abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133910924
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133911036
Balen zeg XM, zo'n halfbakken advies. Qua flesvoeding weet ik het niet zo goed, maar lijkt me niet gek dat haar maagje en darmen even moeten wennen.

Qua bijvoeding, echt, maak je daar alsjeblieft geen zorgen om. Als ik baby een dag geen vaste voeding zou geven zou ze dat prima vinden. Ze heeft letterlijk weken met groente gekliederd voor er meer dan 5 gram in ging. En ook toen ze brood erbij kreeg, bleef het vooral bij sabbelen op een korst (fijn bij tandjes!). Ze is nog steeds geen grote eter en ze is alsnog redelijk chubby :P
  woensdag 4 december 2013 @ 15:54:57 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133911212
Maar hoevaak drinkt jouw meisje nog bij je Olf? Dat vind ik het lastige van kv, er zit een max aan. Nu is Noor met bv nooit over de liter gegaan op een dag, maar ik vind bv toch fijner. Het is dat ik die kolf beu ben, maar anders had ik het wel geweten.

Hoe lang laten jullie je baby slapen overdag? Slapen is hier ook zo'n volstrekte willekeur overdag. Soms een half uur, soms wel twee uur.. Ze ligt nu ruim anderhalf uur te pitten en ik vraag me af of ik na twee uur haar niet zou moeten wekken ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133911374
Terug van de crematie. Mooie en emotionele dienst. Zijn zevenjarige kleinzoon heeft een eigen gemaakt liedje voorgedragen. Zo ontroerend :'(

Riley heeft ook een armbandje. :o

Op brood krijgt ze busseworst, kipfilet, kindersmeerkaas of kinderleverworst

En verder weet ik het even niet meer
pi_133911497
:* Omen
pi_133911541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar hoevaak drinkt jouw meisje nog bij je Olf? Dat vind ik het lastige van kv, er zit een max aan. Nu is Noor met bv nooit over de liter gegaan op een dag, maar ik vind bv toch fijner. Het is dat ik die kolf beu ben, maar anders had ik het wel geweten.

Hoe lang laten jullie je baby slapen overdag? Slapen is hier ook zo'n volstrekte willekeur overdag. Soms een half uur, soms wel twee uur.. Ze ligt nu ruim anderhalf uur te pitten en ik vraag me af of ik na twee uur haar niet zou moeten wekken ofzo.
4 keer als ik werk, 5 keer als ik vrij ben. Weet niet zo goed hoe je het met flesvoeding moet doen, maar ik zou denk ik kijken hoe ze het doet op 4 flessen, wel twee keer per dag bijvoeding aanbieden zonder druk er op te leggen en misschien dan met twee weekjes even op de weegschaal staan (al doe ik dat laatste niet, ik voel of er nog genoeg rondingen zijn ;)) dan kan je altijd weer aanpassen.

Slapen is hier eigenlijk zelden langer dan een uur, maar mocht ze langer slapen zet ik na twee uur de deur open en licht aan.
pi_133911565
Oh en bij oorbellen bij babies denk ik aan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133911613
Ik denk bij oorbellen bij een baby aan die photogeshopte foto van Coco :o
pi_133911745
Dat wat Olf zegt, wij zijn hier dus in de fase van kliederen met groenten :D

Omen, wat klinkt dat bijzonder, een eigen lied van z'n kleinzoontje O+ Mooi dat ie zo op zijn eigen manier afscheid heeft kunnen nemen. Zou je oom vast ook heel mooi gevonden hebben!
pi_133912022
Baby's met oorbellen. Hoe groter hoe beter O+

woensdag 4 december 2013 @ 16:18:49 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912028
XM, hier was het cb heel duidelijk: vast voedsel is nu echt nog BIJvoeding (ook als je kv geeft), dus vooral geen strijd van maken en baby laten eten wat ze zelf wil.

En dat gaat hier elke dag een beetje vooruit, zo grappig om te zien! Waar een soepstengel vorige week nog voornamelijk op de grond terecht kwam, heeft mn meiske zonet gezellig een soepstengel zitten wegsabbelen op mijn schoot in het café van de Hema. Ik zat daar helemaal trots te wezen O+
  woensdag 4 december 2013 @ 16:19:19 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912048
Jaaaaa dat was een leuke foto _O-
pi_133912119
XM, eens met mijn voorgangers. Het heet niet voor niets BIJvoeding.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:21:35 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912143
Oh, en de vlag mag uit voor Rosalie! *O* De movicolon werkt dus?

Wat zul jij blij zijn dat je aan hebt gedrongen he danic? _O_
pi_133912189
Ook nog *O* voor de Rosalie dus.

(ik ben niet lekker bijgelezen, niet te merken toch :') )
pi_133912217
Oh ja. Die foto's van Kyara vond ik ook O+

Danic wat fijn dat het poepen nu beter lijkt te gaan
  woensdag 4 december 2013 @ 16:28:01 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912382
Weet iemand overigens de reden dat Kleintjes kiwi en citrusvruchten pas bij een jaar aanraadt?

E heeft namelijk op het dagverblijf al kiwi en mandarijn gehad. Geen last gehad, dus het lijkt me dan niet veel kwaad kunnen?
  woensdag 4 december 2013 @ 16:30:20 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133912476
Mja deze cb-dame is nogal fanatiek als het op bijvoeding aankomt. Twee keer per dag aanbieden lukt miet op kdv-dagen. Op andere dagen moet het wel lukken. We blijven uiteraard proberen! Ik word alleen beetje nerveus van zo'n opmerking dat vier flessen niet genoeg is alleen.

Ze is nu boos. Want ze ligt op haar buik en kan ergens nét niet bij. :') Noor airways hier nu :+.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 4 december 2013 @ 16:30:24 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912477
Slapen is hier elke dag anders XM. Laatst op het dagverblijf had ze 3 uur geslapen! Heerlijk toch? Ze zal het wel nodig hebben gehad. En als ze kort slaapt is ook goed. Tenzij ze dan chagrijnig is, dan probeer ik dr nog een keer in slaap te krijgen ;)
  woensdag 4 december 2013 @ 16:30:54 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133912495
Omen, fijn van de mooie dienst!

En yay voor Rosalie!!
  woensdag 4 december 2013 @ 16:32:09 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912542
Krijgt ze op het kdv dan niks XM?

E krijgt daar fruit in de ochtend en 's avonds van ons groente / een potje. Vandaag ben ik vrij en dan geef ik haar ook 's ochtends fruit.
pi_133912591
Hee wacht, ik heb het nieuws van Rosalie geloof ik gemist! Is die Movi…?? nu helemaal datgene wat zorgt voor een betere stoelgang? Wat een opluchting Danic, voor jou maar ook zeker voor Rosalie! Merk je ook iets aan haar, dat ze blijer is? Het was sowieso wel een blijerd toch?
  woensdag 4 december 2013 @ 16:34:33 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133912642
Ja, fruithap tussen de middag.

Wanneer geven jullie de bijvoeding? Voor/na een normale voeding of tussendoor?

Wij doen tussendoor en dan lukt op kdv dagen 2x aanbieden niet. Halen haar op rond 17u, dan om 18u een fles en dan gaat ze rond 19 naar bed. En ik ga haar dan niet om 20u nog eens eruit halen voor bijvoeding...
pi_133912719
Yay! Wat fijn dat het goed gaat met Rosalie! En zo snel al die verbetering met die movicolon *O*

Fijn van de mooie dienst, Omen. Kinderen die iets voordragen op zo'n dienst maakt het vaak extra ontroerend... :*

Apart XM, dat dat op het kdv niet lukt. Hier lukt het daar juist beter omdat ze een veel strakker ritme hebben over de dag dan wij thuis. Fruit in de ochtend, met een flesje bv als toetje, groente rond lunchtijd en in de middag weer een fles bv. En dan dus bv voor ze weggaat als ontbijt, en als avondeten rond 18:00. En daarna gaat ze alweer slapen. Ook vier 'flessen' dus.
En Femke is een echt slaapkopje... die slaapt 2 uur tijdens d'r middagdutje, minimaal, meestal wel 3...
pi_133912780
XM, slapen is hier overdag ook een vreemde aangelegenheid... Meestal slaapt ze een half uur of uur, maar soms ook gewoon 2 of 3 uur achter elkaar. Het is allemaal normaal, en ik denk altijd maar dat ze wel slaapt als ze het nodig heeft. Vind het soms wel wat griezelig, maar ze kan het allemaal prima hebben eigenlijk :D.

Omdn, gecondoleerd. Fijn dat het zo'n mooie dienst was.
Home is where the O+ is...
pi_133912888
Meisjes slapen hier meestal 's ochtends 2 uur en 's middags 2 uur.
Soms ook minder. In elk geval minder als grote broer :')
pi_133912950
Bij mij op het KDV maken ze zelf groente (1 keer per week brood) en dan krijgt ze nog fruit. Riley is zo'n vreetzakje dat ze boos wordt als anderen nog eten. Dus zij krijgt meestal wat meer :D

Slapen is heel wisselend. Soms twee keer heel kort. Soms heel lang.
pi_133913619
Omen fijn dat het een mooie dienst was :*
Danic hoera voor poep *O*

Zo mijn werkweek zit erop. Heb mn kind gewoon al 2 avonden niet gezien :'( Nu weer 4 dagen fulltime L, waaronder zaterdag Sinterklaas O+ O+ O+ heb er zo'n zin in.
En morgen wegen en meten op het CB, ben reuze benieuwd
pi_133913626
even deze delen:

Filmpje
pi_133913716
O+ O+ O+ O+ O+
Kijk ze gaan dan! Bijna kruipen!

Haha die *pffffrt* tussendoor
pi_133913731
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
Meisjes slapen hier meestal 's ochtends 2 uur en 's middags 2 uur.
Soms ook minder. In elk geval minder als grote broer :')
Wel lekker met drie dat ze allemaal zóveel slapen, en M meer dan vier uur per dag? Wow!
pi_133913823
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Wel lekker met drie dat ze allemaal zóveel slapen, en M meer dan vier uur per dag? Wow!
Ik maak M soms 3x per dag wakker.... 's ochtends uiterlijk om 08.30, na zijn ochtendslaap uiterlijk om 11.30 en uiterlijk om 17.15 uur na zijn middagslaap (ik mag hem dus zo weer wakker gaan maken). Als ik het niet doe is het 's avonds drama.

Uiteraard zijn de enige momenten dat hij vroeg wakker is, net de momenten dat de meisjes uitslapen }:|

Zoveel vind ik het eigenlijk niet :@ Maar dat is dan mijn referentiekader. Als ze nog minder zouden slapen zou ik geen eten meer kunnen koken of was kunnen wegwerken ben ik bang. M kon ik nog wel meenemen naar boven maar met 3 is dat was lastiger :X
pi_133913883
Vraagje: geven jullie de gastouder iets met kerst? En wat? :@

Ze krijgt straks een banketletter voor Sinterklaas maar met kerst weet ik t niet zo goed. Gewoon een kleinigheidje of echt kadobon ofzo :{
pi_133913936
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik maak M soms 3x per dag wakker.... 's ochtends uiterlijk om 08.30, na zijn ochtendslaap uiterlijk om 11.30 en uiterlijk om 17.15 uur na zijn middagslaap (ik mag hem dus zo weer wakker gaan maken). Als ik het niet doe is het 's avonds drama.

Uiteraard zijn de enige momenten dat hij vroeg wakker is, net de momenten dat de meisjes uitslapen }:|

Zoveel vind ik het eigenlijk niet :@ Maar dat is dan mijn referentiekader. Als ze nog minder zouden slapen zou ik geen eten meer kunnen koken of was kunnen wegwerken ben ik bang. M kon ik nog wel meenemen naar boven maar met 3 is dat was lastiger :X
Mja het is gewoon eerlijk verdeeld dat jouwe veel meer slapen, want ik heb er maar 1. Maar hier is het boven de 3 uur per dag echt een extreme slaapdag geweest. Maar wel fijn dus voor jullie :)
pi_133914700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:09 schreef Fieder het volgende:
Vraagje: geven jullie de gastouder iets met kerst? En wat? :@

Ze krijgt straks een banketletter voor Sinterklaas maar met kerst weet ik t niet zo goed. Gewoon een kleinigheidje of echt kadobon ofzo :{
Op het idee iets te geven met Sinterklaas ben ik niet eens gekomen, maar met kerst is wel leuk ja, wijn en chocola?
pi_133915322
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:02 schreef Kyara het volgende:
even deze delen:

Filmpje
Nohhhh O+ O+ Wat een leukies heb je toch Kyara! En zo gezellig saampjes!

En slapen verschilt hier echt per dag. Ze doet (bijna) altijd slaapjes van drie kwartier of anderhalf uur. De ene dag doet ze 2 slaapjes en de andere dag 3. Aan het eind van de middag doet ze soms een powernapje in de draagdoek, als het nodig is.

Vandaag een uitzondering op de regel, vanmorgen heeft ze anderhalf uur geslapen en vanmiddag ruim 2 uur :o Ze is pas net wakker! Ze zal straks vast iets later naar bed gaan denk ik, kan ze morgenochtend ook mooi uitslapen :D

Ik vind de anderhalf uur slaapjes altijd wel relaxed, heb ik net wat tijd om zelf iets te doen. In drie kwartier is dat te kort, want voordat ze los is van de borst heb ik nog maar net een half uurtje over dan.
pi_133915395
Hier slapen ze trouwens ook niet de hele tijd hoor. Ze liggen (alledrie) ook nog wel wat te kletsen, te zingen, te gymnastieken of te spelen in bed.
pi_133915902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:53 schreef bellelena het volgende:

[..]

Nohhhh O+ O+ Wat een leukies heb je toch Kyara! En zo gezellig saampjes!

En slapen verschilt hier echt per dag. Ze doet (bijna) altijd slaapjes van drie kwartier of anderhalf uur. De ene dag doet ze 2 slaapjes en de andere dag 3. Aan het eind van de middag doet ze soms een powernapje in de draagdoek, als het nodig is.

Vandaag een uitzondering op de regel, vanmorgen heeft ze anderhalf uur geslapen en vanmiddag ruim 2 uur :o Ze is pas net wakker! Ze zal straks vast iets later naar bed gaan denk ik, kan ze morgenochtend ook mooi uitslapen :D

Ik vind de anderhalf uur slaapjes altijd wel relaxed, heb ik net wat tijd om zelf iets te doen. In drie kwartier is dat te kort, want voordat ze los is van de borst heb ik nog maar net een half uurtje over dan.
Doet ze bij jou ook een deel van de slaap aan de borst? Ik vind dat altijd zo O+, dat ze kan slapen en sabbelen tegelijk!
  woensdag 4 december 2013 @ 19:31:33 #39
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133918433
Slapen: momenteel hou ik haar wakker zodat ze 1 midagslaap heeft van 2 uur, dat is fijner dan 2x 20 minuten. En ik hoop dan steeds dat ze 's avonds in nslaap wil vallen maar helaas...

Ik heb geen gastouder maar in principe werkt ze voor je. Net als dat andere werkenden het leuk vinden een extra cadeautje te krijgen aan het einde van het jaar denk ik dat gast ouders dat ook vinden. Gewoon een gebaar zeg maar.
pi_133918914
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:31 schreef pessie het volgende:
Slapen: momenteel hou ik haar wakker zodat ze 1 midagslaap heeft van 2 uur, dat is fijner dan 2x 20 minuten. En ik hoop dan steeds dat ze 's avonds in nslaap wil vallen maar helaas...

Ik heb geen gastouder maar in principe werkt ze voor je. Net als dat andere werkenden het leuk vinden een extra cadeautje te krijgen aan het einde van het jaar denk ik dat gast ouders dat ook vinden. Gewoon een gebaar zeg maar.
Zo hee, 40 minuutjes slaap op een hele dag? Wakkere dame!
pi_133919245
Het Sinterklaasfeest zit erop. We hebben twee grote felgekleurde plastic herriedingen met lichtjes op batterij voor Isa gekregen ;(

... En prachtig dat ze het vindt!! Dat maakt het ineens een stuk minder erg :@
Sarcasme. Herken het.
pi_133919319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:52 schreef Spirit82 het volgende:
Het Sinterklaasfeest zit erop. We hebben twee grote felgekleurde plastic herriedingen met lichtjes op batterij voor Isa gekregen ;(

... En prachtig dat ze het vindt!! Dat maakt het ineens een stuk minder erg :@
Ik vind ze zelf per ongeluk ook steeds leuker, sommige dan :@
pi_133919384
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:53 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik vind ze zelf per ongeluk ook steeds leuker, sommige dan :@
Ik ben er echt allergisch voor en dat weten m'n ouders }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_133919689
Haha Spirit oeps! (welke? :@ :') hier zijn plastic herriedingen ook favoriet)
  woensdag 4 december 2013 @ 20:14:16 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133920393
Hier nog geen plastic herrie in huis *O*
pi_133920507
* Mabawa. komt hier samen met haar jongetje om het hoekje kijken :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga hard mijn best doen om erin te komen hier hoor
pi_133920513
Een of andere pratende tamboerijn met lichtjes en een kip die eieren legt. Naja er zitten ook uit-knopjes op en Isa vond ze super tof, maar ik hoop niet dat we straks een huis vol van die meuk hebben :D
Sarcasme. Herken het.
pi_133920547
Aahhhh wat een mooierd Mabawa! Gefeliciteerd!! Hoe heet hij? O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133920607
Welkom Mabawa, gefeliciteerd met je mooie zoon! *O*
  woensdag 4 december 2013 @ 20:20:17 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133920707
Oooh Mawaba O+ welkom!
  woensdag 4 december 2013 @ 20:20:48 #51
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133920732
Mawaba wat een mooierd O+
pi_133920740
Mabawa, dat neusje! O+ wat een knapperd zeg.
pi_133920908
Mabawa O+ O+ O+ (Ik ben ook nieuwsgierig naar z'n naam!) Wat een mooie zoon, gefeliciteerd O+

Hier ook geen plastic herriedingen gelukkig. Nin speelt ook liever met kabels en zulks O+
pi_133921048
Mabawa welkom. Wat een plaatje O+

Die tamboerijn heeft Riley ook. Die vindt ze echt heel gaaf
pi_133921260
Ik kom even binnenvallen met een domme vraag..

Elke dag steriliseren we de flesjes en de kolf onderdeeltjes. Het afdrogen dan doen we altijd met keukenpapier, maar is dat echt noodzakelijk? Gaat zo langzaam en het is zo'n gedoe. Een schone (!) theedoek, zou dat ook kunnen?

Hoe doen jullie dat?
pi_133921268
Rosalie heeft nu regelmatiger een poepluier voor Danic _O_

Omen, dat klinkt als een mooie en emotionele crematie :*

Fieder, die nu 4 dagen fulltime kan genieten van L O+

Kyara, wat een leuk filmpje. Wat een leuke meiden kan je de hele dag naar kijken.

Welkom Mabawa. Wat een leaf jonkje O+

Geen oorbellen voor myn jonkje. Tenzij hij had dat zelf op een gegeven moment zou willen. Die foto van Kyara _O-

En hier hebben we een hele grote slaapkop :Z in huis dat het mij ook zorgen maakt. Vanmorgen heeft F om 5:00 uur de borst gehad, daarna wat gedommeld tot 7:30 want toen hebben we hem naar de KDV gebracht. Daar heeft hij 3x 180 ml bv gehad. Ook 3x een uurtje geslapen. Om 17:30 uur hem meegenomen naar huis in de wandelwagen. Hij is in slaap gevallen en slaapt nog :z . Dit is niet vreemd voor de dagen dat hij naar de KDV gaat. Vanavond maak ik hem voor dat wij gaan slapen wakker want ik vind 4 voedingen wel erg weinig.

Toch twijfel ik of we hem niet vaker moeten wakker maken in de avond. Omdat hij niet erg hard groeit. Overdag gaat het luchtalarm af als hij honger heeft maar vanaf 18:00 uur tot vroeg in de ochtend hoor je hem niet.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133921280
Mabawa, welkom! *O*
pi_133921326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:33 schreef MwGiraf het volgende:

Elke dag steriliseren we de flesjes en de kolf onderdeeltjes. Het afdrogen dan doen we altijd met keukenpapier, maar is dat echt noodzakelijk? Gaat zo langzaam en het is zo'n gedoe. Een schone (!) theedoek, zou dat ook kunnen?

Hoe doen jullie dat?
Hier maak ik de kolf onderdelen droog met een hydrofiel.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 4 december 2013 @ 20:51:40 #59
259886 pessie
pi_133922024
Mabawa welkom!

Wizzy, groeit hij volgens zijn eigen lijntje? Zo jha is op zich prima, zo nee zou ik hem wakker maken.

Van 2x 20 minuutjes slapen wordt Lauren ook niet vrolijk hoor. We hebben dit rond dezelfde leeftijd ook met peuter gehad, over een paar weken slaapt ze denk ik weer gewoon 2x per dag. Maar goed, slapen gaat hier sowieso dramatisch.

Hier een paar herriedingen, ze vind het geweldig en ik kan me er goed tegen afsluiten. Peuter vind het wel vervelend :P is Lauren lekker aan het spelen, komt hij eraan om het uit te zetten :')
  woensdag 4 december 2013 @ 20:53:07 #60
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133922093
Mabawa welkom!

Hier nog geen lawaaispeelgoed. Heb t ook niet op t sint en verjaardagsverlanglijstje gezet, maar wie weet waar de oma's mee aankomen... :X

Op dit moment zijn foamblokken de hit. Ideaal, want die maken dus geen herrie als ze vallen, en het is niet schadelijk als er mee gegooid wordt! T was wen kraamkado, maar volgens mij kosten ze 2 euro bij de zeeman ofzo. Goedkoop maar briljant speelgoed! :Y

[ Bericht 20% gewijzigd door mousemicky op 04-12-2013 21:11:38 ]
pi_133922123
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:35 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Hier maak ik de kolf onderdelen droog met een hydrofiel.
Dank je, dat is inderdaad een goed idee ;)
pi_133922811
Welkom Mabawa, wat een mooi manneke O+
pi_133923331
Mawaba, welkom! Wat een mooi ventje! Wat een mooi mondje... om te zoenen!

Wij hebben hier wel wat lawaaispeelgoed, maar Femke interesseert het nog niet. Lars heeft met z'n eerste pakjesavond de zeedierenbromtol van Vtech gekregen, en dat was een grote hit. Daar speelt hij nu soms nog mee...

Ik maak m'n kolf ook droog met een hydrofiel trouwens, fijner dan met een theedoek. Overigens steriliseer ik 'm ook niet elke dag.. (of elke week :X... oops)
  woensdag 4 december 2013 @ 21:20:39 #64
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133923395
Mabawa welkom *O* . En wat een mooi mannetje heb je, zo lief!!!!

D houdt van alles wat herrie maakt, favoriet is nu sinds zaterdag deze, heeft ie gekregen Sinterklaas op (8> zijn werk.

Fles maak ik na steriliseren eigenlijk niet droog, laat ik gewoon open staan op het aanrecht.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:30:05 #65
381212 Gulara
From the future
pi_133923793
Mabawa wat een liefy! O+ Welkom!

Wij hebben een kletsende en zingende telefoon, maar die staat verrassend zacht, dus daar mag ie onbeperkt mee spelen.
Eigenlijk is al het verantwoorde houten speelgoed herriespeelgoed. Want dat kun je zo lekker overal tegenaan meppen. :X

Slaapjes zijn wisselend. Soms zijn we ook op pad en dan slaapt ie sowieso iets minder. Gisteren drieënhalf uur in twee ochtendslaapjes.
Slapen zowel dag als nacht gaat sowieso met sprongen vooruit. 22:30-3:00:6:30 en sowieso elke nacht wel een lange ruk van minimaal 4 à 5 uur. Ook overdag prima. 2, meestal 3 slaapjes en in totaal zeker 3,5 à 4 uur. *O*
  woensdag 4 december 2013 @ 21:31:42 #66
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133923854
Mooi dat de nachten zo vooruitgaan Gulara!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133924303
Dank voor het welkom O+
  woensdag 4 december 2013 @ 21:42:59 #68
259886 pessie
pi_133924405
Wow Gulara! Give me the winning recepie of hoe je het ook schrijft :') maar wat super fijn zeg *O*

Mandy dat stuurtje hebben wij een keer van de speel o theek gehad, was leuk!
  woensdag 4 december 2013 @ 22:05:03 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133925551
Recipe ;)

Fijn Gulara!

Wizzy, ik zou F nog wel wakker maken voor een avondvoeding als ie niet goed groeit. Als ie wel genoeg aankomt, dan denk ik niet. Hoe oud is hij? Als ie net naar het kdv gaat, is het misschien veel wat hij moet verwerken. Dus lekker tukken :z

Mabawa, wat een prachtig jongetje heb je daar! O+
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:15 schreef Cwen het volgende:

[..]

Doet ze bij jou ook een deel van de slaap aan de borst? Ik vind dat altijd zo O+, dat ze kan slapen en sabbelen tegelijk!
Ik ben niet belle, maar hier slaapt E overdag eigenlijk altijd aan de borst, op mijn arm :Y O+

Ze wordt wakker zodra ik haar in bed leg, dus meestal installeer ik me lekker op de bank en heb ik een uurtje de tijd om hier wat te lezen of wat te te kijken ( :@ )
pi_133925648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:21 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, en de vlag mag uit voor Rosalie! *O* De movicolon werkt dus?

Wat zul jij blij zijn dat je aan hebt gedrongen he danic? _O_
Nou echt wel!
Ik ga gewoon weer *O*

En nu vanaf jouw berichtje eens bijlezen. Heb net saffier op de thee gehad en zo roept rosalieke waarschijnlijk om een fles, dus eens kijken hoe ver ik kom.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:08:30 #71
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133925744
Mabawa welkom! Gezellig dat jij en M. (als ik het goed heb onthouden :@) mee komen kletsen. Hoe gaat het met jullie? Vooral na je kraamweek :*

Gulara wat heerlijk dat het slapen beter gaat! *O*

MwGiraf, dagelijks steriliseren was enorm achterhaald volgens m'n kraamverzorgster ;) Beetje weerstand opbouwen ftw, was haar mening.
Maar wij gebruiken ook hydrofiel doeken O+

Danic ik las je geweldige nieuws! Jompeljompeljompel! *O*
pi_133925832
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:33 schreef Juud-- het volgende:
Hee wacht, ik heb het nieuws van Rosalie geloof ik gemist! Is die Movi…?? nu helemaal datgene wat zorgt voor een betere stoelgang? Wat een opluchting Danic, voor jou maar ook zeker voor Rosalie! Merk je ook iets aan haar, dat ze blijer is? Het was sowieso wel een blijerd toch?
Jep. De movicolon doet het hem. Misschien dat de boter en de boterham ook bijdraagt. Ik merk weinig verschil aan haar, want ze is altijd vrolijk. Enige verschil is dat ze niet meer 3 uur ligt te persen en te hyperventileren(zo klonk het) en daardoor gefrustreerd werd en/of pijn had.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:11:09 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133925884
Pfoeh, wát een opluchting zeg! Ik ben echt plaatsvervangend blij!
pi_133926117
Welkom Mabawa! Wauwie, wat een mooie baby zeg O+

Danic, wat super joh! *O* En het komt er ook gemakkelijk uit nu zegmaar?

Gulara, heerlijk joh, die nachten! Wat een verschil met een tijdje terug.

Qua bijvoeding, J. houdt erg van eten :Y). Ze eet 's ochtends een boterham met philadelphia of boter met een beetje appelstroop. Eind van de ochtend/tussen de middag fruithap, meestal 1 groot stuk tot 1,5 stuks fruit. Bijv een peer met een halve banaan. 's Avonds warm eten, kook ik meestal zelf, soms een potje als ik vergeten ben iets uit de vriezer te halen of gewoon lui ben. Vanavond heeft ze bijvoorbeeld hutspot op, broccoli vindt ze heerlijk, pasta ook :9 .Tussendoor eet ze vaak nog een soepstengel. Probeer haar altijd thee of water te laten drinken bij de vaste voeding om de ontlasting soepel te houden. Verder nog 4-5 borstvoedingen gedurende de dag en 's nachts muchos voedingen, maar die hou ik niet bij :P.

Ze kan ook al een heel goed zittend spelen, valt eigenlijk bijna nooit meer om. Zo superschattig om te zien O+. En ze zegt de hele dag door 'mama' *) . Soms lijkt het ook echt aan mij gericht maar dat is vast mijn moederhart dat dat graag wil ;)
pi_133926238
Lief O+

Mabawa welkom. Wat een mooierd heb je O+

Slapen doet Rosalie 2 a 3x per dag. Alles bij elkaar zo'n 3 tot 4 uur (anderhalf uur in de ochtend, anderhalf uur begin van de middag en soms nog een half uurtje aan het einde van de middag).

Ik ga dat filmpje van kyara eens kijken. Hopelijk redt mijn batterij het. Die in de Ikea was ook tof O+ kletskous.
pi_133927093
Mabawa welkom met je knappe zoon!

Hier wel lawaaispeelgoed van broer maar ze kauwen liever op duplo of een houten blokje. En stapelbekers kan je ook leuk tegen elkaar aanslaan...
  woensdag 4 december 2013 @ 22:34:06 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133927128
Wauw J, die eet inderdaad lekker!

Ik ben blij dat ik hier ook van LE en belle lees, anders zou ik het idee krijgen dat ik mijn kind uithonger :')
Ze vindt het heel interessant hoor, als je eraan komt met een lepel of als je haar een stuk fruit/groente/soepstengel in handen geeft, maar zo'n 4-maanden potje van 130 ml gaat niet altijd helemaal op. En fruit uit het handje gaat ook niet op. En soms komt het er niet van omdat we te laat thuis zijn en dan krijgt ze alleen bv voor het slapengaan.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:35:00 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133927172
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:33 schreef Kyara het volgende:
Mabawa welkom met je knappe zoon!

Hier wel lawaaispeelgoed van broer maar ze kauwen liever op duplo of een houten blokje. En stapelbekers kan je ook leuk tegen elkaar aanslaan...
Dat doet E ook ja, steeds bewuster ook! Ze pakt nu echt een speeltje en slaat daarmee bewust op een ander hard speeltje zodat het geluid maakt :D
pi_133927513
Nou dat maakt toch ook helemaal niks uit LB. Van ons hoeft ze het ook niet te eten, maar ze vindt het gewoon heerlijk :D. En op zich vind ik het ook wel fijn, want nu heeft ze genoeg aan mijn kolfmelk. Bij volledig bv kolfde ik eigenlijk bijna nooit genoeg voor haar om de dag mee door te komen als ik moest werken en dronk ze meestal ook een flesje kv, nu hoeft dat niet meer.

Waarom ik kv wel stom vind en bijvoeding niet slaat eigenlijk nergens op hoor :'). Nu krijgt ze toch al allerlei andere dingen in haar lijfje buiten de bv dus die kv maakt dan ook niets meer uit eigenlijk maar dat zit tussen mijn oren.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:46:02 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133927699
Herkenbaar hoor lot... ik zit hier ook telkens nog met die fles in mn handen en de mantra in mn hoofd 'het is geen vergif, het is geen vergif'. Maar als ik op een makkelijke manier terug kon naar bv zou ik het zo doen.
pi_133928134
Noooh Mabawa! Dat neusje herken ik nog van de twintigwekenecho! O+
  woensdag 4 december 2013 @ 22:56:45 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133928178
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:55 schreef Limone het volgende:
Nu je het zegt! :o
pi_133928623
Hoiiii Mabawa! :W
Ik ben stiekem ook fan van herrie speelgoed. Maar alleen als je het volume kan regelen. En ouderwets speelgoed van hout. Van die trek eendjes enzo. Je ziet ze veel op rommelmarkten.
pi_133932892
Danic, wat fijn! *O*

Welkom Mabawa! Wat een schatje!

Lawaaispeelgoed, ik heb genoeg. Maar ik ben zelf fan van al het houten speelgoed :) Mijn ventje is trouwens nu zenuwachtig voor Sint morgen ;) geloof ik. Gelukkig gaat hij (als t goed is) vooral nuttige dingen krijgen morgen ;)
En dan zaterdag weer Sint vieren, maar dan bij m'n schoonouders. M'n surprise staat al klaar :D

Slaapjes? Tussen de 2 en 4 per dag. Hoe lang? Dat is net zo onvoorspelbaar als slapen 's nachts :)
pi_133933737
Dingen tegen elkaar slaan doet Riley ook graag :D

Loj ik snap wel dat Ow Sinterklaas spannend vindt :o

En nu even c_/
pi_133933775
Het mooiste wat er is. De spanning op die bekkies op 5 december! O+ O+

Hier is mamma zenuwachtiger dan het kind. Heb ik wel genoeg chocolademelk gekocht, krijg ik de slagroom wel geklopt, zal mijn bestelde taartje wel lekker zijn, vind iedereen het straks wel leuk...
Nu is S niet aan het spoken maar ik :')

Goedemorgen allemaal! Fijn klaas feest :*
pi_133933844
Fijne Sint,
Ik bereid me weer voor op een dag onrust, chaos en plezier...
Het is Sinterklaas *O*
pi_133934078
Gulara fijn om te lezen dat de slaapjes weer wat beter gaan
Ik vind het altijd leuk om te lezen wat jullie kindjes eten! Ik ga vanmdidag op het cb vragen hoe ze het afbouwen van de zuivel voor zich zien. Ik zie het nog niet gebeuren :?

Fijne Sinterklaas (en hopelijk valt de storm mee en komt iedereen op tijd waar ze moeten zijn :{ )
pi_133934212
Mawaba, mooie baby! Alles goed gegaan?

Kyara: geweldig je tweeling! Hun interactie is echt priceless! Zou je toch een hele dag naar kunnen kijken.
A kijkt mij aan van:"Zit je nu naar andere baby's te kijken ipv naar mij!?"
:@
  donderdag 5 december 2013 @ 07:59:49 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133934452
Goedemorgen :)

Hier geen Sinterklaas vandaag. Noor snapt het toch nog niet. Maar iedereen die het wel gaat vieren, veel plezier *O*.
pi_133934616
Veel Sint-plezier vandaag! *insert Sint smilie*
Wij vieren zaterdag pas, ik houd m'n hart vast voor wat m'n schoonmoeder allemaal gekocht heeft voor Ellie! Onze smaken liggen eh... niet helemaal op één lijn.

Ik mag zelf zo naar de huisarts, gesprek over anticonceptie. Ik wil uiteindelijk een spiraal, maar rondom het litteken van de knip is het nog wel 'strak' zegmaar, dus ik durf die eendenbek nog niet aan ;(. Eerst maar de cerazette, dus. Maar daar moet ik blijkbaar voor langskomen.
pi_133934733
Hier vanavond we Sinterklaas en ik hoop dat ik straks nog even terug naar bed kan om het uberhaupt tot de avond te halen.

Maar heb er wel zin in hoor! Het begint voor M toch iets meer te leven nu.

Qua herrie speelgoed maar het activitycentre trouwens ook best wel veel geluid. En van de hele dag 1,2,3, de zegt miauw en de koe zegt boe wordt je ook wel tureluurs. En natuurlijk de Lambada slang O+
  donderdag 5 december 2013 @ 08:48:42 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133934862
Veel plezier allen vandaag/dit weekend! Wij wonen in de buurt van een basisschool en ik hoor Sinterklaas praten door de microfoon en alle kindjes gillen O+ :D
Mijn schoonouders vieren het voor hun kleinkinderen van 6 mnd en 7 wkn, ondanks dat we hadden afgesproken alles bij kerst te doen :z Oh well.

Succes zo Cwen, jammer dat je ervoor langs moet komen. Ik kan me voorstellen dat je tegen het zetten van een spiraaltje op ziet :*.
pi_133934928
Ik dacht ze een spiraaltje ook pas 6 maanden na een bevalling zetten? Of heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen? Hier komt sowieso geen spiraal in om persoonlijke redenen. Recept voor de pil heb ik tijdens de nacontrole van de gyn gehad dus geen HA meer voor gezien.
  donderdag 5 december 2013 @ 08:57:57 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133934953
Volgens mijn gyn kon het gelijk, de spiraal zetten. Ik wilde het zelf nog niet ivm bv, maar ik denk dat ie er binnenkort toch wel weer in gaat.
  donderdag 5 december 2013 @ 09:11:25 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133935095
Ik kreeg bij de nacontrole direct recept mee voor de pil en een afspraak voor het zetten van een spiraaltje (dan 3 mnd na ks).

Het schijnt wb termijn enorm te wisselen Kyara :)
pi_133935315
Hier was het advies spiraal 8 weken na ks en 6 weken na vaginale bevalling, heb m er meteen in laten zetten toen.

Mabawa: welkom, met je knappe kind! O+

Herriespeelgoed, hoe ik daarin sta heb ik hier laatst al gedeeld. Het gaat me niet zo zeer om het geluid hoor, maar ik hou erg van speelgoed waarbij een kind zijn fantasie moet gebruiken en bij dingen waar je op een knop duwt en er dan van alles gebeurt is dat toch minder. Maar goed, mijn baby straaaaaalt als hij de lawaaigiraffe ziet, en dat weegt toch zwaarder he ;)

En echt hoor, wij hadden gewoon de beste nacht EVER! *O* Sticker kwam... *tromgeroffel*... TWEE KEER! Twee keer lieve mensen, weet je hoe uitgeslapen wij zijn? O+ En wat nu het verschil maakte, geen idee, want hij lag weer in ons bed omdat hij mopperde in de cosleeper, doet er ook verder niet toe want deze nacht was fantastisch! O+

TWEE KEER! O+

Vanavond pakjesavond, Kleuter is helemaal schattig nerveus enzo O+
pi_133935468
Hier was het advies 6 maanden na de bevalling, scheen nieuwe richtlijn van de fabrikant te zijn is mij verteld.

Ik lees later wel even terug, nu even statistiekjes

Bijna 4 maanden, 5770 gram en 59 centimeter.

[ Bericht 0% gewijzigd door laiveneertiekje op 05-12-2013 12:03:48 ]
  donderdag 5 december 2013 @ 09:42:44 #99
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133935554
Sticker!!! *O* *O* Wat een topper zeg! L-E wat heerlijk voor jullie!
pi_133935997
LE O+

Verder zonder bijlezen want werk een ongelofelijke ego-post: Isa heeft vanochtend op het KDV voor het eerst gezwaaid! Ik gaf haar aan de leidster en had nogal haast en Isa hangt zo over haar schouder en zwaait ineens naar een andere leidster! Het viel mij nog niet eens op :@ maar de leidster die haar vast hield zei ineens "ga je zwaaien?" en toen viel mn mond open en schoot ik half vol want ze had nog nooit gezwaaid! Ze vond het wel tof als ik naar haar zwaaide maar had niet door hoe dat moest, en toen draaide de leidster haar om en zwaaide ze ook naar mij O+ O+ en toen nog een keer random in het rond O+ O+ O+ Mijn meisje zwaait en ik was er de eerste keer bij O+ O+ O+

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133936024
Wat een partysfeer hier! *O* Slapende kinderen! Zwaaiende kinderen! *O*
Veel plezier vandaag!
  donderdag 5 december 2013 @ 10:09:42 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133936131
Oooh Spirit wat tof!! O+ O+

En *O* voor LE.

Goede berichten hier!
  donderdag 5 december 2013 @ 10:11:06 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133936162
Isa O+ ik denk dat ik dan ook vol zou schieten spirit! :Y

LE, wat een heerlijkheid!

Hier had Sinterklaas wat in de schoentjes gestopt terwijl papa en E helemaal niet wisten dat ze hun schoen hadden gezet! :o *O* O+
pi_133936172
Spirit, ik zit bijna mee te huilen bij je verhaal.. ze zwaait! O+
pi_133936487
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:02 schreef Spirit82 het volgende:
LE O+

Verder zonder bijlezen want werk een ongelofelijke ego-post: Isa heeft vanochtend op het KDV voor het eerst gezwaaid! Ik gaf haar aan de leidster en had nogal haast en Isa hangt zo over haar schouder en zwaait ineens naar een andere leidster! Het viel mij nog niet eens op :@ maar de leidster die haar vast hield zei ineens "ga je zwaaien?" en toen viel mn mond open en schoot ik half vol want ze had nog nooit gezwaaid! Ze vond het wel tof als ik naar haar zwaaide maar had niet door hoe dat moest, en toen draaide de leidster haar om en zwaaide ze ook naar mij O+ O+ en toen nog een keer random in het rond O+ O+ O+ Mijn meisje zwaait en ik was er de eerste keer bij O+ O+ O+

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
*O* *O* *O* Lijkt mij heel cool.

A zit sinds een paar dagen steeds aan zijn piemeltje bij het verschonen, is dat ook een mijlpaal? 8-)
pi_133936614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:16 schreef Mabawa. het volgende:
* Mabawa. komt hier samen met haar jongetje om het hoekje kijken :W

SPOILER
Ik ga hard mijn best doen om erin te komen hier hoor
Wat een knapperd mawaba!

En plastic lawaai makend speelgoed..ja ach als je ziet hoe enthousiast je kindje ermee speelt is het minder irritant ;)
pi_133936648
Even binnen denderen met een vraag.
Ik heb hier al een weekje een snotterige baby. Het loopt er gewoon uit. Dit in combinatie met 2 boventand en die doorkomen zorgt het voor een altijd slijmerig kind :Y)
Maar ik vond ze vanmorgen ook wel wat benauwd. Kan ik iets doen? Of is gewoon neusspray, ui en luuf?

Ik kas trouwens pas dag het bij die kleintjes beter werkt als je luuf onder de voetjes smeert. Klopt dat? LB zei jij dat niet?
  donderdag 5 december 2013 @ 10:32:26 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133936667
Wasn't me! :o Komt me ook een beetje raar voor eigenlijk :? Op de borst moest het toch?
pi_133936674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:31 schreef danic het volgende:
Ik heb hier al een weekje een snotterige baby. Het loopt er gewoon uit. Dit in combinatie met 2 boventand en die doorkomen zorgt het voor een altijd slijmerig kind :Y)
Maar ik vond ze vanmorgen ook wel wat benauwd. Kan ik iets doen? Of is gewoon neusspray, ui en luuf?

Ik kas trouwens pas dag het bij die kleintjes beter werkt als je luuf onder de voetjes smeert. Klopt dat? LB zei jij dat niet?
Even stomen in de douche wil nog wel eens wat helpen tegen dat benauwde.
Met een meidenkwartet
pi_133936703
Stomen idd. Vind ik beter helpen en vooral fijner voor het kindje dan neusspray. Die van mij vindt dat Hell On Earth.
  donderdag 5 december 2013 @ 10:37:51 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133936794
Etos heeft ook huismerk badspul met eucalyptus. Ook wel lekker bij verkoudheid :Y.

En LE hier hetzelfde. Neus schoonmaken/sprayen/whatever is pure kindermishandeling volgens mevrouw. Echt krijsen met een hoofdletter K.
pi_133936890
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:55 schreef Limone het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Nu je het zegt! :o
Jaaa O+ Voornamelijk de 3d echo bij 32 weken. De eerste dagen was het echt precies. Nu begint het neusje al minder plat te worden. Hij is alweer zo anders!

Zwaaiende Isa, wat lief!

LE wat goed van Sticker! En fijn voor jullie vooral ook! :)
pi_133937313
Nou, weer terug met pil en de mededeling dat ik de spiraal kan laten zetten wanneer ik wil. Hier houden ze ook 8 wk na de bevalling aan, maar nog maar even niet...
pi_133937330
LE wat heerlijk *O*

Spirit te schattig O+
pi_133937479
Spirit wat schattig! Lekker zwaaien! :W

LB, Leuk dat de sint was langsgekomen. :+ Wat een verrassing! Ik weet nog dat ik vorig jaar op 5 december een heel klein babyslofje met een inieminiechocoladeletter voor de verwarming had gezet, hoogzwanger sinterklaas vieren. En heel spannend allemaal want ik kon natuurlijk niet verraden welke letter want de naam was nog geheim. En dat ik toen dacht, jeeee, volgend jaar is baby erbij, en dat is nu! O+
pi_133937588
*O* *O* *O* Voor goede nachten en Sinterklaasavonden! Voor kleine babies die zwaaien, met hun handje of hun piemeltje ;)

Cwen, hier valt ze vaak in slaap aan de borst inderdaad, super schattig dat gesabbel met die dicht(e)(vallende) ogen O+

Woahh L0t, wat eet ze al een boel! :Y) En mamamamama O+ Hoe schattig!

LB, wat leuk! Hier was de Sint ook al een keertje langsgeweest met cadeau in schoen terwijl niemand z'n schoen had gezet :D

Wij vieren dit jaar verder geen Sinterklaas, maar m'n schoonouders belde net dat ze toch een cadeautje hebben en dat komen ze zo brengen. Ben benieuwd!

Olf O+ Ik ben nu ook alweer nieuwsgierig naar volgend jaar!
pi_133938013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:04 schreef Olf het volgende:
Spirit wat schattig! Lekker zwaaien! :W

LB, Leuk dat de sint was langsgekomen. :+ Wat een verrassing! Ik weet nog dat ik vorig jaar op 5 december een heel klein babyslofje met een inieminiechocoladeletter voor de verwarming had gezet, hoogzwanger sinterklaas vieren. En heel spannend allemaal want ik kon natuurlijk niet verraden welke letter want de naam was nog geheim. En dat ik toen dacht, jeeee, volgend jaar is baby erbij, en dat is nu! O+
Klinkt als een goed idee: chocoladeletters voor de verwarming zetten. :+
Vorig jaar op Pakjesavond werd ik ten huwelijk gevraagd. O+ Dit jaar krijg ik niks. -O-
pi_133938036
Wow echt Venco! Tof Sintcadeau :D Zijn jullie getrouwd afgelopen jaar?
pi_133938059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:25 schreef bellelena het volgende:
Wow echt Venco! Tof Sintcadeau :D Zijn jullie getrouwd afgelopen jaar?
Ja, met Valentijnsdag. *;
  donderdag 5 december 2013 @ 11:27:11 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133938079
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Toffe data!

Ooooh en Olf ik vond vorig jaar alles ook zo leuk ja, in de wetenschap dat het dit jaar met baby erbij zou zijn O+
pi_133938128
Jammer dat ik op het moment suprème een blunder maakte: nadat hij de vraag had gesteld, de ring liet zien en ik "ja" had gezegd...is het natuurlijk de bedoeling dat de man heel romantisch de ring om je vinger schuift...ik was zelf die man. ;( :'( :X -O- |:( :( :@ ):O o|O :|W
  donderdag 5 december 2013 @ 11:29:36 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133938140
pi_133938151
quote:
Oh! O+
pi_133938180
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ohh, dat is echt gaaf! Gefeliciteerd nog ^)
pi_133938253
Isa :W Hoe tof!! O+ O+

L-E, topnacht! Go Sticker! *O*

Aww LB, zie d'r nou zitten O+ Ineens een heel ander kind he, als ze dat eenmaal kunnen. J. kan nu ook ineens zittend spelen, ik vind het zo gezellig naast me op de bank, en ze vindt het zelf ook heel leuk!
  donderdag 5 december 2013 @ 11:45:45 #126
259886 pessie
pi_133938547
Laiv mooie status! Grafiek je?

Le *O*

Spirit, tof van dat zwaaien!

Danic, had ik al gejompeld voor het feit dat R nu eindelijk is verliest van de pijn en het persen? Zo niet, bij deze *O*

Lab, wat zit ze er schattig bij!

Wij hebben afgelopen weekend al Sint gevierd O+

Nacht was hier drama -O-
pi_133938993
Voor pessie de grafiekjes:

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door laiveneertiekje op 05-12-2013 13:11:02 ]
  donderdag 5 december 2013 @ 12:15:33 #128
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133939222
Hier een jongetje dat een beetje warm voelt en hoest/kucht.... dat was niet de afspraak. :X

Ik heb gisteren de bak van de kinderwagen (Bugaboo) vervangen door het zitje. Het was telkens huilen als we gingen wandelen/winkelen. We gebruiken de kinderwagen niet dagelijks, want ook doek en drager, dus ik dacht ik maak het mezelf en zoonlief makkelijk en vervang de bak.
Hij is er helemaal blij mee, kan net wat meer zien en ligt lekker knus en warm.

Morgen weer bloedprikken (vingerprik in zijn voetje) en controle bij de kinderarts, ik heb daar dan nu al buikpijn van, hij is zo van slag telkens.... :{
  donderdag 5 december 2013 @ 12:17:25 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133939277
Alvast sterkte dan juud! En hier ook een kind dat helemaal blij werd van de buggy-inzet :D veel meer te zien! *O*

Laiv, wat een prachtige stats!
  donderdag 5 december 2013 @ 12:18:35 #130
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_133939312
Och Juud. Het ís ook naar, dat geprik. Is die bloedbepaling nog nuttig? Je jongetje is verder toch niet ziekgeweest?
Superhelm is bij routinecontroles nooit meer geprikt.

Ik kom heel voorzichtig een beetje afscheid nemen van jullie! :o en doe een dikke vette

Gefeliciteerd voor Solagratia's dreumes! *O* *O* *O*
A grand adventure has begun.
pi_133939646
Bedankt voor het welkom. Jullie gaan wel hard. Een dag niet gelezen, heel topic vol.

Welkom Mabawa, Wat mooi kereltje!

Een zwaaiende Isa hoe tof is dat! *O*

Hier ook aan de cerazette, hoefde alleen maar even te bellen en s'middags kon ik het ophalen bij de apotheek.

Hier valt B ook regelmatig in slaap aan de borst. Zit zo vaak s'avonds op de bank met hem. Heerlijk rustmomentje.

De rest ben ik weer vergeten. Heb nog steeds het gevoel dat ik zo dement als een deur ben. Hoop dat dat nog beter wordt :)

B is momenteel verkouden. Vannacht een paar keer in paniek wakker. Last van een verstopte neus. En vanochtend een gigantische stinkende doorgelekte poepluier. Beetje jammer dat hij in me bed lag :S
Dat stinken heeft hij nog niet eerder gehad. Kan dat zijn doordat hij zo verkouden is?
  donderdag 5 december 2013 @ 12:34:28 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133939752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:18 schreef Keshet het volgende:
Och Juud. Het ís ook naar, dat geprik. Is die bloedbepaling nog nuttig? Je jongetje is verder toch niet ziekgeweest?
Superhelm is bij routinecontroles nooit meer geprikt.

Ik kom heel voorzichtig een beetje afscheid nemen van jullie! :o en doe een dikke vette

Gefeliciteerd voor Solagratia's dreumes! *O* *O* *O*
De vorige controle was ie wat bleek, dus toen zijn ijzer geprikt en meteen nog een hele rits andere dingen, allergie enz... En nu heeft ie een maand een drankje gehad (want het was op het randje) en willen ze nog een prikje doen om te kijken of het beter is. Het is een prikje in zijn voet en dan drukken ze er wat druppels uit, nu is het maar een klein buisje, de vorige keer wel 5, men.... dat duurde maar. Maar altijd nog vriendelijker als echt bloedprikken.... :X
pi_133939800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:34 schreef Juud79 het volgende:

[..]

De vorige controle was ie wat bleek, dus toen zijn ijzer geprikt en meteen nog een hele rits andere dingen, allergie enz... En nu heeft ie een maand een drankje gehad (want het was op het randje) en willen ze nog een prikje doen om te kijken of het beter is. Het is een prikje in zijn voet en dan drukken ze er wat druppels uit, nu is het maar een klein buisje, de vorige keer wel 5, men.... dat duurde maar. Maar altijd nog vriendelijker als echt bloedprikken.... :X
Was zijn bloedbeeld tijdens de zkhs-opname ook afwijkend?
  donderdag 5 december 2013 @ 12:37:57 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133939851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Was zijn bloedbeeld tijdens de zkhs-opname ook afwijkend?
Hij is bloed verloren tijdens de bevalling, daarvoor heeft hij een transfusie gehad, net na zijn geboorte. Daarna nog liesbreuk operatie en hij is knetterhard gegroeid, dat samen is nu de oorzaak van dit afwijkende bloedbeeld.
pi_133940613
Ach Juud wat sneu ;(
Hoe kan het dat hij bloed heeft verloren tijdens de bevalling dan?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:04:58 #136
259886 pessie
pi_133940728
Ze groeit mooi volgens haar lijntje laiv.

Prikken, brrrr.

En gefeliciteerd met V. Sola!
pi_133940757
Sola gefeliciteerd met je dreumes! *O*
pi_133940948

En Juud daar ben ik ook wel benieuwd naar: Hoe kan D bloed verloren zijn na de bevalling?
pi_133940988
Gefeliciteerd met je dreumes Sola!
En een *O* O+ voor zwaaiende Isa en voor doorslapende Sticker en voor E. van LB. Al die mijlpaaltjes, zo leuk! 'Vroeger' voordat ik moeder was begreep ik het jompelen voor mijlpaaltjes niet zo goed ( :@ ) maar nu juist des te meer, ik vond mezelf ook juichend voor de box terug toen E. voor de eerste keer gericht naar me lachte.

Sinterklaas vieren met baby, zo leuk! Het wordt vast nog veel leuker als ze zich zelf ook bewust zijn van het feit dat Sinterklaas een kadootje voor ze heeft, maar ik zit me nu al te verheugen op morgen dat we Sinterklaas vieren (met schoonfamilie en nog 3 kleine nichtjes) :)
pi_133940995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:31 schreef danic het volgende:

dat typte ik. of het zo is geen idee.
eucalyptus in bad? stomen in de douche of zoals ik bij het strijkijzer. Ik spoel sac haar neusje ook door met de otrivin oplossing. maar als het echt blijft kun je voor rosalie ook neusspray met 1/4 xyme... huppelde pup kopen bij de apotheek.

spirit ze zwaait O+
mabawa welkom met je prachtige zoon.

Verder ben ik nog niet bijgelezen maar ook hier *O*
Gisteren sint bij schoonouders tje zeg het is duidelijk dat mijn schoonmoeder vroeger enig kind was die was drukker en opjuttende dan de kinderen, sac heeft heerlijk boven geslapen en hier thuis ging ze om 20:30 slapen, om 21:30 lag ik er ook in :{ om 22:00 komt vriend en ik vraag zet je die witte eruit? ik hoor mompel mompel ligt niet op bed mompel. Ik draai mij om om dat te doen wat ik zo hard nodig heb nl :z vannacht wel 05:30 hoorde ik gepruttel bij sac en ik draai mij om om mijn nachtlampje aan te doen. bots tegen een luid protesterende kat aan, dus ik aan vriend ben jij er vannacht uitgeweest? hij nee jij? nee ik ook niet wat doet die kat dan hier?? :( . vriend had de witte kat er dus niet uitgezet toen hij naar bed ging die lag vanmorgen tussen ons in en de zwarte lag aan de andere kant van mij. Het feit dat ik er niks van gemerkt heb geeft wel aan hoe ik moe ik was.

Conclusie sac heeft van 20:30 tot 05;30 geslapen :o

En ik mag van vriend sac geen propje of spekje meer noemen flauw he? vanmorgen 4500 gram oke met luier en romper aan bij 10wk.

Nu verder lezen ben ondertussen ook met een sollicitatiebrief bezig
pi_133940999
LB O+ Wat een schattig meisje toch!

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet gek vond/vind om Nin rechtop te zien staan of zittend te zien spelen. Het ging vrij geleidelijk aan in mijn idee, misschien daardoor?

*O* Sola, gefeliciteerd!!!

Wat een goeie nacht FR!
pi_133941094
sola gefeliciteerd met je dreumes
juud ah sterkte morgen is niks prikken bij een kleintje
  donderdag 5 december 2013 @ 13:21:19 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133941270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:11 schreef danic het volgende:

En Juud daar ben ik ook wel benieuwd naar: Hoe kan D bloed verloren zijn na de bevalling?
Het was tijdens de bevalling, er is bloed van hem in mijn bloed terecht gekomen.
Waarschijnlijk hierdoor....
http://mens-en-gezondheid(...)nteuze-insertie.html
  donderdag 5 december 2013 @ 13:21:45 #144
259886 pessie
pi_133941279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:12 schreef bellelena het volgende:
LB O+ Wat een schattig meisje toch!

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet gek vond/vind om Nin rechtop te zien staan of zittend te zien spelen. Het ging vrij geleidelijk aan in mijn idee, misschien daardoor?

*O* Sola, gefeliciteerd!!!

Wat een goeie nacht FR!
Echt? Ik sta nog steeds te kijken als Lauren lekker gaat zitten spelen. Of zoals nu ze zich optrekt aan haar pippenwagentje O+
pi_133941496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:21 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Het was tijdens de bevalling, er is bloed van hem in mijn bloed terecht gekomen.
Oh echt? Jemig das ook wat!
Ik vind het ook zo bizar Hoe hard hij gaat als je ziet waar hij vandaan komt. Je kleine grote manneke.

Oh ferrari was jij het. Ik had mijn schoonmoeder net aan de telefoon en die zei hetzelfde. Omdat het dan sneller opgenomen zou worden. Vanavond even proberen.
pi_133941951
onze go had het gelezen bij de sauna dacht ik.
in je voeten zitten veel zenuwen die alles sneller verdelen oid

ow echt mijn wereld ziet er een stuk beter uit na afgelopen nacht. ik heb vandaag ook nog geen 1000 dingen laten vallen of mezelf blauwe plekken bezorgt door ergens tegen aan te lopen. zelfs 1 brief is al af.

nu wordt mijn spekkie weer wakker dus voedingstijd en dan nog de hal en keuken stofzuigen en dweilen.
pi_133942673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:21 schreef Juud79 het volgende:
Oh heel zeldzaam! Wat Danic ook zei, hij doet het zo goed O+

Ik leg Luuf altijd op een doekje naast zijn bedje, het gaat om de dampen dacht ik?
Halve ui is sowieso een wondermiddel
  donderdag 5 december 2013 @ 14:03:43 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133942730
Ui deed hier niks. Behalve een enorme stank veroorzaken :').
pi_133942842
Echt niet? Hier trekt zijn neusje altijd meteen open. Ik doe het zelf ook altijd als ik verkouden ben en dan slaap ik heerlijk.
En frikandel speciaal geur is O+ :+
  donderdag 5 december 2013 @ 14:09:57 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133942940
Ik merkte geen verschil nee. Ja wel in de wijze waarop mensen met een boog om me heen liepen de volgende dag :+.
pi_133943131
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik merkte geen verschil nee. Ja wel in de wijze waarop mensen met een boog om me heen liepen de volgende dag :+.
Eindelijk een medestander. Het hele bedje ruikt dan ook naar ui, ook na het verschonen. Blegh!
  donderdag 5 december 2013 @ 14:20:01 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133943346
Wij zijn hier ook weer aan de uien (lijkt wel te werken), neusspray (is de HEL volgens J.), en nu ook paracetamol (lekker, bananensmaak 8)7 ). J. bleef vanochtend steeds maar huilen, dus net toch maar even langs de huisarts gegaan. Arme jochie heeft oorontsteking, en wil daarom dus niet liggen :'( Vanochtend een uurtje gewandeld met m in de draagzak (toen was ik op...), nu toch in bed na drinken en paracetamol.

Ik vind t zo zielig, hij heeft pijn en ik kan niets doen -O- :'(

T plan was vandaag Sinterklaas op school waar m'n ouders gewerkt hebben, maar dat ging dus al niet door. Hopelijk is ie straks een beetje vrolijk,en wil ie wel lachen voor de Sint foto's hier thuis...
  donderdag 5 december 2013 @ 14:21:43 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133943402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:15 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Eindelijk een medestander. Het hele bedje ruikt dan ook naar ui, ook na het verschonen. Blegh!
En de gordijnen en je beddengoed... Alles. Ik doe het niet weer!
pi_133943672
Die uien was hier ook een eenmalig experiment, ieeeeee! :X
pi_133943870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:15 schreef Suikertante het volgende:

[..]

+1 Te smerig gewoon. En het deed hier niks... dus ui gaat hier voortaan alleen nog door het eten heen :+
Sarcasme. Herken het.
pi_133944498
Meneer Suiker zet telkens stiekem een ui neer als ik er niet ben }:|
Ik durf het bijna niet op te schrijven maar ik denk dat we sinds drie weken van de neusspray af zijn! Daarvoor letterlijk maanden gebruikt.
pi_133944583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:50 schreef Suikertante het volgende:
Meneer Suiker zet telkens stiekem een ui neer als ik er niet ben }:|
Ik durf het bijna niet op te schrijven maar ik denk dat we sinds drie weken van de neusspray af zijn! Daarvoor letterlijk maanden gebruikt.
Wow was hij zolang verkouden? :o
pi_133945063
Wow, hier nog nooit verkouden geweest, ik ben het zelf ook nooit en Christophe ook bijna nooit. Hoop dat dat in de genen zit ;) Lijkt me ook lastig bij drinken, een verstopt neusje ;(

En ui naast/onder/in bed lijkt me ook niets, ik ben sinds de zwangerschap echt extreem gevoelig voor geurtjes, ik vind het al storend als ik in bed lig en er ligt gesneden ui in de koelkast :P
pi_133945539
Hier wel af en toe een beetje snotterig, maar zelden de neus helemaal dicht. Ze pikt natuurlijk op het kinderdagverblijf van alles op.

Ik heb net echt het meest awesome sinterklaascadeau voor baby gehaald, een houten broodrooster. O+ Ter opvulling alvast van het keukentje wat ze op haar verjaardag krijgt. En voor mezelf nieuwe schoenen. Iedereen krijgt wat 'ie verdient, toch? :+
pi_133946425
Olf, cool die broodrooster!!!

Ja hij was continu snotterig en zonder neusspray sliep hij niet in omdat hij met de speen in niet door zijn mond kon ademen natuurlijk. Dus telkens even stoppen en dan maar weer beginnen, tot een week of drie geleden!
Dit alles trouwens in overleg met de ha. Gewoon zoutoplossing dus, dat deed de truc!
pi_133946454
Zo, het eerste Sint feest is voorbij.. Ach kinderen blij, juf blij zullen we maar zeggen. Ik heb foeilelijke oorbellen gekregen ;)
Nu op naar Sint feest 2, bij m'n zusje, ben benieuwd wat Ow allemaal krijgt :D
pi_133946614
Dit vraagt om een foto van je lelijke oorbellen Loj ;)
pi_133946782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:44 schreef Juud-- het volgende:
:Y
  donderdag 5 december 2013 @ 15:49:30 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133946818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:44 schreef Juud-- het volgende:
+1
pi_133946855
loj laat zien

Mijn baby wordt geplet door een ruim 6 kilo wegende kat die aandacht wilt.
pi_133946984
Kijken jouw katten überhaupt om naar je baby ja? Die van mij zijn nogal onverschillig en hebben hooguit perongeluk een keer aan E. gesnuffeld, maar verder..nehh. Af en toe kijken ze een beetje naar haar, maar daar blijft het wel bij. Wel gunstig, want ze springen ook niet bij haar in de box.

Nog gevaarlijk ook trouwens, dat je kat op je baby gaat liggen?
pi_133947153
sac zit bij mij in de doek en de kat wilde aandacht van mij. en sac kreeg dan ook een kopje van schuif eens op ik wil daar liggen. als ze in de box oid ligt kijkt er geen 1 kat naar d'r om.
pi_133947227
9 maanden stats: 11,3 kilo en 78,5 cm
pi_133947280
Ik heb van de week een gesneden ui bij Eva op de kamer gelegd en ze was er gelijk vanaf. De lucht was vervelend maar na 2 dagen luchten rook ik niks meer.
Ik vind een snotterig kind erger dan een uienlucht dus vanavond krijgt Rosalie een ui op dr kamer.
pi_133947414
Hoe is dat qua lijntje Fieder?

Ui in de kamer :r Heb het ook een keer gedaan, maar 3 dagen later rook ik het nog steeds, het trekt helemaal in je gordijnen ofzo. Heb toen alles gewassen en geurstokjes neergezet, maar dat vond ik toch wel een hoop gedoe voor één nachtje ui. Het hielp hier trouwens ook maar matig, maar dat verschilt volgens mij heel erg per persoon.
pi_133947748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:53 schreef Juud-- het volgende:
Kijken jouw katten überhaupt om naar je baby ja? Die van mij zijn nogal onverschillig en hebben hooguit perongeluk een keer aan E. gesnuffeld, maar verder..nehh. Af en toe kijken ze een beetje naar haar, maar daar blijft het wel bij. Wel gunstig, want ze springen ook niet bij haar in de box.

Nog gevaarlijk ook trouwens, dat je kat op je baby gaat liggen?
Een van onze katten is echt gek op F :Y Zo leuk, kopjes geven en er tegenaan gaan liggen. Hij heeft een keer uitgehaald toen F aan zijn snor trok, verder pikt hij eigenlijk alles. Als hij op F gaat liggen of hem probeert te wassen dan wordt F boos en die duwt hem gewoon weg :7
pi_133947895
Dat hoopte ik ook zo, zo'n leuke babykatrelatie. Jij had toch ook zo'n snoepige foto met F. in de box en een kat er omheen gedrapeerd? De mijnes hadden ook al geen interesse in me toen ik zwanger was en ik had zo'n zin in van die foto's als Spees (toch?), met de kat die tegen haar buik aan stond O+
pi_133947959
Ik hou ook wel van die uienlucht :D

Loj, foto!

Hier moesten de katten eerst niets van Ellie weten, maar nu komen ze steeds vaker bij op schoot als zij daar ook zit. Fijn!

En belle, ik ga het ook niet gek vinden wanneer Ellie zelf kan zitten! Ze wil nu al de hele tijd rechtop en als ik haar half zittend vast heb, trekt ze zich met haar buikspieren al rechtop :o.

Fieder, je reus O+
pi_133948002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:17 schreef Juud-- het volgende:
Dat hoopte ik ook zo, zo'n leuke babykatrelatie. Jij had toch ook zo'n snoepige foto met F. in de box en een kat er omheen gedrapeerd? De mijnes hadden ook al geen interesse in me toen ik zwanger was en ik had zo'n zin in van die foto's als Spees (toch?), met de kat die tegen haar buik aan stond O+
Ja die foto's van Spees waren altijd zo leuk!
En volgens mij lag er meer dan een kat bij. Dat je dat nog weet joh!
Daarna heb ik ze uit de box geweerd en ze proberen het nu nog maar heel soms. In het bedje zijn ze nog nooit gekomen. Ik had een minizandbaknet laten maken :') na een week kon hij er al bij en de katten vonden F nog doodeng, dat was dus wat overdreven.
pi_133948211
Hier ligt B al sinds 12 uur te slapen. Hij houd van herfstig weer denk :D

Geen kat maar een hond. Elke ochtend als ik beneden kom met hem, moet er even gesnuffeld en aan het haar gelikt worden. En dan is het goed O+
pi_133948320
Hoi Bloempie :W
Ik geloof dat ik nog geen hoi had gezegd.
pi_133948580
Oh ik ook niet! Hoii bloem!
pi_133948705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:17 schreef Juud-- het volgende:
zoiets?
pi_133949035
Hahaha, chille kat Ferrari!

Oeee het onweer hier zoooo hard. Ik vind het spannend maar baby keek even met een wenkbrauw opgetrokken naar de flitsen en ging weer verder met haar dagelijkse beslommeringen ;)
pi_133949226
hier alleen een beetje waai geen onweer niks
pi_133949270
Een plaatje bij het praatje :)

donderdag 5 december 2013 @ 16:57:07 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133949363
Ik woei net bijna weg toen ik de mupster van het kdv ging halen! :D

Gooit jullie wurm op de buik liggend ook wel eens het hoofd bijna helemaal achterover in de nek? Soort uberjoga! En nee schudden is ineens hip :?. Ik vind het er een beetje creepy uitzien :@ alsof ze een tic heeft ofzo.

Juud, hoe ging het bij de fysio?
pi_133949917
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik woei net bijna weg toen ik de mupster van het kdv ging halen! :D

Gooit jullie wurm op de buik liggend ook wel eens het hoofd bijna helemaal achterover in de nek? Soort uberjoga! En nee schudden is ineens hip :?. Ik vind het er een beetje creepy uitzien :@ alsof ze een tic heeft ofzo.

Juud, hoe ging het bij de fysio?
Ja! A lag bij mijn man op zijn opgetrokken benen/knieën te leunen en hij wilt achterover naar mij kijken. Boog zich ook ineens.
En dat nee-schudden doet hij ook. Schijnt normaal te zijn. :)
pi_133949972
XM dat schudden vond ik ook zo eng. Hij heeft t een tijd niet gedaan maar nu doet hij het weer, met zn hele lijf, soort dansen

Grafiekjes:
SPOILER
Ze vond het niet zorgwekkend. Gewicht boog mooi wat af, lengte en gewicht zaten nu mooi op de lijn. Wel + 2 maar dat kan gewoon
  donderdag 5 december 2013 @ 17:18:04 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133950025
Je reusje! O+ mooie stats!

Blij te horen dat dat nee schudden bekend voorkomt. Ik vind het freaky :').
pi_133950560
Oh en las iets over kat-babyrelatie.
Onze Rani is helemaal verliefd op kleine baasje. Steeds erheen, kopjes geven, bij hem zitten. Als A kucht of niest rent ze erheen. O+
De andere 2 kijken er niet speciaal naar om maar zitten graag bij mij op schoot, ook als A erbij zit. En ze laten zich gewoon aaien (lees als: knijpen).
  donderdag 5 december 2013 @ 17:35:04 #187
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133950602
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:54 schreef bloempie1 het volgende:
Een plaatje bij het praatje :)

[ afbeelding ]
Onze zoons lijken aardig op elkaar trouwens! :o

pi_133950965
Fieder wat is hij mooi in verhouding :) en er zitten altijd babies op de +2 lijn, anders klopt het systeem niet maar wow je zal wel spierballen hebben zeg!

En lieve kleine baby foto's! O+
pi_133951040
"Tweelingbroers" :D

Hoe oud is je zoontje?
  donderdag 5 december 2013 @ 17:51:48 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133951102
Ik gooi m er nog ff in hoor Fieder!

:P
  donderdag 5 december 2013 @ 17:51:58 #191
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133951108
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:49 schreef bloempie1 het volgende:
"Tweelingbroers" :D

Hoe oud is je zoontje?
7.5 weken :)
pi_133951174
Wordt die man er ook bij geleverd? :o

Haha Olf was het maar waar! Maar ik kan hem niet lang op de arm houden nee :'( Gelukkig kan hij nu zelf staan en ook meegeven met optillen :P
  donderdag 5 december 2013 @ 17:57:06 #193
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_133951256
Wat een cutie GotC! O+

Uberschattige foto bloempie! O+

Mooie stats Fieder! ^O^

En hoi! :W ik haak ook nog eens in. Ik probeer het hier een beetje bij te houden met lezen en dat lukt vaak al niet :')
Mijn baby is net geboren en intussen gewoon al 23 weken! (en 1 dag) :o
En warempel op haar 23 weken feestje brak haar eerste tandje door! O+
Kijk!!

Sorry voor de smileyoverkill............
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_133951383
Ik verdenk hier ook een tandje. Enorme stinkluiers, drinkt als een slappe dweil, rode wangen en een bobbels in ze mondje. Maar hij is nog maar 3 maanden. Kan dat?
pi_133951743
Onze kleine is ondertussen 1 week oud. Gisteren waren we bij de dokter voor geelzucht en hij heeft nog 13mg/dl bilirubine. Morgen weer naar de dokter hopelijk is het dan weer beter.

Mannetje is heel zoet, huilt alleen soms met het badderen. Hij houdt enorm van slapen. We moeten hem vaak wakker maken voor zijn voedingen. 's Nacht is dat dan wel weer fijn. Mijn vrouw geeft 1 voeding halverwege de nacht, maar ze zijn zo stilletjes dat ik gewoon 8 uur kan doorslapen. :)

De winter is hier inmiddels ook begonnen. 17-18 graden 's nachts en 25-28 graden overdag. Heerlijk! Mag van mij altijd wel zo blijven. De kleine kan overdag lekker slapen bij de openslaande deuren en 's nachts is het heerlijk slapen bij het open raam.

Inmiddels is ook de rekening van het ziekenhuis binnen. 1100 euro! ;( Valt denk ik nog wel mee voor 4 dagen in een privékamer, maar het is toch een flinke rekening.

SPOILER
Bijna Papa
pi_133951788
Bedankt voor de felicitaties! Wat een mijlpaalverjaardag is die eerste verjaardag toch. Heel de dag terug gedacht aan hetzelfde moment een jaar geleden. We vieren het zondag voor familie en vrienden. Dus dan is het echte feest. Het was sowieso een gekke dag omdat we ook met de peuter op stap moesten. Er zijn weer wat dingen in gang gezet.

de grote fotospam moet dus nog even wachten. We gaan zo eerst eten en de Sint komt langs, of alleen de zak met de cadeautjes ;)

oh en om het feest compleet te maken, zat hij net op knieën en handen. Topdag!
pi_133952388
Rossi en sac O+

Sic, wat een heerlijk mannetje!

Bloem en GotC, inderdaad! Leuk!

Juud, hoe was het bij de fysio?

Elmo, hoi!

En Sola, alsnog gefeliciteerd uiteraard! *O*
pi_133952478
Sola nog van harte *O* *O*
  donderdag 5 december 2013 @ 18:38:06 #199
259886 pessie
pi_133952575
Welkom sica! Die temperaturen klinken goed!
pi_133952926
Jaa FR, lief! En bloem ook, met de hond :)

Ja, de fysio, kinderfysio wel te verstaan. Hence het woord 'kinder', dat betekent meestal kinderwagen/wandelwagen/buggy/iig iets met wielen. Zit dat in een heel leuk statig oud pand, met zo'n doodonhandig trapje voor de voordeur en dan ook een voordeur die zo zwaar is dat je 'm nauwelijks in je eentje open houdt, zeker niet met kinderwagens en baby's in je arm. Trapje ook net te hoog om kinderwagen goed op te tillen, want dan zou kind eruit lazeren. Moest ik de bak eraf halen en naar binnen tillen. SUPERklein halletje, met wederom een trap. Jezus. Onderstel inklappen, in het halletje, ondertussen moest ik de kinderwagenbak nog ergens neerzetten. Toen ik goed en wel binnen was stond het zweet me op mijn rug en zat mijn haar als een vogelnest op mijn hoofd wegens stormkracht 12. "Oh", zegt de fysio, "als je even had aangebeld dan had ik je geholpen met de kinderwagen!". "Tja, dankzij het bordje bij de deur met daarop 'binnen zonder bellen' ben ik niet op dat idee gekomen, maar ik zal het onthouden".

}:|

Maargoed! Fysio heeft wat oefeningen gedaan met E. en tips meegegeven wat ik thuis kon doen (andersom op het aankleedkussen, dat heb ik gedaan en is LASTIG joh, moet ik opeens verschonen met mijn verkeerde hand. Kussen kan ook niet recht voor me liggen, dus zal eraan moeten wennen), regelmatig het hoofdje draaien zodat ze wat sterker wordt in haar nekje, handdoekrolletje onder haar matras zodat ze iets schever ligt en naar de juiste kant wil draaien). Volgende week weer terug. (En dankzij jullie verhalen hier maakte ik me niet al te nerveus, dus tnx! :* )
  donderdag 5 december 2013 @ 19:12:29 #201
259886 pessie
pi_133953721
Juud je beschrijving _O-
Maar klinkt knap onhandig ja.
Fijn dat ze tips voor je had!
  donderdag 5 december 2013 @ 19:17:29 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133953889
Was het niet een hinderfysio? :+
  donderdag 5 december 2013 @ 19:28:42 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133954353
Juud _O-

Ik heb echt een oliedomme keus gemaakt vanmiddag en ben wegens het weer met de bus naar mn werk gegaan. Gevolg: alsnog zeiknat geregend, te laat op mijn werk, en nu 20 minuten op de bus moeten wachten dus verkleumd en hartstikke laat thuis :X ;(
pi_133954365
Hinderfysio _O- Die houden we erin, hahaha
pi_133954408
Oh lekker LB. Maar misschien kom je nog wel een verdwaalde sint of piet tegen onderweg, spannuuunnddd ;)

En welkom Elmo met je kleine snellerd met haar tandje!

Sicarius, je woont in het buitenland he? Waar woon je? *nieuwsgierig*
pi_133954502
De osteopaat heeft bij ons ook zo'n geweldig maar enorm onhandig pand :')
De voordeur kan je wel in maar dan sta je al meteen vast want je moet dan 5 treetjes op :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133954701
Een voordeel, dan sta je in elk geval droog.. :')
  donderdag 5 december 2013 @ 20:13:59 #208
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133956496
Of een Prenatal met 2.5 verdiepingen en geen lift :')

Wel irritant zeg, kinderfysiotherapeut en zo slecht bereikbaar wb pand :X

Elmo wat snel! Hoe gaat het verder met jullie? Zie je nooit hier ;(
  donderdag 5 december 2013 @ 20:53:31 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133958051
M'n wurm had vandaag voor het eerst een jurkje in 74 aan. En het past. Wtf.
pi_133959743
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:33 schreef Cwen het volgende:
Rossi en sac eanO+

Sic, wat een heerlijk mannetje!

Bloem en GotC, inderdaad! Leuk!

Juud, hoe was het bij de fysio?

Elmo, hoi!

En Sola, alsnog gefeliciteerd uiteraard! *O*
Praat ik teveel over de katten? dat je weet dat dit rossi is :@
pi_133959814
wat een hindernissen zeg juud. die hinderfysio houden we erin
lb lekker opgewarmd weer?
xm ze doet het goed *O* mt 74 al
wat een mooie lijn zeg fieder
pi_133959951
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:29 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Praat ik teveel over de katten? dat je weet dat dit rossi is :@
Helemaal niet! Ik heb een tijdlang meegelezen in F&F en toen de ellende met Rossi gevolgd. Hij ziet er nu zo goed uit :).

XM, leuk toch? Nieuwe kleertjes *O*

Juud, wat een gedoe :D. Gek hè, aan de andere kant verschonen? Hopelijk snel verbetering!
  donderdag 5 december 2013 @ 21:35:17 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133959998
Er past ook nog heeeel veel in 68 hoor. Maar toch!
pi_133960325
M'n baby past nog een maillotje maat 50. :') en voor de rest draagt ze 68, 74 of 80.
pi_133960388
Mijn baby draagt officieel 62, maar meestal 68 en past zelfs al een jurkje 74 :@
  donderdag 5 december 2013 @ 21:46:44 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133960454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:45 schreef Cwen het volgende:
Mijn baby draagt officieel 62, maar meestal 68 en past zelfs al een jurkje 74 :@
Is ze al gekoppeld aan fieders reusje? ^)
pi_133960469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:45 schreef Cwen het volgende:
Ja maar die maten zijn gewoon allemaal schots en scheef joh :P
  donderdag 5 december 2013 @ 21:49:34 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133960606
Ssssshht!!
pi_133960860
Met L van Fieder... Dan wil ik niet weten wat er zou gebeuren als die ooit een baby zouden krijgen :D

En ja, die maten zijn krom :D. Maar het klinkt wel tof ;)
pi_133961190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:54 schreef Cwen het volgende:
Met L van Fieder... Dan wil ik niet weten wat er zou gebeuren als die ooit een baby zouden krijgen :D

En ja, die maten zijn krom :D. Maar het klinkt wel tof ;)
Jij bent toch niet jouw Ellie aan een ander aan het uithuwelijken hè ;)
pi_133961703
Komt de fysio dan niet aan huis Juud? Hier komen ze voorbaby's gewoon bij je thuis. Ideaal.

Verder niet bijgelezen want druk met Sinterklaas. En nu bekaf dus in bed. Tot morge! :W
pi_133961767
Even een :W naar iedereen.
Bijgelezen, maar niet veel onthouden

Sola van harte met je dreumes
  donderdag 5 december 2013 @ 22:18:49 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133961942
Hier moest ik ook gewoon met baby naar de fysio toe Kyara!
pi_133962165
Riley is heel ondeugend hoorde ik op het KDV vandaag. Een baby heeft een spreidbroekje en dan kruipt ze naar hem toe en trekt ze aan de ijzeren beugels. Of ze pakt snel zijn speelgoed af en kruipt ermee weg (hij is een paar maanden jonger en kan nog niet kruipen)
Of ze kruipt achter een ander meisje aan om snel haar speelgoed af te pikken en weg te kruipen.
Jeutje begint dat nu al :@
  donderdag 5 december 2013 @ 22:23:32 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133962182
Mup net uit haar slaap gehaald voor de laatste fles, janken... Maar wel de fles leeg. Tja. Wat moet je dan... Die laatste fles laten zitten, want ze slaapt of toch geven want ze drinkt m dus wel goed op. Dubio.
  donderdag 5 december 2013 @ 22:24:05 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133962209
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
M'n wurm had vandaag voor het eerst een jurkje in 74 aan. En het past. Wtf.
Whoah :o

Mijnes draagt sinds een tijdje echt voornamelijk 62/68. De rompers in die maat worden te kort, maar verder zit 68 echt als gegoten :Y En een enkel dingetje nog in 62. Jurkjes bijvoorbeeld.

Ohja, en dr geboortejurkje als trui natuurlijk :') O+
pi_133962219
Hoeveel flessen geef je nu XM?
pi_133962294
Ja ze zei wel zoiets over dat ze net van een huisbezoek kwam, maar het is hier 5min lopen vandaan dus het maakt me eigenlijk niet uit. Hoewel, dat was voordat ik deze hindernisbaan had afgelegd, nu denk ik er misschien wat anders over;).
  donderdag 5 december 2013 @ 22:25:42 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133962296
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:23 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is heel ondeugend hoorde ik op het KDV vandaag. Een baby heeft een spreidbroekje en dan kruipt ze naar hem toe en trekt ze aan de ijzeren beugels. Of ze pakt snel zijn speelgoed af en kruipt ermee weg (hij is een paar maanden jonger en kan nog niet kruipen)
Of ze kruipt achter een ander meisje aan om snel haar speelgoed af te pikken en weg te kruipen.
Jeutje begint dat nu al :@
:D
  donderdag 5 december 2013 @ 22:26:12 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133962319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:24 schreef Omentielvo het volgende:
Hoeveel flessen geef je nu XM?
5. Vandaag 2x bv en 3x kv.
pi_133962344
Haha Riley, stouterd!
  donderdag 5 december 2013 @ 22:27:21 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133962373
Van wie heeft ze dat geleerd omen? :P
  donderdag 5 december 2013 @ 22:28:05 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133962409
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mup net uit haar slaap gehaald voor de laatste fles, janken... Maar wel de fles leeg. Tja. Wat moet je dan... Die laatste fles laten zitten, want ze slaapt of toch geven want ze drinkt m dus wel goed op. Dubio.
Ik zou haar niet meer wakker maken XM :) Ze slaapt blijkbaar lekker 's avonds, en kan overdag ook genoeg drinken. En ze groeit zo lekker (maatje 74 wtf :D ) dat ze het echt kan hebben.

Wie weet verrast ze je wel met een nachtvoeding ;) (ik was stiekem apetrots toen E dat ineens ging doen rond 6 maanden :') )
  donderdag 5 december 2013 @ 22:30:01 #234
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133962488
Toevallig dit jurkje hoor. Rompers nog 62/68. We gaan morgen maar eens experimenteren met geen laatste voeding. Maar alleen als ze haar flessen netjes drinkt. Als er dan een nachtvoeding komt, dan liever even in een nacht naar het weekend toe :@.
pi_133962572
Oh @wakker maken voor fles: dat heb ik ook een tijdje gedaan, dan kreeg ze om 2300 de laatste fles die ze dan slapend leegdronk, volgens mij gewoon op reflex. Maar mooi nietdat ze daarna lekker doorsliep, ze werd gewoon na 3/4 uur weer wakker voor de volgende fles. Sinds ze haar laatste fles om 1930/2000 drinkt en dan gaat slapen, slaapt ze stukken beter..meestal een uur of 7 achter elkaar. Mijn redenatie is dat ze met wakkermaken om te drinken niet uit haar dagritme (om de 3 of 4 uur drinken) kwam. Maar Noor is sowieso wel een beetje een slaapkopje toch XM? Heb je al eens geprobeerd zonder wakkermaken of trek je dat nog niet echt?
  donderdag 5 december 2013 @ 22:34:55 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133962688
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toevallig dit jurkje hoor. Rompers nog 62/68. We gaan morgen maar eens experimenteren met geen laatste voeding. Maar alleen als ze haar flessen netjes drinkt. Als er dan een nachtvoeding komt, dan liever even in een nacht naar het weekend toe :@.
Ja ik probeer ook in het weekend nieuwe dingen uit hoor ;)

Maar niet gelijk terugkrabbelen nou! ~O> Je kunt niet ontkennen dat Noor het hartstikke goed doet! Perfect op de curve, perfecter kan bijna niet!
pi_133962696
Slim om dat in het weekend te proberen XM.
Ik heb Riley nooit wakker gemaakt voor een voeding. Wel een keer geprobeerd, maar het maakte geen verschil. En ik kon er zelf beter om zelf vroeg naar bed te gaan en dan rond 1 of 2 wakker te worden van haar, dan wachten tot de late voeding en dan weer rond 2 of 3 wakker te worden.
pi_133962735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja ik probeer ook in het weekend nieuwe dingen uit hoor ;)

Maar niet gelijk terugkrabbelen nou! ~O> Je kunt niet ontkennen dat Noor het hartstikke goed doet! Perfect op de curve, perfecter kan bijna niet!
+1 trouwens. Ze groeit echt heel goed. :*
  donderdag 5 december 2013 @ 22:36:21 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133962759
Neuh, Noor gaat nu zo door tot 06:00 als we haar wekken voor de ochtend. Misschien paar keer even een speen terug doen, maar voedingen 's nachts hebben we al maanden niet meer :@. Overdag slaapt ze nu denk ik een uur of 3-4, maar dat wisselt heel erg. Meestal rond het middaguur even en 's middags een wat langer slaapje. Vind ik ook weer lastig, want wanneer moet ik dan die bijvoeding geven? Voor de fles wil ik niet, want dan drinkt ze die niet meer goed, na de fles is zinloos en tussen twee voedingen gaat dus weer ten koste van slaap.

8)7
pi_133962849
XM met de leeftijd van jouw meisje is het niet erg als bijvoeding een keer (of meerdere keren) niet lukt hoor. Ze is toch net 6 maanden nu?
Je gaat vanzelf merken dat ze wat meer bijvoeding nodig hebben. En dan vind je heus een momentje om dat te geven :*
  donderdag 5 december 2013 @ 23:10:11 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133964540
Even tussendoor: is er nog iemand die schattige babyschoentjes mee wil bestellen? Ik heb voor mijzelf en wat vriendinnen een bestelling klaarstaan, maar hoe meer mensen hoe lager de verzendkosten uiteraard :9 En ze passen door de brievenbus!
  donderdag 5 december 2013 @ 23:16:40 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133964937
Ik zit mobiel maar ik krijg je linkje niet geopend. ..
  donderdag 5 december 2013 @ 23:17:54 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133965032
Als je carozoo soft sole googlet krijg je het ook!
  donderdag 5 december 2013 @ 23:27:29 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133965526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:17 schreef LadyBlack het volgende:
Als je carozoo soft sole googlet krijg je het ook!
Ooooh O+

Maar ik heb geen ebay. Snap daar geen bal van en dat is misschien maar goed ook :').
  donderdag 5 december 2013 @ 23:32:39 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133965815
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ooooh O+

Maar ik heb geen ebay. Snap daar geen bal van en dat is misschien maar goed ook :').
Nee maar ik dus wel en ik ga een bestelling plaatsen! Als je doorgeeft welke je zou willen mik ik die ook in mn mandje en stuur ik ze door naar jou. :)
  donderdag 5 december 2013 @ 23:35:13 #246
381212 Gulara
From the future
pi_133965947
Misschien wel LB ik heb alleen een grootpootje, dus even kijken of ze ook groter hebben dan 6-12.
  donderdag 5 december 2013 @ 23:38:16 #247
381212 Gulara
From the future
pi_133966113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:32 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee maar ik dus wel en ik ga een bestelling plaatsen! Als je doorgeeft welke je zou willen mik ik die ook in mn mandje en stuur ik ze door naar jou. :)
Ik kan niet vinden wat de lengte in cm(inches) is?
  donderdag 5 december 2013 @ 23:42:48 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133966400
Ik kan dit vinden over de grotere maat (12-18 months):
quote:
Size: 12-18 months. Sole length: 14cm (5.5inches), foot length up to 13.3cm (5.25 inches).
  donderdag 5 december 2013 @ 23:53:19 #249
381212 Gulara
From the future
pi_133966931
Ik ga zo even z'n voet op eten. Volgens mij zit ie daar nu al aan!
  donderdag 5 december 2013 @ 23:54:17 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133966979
18-24 bestaat ook nog :D
  donderdag 5 december 2013 @ 23:54:20 #251
381212 Gulara
From the future
pi_133966985
Correctie.

Mededeling aan bureau jeugdzorg. Ik het voetje van mijn kind opMeten niet op Eten! :P
  donderdag 5 december 2013 @ 23:56:21 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133967087
_O-
  vrijdag 6 december 2013 @ 00:56:23 #253
381212 Gulara
From the future
pi_133968833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef LadyBlack het volgende:
_O-
Ik ga straks even met vriend opmeten. Want het is nogal een gedoe. Maar ik wil in principe wel meebestellen. Misschien zelfs twee maten als dat kan?
  vrijdag 6 december 2013 @ 03:55:45 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133970621
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:53 schreef Gulara het volgende:
Ik ga zo even z'n voet op eten. Volgens mij zit ie daar nu al aan!
:D :')

LB ik ga straks ook ff (m)eten!
pi_133970926
Goedemorgen! Wat een fijne ochtend zo O+ Man en kind liggen nog lekker te tukken en ik ben al gedouched en aangekleed en ga zo de deur uit. Heerlijk zo'n papadag waarop mama gewoon op tijd, zonder ondergekotst te worden of met onverwachte poepluiers of weet ik wat voor babyvertraging de deur uit kan *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_133970959
-O- prut avond en nacht gehad. Wakkere ean al om 05:30 en nu sac ook. Dit wordt een lange dag.

Riley jij stouterd zeg,
pi_133971285
Gulara die de voetjes van Pi wil opeten _O-

Spirit werkse. En zo'n papadag klinkt O+

Ferrari :* voor de nacht

Hier een fijne nacht. Riley werd pas 7.45 wakker. Ik was zelf wel even vroeg wakker. Maar ben ook weer weggedoezeld
pi_133971561
Haha Omen die Riley :D
Hier een prutnacht, zou het van de storm komen?

En waarom wil niemand met L trouwen? :'( Hij is heel leuk hoor O+
  vrijdag 6 december 2013 @ 08:49:11 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133971580
LadyBlack ik wil misschien ook wel meebestellen. Maar moet dus ook even voetjes meten.

Hier ook compleet volgens verwachting een prutavond (M pas om 23.00 uur naar bed uiteindelijk) en nacht (dames om de 1,5 a 2 uur). Het was ook drukke pakjesavond natuurlijk dus niet zo vreemd. Als zij gaan slapen, duik ik ook nog even mijn bedje in.
pi_133971641
Ik heb gedroomd dat hier een poll stond over of we voor een tweede moest gaan en ik moest me aan de uitslag houden. ;(

Ik kom hier teveel.
pi_133971647
voor alle rot nachten/ochtenden :*

LB ik wil wel mee bestellen! de purple en pink booties O+ O+ ( kan ze die met kerst aan?)

ondeugende Riley hihi!

Spirit heerlijk dat heb ik op donderdag. Niet hoeven haasten als er toch nog onverwachts wat gebeurd!

verder niks onthouden.
Gister avond sinterklaas gevierd met mn ouders en mn zus. K en haar nichtje zijn enorm verwend.. en er is nu al een speelgoedding wat heul lang in de kast verdwijnt... een trein met minimouse.. en een herrie dat dat ding maakt. Gelukkig moest K heel hard huilen toen die geluid begon te maken :@
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:08:21 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133971817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:54 schreef Olf het volgende:
Ik heb gedroomd dat hier een poll stond over of we voor een tweede moest gaan en ik moest me aan de uitslag houden. ;(

Ik kom hier teveel.
_O-

en wat was de uitkomst?
pi_133971895
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

_O-

en wat was de uitkomst?
Toen werd ik gelukkig wakker :P ik vond het wel veel invloed voor jullie :+
pi_133971957
Oh ik wilde net een poll gaan aanmaken... dan maar niet -O-
pi_133972034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:47 schreef Fieder het volgende:

Ik heb nog een dame in de aanbieding die is ook nog niet zo in trek
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:29:32 #266
381212 Gulara
From the future
pi_133972102
Aah ik zie een match. O+

:* voor de vervelende nachten.
Hier prima nacht. Geen storm en pas vanochtend Sinterklaas ivm een onverwachte zak.

Olf, je moet er nog minstens één. Daar hoeven we geen poll voor aan te maken hoor.
pi_133972157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:47 schreef Fieder het volgende:

Ik trouw al met Sticker, sorry ;(
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:39:32 #268
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133972272
Voor Noor zijn ook nog geen kandidaten ;(.
pi_133972307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor Noor zijn ook nog geen kandidaten ;(.
en ze is zo mooi.
Kijk ik had vannacht een boze kabouter ik snap dat dat afschrikt maar noor is O+
Is ze nu gewend aan de kv?
pi_133972611
Geen paniek!
Je weet wat ze zeggen: lelijk in de luier, mooi in de sluier!

SPOILER: Foto is al weg!

[ Bericht 4% gewijzigd door Suikertante op 06-12-2013 10:47:54 ]
pi_133972677
Net terug van de dokter Bilirubine is van 13 naar 10.7 in 2 dagen. Hij ziet nog een klein beetje gelig, maar hopelijk trekt het snel weg.
Bijna Papa
pi_133973031
Fijjn, Sic!

Sorry Hilz, da's waar ook! Ellie en Senn O+

XM, kijken hoe ze het doet! En anders heeft ze het niet nodig hoor, dat kan écht. Plus, BIJvoeding is idd nog een extra, een ontdekkingstocht. Op welke tijden foet ze nu fles en slapen?

Suiker, lol! _O_

Rompers mt 62/68? Echt? Die draagt ze hier ook :@
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:37:28 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133973184
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Neuh, Noor gaat nu zo door tot 06:00 als we haar wekken voor de ochtend. Misschien paar keer even een speen terug doen, maar voedingen 's nachts hebben we al maanden niet meer :@. Overdag slaapt ze nu denk ik een uur of 3-4, maar dat wisselt heel erg. Meestal rond het middaguur even en 's middags een wat langer slaapje. Vind ik ook weer lastig, want wanneer moet ik dan die bijvoeding geven? Voor de fles wil ik niet, want dan drinkt ze die niet meer goed, na de fles is zinloos en tussen twee voedingen gaat dus weer ten koste van slaap.

8)7
Als je nou die late avondvoeding er in houdt kan je een fles op de dag vervangen door bijvoeding. Hoeft niet in 1x. Deel fles en deel bijvoeding kan ook eerst. Eerst eten en dan aanvullen met fles.
Maar uiteindelijk moet de bijvoeding flessen gaan vervangen.
Daarom ging de avondfles er hier pas veel later af. Op het moment dat ze 's avonds incl toetje (yoghurt) voldoende eten om de nacht door te trekken kan die late fles er dan af.

Dat is in ieder geval zoals wij het deden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:42:26 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133973259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:42 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

en ze is zo mooi.
Kijk ik had vannacht een boze kabouter ik snap dat dat afschrikt maar noor is O+
Is ze nu gewend aan de kv?
Ze krijgt ook nog bv, dus ze is nog niet helemaal over. Vandaag overstap naar 1x kolven... Dus pas morgenochtend weer.

En ze is vandaag is een humeur om op te schieten. Zeuren, dreinen... Pfff dat wordt een lange dag. Ik denk dat ze straks naar boven gaat voor een slaapje.

Lazi, dat kan ook nog idd.. Hm. Vanavond maar eens over hebben met de mister.

En :D suiker!! :')
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:44:35 #275
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133973285
Suiker :D! Geweldige foto! Ook die ene met de soepstengel was briljant!

Gulara omnomnomnom :D

T. is beetje uit z'n doen. Veel huilen, niks is goed en overdag slapen kan alleen op 1 van ons ( *;). Gelukkig is het weer er perfect voor!
pi_133973329
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Als je nou die late avondvoeding er in houdt kan je een fles op de dag vervangen door bijvoeding. Hoeft niet in 1x. Deel fles en deel bijvoeding kan ook eerst. Eerst eten en dan aanvullen met fles.
Maar uiteindelijk moet de bijvoeding flessen gaan vervangen.
Daarom ging de avondfles er hier pas veel later af. Op het moment dat ze 's avonds incl toetje (yoghurt) voldoende eten om de nacht door te trekken kan die late fles er dan af.

Dat is in ieder geval zoals wij het deden.
Zo deden wij het ook ja (maar dan met bv) :Y Dat ze de fles niet meer goed drinken na de vaste voeding is dan niet zo erg, want dat deel wat niet gedronken wordt is dan blijkbaar al gecompenseerd met de voedingswaarde van de vaste voeding.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:49:00 #277
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133973367
Maar dan schiet je netto toch niks op? Als cb zegt dat vier flessen te weinig is voor groei? Mijn probleem met de laatste fles is vooral dat we haar echt uit zo'n diepe slaap moeten halen. Zo sneu!
pi_133973412
Ik snap niet waarom het cb dat tegen jou zegt eigenlijk, hoewel wij er ook niet naar vragen. Hier drinkt hij ook vier flessen, 180/6 maar hij drinkt ze niet leeg. Ik denk dat hij op 600 cc zit per dag. Als N vier flessen krijgt, wat drinkt ze dan?
pi_133973493
Riley, jij kleine ondeugd! Hihi, nu al een portretje Omen!

En al die mama's die hier graag babyvoetjes op(m)eten O+ Suiker, die van jou is gewoon helemaal om op te vreten O+

Die schoentjes zijn trouwens superschattig, maar ik heb pas aan het eind van de maand weer geld, dus helaasch pour moi ;(

Aapieannie, dat is een mooie statement van je kleine meid zelf ^O^

L-E ^) Mijn lief en ik maken nog ruzie over wie van ons er met Nin gaat trouwen :@

:* Voor alle wakkere nachten en kleintjes die uit hun doen zijn.

Lekker knuffelen GotC O+

Late voeding skippen dat kan ik niet eens doen, want pluis wordt hier altijd nog zelf wakker om dan te drinken. We zitten hier nog steeds op 6-7 voedingen per 24 uur :o
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:58:19 #280
244125 laziness
pi_133973561
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar dan schiet je netto toch niks op? Als cb zegt dat vier flessen te weinig is voor groei? Mijn probleem met de laatste fles is vooral dat we haar echt uit zo'n diepe slaap moeten halen. Zo sneu!
Op die leeftijd is het in mijn ogen niet te weinig.
O. kreeg jonger al maar vier flessen. Zeker als je er bijvoeding bij geeft zie ik het probleem niet.
Ze groeit goed, ik snap je cb niet zo eigenlijk.

Werkt een droomvoeding niet? Wij zijn op een gegeven moment de fles gaan geven terwijl hij in zijn bedje bleef liggen. Slapend pakte hij hem ook.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:58:21 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133973562
Hier ook hoor belle, alleen die late voeding daar werd E al heel snel niet meer voor wakker, en slapend dronk ze 3 slokken ofzo. Dus besloten om haar lekker te laten slapen :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:03:14 #282
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133973660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Op die leeftijd is het in mijn ogen niet te weinig.
O. kreeg jonger al maar vier flessen. Zeker als je er bijvoeding bij geeft zie ik het probleem niet.
Ze groeit goed, ik snap je cb niet zo eigenlijk.

Werkt een droomvoeding niet? Wij zijn op een gegeven moment de fles gaan geven terwijl hij in zijn bedje bleef liggen. Slapend pakte hij hem ook.
Ze krijgt er nu nog 5.. Bijvoeding bakt ze echt nog niks van :'). Hmm, dat voeden in bed kunnen we ook nog wel eens proberen, of iig op de slaapkamer. Dat is al minder ruw wekken iig. Dank voor de tips!
pi_133973673
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had ook niet in mijn hoofd dat het cb vier flessen te weinig vindt, sorry. Ik herken het ook niet als te weinig, M kreeg met 6 maanden vier voedingen, met 7 maanden 3,5 ('s middags eerst een boterham en daarna voeden) en met 8 maanden 3. Met 10 maanden verdween de laatste droomvoeding, op zijn verzoek. Daar heb ik het cb nooit over gehoord. Onhandig, tegenstrijdig advies.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:04:20 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133973685
Oh LB, ik wil graag de booties white en de daisy white! :Y pm je je rek.nr ff en de kosten? Super!!
pi_133973704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:58 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ook hoor belle, alleen die late voeding daar werd E al heel snel niet meer voor wakker, en slapend dronk ze 3 slokken ofzo. Dus besloten om haar lekker te laten slapen :)
Ohh gelukkig, ik las inderdaad ook dat bij L0t d'r meisje ook nog hoopjes drinkt, zelfs naast de bijvoeding!

En je hebt gelijk hoor, als Nin dat zou doen, zou ik dat ook doen!
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:06:12 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133973723
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:54 schreef bellelena het volgende:
Late voeding skippen dat kan ik niet eens doen, want pluis wordt hier altijd nog zelf wakker om dan te drinken. We zitten hier nog steeds op 6-7 voedingen per 24 uur
Wij ook hoor, soms nog wel meer.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:08:39 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133973779
Ik vroeg me af.. is er niet misschien behoefte aan een topic over bijvoeding? Er is er 1 voor flesvoeding, 1 voor borstvoeding..

Niet dat het hier niet erbij hoort enzo, maar vroeg me af of het niet handiger is? :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:09:17 #288
244125 laziness
pi_133973801
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:08 schreef GotC het volgende:
Ik vroeg me af.. is er niet misschien behoefte aan een topic over bijvoeding? Er is er 1 voor flesvoeding, 1 voor borstvoeding..

Niet dat het hier niet erbij hoort enzo, maar vroeg me af of het niet handiger is? :)
Die is er wel volgens mij maar niet zo in gebruik.
OUD / Bijvoeding

En ook bijvoeden volgens de Rapley methode.
OUD / Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 9
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:11:32 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133973847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Die is er wel volgens mij maar niet zo in gebruik.
OUD / Bijvoeding

En ook bijvoeden volgens de Rapley methode.
OUD / Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 9
Ah ^O^
Goed om te onthouden!
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:19:22 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133974038
Ik ga zo even wat Sinterklaasfotootjes in het betreffende topic zetten maar ik schrok bij het terugkijken van de foto's hoeveel mijn dametjes op elkaar lijken en hoe ze ook hetzelfde kunnen kijken.

vrijdag 6 december 2013 @ 11:20:05 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133974052
Ok! Dames dan sluit ik de bestelling bij deze, anders wordt t wel een dik pakket en dan ben ik bang dat de douane misschien moeilijk gaat doen :@

Ik stuur Gulara, XM, Kyara, belle en aapie een pm!
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:21:04 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133974073
Ohh wat een moppies zijn het ook! En ze veranderen echt snel nu! Maar ze doen dat wel exact gelijk idd _O-
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:21:36 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133974084
Ga ik ook ff lezen :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:22:48 #295
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133974116
Het zijn echt kloontjes soms Kyara :Y. En ik vind ze zoooo leuk :D.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:25:07 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133974159
En D tijgert en J brabbelt! *O* *O*
pi_133974251
:* voor de prutnachten

Kyara ze lijken echt op elkaar op die foto's O+

Hier de verjaardagsboodschappen gedaan. Riley lag op bed en zus paste op. Alleen wild Riley niet slapen :o
pi_133974334
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:25 schreef Kyara het volgende:
Dan is het hek nu echt van de dam ;) leuk dat ze dingen ook dan van elkaar kunnen leren jeeee!
pi_133974352
Ahh Kyara wat een leukerds!!

Keshet van harte met je dreumes!!! *G*
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:46:08 #300
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133974634
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:25 schreef Kyara het volgende:
*O*

En die foto's! :o