Niets is wat het lijkt, maar wie weet heb je wel gelijk. Ik ken haar helemaal niet natuurlijk!quote:Op woensdag 4 december 2013 15:19 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ze zou wel drie of vier keer per week kunnen werken, denk ik. Maar dat is maar mijn conclusie van wat ik van haar zie. Misschien heb ik het ook gewoon mis. Ze is wel zo'n type die opschept dat ze gratis geld krijgt, maar ik heb dat eerder gehoord van uitkeringstrekkers en ik heb het idee dat die mensen dat zeggen als een soort afweermechanisme. Een beetje laten zien dat ze geen medelijden nodig hebben door extra stoer te doen, weet je wel?
Ik denk dat ik minder respect voor haar heb vanwege haar visie en persoonlijkheid, niet zozeer omdat ze een uitkering heeft en niet wil werken.
Er zal sprake van beide zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Beetje het kip/ei verhaal. Werd iemand werkloos vanwege psychische problemen of kwamen de psychische problemen door het werkloos zijn?
Rutte van bloed en zo beschuldigden vind ik ook een beetje overtrokken, en daar win je geen zieltjes mee.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nuance vind ik dus dan de andere kant ook gewenst. Net alsof dit kabinet plezier haalt uit de bezuinigingen en ervan houdt om mensen de uitkering in te trappen ofzo. Of dat Rutte het liefst al het geld bij de meest arme mensen vandaan haalt en de rijkeren spaart. Dat vind ik ook een vrij kortzichtige tendens.
Ze willen beter met minder budget bereiken, en de gemeentes mogen dat deels uitvoeren onder mom van lokale oplossingen voor lokale problemen.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:31 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Rutte van bloed en zo beschuldigden vind ik ook een beetje overtrokken, en daar win je geen zieltjes mee.
Wel is het zo dat dit kabinet met regels komt die gehandicapten en zwakkeren actief (!) tegenwerken om een plek te veroveren op de arbeidsmarkt.
Zie POL / Door participatiewet kunen sommigen een baan wel op de buik schrijven
Rutte zal het heus niet leuk vinden om de armere de goot in te trappen, maar toch vraag ik me af waarom zijn kabinet met regels komt die dat effect wel bewerkstelligen?
Dat eerste hoef je mij niet te vertellen, daarom noemde ik expliciet die factorquote:Op woensdag 4 december 2013 15:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Borderliners, (manisch) depressieven, schizofrenen etc. hebben allemaal een grotere kans op zelfmoord en zullen ook vaker arbeidsongeschikt zijn dan mensen zonder stoornissen. Dat beinvloedt de data nogal lijkt me. Er zijn nogal wat depressieve mensen in ons land. Jammer alleen dat ik geen idee heb hoeveel van die mensen een uitkering ontvangen, maar het zal vast een groot percentage zijn.
Dat niet werken de kans op zelfmoord an sich vergroot lijkt me daarom voorbarig, of in ieder geval minder invloedrijk dan wordt gesuggereerd. Ik kan me wel voorstellen dat het somber maakt om jezelf niet te kunnen ontplooiien op de arbeidsmarkt en minder geld te besteden hebben, maar suicidaal gaat wel een stuk verder.
Ik heb voor de gemeente wel een lokale oplossing voor een lokale ochtendjeuk.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:33 schreef waht het volgende:
[..]
Ze willen beter met minder budget bereiken, en de gemeentes mogen dat deels uitvoeren onder mom van lokale oplossingen voor lokale problemen.
Maar nu bereiken ze het tegenovergestelde, en het gekke is, dat dat helemaal niet hoeft. Met een paar simpele aanpassingen aan de wet zou de groep die nu kansloos is dat helemaal niet hoeven zijn...quote:Op woensdag 4 december 2013 15:33 schreef waht het volgende:
[..]
Ze willen beter met minder budget bereiken, en de gemeentes mogen dat deels uitvoeren onder mom van lokale oplossingen voor lokale problemen.
Ja, dat zoiezo. Als iemand ervoor kiest om niet te werken omdat hij of zij gelukkiger is als hij of zij geen verantwoordelijkheden hoef te dragen heb ik daar respect voor, ook al zou ik er zelf niet voor kiezen.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:28 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Niets is wat het lijkt, maar wie weet heb je wel gelijk. Ik ken haar helemaal niet natuurlijk!
Blij dat je iig met me eens bent (schat ik in althans) dat dit kwesties zijn waarin een gedegen oordeel niet makkelijk te geven is
Als ze vrouw, kinderen en vrienden verliezen omdat ze werkloos worden dan leven ze wel in een kutte omgeving.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:29 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Er zal sprake van beide zijn.
Maar ik denk dat er mensen zijn die hun hele leven emotioneel en mentaal stabiel zijn geweest, maar dat ze dan werkloos worden en dat alles dat daarbij komt kijken hen zeker hopeloos genoeg kan laten voelen om zelfmoord te plegen. Huis verliezen, vrouw en kinderen kwijt, vrienden kwijt, geen respect en waardering krijgen van je omgeving, dat soort dingen.
Gebeurt wel vaker hoor. Economische factoren speelt een grote rol in dit soort dingen. Misschien niet de eerste zes maanden, maar als iemand vijf jaar lang niet lukt om een baan te vinden of te werken is de kans redelijk groot dat de contact tussen je meeste vrienden verwateren en je vrouw toch besluit dat ze niet meer gelukkig is met jou.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ze vrouw, kinderen en vrienden verliezen omdat ze werkloos worden dan leven ze wel in een kutte omgeving.
Kan me niet voorstellen dat je dan goede vrienden of een goed huwelijk hebt.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:42 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker hoor. Economische factoren speelt een grote rol in dit soort dingen. Misschien niet de eerste zes maanden, maar als iemand vijf jaar lang niet lukt om een baan te vinden of te werken is de kans redelijk groot dat de contact tussen je meeste vrienden verwateren en je vrouw toch besluit dat ze niet meer gelukkig is met jou.
Nee, maar dan kom je er pas op dat moment achter.. Zoveel mensen die na een gevalletje ellende wat vrienden van hun lijst kunnen weg strepen.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je dan goede vrienden of een goed huwelijk hebt.
En toch is wat KingKloon beschrijft iets dat heel vaak in de praktijk gebeurt.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:54 schreef bijdehand het volgende:
Daar moet je dus voor waken! Probeer projectjes te bedenken waar je mee bezig kan blijven. Een hobby, bloggen of zo iets.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Bedenk ook dat je als 'die langdurig zieke werkloze' voor veel mensen zogenaamd niet meer 'interessant' bent. Het slachtoffer in dergelijke situaties denkt er overigens zelf vaak ook zo over, heeft immers geen flitsende verhalen meer om te vertellen, maakt 'niets' meer mee, enzovoorts. Uiteindelijk resteert een sociaal isolement.
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
^Dit dus.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee, maar dan kom je er pas op dat moment achter.. Zoveel mensen die na een gevalletje ellende wat vrienden van hun lijst kunnen weg strepen.
Maar je zou ook kunnen zeggen dat dat een goed selectiemomentje is. Alleen zo sneu al je al een heel leven rond die mensen hebt opgebouwd.
Volgens mij meer regel dan uitzondering.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Nee, maar dan kom je er pas op dat moment achter.. Zoveel mensen die na een gevalletje ellende wat vrienden van hun lijst kunnen weg strepen.
quote:Maar je zou ook kunnen zeggen dat dat een goed selectiemomentje is. Alleen zo sneu al je al een heel leven rond die mensen hebt opgebouwd.
Uiteraard, maar als de desbetreffende persoon uiteindelijk depressief wordt, dan kan dat verdomde moeilijk zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Daar moet je dus voor waken! Probeer projectjes te bedenken waar je mee bezig kan blijven. Een hobby, bloggen of zo iets.
Door die hobby's moet je dat juist voorkomen. Ik word binnen een week depressief van (gedwongen) niets doen. Dus heb ik al een paar dingen bedacht voor geval van nood.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als de desbetreffende persoon uiteindelijk depressief wordt, dan kan dat verdomde moeilijk zijn.
Ik kwam daar pas op dat moment achter. Ik heb ook meegemaakt dat wat ik dacht goede vrienden waren mij in de steek hebben gelaten en wat toen mijn vriendin was mij liet vallen, je leert vrij snel dat je nieuwe vrienden moet maken, nieuwe hobbies moet zoeken en zo snel mogelijk je leven moet oppakken wil je niet ten onder komen aan een zware depressie. Zelf had ik een psychose meegemaakt.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:07 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Door die hobby's moet je dat juist voorkomen. Ik word binnen een week depressief van (gedwongen) niets doen. Dus heb ik al een paar dingen bedacht voor geval van nood.
Inderdaad, maar dat is wel lastig hoor als je in een dergelijke situatie terecht komt. En het klopt inderdaad ook dat veel mensen je links laten liggen zodra je niet meer mee kunt, werd zelf als tiener van het ene op andere moment dusdanig chronisch ziek dat ik amper meer het huis uit kon en het aantal mensen dat dan nog enige interesse toont in je is echt op een één hand te tellen, en dan reken in m'n partner en familie nog mee ook.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Daar moet je dus voor waken! Probeer projectjes te bedenken waar je mee bezig kan blijven. Een hobby, bloggen of zo iets.
Topic had ik inderdaad gelezen en dit is inderdaad gewoon simpelweg een domme maatregel.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:31 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Rutte van bloed en zo beschuldigden vind ik ook een beetje overtrokken, en daar win je geen zieltjes mee.
Wel is het zo dat dit kabinet met regels komt die gehandicapten en zwakkeren actief (!) tegenwerken om een plek te veroveren op de arbeidsmarkt.
Zie POL / Door participatiewet kunen sommigen een baan wel op de buik schrijven
Rutte zal het heus niet leuk vinden om de armere de goot in te trappen, maar toch vraag ik me af waarom zijn kabinet met regels komt die dat effect wel bewerkstelligen?
Ditquote:Op woensdag 4 december 2013 16:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als de desbetreffende persoon uiteindelijk depressief wordt, dan kan dat verdomde moeilijk zijn.
Ja, dit bedoelde ik dus. Herkenbaar.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:21 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat is wel lastig hoor als je in een dergelijke situatie terecht komt. En het klopt inderdaad ook dat veel mensen je links laten liggen zodra je niet meer mee kunt, werd zelf als tiener van het ene op andere moment dusdanig chronisch ziek dat ik amper meer het huis uit kon en het aantal mensen dat dan nog enige interesse toont in je is echt op een één hand te tellen, en dan reken in m'n partner en familie nog mee ook.![]()
Wij hebben bij onze instelling nu een Wajong'er (autisme) als vrijwilliger werkzaam. In het begin durfde hij amper de telefoon op te nemen, maar nu... je ziet 'm gewoon opbloeien, geweldig!quote:Maar je moet inderdaad bezig blijven, je mengen onder de mensen, dingen doen die je inspiratie geven en waar je genoegdoening uit haalt. Of dat nou een hobby is, series kijken, buiten een rondje lopen met de hond of vrijwilligerswerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |