Het heeft hier echt wel een paar uur serieus gestormd... maar nu lijkt het wel windkracht 3 opeens..quote:Op donderdag 5 december 2013 15:41 schreef Interv het volgende:
Ik vind het zwaar apart dat er heel veel treinen zijn uitgevallen. Trein die ik moest hebben ook terwijl het alleen maar een beetje regent. Volgens mij valt die hele 'storm' wel mee.
Waar dan? Ik zie hier geen omgewaaide bomen en dat soort drama's.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:44 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het heeft hier echt wel een paar uur serieus gestormd... maar nu lijkt het wel windkracht 3 opeens..
Nee die zijn allemaal al omgewaaid bij de vorige storm en er zit nu haast geen blad meer in... Er zijn wel hier en daar wegen afgesloten door verwaaide vrachtwagens en een enkele omgewaaide boom..quote:Op donderdag 5 december 2013 15:47 schreef Interv het volgende:
[..]
Waar dan? Ik zie hier geen omgewaaide bomen en dat soort drama's.
Ik zou het fijn vinden als men praktisch beslist, in die zin dat men zich realiseert dat een stad als Amsterdam weliswaar in Noord-Holland ligt (met code rood), maar in een totale andere situatie dan bijvoorbeeld Den Helder. Amsterdam grenst zelfs met de gemeentegrens aan de provincie Utrecht, waar slechts code geel geldt.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:38 schreef -0- het volgende:
[..]
In principe zou je altijd een theoretische beslissing moeten nemen. Je wilt immers niet pas het verkeer stilleggen als er al bomen op de rails liggen en treinen gestrand zijn. Het koufront heeft de potentie om zeer heftig te worden en veel overlast te geven waarbij bomen op het spoor een zeer reeele mogelijkheid zijn.
Maar zekereid dat dit gebeurt is er natuurlijk nooit. Overigens is er in Stavoren een windstoot gemeten van 137 km/h dus dat geeft wel aan dat er in potentie grote schade mogelijk is op het spoor.
Dat het KNMI pas vandaag opschaalt naar code rood is logisch, een weeralarm mag max. 12 uur vantevoren uitgegeven worden. Daarvoor is het hoogstens code oranje.
Waar woon je ergens?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee die zijn allemaal al omgewaaid bij de vorige storm en er zit nu haast geen blad meer in... Er zijn wel hier en daar wegen afgesloten door verwaaide vrachtwagens en een enkele omgewaaide boom..
Prov. Groningenquote:
Volgens Buienradar nu nog maar windkracht 5 in Groningen. Ik hoop niet de stilte voor de storm.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:54 schreef Scjvb het volgende:
Oók in Haarlem waait het best hard, verder zijn voorzorgsmaatregelen uiteraard op zijn plaats met een dikke windkracht 9. Desalniettemin is het wederom overdreven gewichtig gedoe over een stevige maar niet uitzonderlijk zware storm. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar wordt eigenlijk de eindbeslissing genomen, bij ProRail of bij NS?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:51 schreef Lkw het volgende:
Ik heb sterk het gevoel dat de NS (ProRail) zich er in dit geval erg gemakkelijk van afmaakt en zich te snel beroept op overmacht. Maar goed, wellicht zit ik ernaast.
ProRail adviseert slechts. Het besluit wordt door de vervoerder genomen.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar wordt eigenlijk de eindbeslissing genomen, bij ProRail of bij NS?
OK. Maar toch zit er nogal een verschil tussen de 2; de NS is namelijk duidelijk beter af als ze het hele zooitje stilleggen, aangezien ze dan én geen GTBV hoeven te betalen (opgeheven treinen ivm calamiteit zijn immers niet te laat) én geen schade aan treinen hoeven te gaan repareren.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
ProRail adviseert slechts. Het besluit wordt door de vervoerder genomen.
Ik vind NS stiekem echt fantastisch (buiten vertragingen om), maar dit slaat echt nergens op. Er is geeneens een storm. Er wordt het zekere voor het onzekere genomen, snap ik, maar er is echt geen storm. Niet hier, en hier is alles ook platgelegd.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK. Maar toch zit er nogal een verschil tussen de 2; de NS is namelijk duidelijk beter af als ze het hele zooitje stilleggen, aangezien ze dan én geen GTBV hoeven te betalen (opgeheven treinen ivm calamiteit zijn immers niet te laat) én geen schade aan treinen hoeven te gaan repareren.
De reparatieploeg van ProRail moet toch wel aan de bak als er een boom door de bovenleiding waait, of er nu een trein reed of niet.
De treindienstleiders kunnen naar huis om Sinterklaas te vierenquote:Op donderdag 5 december 2013 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK. Maar toch zit er nogal een verschil tussen de 2; de NS is namelijk duidelijk beter af als ze het hele zooitje stilleggen, aangezien ze dan én geen GTBV hoeven te betalen (opgeheven treinen ivm calamiteit zijn immers niet te laat) én geen schade aan treinen hoeven te gaan repareren.
De reparatieploeg van ProRail moet toch wel aan de bak als er een boom door de bovenleiding waait, of er nu een trein reed of niet.
Vergeet niet dat het koufront over het hele land trekt en in die gebieden ook flink kan uithalen, je ziet nu al dat flevoland richting de 110 km/h gaat.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:51 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik zou het fijn vinden als men praktisch beslist, in die zin dat men zich realiseert dat een stad als Amsterdam weliswaar in Noord-Holland ligt (met code rood), maar in een totale andere situatie dan bijvoorbeeld Den Helder. Amsterdam grenst zelfs met de gemeentegrens aan de provincie Utrecht, waar slechts code geel geldt.
Ik weet dat ik makkelijk praten heb vanuit mijn warme huiskamer (alhoewel ik net nog door de stad gefietst heb, en om half 2 met de trein vanuit H'sum aankwam op A'dam CS) maar je maakt mij niet wijs dat er geen treinen zouden kunnen rijden tussen bijvoorbeeld Amsterdam en Utrecht. Of vanuit Amsterdam hoppa even het tunneltje door naar Zaandam.
Ik heb sterk het gevoel dat de NS (ProRail) zich er in dit geval erg gemakkelijk van afmaakt en zich te snel beroept op overmacht. Maar goed, wellicht zit ik ernaast.
Met de auto, hoop ik.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De treindienstleiders kunnen naar huis om Sinterklaas te vieren
Dat heb ik al gehad hier...quote:Op donderdag 5 december 2013 16:07 schreef Lkw het volgende:
Vanuit het noordwesten nadert...
[ afbeelding ]
(Behoorlijk dreigend ogende animatie zo, nietwaar? ;-)
Het valt reuze me hoorquote:Op donderdag 5 december 2013 16:07 schreef Lkw het volgende:
Vanuit het noordwesten nadert...
[ afbeelding ]
(Behoorlijk dreigend ogende animatie zo, nietwaar? ;-)
Vanavond is er een tweede windpiek.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:10 schreef Snowballed het volgende:
Hier en daar in de prov. nog een enorme bui met onweer en hagel, maar het ergste lijkt voorbij volgens het lokale weerbericht.. Op de wadden nog windkracht 8..
Bij mij is de wind bijna weg.. kracht 3 a 4 hooguit..
[..]
Dat heb ik al gehad hier...
Nou, dat was dan weer een heftige storm waar we allemaal met trillende benen in angst zaten.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:10 schreef Snowballed het volgende:
Hier en daar in de prov. nog een enorme bui met onweer en hagel, maar het ergste lijkt voorbij volgens het lokale weerbericht.. Op de wadden nog windkracht 8..
Bij mij is de wind bijna weg.. kracht 3 a 4 hooguit..
[..]
Dat heb ik al gehad hier...
Hier is het nog even heftig vanwege de buienlijn (het koufront) daarna gaat hij alweer langzaam luwen.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:57 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Volgens Buienradar nu nog maar windkracht 5 in Groningen. Ik hoop niet de stilte voor de storm.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |