Is dat politie die molotovs gooit?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yepquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is dat politie die molotovs gooit?
twitter:YourAnonNews twitterde op woensdag 22-01-2014 om 17:57:35The riot police are rioting. reageer retweet
alsof de overheid ooit geweldloos reageert op grote demonstraties (usa, brazilie, griekenland, egypte etc etc etc etc)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:21 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Die laatste fotoen dat zijn zogenaamd vredelievende demonstranten..
Want een eeuw bij Rusland in de tas zitten heeft ze zo veel opgeleverd? Het BNP per capita is europees gezien alleen in Moldavië lager (Albanië is bijvoorbeeld al aanzienlijk 'rijker' ($3800 tegenover $2500)), het land is gewoon straatarm en verschrikkelijk corrupt, veel slechter dan nu kan het gewoon niet worden. Als je ziet hoe Polen zich ontwikkeld heeft tegenover Oekraïne is deze toestand niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:16 schreef Polyfemos het volgende:
Ik denk niet dat Oekraine veel voordeel zal hebben als ze toenadering zoeken tot de EU. Bovendien valt er een groot blok weg bij Rusland.
quote:
quote:De demonstranten in Oekraïne hebben er een reden bij om de straat op te gaan: politiegeweld. In de hoofdstad Kiev uitten vanavond ruim 50.000 mensen hun woede over het optreden van de ordetroepen.
Dat lijkt me sterkquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:28 schreef waht het volgende:
Oekraïne wacht hetzelfde lot als Syrië, alleen hopelijk met wat minder erge gevolgen. Poetin wil invloed behouden in de vorm van handelsafhankelijkheid, marinebases en politieke vrienden.
Zijn dit nou agenten die meedoen met de demonstraties of is het gewoon excessief politiegeweld tegen betogers?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweld tegen protesteerders.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn dit nou agenten die meedoen met de demonstraties of is het gewoon excessief politiegeweld tegen betogers?
Gaat nooit gebeuren. Oekraïne grenst aan EU- en NATO-landen en Rusland. Die laten het nooit zo ver komen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:28 schreef waht het volgende:
Oekraïne wacht hetzelfde lot als Syrië, alleen hopelijk met wat minder erge gevolgen. Poetin wil invloed behouden in de vorm van handelsafhankelijkheid, marinebases en politieke vrienden.
Ik denk niet dat Oekraïne net als Syrië gaat worden, maar mocht het wel gebeuren dan zie ik de EU niet helpen... Omdat = geen interesses voor zover ik het weet. Tenminste, niet zo waard.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. Oekraïne grenst aan EU- en NATO-landen en Rusland. Die laten het nooit zo ver komen.
Ik doel niet op een burgeroorlog, enkel op interne strijd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. Oekraïne grenst aan EU- en NATO-landen en Rusland. Die laten het nooit zo ver komen.
Geen interesse is onzin. Je kunt een conflict niet negeren als het zich aan je grens afspeelt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Oekraïne net als Syrië gaat worden, maar mocht het wel gebeuren dan zie ik de EU niet helpen... Omdat = geen interesses voor zover ik het weet. Tenminste, niet zo waard.
EU gaat de conflict niet aan tegen Rusland voor een paar Oekraïniers die niet eens lid zijn van de EU. Het is geen Libië waar ze zo 1,2,3 olieafspraakjes kunnen maken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen interesse is onzin. Je kunt een conflict niet negeren als het zich aan je grens afspeelt.Bovendien leidt een burgeroorlog meestal (kijk naar Syrië - Turkije) ook tot grensconflicten.
Massaal de straat op om daar te worden toegesproken door een of andere revolutionair uit het systeem, of thuis vervolgens massaal de politiek volgen, gaat niet de macht naar het volk toebrengen waar het hoort, maar naar die machthebbers. Zo komt het Oekrainse volk weer in eenzelfde ijzeren greep terrecht (hetzelfde geldt voor de Egyptische bevolking)quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Oekraïne word platgeslagen tussen aanbeeld Rusland en hamer EU. En de burger, de bevolking, heeft weer het nakijken. Alle reden voor burgers om massaal de straat op te gaan om te laten zien waar de macht behoort te liggen.
Nee, daarom zeg ik dat ze het gaan voorkomen. Niemand wil daar een conflict. Maar aan de andere kant wil Roemenië ook geen Russische invloed aan zijn grens, en Rusland vice versa voor de EU (lees: Amerika).quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
EU gaat de conflict niet aan tegen Rusland voor een paar Oekraïniers die niet eens lid zijn van de EU. Het is geen Libië waar ze zo 1,2,3 olieafspraakjes kunnen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |