ik stap nu in de auto, tot zoquote:Op donderdag 5 december 2013 11:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond sinterklaas diner voor 8 personen, dus lekker de hele dag koken:
Vooraf: blini met gerookte zalm en een appel creme hier
Hoofd: een beenham en een hertengebraad van de achterbout
Erbij: broccoli en sperziebonen, salade, rode kool van oma, zelf gemaakte aardappel kroketten en twee sauzen: cumberland en bosbessen
Toe: Appel granita, in het vocht van de granita gestoofde appelpartjes, panna cotta met vanille en oranjebloesem en een kleine appelcrumble
Appel grand dessert dus
Even ruiken, ruikt het nergens naar dan gewoon eten, ruikt het gewoon .. bleeeeh... dan niet meer etenquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:10 schreef SLP_ het volgende:
Hoi! Ik heb woensdag gehakt gebakken dat als THT diezelfde woensdag had. Zou ik dit nu nog kunnen eten?Heb er absoluut geen verstand van haha. Het is dus in principe 2 dagen over datum, maar het is al wel gebakken dus.
Wat voor gehakt? Rund, varkens of half half?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:10 schreef SLP_ het volgende:
Hoi! Ik heb woensdag gehakt gebakken dat als THT diezelfde woensdag had. Zou ik dit nu nog kunnen eten?Heb er absoluut geen verstand van haha. Het is dus in principe 2 dagen over datum, maar het is al wel gebakken dus.
Shakshouka!quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:00 schreef xuryah het volgende:
Iemand leuke ideeën voor t ontbijt? :p
Brood/stokbrood/yoghurt/tosti's/etc. komen mn neus een beetje uit..
Oeh, ziet er lekker uit!quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Shakshouka!
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Shakshouka
Is ook echt heel lekker!quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:26 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oeh, ziet er lekker uit!
Morgen maar eens proberen
Ook hartig, ook fantastisch ontbijt:quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:00 schreef xuryah het volgende:
En tot slot, een heel toffe site over bijzonder originele ontbijtopties:quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:00 schreef xuryah het volgende:
Geweldige recepten allemaal!quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:25 schreef minilot het volgende:
[..]
En tot slot, een heel toffe site over bijzonder originele ontbijtopties:
http://whatshouldieatforbreakfasttoday.com/
Ontbijtboks!quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:44 schreef xuryah het volgende:
[..]
Geweldige recepten allemaal!
Heb meteen zin in morgen ochtend haha.
Thanks!
Ik was vergeten hoe lekker ik dat eigenlijk vindquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Een kaki-fruit en krentenbol met boter en kaas
Graas ze!!!quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:31 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfbouw salade met radijs, rode ui, twee eieren, rucola sla, tonijn, walnoten en italiaanse dressing.
Ja, just like me! Lekker combi he??quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:24 schreef Dragonberry het volgende:
Warme chocolademelk met een scheut baileys en natuurlijk slagroom
geïnspireerd door jouw eerdere posts inderdaadquote:Op zaterdag 7 december 2013 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, just like me! Lekker combi he??![]()
Hierna ga ik aan de cola-berenburg en chipito's...
/wachtend op een beter humeur...
Hmmm, brengt me op ideeën! Kan ik van de week ook wel weer eens op het menu zetten!quote:Op zondag 8 december 2013 11:16 schreef xuryah het volgende:
Shakshuka!
Is nu aan t borrelen :p
Ben benieuwd!
quote:
Verdomd lekker gegeten wel. Gebraden kippenpootjes. Zo simpel, maar zo godsgruwelijk lekkerquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet. Eten bij een maat van mij vanavond. Moest net aak langs rijden om een pan van hier te brengen want hij had zelf geen braadpanen die wil voor 8 man gaan koken. Ik ben benieuwd
Die liggen hier ook klaar in de koelkast voor deze weekquote:Op woensdag 11 december 2013 01:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verdomd lekker gegeten wel. Gebraden kippenpootjes. Zo simpel, maar zo godsgruwelijk lekker![]()
Inspiratie! Er staat vlees te pruttelen hier!quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:09 schreef Prego het volgende:
Zojuist 2 zelfgemaakte kroketten gegeten. Te weinig zout maar toch goed te doen![]()
Maar wat een tering werk
quote:
das bij mij om de hoek, maar eens gaan kijken dan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:47 schreef raptorix het volgende:
Als je trouwens ooit in Amsterdam oud-west bent, dan kan ik je van harte de kruidentuin inde Kinkerstrraat aanbevelen, verkopen echt enorm veel exotische producten en kruiden, word bestiert door een iranier en zijn vrouw, en een paradijs als je op zoek bent naar bijzondere dingen!
Wat is een patat flip?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Patatje flip, kaassouffle en een peerslush
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:23 schreef SEMTEX het volgende:
Enchilada's, na krachttraining een vegan eiwitshake
Dors bier(Jumbo(, en maaslander 30+ kaas Proost!quote:Op donderdag 12 december 2013 23:56 schreef zakschijt het volgende:
[..]
ontopic: euroshopper bier, gebakken ei, broodje pindakaas
Proost!quote:Op vrijdag 13 december 2013 01:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dors bier(Jumbo(, en maaslander 30+ kaas Proost!
Wat nouquote:Op donderdag 12 december 2013 23:56 schreef zakschijt het volgende:
[..]
ontopic: euroshopper bier, gebakken ei, broodje pindakaas
Oeee, carob - lekker! Was vergeten dat ik daar ook nog een pot van heb staan. Binnenkort maar weer eens iets mee makenquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:53 schreef SEMTEX het volgende:
Een warme choco met sojamelk (light) en carobepoeder (rauwe cacao ), dat spul zit nog best vol met vitaminen
Inderdaad niet te eten, sterktequote:Op zaterdag 14 december 2013 13:33 schreef minilot het volgende:
Ik zit tot ver vanavond op kantoor en heb geen tijd om iets klaar te maken maar wél een magnetron tot mijn beschikking, dus ik heb voor de gein eens iets gekocht dat ik nóóit koop: een kant-en-klare maaltijd!
[ afbeelding ]
..het zal wel niet te eten zijn, maar voor noodgevallen hebben we ook hiervan nog een fles in de koelkast op kantoor staan:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik ga het maar gewoon niet meer proberenquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
De stoommaaltijden zijn lekkerder, maar ik vond deze wel redelijk ok eigenlijk
[ afbeelding ]
Klinkt al beter. Voor een k&k maaltijd wel idd een pittige/smaakvolle pakken. Niet net als minilot zo'n ubersaaie flauwe couscous met nog flauwere falafel.. Dan weet je van tevoren al dat het niet te eten is.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
De stoommaaltijden zijn lekkerder, maar ik vond deze wel redelijk ok eigenlijk
[ afbeelding ]
Okquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Simpele pan met macaroni. Morgen lekker hele dag kippensoep laten trekken.
Lekker witte rijst, eet smakelijk.quote:
quote:Op maandag 16 december 2013 17:52 schreef sirdanilot het volgende:
Vanavond ga ik hete bliksem maken met stoofpeertjes, uien en spek. Ik heb dit nog nooit eerder gemaakt, maar ik vond het een interessant idee dus ik ga kijken wat het wordt. De stoofpeertjes waren namelijk in de aanbieding.
Hier ook, maar dan gemaakt van puree van knolselderij en met uitgebakken spekjes, ui en sambal. En de worst na het koken gegrild erbij.quote:
Eten wij morgen, de schotel staat in de koelkast.quote:Op maandag 16 december 2013 18:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Honger! Straks witlof hamkaas en aardappelgratin uit de oven
Alweer... ik ben er verslaafd aanquote:Op zondag 15 december 2013 10:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
SMOOTHIE!!!!!! halve liter![]()
banaan, want mijn advocado's waren nog te hard, blauwe bessen, verse sinaassappelsap,
speltmelk véél havermout en lijnzaad, kan ik er weer even tegen
Ik was voor een bananensoes gegaanquote:Op woensdag 18 december 2013 18:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Cappuccino met slagroom moorkop en een cointreau.
Zo buffetten, honger
Wat ontzettend gaaf!quote:Op woensdag 18 december 2013 18:55 schreef MaximusTG het volgende:
Heb vandaag ook eens sous-vide gekookt, met een koelbox;Het was een entrecote. Heb er het heetste water uit de kraan in gedaan, zat tegen de 50 graden. Daarna met kokend water aangevuld tot 55 graden op de thermometer (zo een met een draadje). Vlees in een ziplockzakje, semi-vacuum gezogen met een rietje :p. Voor zekerheid rand dubbelgevouwen en knijper erop. In het water. Nog een keteltje gekookt en zachtjes opgezet om af en toe aan te vullen.
Ong. 80 minuten laten "garen". Rest gemaakt. Vlees uit zakje op wat keukenpapier. Zout en peper. Heel kort gebakken in hete pan. Perfect. Echt waar, super mooi rose.
Een soort droog stoven dus eigenlijk?quote:Op woensdag 18 december 2013 18:55 schreef MaximusTG het volgende:
Heb vandaag ook eens sous-vide gekookt, met een koelbox;Het was een entrecote. Heb er het heetste water uit de kraan in gedaan, zat tegen de 50 graden. Daarna met kokend water aangevuld tot 55 graden op de thermometer (zo een met een draadje). Vlees in een ziplockzakje, semi-vacuum gezogen met een rietje :p. Voor zekerheid rand dubbelgevouwen en knijper erop. In het water. Nog een keteltje gekookt en zachtjes opgezet om af en toe aan te vullen.
Ong. 80 minuten laten "garen". Rest gemaakt. Vlees uit zakje op wat keukenpapier. Zout en peper. Heel kort gebakken in hete pan. Perfect. Echt waar, super mooi rose.
Wat cool!quote:Op woensdag 18 december 2013 18:55 schreef MaximusTG het volgende:
Heerlijk die appel, jammie.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:08 schreef SEMTEX het volgende:
Vanavond een pepersteak met bloemkool, erna een bakje soja kersenyoghurt.
Rond half 10 nog een appel.
Heerlijk die zakschijt, jammie.quote:
Heerlijk die semtex, jammie.quote:
Al flink bezopen ook, zo te zien.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Vlammetjrs bittergarnituur, olijven, xhips, pinda's
Ja, werkte verbazingwekkend goed! Als je een goed isolerende koelbox hebt en er voldoende water in doet dan blijft het ook best stabiel op temperatuur. Dit ga ik vaker doen!quote:Op woensdag 18 december 2013 21:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat cool!Reken maar dat ik dat eens ga proberen!
bloedsinaasappel?quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:52 schreef Geerd het volgende:
Zo een rode sinaasappel hoe heet dat kreng ook alweer, broodje ham en kaas met kwamkwammer,
zigeuner kipdijtjes, en bier natuurlijk,
Ja zoon ding, ik laats ze 5 dagen of zo nog even na rijpen, worden ze wat zoeterquote:
Nee, een grapefruit is niet hetzelfde als een bloedsinaasappel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:16 schreef Geerd het volgende:
Ja zoon ding, ik laats ze 5 dagen of zo nog even na rijpen, worden ze wat zoeter
Grapefruit toch het zelfde?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedsinaasappel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grapefruit
Of toch niet?
Lijkt me lekker..ga ik van de week makenquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:02 schreef --Sam het volgende:
Spaghetti met italiaanse gehaktballetjes
Ingrediënten voor 4 personen
350 Gram spaghetti
500 gr. rundergehakt
2 blikken gepelde tomaten in blokjes
1 Blikje tomatenpuree
2 teentjes verse knoflook
Verse Basilicum
1 bekertje crème fraîche
1 Eetlepel bruine suiker
1 Ei
1 Ui
Eventueel paneermeel
Doe het gehakt in een kom en mix er het ei en de Italiaanse gehaktkruiden door. Eventueel iets steviger maken door wat paneermeel te gebruiken. Draai er vervolgens mooie kleine balletjes van. Snipper een ui en pers de 2 knoflookteentjes en bak deze glazig in wat olijfolie. Voeg vervolgens de gehakt balletjes bij en braad deze mooi bruin en gaar. Zet ondertussen een flinke pan water op, breng deze aan de kook en kook de pasta volgens de instructies op de verpakking. Voeg, aan de inmiddels gare gehaktballetjes, de gepelde tomaten en de tomatenpuree toe en roer alles goed door elkaar. Breng het weer aan de kook en zet het vuur dan laag. Voeg dan de 2 theelepels bruine suiker toe en de creme fraiche en roer het goed door elkaar. Als de pasta gaar is voeg je de vers gesneden basilicum toe aan de saus. Doe dit pas op het laatst. Giet de pasta af en doe er wat saus bij zodat de pasta niet gaat plakken.
Bron (aangepast): http://www.smulweb.nl/rec(...)anse-gehaktballetjes
Bloedsinaasappel, lekker zijn die.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:52 schreef Geerd het volgende:
Zo een rode sinaasappel hoe heet dat kreng ook alweer, broodje ham en kaas met kwamkwammer,
zigeuner kipdijtjes, en bier natuurlijk,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |