abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133910924
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133911036
Balen zeg XM, zo'n halfbakken advies. Qua flesvoeding weet ik het niet zo goed, maar lijkt me niet gek dat haar maagje en darmen even moeten wennen.

Qua bijvoeding, echt, maak je daar alsjeblieft geen zorgen om. Als ik baby een dag geen vaste voeding zou geven zou ze dat prima vinden. Ze heeft letterlijk weken met groente gekliederd voor er meer dan 5 gram in ging. En ook toen ze brood erbij kreeg, bleef het vooral bij sabbelen op een korst (fijn bij tandjes!). Ze is nog steeds geen grote eter en ze is alsnog redelijk chubby :P
  woensdag 4 december 2013 @ 15:54:57 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133911212
Maar hoevaak drinkt jouw meisje nog bij je Olf? Dat vind ik het lastige van kv, er zit een max aan. Nu is Noor met bv nooit over de liter gegaan op een dag, maar ik vind bv toch fijner. Het is dat ik die kolf beu ben, maar anders had ik het wel geweten.

Hoe lang laten jullie je baby slapen overdag? Slapen is hier ook zo'n volstrekte willekeur overdag. Soms een half uur, soms wel twee uur.. Ze ligt nu ruim anderhalf uur te pitten en ik vraag me af of ik na twee uur haar niet zou moeten wekken ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133911374
Terug van de crematie. Mooie en emotionele dienst. Zijn zevenjarige kleinzoon heeft een eigen gemaakt liedje voorgedragen. Zo ontroerend :'(

Riley heeft ook een armbandje. :o

Op brood krijgt ze busseworst, kipfilet, kindersmeerkaas of kinderleverworst

En verder weet ik het even niet meer
pi_133911497
:* Omen
pi_133911541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar hoevaak drinkt jouw meisje nog bij je Olf? Dat vind ik het lastige van kv, er zit een max aan. Nu is Noor met bv nooit over de liter gegaan op een dag, maar ik vind bv toch fijner. Het is dat ik die kolf beu ben, maar anders had ik het wel geweten.

Hoe lang laten jullie je baby slapen overdag? Slapen is hier ook zo'n volstrekte willekeur overdag. Soms een half uur, soms wel twee uur.. Ze ligt nu ruim anderhalf uur te pitten en ik vraag me af of ik na twee uur haar niet zou moeten wekken ofzo.
4 keer als ik werk, 5 keer als ik vrij ben. Weet niet zo goed hoe je het met flesvoeding moet doen, maar ik zou denk ik kijken hoe ze het doet op 4 flessen, wel twee keer per dag bijvoeding aanbieden zonder druk er op te leggen en misschien dan met twee weekjes even op de weegschaal staan (al doe ik dat laatste niet, ik voel of er nog genoeg rondingen zijn ;)) dan kan je altijd weer aanpassen.

Slapen is hier eigenlijk zelden langer dan een uur, maar mocht ze langer slapen zet ik na twee uur de deur open en licht aan.
pi_133911565
Oh en bij oorbellen bij babies denk ik aan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133911613
Ik denk bij oorbellen bij een baby aan die photogeshopte foto van Coco :o
pi_133911745
Dat wat Olf zegt, wij zijn hier dus in de fase van kliederen met groenten :D

Omen, wat klinkt dat bijzonder, een eigen lied van z'n kleinzoontje O+ Mooi dat ie zo op zijn eigen manier afscheid heeft kunnen nemen. Zou je oom vast ook heel mooi gevonden hebben!
pi_133912022
Baby's met oorbellen. Hoe groter hoe beter O+

woensdag 4 december 2013 @ 16:18:49 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912028
XM, hier was het cb heel duidelijk: vast voedsel is nu echt nog BIJvoeding (ook als je kv geeft), dus vooral geen strijd van maken en baby laten eten wat ze zelf wil.

En dat gaat hier elke dag een beetje vooruit, zo grappig om te zien! Waar een soepstengel vorige week nog voornamelijk op de grond terecht kwam, heeft mn meiske zonet gezellig een soepstengel zitten wegsabbelen op mijn schoot in het café van de Hema. Ik zat daar helemaal trots te wezen O+
  woensdag 4 december 2013 @ 16:19:19 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912048
Jaaaaa dat was een leuke foto _O-
pi_133912119
XM, eens met mijn voorgangers. Het heet niet voor niets BIJvoeding.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:21:35 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912143
Oh, en de vlag mag uit voor Rosalie! *O* De movicolon werkt dus?

Wat zul jij blij zijn dat je aan hebt gedrongen he danic? _O_
pi_133912189
Ook nog *O* voor de Rosalie dus.

(ik ben niet lekker bijgelezen, niet te merken toch :') )
pi_133912217
Oh ja. Die foto's van Kyara vond ik ook O+

Danic wat fijn dat het poepen nu beter lijkt te gaan
  woensdag 4 december 2013 @ 16:28:01 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912382
Weet iemand overigens de reden dat Kleintjes kiwi en citrusvruchten pas bij een jaar aanraadt?

E heeft namelijk op het dagverblijf al kiwi en mandarijn gehad. Geen last gehad, dus het lijkt me dan niet veel kwaad kunnen?
  woensdag 4 december 2013 @ 16:30:20 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133912476
Mja deze cb-dame is nogal fanatiek als het op bijvoeding aankomt. Twee keer per dag aanbieden lukt miet op kdv-dagen. Op andere dagen moet het wel lukken. We blijven uiteraard proberen! Ik word alleen beetje nerveus van zo'n opmerking dat vier flessen niet genoeg is alleen.

Ze is nu boos. Want ze ligt op haar buik en kan ergens nét niet bij. :') Noor airways hier nu :+.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 4 december 2013 @ 16:30:24 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912477
Slapen is hier elke dag anders XM. Laatst op het dagverblijf had ze 3 uur geslapen! Heerlijk toch? Ze zal het wel nodig hebben gehad. En als ze kort slaapt is ook goed. Tenzij ze dan chagrijnig is, dan probeer ik dr nog een keer in slaap te krijgen ;)
  woensdag 4 december 2013 @ 16:30:54 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133912495
Omen, fijn van de mooie dienst!

En yay voor Rosalie!!
  woensdag 4 december 2013 @ 16:32:09 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133912542
Krijgt ze op het kdv dan niks XM?

E krijgt daar fruit in de ochtend en 's avonds van ons groente / een potje. Vandaag ben ik vrij en dan geef ik haar ook 's ochtends fruit.
pi_133912591
Hee wacht, ik heb het nieuws van Rosalie geloof ik gemist! Is die Movi…?? nu helemaal datgene wat zorgt voor een betere stoelgang? Wat een opluchting Danic, voor jou maar ook zeker voor Rosalie! Merk je ook iets aan haar, dat ze blijer is? Het was sowieso wel een blijerd toch?
  woensdag 4 december 2013 @ 16:34:33 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133912642
Ja, fruithap tussen de middag.

Wanneer geven jullie de bijvoeding? Voor/na een normale voeding of tussendoor?

Wij doen tussendoor en dan lukt op kdv dagen 2x aanbieden niet. Halen haar op rond 17u, dan om 18u een fles en dan gaat ze rond 19 naar bed. En ik ga haar dan niet om 20u nog eens eruit halen voor bijvoeding...
pi_133912719
Yay! Wat fijn dat het goed gaat met Rosalie! En zo snel al die verbetering met die movicolon *O*

Fijn van de mooie dienst, Omen. Kinderen die iets voordragen op zo'n dienst maakt het vaak extra ontroerend... :*

Apart XM, dat dat op het kdv niet lukt. Hier lukt het daar juist beter omdat ze een veel strakker ritme hebben over de dag dan wij thuis. Fruit in de ochtend, met een flesje bv als toetje, groente rond lunchtijd en in de middag weer een fles bv. En dan dus bv voor ze weggaat als ontbijt, en als avondeten rond 18:00. En daarna gaat ze alweer slapen. Ook vier 'flessen' dus.
En Femke is een echt slaapkopje... die slaapt 2 uur tijdens d'r middagdutje, minimaal, meestal wel 3...
pi_133912780
XM, slapen is hier overdag ook een vreemde aangelegenheid... Meestal slaapt ze een half uur of uur, maar soms ook gewoon 2 of 3 uur achter elkaar. Het is allemaal normaal, en ik denk altijd maar dat ze wel slaapt als ze het nodig heeft. Vind het soms wel wat griezelig, maar ze kan het allemaal prima hebben eigenlijk :D.

Omdn, gecondoleerd. Fijn dat het zo'n mooie dienst was.
Home is where the O+ is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')