Zoiets is het hier ook....twitter:vanderzande twitterde op donderdag 05-12-2013 om 14:32:15Kijk uit, tak op de weg #stormdesdoods http://t.co/JW2ZfJCCoW reageer retweet
Het weeralarm geldt dan ook alleen maar voor de zeer zware windstoten en niet voor de gemiddelde windsnelheid (dat laatste heeft veel meer impact). Ik vind dat er wel wat overtrokken gereageerd wordt; op het vasteland worden windstoten tot 120 km/u voorspeld. Ja dat is hard. Ja, daar moet je voor oppassen. Nee, dat is niet heel extreem, een dergelijk weeralarm komt vaker voor.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat het nog heviger worden? Of was dit het wel...?
Wat zijn dat nou weer voor grappen? De tent sluiten omdat het hard waait?quote:Op donderdag 5 december 2013 14:30 schreef NaturalScience het volgende:
De universiteit Groningen is trouwens per 14:00 uur gesloten. Ik moest net weer naar huis....
Dat zijn naaldenquote:Op donderdag 5 december 2013 14:28 schreef FleshWound het volgende:
[ afbeelding ]
Bedoelt de NS dit nou met blaadjes op de rails?
Vind het ook erg overtrokken. Ze zijn bang voor situaties als 28-10, maar dat was nog wel wat zwaarder. En toen bleef alles gewoon open.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat zijn dat nou weer voor grappen? De tent sluiten omdat het hard waait?
twitter:MeteoConsult twitterde op donderdag 05-12-2013 om 14:40:17Iets noord van de Wadden zojuist windstoten van 154 km/u, het koufront trekt nu Nederland binnen. Let de komende uren goed op! #windstoten reageer retweet
En zelfs toen is alles gewoon overeind blijven staan.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vind het ook erg overtrokken. Ze zijn bang voor situaties als 28-10, maar dat was nog wel wat zwaarder. En toen bleef alles gewoon open.
Niet helemaal waar.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En zelfs toen is alles gewoon overeind blijven staan.Wat zeg ik, zelfs in 1990 was er niks aan het handje voor de meeste gebouwen.
Trekt als het goed is gewoon het land over, daarbij en achter de zwaarste windstoten, daarna neemt de wind heel langzaam wat af en volgen er ( winterse ) buien.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:42 schreef MaLo het volgende:
Dat enorm heftige buienlijntje, komt dat ver landinwaarts? Wat is de verwachting daarvoor?
+ Winterse neerslagquote:Op donderdag 5 december 2013 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Trekt als het goed is gewoon het land over, daarbij en achter de zwaarste windstoten, daarna neemt de wind heel langzaam wat af en volgen er ( winterse ) buien.
Nou, dan probeer ik die lijn voor te blijven en rij tijdig naar huis. In mijn Atosquote:Op donderdag 5 december 2013 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Trekt als het goed is gewoon het land over, daarbij en achter de zwaarste windstoten, daarna neemt de wind heel langzaam wat af en volgen er ( winterse ) buien.
Gevelpanelen zijn wel een probleem ja. Maar goed dat is heel lokaal. Een gebouw zonder gevelpanelen heeft daar geen last van. Afzetten door de politie is dan toch ook wel voldoende?quote:Op donderdag 5 december 2013 14:42 schreef NaturalScience het volgende:
Ik mocht het gebouw van mijn faculteit die dag niet meer uit omdat er grote glazen panelen van het gebouw afvielen. Als een dergelijk paneel je zou raken ben je er geweest.
quote:Op donderdag 5 december 2013 14:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nou, dan probeer ik die lijn voor te blijven en rij vlieg tijdig naar huis. In mijn Atos
Volgens mij voelt het vooral koud. Het is toch een graad of 5.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:46 schreef Kowloon het volgende:
Het is best wel koud buiten eigenlijk. Wel apart, meestal is het erg zacht als het stormt.
Het is vies koud ja, de regen is ook heel koud.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:46 schreef Kowloon het volgende:
Het is best wel koud buiten eigenlijk. Wel apart, meestal is het erg zacht als het stormt.
Ik zie niks? Alleen regen.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:31 schreef Koelkastje het volgende:
Mix van regen en natte sneeuw hier in Oldenzaal (Oost-Twente).
volgens mij zou er niets meer rijden ten noorden van Amsterdam nu.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:47 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Op station Alkmaar staan alle treinen stil. De informatieborden geven alleen aan, let op omroepbericht.
Heb overigens geen bericht gehoord.
De wind trekt hier flink aan.
Ter vergelijking: in 2006 had Delfzijl +483 NAP (dat was toen met die paarden).quote:Op donderdag 5 december 2013 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Eindverwachting waterstand Delfzijl gaat dik over het alarmpeil
Valt dan nog meequote:Op donderdag 5 december 2013 14:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ter vergelijking: in 2006 had Delfzijl +483 NAP (dat was toen met die paarden).
daarom zijn de dijken ook verhoogd.quote:
Treinen komen station Alkmaar wel binnen, maar vertrekken niet. Alkmaar is een eindpunt/beginpunt, en hier worden de treinen "opgespaard". Er staan wel veel treinen, en veel mensen, maar alles blijft staan er zit geen uitgaande beweging in.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
volgens mij zou er niets meer rijden ten noorden van Amsterdam nu.
In Vlissingen is de waterstand bijzonderder. Daar kunnen ze het een-na-hoogste peil ooit bereiken vanavond (overigens nog steeds iets van 50 cm lager dan in 1953).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |