'se economie ondersteunt. Dus als het tenminste genoeg klanten oplevert dat de boel geëxploiteerd en onderhouden kan worden - waarom niet?
Wat mij betreft bij projecten die geen vraag trekken en na een paar jaar liggen te verpieteren omdat het geld op is. Ik denk dat je daarmee al een heel aantal projecten extra kan wegstrepen t.o.v. de huidige situatie.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Waarom niet? Eigenlijk simpel omdat waar leggen we dan de grens?
Mongolië zit niet in de EU.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:36 schreef HostiMeister het volgende:
Nu is het wachten op de eerste mongool die gaat roepen dat het de schuld van Rutten is en dat het 'onze' 500.000 euro zijn, waar 'wij' aan meebetaald hebben.
Ben je stiekem verliefd op rutte? Weirdoquote:Op donderdag 5 december 2013 16:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daar hebben we de eerste mafkees.
Nee, maar knap van je dat je het topic niet leest.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
WTF,half miljoen euro voor digitale koeien??![]()
Het gaat toch om subsidies??quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, maar knap van je dat je het topic niet leest.
Mijn god wat een domme verdediging. Voor neppe koeien krijg je ook nep geld. Gewoon schuiven, klootzak.quote:Er staat volgens hen nergens duidelijk aangegeven dat de subsidie enkel geldt voor echt bestaande koeien.
En dus nu proberen er zo'n "we doen de gemeenschap een dienst" draai er aan te geven in de hoop dat ze straf ontlopen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:51 schreef Dagonet het volgende:
Ah, een Roemeense bron, en ouder dan metro.co.uk:
http://www.independentonl(...)u-bani-europeni-9374
Gewoon pure fraude zo te lezen, inclusief medewerking van een veearts die jaarlijkse controles moest uitvoeren voor een vergoeding per koe, ook de controlerende instanties lijken fout te zitten en dit zou wel het begin kunnen zijn van een enorme beerput met subsidiefraude.
Omdat ze er op vertrouwen dat de veearts die claimt die nummers te hebben aangebracht geen zin heeft om jaren in een koude Roemeense cel door te brengen. Maar niets is minder waar.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:32 schreef Leandra het volgende:
Koeien moeten toch allemaal van die foeilelijke gele oorbellen?
Waarom kun je subsidie krijgen voor koeien die geen nummer hebben?
Hoe is het mogelijk, een instantie die nog regeltjesgeiler is dan de Nederlandse overheid, maar hier dan weer in falen?quote:Er staat volgens hen nergens duidelijk aangegeven dat de subsidie enkel geldt voor echt bestaande koeien.
Waar komt het geld dan vandaan?quote:Op donderdag 5 december 2013 16:36 schreef HostiMeister het volgende:
Nu is het wachten op de eerste mongool die gaat roepen dat het de schuld van Rutten is en dat het 'onze' 500.000 euro zijn, waar 'wij' aan meebetaald hebben.
Maar hadden ze dan wel werkelijk een nummer of is het subsidiesysteem zo krom dat ze die simpele eis er niet eens aan gekoppeld hebben?quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat ze er op vertrouwen dat de veearts die claimt die nummers te hebben aangebracht geen zin heeft om jaren in een koude Roemeense cel door te brengen. Maar niets is minder waar.
Geen idee hoe het werkt maar het lijkt mij dat ALS de EU die nummers uitdeelt dat ze die gewoon opsturen en er op vertrouwen dat een veearts of boer dat zelf doet en de gegevens terugstuurt van de koe + nummer. Maar ik heb geen idee hoe dat werkt. Hoe dan ook komt er geen Eu ambtenaar naar je boerderij om te kijken of die beesten wel echt bestaan.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar hadden ze dan wel werkelijk een nummer of is het subsidiesysteem zo krom dat ze die simpele eis er niet eens aan gekoppeld hebben?
Volgens de translate.google.com versie van het artikel dat ik linkte lijkt het erop dat de fraude dan ook verder gaat:quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar hadden ze dan wel werkelijk een nummer of is het subsidiesysteem zo krom dat ze die simpele eis er niet eens aan gekoppeld hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
De uitvoering van het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid is gedelegeerd naar de nationale overheden. In Nederland wordt het bijvoorbeeld uitgevoerd door de Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken: http://www.drloket.nl/ Zij voeren wel degelijk controles uit, en dat doen ook de Voedsel- en Warenautoriteit en andere instanties.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Geen idee hoe het werkt maar het lijkt mij dat ALS de EU die nummers uitdeelt dat ze die gewoon opsturen en er op vertrouwen dat een veearts of boer dat zelf doet en de gegevens terugstuurt van de koe + nummer. Maar ik heb geen idee hoe dat werkt. Hoe dan ook komt er geen Eu ambtenaar naar je boerderij om te kijken of die beesten wel echt bestaan.
Interessant. 100% controles of steekproeven?quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:56 schreef freako het volgende:
[..]
De uitvoering van het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid is gedelegeerd naar de nationale overheden. In Nederland wordt het bijvoorbeeld uitgevoerd door de Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken: http://www.drloket.nl/ Zij voeren wel degelijk controles uit, en dat doen ook de Voedsel- en Warenautoriteit en andere instanties.
100% is onhaalbaar, en onnodig. Er komt niet elke maand een controleur langs die elke koe afvinkt. Net zoals de Belastingdienst niet 100% van alle aangiftes controleert door boekenonderzoek. Dat is niet doelmatig, want met de meeste boeren is niets aan de hand.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Interessant. 100% controles of steekproeven?
"Tja... dan had het klootjesvolk in 2005 maar geen Nee moeten stemmen. Eigen schuld dikke bult."quote:Op donderdag 5 december 2013 20:07 schreef raptorix het volgende:
In Before 99.999 hier komt downplayen dat de EU geweldig is.
Ja en nee.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:48 schreef Igen het volgende:
Bedankt Freako voor de uitgebreide uitleg.
Dat met die registraties enzo, geldt dat eigenlijk overal in Europa of is dat alleen een beschrijving van hoe we het op eigen houtje in Nederland hebben georganiseerd?
Dat is mijn insteek ook bij Britse berichten over de EU, vandaar dat ik op zoek ging naar een oudere Roemeense bron.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:41 schreef karton2 het volgende:
"Tja.. Britse pers heeft het sowieso niet op de EU"
ik wil graag subsidie voor koe #94848 tot 9383881quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:32 schreef Leandra het volgende:
Koeien moeten toch allemaal van die foeilelijke gele oorbellen?
Waarom kun je subsidie krijgen voor koeien die geen nummer hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |